Hoe lang nog? En om welk bedrag gaat het dan concreet?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn doel is 3 keer jaarsalaris als buffer. Ben onderweg maar nog wel even bezig
Op het randje leven en alles verbrassen is het andere uiterste. Maar wat moet je in godsnaam doen met de tonnen aan spaargeld die sommigen hier hebben zonder dat daar een spaardoel tegenover staat?quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n zinloos argument. Als je zo gaat beredeneren kun je net zo goed altijd financieel op het randje leven. Dus zo min mogelijk werken en al je geld opbrassen. Je kunt er ook voor zorgen dat je de rest van je leven redelijk zorgeloos kunt leven en je kinderen een mooie toekomst kunt bieden.
Hij heeft toch ook niet gezegd dat iedereen dat bedrag kan sparen?quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die de verzekering, de belasting en de benzine voor hun auto zelf moeten betalen. En onderhoud.
Vraagje, woon jij in Nederland?
Dat is het zeker. En het is fijn als je geld overhoudt natuurlijk. Maar het gemak waarmee hier door sommigen gesteld wordt dat iedereen wel even 'zomaar' 500 euro of 1000 euro per maand kan sparen, is me wat te kortzichtig.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
Maar tegelijkertijd is het ook zo dat ik dat alleen maar kan omdat ik die spaarpot dus al heb opgebouwd toen ik nog thuis woonde en daarna alleen maar heb aangevuld. Het is natuurlijk geen magie, en alles hangt samen met wat je uitgavenpatroon is en wat je lasten zijn en wat je inkomen is.
Je moet inmiddels toch wel weten dat de gemiddelde fokker rijk is, of op z'n minst bemiddeld. Ze kopen met gemak huizen van 2 -3 ton of meer. Sparen tussen neus en lippen door 50 tot 100K alsof het een fooi is. Verdienen gemiddeld minstens 5000 - 6000 euro netto per maand.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar het gemak waarmee hier door sommigen gesteld wordt dat iedereen wel even 'zomaar' 500 euro of 1000 euro per maand kan sparen, is me wat te kortzichtig.
Een 75 euro benzine, een 40 euro verzekering en nog wat belasting per 3 maanden. Ik rij nog geen 8000 KM per jaar.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat betaal je dan en wat voor auto heb je?
Voor bv een nieuwe Golf betaal je al snel 350 euro/maand als je alles meerekent (op de afschrijving na!) en bij 20.000km/jaar.
Eens, zijn ook allemaal maar tientjes. Zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, maar zo exorbitant hoog is 200 euro nou ook weer niet, zeker niet als relatief jonge bestuurder en/of als je je werk of familie op enige afstand hebt wonen.
Net zoals 50 euro boodschappen per week ook prima kan, maar ik toch liever iets meer uitgeef. Het is maar de keuze die je maakt.
Dat zou tussen de 110.000 en de 140.000 euro moeten liggen mijn inkomsten variëren wel eens en hoop omhoog te gaan in loon komende jaren.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe lang nog? En om welk bedrag gaat het dan concreet?
Met modaal iets boven modaal kan je makkelijk veel sparen wanneer je wilt. Je moet alleen je vaste lasten enorm naar beneden trekken. Goedkopere auto, kleiner wonen dat zijn veel offers die mensen niet willen maken.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:12 schreef whatdafuck het volgende:
Kan niks sparen. Veel lasten en ben/woon alleen. Still living the good life though.
Verder zitten er wel erg veel rijke luitjes hier op Fok.
Welke leeftijd???quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat zou tussen de 110.000 en de 140.000 euro moeten liggen mijn inkomsten variëren wel eens en hoop omhoog te gaan in loon komende jaren.
Flink ambitieus! Tijd voor een eigen woning. Bvk vrijstaand.quote:
Maar jij denkt dat een gemiddeld gezin, zeg 1,5 keer modaal wel 50k spaargeld zou moeten hebben?! Ik denk dat een gemiddeld gezin er nog niet eens 10% van heeft.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Op het randje leven en alles verbrassen is het andere uiterste. Maar wat moet je in godsnaam doen met de tonnen aan spaargeld die sommigen hier hebben zonder dat daar een spaardoel tegenover staat?
Een buffer voor het vervangen van de auto, apparatuur en meubilair in huis en groot onderhoud aan de woning is verstandig om aan te houden. Maar bij een gemiddeld gezin is daar geen 100k of meer voor nodig. Met 50k spaargeld zitten de meeste gezinnen al heel ruim aan de veilige kant.
Nee, ik denk niet dat dat zou moeten. Maar zelfs als je als gezin voor alle mogelijke gebeurtenissen een potje achter de hand wil hebben, heb je aan 50k meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:40 schreef hvan het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat een gemiddeld gezin, zeg 1,5 keer modaal wel 50k spaargeld zou moeten hebben?! Ik denk dat een gemiddeld gezin er nog niet eens 10% van heeft.
Ik, mijn vrouw en dochtertje vormen zo'n gezin. Als wij 200 pm kunnen sparen, is dat veel. Waarom? Omdat het leven gewoon duur is. Vaak gaat die 200 ook wel weer ergens aan op.
Ik denk dat de meesten die hier reageren een topbaan hebben en het stoer vinden om met gun geweldige financiële positie te pronken of gewoon nog thuis woont en niets aan kostgeld o.i.d. Hoeft af te dragen. Een gemiddeld gezin kan echt geen 1000 euro pm op zij zetten hoor, tenzij heel dik betaald wordt in combinatie met een sober leven.
Volgens mij verdiend het gemiddelde gezin exact modaalquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:40 schreef hvan het volgende:
een gemiddeld gezin, zeg 1,5 keer modaal
Niet op zitten letten bij het vak statistiek?quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:59 schreef BartNH het volgende:
[..]
Volgens mij verdiend het gemiddelde gezin exact modaal
Heb al een mooi bouwval op het oogquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Flink ambitieus! Tijd voor een eigen woning. Bvk vrijstaand.
Vmbo'ers die het verschil tussen modaal en gemiddeld niet snappenquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:59 schreef BartNH het volgende:
[..]
Volgens mij verdiend het gemiddelde gezin exact modaal
Ik reageerde op iemand die beweerde dat je iedere dag moet leven alsof het je laatste kan zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Op het randje leven en alles verbrassen is het andere uiterste. Maar wat moet je in godsnaam doen met de tonnen aan spaargeld die sommigen hier hebben zonder dat daar een spaardoel tegenover staat?
Dat laatste klets je uit je nek.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:51 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Je moet inmiddels toch wel weten dat de gemiddelde fokker rijk is, of op z'n minst bemiddeld. Ze kopen met gemak huizen van 2 -3 ton of meer. Sparen tussen neus en lippen door 50 tot 100K alsof het een fooi is. Verdienen gemiddeld minstens 5000 - 6000 euro netto per maand.
Ze verdienen nog meer bedoel je?quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat laatste klets je uit je nek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |