misschien bedoelden ze je huidige situatie, als alleenstaande mag je ¤5850,- eigen vermogen hebben. Maar als alleenstaande ouder dus ¤11700. Wijs ze maar op artikel 19 jo. 34 van de Wet werk en bijstand.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:53 schreef LadyTagliatelle het volgende: [..] bij mij zeiden ze 4000 euro
Nog maar eens navragen dan
zou kunnen jaquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
misschien bedoelden ze je huidige situatie, als alleenstaande mag je ¤5850,- eigen vermogen hebben. Maar als alleenstaande ouder dus ¤11700. Wijs ze maar op artikel 19 jo. 34 van de Wet werk en bijstand.Of deze pagina: http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.html
al eerder gefelicibabiet maarrrrrr : OHwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op donderdag 13 november 2014 11:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kwam spieken voor nieuws van krijgerrtje, maar nog niets?
Verder niet bijgelezen, maar bedankt voor jullie felicitaties!. Oh mensen, wat is dit mooi, zo'n kleintje. Een fotootje van I net na de geboorte:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 13 november 2014 13:44 schreef krijgerrtje het volgende:
DaD, wat een schitterende foto![]()
![]()
Sorry dat ik zo laat pas meld, maar ik lig al de hele ochtend te babyknuffelen![]()
![]()
Na een vrij pittige bevalling (sterrenkind, persweeen bij 6/7 cm en dus heel lang wegpuffen, en tot slot een kind dat op het allerlaatste moment besloot te poepen in 't vruchtwater) ben ik om 5:25 bevallen van onze dochter S.ofie
![]()
Ivm poepwater moeten we nog een nachtje blijven, maar 't gaat goed en drinken aan de borst gaat tot nog toe ook wel goed, al vind ik het zelf nog lastig de baby goed aan te laten happen.. Komt vast goed
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 13 november 2014 17:46 schreef Zolena het volgende:
Krijgertje gefeliciteerd.
En we hebben een datumtweeling. Vanmiddag is onze zoon o.livier geboren. 2840 gram en 49 cm.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, gekke nacht.. Morgen mijn uitgerekende datum, maar het is vannacht 6 weken geleden dat ons ukkie geboren werd..
straks breken je vliezen op het moment dat Sint aanmeert en wordt je kleintje door een echte zwarte piet op de wereld gezetquote:Op zaterdag 15 november 2014 07:45 schreef Sicilia het volgende:
JM, dat is inderdaad wel een beetje raar!
Bij mij is alles weer rustig! Ook best gek, gister deden de voorweeen echt gemeen zeer en vannacht geslapen als een roosje zonder okk maar 1 krampjewel lekker en wie weet waar het goed voor is geweest!
Straks met dochter naar de intocht van Sint, ben heeeel benieuwd wat ze er van vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, gekke nacht.. Morgen mijn uitgerekende datum, maar het is vannacht 6 weken geleden dat ons ukkie geboren werd..
Gekke dag he?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef JufMariska het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat nou niet gewoon stretchkleding?quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:00 schreef Crumpette het volgende:
mehehe dames dit wou ik jullie toch niet onthouden : nageboorte kleding![]()
http://mamalicious.nl/afterbirth/mm-afterbirth-wear,nl_NL,sc.html
JM, byzonder de UD zo..
Sicilia, hoop dat je nog wel gewoon een fijne dag hebt nu! T komt vast snel.
SD en Helio
Same here, ik zag gewoon echt een nageboorte met een jurkje voor mequote:Op zaterdag 15 november 2014 17:02 schreef Risu het volgende:
Jemig, crumpette. Was gewoon bang om op de link te klikken door alle nageboorte gedrochten die hier weleens langs zijn gekomen. Zijn het gewoon broeken. Pfff
ik hoop het voor je. Hoewel het een interessante noviteit zou zijn!quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:10 schreef AwayTL het volgende:
Ik denk nietdat mijn nageboorte 2 benen heeft
een muisquote:Op zaterdag 15 november 2014 21:32 schreef AwayTL het volgende:
En? Doen de pannenkoeken al wat Sicilia?
Geen ervaring dj, maar als ik soms lees wat voor trajecten je aflegt.. Ik snap dat je weinig keus hebt, maar als je ook nog bi hebt is het misschien verstandig om ook naar andere oplossingen te zoeken. Dat je lichaam het gewoon niet zo goed aan kan momenteel.
Verder huis ik een muis in mn buik denk ik. Het piept als hij beweegt hehe. Denk dat het mn darmen zijn
.
het rare is, als ik haast heb of zo, heb ik er dan weer geen last vanquote:Op zondag 16 november 2014 08:28 schreef NotTheSame het volgende:
DJMO, ik herken het idd. Ik hoef er maar 50 meter voor te lopen en dan krijg ik die steken. Maar wat het nou precies is weet ik ook niet.
Voor de rest gaat het prima! Vrijdag sleutels gekregen, al anderhalve dan behang aan het pulken (en dan 's avonds niet meer kunnen van de bekkenpijn).
Gisteren is ook de inventarisatie afegerond, 2 deuren van de kledingkast van de babykamer zijn onherstelbaar aangetast. En dan nog een deel van de woonkamermeubels. Schadepost van zo'n ¤2000,-.
Maandag alles weer richting rechtsbijstand sturen en dan een mailtje richting TWF sturen om te kijken of we eventueel nieuwe deurtjes kunnen krijgen.
Vergeet je niet de schoonmaakkosten mee te nemen? Stomerij, uren (ook die jullie zelf maken) etcquote:Op zondag 16 november 2014 08:28 schreef NotTheSame het volgende:
DJMO, ik herken het idd. Ik hoef er maar 50 meter voor te lopen en dan krijg ik die steken. Maar wat het nou precies is weet ik ook niet.
Voor de rest gaat het prima! Vrijdag sleutels gekregen, al anderhalve dan behang aan het pulken (en dan 's avonds niet meer kunnen van de bekkenpijn).
Gisteren is ook de inventarisatie afegerond, 2 deuren van de kledingkast van de babykamer zijn onherstelbaar aangetast. En dan nog een deel van de woonkamermeubels. Schadepost van zo'n ¤2000,-.
Maandag alles weer richting rechtsbijstand sturen en dan een mailtje richting TWF sturen om te kijken of we eventueel nieuwe deurtjes kunnen krijgen.
Wat/Wie is SET? Die afkorting heb ik nog nooit gezien volgens mij...quote:Op zondag 16 november 2014 08:42 schreef DJMO het volgende:
mooi is dat he MwC .. als je partner voor het eerst de baby voeltHier heeft mijn SET ook gisteren voor het eerst de baby voelen bewegen.. hij herkende het eerst niet (heeft vroeger ook zo'n eigen kinderen pas in de laatste weken een paar keer gevoeld) dus was ook wel een mooi moment
en ineens 19 weken!
Steun en Toeverlaatquote:Op zondag 16 november 2014 08:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat/Wie is SET? Die afkorting heb ik nog nooit gezien volgens mij...
Het was zeker een mooi moment. We lagen al in bed en ik voelde de baby, dus zei: doe je hand eens op mijn buik, misschien voel je het! En jawel, meteen een trapje. En toen meteen tranen
ben er ook erg blij mee. Ook al ben ik alleenstaand, het geeft me wel het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta zeg maarquote:Op zondag 16 november 2014 08:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mooi, zulke mensen zijn handig en heul belangrijk! Ook fijn dat hij mee kan genieten wanneer jij van binnen in elkaar gebeukt wordt
Van die zakjes waar je in kan knijpen dat ze warm worden zodat je iets van kruikachtig iets hebt om in de doeken te wikkelen zodat ze warm worden?quote:Op zondag 16 november 2014 08:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
ben er ook erg blij mee. Ook al ben ik alleenstaand, het geeft me wel het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta zeg maar![]()
en dan schiet mij nog iets te binnen .. ik zat gisteren in de trein, en bedacht me inene dat over een tijdje mijn vliezen best wel eens kunnen breken in de trein (hoop ik niet op natuurlijk maar you never know) . Ik zat er aan te denken om een tas(je) met de hoogstnoodzakelijke dingen mee te nemen zodat in geval van nood de baby ook in een trein geboren kan wordenmaar wát heb ik dan allemaal nodig .. vuilniszak, hydrofielen, gesteriliseerde schaar, navelstrengklem, een pakje, wikkeldeken oid .. mis ik nog iets in dit lijstje ??
ik snap je punt, maar ik zit nou eenmaal óók vast aan een omgangsregeling waar ik niet zomaar van kan afwijken. Natuurlijk zijn er andere afspraken te maken tegen die tijd (iemand anders die de kinderen brengt en haalt, ex die overkomt om voor de kinderen te zorgen, ik noem maar een paar zijstraten) En ik kan wel zeggen dat ik na 37 weken de trein niet meer pak, maar wat als spekkie besluit dat het met 36 weken wel mooi is geweest? Ik hoop er juist NIET op, maar in geval van nood ben ik liever voorbereid dan niet.quote:Op zondag 16 november 2014 09:20 schreef AwayTL het volgende:
Wat dacht je van na 37 weken geen lange trajecten meer af te leggen per trein.
Zie t al helemaal voor me.. Iemand die in de trein aan t bevallen is en helemaal voorbereid is, alsof ze er op hoopte..
bij de etos hebben ze toch alles in huisquote:Op zondag 16 november 2014 09:27 schreef AwayTL het volgende:
Er bevallen ook mensen voor de etos op straat.. Zou me vooral daar niet al te druk om maken en al helemaal niet allemaal spul mee gaan slepen. Trek je dan de grens bij levensvatbaarheid?
Bij nood hebben ze daar vast protocollen voor.
Ik zou in de Etos bevallen en mijn kind Etos noemen. Misschien krijgt het dan de rest van zijn leven wel gratis spullenquote:Op zondag 16 november 2014 09:27 schreef AwayTL het volgende:
Er bevallen ook mensen voor de etos op straat.. Zou me vooral daar niet al te druk om maken en al helemaal niet allemaal spul mee gaan slepen. Trek je dan de grens bij levensvatbaarheid?
Bij nood hebben ze daar vast protocollen voor.
Heel goed, vooral van die foto's. Ik ben blij dat je hulp hebt van jurist/rechtsbijstand en dat er gerechtigheid komt. Wat dit kan echt niet.quote:Op zondag 16 november 2014 09:19 schreef NotTheSame het volgende:
MevrouwCactus, ik sorteer hier inderdaad op 'better safe than sorry'. Schimmel op stof wat niet >60 graden gewassen kan worden gooi ik al meteen weg (na foto's gemaakt te hebben). Bij de rest onderneem ik wel nog een poging om het schoon te krijgen. Maar ik ga me er niet blind op poetsen.
Away, de uren van ons zitten er idd nog niet bij. Maar dat moet ik even met de jurist overleggen wat daar van te declareren valt. Het gaat goed komen!
quote:Op zondag 16 november 2014 09:56 schreef McLaura het volgende:
De foto is leuk, maar van die spelfout word ik niet vrolijk
niet meenemen joh, nergens voor nodig.quote:Op zondag 16 november 2014 08:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
ben er ook erg blij mee. Ook al ben ik alleenstaand, het geeft me wel het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta zeg maar![]()
en dan schiet mij nog iets te binnen .. ik zat gisteren in de trein, en bedacht me inene dat over een tijdje mijn vliezen best wel eens kunnen breken in de trein (hoop ik niet op natuurlijk maar you never know) . Ik zat er aan te denken om een tas(je) met de hoogstnoodzakelijke dingen mee te nemen zodat in geval van nood de baby ook in een trein geboren kan wordenmaar wát heb ik dan allemaal nodig .. vuilniszak, hydrofielen, gesteriliseerde schaar, navelstrengklem, een pakje, wikkeldeken oid .. mis ik nog iets in dit lijstje ??
Haha google zag dat niet (en ik ook niet). Wel briljante man trouwens, hoe hij nooit meer vergeten wordt door een generatie. Zodra iemand zegt dattie er niet vrolijk van wordt, heb ik hem in mijn hoofd.quote:Op zondag 16 november 2014 09:56 schreef McLaura het volgende:
De foto is leuk, maar van die spelfout word ik niet vrolijk
Ik zie iemand al met een schoudertas en baby het ziekenhuis binnen wandelen... "Kijk eens wat ik heb!"quote:Op zondag 16 november 2014 10:34 schreef AwayTL het volgende:
Concluderend is een plastic tas voor de placenta wellicht geen overbodige luxe![]()
.
En dan vol trots eerst de placenta tonen..quote:Op zondag 16 november 2014 10:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zie iemand al met een schoudertas en baby het ziekenhuis binnen wandelen... "Kijk eens wat ik heb!"
whehe ja dat dan weer wel. Maar dan volstaat een decent sized diepvrieszak ook wel.quote:Op zondag 16 november 2014 10:34 schreef AwayTL het volgende:
Concluderend is een plastic tas voor de placenta wellicht geen overbodige luxe![]()
.
Away, die heb je toch wel in je vluchttas ook? Hoe moet je anders thuis placentasmoothies maken?quote:Op zondag 16 november 2014 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
whehe ja dat dan weer wel. Maar dan volstaat een decent sized diepvrieszak ook wel.
Kan ie daarna wel mooi direct de vriezer in voor storage
Misschien kunnen ze um wel meteen bij de starbucks verwerken tot een frappucino?quote:Op zondag 16 november 2014 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
whehe ja dat dan weer wel. Maar dan volstaat een decent sized diepvrieszak ook wel.
Kan ie daarna wel mooi direct de vriezer in voor storage
quote:Op zondag 16 november 2014 11:07 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze um wel meteen bij de starbucks verwerken tot een frappucino?
Wel op de naam van de baby uiteraard.
dat wordt wel een uitdaging om die naam behoorlijk gespeld op die beker te krijgen dan xDquote:Op zondag 16 november 2014 11:07 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze um wel meteen bij de starbucks verwerken tot een frappucino?
Wel op de naam van de baby uiteraard.
oh no, another biscuit!quote:Op zondag 16 november 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
Om met ome Louis te spreken 'that is a different cook!'
Gewoon bloedworst gebruiken als vulling!quote:Op zondag 16 november 2014 11:18 schreef Radyhyn het volgende:
Mijn man is meer van de hartige dingen.. originele brabantse moederkoek-worstenbrood moet ook vast te maken zijn denk ik!
Mannen-logica!quote:Op zondag 16 november 2014 12:26 schreef Nikooos het volgende:
Ik zat juist heel praktisch te denken. Bevallen in een rijdende trein... In welke gemeente moet je je kind dan aangeven?
Ik denk in de gemeente waarin het kind er daadwerkelijk uitkomt...quote:Op zondag 16 november 2014 12:26 schreef Nikooos het volgende:
Ik zat juist heel praktisch te denken. Bevallen in een rijdende trein... In welke gemeente moet je je kind dan aangeven?
quote:Op zondag 16 november 2014 12:26 schreef Nikooos het volgende:
Gek genoeg wordt dat in de wet geregeld, art1:19a van het burgerlijk wetboek. Geboorteplaats is de plaats waar het kind de trein verlaat.quote:Op zondag 16 november 2014 12:26 schreef Nikooos het volgende:
Of 'niemandsland'quote:Op zondag 16 november 2014 13:02 schreef Melliemuis het volgende:
Lekker wakker worden met al die ranzige moederkoek verhalen hahaha!
Helio happy UD!
Ik vraag me dan af, wat als je bevalt in het vliegtuig? Krijg je dan 'in de lucht' op je paspoort?
ik meen de nationaliteit van het land waar het vliegtuig is opgestegen. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 16 november 2014 13:02 schreef Melliemuis het volgende:
Helio happy UD!
Ik vraag me dan af, wat als je bevalt in het vliegtuig? Krijg je dan 'in de lucht' op je paspoort?
oh, dus je kan het nog beïnvloeden ookquote:Op zondag 16 november 2014 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gek genoeg wordt dat in de wet geregeld, art1:19a van het burgerlijk wetboek. Geboorteplaats is de plaats waar het kind de trein verlaat.
Bij een nationale vlucht wel (maar hoe vaak komt dat nou voor?), bij een internationale vlucht gelden andere regels, ook weer afhankelijk van het land waar het vliegtuig geregistreerd is.quote:Op zondag 16 november 2014 13:12 schreef twist02 het volgende:
[..]
Of 'niemandsland'
Haha, ik denk dat dan hetzelfde geldt als wat miss_dynastie zegt? Dus waar je het vliegtuig verlaat ofzo?
Ik zou dus mooi in de trein blijven zitten tot m'n eigen gemeenteik kom met de trein door een paar gemeenten die ik niet op m'n kinds paspoort wil hebben
Ja, dat idee, met dien verstande dat de NS een ambulance zal bellen en je bij de eerste de beste mogelijkheid eruit gooit, gok ik zoquote:Op zondag 16 november 2014 13:28 schreef Risu het volgende:
Het volgende station is Weert, is Weert uw eindbestemming vergeet dan niet om uit te checken.
He, een limburgert... Ik wacht wel tot hij weer terug rijdt naar brabant.
Dat idee?
oh wat fijn dit! Gewoon daadwerkelijk antwoord op mijn vraagstukquote:Op zondag 16 november 2014 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gek genoeg wordt dat in de wet geregeld, art1:19a van het burgerlijk wetboek. Geboorteplaats is de plaats waar het kind de trein verlaat.
Dan kan je zelfs meerdere nationaliteiten bezittenquote:Op zondag 16 november 2014 13:02 schreef Melliemuis het volgende:
Helio happy UD!
net nagevraagd bij een conducteur, ze laten je waarschijnlijk doorrijden naar het dichtstbijzijnde station waar het voor een ambulance makkelijk en snel parkeren is.quote:Op zondag 16 november 2014 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat idee, met dien verstande dat de NS een ambulance zal bellen en je bij de eerste de beste mogelijkheid eruit gooit, gok ik zo
Yes, die termen zocht ikquote:Op zondag 16 november 2014 13:35 schreef MaJo het volgende:
/ontlurkt
De geboorteplaats in het vliegtuig is de plek waar je dan het dichtstbij bent ten tijde van de geboorte. Wordt nog lastig boven de Atlantische oceaan maar dan ook kijken ze naar de meest dichtstbijzijnde plaats. Nationaliteit is wel gewoon die van de ouders. Als je in het buitenland geboren bent mag je volgens mij wel die nationaliteit aannemen.
/lurkt weer verder
Edit: Het toekennen van staatsburgerschap door geboorte is de gebruikelijkste vorm. Hierbij kun je het grondrecht (jus soli) of het bloedrecht (jus sanguinis) aanhouden. Het ligt aan het land welke van de twee wordt aangehouden maar meestal is het een combi van beiden.
Toch nog wat aan het vak rechtsgeleerdheid gehad
Dat dacht ik ookquote:Op zondag 16 november 2014 13:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Yes, die termen zocht ik. Al kan je zelf niet kiezen over het recht. Dat is volgensmij gewoon in het land zelf bepaald. ( is mij toendertijd vertelt)
Hou jij een excel bij ofzoquote:Op zondag 16 november 2014 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
Zou tagliatelle geworpen hebben trouwens? Ze is al twee dagen afwezig
quote:Op zondag 16 november 2014 19:47 schreef Cholula het volgende:
IMA je hebt niet in de hand hoe je je voelt. Er staat nergens dat je moet genieten. Ik had hetzelfde gevoel en pas na de 16 weken zat ik niet met tranen in mijn ogen. Geef het tijd.![]()
Hoelang nog tot je echo?
Heeft het een reden dat er zo kort tussen zit?quote:Op zondag 16 november 2014 19:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Iets meer dan twee weken tot de eerste en dan 9 dagen later de tweede..
Ja, dit is met 8w en 9w2. De vorige keer bleek het bij de echo bij 11w een MA, het vruchtje was vlak na de eerste echo met 8w1 gestopt met groeien, rond 8w5 dachten ze.quote:Op zondag 16 november 2014 19:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Heeft het een reden dat er zo kort tussen zit?
Ah, duidelijk.quote:Op zondag 16 november 2014 20:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, dit is met 8w en 9w2. De vorige keer bleek het bij de echo bij 11w een MA, het vruchtje was vlak na de eerste echo met 8w1 gestopt met groeien, rond 8w5 dachten ze.
Nu konden we echo's met 7 9 en 11 weken. Maar die van 7, daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij, omdat het dan misschien nog wat vaag is en je nog net niks weet en omdat voor ons het spannende stuk tussen 8 en 9 weken zit. Dus nu zo gepland. (En ik weet dat die grens volkomen arbitrair is en alleen te maken heeft met mijn gevoel. Het kan nu net zo goed met 9w5 misgaan.. Maar goed.
Jij had nooit dat benauwde gevoel 'wat nou als er iets mis is'?quote:Op zondag 16 november 2014 20:19 schreef L-E het volgende:
'Een brok onzekerheid' herken ik zelf dan weer niet eigenlijk, ik was altijd wel vol vertrouwen tijdens mijn laatste zwangerschappen.
Heel af en toe spookte dat door mijn hoofd, maar de rust en het vertrouwen overheerste wel. Zelfs toen er bij de tweede het eea mis ging en ik alle reden had voor paniekscenario's bleef ik redelijk zen.quote:Op zondag 16 november 2014 20:22 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jij had nooit dat benauwde gevoel 'wat nou als er iets mis is'?
Dat gevoel heb ik altijd overigens. Met peuter ook. Wat als er wat gebeurt en ik hem kwijt ben. Onbezorgd ben ik niet meer zeg maar.
Misschien is onzeker een wat slecht gekozen woord.
Ik zie de conducteur al angstig kijken en zich afvragen of je al weeën hebtquote:Op zondag 16 november 2014 13:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
net nagevraagd bij een conducteur, ze laten je waarschijnlijk doorrijden naar het dichtstbijzijnde station waar het voor een ambulance makkelijk en snel parkeren is.
erg op z'n gemak keek hij inderdaad niet hahahaquote:Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zie de conducteur al angstig kijken en zich afvragen of je al weeën hebt"als ik maar niet hoef te helpen..."
quote:Op zondag 16 november 2014 21:22 schreef DJMO het volgende:
[..]
erg op z'n gemak keek hij inderdaad niet hahaha
Ik ben bang dat ik dan morgen niet meer overeind komquote:Op zondag 16 november 2014 22:24 schreef Cholula het volgende:
Oef Phaidra dat is ook pittig! Nachtje op de bank slapen geen optie? Sterkte
Het is bijna 8 uurquote:Op maandag 17 november 2014 07:16 schreef Sicilia het volgende:
Goeiemorgen!
Wat balen van de lekkende ketel Awaykan dat snel worden opgelost?
En fijn van het goede slapen DJ, dat doet een mens goed!
Ik ben sinds wakker worden al 3x naar het toilet gerend voor een mega explosieen daar kan mijn hoofd maar niet rustig van worden. Ik weet dat het er een beetje bij hoort aan het eind, ik heb een spastische darm dus sowieso wel bekend met leeglopende darmen, ik voel me verder wel oke, maar toch ga ik me nu druk lopen maken...nu krijg ik weer last van pijn tussen mijn schouderbladen namelijk en ia dit dan geen teken van zwangerschapsvergiftiging?! Maar van de week in het ziekenhuis was mijn bloeddruk nog gewoon netjes 110/60 dus dan kan dat toch bijna niet? En dus pak ik dan de bloeddrukmeter thuis erbij en die geeft de eerste keer meten 129/94...maaaar ik zat me natuurlijk druk te maken dus nog maar een x meten en toen was het al gezakt naar 114/84. Kan iemand mij even rustig maken
en ja ik ben bekend met de disclaimer
bel dan je vk /gyn evenquote:Op maandag 17 november 2014 07:16 schreef Sicilia het volgende:
Kan iemand mij even rustig makenen ja ik ben bekend met de disclaimer
Hehe en de peuter mee?quote:Op maandag 17 november 2014 08:42 schreef Cholula het volgende:
Fijn dat je weer wat rustiger bent Sicilia.
Away heb je een abonnement op de sportschool? Anders kun je daar douchen.
Ik zit te wachten tot we mogen boarden. En dat duurt me, uiteraard, veel te lang.
Dan kan peuter ook meteen douchen?quote:Op maandag 17 november 2014 08:50 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hehe en de peuter mee?lief dat je mee denkt! Ketel is al gestopt met lekken. Was waarschijnlijk een beetje overload ofzo
.
Heel veel plezier op vakantie!
Ja, ze is er wel van aan het genieten, hoewel ze veel doet in huis en opa nog steeds volop bezig is met de verbouwing van de badkamer en wc. Daar wordt ze een beetje gek van, maar ja het moet toch af.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:03 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Hee hoe is het bij jullie?
Zijn jullie er al helemaal klaar voor en is je vrouw lekker aan het genieten van verlof of begint ze er al doorheen te zitten?
Ik ben zelf van Schotse afkomst en kwam er achter toen ik mijn rijbewijs ging verlengen dat ik nog steeds bij de gemeente sta geregistreerd als Brits + Nederlands. Zolang dat geen probleem is, laat ik dat zo.quote:Op zondag 16 november 2014 13:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ookMaar ik zie net dat de meeste landen beiden aanhouden, dus dan kun je zelf kiezen. Maar als je inderdaad bevalt in een land die het grondrecht aanhoudt (volgens mij doet de VS dat) dan heb je automatisch die nationaliteit.
Mij lijkt het best handig, heb je gelijk een paspoort voor dat landEen vriendin van me is te vroeg geboren (met 7 maanden) in Schotland. Die heeft dus 2 paspoorten
Ik zie direct zo'n Lion King scène voor me op die rotsquote:Op maandag 17 november 2014 09:48 schreef L-E het volgende:
Sicilia, fijn dat je jezelf hebt weten te kalmeren
Kraamfeest is best hip, geloof ik. Je baby showen aan je 78 beste vrienden!
Babyshower doe je VOORDAT je gaat bevallen. Kraamfeest erna. Ze heeft gewoon geen zin om wekenlang elke dag mensen over de vloer te hebben, vooral als het vage kennissen zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 09:18 schreef AwayTL het volgende:
Wtf is een kraamfeest?!
(Ik zie t nu voor me dat je met je versgeknipte onderkant op een donut op een barkruk je verse baby gaat showen aan een hele zaal vol mensen.. Ik hoop dat dat het niet is)
Een babyshower gone big? Geregeld door jezelf.. Ofzo..
Ja een babyshower is voor de tijd, dat weet ik, maar je vrouw is na mij uitgerekendquote:Op maandag 17 november 2014 09:55 schreef cleany het volgende:
[..]
Babyshower doe je VOORDAT je gaat bevallen. Kraamfeest erna. Ze heeft gewoon geen zin om wekenlang elke dag mensen over de vloer te hebben, vooral als het vage kennissen zijn.
Die 78 komt wel heel akelig dichtbij het aantal genodigden trouwens (81 namelijk inclusief wij zelf).
Duh surkel of laaif!quote:Op maandag 17 november 2014 09:52 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Ik zie direct zo'n Lion King scène voor me op die rots
Oh ja, ik was alweer vergeten dat je daar woontquote:Op maandag 17 november 2014 11:48 schreef Melliemuis het volgende:
Nee maar hier in Engeland moeten zwangere vrouwen die blijkbaar wel hebben. Iets met antibodies for the baby en omdat griep een stuk rotter is als je zwanger bent ofzo. Ach, isjgraties..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
Hm op t werk stond er juist bij dat zwangeren geen griepprik mochten/moestenquote:Op maandag 17 november 2014 12:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
LT heeft gemeld, gelukkig dat alles goed is.
Griepspuit ben ik vergeten te halen... normaal moet ik die wel (astma). Is het een verschrikkelijk drama nu? Moet ik gaan bellen enzo?
Ik zal vandaag wel wat foto's posten van bevalling tot nu. Afscheid postquote:
Dan is S. niet de enige S. die is aangekomen dit weekendquote:Op maandag 17 november 2014 13:35 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat zoe zegt! Van een heleboel kennissen gehoord dat ze direct op de stoep zouden staan, waarvan ik dacht, neeeee, geen zin in! Maar tot nog toe niemand gezienalleen familie is even langs geweest, en m'n vrienden vragen nu voorzichtig of ze al langs mogen komen
En die vage kennissenschoonmoeder vroeg of we de adressen van de zussen van haar vriend -die wij misschien 5x gesproken hebben- wilden, zodat we ze een kaartje konden sturen. Heb mensen dichterbij me staan die geen kaartje krijgen
![]()
Hier gaat alles goed! Vannacht lekker veel kunnen slapen, en uiteindelijk nog 4 uur aan 1 stuk!de borstvoeding komt ook goed op gang, en S. is al twee dagen aan het aankomen!
ik mis jullie nog wel een beetje hoor! Zowel dit als het babytopic voelen opeens een beetje vreemd
Nee dat laatste denk ik ook hoor. Kan goed zijn dat ik het op t werk verkeerd heb gelezen of dat het niet via t werk mAg, maar via de huisarts moet ofzo hoor!quote:Op maandag 17 november 2014 13:57 schreef Melliemuis het volgende:
Risu; vre-se-lijk. Ik heb mijn sm heel eerlijk gezegd dat ik dat niet wil. Ze is nogal een bemoeial en moet af en toe even met beide benen terug op aarde gebracht worden. Maar goed, ben ook best brutaal hoor
Zoe: Rusten, wat een straf![]()
Krijgerrtje; fijn dat de borstvoeding nu beter op gang komt!![]()
Griepprik; hij zit erin hoor, het is wel goed haha. Als de vk er zo op hamert kan het toch nooit gevaarlijk zijn?
Niet heel geweldig, maar wat doe je eraanquote:Op maandag 17 november 2014 06:26 schreef AwayTL het volgende:
En nog een beetje kunnen slapen Phaidra?
Hier lekt de ketel. En ik wil douchen gr.
Hehe ja dat vraag ik mij ook vaak af ja!quote:Op maandag 17 november 2014 14:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Niet heel geweldig, maar wat doe je eraan. Alweer sinds 8 uur aan het werk en nu gaat het wel weer geloof ik. Vriend voelt zich ook iets beter gelukkig (en nu hopen dat peuter en ik niet volgen...).
Tnx for asking. Ik vraag mij wel af hoe alleenstaande moeders toch alles managen zonder binnen een week overspannen te zijn
.
Vriendin heeft het gedaan, voornamelijk om de oudste niet steeds 'lastig' te hoeven vallen met kraambezoek. Het is al zo'n heftige tijd voor een peuter en ze verwachtten veel bezoek, dus dan is een kraamfeest wel een uitkomst. En het scheelt als je eigen ouders een ruim huis + tuin hebbenquote:Op maandag 17 november 2014 09:48 schreef L-E het volgende:
Sicilia, fijn dat je jezelf hebt weten te kalmeren
Kraamfeest is best hip, geloof ik. Je baby showen aan je 78 beste vrienden!
Die grens ligt op 24 weken.quote:Op maandag 17 november 2014 14:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En op wereldprematurendag kan ik melden dat mijn buikbaby de grens van levensvatbaar buiten de baarmoeder heeft bereikt. Gister 26 weken! Hopelijk blijft hij nog minstens 11 weken binnen zitten, maar toch wel een mijlpaal. Ik zag op babybytes dat ik nét de mijlpaal van nog 100 dagen te gaan gemist heb, die teller staat namelijk op 97 vandaag.
Ennn weer aan het werk.![]()
Oh dit kwam uit de wekelijkse mail vanuit mijn vk-praktijk, dus ik nam het gelijk als waar aan. Vaag zeg!quote:Op maandag 17 november 2014 16:21 schreef Keshet het volgende:
[..]
Die grens ligt op 24 weken.
Maarvoor je mijlpaal!
Ja datquote:Op maandag 17 november 2014 12:16 schreef Risu het volgende:
Ik ben het met jou eens hoor LT. Ik wil nu al af en toe gewoon met rust gelaten worden. Maar hey heb je zin om dit of dat te doen. (Elke dag) Pff. Ik mag nu toch wel even genieten van het helemaal alleen zijn? Heerlijk vind ik dat en straks heb ik dat niet meer, dus laat me. Maar als ik dan een dag niet wil, dan is het van oh dag erna dan.. Bleh.
Zo vroeg sm me of ik donderdag (als het kamertje wordt geleverd) de aankleding wilde gaan halen. Nee dat wil ik niet. Ik wil ook welleens alleen gaan winkelen, of met mijn eigen moeder. Sm is er altijd bij. Altijd!
Bovendien moeten we de aanschaf van dingen verspreiden over de maanden en weet ik niet eens wat ik wil in dat kamertje verder.
Naja rant enzo. Samenvatting, ik wil ook alleen zijn LT. Heerlijk toch even nog?
Nou inderdaadquote:Op maandag 17 november 2014 12:28 schreef purebliss het volgende:
Heel herkenbaar. Ik had de laatste maanden ook absoluut geen zin in andere mensen. Zeker niet in mensen die normaal ook geen intresse hebben.
En sws, mensen die zichzelf uitnodigen
nou ik hoop dat bepaalde mensen ook harder roepen dan dat ze daadwerkelijk langskomen...quote:Op maandag 17 november 2014 12:32 schreef Zoë23 het volgende:
LT
Wat me opvalt is dat de mensen die het hardst roepen dat ze langskomen.. Juist niet langskomen. Of als de baby 3mnd is ofzo.
Wel goed dat je je grenzen aangeeft!
Phaidrabeterschap voor je man & sterkte!
En antwoord op je vraag
Zaterdagavond had ik een iets te hoge temp en veel buikpijn. Had al een tijd geen bloed verloren en snachts verloor ik een stuk vd vliezen..
Geen bloedverlies oid erna, buikpijn was weg en smorgens temp weer laag 37,3.
Ontsteking lijkt nu eindelijk weg.
Woensdag zijn ze al 2weken! Dan is de kraam er ook voor t laatst.
Ik lees nog mee
Succes dames!
jaa picsquote:
dat had ik in het begin ook - en nu dus ook - welkom overigensquote:Op maandag 17 november 2014 12:37 schreef Dory1983 het volgende:
hallo hallo,
zo even een update. bij de dokter geweest, nu overgezet op andere AD, namelijk Sertraline 50 mg. In het verleden al wel eens geslikt.
Ik zit net te lezen dat het dus niet heel gek is om alleen te willen zijn tijdens zwangerschap. Dat is fijn om te horen want ik ben nu 6 weken en wil helemaal niemand om me heen. Ik ben moe, hoofdpijn, misselijk, rugpijn. Ik wil alleen maar thuis zijn en alleen en verder niks. Aan werken moet ik al helemaal niet denken, ben ik met clienten bezig, krijg ik een huilbui.... das ook niks...
erg leuk om hier lekker ,mee te lezen over zwangerschapsperikelen.
Wie doe ik een DM voor uitgerekende datum?
afscheid postquote:Op maandag 17 november 2014 12:37 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik zal vandaag wel wat foto's posten van bevalling tot nu. Afscheid post![]()
Moet nu rusten vd kraammaar dan lees ik eerst altijd ff bij op fok voor ik ga slapen
Fijn dat alles goed gaatquote:Op maandag 17 november 2014 13:35 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat zoe zegt! Van een heleboel kennissen gehoord dat ze direct op de stoep zouden staan, waarvan ik dacht, neeeee, geen zin in! Maar tot nog toe niemand gezienalleen familie is even langs geweest, en m'n vrienden vragen nu voorzichtig of ze al langs mogen komen
En die vage kennissenschoonmoeder vroeg of we de adressen van de zussen van haar vriend -die wij misschien 5x gesproken hebben- wilden, zodat we ze een kaartje konden sturen. Heb mensen dichterbij me staan die geen kaartje krijgen
![]()
Hier gaat alles goed! Vannacht lekker veel kunnen slapen, en uiteindelijk nog 4 uur aan 1 stuk!de borstvoeding komt ook goed op gang, en S. is al twee dagen aan het aankomen!
ik mis jullie nog wel een beetje hoor! Zowel dit als het babytopic voelen opeens een beetje vreemd
22 wekenquote:Op maandag 17 november 2014 16:19 schreef DJMO het volgende:
Ik was vanmorgen serieus de tel kwijt hoeveel weken ik zwanger wasgelukkig heb ik gevalletje die even ver is
ik ben vandaag dus ook 22 weken
ditquote:Op maandag 17 november 2014 17:47 schreef Radyhyn het volgende:
Ja joh.. mijn verjaardag vier ik onder voorbehoud.. Sint vier ik onder voorbehoud... en met kerst hoop ik alweer op de been te zijn want dan zijn ook 3 dagen al volgepland...
Kloptquote:Op maandag 17 november 2014 17:23 schreef Radyhyn het volgende:
Ja, denk wel dat ik em post tzt. Er staan in de proefdruk alleen nog wel voorbeeldfoto's in van andere babies. Als straks de foto's van onze eigen knul erop staan is ie vast nog 10x zo mooi![]()
Heb jij ook je eigen kaart gemaakt LT? Jij deed toch ook iets met ontwerpen?
quote:Op maandag 17 november 2014 18:10 schreef Sicilia het volgende:
Even egopost..
Volgens mij is het hier begonnennet wat regelmatige krampen dus besloten te gaan douchen en toen werd het toch wel flink erger. Vriendlief is met dochter onderweg naar huis, maar heb meteen mijn moeder maar gevraagd om dochter te komen halen.. oei ik vind het spannend
Ik dacht het al toen ik las over je krampen en wc-bezoekenquote:Op maandag 17 november 2014 18:10 schreef Sicilia het volgende:
Even egopost..
Volgens mij is het hier begonnennet wat regelmatige krampen dus besloten te gaan douchen en toen werd het toch wel flink erger. Vriendlief is met dochter onderweg naar huis, maar heb meteen mijn moeder maar gevraagd om dochter te komen halen.. oei ik vind het spannend
zet hem op!quote:Op maandag 17 november 2014 18:10 schreef Sicilia het volgende:
Even egopost..
Ik dacht ook al dat het niet lang meer kon duren (als in vandaag of morgen) want ik heb dit idd ook al vaker langs zien komen.quote:Op maandag 17 november 2014 18:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik dacht het al toen ik las over je krampen en wc-bezoeken(zo begon het bij mij ook). Zet 'm op & succes!!!
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dagen gaan echt snel om. Na bijna 2weken kraamhulp voel ik me eindelijk weer wat beter.
Ik ben helemaal gelukkig zo & ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Geniet van de dikke buik en de baby in de buik!
[ Bericht 41% gewijzigd door Zoë23 op 17-11-2014 22:08:24 ]
quote:Op maandag 17 november 2014 19:53 schreef Zoë23 het volgende:
bedankt lieve dames (en heer) dat ik hier mijn verhaal kwijt kon de afgelopen maanden.
Ik blijf natuurlijk wel meelezen!
foto's van de bevalling en van de meiden (niet quoten aub)
Wauw wat een mooie meiden heb je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dagen gaan echt snel om. Na bijna 2weken kraamhulp voel ik me eindelijk weer wat beter.
Ik ben helemaal gelukkig zo & ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Geniet van de dikke buik en de baby in de buik!![]()
![]()
quote:Op maandag 17 november 2014 19:53 schreef Zoë23 het volgende:
bedankt lieve dames (en heer) dat ik hier mijn verhaal kwijt kon de afgelopen maanden.
Ik blijf natuurlijk wel meelezen!
foto's van de bevalling en van de meiden (niet quoten aub)
Wat zijn ze mooi Zoë! Fijn dat het met jou ook weer beter gaat. Geniet van je mooie nieuwe gezinssamenstelling!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dagen gaan echt snel om. Na bijna 2weken kraamhulp voel ik me eindelijk weer wat beter.
Ik ben helemaal gelukkig zo & ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Geniet van de dikke buik en de baby in de buik!![]()
wow zo laat ja?quote:Op maandag 17 november 2014 19:00 schreef klumsy het volgende:
Omg morgen op dit tijdstip geslachtsbepaling echo... Spannend!!!
Ik denk een jongetjequote:
Ja je kunt toch 20.15 afspraken maken bij dat bureauquote:
Meisje!quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:50 schreef -Spring het volgende:
Gefeliciteerd, Vlindur!
Zou hier volgens de nub-theorie al iets uit op te maken zijn?
[ link | afbeelding ]
Waarbij je je er wel van bewust moet zijn dat die "75% zekerheid" waarover gesproken wordt, eigenlijk helemaal niet zo hoog is als het percentage doet vermoeden. Vooral aangezien je vanaf dag 1 al 50% zekerheid* kunt halen met een muntquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:59 schreef -Spring het volgende:
Hier staat het goed uitgelegd:
http://www.mamaenzo.nl/zw(...)werkt-de-nub-theorie
Deze echo is van 10 weken, toch?quote:
ik begrijp je.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:16 schreef twist02 het volgende:
[..]
Waarbij je je er wel van bewust moet zijn dat die "75% zekerheid" waarover gesproken wordt, eigenlijk helemaal niet zo hoog is als het percentage doet vermoeden. Vooral aangezien je vanaf dag 1 al 50% zekerheid* kunt halen met een munt
@Spring: niet bedoeld dat jij het niet snapt hoor, maar heb hier al eens interessante discussies over gehad
*Ja, ik weet ook dat het niet exact 50-50 is
11 precies.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:17 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Deze echo is van 10 weken, toch?
Ben ook al benieuwd, maar eerst maar eens afwachten of er dan een levende baby zit. Voor nu denk ik voor mezelf een jongen.
Daarom heet het ook een 'theorie'quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:16 schreef twist02 het volgende:
[..]
Waarbij je je er wel van bewust moet zijn dat die "75% zekerheid" waarover gesproken wordt, eigenlijk helemaal niet zo hoog is als het percentage doet vermoeden. Vooral aangezien je vanaf dag 1 al 50% zekerheid* kunt halen met een munt
@Spring: niet bedoeld dat jij het niet snapt hoor, maar heb hier al eens interessante discussies over gehad
*Ja, ik weet ook dat het niet exact 50-50 is
ah ik ging naar t ziekenhuis. Wel handig ja !quote:Op maandag 17 november 2014 20:28 schreef klumsy het volgende:
[..]
Ja je kunt toch 20.15 afspraken maken bij dat bureauideaal!
We gaan naar prepret, die zit in de prenatal in amersfoort... Zijn we bij Lola toen ook geweest
Ja dat weet ikquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daarom heet het ook een 'theorie'
zo'n discussie had mn vriend laatst ook. Ik weet niet meer waar het precies waar het over ging, ook over feiten en percentages iig. Zij zag dat ook anders. Vooral omdat ze ook gewoon om zich heen keek en heel andere dingen zag dan landelijk werd geconcludeerd.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:27 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja dat weet ikMaar je zou versteld staan hoeveel mensen dus niet beseffen dat je met deze theorie dus 'maar' 1 op 4 baby's extra goed voorspeld t.o.v. kop of munt. Ben ooit 20 minuten bezig geweest om dit aan iemand uit te leggen en die concludeerde vervolgens: "Nou ja, ik zie dat dus anders"
@Spring: die 95% vind ik al een stuk indrukwekkender inderdaad
Ja echt prachtig als het om statistiek gaat ofzo. En gewoon niet beseffen dat je dan echt op het niveau zit van "Roken is niet slecht, want mijn opa is 80 geworden en die rookte een pakje per dag".quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
zo'n discussie had mn vriend laatst ook. Ik weet niet meer waar het precies waar het over ging, ook over feiten en percentages iig. Zij zag dat ook anders. Vooral omdat ze ook gewoon om zich heen keek en heel andere dingen zag dan landelijk werd geconcludeerd.
Of zo. Het was behoorlijk tenenkrommend iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |