misschien bedoelden ze je huidige situatie, als alleenstaande mag je ¤5850,- eigen vermogen hebben. Maar als alleenstaande ouder dus ¤11700. Wijs ze maar op artikel 19 jo. 34 van de Wet werk en bijstand.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:53 schreef LadyTagliatelle het volgende: [..] bij mij zeiden ze 4000 euro
Nog maar eens navragen dan
zou kunnen jaquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
misschien bedoelden ze je huidige situatie, als alleenstaande mag je ¤5850,- eigen vermogen hebben. Maar als alleenstaande ouder dus ¤11700. Wijs ze maar op artikel 19 jo. 34 van de Wet werk en bijstand.Of deze pagina: http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.html
al eerder gefelicibabiet maarrrrrr : OHwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op donderdag 13 november 2014 11:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kwam spieken voor nieuws van krijgerrtje, maar nog niets?
Verder niet bijgelezen, maar bedankt voor jullie felicitaties!. Oh mensen, wat is dit mooi, zo'n kleintje. Een fotootje van I net na de geboorte:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 13 november 2014 13:44 schreef krijgerrtje het volgende:
DaD, wat een schitterende foto![]()
![]()
Sorry dat ik zo laat pas meld, maar ik lig al de hele ochtend te babyknuffelen![]()
![]()
Na een vrij pittige bevalling (sterrenkind, persweeen bij 6/7 cm en dus heel lang wegpuffen, en tot slot een kind dat op het allerlaatste moment besloot te poepen in 't vruchtwater) ben ik om 5:25 bevallen van onze dochter S.ofie
![]()
Ivm poepwater moeten we nog een nachtje blijven, maar 't gaat goed en drinken aan de borst gaat tot nog toe ook wel goed, al vind ik het zelf nog lastig de baby goed aan te laten happen.. Komt vast goed
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 13 november 2014 17:46 schreef Zolena het volgende:
Krijgertje gefeliciteerd.
En we hebben een datumtweeling. Vanmiddag is onze zoon o.livier geboren. 2840 gram en 49 cm.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, gekke nacht.. Morgen mijn uitgerekende datum, maar het is vannacht 6 weken geleden dat ons ukkie geboren werd..
straks breken je vliezen op het moment dat Sint aanmeert en wordt je kleintje door een echte zwarte piet op de wereld gezetquote:Op zaterdag 15 november 2014 07:45 schreef Sicilia het volgende:
JM, dat is inderdaad wel een beetje raar!
Bij mij is alles weer rustig! Ook best gek, gister deden de voorweeen echt gemeen zeer en vannacht geslapen als een roosje zonder okk maar 1 krampjewel lekker en wie weet waar het goed voor is geweest!
Straks met dochter naar de intocht van Sint, ben heeeel benieuwd wat ze er van vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, gekke nacht.. Morgen mijn uitgerekende datum, maar het is vannacht 6 weken geleden dat ons ukkie geboren werd..
Gekke dag he?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef JufMariska het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat nou niet gewoon stretchkleding?quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:00 schreef Crumpette het volgende:
mehehe dames dit wou ik jullie toch niet onthouden : nageboorte kleding![]()
http://mamalicious.nl/afterbirth/mm-afterbirth-wear,nl_NL,sc.html
JM, byzonder de UD zo..
Sicilia, hoop dat je nog wel gewoon een fijne dag hebt nu! T komt vast snel.
SD en Helio
Same here, ik zag gewoon echt een nageboorte met een jurkje voor mequote:Op zaterdag 15 november 2014 17:02 schreef Risu het volgende:
Jemig, crumpette. Was gewoon bang om op de link te klikken door alle nageboorte gedrochten die hier weleens langs zijn gekomen. Zijn het gewoon broeken. Pfff
ik hoop het voor je. Hoewel het een interessante noviteit zou zijn!quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:10 schreef AwayTL het volgende:
Ik denk nietdat mijn nageboorte 2 benen heeft
een muisquote:Op zaterdag 15 november 2014 21:32 schreef AwayTL het volgende:
En? Doen de pannenkoeken al wat Sicilia?
Geen ervaring dj, maar als ik soms lees wat voor trajecten je aflegt.. Ik snap dat je weinig keus hebt, maar als je ook nog bi hebt is het misschien verstandig om ook naar andere oplossingen te zoeken. Dat je lichaam het gewoon niet zo goed aan kan momenteel.
Verder huis ik een muis in mn buik denk ik. Het piept als hij beweegt hehe. Denk dat het mn darmen zijn
.
het rare is, als ik haast heb of zo, heb ik er dan weer geen last vanquote:Op zondag 16 november 2014 08:28 schreef NotTheSame het volgende:
DJMO, ik herken het idd. Ik hoef er maar 50 meter voor te lopen en dan krijg ik die steken. Maar wat het nou precies is weet ik ook niet.
Voor de rest gaat het prima! Vrijdag sleutels gekregen, al anderhalve dan behang aan het pulken (en dan 's avonds niet meer kunnen van de bekkenpijn).
Gisteren is ook de inventarisatie afegerond, 2 deuren van de kledingkast van de babykamer zijn onherstelbaar aangetast. En dan nog een deel van de woonkamermeubels. Schadepost van zo'n ¤2000,-.
Maandag alles weer richting rechtsbijstand sturen en dan een mailtje richting TWF sturen om te kijken of we eventueel nieuwe deurtjes kunnen krijgen.
Vergeet je niet de schoonmaakkosten mee te nemen? Stomerij, uren (ook die jullie zelf maken) etcquote:Op zondag 16 november 2014 08:28 schreef NotTheSame het volgende:
DJMO, ik herken het idd. Ik hoef er maar 50 meter voor te lopen en dan krijg ik die steken. Maar wat het nou precies is weet ik ook niet.
Voor de rest gaat het prima! Vrijdag sleutels gekregen, al anderhalve dan behang aan het pulken (en dan 's avonds niet meer kunnen van de bekkenpijn).
Gisteren is ook de inventarisatie afegerond, 2 deuren van de kledingkast van de babykamer zijn onherstelbaar aangetast. En dan nog een deel van de woonkamermeubels. Schadepost van zo'n ¤2000,-.
Maandag alles weer richting rechtsbijstand sturen en dan een mailtje richting TWF sturen om te kijken of we eventueel nieuwe deurtjes kunnen krijgen.
Wat/Wie is SET? Die afkorting heb ik nog nooit gezien volgens mij...quote:Op zondag 16 november 2014 08:42 schreef DJMO het volgende:
mooi is dat he MwC .. als je partner voor het eerst de baby voeltHier heeft mijn SET ook gisteren voor het eerst de baby voelen bewegen.. hij herkende het eerst niet (heeft vroeger ook zo'n eigen kinderen pas in de laatste weken een paar keer gevoeld) dus was ook wel een mooi moment
en ineens 19 weken!
Steun en Toeverlaatquote:Op zondag 16 november 2014 08:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat/Wie is SET? Die afkorting heb ik nog nooit gezien volgens mij...
Het was zeker een mooi moment. We lagen al in bed en ik voelde de baby, dus zei: doe je hand eens op mijn buik, misschien voel je het! En jawel, meteen een trapje. En toen meteen tranen
ben er ook erg blij mee. Ook al ben ik alleenstaand, het geeft me wel het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta zeg maarquote:Op zondag 16 november 2014 08:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mooi, zulke mensen zijn handig en heul belangrijk! Ook fijn dat hij mee kan genieten wanneer jij van binnen in elkaar gebeukt wordt
Van die zakjes waar je in kan knijpen dat ze warm worden zodat je iets van kruikachtig iets hebt om in de doeken te wikkelen zodat ze warm worden?quote:Op zondag 16 november 2014 08:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
ben er ook erg blij mee. Ook al ben ik alleenstaand, het geeft me wel het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta zeg maar![]()
en dan schiet mij nog iets te binnen .. ik zat gisteren in de trein, en bedacht me inene dat over een tijdje mijn vliezen best wel eens kunnen breken in de trein (hoop ik niet op natuurlijk maar you never know) . Ik zat er aan te denken om een tas(je) met de hoogstnoodzakelijke dingen mee te nemen zodat in geval van nood de baby ook in een trein geboren kan wordenmaar wát heb ik dan allemaal nodig .. vuilniszak, hydrofielen, gesteriliseerde schaar, navelstrengklem, een pakje, wikkeldeken oid .. mis ik nog iets in dit lijstje ??
ik snap je punt, maar ik zit nou eenmaal óók vast aan een omgangsregeling waar ik niet zomaar van kan afwijken. Natuurlijk zijn er andere afspraken te maken tegen die tijd (iemand anders die de kinderen brengt en haalt, ex die overkomt om voor de kinderen te zorgen, ik noem maar een paar zijstraten) En ik kan wel zeggen dat ik na 37 weken de trein niet meer pak, maar wat als spekkie besluit dat het met 36 weken wel mooi is geweest? Ik hoop er juist NIET op, maar in geval van nood ben ik liever voorbereid dan niet.quote:Op zondag 16 november 2014 09:20 schreef AwayTL het volgende:
Wat dacht je van na 37 weken geen lange trajecten meer af te leggen per trein.
Zie t al helemaal voor me.. Iemand die in de trein aan t bevallen is en helemaal voorbereid is, alsof ze er op hoopte..
bij de etos hebben ze toch alles in huisquote:Op zondag 16 november 2014 09:27 schreef AwayTL het volgende:
Er bevallen ook mensen voor de etos op straat.. Zou me vooral daar niet al te druk om maken en al helemaal niet allemaal spul mee gaan slepen. Trek je dan de grens bij levensvatbaarheid?
Bij nood hebben ze daar vast protocollen voor.
Ik zou in de Etos bevallen en mijn kind Etos noemen. Misschien krijgt het dan de rest van zijn leven wel gratis spullenquote:Op zondag 16 november 2014 09:27 schreef AwayTL het volgende:
Er bevallen ook mensen voor de etos op straat.. Zou me vooral daar niet al te druk om maken en al helemaal niet allemaal spul mee gaan slepen. Trek je dan de grens bij levensvatbaarheid?
Bij nood hebben ze daar vast protocollen voor.
Heel goed, vooral van die foto's. Ik ben blij dat je hulp hebt van jurist/rechtsbijstand en dat er gerechtigheid komt. Wat dit kan echt niet.quote:Op zondag 16 november 2014 09:19 schreef NotTheSame het volgende:
MevrouwCactus, ik sorteer hier inderdaad op 'better safe than sorry'. Schimmel op stof wat niet >60 graden gewassen kan worden gooi ik al meteen weg (na foto's gemaakt te hebben). Bij de rest onderneem ik wel nog een poging om het schoon te krijgen. Maar ik ga me er niet blind op poetsen.
Away, de uren van ons zitten er idd nog niet bij. Maar dat moet ik even met de jurist overleggen wat daar van te declareren valt. Het gaat goed komen!
quote:Op zondag 16 november 2014 09:56 schreef McLaura het volgende:
De foto is leuk, maar van die spelfout word ik niet vrolijk
niet meenemen joh, nergens voor nodig.quote:Op zondag 16 november 2014 08:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
ben er ook erg blij mee. Ook al ben ik alleenstaand, het geeft me wel het gevoel dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta zeg maar![]()
en dan schiet mij nog iets te binnen .. ik zat gisteren in de trein, en bedacht me inene dat over een tijdje mijn vliezen best wel eens kunnen breken in de trein (hoop ik niet op natuurlijk maar you never know) . Ik zat er aan te denken om een tas(je) met de hoogstnoodzakelijke dingen mee te nemen zodat in geval van nood de baby ook in een trein geboren kan wordenmaar wát heb ik dan allemaal nodig .. vuilniszak, hydrofielen, gesteriliseerde schaar, navelstrengklem, een pakje, wikkeldeken oid .. mis ik nog iets in dit lijstje ??
Haha google zag dat niet (en ik ook niet). Wel briljante man trouwens, hoe hij nooit meer vergeten wordt door een generatie. Zodra iemand zegt dattie er niet vrolijk van wordt, heb ik hem in mijn hoofd.quote:Op zondag 16 november 2014 09:56 schreef McLaura het volgende:
De foto is leuk, maar van die spelfout word ik niet vrolijk
Ik zie iemand al met een schoudertas en baby het ziekenhuis binnen wandelen... "Kijk eens wat ik heb!"quote:Op zondag 16 november 2014 10:34 schreef AwayTL het volgende:
Concluderend is een plastic tas voor de placenta wellicht geen overbodige luxe![]()
.
En dan vol trots eerst de placenta tonen..quote:Op zondag 16 november 2014 10:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zie iemand al met een schoudertas en baby het ziekenhuis binnen wandelen... "Kijk eens wat ik heb!"
whehe ja dat dan weer wel. Maar dan volstaat een decent sized diepvrieszak ook wel.quote:Op zondag 16 november 2014 10:34 schreef AwayTL het volgende:
Concluderend is een plastic tas voor de placenta wellicht geen overbodige luxe![]()
.
Away, die heb je toch wel in je vluchttas ook? Hoe moet je anders thuis placentasmoothies maken?quote:Op zondag 16 november 2014 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
whehe ja dat dan weer wel. Maar dan volstaat een decent sized diepvrieszak ook wel.
Kan ie daarna wel mooi direct de vriezer in voor storage
Misschien kunnen ze um wel meteen bij de starbucks verwerken tot een frappucino?quote:Op zondag 16 november 2014 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
whehe ja dat dan weer wel. Maar dan volstaat een decent sized diepvrieszak ook wel.
Kan ie daarna wel mooi direct de vriezer in voor storage
quote:Op zondag 16 november 2014 11:07 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze um wel meteen bij de starbucks verwerken tot een frappucino?
Wel op de naam van de baby uiteraard.
dat wordt wel een uitdaging om die naam behoorlijk gespeld op die beker te krijgen dan xDquote:Op zondag 16 november 2014 11:07 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze um wel meteen bij de starbucks verwerken tot een frappucino?
Wel op de naam van de baby uiteraard.
oh no, another biscuit!quote:Op zondag 16 november 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
Om met ome Louis te spreken 'that is a different cook!'
Gewoon bloedworst gebruiken als vulling!quote:Op zondag 16 november 2014 11:18 schreef Radyhyn het volgende:
Mijn man is meer van de hartige dingen.. originele brabantse moederkoek-worstenbrood moet ook vast te maken zijn denk ik!
Mannen-logica!quote:Op zondag 16 november 2014 12:26 schreef Nikooos het volgende:
Ik zat juist heel praktisch te denken. Bevallen in een rijdende trein... In welke gemeente moet je je kind dan aangeven?
Ik denk in de gemeente waarin het kind er daadwerkelijk uitkomt...quote:Op zondag 16 november 2014 12:26 schreef Nikooos het volgende:
Ik zat juist heel praktisch te denken. Bevallen in een rijdende trein... In welke gemeente moet je je kind dan aangeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |