abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:41:54 #1
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_146539503
quote:
Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher is zeer verontrust over de grote steun onder Turkse jongeren in Nederland voor gewelddadige Jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS).
Dat zegt hij dinsdag tegen NU.nl.

Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de Jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.

Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat. Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken, vermoedt dat de Turkse jongeren redeneren dat in een oorlog alles geoorloofd is om het gewenste doel te bereiken, namelijk verandering.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 90 procent van de Turkse jongeren vindt dat de strijders die het opnemen tegen Assad 'helden' zijn en vindt de helft het een goede zaak als Nederlandse moslims naar Syrië vertrekken om daar mee te doen aan de strijd.

Verder vindt 80 procent deze strijders geen bedreiging voor Nederland zodra zij terugkeren en reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië.

Nieuw

"Het is nieuw dat er zo veel steun is onder Turkse jongeren voor het geweld en de opkomst van IS", constateert Asscher.

"Alles in ons verzet zich tegen denkbeelden als het toepassen van geweld tegen anders gelovigen. Het mooie van Nederland is juist dat je mag geloven wat je wilt of niet geloven wat je wilt zonder dat daar geweld hoort."

"We mogen niet accepteren dat deze jongeren zich op deze manier van de samenleving afkeren."

Negatiever

Marokkaans-Nederlandse jongeren staan negatiever tegenover de islamitische strijders. Zo vindt 'slechts' 18 procent de Jihadstrijders helden. Ongeveer 1 op de 5 vindt het goed als Nederlandse moslims afreizen naar Syrië.

Zowel de Marokkaanse als de Turkse jongeren noemen vooral de 'religieuze plicht' en het helpen van personen die onderdrukt worden als reden voor strijders om mee te doen.

Waarheid

Asscher wil de conclusie niet trekken dat Nederland na decennia integratiebeleid niets is opgeschoten. "Maar dit onderzoek legt wel iets bloot", stelt de vicepremier. "Ik wil de waarheid hierachter weten en zal daarom nader kwalitatief onderzoek doen. Het is namelijk onbevredigend dat we op basis van deze enquête niet kunnen duiden wat er achter zit."

"Zo zitten er merkwaardige uitkomsten in het onderzoek. Naast de steun voor IS is er namelijk weer geen steun voor het kalifaat. Steun voor democratie is er dus wel."

"Wat wel duidelijk uit het onderzoek blijkt is dat Turkse jongeren zich, anders dan Marokkaanse jongeren, laten sturen door Turkse media en Turkse politiek."

Gezonde mix

"Je kan niet verbieden dat ze naar Turkse televisie kijken", zegt Asscher op de vraag wat er tegen de Turkse invloed te doen is. "Maar het moet een gezonde mix van informatie zijn die ze tot zich krijgen."

"Als je naar Nederlandse media kijkt kun je het nog steeds met elkaar oneens zijn, maar zit je wel in hetzelfde gesprek. Als je in een parallelle samenleving terechtkomt wordt het lastig, lastig om jongeren weerbaar te maken."

"Onderdeel van de vrije samenleving is dat je je niet moet weerhouden van media, maar wel kritische vragen mag stellen", stelt Asscher. Zeker als je hier opgroeit en hier je toekomst opbouwt."

In gesprek

Volgens Asscher roept de uitslag veel vervolgvragen op. "Wat betekenen deze uitkomsten? Ik wil in gesprek gaan met de Turkse organisaties en met de jongeren zelf."

"Ik had al eerder zorgen over wat er zich afspeelde in de Turkse gemeenschap. Ik merkte een gevoel dat men zich hier minder thuis voelt. Nieuw is dat het zich vertaalt in deze denkbeelden."

"Er ligt een enorme opgave voor iedereen in de Turkse gemeenschap om dit niet te bagatelliseren en weg te kijken", benadrukt de minister. "Ik wil krachtig een actieplan in werking zetten tegen radicalisering."

Helpt niet

Asscher stelt dat de grootte van de groep met Jihad-sympathieën dat actieplan des te belangrijker maakt.

"Op zich waren er al langer zorgen over hoe het met deze jongeren gesteld was. We kenden het risico van de parallelle samenleving. Maar dit helpt niet. Daarom is het des te belangrijker om een tegengeluid te laten horen, gematigde krachten in positie te brengen en ronselen en het verspreiden van programma tegen te gaan."

"De conclusies van dit onderzoek zijn zeer verontrustend, maar ik ben er van overtuigd dat het zal lukken om onze samenleving te beschermen. Maar je moet hier doorheen, dat is een verantwoordelijkheid voor ons allemaal."

Door Motivaction zijn voor het onderzoek 300 Turkse en 404 Marokkaanse Nederlanders gepeild in de leeftijd 18 tot en met 34 jaar. Dit ging grotendeels om face-to-face enquetes, een deel is online afgenomen.
Voor grafiekjes zie bron: http://www.nu.nl/politiek(...)n-verontrustend.html

Maar het is uiteraard maar een hele kleine groep die radicaliseert dit dat. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_146539546
Och jee.

Hij wordt wakker.
pi_146539652
quote:
"De conclusies van dit onderzoek zijn zeer verontrustend, maar ik ben er van overtuigd dat het zal lukken om onze samenleving te beschermen. Maar je moet hier doorheen, dat is een verantwoordelijkheid voor ons allemaal."
Joh.
pi_146539666
Gezellig volk.
Zonder wrijving geen glans
pi_146539668
Ik geloof eigenlijk niet in 80%
pi_146539676
Hoe is dit nieuws :')
Het liefst zouden ze hier een IS willen oprichten :')
-XOXO-
pi_146539694
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef datismijnmening het volgende:
Maar neen, de gematigde moslims gaan die tegenhouden!
pi_146539819
Ze zijn wel voor een grote meerderheid tegen een kalifaat. Lekker duidelijk weer :')
pi_146539839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef Speculant. het volgende:
Ze zijn wel voor een grote meerderheid tegen een kalifaat. Lekker duidelijk weer :')
Benieuwd naar de vraagstelling inderdaad.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:49:55 #10
358523 IkStampOpTacos
pi_146539848
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef Speculant. het volgende:
Alleen in Arabische landen he.
-
pi_146539869
Weer zo'n raar onderzoek met conclusies die waarschijnlijk ver weg staan van de werkelijkheid.

Hoe ik het zie vindt 80% van de Turken IS juist wel verkeerd, of iig hun Kalifaat, en dat is toch waar IS voor staat.

Echter zijn zij niet tegen groeperingen die uit naam van de Jihad geweld gebruiken tegen anders-gelovigen en niet-gelovigen <- Wordt voor het gemak andere moslims weglaten of was dit een specifieke vraag? Dan nog steeds is het niet helemaal helder. Sowieso wat wordt hier bedoeld met "uit naam van de Jihad"?

Deze resultaten moeten schokkend zijn, terwijl wel half Nederland staat te juichen wanneer er mensen naar de Koerdische delen gaan om te vechten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_146540096
Hun opperbaas Erdogan zou het liefst zijn eigen leger sturen om IS te helpen in hun strijd tegen Assad. Dus zo heel vreemd is het niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146540218
De minister wil een krachtig actieplan tegen radicalisering maar hoeveel jongeren uit de Turkse gemeenschap hebben zich nou daadwerkelijk aangesloten bij ISIS? Laat ze maar eerst eens vaststellen of er echt een dreigend probleem is.
pi_146540223
quote:
Lees regel 7 nog eens goed.
pi_146540261
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:50 schreef MouzurX het volgende:
Weer zo'n raar onderzoek met conclusies die waarschijnlijk ver weg staan van de werkelijkheid.

Hoe ik het zie vindt 80% van de Turken IS juist wel verkeerd, of iig hun Kalifaat, en dat is toch waar IS voor staat.

Echter zijn zij niet tegen groeperingen die uit naam van de Jihad geweld gebruiken tegen anders-gelovigen en niet-gelovigen <- Wordt voor het gemak andere moslims weglaten of was dit een specifieke vraag? Dan nog steeds is het niet helemaal helder. Sowieso wat wordt hier bedoeld met "uit naam van de Jihad"?

Deze resultaten moeten schokkend zijn, terwijl wel half Nederland staat te juichen wanneer er mensen naar de Koerdische delen gaan om te vechten.
Hier wellicht antwoorden op je vragen:

http://www.forum.nl/Porta(...)abische%20Herfst.pdf
pi_146540267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alleen in Arabische landen he.
Sinds wanneer is Turkije een Arabisch land? :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:03:01 #17
358523 IkStampOpTacos
pi_146540322
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:01 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Turkije een Arabisch land? :')
Geen idee, wie zegt dat dan?
-
  Redactie Frontpage dinsdag 11 november 2014 @ 17:04:29 #18
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146540360
En ik maar denken dat een groot gedeelte van de turken hier juist gevluchte koerden waren :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146540363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee, wie zegt dat dan?
Oh, verkeerd gelezen. Mijn excuses.
pi_146540430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:04 schreef LTVDK het volgende:
En ik maar denken dat een groot gedeelte van de turken hier juist gevluchte koerden waren :')
Laat ik eens een wilde gok doen: 20%
pi_146540444
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:04 schreef LTVDK het volgende:
Als je in Den Haag woont dan kun je dat denken ja. :')
pi_146540486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hier wellicht antwoorden op je vragen:

http://www.forum.nl/Porta(...)abische%20Herfst.pdf
"Ik vind het goed dat er steun is van Nederlandse moslims voor groepen zoals IS"
87% antwoordt positief.

Oftewel 87% van de Turken vind steun voor IS goed?
Of steunen zij een andere groep? Dat is de vraag.. die je niet uit resultaten kan halen.

Ik heb de hele enquête even doorgekeken en de andere vragen zijn best goed/vrij duidelijk, maar deze vraag is gewoon te onduidelijk om er conclusies uit te trekken t.a.v. IS.
pi_146540556
Als Turkse medelander,

Dit onderzoek :')
'Turken' in Nederland :')
IS :')
Erdogan :')
Koerden :')
Arabieren :')
Islam :') :')

Ataturk _O_
pi_146540572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:11 schreef RoW_0 het volgende:
Als Turkse medelander,

Ataturk _O_
*O*
pi_146540595
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:08 schreef MouzurX het volgende:

[..]

"Ik vind het goed dat er steun is van Nederlandse moslims voor groepen zoals IS"
87% antwoordt positief.

Of steunen zij een andere groep? Dat is de vraag.. die je niet uit resultaten kan halen.

Ik heb de hele enquête even doorgekeken en de andere vragen zijn best goed/vrij duidelijk, maar deze vraag is gewoon te onduidelijk om er conclusies uit te trekken t.a.v. IS.
"Groepen zoals IS". Daarbij denk ik aan extreem islamitische groeperingen als Al-Nusra, Al-Qaida, Boko Haram... etc.
pi_146540645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

"Groepen zoals IS". Daarbij denk ik aan extreem islamitische groeperingen als Al-Nusra, Al-Qaida, Boko Haram... etc.
Klopt.
Maar m.b.t. framing: denk jij hier ook nog aan wanneer je eerst vragen krijgt over de strijd tegen Assad ?
pi_146540648
Ik denk dat het er op neer komt dat de meeste turkse en marokkaanse jongeren zich niet thuis voelen in Nederland, en denken dat het gras groener is aan de overkant, ook al is het IS. Laat ze lekker gaan. Nederland is geen gevangenis, mensen mogen het land verlaten wanneer ze willen. Wel kun je hun paspoort afnemen.

Opmerkelijk dat de 4e generatie over het algemeen laag opgeleid is, vrij slecht nederlands spreekt, en negatief over Nederland denkt. De integratie is compleet mislukt.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:16:16 #28
358523 IkStampOpTacos
pi_146540683
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:08 schreef MouzurX het volgende:

[..]

87% antwoordt positief.

Maakt niet eens uit. 80% ziet geweld en terrorisme dus als een legitiem middel om hun jihadistische idealen te verwezenlijken.
-
pi_146540710
Turken en Marokkanen zullen altijd voor problemen zorgen.
pi_146540791
Jeej rassenrellen *O*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146540797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maakt niet eens uit. 80% ziet geweld en terrorisme dus als een legitiem middel om hun jihadistische idealen te verwezenlijken.
Tsja, ik zie geweld door de VS ook als legitiem middel om de huidige Pax Americana in stand te houden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:23:47 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146540871
quote:
Veldwerkperiode
Het veldwerk is uitgevoerd tussen maandag 25 augustus en vrijdag 19 september
2014. In deze periode was sprake van:
Een heftige escalatie van het Israël-Palestina conflict in de Gazastrook
 Militaire interventie van de Verenigde Staten jegens IS d.m.v. bombardementen in
Irak en Syrië
 Verspreiding van diverse onthoofdingsvideo’s door IS
Vanwege de ontwikkelingen in de MENA-regio die zich in hoog tempo opvolgen is
gestreefd naar een gelijke verdeling van het onderzoek over de veldwerkperiode
 Week 35: n=207
 Week 36: n=129
 Week 37: n=158
 Week 38: n=210
Het nadeel van dit soort enquetes is dat er geen ruimte is voor nuancering. Je kan dus nu niet anders dan het als zeer verontrustend op te vatten of het tot niets te bagatelliseren, dat laatste lijkt mij niet echt een verstandige optie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_146540911
Geloof het maar niet, ga rustig slapen en blijf wegkijken en D66 stemmen ;(
Het is allemaal propaganda van de Telegraaf en Wilders :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_146541028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Klopt.
Maar m.b.t. framing: denk jij hier ook nog aan wanneer je eerst vragen krijgt over de strijd tegen Assad ?
Ja, want Assad vecht voornamelijk tegen islamitische haatbaarden.
pi_146541051
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het nadeel van dit soort enquetes is dat er geen ruimte is voor nuancering. Je kan dus nu niet anders dan het als zeer verontrustend op te vatten of het tot niets te bagatelliseren, dat laatste lijkt mij niet echt een verstandige optie.
Een vraag als: "Steun je IS" zou toch het grootste deel van de twijfel weghalen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:32:53 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146541132
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:30 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Een vraag als: "Steun je IS" zou toch het grootste deel van de twijfel weghalen.
Afhankelijk van wanneer de vraag gesteld is natuurlijk, tot begin dit jaar (en er zijn ook onderzoeken in het nieuws gekomen die uit 2013 stammen bijv) was IS een rebellengroep die niet zo heel raar optrad. Pas sinds de zomer zijn ze compleet publiekelijk losgeslagen met onthoofdingen en genocide.

Daarom was ik op zoek naar dat stuk in de pdf, om te kijken wanneer het onderzoek is uitgevoerd.
Het meeste is in dus in de late zomer van 2014.
Op zich ben ik nog steeds wel benieuwd naar de data per vraag.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_146541877
Het is natuurlijk maar de vraag hoe ze er exact tegenaan kijken. Toen Assad tegengas kreeg vonden "wij" dat in eerste instantie ook prima. Want geen best regime. Alleen is IS nog een stukkie walgelijker. En laat nu net ook uit dit onderzoek komen dat daar kennelijk afkeer tegen is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146542088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Voor grafiekjes zie bron: http://www.nu.nl/politiek(...)n-verontrustend.html

Maar het is uiteraard maar een hele kleine groep die radicaliseert dit dat. :')
300 Turken ondervraagd van de 396.414 = 0.076% :')

704 Turken en Marokkanen gepeild van de 396.414 + 374.996 = 0,091% :')

Lekker "representatief". :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146542324
Heel gekleurd nieuwsbericht weer op nu.nl
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:12:13 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146542449
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tja.

Overigens vond ik dit wel een belangwekkend stuk dat in de berichtgeving natuurlijk buiten de boot valt:
quote:
Turkse Nederlanders staan positief ten aanzien van de opmars van IS en hebben
begrip voor het geweld dat soortgelijke strijdgroepen gebruiken. Tegelijkertijd laten de
resultaten zien dat Turkse Nederlanders vinden dat deze groepen voor verandering
kunnen zorgen, en dat Turkse Nederlanders een duidelijke pro-democratische houding
hebben. Wanneer deze resultaten in samenhang worden bekeken zou wellicht gesteld
kunnen worden dat Turkse Nederlanders ondanks hun democratische opvattingen
voorstanders zijn van jihadistische strijdgroepen als IS, omdat zij van mening zijn dat
dit de enige partijen zijn die in Syrië voor verandering kunnen zorgen door president
Assad te verdrijven. Daarna dient Syrië echter wel een democratie te worden en
absoluut geen kalifaat.
De vraagstelling is dus ook volgens mij duidelijk gericht op Syrië en daar is ISIS anders bezig dan in Irak.
pi_146542583
Ook niet raar als je het conflict in Syrie effe volgt. Turkije steunt ISIS en werkt alle anti-ISIS-partijen flink tegen.

pi_146542646
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat.
pi_146542963
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eehm. Wel eens van een steekproefgrootte gehoord? Of dacht jij dat je echt elk individu moet ondervragen om representatief onderzoek te doen?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_146543062
Hoeveel Turken vertrekken naar Syrie om daar te vechten? Heel weinig. Veel Turken steunen het verzet tegen Assad. De meeste Turken die ik ken zijn tegen ISIS. Ik vraag me af hoe de vraagstelling is geweest.
pi_146543105
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:27 schreef znarch het volgende:

[..]

Eehm. Wel eens van een steekproefgrootte gehoord? Of dacht jij dat je echt elk individu moet ondervragen om representatief onderzoek te doen?
Ja, wel es van gehoord. Ik vind 300 niet echt een goeie steekproef, dat begin bij 1000 een beetje te rollen. Bovendien zijn vragen online zo makkelijk in te vullen en weinig te controleren.

"Jaa, we gaan die shit dissen weet je, tof, IS, die zijn tegen de joduh".

Als werkelijk 80% van de Turken in Nederland er zo over dacht, zou het ernstig zijn, maar dat is toch niet het geval man, denk na.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146543199
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:11 schreef RoW_0 het volgende:
Als Turkse medelander,

Ataturk _O_
_O_ Goede Turken zijn er ook.
pi_146543246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ziet 80% hier niet ook agressie als middel om idealen te verwezenlijken? Of dacht je dat er niemand dood ging van die militaire hulp die we geven en andere conflicten waar we ons mee bemoeien?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:35:25 #48
358523 IkStampOpTacos
pi_146543289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Ziet 80% hier niet ook agressie als middel om idealen te verwezenlijken? Of dacht je dat er niemand dood ging van die militaire hulp die we geven en andere conflicten waar we ons mee bemoeien?
Ja goede vergelijkingen. :')

Tevens erg goedkoop voorbij gaan aan het terrorismegedeelte.
-
pi_146543315
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij vergelijkt onze vredesmissies met de gewapende strijd van IS? :')
pi_146543443
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij vergelijkt onze vredesmissies met de gewapende strijd van IS? :')
Dacht je dat degene die een bom van hier op hun hoofd krijgen denken ach het is tenminste isis niet die me dood? Het gevolg blijft hetzelfde.

En vredesmissie's, je bedoeld dat wij hebben besloten dat wij onze idealen zo belangrijk vinden dat we ze met geweld ergens anders brengen? Wat is het verschil met jihad in deze, waar men hun idealen met geweld op wil leggen?

Nergens had ik het over isis daar, ik had het over agressie als middel om idealen te verwezenlijken. Dat, mijn beste, is een vrij normaal iets, ik vermoed dat dat ook geld voor 80% van de niet moslims over hun eigen idealen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146543511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja goede vergelijkingen. :')

Tevens erg goedkoop voorbij gaan aan het terrorismegedeelte.
Wat is terrorisme, dat vind ik nogal een lastige. Dat hangt nogal af vanuit welk oogpunt je het bekijkt.

En ja, hele goede vergelijking, gewoon een 1 op 1.
Er wordt hier gesteld dat turken het er dus mee eens zijn dat er geweld wordt gebruikt om assad weg te krijgen. Wat is het verschil met bv saddam wegkrijgen met een dikke oorlog?
pi_146543585
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wel es van gehoord. Ik vind 300 niet echt een goeie steekproef, dat begin bij 1000 een beetje te rollen. Bovendien zijn vragen online zo makkelijk in te vullen en weinig te controleren.

"Jaa, we gaan die shit dissen weet je, tof, IS, die zijn tegen de joduh".

Als werkelijk 80% van de Turken in Nederland er zo over dacht, zou het ernstig zijn, maar dat is toch niet het geval man, denk na.
Maw je weet absoluut niet wanneer een steekproef representief is.

Ik vind 300 niet echt een goeie steekproef, dat begin bij 1000 een beetje te rollen. :'( :D ;(
pi_146543617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is terrorisme, dat vind ik nogal een lastige. Dat hangt nogal af vanuit welk oogpunt je het bekijkt.

Er wordt hier gesteld dat turken het er dus mee eens zijn dat er geweld wordt gebruikt om assad weg te krijgen. Wat is het verschil met bv saddam wegkrijgen met een dikke oorlog?
Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de Jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.
pi_146543635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:44 schreef waxxx het volgende:

[..]

Erodome is niet zo snugger joh. Laat maar.
pi_146543655
quote:
Wat is het verschil met bv saddam wegkrijgen met een dikke oorlog?
Westerse propaganda en media-framing. ;)

Al wordt Assad ook aardig geframed, zijn we die "19.000 [ :') sure] foto's van massaslachtingen door Assad" alweer vergeten?? :N

pi_146543704
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Westerse propaganda en media-framing. ;)

Al wordt Assad ook aardig geframed, zijn we die "19.000 [ :') sure] foto's van massaslachtingen door Assad" alweer vergeten?? :N
Niemand zegt hier dat Assad hun grootste vriend is. IS is alleen vele malen erger.
pi_146543779
quote:

[..]

Ja, uit naam van jihad. Weet jij wat dat allemaal kan betekenen, ik wel namelijk. In de eerste instantie(als we het over de fysieke jihad hebben) gaat dat over verdedigen.

Wat is daar anders aan dan zeggen wij willen democratie brengen omdat wij vinden dat dat beter is voor jullie? Daarvoor leggen we jullie land even plat, gaat namelijk niet door bloemetjes te strooien.

Kortom, alleen die zin zegt helemaal niets. Zouden ze zeggen we zijn voor lekkere dikke slavernij, willen dat iedereen die niet doet wat wij willen onthoofd wordt en andere onzin dan zou je gelijk hebben, een goed punt hebben. Maar dat staat er niet.
Er staat zelfs dat "men" niet voor een kalifaat is en niet voor isis is, alleen dat men wel achter evt geweld staat vanuit een ideaal.
pi_146543781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niemand zegt hier dat Assad hun grootste vriend is. IS is alleen vele malen erger.
IS vind ik een heel vreemd clubje. Lijken perfect georganiseerd, laten prachtig gestylede doch gruwelijke video's rondgaan en dat in de fucking middle of nowhere.

Ik wil niet zover gaan als Lange Frans, maar het stinkt. Hard.

Assad had van Syrie best wat aardigs gemaakt dacht ik, maar goed. Saddam was ook niet de enorme klootzak die de Westerse media ervan maakten.

pi_146543788
De opvallende opvattingen van Turks-Nederlandse jongeren kunnen mogelijk verklaard worden door hun Turkse referentiekader: zij volgen het nieuws over de regio vooral via Turkse televisie (86%) en zijn uitgesproken positief over het beleid van (en banden met) de huidige Turkse regering, die een eigen visie op de conflicten in de Gazastrook, Syrië en Irak heeft.
http://www.forum.nl/Home/(...)d/17/NewsItemId/2777

Wat mooi gezegd: 'de huidige Turkse regering, die een eigen visie op de conflicten in de Gazastrook, Syrië en Irak heeft.' Die dezelfde visie heeft, wordt bedoeld.
pi_146543792
quote:

[..]

Ook een vraag die op verschillende manieren opgevat kan worden.
Er wordt nergens een omschrijving gegeven van wat de enquêteurs als de Jihad opvatten.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:50:10 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146543795
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:45 schreef Mandarijntjes het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet in 80%
Ik wel, vanwege de Koerden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:50:48 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146543813
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

IS vind ik een heel vreemd clubje. Lijken perfect georganiseerd, laten prachtig gestylede doch gruwelijke video's rondgaan en dat in de fucking middle of nowhere.

Assad had van Syrie best wat aardigs gemaakt dacht ik, maar goed. Saddam was ook niet de enorme klootzak die de Westerse media ervan maakten.
En er is weer behoorlijk wat meer heroïne sinds de verstoring van de Taliban terwijl het qua mensenrechten niet echt verbeterd is.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:51:10 #63
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146543834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:17 schreef hafcfan het volgende:
Turken en Marokkanen zullen altijd voor problemen zorgen.
Mwah, ik denk dat vooral de denkbeelden verschillen. Dit artikel is niet bevredigend. Je zal eerder een rapport moeten screenen om het goed te begrijpen. Wie zegt dat ze IS niet steunen omdat ze willen dat 'Assad, wat op zich ook een hel is met duizenden doden op zijn naam en al tientallen jaren de macht als dictator, het veld ruimt'. Misschien denken ze als 'Assad' weg is, dan pas kunnen die extremistische elementen verdwijnen. IS is een resultaat van Assad en zijn regering.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:51:13 #64
358523 IkStampOpTacos
pi_146543837
quote:

[..]

Ja inderdaad precies hetzelfde dat mensen uit de naam van de jihad mensen ombrengen. Er wordt niet gesteld dat ze het eens zijn dat er geweld wordt gebruikt om Assad weg te krijgen. Ook dat is trouwens een belachelijk standpunt, Assad is nog één van de weinige mensen in die regio met enig verstand.

Maar ja, als jij serieus het verschil niet ziet tussen georganiseerde groeperingen, high aan het spacen op hun religie en andersdenkenden aan het onthoofden zijn, en missies waar Nederland aan deelneemt en geweld gebruikt om de doelen te behalen, neemt niemand je meer serieus.
-
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:51:57 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146543865
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zijn/waren allebei moordende stelende dictators.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:51:59 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146543867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:50 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ook een vraag die op verschillende manieren opgevat kan worden.
Er wordt nergens een omschrijving gegeven van wat de enquêteurs als de Jihad opvatten.
quote:
Jihad: in de voorgelegde vragenlijst is de volgende toelichting gehanteerd voor
Jihad; de heilige strijd voor de normen en waarden van de Islam
Nu is dat natuurlijk al raar, want er is niet één islam net zo min als dat er één christendom is.
pi_146543872
Als er oorlog komt met Turkije, hebben we in Europa met een flinke 5e colonne te maken.
pi_146543887
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En er is weer behoorlijk wat meer heroïne sinds de verstoring van de Taliban terwijl het qua mensenrechten niet echt verbeterd is.
Inderdaad. Nu de fosfaten uit Mali, de bodemschatten uit Egypte en de olie en ertsen uit Iran nog en The Project for the New Uncle Sam Century is bijna compleet.

Prachtig toch, om daaraan meegewerkt te mogen hebben?

dinsdag 11 november 2014 @ 18:53:50 #69
358523 IkStampOpTacos
pi_146543917
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu de fosfaten uit Mali, de bodemschatten uit Egypte en de olie en ertsen uit Iran nog en The Project for the New Uncle Sam Century is bijna compleet.

Iedereen probeert zo z'n steentje bij te dragen. 8-)
-
pi_146543934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Als er oorlog komt met Turkije, hebben we in Europa met een flinke 5e colonne te maken.
Welnee, de meeste Turken zijn eerder nationalistisch dan jihadistisch.

Je eigen link geeft het nota bene zelf aan, die lui praten gewoon de nationale (regerings)tv na.

dinsdag 11 november 2014 @ 18:55:18 #71
358523 IkStampOpTacos
pi_146543966
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je eigen link geeft het nota bene zelf aan, die lui praten gewoon de nationale (regerings)tv na.
Ja daarom toch ook. Die scharen zich direct achter Erdogan.
-
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:55:36 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146543973
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Beter dan neutraal zijn, je moet nooit neutraal zijn.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:55:56 #73
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146543985
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die meid ziet spoken. Waarschijnlijk denkt ze als ze een Turk/Marokkaan ziet lopen, dat we denken om het hoofd van een blanke van zijn romp te scheiden, terwijl onze gedachten uitgaan naar warme koffie, tv en een warm bad. Triest wijf.
pi_146544008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja daarom toch ook. Die scharen zich direct achter Erdogan.
Ja, maar dat is geen 5e colonne. ;)

Overigens lijkt me oorlog met een van de grootste afzetmarkten aan de rand van Europa absoluut niet aan de orde. We waren al te laf om Oekraine binnen te trekken.

dinsdag 11 november 2014 @ 18:58:17 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146544067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:50 schreef Loekie1 het volgende:
De opvallende opvattingen van Turks-Nederlandse jongeren kunnen mogelijk verklaard worden door hun Turkse referentiekader: zij volgen het nieuws over de regio vooral via Turkse televisie (86%) en zijn uitgesproken positief over het beleid van (en banden met) de huidige Turkse regering, die een eigen visie op de conflicten in de Gazastrook, Syrië en Irak heeft.
http://www.forum.nl/Home/(...)d/17/NewsItemId/2777

Wat mooi gezegd: 'de huidige Turkse regering, die een eigen visie op de conflicten in de Gazastrook, Syrië en Irak heeft.' Die dezelfde visie heeft, wordt bedoeld.
Tuurlijk eigen visie. Wat in Nederland en het Westen wordt voorgeschoteld is ook grotendeels eigen visie. Anders kom je niet op spookgedachten als 'Palestijnen zijn terroristen', IS en Erdogan zijn slecht, en het Westen is de Good Guy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')