Een televisieprogramma erbij halen om je 'gelijk' te willen bewijzen.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja want de meeste mensen zitten vooral in de shit door onvoorziene omstandigheden ook. Hou toch op man. Dat kennisje vanje met dr post en weet ik veel.
Als je niet snapt (of wil snappen) dat zij daar tig dingen anders had moeten doen waardoor ze niet in die situatie was gekomen dan kun je lekker makkelijk vrijwel alles wel uitleggen als dat het de schuld is van anderen.
Als je graag volwassen wil zijn en doen dan hoort daar ook bij dat je je verantwoordelijkheid neemt. Maar t zijn zoals zo vaak de usual suspects die hier zitten die alles de schuld van een ander vinden.
Het is gewoon bijna triest zoals jullie redeneren. Schulden overkomen je in de meeste gevallen (let wel, er zijn dus ook situaties waarin dat wel gebeurd) niet. Daar ben je zelf hardstikke bij. Neem als voorbeeld dat peogramma een dubbeltje op zn kant. Die lui weten steevast niet wat er in komt en wat er uit gaat, laat staan waar aan.
Dat is niet iets wat je overkomt, dat is gewoon niet met geld om kunnen gaan. Dan kunnen we hier wle gaan doen alsof de meeste mensen zaken 'overkomen' maar het grootste deel van de mensen met schuld zijn gewoon niet de snuggerste mensen en wijzen maar al te graag met het vingertje naar andere partijen als ze zelf in de shit komen.
Godzijdank heb ik die instelling niet.
Nee. Wel mooi overigens dat je het persoonlijk maakt, gooi die frustratie er maar uit. Vervelend he, als je de waarheid niet kunt handelen. Als je die opmerking van je nou nog kunt onderbouwen, maar dat kun je niet want je kent mijn financiële situatie helemaal niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef homme7 het volgende:
[..]
Godzijdank ga jij ook nog wel een keer op je muil
Dom? Nee dat zijn eerder de mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen omdat ze niet met geld om kunnen gaan, maar in die categorie val ik niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Een televisieprogramma erbij halen om je 'gelijk' te willen bewijzen.
Ben je echt zo dom of?
punt is dat je op een punt kan komen dat je er niet meer uit komt, als je partner of jij de baan verliest of jij of je kind in de WAO / WIA komt door een ongeval , dure scheiding , noem maar opquote:Op woensdag 12 november 2014 10:04 schreef Digi2 het volgende:
Ik denk dat die mensen zelfmoord plegen omdat ze hun wereldbeeld wat totaal niet strookt met de werkelijkheid in rook zien opgaan.
Je kunt je baan kwijtraken.
Je loopt altijd het risico van een minimum te moeten rondkomen.
Oorlog is regel, vrede de uitzondering.
Mythology kills:
Overheden stimuleren het aangaan van schulden. Waarom denk je dat de rente zo laag is. Waarom bestaat er HRA?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Schulden verbeter je niet door het creeeren van meer schulden. Nee. Schulden moeten niet verscheurd worden. Maar de overheid moet wel de taak op zich nemen om mensen met schulden te helpen en te voorkomen dat ze dieper in de shit raken.
Ben je bekend met de kosten die dat soort bureau's rekenen? Weet je hoe ongelofelijk veel geld dat soort bureau's verdienen over de rug van mensen die duidelijk al betalingsproblemen hebben?
Te bizar voor woorden dat mensen dat soort zaken goedkeuren.
Echt niet te geloven.
Dan moet je dus rondkomen op bijstandsniveau. So what?quote:Op woensdag 12 november 2014 10:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
punt is dat je op een punt kan komen dat je er niet meer uit komt, als je partner of jij de baan verliest of jij of je kind in de WAO / WIA komt door een ongeval , dure scheiding , noem maar op
kan iedereen overkomen , op elk moment , maar heeft de meeste impact als je > 50 jaar bent
met lasten die het dubbele zijn en een gezin is dat geen pretjequote:Op woensdag 12 november 2014 10:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan moet je dus rondkomen op bijstandsniveau. So what?
Geen pretje nee, maar niet onmogelijk. Echt, neem jij weleens verantwoordelijkheid voor iets, of ligt het altijd aan een ander bij jou?quote:Op woensdag 12 november 2014 10:25 schreef homme7 het volgende:
[..]
met lasten die het dubbele zijn en een gezin is dat geen pretje
ik heb het niet over mezelf , ik verdien 1,7 modaal en ben >61 jaar en kerngezondquote:Op woensdag 12 november 2014 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen pretje nee, maar niet onmogelijk. Echt, neem jij weleens verantwoordelijkheid voor iets, of ligt het altijd aan een ander bij jou?
Maak wat ervan te maken valt. Veel mensen leven ermee en nog meer mensen verliezen hun leven om op ons bijstandniveau te komen (bootvluchtelingen Lampedusa).quote:Op woensdag 12 november 2014 10:25 schreef homme7 het volgende:
[..]
met lasten die het dubbele zijn en een gezin is dat geen pretje
Ik lees anders alleen maar geblaat van jou hier over mensen die er allemaal niks aan kunnen doen, gebeurt allemaal 'zomaar', schuld van Den Haag enzo...quote:Op woensdag 12 november 2014 10:28 schreef homme7 het volgende:
[..]
ik heb het niet over mezelf , ik verdien 1,7 modaal en ben >61 jaar en kerngezond
Oke doeiquote:Op woensdag 12 november 2014 09:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dom? Nee dat zijn eerder de mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen omdat ze niet met geld om kunnen gaan, maar in die categorie val ik niet.
Kijk, ik hoef geen gelijk te hebben. Iedereen hier weet voor zichzelf wat hun eigen situatie is en als die internetbrowser wordt dichtgeklikt is de realiteit nog steeds de realiteit.
Feit blijft dat schulden je in de meeste gevallen niet overkomt. Daar heb je zelf in de meeste gevallen een groot aandeel in. Dat niet willen accepteren is prima, mij maakt t niet uit
ja dat vind ik ja, daarom zijn er ook zoveel mensen die het niet meer bolwerken , dat JIJ er NU niet bij hoort is puur toevalquote:Op woensdag 12 november 2014 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik lees anders alleen maar geblaat van jou hier over mensen die er allemaal niks aan kunnen doen, gebeurt allemaal 'zomaar', schuld van Den Haag enzo...
Bestel nog een flatscreen op afbetaling tegen 12% bij de wehkamp joh, dramatisch figuur dat je er bentquote:Op woensdag 12 november 2014 10:42 schreef homme7 het volgende:
[..]
ja dat vind ik ja, daarom zijn er ook zoveel mensen die het niet meer bolwerken , dat JIJ er NU niet bij hoort is puur toeval
NU gaat het wel miischien
nee ik heb er nog een en ik kijk weinig tv, geen tijd voorquote:Op woensdag 12 november 2014 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bestel nog een flatscreen op afbetaling tegen 12% bij de wehkamp joh, dramatisch figuur dat je er bent
er is ook een mogelijkheid dat mensen schiulden moeten aangaan omdat ze de rekeningen anders niet meer kunnen betalenquote:Op woensdag 12 november 2014 10:51 schreef Digi2 het volgende:
Dat je schulden aangaat is geen toeval. Dat is een keuze met positieve maar ook zeker negatieve kansen. Die kansen zijn toeval maar daaraan stel je jezelf bloot op het moment dat je die schulden aangaat, gaat trouwen, kinderen neemt etc.
Gooi jezelf dan maar gewoon weg.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee ik heb er nog een en ik kijk weinig tv, geen tijd voor
nee, ik heb een goed leven, over drie week een maand naar azie, geen tijd voor holland lacht en junglebarbiequote:Op woensdag 12 november 2014 11:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gooi jezelf dan maar gewoon weg.
Dat zegt niks als je daar tegenover ook schulden hebt staan he. Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat is hetzelfde als bij iemand binnen komen die daar voor tig 1000 euro aan apparatuur heeft staan. Das mooi, maar als die zooi allemaal op afbetaling is dan zegt het dus helemaal niks over de financiële gezondheid van die persoon.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:29 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee, ik heb een goed leven, over drie week een maand naar azie, geen tijd voor holland lacht en junglebarbie
quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De droom van Libertariërs en VVD'ers, een neurale chip die detecteert wanneer iemand zelfmoord wil plegen en die ingrijpt in de motorische aansturing van het lichaam.
maar het gaat om algemeen dalende lonen en relatief stijgende schulden.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zegt niks als je daar tegenover ook schulden hebt staan he. Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat is hetzelfde als bij iemand binnen komen die daar voor tig 1000 euro aan apparatuur heeft staan. Das mooi, maar als die zooi allemaal op afbetaling is dan zegt het dus helemaal niks over de financiële gezondheid van die persoon.
Tja, we kunnen niet allemaal bankier zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:08 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon betalen tering paupersniet huilen maar dokken
Zonder geld krijg je geen goedgevulde spaarrekening.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent niet schuldig aan het feit dat je huis afbrand (ofja, niet perse), maar wel dat je in de schulden beland.
Je hebt genoeg instanties in Nederland en een goed gevulde spaarrekening is ook handig.
Moet je zorgen dat je geld hebt.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder geld krijg je geen goedgevulde spaarrekening.
Dat word wat lastig zonder baan, met een woekerpolis, met ontslag, met dure doktersrekeningen, met een niet-gedekte Groningse aardbeving, met .... verzin het maar waarom mensen geen geld hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je zorgen dat je geld hebt.
Beetje anticiperen is teveel gevraagd?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat word wat lastig zonder baan, met een woekerpolis, met ontslag, met dure doktersrekeningen, met een niet-gedekte Groningse aardbeving, met .... verzin het maar waarom mensen geen geld hebben.
Je schat 'de mens' veel te hoog in, veel mensen kunnen amper rationeel denken. Met die mensen moet ook rekening gehouden worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje anticiperen is teveel gevraagd?
Mensen moeten eens nadenken voordat ze dingen gaan doen. Ik vind het best als je bijvoorbeeld een elftal aan kinderen wil maken, maar wanneer je dan werkeloos wordt dan kun je best wel eens met een flink probleem zitten.
Gewoon een beetje rationeel nadenken, zo lastig is dat toch niet?
Ik schat mensen niet te hoog in, we hebben het hier niet over de kwantummechanica ofzo.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je schat 'de mens' veel te hoog in, veel mensen kunnen amper rationeel denken. Met die mensen moet ook rekening gehouden worden.
of directeur van en woningbouwverenigingquote:Op woensdag 12 november 2014 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, we kunnen niet allemaal bankier zijn.
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik schat mensen niet te hoog in, we hebben het hier niet over de kwantummechanica ofzo.
quote:Mensen moeten eens nadenken voordat ze dingen gaan doen.
Ze moeten dat doen, maar dat kunnen veel mensen blijkbaar dus niet.quote:Gewoon een beetje rationeel nadenken, zo lastig is dat toch niet?
Mensen kunnen ook geen taal zonder dat ze het hebben geleerd.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ze moeten dat doen, maar dat kunnen veel mensen blijkbaar dus niet.
Die rekeningen komen altijd voort uit keuzes die zijn gemaakt en zijn geen toeval. Behoudens ziekte ed. Maar zelfs daar dien je voorzieningen voor te treffen. Dat niet doen dan is ook weer een keuze. Reserves opmaken ipv downsizen is ook weer een keuze. Het is nogal een trend om risicos met de daaraan verbonden kosten op anderen af te wentelen als het kwartje verkeerd valt. Het zijn niet alleen bankiers die dat doen.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:22 schreef homme7 het volgende:
[..]
er is ook een mogelijkheid dat mensen schiulden moeten aangaan omdat ze de rekeningen anders niet meer kunnen betalen
Inderdaad bizar. Ik heb een aardige oplossing.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Schulden verbeter je niet door het creeeren van meer schulden. Nee. Schulden moeten niet verscheurd worden. Maar de overheid moet wel de taak op zich nemen om mensen met schulden te helpen en te voorkomen dat ze dieper in de shit raken.
Ben je bekend met de kosten die dat soort bureau's rekenen? Weet je hoe ongelofelijk veel geld dat soort bureau's verdienen over de rug van mensen die duidelijk al betalingsproblemen hebben?
Te bizar voor woorden dat mensen dat soort zaken goedkeuren.
Echt niet te geloven.
Ik denk aan die Icesave-klanten die met Eurotekens in de ogen voor een beetje een hogere rente dat risico namen en het de Nederlandse belastingbetaler lieten betalen. Dank je wel klootzakken! Als het wonder bij wonder goed gaat zolang je daar zit de extra rente opstrijken maar het risico afwentelen op de maatschappij.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die rekeningen komen altijd voort uit keuzes die zijn gemaakt en zijn geen toeval. Behoudens ziekte ed. Maar zelfs daar dien je voorzieningen voor te treffen. Dat niet doen dan is ook weer een keuze. Reserves opmaken ipv downsizen is ook weer een keuze. Het is nogal een trend om risicos met de daaraan verbonden kosten op anderen af te wentelen als het kwartje verkeerd valt. Het zijn niet alleen bankiers die dat doen.
Daar is een persoonlijk faillisement voor bedoeld. Ik denk echter dat velen liever op vakantiie gaan of een verse TV kopen dan geld te sparen voor reserves. Ook downsizen wachten mensen veel te lang mee. Prima, maar draag dan ook de gevolgen. Nibud heeft dit volgens mij meermaals belicht.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat hier echter niet over zo'n groep mensen, het gaat hier om mensen die een veel penibelere situatie hebben. Immers, zolang je inkomsten en uitgaven in evenwicht zijn is het verdwijnen van een spaartegoed erg vervelend maar te overzien. Deze mensen waar wij het hier over hebben hebben een grote schuldenlast terwijl bij de meeste van hen de inkomsten en uitgaven niet in evenwicht zijn. Je kan dan wel stoer roepen dat ze zullen moeten betalen maar als ze het niet hebben dan valt er niets te betalen. Je kan dan stoer als VVD-boy de schulden nog groter maken maar dat is hooguit stoer op papier, ze zullen nog steeds geen cent meer kunnen betalen.
Bij een schulsaneringsprogramma waar een zeer groot deel van die mensen gebruik van maakt kunnen ze geen geld besteden aan een vakantie of een televisie, ze krijgen dat geld niet eens. Ze krijgen net genoeg geld om eten van te kopen en dan waarschijnlijk voedingstechnisch gezien onverantwoord eten. Zoek maar eens op wat zo iemand per maand te besteden heeft. Deze mensen staan onder curatele. Al hun geld gaat naar de curator toe en die curator geeft net genoeg voor goedkoop eten.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daar is een persoonlijk faillisement voor bedoeld. Ik denk echter dat velen liever op vakantiie gaan of een verse TV kopen dan geld te sparen voor reserves. Ook downsizen wachten mensen veel te lang mee.
Joh, hou op man. Die hele bullshit begint al op school. Hippe mobieltjes, hippe kleding, dure telefoonrekeningen, scootertjes, uitgaan, weet ik veel wat. Alles moet maar kunnen want 'nee dat gaat niet' bestaat niet meer. Een volslagen debiele instelling maar ja als de ouders ook zo zijn dan hebben ze het niet van een vreemde.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij een schulsaneringsprogramma waar een zeer groot deel van die mensen gebruik van maakt kunnen ze geen geld besteden aan een vakantie of een televisie, ze krijgen dat geld niet eens. Ze krijgen net genoeg geld om eten van te kopen en dan waarschijnlijk voedingstechnisch gezien onverantwoord eten. Zoek maar eens op wat zo iemand per maand te besteden heeft. Ken jij het principe van curatele? Deze mensen staan onder curatele. Al hun geld gaat naar de curator toe en die curator geeft net genoeg voor goedkoop eten.
Met downsizen (is daar geen Nederlands woord voor) doel jij op de vaste lasten en dan waarschijnlijk met name de woning en de auto. Dat klinkt leuk in theorie maar met de woningnood en de vereiste mobiliteit voor werk (niet altijd is de auto noodzakelijk, soms wel) is dat praktisch gezien lang niet altijd gemakkelijk uit te voeren. Het komt er uiteindelijk op neer dat niet iedereen even goed met geld kan omgaan en dat ook wanneer je wel goed met geld kan omgaan je door overmacht plotseling een sterke onbalans kan krijgen tussen inkomsten en uitgaven, dat is hier al in Jip- en Janneketaal uitgelegd door anderen: ziekte, scheiding, verzekeringen die moeilijk doen, ...
Dat er mensen zijn die boven hun stand leven is evident maar laten we er vooral niet aan voorbijgaan dat er ook veel mensen zijn die maar wat graag profiteren van mensen, die ook aan niet-kredietwaardige mensen leningen verstrekken, die vaste lasten blijven verhogen (nu weer een forse huurverhoging en die ziektekostenverzekering wordt ook jaarlijks duurder, zelfs als ze het jaar daarvoor flink wat geld overhielden met hun toch al anti-calvinistische huishouding) en meer van dat soort fraais. De mens verander je niet, je kan wel op systeemniveau wijzigingen aanbrengen waardoor dit soort problemen minder snel ontstaan, niet zo sterk uit de hand lopen en eerder worden opgelost. Het vergt iets verder kijken dan dat je neus lang is en het niet gebruiken van onderbuikgevoelens als kompas.
Die mensen zijn er - ja, ook ik erger me daar aan - maar dat is maar 1 groep van alle mensen die niet meer uit de schulden komen. Er zitten ook onschuldige mensen tussen. Hoe dan ook kan je geen geld plukken van een kale kip, wat je wel kan doen is de kale kip niet meer van alles verkopen en daar gaat het mis!quote:Op woensdag 12 november 2014 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Joh, hou op man. Die hele bullshit begint al op school. Hippe mobieltjes, hippe kleding, dure telefoonrekeningen, scootertjes, uitgaan, weet ik veel wat. Alles moet maar kunnen want 'nee dat gaat niet' bestaat niet meer. Een volslagen debiele instelling maar ja als de ouders ook zo zijn dan hebben ze het niet van een vreemde.
Dat is vanuit schuldperspectief minder problematisch gezien de beperkte aflosduur en het aflossen naar draagkracht. Vanuit maatschappelijk perspectief kan dit wel een serieus probleem worden gezien de extreem hoge collegegelden, ik spreek dan niet over het gewone tarief wat tot de hoogste van de wereld behoord (enkel de Engelstalige landen en 1 categorie uit Frankrijk - waar een soort van bacheloronderwijs dan wel weer gratis is - boven ons) maar over instellingstarieven, daar moet je helaas wel voor bijlenen. Verder hangt het natuurlijk ook van de opleiding af hoeveel ruimte je hebt om te werken want de stufi alleen daar red je het echt niet mee als je op kamers woont. Bij lange na (honderden Euro's) niet.quote:Tijdens de studie (voor de mensen die dan gaan studeren) moet ook alles maar kunnen, maximaal bijlenen want ja je moet ook nog een beetje een leuk leven hebben en ach, dat kun je toch in 30 jaar ofzo terug betalen dus dat zien we dan wel. Voor nu is het lang leve de lol.
Die kale kip moet ZELF eens gaan nadenken voor ie consumeert. Ik hoef jouw je handje niet vast te houden als jij mij bij een product komt kopen. Kun je dat wel betalen Bram? Mag ik even je inkomsten en uitgaven zien, dan ga IK even rekenen of JIJ dit wel kunt betalenquote:Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die mensen zijn er - ja, ook ik erger me daar aan - maar dat is maar 1 groep van alle mensen die niet meer uit de schulden komen. Er zitten ook onschuldige mensen tussen. Hoe dan ook kan je geen geld plukken van een kale kip, wat je wel kan doen is de kale kip niet meer van alles verkopen en daar gaat het mis!
Als je op kamers woont? Dan moet je wellicht niet op kamers gaan wonen. Ja maar dan mis je het hele studentenleven zomgwtfbbq dat kan echt niet! Ja weet je, wel op kamers gaan, en dan concluderen dat je dat niet kunt betalen en dan ineens ook niet tijd genoeg hebben om erbij te werken DUS het probleem is dan dat je te weinig geld hebt om op kamers te wonen. Nee, het probleem is dat je een kamer hebt genomen zonder te rekenen of je dat uberhaupt wel kunt betalen, dáár zit het probleem al. Bij jezelf. Zelf rekenen, zelf verantwoordelijkheid nemen voor je acties en keuzes.quote:Dat is vanuit schuldperspectief minder problematisch gezien de beperkte aflosduur en het aflossen naar draagkracht. Vanuit maatschappelijk perspectief kan dit wel een serieus probleem worden gezien de extreem hoge collegegelden, ik spreek dan niet over het gewone tarief wat tot de hoogste van de wereld behoord (enkel de Engelstalige landen en 1 categorie uit Frankrijk - waar een soort van bacheloronderwijs dan wel weer gratis is - boven ons) maar over instellingstarieven, daar moet je helaas wel voor bijlenen. Verder hangt het natuurlijk ook van de opleiding af hoeveel ruimte je hebt om te werken want de stufi alleen daar red je het echt niet mee als je op kamers woont. Bij lange na (honderden Euro's) niet.
Dat dus.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Schuld hoort bij de neoliberalen aan de macht. De economische groei van de laatste decennia waar het zich voor op de borst klopt bestaat voornamelijk uit het opmaken van in het verleden verdiende geld, spaargeld dus, en het opmaken van in de toekomst te verdienen geld, schulden dus. Voor het verdienen van geld is het neoliberale model niet zo geschikt.
Ga vooral je gang als jij onbetaalde rekeningen wil hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die kale kip moet ZELF eens gaan nadenken voor ie consumeert. Ik hoef jouw je handje niet vast te houden als jij mij bij een product komt kopen. Kun je dat wel betalen Bram? Mag ik even je inkomsten en uitgaven zien, dan ga IK even rekenen of JIJ dit wel kunt betalenschei toch uit, dat rekenen moet je zelf doen. Jij wil toch zo graag volwassen zijn en consumeren? dan moet je ook maar zelf bepalen of je iets kunt betalen of niet.
Ja, want dat is altijd een optie.quote:Als je op kamers woont? Dan moet je wellicht niet op kamers gaan wonen.
Ja, ga jij vooral je gang met shit kopen die je helemaal niet kunt betalen en daarna achteraf huilen dat het de schuld van anderen is. Kijken hoeveel troost die waangedachte je biedt als je in de bijstand komt en onder curatele staat jarenlang. Topinstelling manquote:Op woensdag 12 november 2014 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga vooral je gang als jij onbetaalde rekeningen wil hebben.
Ja, maar dan moeten die mensen ook niet klagen dat ze de kamer niet kunnen betalen. Dat heb je van tevoren al uitgezocht of je dat kunt. Ja, die mensen die geen ouders meer hebben die zijn er ja, maar je wou echt die excessen erbij pakken omdaarmee te vergoeilijken dat alles 'dus' te duur is, om maar vooral niet te hoeven toegeven dat de meeste mensen die in de shit zitten daar in zitten omdat het schort aan het nemen van eigen verantwoordelijkheid?quote:Ja, want dat is altijd een optie.
Nooit gehoord van mensen die in Maastricht wonen en in Delft L&R studeren of van mensen die überhaupt geen ouders hebben op die leeftijd en op eigen benen moeten staan (ja, dat komt voor)?
Jij hebt liever dat mensen kunnen verdwijnen voor hun schulden?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:19 schreef Leandra het volgende:
En dan las ik vanmorgen in de krant dat de incassobureaus ook nog graag even directe inzage in het GBA willen hebben want dan kunnen ze: "[..] meteen zien waar mensen naartoe zijn verhuisd. En als we mensen tijdig kunnen traceren, kunnen we ook voorkomen dat ze alleen maar dieper in de schulden terechtkomen."
Nee, dat is een ander verhaal, maar ik zie geen enkele reden om incassobureaus inzage in de GBA te geven... deurwaarders hebben dat, en het is zo prima geregeld.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat mensen kunnen verdwijnen voor hun schulden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |