Een televisieprogramma erbij halen om je 'gelijk' te willen bewijzen.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja want de meeste mensen zitten vooral in de shit door onvoorziene omstandigheden ook. Hou toch op man. Dat kennisje vanje met dr post en weet ik veel.
Als je niet snapt (of wil snappen) dat zij daar tig dingen anders had moeten doen waardoor ze niet in die situatie was gekomen dan kun je lekker makkelijk vrijwel alles wel uitleggen als dat het de schuld is van anderen.
Als je graag volwassen wil zijn en doen dan hoort daar ook bij dat je je verantwoordelijkheid neemt. Maar t zijn zoals zo vaak de usual suspects die hier zitten die alles de schuld van een ander vinden.
Het is gewoon bijna triest zoals jullie redeneren. Schulden overkomen je in de meeste gevallen (let wel, er zijn dus ook situaties waarin dat wel gebeurd) niet. Daar ben je zelf hardstikke bij. Neem als voorbeeld dat peogramma een dubbeltje op zn kant. Die lui weten steevast niet wat er in komt en wat er uit gaat, laat staan waar aan.
Dat is niet iets wat je overkomt, dat is gewoon niet met geld om kunnen gaan. Dan kunnen we hier wle gaan doen alsof de meeste mensen zaken 'overkomen' maar het grootste deel van de mensen met schuld zijn gewoon niet de snuggerste mensen en wijzen maar al te graag met het vingertje naar andere partijen als ze zelf in de shit komen.
Godzijdank heb ik die instelling niet.
Nee. Wel mooi overigens dat je het persoonlijk maakt, gooi die frustratie er maar uit. Vervelend he, als je de waarheid niet kunt handelen. Als je die opmerking van je nou nog kunt onderbouwen, maar dat kun je niet want je kent mijn financiële situatie helemaal niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef homme7 het volgende:
[..]
Godzijdank ga jij ook nog wel een keer op je muil
Dom? Nee dat zijn eerder de mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen omdat ze niet met geld om kunnen gaan, maar in die categorie val ik niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Een televisieprogramma erbij halen om je 'gelijk' te willen bewijzen.
Ben je echt zo dom of?
punt is dat je op een punt kan komen dat je er niet meer uit komt, als je partner of jij de baan verliest of jij of je kind in de WAO / WIA komt door een ongeval , dure scheiding , noem maar opquote:Op woensdag 12 november 2014 10:04 schreef Digi2 het volgende:
Ik denk dat die mensen zelfmoord plegen omdat ze hun wereldbeeld wat totaal niet strookt met de werkelijkheid in rook zien opgaan.
Je kunt je baan kwijtraken.
Je loopt altijd het risico van een minimum te moeten rondkomen.
Oorlog is regel, vrede de uitzondering.
Mythology kills:
Overheden stimuleren het aangaan van schulden. Waarom denk je dat de rente zo laag is. Waarom bestaat er HRA?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Schulden verbeter je niet door het creeeren van meer schulden. Nee. Schulden moeten niet verscheurd worden. Maar de overheid moet wel de taak op zich nemen om mensen met schulden te helpen en te voorkomen dat ze dieper in de shit raken.
Ben je bekend met de kosten die dat soort bureau's rekenen? Weet je hoe ongelofelijk veel geld dat soort bureau's verdienen over de rug van mensen die duidelijk al betalingsproblemen hebben?
Te bizar voor woorden dat mensen dat soort zaken goedkeuren.
Echt niet te geloven.
Dan moet je dus rondkomen op bijstandsniveau. So what?quote:Op woensdag 12 november 2014 10:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
punt is dat je op een punt kan komen dat je er niet meer uit komt, als je partner of jij de baan verliest of jij of je kind in de WAO / WIA komt door een ongeval , dure scheiding , noem maar op
kan iedereen overkomen , op elk moment , maar heeft de meeste impact als je > 50 jaar bent
met lasten die het dubbele zijn en een gezin is dat geen pretjequote:Op woensdag 12 november 2014 10:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan moet je dus rondkomen op bijstandsniveau. So what?
Geen pretje nee, maar niet onmogelijk. Echt, neem jij weleens verantwoordelijkheid voor iets, of ligt het altijd aan een ander bij jou?quote:Op woensdag 12 november 2014 10:25 schreef homme7 het volgende:
[..]
met lasten die het dubbele zijn en een gezin is dat geen pretje
ik heb het niet over mezelf , ik verdien 1,7 modaal en ben >61 jaar en kerngezondquote:Op woensdag 12 november 2014 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen pretje nee, maar niet onmogelijk. Echt, neem jij weleens verantwoordelijkheid voor iets, of ligt het altijd aan een ander bij jou?
Maak wat ervan te maken valt. Veel mensen leven ermee en nog meer mensen verliezen hun leven om op ons bijstandniveau te komen (bootvluchtelingen Lampedusa).quote:Op woensdag 12 november 2014 10:25 schreef homme7 het volgende:
[..]
met lasten die het dubbele zijn en een gezin is dat geen pretje
Ik lees anders alleen maar geblaat van jou hier over mensen die er allemaal niks aan kunnen doen, gebeurt allemaal 'zomaar', schuld van Den Haag enzo...quote:Op woensdag 12 november 2014 10:28 schreef homme7 het volgende:
[..]
ik heb het niet over mezelf , ik verdien 1,7 modaal en ben >61 jaar en kerngezond
Oke doeiquote:Op woensdag 12 november 2014 09:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dom? Nee dat zijn eerder de mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen omdat ze niet met geld om kunnen gaan, maar in die categorie val ik niet.
Kijk, ik hoef geen gelijk te hebben. Iedereen hier weet voor zichzelf wat hun eigen situatie is en als die internetbrowser wordt dichtgeklikt is de realiteit nog steeds de realiteit.
Feit blijft dat schulden je in de meeste gevallen niet overkomt. Daar heb je zelf in de meeste gevallen een groot aandeel in. Dat niet willen accepteren is prima, mij maakt t niet uit
ja dat vind ik ja, daarom zijn er ook zoveel mensen die het niet meer bolwerken , dat JIJ er NU niet bij hoort is puur toevalquote:Op woensdag 12 november 2014 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik lees anders alleen maar geblaat van jou hier over mensen die er allemaal niks aan kunnen doen, gebeurt allemaal 'zomaar', schuld van Den Haag enzo...
Bestel nog een flatscreen op afbetaling tegen 12% bij de wehkamp joh, dramatisch figuur dat je er bentquote:Op woensdag 12 november 2014 10:42 schreef homme7 het volgende:
[..]
ja dat vind ik ja, daarom zijn er ook zoveel mensen die het niet meer bolwerken , dat JIJ er NU niet bij hoort is puur toeval
NU gaat het wel miischien
nee ik heb er nog een en ik kijk weinig tv, geen tijd voorquote:Op woensdag 12 november 2014 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bestel nog een flatscreen op afbetaling tegen 12% bij de wehkamp joh, dramatisch figuur dat je er bent
er is ook een mogelijkheid dat mensen schiulden moeten aangaan omdat ze de rekeningen anders niet meer kunnen betalenquote:Op woensdag 12 november 2014 10:51 schreef Digi2 het volgende:
Dat je schulden aangaat is geen toeval. Dat is een keuze met positieve maar ook zeker negatieve kansen. Die kansen zijn toeval maar daaraan stel je jezelf bloot op het moment dat je die schulden aangaat, gaat trouwen, kinderen neemt etc.
Gooi jezelf dan maar gewoon weg.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee ik heb er nog een en ik kijk weinig tv, geen tijd voor
nee, ik heb een goed leven, over drie week een maand naar azie, geen tijd voor holland lacht en junglebarbiequote:Op woensdag 12 november 2014 11:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gooi jezelf dan maar gewoon weg.
Dat zegt niks als je daar tegenover ook schulden hebt staan he. Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat is hetzelfde als bij iemand binnen komen die daar voor tig 1000 euro aan apparatuur heeft staan. Das mooi, maar als die zooi allemaal op afbetaling is dan zegt het dus helemaal niks over de financiële gezondheid van die persoon.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:29 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee, ik heb een goed leven, over drie week een maand naar azie, geen tijd voor holland lacht en junglebarbie
quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De droom van Libertariërs en VVD'ers, een neurale chip die detecteert wanneer iemand zelfmoord wil plegen en die ingrijpt in de motorische aansturing van het lichaam.
maar het gaat om algemeen dalende lonen en relatief stijgende schulden.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zegt niks als je daar tegenover ook schulden hebt staan he. Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat is hetzelfde als bij iemand binnen komen die daar voor tig 1000 euro aan apparatuur heeft staan. Das mooi, maar als die zooi allemaal op afbetaling is dan zegt het dus helemaal niks over de financiële gezondheid van die persoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |