ja dat is de weg over land naar de Krim, daar belkijven ze bezig , Donetsk is slechts een beginquote:Op dinsdag 11 november 2014 23:13 schreef UpsideDown het volgende:
De Russen zijn de laatste dagen ook lekker aan het provoceren bij Mariupol.twitter:rConflictNews twitterde op maandag 10-11-2014 om 00:33:31Unconfirmed reports that a jet has been flying low over #Mariupol in eastern #Ukraine tonight. More information as it is available. reageer retweet
twitter:MarQs__ twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 13:51:47Powerful explosion reported off the coast of #Mariupol - cause unknown yet reageer retweet
twitter:Conflict_Report twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 16:46:37#BreakingReport Intense blast 17-20 miles off #Mariupol was possibly mine or submarine. http://t.co/LjiryBwPse reageer retweet
quote:'Staakt-het-vuren Oekraïne wankelt'
De wapenstilstand tussen de Oekraïense regering en pro-Russische separatisten in het land staat zwaar onder druk.
Dat berichtte CNN woensdag op gezag van veiligheidsbronnen.
''Het staakt-het-vuren bestaat alleen nog in naam'', stelde de militaire bevelhebber van de NAVO, Philip Breedlove. ''Het geweld neemt iedere dag toe'', zei de generaal dinsdag tegen journalisten. Hij zei zich zorgen te maken over de escalatie van het geweld.
Volgens bronnen binnen het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft Moskou achtduizend manschappen samengetrokken bij de grens. Ook zouden de Russen hun zendingen met zware wapens voor de separatisten de afgelopen dagen hebben opgevoerd.
Door: ANP
Dat staakt het vuren is toch vanaf seconde 1 al geschonden?quote:
Je kan inderdaad beter spreken van een 'beperkt-het-vuren'.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:52 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat staakt het vuren is toch vanaf seconde 1 al geschonden?
Te mooi om waar tw zijn wellicht gezien de bron van de informatie,maar als het is zou het de start kunnen zijn van het offensief om heel novo russia te bevrijden en dat is natuurlijk wel toe te juichen.quote:
Een iets betrouwbaardere bron:quote:Op woensdag 12 november 2014 17:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Te mooi om waar tw zijn wellicht gezien de bron van de informatie,maar als het is zou het de start kunnen zijn van het offensief om heel novo russia te bevrijden en dat is natuurlijk wel toe te juichen.
Save Donbass People from Ukrainian Army!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Te mooi om waar tw zijn wellicht gezien de bron van de informatie,maar als het is zou het de start kunnen zijn van het offensief om heel novo russia te bevrijden en dat is natuurlijk wel toe te juichen.
Laat de Oekraïne aub bij Rusland gaan anders komen ze bij de EU.quote:
De bron blijft hetzelfde. De propagandageneraal van de Amerikanen. Die man kan ik niet serieus nemen, want dit is geen onafhankelijke bron,quote:Op woensdag 12 november 2014 17:59 schreef Infection het volgende:
[..]
Een iets betrouwbaardere bron:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ekraine#node_1170351
Oh en:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-oost-oekraine-.html
de Russen spreken het niet meer tegen hoor, als jij dat wel doet sla je een flaterquote:Op woensdag 12 november 2014 18:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De bron blijft hetzelfde. De propagandageneraal van de Amerikanen. Die man kan ik niet serieus nemen, want dit is geen onafhankelijke bron,
quote:Op woensdag 12 november 2014 18:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De bron blijft hetzelfde. De propagandageneraal van de Amerikanen. Die man kan ik niet serieus nemen, want dit is geen onafhankelijke bron,
Dit inderdaad. Ze slaan de laatste tijd behoorlijke oorlogstaal uit en hebben gezegd door te zullen vechten tot aan Kiev.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de Russen spreken het niet meer tegen hoor, als jij dat wel doet sla je een flater
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 14:14:51My piece about some of the most interesting rebel commanders I met in eastern Ukraine. Photos by Mstyslav Chernov http://t.co/hTaCvrUVc0 reageer retweet
twitter:SimonOstrovsky twitterde op woensdag 12-11-2014 om 19:56:29We talked to the E #Ukraine separatist who thinks it's a good idea to let crowds sentence people to death @vicenews https://t.co/5ai7TZTlMJ reageer retweet
twitter:MashableNews twitterde op woensdag 12-11-2014 om 22:04:49NATO warns that Russian troops are pouring into eastern Ukraine http://t.co/tJyNj2ANcB from @ChristopherJM http://t.co/QXSyHJsLYJ reageer retweet
twitter:ChristopherJM twitterde op woensdag 12-11-2014 om 21:37:06More radar systems? cc @MillerMENA. MT @SHuijboom: Witnessed convoy incl 3 tanks near Torez heading eastwards http://t.co/J7H6R9PRGe reageer retweet
quote:Irish-born terrorist White Widow Samantha Lewthwaite 'killed by sniper' - unconfirmed reports
The report, by Moscow news agency Regnum, claims that the terrorist was gunned down by a Russian sniper in Ukraine.
Lewthwaite, dubbed the ‘White Widow’, was one of Britain’s most wanted people and was reported last month as fighting for the Islamic State terrorists in Syria.
The claim that she was killed has yet to be verified.
“One of the world's most wanted terrorists Samantha Lewthwaite who fought as part of a Ukrainian battalion has been killed by a volunteer sniper,” the news agency report reads.
“According to our information, the White Widow fought on the side of Ukrainian volunteer battalion Aidar as a sniper,” the report continues.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die heeft iets teveel Vodka gezopen....:')
Zo werd ook gereageerd op de uitspraken van Sergei Glazyev tijdens de Yalta bijeenkomst in 2013.quote:
http://www.theguardian.co(...)n-union-trade-russiaquote:At a discussion forum in the Black Sea resort of Yalta over the weekend, European politicians gathered to pepper Ukraine's president and political elite with encouragement to cement the country's turn away from Moscow and towards Brussels.
[..]
Radek Sikorski, the Polish foreign minister, accused Russia of a "19th-century mode of operating towards neighbours", and said that it was only when Ukraine was properly allied with Europe that Russia would begin to respect the country.
[..]
Glazyev, speaking on the sidelines of the discussion, said the exact opposite was true: "Ukrainian authorities make a huge mistake if they think that the Russian reaction will become neutral in a few years from now. This will not happen."
Instead, he said, signing the agreement would make the default of Ukraine inevitable and Moscow would not offer any helping hand. "Russia is the main creditor of Ukraine. Only with customs union with Russia can Ukraine balance its trade," he said. Russia has already slapped import restrictions on certain Ukrainian products and Glazyev did not rule out further sanctions if the agreement was signed.
The Kremlin aide added that the political and social cost of EU integration could also be high, and allowed for the possibility of separatist movements springing up in the Russian-speaking east and south of Ukraine. He suggested that if Ukraine signed the agreement, Russia would consider the bilateral treaty that delineates the countries' borders to be void.
[..]
"But legally, signing this agreement about association with EU, the Ukrainian government violates the treaty on strategic partnership and friendship with Russia." When this happened, he said, Russia could no longer guarantee Ukraine's status as a state and could possibly intervene if pro-Russian regions of the country appealed directly to Moscow.
Het lijkt erop dat dit al aan het beginnen is.quote:Op donderdag 13 november 2014 01:08 schreef teckna het volgende:
Mijn voorspelling wat er gaat gebeuren:
Vlak voor/op het moment dat de winter daar begint zal Rusland beginnen met het overnemen van Oekrains gecontroleerd gebied, natuurlijk wordt dit gedaan ten monde van DNR/LNR, maar laten we realistisch zijn. Dat is gewoon een leuk koosnaampje voor Rusland, maar het is heus niet Rusland, echt niet hoor! Behalve als het ze uitkomt, dan wel Rusland, maar echt hoor, ze zijn helemaal Rusland niet. Ik denk dat je ze nog het best kan omschrijven als huurlingen in opdracht van Rusland.
Anyway, feiten, behalve als je alles wegzet als anti Rusland propaganda;
* Er worden actief mensen geronseld binnen het bezet gebied, niet meewerken betekent vaak dat je plots een misdaad hebt begaan waar sinds kort de doodstraf op staat. Iets wat Rusland overigens al vaker in haar geschiedenis heeft gedaan.
* Er wordt ontzettend veel zwaar materiaal de grens over gegooid op dit moment.
* Ongeveer vrijwel alle troepen die eerst nog een beetje aan de Russische kant van de grens stond zijn de grens over gegaan.
Mijn gedachte hierover:
- Op of vlak voor de winter echt inzet zal Rusland grootschalige bombardementen uitvoeren, voornamelijk GRAD aanvallen, maar niet alleen met GRADS.
- Dit offensief zal beginnen bij Donetsk waar ze eerst dat vliegveld eens echt overnemen na weken een beetje aansukkelen, ik vermoed dat het vliegveld ineens heel snel in Russische handen zal zijn.
- Ze zullen uitbreiden richting Mariupol, maar ook bij Donetsk, horlivika & luhansk
- Bij Mariupol zal gebruik worden gemaakt van cluster munitie naast GRAD aanvallen. (Hier zal Rusland de vinger wijzen naar Oekraïne.)
- Bij Luhansk zullen ze vooral het hele gebied willen krijgen, waar de omgelegen dorpjes/steden eraan zullen geloven.
- Het Russisch bezet gebied zal weer langzaam aan uitbreiden, als een olievlek, wat ik vooral verwacht aan de onderkant bij mariupol waar mogelijk zelfs complete dorpen van de kaart zullen worden geveegd en steden worden lamgelegd. Hier en daar zal Oekraïne wel het een en ander tegen kunnen houden, maar vaak tijdelijk en uiteindelijk gewoon vallen.
Ik vermoed dat de kaart van Oekraïne er in 2015 erg anders zal uitzien en de vraag is gewoon; tot hoe ver mag Rusland gaan. Dat onzichtbare lijntje van 'tot hier en niet verder' lijkt steeds maar weer verder opgerekt te worden.
Anyway ik kan er naast zitten, en als het niet gebeurd zal ik dit ook ruimschoots toegeven maar dit is wat ik op dit moment gewoon verwacht van wat ik zie.
op de Krim waren het ook geen Russen, maar nu opeens welquote:Op donderdag 13 november 2014 10:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat dit al aan het beginnen is.
Dat zou wel heel erg dom zijn, dan staat ISIS in mum van tijd in Damascus en aan de grens met Israël en Libanon. Lijkt me niet wenselijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:18 schreef Digi2 het volgende:
Ik zie de situatie zo. Als Rusland doorgaat met het veroveren van Ukrains grondgebied zal het westen Assad een Rusland vazal uitschakelen en ten val brengen. Als Rusland geheel Ukraine bezet zullen we hier heel wat ukrainse vluchteling krijgen in noord europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |