abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2014 @ 20:17:19 #26
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146510336
shelomovskiy twitterde op maandag 10-11-2014 om 07:57:32 Another convoy of about a dozen military trucks with attached howitzers is waiting on the E entrance to #Donetsk http://t.co/I1awxYe4zf reageer retweet

SimonOstrovsky twitterde op maandag 10-11-2014 om 08:32:50 5 tanks spotted heading west out of #Shakhtarsk, 2 APCs flying Russian flag following close behind #ukraine http://t.co/Fy91E9whsF reageer retweet

Conflict_Report twitterde op maandag 10-11-2014 om 10:11:04 #Donetsk today.Endless Russian army invasion tank, military vehicle columns coming in.https://t.co/vTj6N4gX3E http://t.co/4Fv0GX4Gcz reageer retweet

Dit wordt nog de clash van de 21e eeuw, het gaat maar door met de aanvoer van materieel, aan beide kanten.
Say what?
  maandag 10 november 2014 @ 20:18:35 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146510385
radio1be twitterde op maandag 10-11-2014 om 16:30:40 "Weer veel troepenbewegingen rond Donetsk. Dat er iets staat te gebeuren is duidelijk" Correspondent Godfroid @djmoskou in #Donetsk #vandaag reageer retweet
Say what?
  maandag 10 november 2014 @ 21:10:05 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146512504
Ik zou als NATO gewoon een bende tanks naar het gebied rijden en dat vervolgens keihard ontkennen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146512579
Tja, het conflict verder uitlokken, typische Russische strategie. Gewoon wat artillerie schieten richting de Pro Oekrainers en van vooral de fanatiekelingen, die pissige Right-Sector lui schieten terug, hoppa met de tanks naar Kiev.
pi_146513210
Overigens hebben de Russen ook een nieuwe propaganda zender gelanceerd, Sputnik:
http://www.sputniknews.com/

Ik denk dat RT niet Pro-Russisch genoeg was :')
pi_146516296
Toch vreemd dat die opstandelingen een heel wapenarsenaal uit de hoge hoed kunnen toveren zonder hulp van Rusland :')
  maandag 10 november 2014 @ 22:37:11 #33
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146516380
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:25 schreef Nintex het volgende:
Overigens hebben de Russen ook een nieuwe propaganda zender gelanceerd, Sputnik:
http://www.sputniknews.com/

Ik denk dat RT niet Pro-Russisch genoeg was :')
Terwijl westerse nieuwsbronnen verdwijnen dankzij het nieuwe mediawetje van de Tsaar:http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)itzenden-in-rusland/
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 10 november 2014 @ 22:44:13 #34
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146516692
skoblinI twitterde op maandag 10-11-2014 om 22:22:58 BREAKING: It now looks like the NAF may have captured the Donetsk airport control tower. Waiting for confirmation #Donetsk #airport #NAF reageer retweet
Dat 'bestand' zal morgen wel over zijn.
Say what?
pi_146520339
http://nos.nl/artikel/720043-gevaarlijke-spelletjes-rusland.html
Stukje over de Russische acties op nos.nl. Het is niet duidelijk wat Poetin wil bereiken, aldus de analist.
pi_146520381
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:11 schreef Nintex het volgende:
Tja, het conflict verder uitlokken, typische Russische strategie. Gewoon wat artillerie schieten richting de Pro Oekrainers en van vooral de fanatiekelingen, die pissige Right-Sector lui schieten terug, hoppa met de tanks naar Kiev.
Zou het doel echt heel Oekraïne zijn? Ik kan mij goed voorstellen dat de buurlanden van Rusland dan helemaal in stress schieten...
pi_146520846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 00:33 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Zou het doel echt heel Oekraïne zijn? Ik kan mij goed voorstellen dat de buurlanden van Rusland dan helemaal in stress schieten...
Het doel is dat Novorussyia kaartje dat rond gaat. Dan is 'Pro-Kiev' Oekraine volledig afgesloten van de zee en is ook het vliegveld in Donetsk van de rebellen. Min of meer alles wat van waarde is is dan onder Russisch bewind. Ik denk echter dat Putin een grote misrekening maakt om te denken dat die rebellen allemaal netjes gaan doen wat Putin zegt. Als ze zich tegen Kiev keren, keren ze net zo gemakkelijk tegen Moskou.
  dinsdag 11 november 2014 @ 08:12:19 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146523347
Het is mij allang duidelijk dat Rusland op een conflict uit is en niet alleen in Oekraïne.

Al die 'incidenten' van de laatste tijd (onderzeeër bij Zweden, onaangekondigd vliegtuigen in andermans luchtruim etc.) bewijzen dit.

De vraag is waarom. Is Moskou echt van plan een oorlog uit te lokken of is dit stoerdoenerij?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146523387
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 00:33 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Ze zullen niet heel Oekraïne willen veroveren oid. Maar ze zullen wel tot een regime in Kiev willen komen wat de Russische agenda steunt.
  dinsdag 11 november 2014 @ 08:24:58 #40
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_146523461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:12 schreef DustPuppy het volgende:
Het is mij allang duidelijk dat Rusland op een conflict uit is en niet alleen in Oekraïne.

Al die 'incidenten' van de laatste tijd (onderzeeër bij Zweden, onaangekondigd vliegtuigen in andermans luchtruim etc.) bewijzen dit.

De vraag is waarom. Is Moskou echt van plan een oorlog uit te lokken of is dit stoerdoenerij?
nee Poetin is nog van de sovyet tijd en denkt dat die landen bij rusland horen net als de rest van de russen, ze denken dat de NAVO die landen gestolen hebben , Polen beschouwen ze als verraders

Ze zullen zeker proberen die grens terug te duwen en de Baltische staten die zijn het haasje
  dinsdag 11 november 2014 @ 08:26:32 #41
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_146523475
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:11 schreef Nintex het volgende:
men wil over land naar de Krim kunen rijden dat is duidelijk
pi_146524658
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 00:02 schreef Igen het volgende:
Het topic draait nog steeds in dezelfde cirkeltjes, zie ik?

Het meest verontrustende vind ik eigenlijk dat de laatste oorlogshandeling in die regio het verslaan van Hitler was, net als bij ons. Oorlog was voor de mensen daar net zo ver in het verleden en waarschijnlijk ook net zo onvoorstelbaar als dat het nu bij ons is. Hoe snel en onverwachts de dingen kunnen veranderen...

Nee wacht. Het allermeest verontrustende vind ik nog wel dat deze ellende ook nog wordt goedgepraat, door inwoners van Nederland, in dit topic. Dat die mensen maar even niet moeten zeuren dat ze dood gaan of anders hun huis en hun werk kwijtraken, want geopolitiek belang X is ff belangrijker.
Mee eens, het mooie is wel dat die 5de colonne zo opgepakt is in deze tijd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:58:34 #43
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146532318
quote:
'Oekraïense munt diep in gevarenzone'

De Oekraïense hryvnia is dinsdag flink in waarde gedaald en daarmee diep in de gevarenzone terechtgekomen.

Dat schreef zakenkrant Financial Times.

Oekraïne slaagde er in oktober in om de waarde te stabiliseren op 13 per Amerikaanse dollar, maar door hernieuwde spanningen met Rusland is die verhouding verslechterd tot een recordstand van 15,85 hryvnia per dollar.

''Dat is ver onder de door het IMF aangegeven gevarenlimiet van 12,5 hryvnia per dollar'', aldus de krant. De geldschieter zou die wisselkoers hebben aangekaart bij de verstrekking van noodsteun aan Oekraïne.

Een waardedaling voorbij het door het IMF aangegeven niveau zou ertoe kunnen leiden dat de Oekraïense overheid banken moet redden van de ondergang, terwijl Kiev daarvoor niet de middelen heeft.

Door: ANP
Say what?
pi_146533765
EU to Consider New Sanctions on Russia Next Week
http://www.themoscowtimes(...)ext-week/510931.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 14:33:30 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:58:15 #45
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146537553
quote:
Geen nieuwe sancties tegen Rusland volgens Merkel

De Europese Unie plant momenteel geen nieuwe economische sancties tegen Rusland. Dit heeft de Duitse bondskanselier Angela Merkel dinsdag gezegd.

Wel herhaalde zij dat de reisbeperkingen moeten worden uitgebreid naar de leiders die onlangs zijn gekozen in de afvallige pro-Russische districten in Oost-Oekraïne.

EU-buitenlandchef Federica Mogherini had eerder dinsdag nog in Berlijn gezegd dat de ministers van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie volgende week maandag praten over mogelijke nieuwe sancties tegen Rusland in het kader van de Oekraïne-crisis.

De EU is verbolgen over de illegale annexatie van het Oekraïense schiereiland de Krim door Rusland eerder dit jaar. Ook hekelen West-Europese landen de steun van het Kremlin aan pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne.

Die hebben mogelijk in juli de Maleisische vlucht MH17 neergeschoten. De ramp kostte aan 298 mensen het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Door: ANP
Say what?
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:04:02 #46
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146550794
quote:
NAVO ziet versteviging Russische bases op de Krim

Rusland versterkt zijn bases op het omstreden schiereiland de Krim. Dat heeft de hoogste NAVO-bevelhebber dinsdag gezegd.

Volgens Philip Breedlove wordt er een Russische troepenmacht "die in staat is met kernwapens om te gaan" naar het gebied gestuurd. Of er daadwerkelijk kernwapens op de Krim zijn gestationeerd, is niet duidelijk.

Breedlove zei tevens dat ongeveer acht Russische tankbataljons zijn gezien langs de grens tussen Rusland en Oekraïne.

Pro-Russische separatisten zijn in Oost-Oekraïne in gevecht met Oekraïense regeringstroepen, terwijl er enkele weken geleden een wapenstilstand werd gesloten.

Vorige week zei Breedlove al dat Rusland plannen heeft om vliegtuigen op de Krim te stationeren.

Door: Novum
Say what?
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:26:41 #47
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146555326
quote:
Poetins adviseur uit oorlogstaal

dinsdag 11 nov 2014, 21:35 (Update: 11-11-14, 22:21)

Een veiligheidsadviseur van de Russische president Poetin heeft gewaarschuwd dat de Baltische staten bij een eventuele oorlog tussen Europa en Rusland worden weggevaagd. Sergej Markov zei dat in een interview met de Zweedse televisie. "Zweden heeft niets te vrezen. Maar Letland en Estland wel. Bij een grote oorlog worden die landen weggevaagd."

Gints Jegermanis, de Letse ambassadeur in Zweden antwoordt daarop dat de boodschap op zich niet nieuw is, maar dat deze door de actuele situatie toch een nieuwe lading krijgt. "We zijn Russische dreigementen wel gewend. Maar de afgelopen zes maanden is er veel veranderd. Europa kampt met de dreiging van een nieuwe oorlog. De Russische agressie in Oekraïne is daar slechts een onderdeel van. Daarom maken deze uitlatingen de situatie er alleen maar slechter op."

Provocaties
Ambassadeur Jegermanis doelt daarbij op de recente provocaties waarbij Russische gevechtsvliegtuigen het Europese luchtruim binnendrongen. "De inwoners van Letland voelen zich daar erg ongemakkelijk bij. Rusland is een onvoorspelbare macht geworden in Europa."

Volgens Poetin's veiligheidsadviseur is er nog niet zo veel reden voor vrees en is de oplossing simpel. "Het probleem is de Ruslandfobie onder de politieke elite in de Europese Unie. Die Ruslandfobie staat gelijk aan racisme tegen Russen. Als jullie landen daarmee ophouden, wordt jullie leven een stuk eenvoudiger."
Say what?
pi_146555887
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:26 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Die heeft iets teveel Vodka gezopen....:')
Zonder wrijving geen glans
pi_146557632
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:24 schreef homme7 het volgende:

[..]

nee Poetin is nog van de sovyet tijd en denkt dat die landen bij rusland horen net als de rest van de russen, ze denken dat de NAVO die landen gestolen hebben , Polen beschouwen ze als verraders

Ze zullen zeker proberen die grens terug te duwen en de Baltische staten die zijn het haasje
Ik denk dat vooral het doel is om zoveel rotzooi te schoppen zonder dat er direct oorlog ontstaat tussen die twee. En als financieel alles in elkaar draait en orde niet normaal te handhaven is dan fietsen ze naar binnen met hun propaganda en hebben mooi veel invloed.

Doel een mooie bufferzone waar het een teringzooi mag blijven tussen sovjet en westerse normen en waarden zodat het moederland voorlopig veilig zit van die gevaarlijke westerse invloeden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:13:12 #50
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146557942
De Russen zijn de laatste dagen ook lekker aan het provoceren bij Mariupol.

rConflictNews twitterde op maandag 10-11-2014 om 00:33:31 Unconfirmed reports that a jet has been flying low over #Mariupol in eastern #Ukraine tonight. More information as it is available. reageer retweet
MarQs__ twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 13:51:47 Powerful explosion reported off the coast of #Mariupol - cause unknown yet reageer retweet
Conflict_Report twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 16:46:37 #BreakingReport Intense blast 17-20 miles off #Mariupol was possibly mine or submarine. http://t.co/LjiryBwPse reageer retweet
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')