Tja... ze zijn bijna halverwege het bedrag, maar vergeet niet dat ze ook nog niet halverwege de tijd zijn. En als dit nog een beetje aandacht krijgt is er toch nog een aardig kansje.quote:Op maandag 10 november 2014 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zegt ook wel genoeg dat Caterham nog niet over de helft van het bedrag heen is. Kennelijk hebben er niet veel mensen vertrouwen in dat ze er ook volgend jaar bij zullen zijn
Ik vind 1.1 miljoen pond in een bodemloze put wel vrij veel.quote:Op maandag 10 november 2014 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zegt ook wel genoeg dat Caterham nog niet over de helft van het bedrag heen is. Kennelijk hebben er niet veel mensen vertrouwen in dat ze er ook volgend jaar bij zullen zijn
Het is volgens mij puur bedoeld om vergoedingen op te kunnen strijken en daarna de stekker eruit te kunnen trekken. Waarschijnlijk een manier om nog iets van de schuld af te kunnen betalenquote:Op maandag 10 november 2014 18:48 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ik vind 1.1 miljoen pond in een bodemloze put wel vrij veel.
ja, maar als er echt iets achter had gezeten dan was nu al driekwart van het bedrag binnen geweestquote:Op maandag 10 november 2014 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... ze zijn bijna halverwege het bedrag, maar vergeet niet dat ze ook nog niet halverwege de tijd zijn. En als dit nog een beetje aandacht krijgt is er toch nog een aardig kansje.
Dat is over het algemeen zo met Crowdfunding. Daarom gaat het ook via CrowdCube. Het geld wordt gestort op een soort "derdegeldrekening" en pas uitbetaald op het moment dat het bedrag gehaald wordt (waarbij er een percentage X gaat naar CrowdCube) Wordt het bedrag niet gehaald, wordt alles weer terug gestort. Vraag me wel af of je producten die je "koopt"pas verzonden worden als het bedrag gehaald is. Denk het haast wel.quote:Op maandag 10 november 2014 19:01 schreef Twieki het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat als ze het totale bedrag niet zouden halen, dat het geld dan weer terug gaat naar de donateurs.
Jep, als het niet door gaat gaat het ook echt niet door. Daarom werkt Crowdfunding.quote:Op maandag 10 november 2014 19:04 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen zo met Crowdfunding. Daarom gaat het ook via CrowdCube. Het geld wordt gestort op een soort "derdegeldrekening" en pas uitbetaald op het moment dat het bedrag gehaald wordt (waarbij er een percentage X gaat naar CrowdCube) Wordt het bedrag niet gehaald, wordt alles weer terug gestort. Vraag me wel af of je producten die je "koopt"pas verzonden worden als het bedrag gehaald is. Denk het haast wel.
Foutieve jaartallen aangepast. Hill werd kampioen in 1996 en Villeneuve in 1997.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef Wombcat het volgende:
Overigens ziet het er wel naar uit dat Vettel in terecht komt in het rijtje J. Villeneuve (1997), D. Hill (1996), Piquet (1987), Scheckter (1979), Andretti (1978), Surtees (1964), P. Hill (1961), Brabham (1960), Ascari (1953): kampioenen die het jaar erop geen race wonnen. In de meeste gevallen hadden dezen in het jaar dat ze kampioen werden een dominante wagen, en het jaar erop niet meer. Surtees en Scheckter zijn de uitzonderingen daarop, beide voor Ferrari: zij werden kampioen in een seizoen waarin er lang meerdere titelkandidaten met verschillende wagens waren. Surtees is ook één van de twee coureurs die kampioen werden met minder punten dan degene die 2e eindigde, maar er waren aftrekresultaten. Ook in 1979 speelden aftrekresultaten een rol, maar die maakten geen verschil uit in de eindstand. Van de 1e 7 in de eindstand, hadden dat jaar 6 (!) coureurs aftrekresultaten.
Schumacher had bijna in deze lijst gestaan, maar ontliep het door de farce van Indianapolis 2005.
Er zijn ook nog een aantal die geen overwinning haalden, omdat ze het jaar erop niet meer in F1 reden. Dit zijn: Prost (1993), Mansell (1992), Rindt (1970), Hawthorn (1958), Fangio (1951). Hawthorn en Rindt leefden niet meer toen het volgende seizoen begon, Hawthorn stopte overigens toen hij kampioen werd, dus die had sowieso niet meer gereden. In 1952 deed Fangio nog wel mee in een paar races die niet voor het kampioenschap telden. Fangio in 1957 is nog een twijfelgeval, hij reed maar 2 races dat jaar.
Correct, dat was een foutje.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Foutieve jaartallen aangepast. Hill werd kampioen in 1996 en Villeneuve in 1997.
Dat was wel bizar ja, kan ik me nog wel herinneren. Die goeie ouwe tijd, dat je nog doodsangsten uitstond of een auto de finish wel zou halenquote:Op woensdag 12 november 2014 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Damon Hill was het in 1996 in Hongarije wel erg zuur. Ging met de inferieure Arrows aan de leiding en in de voorlaatste ronde ging de boel stuk ...
Dit vind ik echt van die zinloze feitjes, hij komt ook in het rijtje 4 keer achter elkaar wereldkampioen en het seizoen erop geen race winnenquote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef Wombcat het volgende:
Overigens ziet het er wel naar uit dat Vettel in terecht komt in het rijtje J. Villeneuve (1996), D. Hill (1995), Piquet (1987), Scheckter (1979), Andretti (1978), Surtees (1964), P. Hill (1961), Brabham (1960), Ascari (1953): kampioenen die het jaar erop geen race wonnen. In de meeste gevallen hadden dezen in het jaar dat ze kampioen werden een dominante wagen, en het jaar erop niet meer. Surtees en Scheckter zijn de uitzonderingen daarop, beide voor Ferrari: zij werden kampioen in een seizoen waarin er lang meerdere titelkandidaten met verschillende wagens waren. Surtees is ook één van de twee coureurs die kampioen werden met minder punten dan degene die 2e eindigde, maar er waren aftrekresultaten. Ook in 1979 speelden aftrekresultaten een rol, maar die maakten geen verschil uit in de eindstand. Van de 1e 7 in de eindstand, hadden dat jaar 6 (!) coureurs aftrekresultaten.
Schumacher had bijna in deze lijst gestaan, maar ontliep het door de farce van Indianapolis 2005.
Er zijn ook nog een aantal die geen overwinning haalden, omdat ze het jaar erop niet meer in F1 reden. Dit zijn: Prost (1993), Mansell (1992), Rindt (1970), Hawthorn (1958), Fangio (1951). Hawthorn en Rindt leefden niet meer toen het volgende seizoen begon, Hawthorn stopte overigens toen hij kampioen werd, dus die had sowieso niet meer gereden. In 1952 deed Fangio nog wel mee in een paar races die niet voor het kampioenschap telden. Fangio in 1957 is nog een twijfelgeval, hij reed maar 2 races dat jaar.
Klopt. Maar het komt niet elk jaar voor dat de wereldkampioen geen overwinning haalt, en ik vond het wel leuk om er wat geschiedenis bij te halenquote:Op woensdag 12 november 2014 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit vind ik echt van die zinloze feitjes, hij komt ook in het rijtje 4 keer achter elkaar wereldkampioen en het seizoen erop geen race winnen
Heb je het zelf nog bedacht ook? Dan krijg je een punt erbijquote:Op woensdag 12 november 2014 11:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Maar het komt niet elk jaar voor dat de wereldkampioen geen overwinning haalt, en ik vond het wel leuk om er wat geschiedenis bij te halen
Dus als Caterham wel in Abu Dhabi racet, zal Ericsson er niet bij zijn.quote:Marcus Ericsson has terminated his contract with Caterham, which means he will not be driving in Abu Dhabi should the crowdfunding project allow the team to make to trip.
In theory the team was obliged to use the Swede, whose sponsorship was paid until the end of the season. The news does at least mean that the administrators now running the outfit can take a driver with funds, if there are any takers.
Speaking via social media Ericsson said: “Following recent events re Caterham Sports Limited and 1 MRT Sdn Bhd, my adviser Eje Elgh and I have decided to terminate, with immediate effect, all agreements connecting me to the Caterham F1 team. This is a sad day as we have greatly enjoyed working with the team through a difficult and tough season.
“I wish to thank Colin Kolles, Manfredi Ravetto, Cyril Abiteboul and every other member of the Caterham F1 team for your trust and confidence in me, and for making my first Formula 1 season an educational and unforgettable experience. In addition, I thank my good friend and teammate Kamui Kobayashi for being an inspiring benchmark throughout the year, and hope to see him back on the track soon.”
Former GP3 driver Alice Powell has expressed an interest to the media re driving in FP1 in Abu Dhabi, but her chances of getting a superlicence would seem to be zero.
Kan van der garde mooi instappenquote:Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef sasquatsch het volgende:
Ericsson voortijdig weg bij Caterham
[..]
Dus als Caterham wel in Abu Dhabi racet, zal Ericsson er niet bij zijn.
Ongetwijfeld is het bieden reeds geopend; hoeveel zou Barrichello ervoor over hebben..?quote:Op woensdag 12 november 2014 19:24 schreef Fer het volgende:
Of Caterham verkoopt zijn zitplaats voor een miljoen en gaat in ronde 2 de auto kapot.
neuh, die wou een waardig "afscheid" in Brazilië....quote:Op woensdag 12 november 2014 22:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld is het bieden reeds geopend; hoeveel zou Barrichello ervoor over hebben..?
Dan zullen de geruchten wel waar zijn. Dat er al geld van Ericsson naar Sauber gaat dit jaar. Sauber kan dan weer wat rekeningen betalen van het voormalige Caterham budget van Ericsson.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef sasquatsch het volgende:
Ericsson voortijdig weg bij Caterham
[..]
Dus als Caterham wel in Abu Dhabi racet, zal Ericsson er niet bij zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |