Tja... ze zijn bijna halverwege het bedrag, maar vergeet niet dat ze ook nog niet halverwege de tijd zijn. En als dit nog een beetje aandacht krijgt is er toch nog een aardig kansje.quote:Op maandag 10 november 2014 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zegt ook wel genoeg dat Caterham nog niet over de helft van het bedrag heen is. Kennelijk hebben er niet veel mensen vertrouwen in dat ze er ook volgend jaar bij zullen zijn
Ik vind 1.1 miljoen pond in een bodemloze put wel vrij veel.quote:Op maandag 10 november 2014 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zegt ook wel genoeg dat Caterham nog niet over de helft van het bedrag heen is. Kennelijk hebben er niet veel mensen vertrouwen in dat ze er ook volgend jaar bij zullen zijn
Het is volgens mij puur bedoeld om vergoedingen op te kunnen strijken en daarna de stekker eruit te kunnen trekken. Waarschijnlijk een manier om nog iets van de schuld af te kunnen betalenquote:Op maandag 10 november 2014 18:48 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ik vind 1.1 miljoen pond in een bodemloze put wel vrij veel.
ja, maar als er echt iets achter had gezeten dan was nu al driekwart van het bedrag binnen geweestquote:Op maandag 10 november 2014 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... ze zijn bijna halverwege het bedrag, maar vergeet niet dat ze ook nog niet halverwege de tijd zijn. En als dit nog een beetje aandacht krijgt is er toch nog een aardig kansje.
Dat is over het algemeen zo met Crowdfunding. Daarom gaat het ook via CrowdCube. Het geld wordt gestort op een soort "derdegeldrekening" en pas uitbetaald op het moment dat het bedrag gehaald wordt (waarbij er een percentage X gaat naar CrowdCube) Wordt het bedrag niet gehaald, wordt alles weer terug gestort. Vraag me wel af of je producten die je "koopt"pas verzonden worden als het bedrag gehaald is. Denk het haast wel.quote:Op maandag 10 november 2014 19:01 schreef Twieki het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat als ze het totale bedrag niet zouden halen, dat het geld dan weer terug gaat naar de donateurs.
Jep, als het niet door gaat gaat het ook echt niet door. Daarom werkt Crowdfunding.quote:Op maandag 10 november 2014 19:04 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen zo met Crowdfunding. Daarom gaat het ook via CrowdCube. Het geld wordt gestort op een soort "derdegeldrekening" en pas uitbetaald op het moment dat het bedrag gehaald wordt (waarbij er een percentage X gaat naar CrowdCube) Wordt het bedrag niet gehaald, wordt alles weer terug gestort. Vraag me wel af of je producten die je "koopt"pas verzonden worden als het bedrag gehaald is. Denk het haast wel.
Foutieve jaartallen aangepast. Hill werd kampioen in 1996 en Villeneuve in 1997.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef Wombcat het volgende:
Overigens ziet het er wel naar uit dat Vettel in terecht komt in het rijtje J. Villeneuve (1997), D. Hill (1996), Piquet (1987), Scheckter (1979), Andretti (1978), Surtees (1964), P. Hill (1961), Brabham (1960), Ascari (1953): kampioenen die het jaar erop geen race wonnen. In de meeste gevallen hadden dezen in het jaar dat ze kampioen werden een dominante wagen, en het jaar erop niet meer. Surtees en Scheckter zijn de uitzonderingen daarop, beide voor Ferrari: zij werden kampioen in een seizoen waarin er lang meerdere titelkandidaten met verschillende wagens waren. Surtees is ook één van de twee coureurs die kampioen werden met minder punten dan degene die 2e eindigde, maar er waren aftrekresultaten. Ook in 1979 speelden aftrekresultaten een rol, maar die maakten geen verschil uit in de eindstand. Van de 1e 7 in de eindstand, hadden dat jaar 6 (!) coureurs aftrekresultaten.
Schumacher had bijna in deze lijst gestaan, maar ontliep het door de farce van Indianapolis 2005.
Er zijn ook nog een aantal die geen overwinning haalden, omdat ze het jaar erop niet meer in F1 reden. Dit zijn: Prost (1993), Mansell (1992), Rindt (1970), Hawthorn (1958), Fangio (1951). Hawthorn en Rindt leefden niet meer toen het volgende seizoen begon, Hawthorn stopte overigens toen hij kampioen werd, dus die had sowieso niet meer gereden. In 1952 deed Fangio nog wel mee in een paar races die niet voor het kampioenschap telden. Fangio in 1957 is nog een twijfelgeval, hij reed maar 2 races dat jaar.
Correct, dat was een foutje.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Foutieve jaartallen aangepast. Hill werd kampioen in 1996 en Villeneuve in 1997.
Dat was wel bizar ja, kan ik me nog wel herinneren. Die goeie ouwe tijd, dat je nog doodsangsten uitstond of een auto de finish wel zou halenquote:Op woensdag 12 november 2014 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Damon Hill was het in 1996 in Hongarije wel erg zuur. Ging met de inferieure Arrows aan de leiding en in de voorlaatste ronde ging de boel stuk ...
Dit vind ik echt van die zinloze feitjes, hij komt ook in het rijtje 4 keer achter elkaar wereldkampioen en het seizoen erop geen race winnenquote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef Wombcat het volgende:
Overigens ziet het er wel naar uit dat Vettel in terecht komt in het rijtje J. Villeneuve (1996), D. Hill (1995), Piquet (1987), Scheckter (1979), Andretti (1978), Surtees (1964), P. Hill (1961), Brabham (1960), Ascari (1953): kampioenen die het jaar erop geen race wonnen. In de meeste gevallen hadden dezen in het jaar dat ze kampioen werden een dominante wagen, en het jaar erop niet meer. Surtees en Scheckter zijn de uitzonderingen daarop, beide voor Ferrari: zij werden kampioen in een seizoen waarin er lang meerdere titelkandidaten met verschillende wagens waren. Surtees is ook één van de twee coureurs die kampioen werden met minder punten dan degene die 2e eindigde, maar er waren aftrekresultaten. Ook in 1979 speelden aftrekresultaten een rol, maar die maakten geen verschil uit in de eindstand. Van de 1e 7 in de eindstand, hadden dat jaar 6 (!) coureurs aftrekresultaten.
Schumacher had bijna in deze lijst gestaan, maar ontliep het door de farce van Indianapolis 2005.
Er zijn ook nog een aantal die geen overwinning haalden, omdat ze het jaar erop niet meer in F1 reden. Dit zijn: Prost (1993), Mansell (1992), Rindt (1970), Hawthorn (1958), Fangio (1951). Hawthorn en Rindt leefden niet meer toen het volgende seizoen begon, Hawthorn stopte overigens toen hij kampioen werd, dus die had sowieso niet meer gereden. In 1952 deed Fangio nog wel mee in een paar races die niet voor het kampioenschap telden. Fangio in 1957 is nog een twijfelgeval, hij reed maar 2 races dat jaar.
Klopt. Maar het komt niet elk jaar voor dat de wereldkampioen geen overwinning haalt, en ik vond het wel leuk om er wat geschiedenis bij te halenquote:Op woensdag 12 november 2014 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit vind ik echt van die zinloze feitjes, hij komt ook in het rijtje 4 keer achter elkaar wereldkampioen en het seizoen erop geen race winnen
Heb je het zelf nog bedacht ook? Dan krijg je een punt erbijquote:Op woensdag 12 november 2014 11:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Maar het komt niet elk jaar voor dat de wereldkampioen geen overwinning haalt, en ik vond het wel leuk om er wat geschiedenis bij te halen
Dus als Caterham wel in Abu Dhabi racet, zal Ericsson er niet bij zijn.quote:Marcus Ericsson has terminated his contract with Caterham, which means he will not be driving in Abu Dhabi should the crowdfunding project allow the team to make to trip.
In theory the team was obliged to use the Swede, whose sponsorship was paid until the end of the season. The news does at least mean that the administrators now running the outfit can take a driver with funds, if there are any takers.
Speaking via social media Ericsson said: “Following recent events re Caterham Sports Limited and 1 MRT Sdn Bhd, my adviser Eje Elgh and I have decided to terminate, with immediate effect, all agreements connecting me to the Caterham F1 team. This is a sad day as we have greatly enjoyed working with the team through a difficult and tough season.
“I wish to thank Colin Kolles, Manfredi Ravetto, Cyril Abiteboul and every other member of the Caterham F1 team for your trust and confidence in me, and for making my first Formula 1 season an educational and unforgettable experience. In addition, I thank my good friend and teammate Kamui Kobayashi for being an inspiring benchmark throughout the year, and hope to see him back on the track soon.”
Former GP3 driver Alice Powell has expressed an interest to the media re driving in FP1 in Abu Dhabi, but her chances of getting a superlicence would seem to be zero.
Kan van der garde mooi instappenquote:Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef sasquatsch het volgende:
Ericsson voortijdig weg bij Caterham
[..]
Dus als Caterham wel in Abu Dhabi racet, zal Ericsson er niet bij zijn.
Ongetwijfeld is het bieden reeds geopend; hoeveel zou Barrichello ervoor over hebben..?quote:Op woensdag 12 november 2014 19:24 schreef Fer het volgende:
Of Caterham verkoopt zijn zitplaats voor een miljoen en gaat in ronde 2 de auto kapot.
neuh, die wou een waardig "afscheid" in Brazilië....quote:Op woensdag 12 november 2014 22:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld is het bieden reeds geopend; hoeveel zou Barrichello ervoor over hebben..?
Dan zullen de geruchten wel waar zijn. Dat er al geld van Ericsson naar Sauber gaat dit jaar. Sauber kan dan weer wat rekeningen betalen van het voormalige Caterham budget van Ericsson.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef sasquatsch het volgende:
Ericsson voortijdig weg bij Caterham
[..]
Dus als Caterham wel in Abu Dhabi racet, zal Ericsson er niet bij zijn.
Geen superlicentie dus weinig kans.quote:Op donderdag 13 november 2014 07:31 schreef Meike26 het volgende:
Hmmm misschien krijgen we weer wat sponsring uit onverwachte hoek in de F1 ;
Alice Powell hopeful of Caterham F1 debut in Abu Dhabi
quote:Nov 14 (Reuters) - The Caterham Formula One team are planning to race in next week's Abu Dhabi season-ender even if they fail to raise a targeted 2.35 million pounds ($3.68 million) by Friday's deadline, an administrator said.
The British-based team, who have missed the last two races, still had to raise nearly a million pounds through a crowdfunding website with 13 hours remaining.
However administrator Finbarr O'Connell, representing Smith & Williamson, told Reuters he expected the team would be going to Abu Dhabi anyway.
"I am 90 percent confident that we are going," he said, adding that the team's cars and parts were being packed into transport containers and loaded onto trucks at the Leafield factory.
The freight is due to be flown out of Britain to Abu Dhabi's Yas Marina circuit at the weekend.
"In the last few days three interested buyers have come forward," said O'Connell. "They are people with F1 connections who are seriously interested and who if any of them bought it (the team), the world would say 'that makes sense'."
He said talks with a number of drivers, some with Formula One experience and others in need of a superlicence, were also advanced. He declined to divulge any names.
SOME DEALS
Caterham, who have never scored so much as a point in five seasons, went into administration last month after being overwhelmed by debts.
The previous management, who took over from Malaysian aviation entrepreneur Tony Fernandes in July, have departed with O'Connell now the acting principal pending any sale.
He expected some deals to be completed on Friday, which would give administrators "the comfort we need to be 80 percent of the way there.
"If some of those things happen, we expect to be announcing we are going," he added.
"If we are still a few hundred thousand pounds short, we will recalibrate up to race day to raise the rest."
Formula One has had just nine teams at the last two races after Marussia, who also went into administration last month, ceased trading.
The sport's commercial supremo Bernie Ecclestone gave Marussia and Caterham a dispensation to miss the U.S. and Brazilian rounds but has said they must compete in Abu Dhabi to stay in the championship.
The Briton has spoken out against Caterham's fundraising, saying it is bad for the sport for teams to go around with 'begging bowls'.
(One dollar = 0.6381 British pound) (Reporting by Alan Baldwin, editing by Ken Ferris)
Nee. Dat staat niet in de Sporting Regulations. Dus de stand in het kampioenschap blijft staan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:54 schreef twiFight het volgende:
Ik had al begrepen dat Marussia kan fluiten naar haar geld voor de punten in het kampioenschap als ze niet meer racen. Maar weet iemand hoe het zit met hoe het in de boeken gaat? Wordt Marussia helemaal geschrapt uit de resultaten van 2014? En de rijders Chilton en Bianchi ook?
Knettergek die Amerikanen. Waarschijnlijk kunnen ze zich niet een race lang concentreren en daarom moeten er allerlei dingen worden bijgesleept. Je zou voor de grap eens in Amerika naar een basketbalwedstrijd moeten gaan. Elke paar minuten zijn er onzinnige tems tussendoor.quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef k_man het volgende:
Ik was op vakantie, dus ik moest even wat inhalen. Torrentje binnen gehaald. Bleek de uitzending van CNBC te zijn. Amerikaans dus. Sodeknetters zeg! Als je dat gezien hebt, klaag je nooit meer over de uitzendingen van Sport7, RTL+ of de BBC.
Niet alleen een waanzinnige hoeveelheid commercials, maar ze zenden ook rustig filmpjes uit tijdens de race. Bijv een algemeen filmpje over Senna. Een normale zender zou dat in de voorbeschouwing stoppen, CNBC doet dat gewoon als de race aan de gang is...
Mwah, zo goed vind ik de commentaren ook niet.. het is veelal een vraag en antwoord spelletje tussen Brundle en Coulthard.. Indeed this, indeed that. Beetje getennis met bevestigingen en retorische vraagjes. Zeker niet slecht, maar niet zalig makend. Kijk Olav Mol heeft ook zijn beste tijd gehad, ben ik heel eerlijk in. Maar zijn 'manier' van commentaar geven vind ik gewoon erg prettig. Alleen Murray Walker kon nog meer emotie in zijn commentaar gooien. Jammer dat ik zijn tijd gemist heb, ik heb zijn commentaar vooral leren kennen door de F1 spellen op de Ps1quote:Op zondag 16 november 2014 19:26 schreef twiFight het volgende:
Ik klaag sowieso al nooit over de BBC hoor. Goede (pre)show, kundige commentatoren en nooit reclame tijdens de race. Ik heb het al eerder gezegd, maar van mij mag alle F1 coverage door nederland stopgezet worden en gewoon de uitzending van de BBC of Sky integraal worden uitgezonden.
Ik toch altijd denken dat ik Brundle hoor naast Davidquote:Op zondag 16 november 2014 20:44 schreef twiFight het volgende:
Heb ik wat gemist? Want v.z.i.w. zit Brundle by Sky en Coulthard bij de BBC.
Ik zeg verder ook niet dat het perfect is hoor, het is maar net wat je van het commentaar verlangt. De spanning voel ik zelf wel en veel van wat er op het scherm gebeurt zie ik zelf wel, vaak eerder dan de commentatoren, vooral eerder dan bv. een Mol. Wat ik zelf niet heb ik professionele racekennis en dat geeft Coulthard wel. Als ik al een zwaktepunt zou willen noemen in het team van de BBC dan is het Eddie Jordan. Die man zou in theorie veel over de F1 moeten weten, maar praat alleen uit zijn onderbuik.
Is Ben Edwards volgens mij.quote:Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik toch altijd denken dat ik Brundle hoor naast DavidNouja, goed, ik kijk dus veelal Sport1 met Olav's commentaar.. En zo nu en dan voorbeschouwing mee pakken van de BBC. Daarin zijn ze echt heer en meester
Klopt, Brundle zat eerst bij de BBC maar toen hij naar Sky ging heeft Ben Edwards het van hem overgenomen bij de BBCquote:
Dat zei de commentator bij de F3 van Macau wel.quote:Op maandag 17 november 2014 09:40 schreef sasquatsch het volgende:
Kobayashi bevestigd bij Caterham. Als tweede coureur wordt Max Chilton genoemd omdat Marussia de deadline voor transport naar Abu Dhabi gemist zou hebben.
Roberto Mehri claimt een contract te hebben als reserve coureur mocht een van de reguliere coureurs (in dit geval Ericsson) niet rijden.
Dus wie er daadwerkelijk gaat rijden is afwachten.
Inderdaad Mehri heeft dat gezegd, omdat hij een contract denkt te hebben. De vraag is alleen of dat gerespecteerd wordt.quote:Op maandag 17 november 2014 09:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat zei de commentator bij de F3 van Macau wel.
Dat Mehri heeft gezegd dat ie racet in Abu Dhabbi.
Laat Frijns nou maar los. Liever geen F1 coureur dan 1x kansloos achteraan karren.quote:
Caterham heeft geld nodig, Frijns heeft dat niet.quote:
Ach, het is leuk dat hij wat in de GP2 heeft gedaan en gewonnen maar die jongen zal nooit in de F1 komen en je moet je afvragen of het echt jammer is.quote:
Ik neem aan dat ze op zijn minst gaan proberen de race uit te rijden, zou anders wel een enorm dikke vinger zijn naar de mensen die geld gedoneerd hebben via crowdfundingquote:Op maandag 17 november 2014 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Caterham heeft geld nodig, Frijns heeft dat niet.
Vraag me trouwens af hoeveel Caterham überhaupt gaat rijden, of dat ze alleen maar opdagen om het geld voor P10 te kunnen claimen.
Ja, dat is echt jammer. Want talent heeft hij wel degelijk. In ieder geval meer dan we de laatste jaren (sinds Verstappen) in de F1 hebben gezien.quote:Op maandag 17 november 2014 11:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ach, het is leuk dat hij wat in de GP2 heeft gedaan en gewonnen maar die jongen zal nooit in de F1 komen en je moet je afvragen of het echt jammer is.
Dat hij getalenteerd is is overduidelijk. Ik ben er van overtuigd dat hij beter is dan VDG, Ericcson en bijvoorbeeld Gutierrez. Maar als dat echt zo is waarom krijgt hij dan niet de kans om ergens te racen? Ik denk dat hij in het talentenprogramma van RBR had kunnen zitten als hij wat minder arrogant zou zijn. Hij wil niet met sponsoring in de F1 komen en dat is nagenoeg onmogelijk.quote:Op maandag 17 november 2014 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, dat is echt jammer. Want talent heeft hij wel degelijk. In ieder geval meer dan we de laatste jaren (sinds Verstappen) in de F1 hebben gezien.
Het probleem dat hij niet in het talentenprogramma van RBR zit is omdat hij bij de overgang naar de WSR Formule Renault 3.5 het aanbod heeft afgewezen omdat hij dan voor een nieuw team in de FR 3.5 zou moeten rijden. Hij koos liever voor een team dat zich al bewezen had. Op dat moment gezien leek het de juiste keuze omdat de Arden in het begin niet vooruit te branden was en dat Lewis Williamson zijn plek bij het team kostte. Pas halverwege het seizoen begon die wagen te presteren. Achteraf gezien misschien de verkeerde keuze omdat hij nu niet in de F1 zit ondanks zijn drie achtereenvolgende titels.quote:Op maandag 17 november 2014 12:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat hij getalenteerd is is overduidelijk. Ik ben er van overtuigd dat hij beter is dan VDG, Ericcson en bijvoorbeeld Gutierrez. Maar als dat echt zo is waarom krijgt hij dan niet de kans om ergens te racen? Ik denk dat hij in het talentenprogramma van RBR had kunnen zitten als hij wat minder arrogant zou zijn. Hij wil niet met sponsoring in de F1 komen en dat is nagenoeg onmogelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |