Die verdwaald is zeker ?quote:
Misschien bellen ze wel met hun moeder.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:31 schreef tong80 het volgende:
De pukkels moeten ze verbieden op de rug van brugklassers. Nu kunnen ze op de fiets bellen. Heb nog nooit zoveel gescholden als de laatste maanden op de fiets. Dat ik nog niet gevallen ben is een wonder. Wat heb je te melden aan een medeleerling om 8 uur 's ochtends op de fiets die je 5 minuten later ziet ?
Zijn daar beelden van? Dat lijkt me wel een bijzonder gezicht.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:31 schreef tong80 het volgende:
Heb nog nooit zoveel gescholden als de laatste maanden op de fiets
*Hardop lacht*quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zijn daar beelden van? Dat lijkt me wel een bijzonder gezicht.
Je zult maar een fietsende scheldende tong80 spotten!
'Mammie ik heb vergeten door te trekken.' 'Euvel het me niet duidelijk.' 'Ben nu weg, Trudie wil weten waar ik m'n fiets neerzet.' 'Zet hem gewoon in het washok.' 'Komen er minder zadelsnuiveraars.'quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:35 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Misschien bellen ze wel met hun moeder.
En dan helemaal vol met ál je boekenquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:40 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Al dan niet verneukt naar;
[ afbeelding ]
Die waren er nog niet in tong zijn tijd.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:40 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is altijd mijn tijd. Verder is het Tong en tong80.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:25 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die waren er nog niet in tong zijn tijd.
Dat komt omdat je gestopt bent met roken. Daar wordt een mens agressief van.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:31 schreef tong80 het volgende:
Heb nog nooit zoveel gescholden als de laatste maanden op de fiets
Lastpak jaquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:40 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die had ik dus ook. Verplicht op mijn school. Als je met iets anders kwam werd je van school gestuurd.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:08 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
De agenda in het voorste zijvakje, en je droeg hem onder je arm.
Ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef breaky het volgende:
Een groot nadeel was dat het eerste half jaar die tassen vreselijk naar leer stonken
En alle oudejaars konden zo gelijk de brugklassers eruit pikken. Gewoon op de reuk zeg maar.quote:
Bij ons was het een Casio rekenmachine geloof ik. Al had ik eentje van Sharp (en moest daar toestemming voor vragen, want ja, afwijkend van de norm.)quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:57 schreef AnnaNiem het volgende:
Ja zo'n tas en de ryam waren verplicht bij ons. En een rekenmachine van Texas Instruments. Die zat samen met etui, passerdoos en tictacs in het andere vak. Geodriehoek in een omgevouwde agendabladzijde. We pimpten, al bestond dat woord nog niet in 1988, wel onze tas met dikke stift, stickers, linten en zo. Wat was mijn vader trouwens woest over het onderkalken van die dure tas...
Ik schreef met zwarte stift The Clash en The Ramomes op m'n bruine schooltas.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:57 schreef AnnaNiem het volgende:
Ja zo'n tas en de ryam waren verplicht bij ons. En een rekenmachine van Texas Instruments. Die zat samen met etui, passerdoos en tictacs in het andere vak. Geodriehoek in een omgevouwde agendabladzijde. We pimpten, al bestond dat woord nog niet in 1988, wel onze tas met dikke stift, stickers, linten en zo. Wat was mijn vader trouwens woest over het onderkalken van die dure tas...
Ha haquote:Op woensdag 12 november 2014 01:42 schreef breaky het volgende:
[..]
En alle oudejaars konden zo gelijk de brugklassers eruit pikken. Gewoon op de reuk zeg maar.
Jaha zo'n ding heb ik ook jaren meegesleept. Op de lagere school met een stevig boek er in om hem er beter uit te laten zien. Kwam goed van pas toen de school bullebak me achterna zat voor de school. Ik heb hem puur uit paniek met die tas het prikkeldraad in gemept.quote:
Als je een beeje stoer was tilde je de ouderwetse boekentas onder je oksel me.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jaha zo'n ding heb ik ook jaren meegesleept. Op de lagere school met een stevig boek er in om hem er beter uit te laten zien. Kwam goed van pas toen de school bullebak me achterna zat voor de school. Ik heb hem puur uit paniek met die tas het prikkeldraad in gemept.
En het laatste stuk droeg je hem niet meer, maar gaf je hem een slinger richting klaslokaal.quote:Op donderdag 27 november 2014 00:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als je een beeje stoer was tilde je de ouderwetse boekentas onder je oksel me.
In de pauze smeet je hem ergens in een hoek. Kwam je te laat in de klas want je kon je tas niet meer vindendenquote:Op donderdag 27 november 2014 00:58 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En het laatste stuk droeg je hem niet meer, maar gaf je hem een slinger richting klaslokaal.
die loeizware tas heb ik inderdaad ook nog gehad.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:08 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Loeizwaar iddquote:Op zondag 30 november 2014 17:38 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
die loeizware tas heb ik inderdaad ook nog gehad.
Dat moet wel verplicht zijn geweest, ik heb geen idee hoe het ging maar zo-eentje had ik ook.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:08 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat moet wel verplicht zijn geweest, ik heb geen idee hoe het ging maar zo-eentje had ik ook.
Ik kalkte er met grote letters IRON MAIDEN op, in het "echte" lettertype. Ook nog twee grote stickers van zombies erop, had ik op de kermis gewonnen, machtig welquote:Op woensdag 12 november 2014 11:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik schreef met zwarte stift The Clash en The Ramomes op m'n bruine schooltas.
Coolquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik kalkte er met grote letters IRON MAIDEN op, in het "echte" lettertype. Ook nog twee grote stickers van zombies erop, had ik op de kermis gewonnen, machtig wel
Die heb jij nooit gedragen. Misschien je leraren. Ik heb m ooit gehad in mijn jeugd voor school.quote:
Mooi voor school. Alleen jammer dat je nooit onderwijs hebt gehad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Die heb jij nooit gedragen. Misschien je leraren. Ik heb m ooit gehad in mijn jeugd voor school.
Wel een joekel,helemaal als je al je boeken in moet doen en het dan een loodzwaar ding werd.
Maar zo stevig als wat.
Whaha lolquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:40 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan deed je nog meer dan ik.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:48 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso schooltassen. Daar deed ik niet aan. Alles lag in mijn kluisje.
Huiswerk maken deed ik amper. Als ik met een vak achter lag maakte ik m'n huiswerk op school in een tussenuur.
Lunch kocht ik in de cafetaria. Goede vriendin van mij werkte daar achter de bar dus ik krijg een saucijzenbroodje voor een kwartje in plaats van een gulden.
Alleen als ik thuis echt moest leren voor een repetitie nam ik het boek mee naar huis.
Twee keer 'hebt' is lelijk in een zin. Verder mis ik een hoofdletter bij het schamelijke ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:47 schreef Iwanius het volgende:
ja.jammer dat jij er wel op gezeten hebt maar nooit opgelet hebt.
Een pukkel was een militair tasje dat meestal met een schouderband eraan werd gedragen.de officiele naam was gevechtstas M 52 (Geevee heeft nog in het leger gezeten en een tijdje bij de Fourier gezeten)quote:
Tong is van de lichting 2 2 83. Vreselijke tijd.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:38 schreef geevee het volgende:
[..]
Een pukkel was een militair tasje dat meestal met een schouderband eraan werd gedragen.de officiele naam was gevechtstas M 52 (Geevee heeft nog in het leger gezeten en een tijdje bij de Fourier gezeten)
Klinkt als mijn jeugd; die leren tas had ik ook maar heb ik nooit gebruikt. En het saucijzenbroodje spoelde je weg met AA-drink. Achterin het kluisje lag nog wel eens een zakje met brood weg te schimmelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:48 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso schooltassen. Daar deed ik niet aan. Alles lag in mijn kluisje.
Huiswerk maken deed ik amper. Als ik met een vak achter lag maakte ik m'n huiswerk op school in een tussenuur.
Lunch kocht ik in de cafetaria. Goede vriendin van mij werkte daar achter de bar dus ik krijg een saucijzenbroodje voor een kwartje in plaats van een gulden.
Alleen als ik thuis echt moest leren voor een repetitie nam ik het boek mee naar huis.
Achter slot en grendel. Serieus : 't Harde, off all places. Beroerdste tijd van m'n leven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:38 schreef Iwanius het volgende:
Volgens mij heet dat 83-2 Tongieboy. Waar zat je?
Ik heb 'm nog steeds. Paars. De wereld is wel veranderd in die 40 jaar.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:13 schreef Ole het volgende:
Bij de eerste les Aardrijkskunde de Grote Bosatlas meenemen..
die had ik ookquote:
't Harde? Harskamp dus?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:46 schreef tong80 het volgende:
Achter slot en grendel. Serieus : 't Harde, off all places. Beroerdste tijd van m'n leven.
Ha! die had ik later ook te meer 1 van mijn docenten indertijd,ik meen wiskunde docent, ook zo 1 had ;als hij met die rokende pijp 'smorgens de klas binnenkwam.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:10 schreef tong80 het volgende:
Ja had wel smaak. Maar het haalt het niet bij :
Heb dan ook een paar weekenden vastgezeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
't Harde? Harskamp dus?Ik vind jou ook niet het type dat in een keurslijf moet worden gedwongen.
Daarna kwam het boodschappentas-tijdperk. Wie dat toch verzonnen had....quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:08 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Leukquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daarna kwam het boodschappentas-tijdperk. Wie dat toch verzonnen had....
[ afbeelding ]
Nav de TT:
Trouwens, weten jullie waarom Dries van Agt destijds nooit een tas bij zich had?
Hij kon alles in zijn pukkel stoppen....
[ afbeelding ]
Kende je hem echt niet?quote:
Jawelquote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier, voor tong
Geen pukkel of schooltas, maar een abortuskoffer!
[ afbeelding ]
Ik deed dat wel. Ben een meisje, hé?quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:58 schreef tong80 het volgende:
Ik droeg de schooltas dan ook niet aan het hengsel, maar onder m'n oksels. Was tevens stoerder. Ik vind de scholieren van tegenwoordig maar mietjes. Met hun wijven-pukkel op de rug. Je kunt dat ook niet eens tegen ze zeggen. Ze fietsen langs je heen op hun GSM kijkend.
Ja, ik had ook nog een tijdje zo'n KLM koffertje voor mijn schoospullen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier, voor tong
Geen pukkel of schooltas, maar een abortuskoffer!
[ afbeelding ]
Om de Doe Maar buttons niet te vergetenquote:Op zondag 29 maart 2015 17:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik deed dat wel. Ben een meisje, hé?![]()
Met als gevolg dat gaatjes van die riem steeds groter werden en op het einde je rondliep met een openhangende boekentas die plots opensprong en dan al je boeken en schriften op straat lagen.
En ook van die klasgenootjes die hun tas volkalkten met spreuken en puberale wijsheden.
"Make love not ware"![]()
![]()
Toen zat ik al lang niet meer op school, was keihardquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Om de Doe Maar buttons niet te vergeten
Ben wel benieuwd over welke bandleden het gaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie het nog helemaal voor me hoe een bandlid van doe maar een ander bandlid bij de kraag had en met een rode kop stond te brullen dat het godverdomme zijn coke was, toen ik de artiestenruimte inkwam om de drank te brengen
Ja, klap es even goed uit de school. Het euvel is toch verjaard.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd over welke bandleden het gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |