abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147187424
Hoe veel liter had je nou bij elkaar gepiest?
pi_147187715
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 16:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe veel liter had je nou bij elkaar gepiest?
Bijna 2! :D Plus nog twee potjes, maar die telden niet want dat was buiten de 24 uurs periode.

Ik wist niet dat ik het in me had. _O- Ik drink chronisch te weinig, deze keer wel erop gelet en wat meer gedronken, maar ik dacht met 1,5 liter wel klaar te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147189445
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 16:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bijna 2! :D Plus nog twee potjes, maar die telden niet want dat was buiten de 24 uurs periode.

Ik wist niet dat ik het in me had. _O- Ik drink chronisch te weinig, deze keer wel erop gelet en wat meer gedronken, maar ik dacht met 1,5 liter wel klaar te zijn.
Je bent gewoon een zeikerd O+ :P

Fijn dat de onderzoeken achter de rug zijn en ik ben benieuwd naar de lichamelijke uitslagen, aan je mentale gezondheid twijfel ik geen moment :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_147190061
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:18 schreef indaha het volgende:
Fijn dat de onderzoeken achter de rug zijn en ik ben benieuwd naar de lichamelijke uitslagen, aan je mentale gezondheid twijfel ik geen moment :*
Nou.... ze zit wel op FOK!. Da's meestal geen al te beste indicatie voor mentale gezondheid ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147192306
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:18 schreef indaha het volgende:

[..]

Je bent gewoon een zeikerd O+ :P

O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147192316
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou.... ze zit wel op FOK!. Da's meestal geen al te beste indicatie voor mentale gezondheid ;)
:X
  maandag 1 december 2014 @ 19:23:01 #157
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_147194468
ik denk er zelf ook al een tijdje over na. Via mijn werk ben ik actief betrokken bij donatie procedures na overlijden (non heart beating procedure) of bij hersendode patiënten (heart beating procedure).

Ik heb bloedgroep AB waardoor het onmogelijk voor mij is om een nier te doneren aan een familielid die potentieel nier patiënt kan worden door een ziekte die zij heeft.

Ik lees dus even erg aandachtig mee! Succes en tof dat je dit besluit hebt genomen!
pi_147194542
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:23 schreef scrub_nurse het volgende:
ik denk er zelf ook al een tijdje over na. Via mijn werk ben ik actief betrokken bij donatie procedures na overlijden (non heart beating procedure) of bij hersendode patiënten (heart beating procedure).

Ik heb bloedgroep AB waardoor het onmogelijk voor mij is om een nier te doneren aan een familielid die potentieel nier patiënt kan worden door een ziekte die zij heeft.

Ik lees dus even erg aandachtig mee! Succes en tof dat je dit besluit hebt genomen!
Mooi dat je erover nadenkt! ^O^ Je zult het vast al weten, maar als je iemand in je omgeving hebt met een potentiële nierkwaal, zou cross-over dan ook geen optie zijn? En tegenwoordig zijn ze best ver met doneren door bloedgroepen heen.

Aan de andere kant, als je er zelf klaar voor bent, dan is het ook lastig om te 'moeten' wachten op een eventuele kandidaat, terwijl je al weet dat de bloedgroepen niet matchen en donatie dus ingewikkelder wordt.
Hopelijk heeft je familielid sowieso nog meer mensen in de omgeving die ook donor zouden willen zijn en beter matchen.
pi_147243365
Vanochtend nog wat buisjes bloed afgegeven voor de weefseltypering en meteen wat uitslagen gehoord.
Longfoto, urine, CT scan: allemaal ^O^
Ik heb een setje mooie gezonde nieren. Enige 'afwijking' is dat beide nieren twee slagaders hebben. Met mij zo'n 20-40% van de bevolking dus tja. :7

Het klusje wordt voor de chirurg dan wel wat ingewikkelder en omdat mijn rechter nier ook nog eens twee aders heeft (ik doe geen half werk :+ ) verwacht ik dat de linker nier (met keurig één ader) gedoneerd gaat worden.
Maatschappelijk werk was al accoord, van de psychiater moet ik nog horen maar verwacht ik weinig problemen.

Volgende stop: consult chirurg en nefroloog (die geeft de definitieve goedkeuring) en nog een keer bloedprikken voor de dubbelcheck op weefseltypering.

Zodra de typering van het bloed van vanochtend duidelijk is (zal een week of drie duren) gaan ze naar een match zoeken. *O*
pi_147243848
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:50 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb een setje mooie gezonde nieren. Enige 'afwijking' is dat beide nieren twee slagaders hebben. Met mij zo'n 20-40% van de bevolking dus tja. :7

Het klusje wordt voor de chirurg dan wel wat ingewikkelder en omdat mijn rechter nier ook nog eens twee aders heeft (ik doe geen half werk :+ ) verwacht ik dat de linker nier (met keurig één ader) gedoneerd gaat worden.

huh, jouw beide nieren hebben toch dubbele slagaders?
pi_147244472
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:50 schreef Cat22 het volgende:
Vanochtend nog wat buisjes bloed afgegeven voor de weefseltypering en meteen wat uitslagen gehoord.
Longfoto, urine, CT scan: allemaal ^O^

Maatschappelijk werk was al accoord, van de psychiater moet ik nog horen maar verwacht ik weinig problemen.

Volgende stop: consult chirurg en nefroloog (die geeft de definitieve goedkeuring) en nog een keer bloedprikken voor de dubbelcheck op weefseltypering.

Zodra de typering van het bloed van vanochtend duidelijk is (zal een week of drie duren) gaan ze naar een match zoeken. *O*
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

huh, jouw beide nieren hebben toch dubbele slagaders?
Ja maar de linker nier heeft maar 1 ader en de rechternier 2 aders en ze heeft dus in beide nieren 2 slagaders :)
Ze zit ruim in de onderdelen zullen we maar zeggen :P
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_147244634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:31 schreef indaha het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ja maar de linker nier heeft maar 1 ader en de rechternier 2 aders en ze heeft dus in beide nieren 2 slagaders :)
Ze zit ruim in de onderdelen zullen we maar zeggen :P
Dat dus. Waar de standaard aan aderen (afvoer bloed) en slagaderen (aanvoer bloed) vier is (2 nieren met ieder 1 ader en 1 slagader), heb ik er zeven.

Wellicht moest ik ergens wat compenseren. _O-
pi_147245186
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat dus. Waar de standaard aan aderen (afvoer bloed) en slagaderen (aanvoer bloed) vier is (2 nieren met ieder 1 ader en 1 slagader), heb ik er zeven.

Wellicht moest ik ergens wat compenseren. _O-
misschien hebben je nieren een extra hoge capaciteit en zijn er daarom meer aanvoer/afvoer opties aangebakken :D
pi_147245331
Waarom doe je dit jezelf aan?
pi_147246038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:05 schreef theunderdog het volgende:
Waarom doe je dit jezelf aan?
Omdat ik best wel gezond door het leven wandel en anderen ziekenhuis in, ziekenhuis uit moeten en zich daarbuiten ook ellendig voelen.
Een paar weken ziek zijn voor mij kan voor een ander de start van heel veel gezonde jaren betekenen.

Daarom 'doe ik mijzelf dit aan'.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:34:17 #166
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_147246055
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Omdat ik best wel gezond door het leven wandel en anderen ziekenhuis in, ziekenhuis uit moeten en zich daarbuiten ook ellendig voelen.
Een paar weken ziek zijn voor mij kan voor een ander de start van heel veel gezonde jaren betekenen.

^O^

Kunnen we mensen die zo denken als jij klonen?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_147246058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien hebben je nieren een extra hoge capaciteit en zijn er daarom meer aanvoer/afvoer opties aangebakken :D
Vast niet. Volgens mij blijft de capaciteit hetzelfde, maar wordt het door meer leidingwerk aan- en afgevoerd. :)
pi_147246068
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En het maakt je niets uit dat je diegene niet kent? er bestaan veel klootzakken/bitches op deze wereld.
pi_147246079
quote:
99s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:34 schreef Toekito het volgende:

[..]

^O^

Kunnen we mensen die zo denken als jij klonen?
Nah, dat moet vanzelf en vrijwillig ontstaan. :)
pi_147246131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En het maakt je niets uit dat je diegene niet kent? er bestaan veel klootzakken/bitches op deze wereld.
Een klootzak/bitch verdient geen gezond leven? En wie ben ik om een ander daarvoor uit te maken?

Doe ik irl soms wel hoor, en daarom vind ik het erg prettig dat ik de screening niet hoef te doen. :P Laat de artsen maar de beste kanshebber uitzoeken. Ik ga er voor het gemak vanuit dat hij/zij met deze tweede kans weer wat van zijn/haar leven kan maken.
pi_147246175
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Een klootzak/bitch verdient geen gezond leven? En wie ben ik om een ander daarvoor uit te maken?

Doe ik irl soms wel hoor, en daarom vind ik het erg prettig dat ik de screening niet hoef te doen. :P Laat de artsen maar de beste kanshebber uitzoeken. Ik ga er voor het gemak vanuit dat hij/zij met deze tweede kans weer wat van zijn/haar leven kan maken.
Mensen die het leven van andere zuur maken, zouden beter niet leven in mijn ogen. Maar goed, verder heb ik respect voor wat je doet hoor.
pi_147246254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mensen die het leven van andere zuur maken, zouden beter niet leven in mijn ogen. Maar goed, verder heb ik respect voor wat je doet hoor.
Ik denk dat je dan ook een hele kleine groep benoemt. Zou erg toevallig zijn dat die juist nierfalen hebben én dat ik er een match voor zou zijn. Ik gok zomaar dat de gemiddelde nierpatiënt iemand is zoals jij en ik. En wij vinden onszelf toch prima mensen (met onze kleine zonden), nietwaar? :P

Dit verhaal maakt mij ook geen heilige. Wel iemand die een bijzondere keuze maakt, maar zelfs hier op FOK! lopen users rond die mijn bloed wel kunnen drinken. _O- En vice versa. :7
pi_147246289
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan ook een hele kleine groep benomet. Zou erg toevallig zijn dat die juist nierfalen hebben én dat ik er een match voor zou zijn. Ik gok zomaar dat de gemiddelde nierpatiënt iemand is zoals jij en ik. En wij vinden onszelf toch prima mensen (met onze kleine zonden), nietwaar? :P

Dit verhaal maakt mij ook geen heilige. Wel iemand die een bijzondere keuze maakt, maar zelfs hier op FOK! lopen users rond die mijn bloed wel kunnen drinken. _O- En vice versa. :7
Weet ik wel hoor, maar het is toch iets wat mij bijvoorbeeld tegenhoud om dit soort zaken te doen. Relatief veel mensen gun ik simpelweg mijn organen niet.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:53:35 #174
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_147246541
Prachtig wat je doet!

Respect enzulks, opdat meer mensen je voorbeeld mogen volgen.

Het lijkt mij ook wel mooi om zoiets te doen, maar heb al wel wat vaker het ziekenhuis van binnen gezien, dus weet niet of ik dit aan zou kunnen. Wel mooi om dit te volgen in elk geval!
pi_147246828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:

Relatief veel mensen gun ik simpelweg mijn organen niet.
daarmee kom je zelf ook best onsympathiek over.
Ik ben bloed en orgaandonor(dit laatste na mijn dood) en het zal mij echt aan mijn reet roesten wie mijn halve liter 0neg krijgt
pi_147247047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

daarmee kom je zelf ook best onsympathiek over.
Ik ben bloed en orgaandonor(dit laatste na mijn dood) en het zal mij echt aan mijn reet roesten wie mijn halve liter 0neg krijgt
Echt? dus iemand die iemand anders kapot maakt, gun jij wel je organen?
pi_147247240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Echt? dus iemand die iemand anders kapot maakt, gun jij wel je organen?
ja, want na mijn dood heb ik er zelf niks aan.
pi_147247314
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja, want na mijn dood heb ik er zelf niks aan.
Daar gaat het niet om. Die organen hadden ook terecht kunnen komen bij een sympathiek en "goed" iemand.

Om het in het extreme te trekken. Zou jij serieus Anders Breivik je organen gunnen?
pi_147247464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Die organen hadden ook terecht kunnen komen bij een sympathiek en "goed" iemand.

Om het in het extreme te trekken. Zou jij serieus Anders Breivik je organen gunnen?
ik ben dan dood. Mijn organen zijn voor mij dan niet nuttig. Als ze voor een ander wel nuttig zijn: mooi. De persoon met hoogste urgentie en beste weefseltypering match zal dan mijn organen kunnen krijgen, het maakt mij niet uit of dat Breivink is of theunderdog of cat22
pi_147247534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben dan dood. Mijn organen zijn voor mij dan niet nuttig. Als ze voor een ander wel nuttig zijn: mooi. De persoon met hoogste urgentie en beste weefseltypering match zal dan mijn organen kunnen krijgen, het maakt mij niet uit of dat Breivink is of theunderdog of cat22
Ik dacht dat het geven van organen vooral liefdadigheid was, vind dit meer overdreven rationaliseren.

Dus iemand die 70 mensen doodknalt op een eiland, zou jij niet liever dood zien?
pi_147247568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tegenover 1 Anders Breivik staan 100 moeder Theresas (om maar een vergelijk te maken, ik weet dat hij niet helemaal klopt).
Het is een kwestie van kansberekening.

Ja, er is de kans dat mijn halve liter bloed (ik ben ook bloeddonor) of mijn nier terecht komt bij een moordenaar of psychopaat. Gelukkig lopen die niet zo gek veel rond in Nederland en is de kans een stuk groter dat mijn bloed of nier terecht komt bij een type zoals mijn buurman, of mijn collega, of een vriendin. Mensen die ik leuk vind en die -bij mijn weten- geen grote overtredingen begaan hebben, laat staan misdaden.

Ik kan op safe spelen, ervoor zorgen dat die zeldzame gek niks van mij krijgt, maar de kans is groter dat ik dan een of meer onschuldige mensen 'laat sterven'.

Call me a risktaker. :7

Voor jou weegt het persoonlijke argument zwaar, dan moet je niet doneren.
En heel hard hopen dat er meer mensen zijn zoals computergirl en ik, die dat wel doen, als jij bloedprodukten of een orgaan nodig hebt. Ook dat is kansberekening. :)
pi_147247594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik dacht dat het geven van organen vooral liefdadigheid was, vind dit meer overdreven rationaliseren.

Dus iemand die 70 mensen doodknalt op een eiland, zou jij niet liever dood zien?
Je trekt het volkomen uit de context.
pi_147247608
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je trekt het volkomen uit de context.
Ik trek het ook in het extreme.
pi_147247609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

lees gewoon wat ik schrijf. Verder heb ik daar niets aan toe te voegen.
pi_147247616
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Tegenover 1 Anders Breivik staan 100 moeder Theresas (om maar een vergelijk te maken, ik weet dat hij niet helemaal klopt).
Het is een kwestie van kansberekening.

Ja, er is de kans dat mijn halve liter bloed (ik ben ook bloeddonor) of mijn nier terecht komt bij een moordenaar of psychopaat. Gelukkig lopen die niet zo gek veel rond in Nederland en is de kans een stuk groter dat mijn bloed of nier terecht komt bij een type zoals mijn buurman, of mijn collega, of een vriendin. Mensen die ik leuk vind en die -bij mijn weten- geen grote overtredingen begaan hebben, laat staan misdaden.

Ik kan op safe spelen, ervoor zorgen dat die zeldzame gek niks van mij krijgt, maar de kans is groter dat ik dan een of meer onschuldige mensen 'laat sterven'.

Call me a risktaker. :7

Voor jou weegt het persoonlijke argument zwaar, dan moet je niet doneren.
En heel hard hopen dat er meer mensen zijn zoals computergirl en ik, die dat wel doen, als jij bloedprodukten of een orgaan nodig hebt. Ook dat is kansberekening. :)
Snap ik
pi_147247631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

lees gewoon wat ik schrijf. Verder heb ik daar niets aan toe te voegen.
Er staat dat het je niet uitmaakt bij wie het terecht komt.
pi_147247695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er staat dat het je niet uitmaakt bij wie het terecht komt.
hoe vaak moet ik dat dan nog herhalen?
pi_147247711
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe vaak moet ik dat dan nog herhalen?
Volgens mij snap je mijn punt niet, laat maar dan.
pi_147257078
Ik merk dat veel mensen denken ' Wat als dit of dat?'
Het kan puur theoretisch best zijn dat er later een bekende een nier nodig heeft en jij de jouwe al hebt gedoneerd. Het kan ook gebeuren dat een vervelend persoon jouw nier krijgt en misschien inderdaad wel andere mensen iets aandoet.
Het kan, maar hoe groot is die kans en hoe reëel is dat om daarop je keus te baseren? Ik vind het net zo'n slecht excuus als geen bloed doneren omdat je vindt dat de directeur van de Bloedbank te veel verdient. Daar help je zéker niemand mee.
Voor mij telt het veel meer dat een ander een kans op een (beter/langer) leven heeft.
pi_147402139
Het werd kort benoemd in mijn gesprek met het maatschappelijk werk: hulp in de huishouding, omdat je de eerste weken niet mag tillen en waarschijnlijk erg moe bent, omdat je lijf aan de afwezigheid van een nier moet wennen.

In eerste instantie vond ik het onzin en wilde ik rondvragen bij familie of vrienden maar potverdeurie, er mag vanuit de gemeenschap ook wel iets tegenover staan. :+ En daarnaast werkt zowat mijn hele netwerk fulltime en hebben mijn ouders het al lastig zat met de emotionele kant van het hele verhaal, hoeven ze niet ook nog eens fysiek aan de slag. Ik kan ongetwijfeld bij hen logeren, maar ik weet nu al dat ik erg graag zsm naar mijn eigen huis wil. Lekker slapen in mijn eigen bedje en knuffelen met mijn katten, die ik dan al lang genoeg alleen heb gelaten.

Dus toch maar eens googlen en informeren naar de mogelijkheid van thuiszorg (huishoudelijke hulp). Paar uurtjes per week voor woonkamer, keuken, toilet en badkamer is genoeg. De rest sop ik vooraf goed door en haal ik later wel weer in.

Google leerde me dat het ministerie van VWS hier welwillend tegenover staat: http://www.transplantatie(...)lp-voor-gemeente.pdf Eigen bijdrage wordt vergoed als je donor bent.

Dus een mail naar de gemeente gestuurd en binnen een dag gebeld door een vriendelijke dame. Die vooralsnog weinig oor had voor mijn vraag maar me in eerste instantie doorverwees naar mijn zorgverzekeraar. Sommige polissen hebben een aantal uur huishoudelijke hulp in het pakket. Als iemand een goedkope maatschappij weet, dan stap ik accuut over, maar ik kom alleen uit bij de extrasuperdeluxe aanvullende polissen. Met bijbehorend maandbedrag waarvoor ik dan net zo goed zwart iemand kan inhuren. En ik denk niet dat het fonds waaruit ik mijn onkosten vergoed krijg dat dekt.

Volgende stop: terug naar de gemeente. Ik heb het gevoel dat het kastje-muur wordt. :') Maar goed dat ik nu al ga informeren....
pi_147402230
En verder is het best bijzonder dat mijn werkgever in eerste instantie vooral aan de (lastige, lastige) praktische kanten van mijn afwezigheid dacht toen ik mijn plan vertelde. Zou je eens bij een zwangere moeten doen. :')

Het is en blijft iets waar veel mensen zich geen raad mee weten. Maar gelukkig hebben we het daarna goed uitgesproken en wordt mijn beslissing wel begrepen. ^O^
pi_147402449
Ik werk zelf in de gezondheidszorg, mag toch hopen dat ze daar begrip voor hebben! :o
pi_147402579
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 20:19 schreef wyccie het volgende:
Ik werk zelf in de gezondheidszorg, mag toch hopen dat ze daar begrip voor hebben! :o
De helft van de mensen die in de zorg werken en die erover spreek weten maar half wat erbij komt kijken. Is niet erg, ik leg het graag uit, maar het heeft effe tijd nodig, zeker als je iets van ze moet.
Gelukkig werkt mijn ziekenhuis prima mee dus ik kan eventueel de maatschappelijk werker op hen los laten. Zolang ik bij opname maar weet dat één telefoontje naar een contactpersoon voldoende is en ik dan niet nog van alles moet gaan regelen.
pi_147405098
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 20:22 schreef Cat22 het volgende:

De helft van de mensen die in de zorg werken en die erover spreek weten maar half wat erbij komt kijken. Is niet erg, ik leg het graag uit, maar het heeft effe tijd nodig, zeker als je iets van ze moet.
Gelukkig werkt mijn ziekenhuis prima mee dus ik kan eventueel de maatschappelijk werker op hen los laten. Zolang ik bij opname maar weet dat één telefoontje naar een contactpersoon voldoende is en ik dan niet nog van alles moet gaan regelen.
Eigenlijk zouden zij zo iemand ervoor moeten aanstellen, zou het wel een stuk makkelijker maken. Ik bedoel iemand die jou helpt met dingen aanvragen, papieren invullen etc. Niet dat je zelf overal achteraan moet bellen.
pi_147405782
Alleen de OP gelezen.

Nobel dit dat, maar ook compleet gestoord en debiel. Ik hoop voor je dat die andere nier het gewoon uithoudt anders zit je met een probleem wat je en zelf veroorzaakt hebt en niet nodig had geweest :X

Ik zou het nooit doen voor een vreemde. Voor mijn vriendin wel (die heeft nog maar 1 werkende nier), maar voor een vreemde? No fucking way. Knettergek imo, maar whatever rocks your boat enzo.

Succes ermee :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 8 december 2014 @ 21:41:13 #196
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_147406023
Ik zou het nogmaals via de gemeente proberen Cat, via je zorgverzekeraar is wel heul kort door de bocht.
Bij dat soort instanties is het vaak ook maar net wie je je treft heb ik het idee en face to face werkt daar vaak beter is mijn ervaring.

En werkgevers :')
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_147406592
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 21:21 schreef wyccie het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden zij zo iemand ervoor moeten aanstellen, zou het wel een stuk makkelijker maken. Ik bedoel iemand die jou helpt met dingen aanvragen, papieren invullen etc. Niet dat je zelf overal achteraan moet bellen.
Die heb ik ook. Ik kan altijd terecht bij de coördinator en bij de maatschappelijk werker.
Drie maanden na de operatie gaat de maatschappelijk werker ook met mij de hele declaratie- en papaierhandel invullen.
Maar -in tegenstelling tot nierpatiënten- ben ik nu nog goed gezond, enigszins bekend in dit wereldje en voel me dus prima in staat om zelf dingen te regelen. :) Lukt het niet dan sta ik alsnog op de stoep.
pi_147406707
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2014 21:35 schreef Geralt het volgende:
Alleen de OP gelezen.

Nobel dit dat, maar ook compleet gestoord en debiel. Ik hoop voor je dat die andere nier het gewoon uithoudt anders zit je met een probleem wat je en zelf veroorzaakt hebt en niet nodig had geweest :X

Ik zou het nooit doen voor een vreemde. Voor mijn vriendin wel (die heeft nog maar 1 werkende nier), maar voor een vreemde? No fucking way. Knettergek imo, maar whatever rocks your boat enzo.

Als je het topic wat verder doorleest zul je zien dat je praktische bezwaar voortkomt uit onwetendheid. Ik ga het niet nog een keer uitleggen hoe het met die overblijvende nier zit.

Dat je het wel voor een bekende, maar niet voor een vreemde wil doen (waarbij jouw keiharde bezwaar blijkbaar minder zwaar weegt), dat is een persoonlijke keuze. Die heel veel mensen zo maken, ik weet dat ik hierin een uitzondering ben.

En dank je. :)
pi_147406794
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 21:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik zou het nogmaals via de gemeente proberen Cat, via je zorgverzekeraar is wel heul kort door de bocht.
Bij dat soort instanties is het vaak ook maar net wie je je treft heb ik het idee en face to face werkt daar vaak beter is mijn ervaring.

En werkgevers :')
Ik stond er ook van te kijken. Ik heb de vraag nu bij mijn verzekeraar neergelgd, maar ga er niet voor wisselen (want dat wordt ongetwijfeld veel duurder). Ik verwacht een ferm 'nee, wordt niet vergoed' (ik heb een jongerenverzekering :') ) en dan stap ik weer naar de gemeente.
Ga ik wel met de consulent om de keukentafel zitten zo noemen ze het _O-

Neem ik de foldertjes wel mee, zien ze meteen hoe de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten, hun centrale overlegorgaan) en VWS erover denken. Ik verwacht dat dat, in combinatie met mijn verhaal, wel zal helpen.

Want tja, je komt het niet vaak tegen en bij onbekende dingen is het eerste antwoord 'nee' want stel je voor dat je je ergens op vast zou leggen met een 'ja'
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2014 @ 20:32:47 #200
163650 Greys
pi_147432765
Ergens is het toch wel schandalig gewoon dat zoiets niet gedekt wordt als je kunt aantonen dat het om een donatie gaat etc. Dat met die consulente persoonlijk om tafel met de folders van VWS en VNG erbij zal inderdaad hoop ik helpen. Uitleggen dat je het eigenlijk nogal schandalig vindt dat je erom moet smeken bijna terwijl je zoiets doet.

Maar inderdaad eerst ook nog maar eens extra goed uitleggen bij je verzekering, bluf gewoon een beetje dat je begreep dat je er recht op hebt omdat het een donatie van een nier betreft. Benieuwd wat ze zeggen.

quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2014 21:35 schreef Geralt het volgende:
Alleen de OP gelezen.

Jammer dat je je (verder best begrijpelijke) reactie moest voorzien van 'gestoord' en 'debiel' en 'knettergek'. Jij zou het nooit doen, dat kan prima, maar een ander die het wel doet is debiel? Tot je zelf dringend een orgaan nodig hebt, dan maakt het vast niet meer uit of het van een debiele onbekende komt? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_147432870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:32 schreef Greys het volgende:
Tot je zelf dringend een orgaan nodig hebt, dan maakt het vast niet meer uit of het van een debiele onbekende komt?
Als TS zelf geen nier nodig gaat hebben dan zullen die woorden inderdaad niet in hem/haar opkomen.

Mocht die nier wel ineens nodig blijken dan zal TS waarschijnlijk denken "waarom ben ik zo gestoord geweest om" en "ik was knettergek en debiel" etc etc.

:+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 december 2014 @ 20:36:31 #202
163650 Greys
pi_147432906
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als TS zelf geen nier nodig gaat hebben dan zullen die woorden inderdaad niet in hem/haar opkomen.

Mocht die nier wel ineens nodig blijken dan zal TS waarschijnlijk denken "waarom ben ik zo gestoord geweest om" en "ik was knettergek en debiel" etc etc.

Grappig enzo, maar ik vroeg het aan jou :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_147433367
quote:

[..]
Nee, dan hoopt zij dat er ook voor haar een nier is, gedoneerd door iemand die een ander wil hélpen.

En zij komt overigens bovenaan de wachtlijst te staan.
pi_147435504
quote:

[..]

En jij denkt echt dat ik daar niet over heb nagedacht? En dat dit geen onderwerp van gesprek is geweest tijdens de consulten met transplantatiecoördinator, psychiater en maatschappelijk werker?

En pretendeer ajb niet mij te kennen. Doe ik ook niet over jou.
pi_147435565
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:36 schreef Cat22 het volgende:
En pretendeer ajb niet mij te kennen.
Dat pretendeer ik nergens. Ik hoop alleen maar voor je dat je overgebleven nier het blijft doen voor de rest van je leven.
pi_147435614
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat pretendeer ik nergens. Ik hoop alleen maar voor je dat je overgebleven nier het blijft doen voor de rest van je leven.
En daarom vul je vast voor me in hoe ik ongetwijfeld zal reageren als er iets met mijn overgebleven nier zou gebeuren?
pi_147435643
Ongetwijfeld != waarschijnlijk.

Leer eens lezen en leg me geen woorden in de mond }:|
pi_147435747
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:40 schreef Geralt het volgende:
Ongetwijfeld != waarschijnlijk.

Leer eens lezen en leg me geen woorden in de mond }:|
Poteto, potato.

Ik vind het niet erg om de discussie aan te gaan, maar als je mijn beslissing in je eerste post al gestoord en debiel noemt, dat helpt niet echt om je serieus te kunnen nemen.
pi_147435911
Dan neem je me toch niet serieus?

Overigens compleet debiel ook dat mensen zoals jij meteen bovenaan een lijst komen voor een nieuwe nier, terwijl mensen die er niks aan kunnen niet bovenaan staan automatisch. 8)7

Ik vind dat ridicuul en absurd en je hele plan complete waanzin en dat is mijn goed recht. Dat jij me dan vervolgens direct niet serieus neemt omdat ik niet in je straatje meepraat over hoe geweldig het wel niet is moet je zelf weten en interesseert me geen ene flikker eigenlijk.

:W
pi_147436217
Dat jij de discussie niet in normale termen kunt voeren, zonder dat je het idee van doneren bij leven wegzet als gestoord, is niet mijn probleem.

Ik wens je een goed en vooral gezond leven. :W
pi_147437347
Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die zo negatief reageren op iets goeds wat een ander doet.
Hoe zou je je voelen als je zelf een nier nodig zou hebben en er geen nier voor je beschikbaar is omdat iedereen het uit zijn hoofd laat een ander te helpen?
Hoe zou het leven zijn als iedereen alleen maar aan zichzelf dacht?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2014 @ 23:39:57 #212
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147440463
Weet je eigenlijk ook welke ze nemen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 10 december 2014 @ 00:10:37 #213
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_147441327
Cat is best wel es (whehehe :') ) knettergek, maar in deze beslissing is ze imo een held :7
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 december 2014 @ 00:49:21 #214
163650 Greys
pi_147442104
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:47 schreef Geralt het volgende:
Dan neem je me toch niet serieus?

Overigens compleet debiel ook dat mensen zoals jij meteen bovenaan een lijst komen voor een nieuwe nier, terwijl mensen die er niks aan kunnen niet bovenaan staan automatisch. 8)7

Ik vind dat ridicuul en absurd en je hele plan complete waanzin en dat is mijn goed recht. Dat jij me dan vervolgens direct niet serieus neemt omdat ik niet in je straatje meepraat over hoe geweldig het wel niet is moet je zelf weten en interesseert me geen ene flikker eigenlijk.

:W
Dus je komt een topic binnen om iemand debiel te noemen en daarmee basta?

Als ooit iemand van je vrienden of familie een nier nodig heeft zal je zo'n 'debiel' nog dankbaar zijn, da's alles wat ik zeg.

Jammer eigenlijk dat ze karakters niet kunnen transplanteren :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_147443708
Ik vind je idee debiel.
pi_147443727
quote:
3s.gif Op woensdag 10 december 2014 06:27 schreef Geralt het volgende:
Ik vind je idee debiel.
Dat is nu duidelijk.
pi_147443730
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 06:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is nu duidelijk.
Ik verduidelijk alleen even wat ik bedoel, want of TS snapt het niet, of ze legt me woorden in de mond en daar ben ik niet van gediend.
  woensdag 10 december 2014 @ 06:53:10 #218
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_147443794
Greys O+ lang niet gezien

*strooit met liefde in het topic*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_147443816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:39 schreef Ynske het volgende:
Weet je eigenlijk ook welke ze nemen?
De chirurg beslist en daar moet nog een consult voor gepland worden, maar uit de resultaten van de onderzoeken denken de coördinator en ik af te leiden dat het links gaat worden. :)
pi_147443841
quote:
Ik vind je idee debiel.
En ik vind jouw gedachtengang kortzichtig, weinig respectvol en egoïstisch.

Weten we dat ook weer van elkaar ^O^
pi_147445648
quote:
Ik vind je idee debiel.
De gelukkige ontvanger denkt daar vast anders over.

Cat, echt super dat je dit doet.
pi_147458436
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 07:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En ik vind jouw gedachtengang kortzichtig, weinig respectvol en egoïstisch.

Weten we dat ook weer van elkaar ^O^
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:28 schreef Geralt het volgende:

Er is niets mis mee om tegen bepaalde mensen gewoon eerlijk te zeggen dat je hem een bokkelul of dom kutwijf eerste klas vind.

Dat schept duidelijkheid en daar houden de meeste mensen wel van.

:)
Nogmaals succes.
pi_147602248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:10 schreef Ingetje79 het volgende:
Cat is best wel es (whehehe :') ) knettergek, maar in deze beslissing is ze imo een held :7
_O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_147602271
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 06:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

De chirurg beslist en daar moet nog een consult voor gepland worden, maar uit de resultaten van de onderzoeken denken de coördinator en ik af te leiden dat het links gaat worden. :)
Kan je achteraf nog verzakking van andere organen ofzo krijgen eigenlijk? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_147602276
Heldin! _O_
Ikzelf zou het nooit durven.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')