Echt? dus iemand die iemand anders kapot maakt, gun jij wel je organen?quote:Op woensdag 3 december 2014 14:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
daarmee kom je zelf ook best onsympathiek over.
Ik ben bloed en orgaandonor(dit laatste na mijn dood) en het zal mij echt aan mijn reet roesten wie mijn halve liter 0neg krijgt
ja, want na mijn dood heb ik er zelf niks aan.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt? dus iemand die iemand anders kapot maakt, gun jij wel je organen?
Daar gaat het niet om. Die organen hadden ook terecht kunnen komen bij een sympathiek en "goed" iemand.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja, want na mijn dood heb ik er zelf niks aan.
ik ben dan dood. Mijn organen zijn voor mij dan niet nuttig. Als ze voor een ander wel nuttig zijn: mooi. De persoon met hoogste urgentie en beste weefseltypering match zal dan mijn organen kunnen krijgen, het maakt mij niet uit of dat Breivink is of theunderdog of cat22quote:Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Die organen hadden ook terecht kunnen komen bij een sympathiek en "goed" iemand.
Om het in het extreme te trekken. Zou jij serieus Anders Breivik je organen gunnen?
Ik dacht dat het geven van organen vooral liefdadigheid was, vind dit meer overdreven rationaliseren.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben dan dood. Mijn organen zijn voor mij dan niet nuttig. Als ze voor een ander wel nuttig zijn: mooi. De persoon met hoogste urgentie en beste weefseltypering match zal dan mijn organen kunnen krijgen, het maakt mij niet uit of dat Breivink is of theunderdog of cat22
Tegenover 1 Anders Breivik staan 100 moeder Theresas (om maar een vergelijk te maken, ik weet dat hij niet helemaal klopt).quote:Op woensdag 3 december 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Die organen hadden ook terecht kunnen komen bij een sympathiek en "goed" iemand.
Om het in het extreme te trekken. Zou jij serieus Anders Breivik je organen gunnen?
Je trekt het volkomen uit de context.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik dacht dat het geven van organen vooral liefdadigheid was, vind dit meer overdreven rationaliseren.
Dus iemand die 70 mensen doodknalt op een eiland, zou jij niet liever dood zien?
Ik trek het ook in het extreme.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je trekt het volkomen uit de context.
lees gewoon wat ik schrijf. Verder heb ik daar niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik dacht dat het geven van organen vooral liefdadigheid was, vind dit meer overdreven rationaliseren.
Dus iemand die 70 mensen doodknalt op een eiland, zou jij niet liever dood zien?
Snap ikquote:Op woensdag 3 december 2014 14:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tegenover 1 Anders Breivik staan 100 moeder Theresas (om maar een vergelijk te maken, ik weet dat hij niet helemaal klopt).
Het is een kwestie van kansberekening.
Ja, er is de kans dat mijn halve liter bloed (ik ben ook bloeddonor) of mijn nier terecht komt bij een moordenaar of psychopaat. Gelukkig lopen die niet zo gek veel rond in Nederland en is de kans een stuk groter dat mijn bloed of nier terecht komt bij een type zoals mijn buurman, of mijn collega, of een vriendin. Mensen die ik leuk vind en die -bij mijn weten- geen grote overtredingen begaan hebben, laat staan misdaden.
Ik kan op safe spelen, ervoor zorgen dat die zeldzame gek niks van mij krijgt, maar de kans is groter dat ik dan een of meer onschuldige mensen 'laat sterven'.
Call me a risktaker.![]()
Voor jou weegt het persoonlijke argument zwaar, dan moet je niet doneren.
En heel hard hopen dat er meer mensen zijn zoals computergirl en ik, die dat wel doen, als jij bloedprodukten of een orgaan nodig hebt. Ook dat is kansberekening.
Er staat dat het je niet uitmaakt bij wie het terecht komt.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
lees gewoon wat ik schrijf. Verder heb ik daar niets aan toe te voegen.
hoe vaak moet ik dat dan nog herhalen?quote:Op woensdag 3 december 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er staat dat het je niet uitmaakt bij wie het terecht komt.
Volgens mij snap je mijn punt niet, laat maar dan.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoe vaak moet ik dat dan nog herhalen?
De helft van de mensen die in de zorg werken en die erover spreek weten maar half wat erbij komt kijken. Is niet erg, ik leg het graag uit, maar het heeft effe tijd nodig, zeker als je iets van ze moet.quote:Op maandag 8 december 2014 20:19 schreef wyccie het volgende:
Ik werk zelf in de gezondheidszorg, mag toch hopen dat ze daar begrip voor hebben!
Eigenlijk zouden zij zo iemand ervoor moeten aanstellen, zou het wel een stuk makkelijker maken. Ik bedoel iemand die jou helpt met dingen aanvragen, papieren invullen etc. Niet dat je zelf overal achteraan moet bellen.quote:Op maandag 8 december 2014 20:22 schreef Cat22 het volgende:
De helft van de mensen die in de zorg werken en die erover spreek weten maar half wat erbij komt kijken. Is niet erg, ik leg het graag uit, maar het heeft effe tijd nodig, zeker als je iets van ze moet.
Gelukkig werkt mijn ziekenhuis prima mee dus ik kan eventueel de maatschappelijk werker op hen los laten. Zolang ik bij opname maar weet dat één telefoontje naar een contactpersoon voldoende is en ik dan niet nog van alles moet gaan regelen.
Die heb ik ook. Ik kan altijd terecht bij de coördinator en bij de maatschappelijk werker.quote:Op maandag 8 december 2014 21:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden zij zo iemand ervoor moeten aanstellen, zou het wel een stuk makkelijker maken. Ik bedoel iemand die jou helpt met dingen aanvragen, papieren invullen etc. Niet dat je zelf overal achteraan moet bellen.
Als je het topic wat verder doorleest zul je zien dat je praktische bezwaar voortkomt uit onwetendheid. Ik ga het niet nog een keer uitleggen hoe het met die overblijvende nier zit.quote:Op maandag 8 december 2014 21:35 schreef Geralt het volgende:
Alleen de OP gelezen.
Nobel dit dat, maar ook compleet gestoord en debiel. Ik hoop voor je dat die andere nier het gewoon uithoudt anders zit je met een probleem wat je en zelf veroorzaakt hebt en niet nodig had geweest
Ik zou het nooit doen voor een vreemde. Voor mijn vriendin wel (die heeft nog maar 1 werkende nier), maar voor een vreemde? No fucking way. Knettergek imo, maar whatever rocks your boat enzo.
Succes ermee
Ik stond er ook van te kijken. Ik heb de vraag nu bij mijn verzekeraar neergelgd, maar ga er niet voor wisselen (want dat wordt ongetwijfeld veel duurder). Ik verwacht een ferm 'nee, wordt niet vergoed' (ik heb een jongerenverzekeringquote:Op maandag 8 december 2014 21:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik zou het nogmaals via de gemeente proberen Cat, via je zorgverzekeraar is wel heul kort door de bocht.
Bij dat soort instanties is het vaak ook maar net wie je je treft heb ik het idee en face to face werkt daar vaak beter is mijn ervaring.
En werkgevers
Jammer dat je je (verder best begrijpelijke) reactie moest voorzien van 'gestoord' en 'debiel' en 'knettergek'. Jij zou het nooit doen, dat kan prima, maar een ander die het wel doet is debiel? Tot je zelf dringend een orgaan nodig hebt, dan maakt het vast niet meer uit of het van een debiele onbekende komt?quote:Op maandag 8 december 2014 21:35 schreef Geralt het volgende:
Alleen de OP gelezen.
Nobel dit dat, maar ook compleet gestoord en debiel. Ik hoop voor je dat die andere nier het gewoon uithoudt anders zit je met een probleem wat je en zelf veroorzaakt hebt en niet nodig had geweest
Ik zou het nooit doen voor een vreemde. Voor mijn vriendin wel (die heeft nog maar 1 werkende nier), maar voor een vreemde? No fucking way. Knettergek imo, maar whatever rocks your boat enzo.
Succes ermee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |