abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147187424
Hoe veel liter had je nou bij elkaar gepiest?
pi_147187715
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 16:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe veel liter had je nou bij elkaar gepiest?
Bijna 2! :D Plus nog twee potjes, maar die telden niet want dat was buiten de 24 uurs periode.

Ik wist niet dat ik het in me had. _O- Ik drink chronisch te weinig, deze keer wel erop gelet en wat meer gedronken, maar ik dacht met 1,5 liter wel klaar te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147189445
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 16:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bijna 2! :D Plus nog twee potjes, maar die telden niet want dat was buiten de 24 uurs periode.

Ik wist niet dat ik het in me had. _O- Ik drink chronisch te weinig, deze keer wel erop gelet en wat meer gedronken, maar ik dacht met 1,5 liter wel klaar te zijn.
Je bent gewoon een zeikerd O+ :P

Fijn dat de onderzoeken achter de rug zijn en ik ben benieuwd naar de lichamelijke uitslagen, aan je mentale gezondheid twijfel ik geen moment :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_147190061
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:18 schreef indaha het volgende:
Fijn dat de onderzoeken achter de rug zijn en ik ben benieuwd naar de lichamelijke uitslagen, aan je mentale gezondheid twijfel ik geen moment :*
Nou.... ze zit wel op FOK!. Da's meestal geen al te beste indicatie voor mentale gezondheid ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147192306
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:18 schreef indaha het volgende:

[..]

Je bent gewoon een zeikerd O+ :P

O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147192316
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou.... ze zit wel op FOK!. Da's meestal geen al te beste indicatie voor mentale gezondheid ;)
:X
  maandag 1 december 2014 @ 19:23:01 #157
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_147194468
ik denk er zelf ook al een tijdje over na. Via mijn werk ben ik actief betrokken bij donatie procedures na overlijden (non heart beating procedure) of bij hersendode patiënten (heart beating procedure).

Ik heb bloedgroep AB waardoor het onmogelijk voor mij is om een nier te doneren aan een familielid die potentieel nier patiënt kan worden door een ziekte die zij heeft.

Ik lees dus even erg aandachtig mee! Succes en tof dat je dit besluit hebt genomen!
pi_147194542
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:23 schreef scrub_nurse het volgende:
ik denk er zelf ook al een tijdje over na. Via mijn werk ben ik actief betrokken bij donatie procedures na overlijden (non heart beating procedure) of bij hersendode patiënten (heart beating procedure).

Ik heb bloedgroep AB waardoor het onmogelijk voor mij is om een nier te doneren aan een familielid die potentieel nier patiënt kan worden door een ziekte die zij heeft.

Ik lees dus even erg aandachtig mee! Succes en tof dat je dit besluit hebt genomen!
Mooi dat je erover nadenkt! ^O^ Je zult het vast al weten, maar als je iemand in je omgeving hebt met een potentiële nierkwaal, zou cross-over dan ook geen optie zijn? En tegenwoordig zijn ze best ver met doneren door bloedgroepen heen.

Aan de andere kant, als je er zelf klaar voor bent, dan is het ook lastig om te 'moeten' wachten op een eventuele kandidaat, terwijl je al weet dat de bloedgroepen niet matchen en donatie dus ingewikkelder wordt.
Hopelijk heeft je familielid sowieso nog meer mensen in de omgeving die ook donor zouden willen zijn en beter matchen.
pi_147243365
Vanochtend nog wat buisjes bloed afgegeven voor de weefseltypering en meteen wat uitslagen gehoord.
Longfoto, urine, CT scan: allemaal ^O^
Ik heb een setje mooie gezonde nieren. Enige 'afwijking' is dat beide nieren twee slagaders hebben. Met mij zo'n 20-40% van de bevolking dus tja. :7

Het klusje wordt voor de chirurg dan wel wat ingewikkelder en omdat mijn rechter nier ook nog eens twee aders heeft (ik doe geen half werk :+ ) verwacht ik dat de linker nier (met keurig één ader) gedoneerd gaat worden.
Maatschappelijk werk was al accoord, van de psychiater moet ik nog horen maar verwacht ik weinig problemen.

Volgende stop: consult chirurg en nefroloog (die geeft de definitieve goedkeuring) en nog een keer bloedprikken voor de dubbelcheck op weefseltypering.

Zodra de typering van het bloed van vanochtend duidelijk is (zal een week of drie duren) gaan ze naar een match zoeken. *O*
pi_147243848
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:50 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb een setje mooie gezonde nieren. Enige 'afwijking' is dat beide nieren twee slagaders hebben. Met mij zo'n 20-40% van de bevolking dus tja. :7

Het klusje wordt voor de chirurg dan wel wat ingewikkelder en omdat mijn rechter nier ook nog eens twee aders heeft (ik doe geen half werk :+ ) verwacht ik dat de linker nier (met keurig één ader) gedoneerd gaat worden.

huh, jouw beide nieren hebben toch dubbele slagaders?
pi_147244472
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:50 schreef Cat22 het volgende:
Vanochtend nog wat buisjes bloed afgegeven voor de weefseltypering en meteen wat uitslagen gehoord.
Longfoto, urine, CT scan: allemaal ^O^

Maatschappelijk werk was al accoord, van de psychiater moet ik nog horen maar verwacht ik weinig problemen.

Volgende stop: consult chirurg en nefroloog (die geeft de definitieve goedkeuring) en nog een keer bloedprikken voor de dubbelcheck op weefseltypering.

Zodra de typering van het bloed van vanochtend duidelijk is (zal een week of drie duren) gaan ze naar een match zoeken. *O*
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

huh, jouw beide nieren hebben toch dubbele slagaders?
Ja maar de linker nier heeft maar 1 ader en de rechternier 2 aders en ze heeft dus in beide nieren 2 slagaders :)
Ze zit ruim in de onderdelen zullen we maar zeggen :P
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_147244634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:31 schreef indaha het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ja maar de linker nier heeft maar 1 ader en de rechternier 2 aders en ze heeft dus in beide nieren 2 slagaders :)
Ze zit ruim in de onderdelen zullen we maar zeggen :P
Dat dus. Waar de standaard aan aderen (afvoer bloed) en slagaderen (aanvoer bloed) vier is (2 nieren met ieder 1 ader en 1 slagader), heb ik er zeven.

Wellicht moest ik ergens wat compenseren. _O-
pi_147245186
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat dus. Waar de standaard aan aderen (afvoer bloed) en slagaderen (aanvoer bloed) vier is (2 nieren met ieder 1 ader en 1 slagader), heb ik er zeven.

Wellicht moest ik ergens wat compenseren. _O-
misschien hebben je nieren een extra hoge capaciteit en zijn er daarom meer aanvoer/afvoer opties aangebakken :D
pi_147245331
Waarom doe je dit jezelf aan?
pi_147246038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:05 schreef theunderdog het volgende:
Waarom doe je dit jezelf aan?
Omdat ik best wel gezond door het leven wandel en anderen ziekenhuis in, ziekenhuis uit moeten en zich daarbuiten ook ellendig voelen.
Een paar weken ziek zijn voor mij kan voor een ander de start van heel veel gezonde jaren betekenen.

Daarom 'doe ik mijzelf dit aan'.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:34:17 #166
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_147246055
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Omdat ik best wel gezond door het leven wandel en anderen ziekenhuis in, ziekenhuis uit moeten en zich daarbuiten ook ellendig voelen.
Een paar weken ziek zijn voor mij kan voor een ander de start van heel veel gezonde jaren betekenen.

^O^

Kunnen we mensen die zo denken als jij klonen?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_147246058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien hebben je nieren een extra hoge capaciteit en zijn er daarom meer aanvoer/afvoer opties aangebakken :D
Vast niet. Volgens mij blijft de capaciteit hetzelfde, maar wordt het door meer leidingwerk aan- en afgevoerd. :)
pi_147246068
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En het maakt je niets uit dat je diegene niet kent? er bestaan veel klootzakken/bitches op deze wereld.
pi_147246079
quote:
99s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:34 schreef Toekito het volgende:

[..]

^O^

Kunnen we mensen die zo denken als jij klonen?
Nah, dat moet vanzelf en vrijwillig ontstaan. :)
pi_147246131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En het maakt je niets uit dat je diegene niet kent? er bestaan veel klootzakken/bitches op deze wereld.
Een klootzak/bitch verdient geen gezond leven? En wie ben ik om een ander daarvoor uit te maken?

Doe ik irl soms wel hoor, en daarom vind ik het erg prettig dat ik de screening niet hoef te doen. :P Laat de artsen maar de beste kanshebber uitzoeken. Ik ga er voor het gemak vanuit dat hij/zij met deze tweede kans weer wat van zijn/haar leven kan maken.
pi_147246175
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Een klootzak/bitch verdient geen gezond leven? En wie ben ik om een ander daarvoor uit te maken?

Doe ik irl soms wel hoor, en daarom vind ik het erg prettig dat ik de screening niet hoef te doen. :P Laat de artsen maar de beste kanshebber uitzoeken. Ik ga er voor het gemak vanuit dat hij/zij met deze tweede kans weer wat van zijn/haar leven kan maken.
Mensen die het leven van andere zuur maken, zouden beter niet leven in mijn ogen. Maar goed, verder heb ik respect voor wat je doet hoor.
pi_147246254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mensen die het leven van andere zuur maken, zouden beter niet leven in mijn ogen. Maar goed, verder heb ik respect voor wat je doet hoor.
Ik denk dat je dan ook een hele kleine groep benoemt. Zou erg toevallig zijn dat die juist nierfalen hebben én dat ik er een match voor zou zijn. Ik gok zomaar dat de gemiddelde nierpatiënt iemand is zoals jij en ik. En wij vinden onszelf toch prima mensen (met onze kleine zonden), nietwaar? :P

Dit verhaal maakt mij ook geen heilige. Wel iemand die een bijzondere keuze maakt, maar zelfs hier op FOK! lopen users rond die mijn bloed wel kunnen drinken. _O- En vice versa. :7
pi_147246289
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan ook een hele kleine groep benomet. Zou erg toevallig zijn dat die juist nierfalen hebben én dat ik er een match voor zou zijn. Ik gok zomaar dat de gemiddelde nierpatiënt iemand is zoals jij en ik. En wij vinden onszelf toch prima mensen (met onze kleine zonden), nietwaar? :P

Dit verhaal maakt mij ook geen heilige. Wel iemand die een bijzondere keuze maakt, maar zelfs hier op FOK! lopen users rond die mijn bloed wel kunnen drinken. _O- En vice versa. :7
Weet ik wel hoor, maar het is toch iets wat mij bijvoorbeeld tegenhoud om dit soort zaken te doen. Relatief veel mensen gun ik simpelweg mijn organen niet.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:53:35 #174
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_147246541
Prachtig wat je doet!

Respect enzulks, opdat meer mensen je voorbeeld mogen volgen.

Het lijkt mij ook wel mooi om zoiets te doen, maar heb al wel wat vaker het ziekenhuis van binnen gezien, dus weet niet of ik dit aan zou kunnen. Wel mooi om dit te volgen in elk geval!
pi_147246828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:

Relatief veel mensen gun ik simpelweg mijn organen niet.
daarmee kom je zelf ook best onsympathiek over.
Ik ben bloed en orgaandonor(dit laatste na mijn dood) en het zal mij echt aan mijn reet roesten wie mijn halve liter 0neg krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')