abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147602299
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Kan je achteraf nog verzakking van andere organen ofzo krijgen eigenlijk? :@
prolapse dit dat
pi_147602418
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

prolapse dit dat
Dat bedoel ik niet :(
ksssst
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_147602431
Ik blijf je een held vinden Cat, zoals ing zegt :Y _O_
pi_147608283
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]

Kan je achteraf nog verzakking van andere organen ofzo krijgen eigenlijk? :@
Haar linkertiet komt op haar knie te hangen. :o

De nieren zitten niet in de buikholte, maar achter het buikholtevlies, meer tegen de rug aan. Daar in de buurt zitten nauwelijks andere organen die je los kunt halen door een nier te verwijderen, en die organen zitten gewoon goed vast.
pi_147609032
Een nier is toch ook niet zo groot, toch?
pi_147609148
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:47 schreef Geralt het volgende:
Dan neem je me toch niet serieus?

Overigens compleet debiel ook dat mensen zoals jij meteen bovenaan een lijst komen voor een nieuwe nier, terwijl mensen die er niks aan kunnen niet bovenaan staan automatisch. 8)7

Ik vind dat ridicuul en absurd en je hele plan complete waanzin en dat is mijn goed recht. Dat jij me dan vervolgens direct niet serieus neemt omdat ik niet in je straatje meepraat over hoe geweldig het wel niet is moet je zelf weten en interesseert me geen ene flikker eigenlijk.

:W
Je kan perfect met een nier leven.
pi_147609484
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan perfect met een nier leven.
Stop feeding the trollllllllllllllll
pi_147609622
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Stop feeding the trollllllllllllllll
Ik heb niet het gevoel dat hij een troll is.
pi_147611779
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

prolapse dit dat
Ervaring? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147611831
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 17:48 schreef wyccie het volgende:

[..]

Haar linkertiet komt op haar knie te hangen. :o

De nieren zitten niet in de buikholte, maar achter het buikholtevlies, meer tegen de rug aan. Daar in de buurt zitten nauwelijks andere organen die je los kunt halen door een nier te verwijderen, en die organen zitten gewoon goed vast.
Ik moest lachen :D _O-

Fijn om te weten dat het goed zit met de rest van mijn binnenwerk ^O^
Volgens mij wordt de overgebleven ruimte ook opgevuld door spier- en vetweefsel.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147611875
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:15 schreef computergirl het volgende:
Een nier is toch ook niet zo groot, toch?
Eentje van 10,8 en eentje van 11,2 cm lang in mijn geval, als ik het goed onthouden heb. Handjevol dus.
pi_147619927
Ook hier respect ^O^

Al begrijp ik nog steeds niet goed waarom je zoiets doet voor een vreemde :?
Het is een van de weinig manieren waarmee je echt iemand direct kan helpen overleven i.t.t. bijv. een miljoen storten op een of ander Giro-nummer. Ik begrijp dat dat fijn moet voelen. Is dat het?

Het minder fijne is dat jouw nier ook naar een zware alcoholist of drugverslaafde kan gaan die de nierziekte zelf veroorzaakt heeft. Niet aan denken? Of zou je zoiets ook prima vinden? Just curious :)

Nogmaals respect, ik zou zoiets nooit overwegen, deels vanuit egoïstisch (zoals "de mensch" is), maar vooral vanuit beredeneerd gevoel.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147633564
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D _O-

Fijn om te weten dat het goed zit met de rest van mijn binnenwerk ^O^
Volgens mij wordt de overgebleven ruimte ook opgevuld door spier- en vetweefsel.
Ah okee, vroeg het me ineens af :D
pi_147635609
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 22:18 schreef Moody het volgende:
Ook hier respect ^O^

Al begrijp ik nog steeds niet goed waarom je zoiets doet voor een vreemde :?
Het is een van de weinig manieren waarmee je echt iemand direct kan helpen overleven i.t.t. bijv. een miljoen storten op een of ander Giro-nummer. Ik begrijp dat dat fijn moet voelen. Is dat het?

Het minder fijne is dat jouw nier ook naar een zware alcoholist of drugverslaafde kan gaan die de nierziekte zelf veroorzaakt heeft. Niet aan denken? Of zou je zoiets ook prima vinden? Just curious :)

Nogmaals respect, ik zou zoiets nooit overwegen, deels vanuit egoïstisch (zoals "de mensch" is), maar vooral vanuit beredeneerd gevoel.
Voor mij voelt het als logisch. Ik heb een gezond lijf, zie om me heen genoeg ellende en weet dat een relatief klein (zo beschouw ik het nog steeds) ongemak voor mij het leven van een ander totaal kan omgooien.
Wat voor mij 'fijn' voelt (om jouw woorden te gebruiken) is de wetenschap dat ik écht iets onbetaalbaars voor een ander heb gedaan. Iets waar ik trots op kan zijn en wat - bij wijze van spreken- op mijn grafsteen zou kunnen komen. Ieder laat op zijn eigen wijze een spoor na in deze wereld, dit is één van mijn voetstappen.

Dat mijn nier terecht kan komen bij iemand die zijn nieren heeft verwoest door eigen toedoen (alcohol verwoest trouwens je lever ;) ) is een risico. Maar daarin vertrouw ik op de screening. Iemand die nog steeds schadelijk gedrag vertoont zal niet snel in aanmerking komen voor donatie. En iemand die na een heftig verleden nu weer op het goede pad is, die verdient van mij wel een duwtje (niertje) in de rug. :)

Waarom voor een vreemde? Eigenlijk best simpel. Ik voel me er nu fysiek en emotioneel klaar voor (en ben een ongeduldje :+ ) en niemand in mijn omgeving is ziek of loopt risico op een nierziekte. Dan ga ik een ander niet laten wachten, ook al is het een vreemde.
pi_147637523
Goed topic Cat_22! Erg interessant om te lezen wat je overwegingen zijn. Ik vind het overigens niet zo'n heel raar idee. Wat mij heel erg tegenhoudt is dat het me vreselijk lijkt, zo'n medische ingreep. Dat heb ik niet over voor een onbekende. Zelfs bij een bekende zou ik daar al moeite mee hebben. Ik zou het dus niet als iets relatief kleins zien ;)

Ik vind het leuk om het proces te volgen, dus ga gerust door met schrijven :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_147640108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voor mij voelt het als logisch. Ik heb een gezond lijf, zie om me heen genoeg ellende en weet dat een relatief klein (zo beschouw ik het nog steeds) ongemak voor mij het leven van een ander totaal kan omgooien.
Wat voor mij 'fijn' voelt (om jouw woorden te gebruiken) is de wetenschap dat ik écht iets onbetaalbaars voor een ander heb gedaan. Iets waar ik trots op kan zijn en wat - bij wijze van spreken- op mijn grafsteen zou kunnen komen. Ieder laat op zijn eigen wijze een spoor na in deze wereld, dit is één van mijn voetstappen.

Dat mijn nier terecht kan komen bij iemand die zijn nieren heeft verwoest door eigen toedoen (alcohol verwoest trouwens je lever ;) ) is een risico. Maar daarin vertrouw ik op de screening. Iemand die nog steeds schadelijk gedrag vertoont zal niet snel in aanmerking komen voor donatie. En iemand die na een heftig verleden nu weer op het goede pad is, die verdient van mij wel een duwtje (niertje) in de rug. :)

Waarom voor een vreemde? Eigenlijk best simpel. Ik voel me er nu fysiek en emotioneel klaar voor (en ben een ongeduldje :+ ) en niemand in mijn omgeving is ziek of loopt risico op een nierziekte. Dan ga ik een ander niet laten wachten, ook al is het een vreemde.
Ok, duidelijk :) Ik begrijp je overweging wel!
Alcohol is ook niet best voor je nieren hoor. Als je lever het niet meer aankan (wat vaak het geval is), tast het de nieren ook aan :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147645234
Alcohol tast uiteindelijk alles aan, als je maar lang en vaak genoeg drinkt. :P

Vervolg van het gemeenteverhaal! Want ik kan er wel op mopperen, maar de afhandeling valt me tot dusver best mee. Dan vergeten we even dat ik de halve site heb moeten doorscrollen met diverse zoekopdrachten om het digitale aanvraagformulier te vinden

Maar ook deze keer binnen twee dagen teruggebeld en we hebben een keukentafelgesprek gepland in januari. Geeft voor mij toch aan dat ze het serieus nemen. Want vandaag kreeg ik de bevestigingsbrief van ontvangst en volgens die brief hadden ze me ook meteen telefonisch kunnen af- of doorverwijzen.

To be continued dus. :)
pi_147655819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dikke amen. Precies de redenen waarom ik het zou doen.
:*
pi_147677006
Ik krijg dit jaar zoveel onverwachte en lieve kerstkaartjes. O+
Ook van mensen van wie ik het niet verwachtte.

*stil is* O+
pi_148614755
*kick*

Inmiddels een bezoekje verder (dubbelcheck weefseltypering) en voor volgende maand consulten chirurg en nefroloog gepland.

Tot ik vandaag telefoon kreeg :D Waarschijnlijk is er een match en kan een ketentje van twee donaties worde gestart. *O* Om logistieke redenen moet ik nu snel goedgekeurd worden, dus de afspraak met beide artsen is vervroegd naar deze week, ik word er gewoon tussen gepropt.
Verder deze week nog indicatie voor huishoudelijke hulp en zo zijn we weer lekker op stoom.

Zoals het nu uitziet zal ik in maart mijn nier kunnen gaan doneren. :)
pi_148614958
Spannend Cat! Maar maart duurt toch nog lang, waarom dan de haast voor de doktoren?
pi_148615467
Interessant. Ik zou nooit mijn organen gedurende mijn leven afstaan. Alleen aan vrienden. Mijzelf boven anderen.
pi_148615585
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:
Spannend Cat! Maar maart duurt toch nog lang, waarom dan de haast voor de doktoren?
Anders zou de beoogde match moeten worden aangemeld in het nationale cross over programma.
En zou ik in de landelijke pool worden gegooid en dus wellicht in een ander ziekenhuis worden geopereerd.

Nu kunnen ze alles 'in eigen huis' houden. Maar moeten wel zeker weten dat er geen bezwaren zijn tegen de operatie. Beetje sneu als de ontvanger in februari pas te horen zou krijgen dat ik toch geen goede donor ben en hij of zij dan pas op die nationale cross over lijst zou kunnen.

En lang.... Het is al over anderhalve maand :D :X *O* (ja, dat dus :+ )
pi_148615835
Ik vind het echt stoer van je.
Onderschat het alsjeblieft niet. Mijn opa (nu 60) heeft ook een nier gedoneerd.
Ik ga je niet bang praten, dus ik zeg er verder niks over.
Heel veel respect voor jou :)
pi_148615875
maart lijkt verder weg dan het is idd, toi toi toi bij de dokters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')