prolapse dit datquote:Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kan je achteraf nog verzakking van andere organen ofzo krijgen eigenlijk?
Dat bedoel ik nietquote:
Haar linkertiet komt op haar knie te hangen.quote:Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kan je achteraf nog verzakking van andere organen ofzo krijgen eigenlijk?
Je kan perfect met een nier leven.quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:47 schreef Geralt het volgende:
Dan neem je me toch niet serieus?
Overigens compleet debiel ook dat mensen zoals jij meteen bovenaan een lijst komen voor een nieuwe nier, terwijl mensen die er niks aan kunnen niet bovenaan staan automatisch.
Ik vind dat ridicuul en absurd en je hele plan complete waanzin en dat is mijn goed recht. Dat jij me dan vervolgens direct niet serieus neemt omdat ik niet in je straatje meepraat over hoe geweldig het wel niet is moet je zelf weten en interesseert me geen ene flikker eigenlijk.
Stop feeding the trollllllllllllllllquote:Op maandag 15 december 2014 18:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan perfect met een nier leven.
Ik heb niet het gevoel dat hij een troll is.quote:Op maandag 15 december 2014 18:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Stop feeding the trollllllllllllllll
Ervaring?quote:
Ik moest lachenquote:Op maandag 15 december 2014 17:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Haar linkertiet komt op haar knie te hangen.![]()
De nieren zitten niet in de buikholte, maar achter het buikholtevlies, meer tegen de rug aan. Daar in de buurt zitten nauwelijks andere organen die je los kunt halen door een nier te verwijderen, en die organen zitten gewoon goed vast.
Eentje van 10,8 en eentje van 11,2 cm lang in mijn geval, als ik het goed onthouden heb. Handjevol dus.quote:Op maandag 15 december 2014 18:15 schreef computergirl het volgende:
Een nier is toch ook niet zo groot, toch?
Ah okee, vroeg het me ineens afquote:Op maandag 15 december 2014 19:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
![]()
Fijn om te weten dat het goed zit met de rest van mijn binnenwerk![]()
Volgens mij wordt de overgebleven ruimte ook opgevuld door spier- en vetweefsel.
Voor mij voelt het als logisch. Ik heb een gezond lijf, zie om me heen genoeg ellende en weet dat een relatief klein (zo beschouw ik het nog steeds) ongemak voor mij het leven van een ander totaal kan omgooien.quote:Op maandag 15 december 2014 22:18 schreef Moody het volgende:
Ook hier respect
Al begrijp ik nog steeds niet goed waarom je zoiets doet voor een vreemde
Het is een van de weinig manieren waarmee je echt iemand direct kan helpen overleven i.t.t. bijv. een miljoen storten op een of ander Giro-nummer. Ik begrijp dat dat fijn moet voelen. Is dat het?
Het minder fijne is dat jouw nier ook naar een zware alcoholist of drugverslaafde kan gaan die de nierziekte zelf veroorzaakt heeft. Niet aan denken? Of zou je zoiets ook prima vinden? Just curious
Nogmaals respect, ik zou zoiets nooit overwegen, deels vanuit egoïstisch (zoals "de mensch" is), maar vooral vanuit beredeneerd gevoel.
Ok, duidelijkquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor mij voelt het als logisch. Ik heb een gezond lijf, zie om me heen genoeg ellende en weet dat een relatief klein (zo beschouw ik het nog steeds) ongemak voor mij het leven van een ander totaal kan omgooien.
Wat voor mij 'fijn' voelt (om jouw woorden te gebruiken) is de wetenschap dat ik écht iets onbetaalbaars voor een ander heb gedaan. Iets waar ik trots op kan zijn en wat - bij wijze van spreken- op mijn grafsteen zou kunnen komen. Ieder laat op zijn eigen wijze een spoor na in deze wereld, dit is één van mijn voetstappen.
Dat mijn nier terecht kan komen bij iemand die zijn nieren heeft verwoest door eigen toedoen (alcohol verwoest trouwens je lever) is een risico. Maar daarin vertrouw ik op de screening. Iemand die nog steeds schadelijk gedrag vertoont zal niet snel in aanmerking komen voor donatie. En iemand die na een heftig verleden nu weer op het goede pad is, die verdient van mij wel een duwtje (niertje) in de rug.
![]()
Waarom voor een vreemde? Eigenlijk best simpel. Ik voel me er nu fysiek en emotioneel klaar voor (en ben een ongeduldje) en niemand in mijn omgeving is ziek of loopt risico op een nierziekte. Dan ga ik een ander niet laten wachten, ook al is het een vreemde.
Dikke amen. Precies de redenen waarom ik het zou doen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor mij voelt het als logisch. Ik heb een gezond lijf, zie om me heen genoeg ellende en weet dat een relatief klein (zo beschouw ik het nog steeds) ongemak voor mij het leven van een ander totaal kan omgooien.
Wat voor mij 'fijn' voelt (om jouw woorden te gebruiken) is de wetenschap dat ik écht iets onbetaalbaars voor een ander heb gedaan. Iets waar ik trots op kan zijn en wat - bij wijze van spreken- op mijn grafsteen zou kunnen komen. Ieder laat op zijn eigen wijze een spoor na in deze wereld, dit is één van mijn voetstappen.
Dat mijn nier terecht kan komen bij iemand die zijn nieren heeft verwoest door eigen toedoen (alcohol verwoest trouwens je lever) is een risico. Maar daarin vertrouw ik op de screening. Iemand die nog steeds schadelijk gedrag vertoont zal niet snel in aanmerking komen voor donatie. En iemand die na een heftig verleden nu weer op het goede pad is, die verdient van mij wel een duwtje (niertje) in de rug.
![]()
Waarom voor een vreemde? Eigenlijk best simpel. Ik voel me er nu fysiek en emotioneel klaar voor (en ben een ongeduldje) en niemand in mijn omgeving is ziek of loopt risico op een nierziekte. Dan ga ik een ander niet laten wachten, ook al is het een vreemde.
Anders zou de beoogde match moeten worden aangemeld in het nationale cross over programma.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:
Spannend Cat! Maar maart duurt toch nog lang, waarom dan de haast voor de doktoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |