dood door schuld misschien.quote:
Voor mijn gevoel is dat het zelfde als moord.quote:
Ja, ik had ook een enorme vlek verwachtquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:14 schreef Deetch het volgende:
Valt me trouwens mee dat er niet overal bloedspetters en stukjes hersenen liggen zoals je altijd in de film ziet. Eigenlijk is het maar weinig spectaculair zo'n "springertje"
Wees gerust, het is niet alleen maar in de film, ik ben ooit ongewild getuige geweest van de resten van een persoon die van een 9 hoog flat was afgesprongen, waar net een ploeg schoonmakers mee bezig ging. Het zal je beroep maar wezen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:14 schreef Deetch het volgende:
Valt me trouwens mee dat er niet overal bloedspetters en stukjes hersenen liggen zoals je altijd in de film ziet. Eigenlijk is het maar weinig spectaculair zo'n "springertje"
Ah, ik bel de minister wel even om het aan te laten passen!quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is dat het zelfde als moord.
Die is niet echt competent zoals een politicus ook hoort te zijn dus laat maar. Maar toch bedankt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:18 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ah, ik bel de minister wel even om het aan te laten passen!
En de "grapjes" zijn er ook weer.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:14 schreef Deetch het volgende:
Ik heb ooit iemand zien liggen die net gesprongen was.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:24 schreef Specularium het volgende:
Ik was daar gisteren toen het net afgezet was.
Vreemde gewaarwording.
Tienduizenden is wat overdreven.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:18 schreef Diemux het volgende:
Dus nu gaan we voor 1 springer per jaar weer tienduizende euro's uitgeven om die toren nog verder te verbouwen en lelijker te maken zodat die ene springer toch weer een andere gaatje vindt en springt?
Zonde geld.
Idioten hou je altijd.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En de "grapjes" zijn er ook weer.
Ranzig.
Je hebt het over de gemeente hè. Even een gaasje plaatsen zit er niet in, alle kosten er om heen en je bent zo weer 10 - 30.000 euro kwijt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tienduizenden is wat overdreven.
Ze willen er nu een soort gaas plaatsen hoorde ik.
Maarja, dan is ook de hele charme weg van het naar beneden kunnen kijken.
Het menselijk lichaam is geen watermeloen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:17 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, ik had ook een enorme vlek verwacht
Leden van het Utrechtsch Studenten Corps mogen niet onder de Dom doorlopen. Dit komt omdat - volgens een oude legende - er ooit een Unitas lid was dat zelfmoord wilde plegen door van de Dom te springen. Hij kwam boven op een USC-lid terecht die daardoor kwam te overlijden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Zal maar iemand echt boven op je vallen...
3 jaar geleden liep ik er nog langsquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:39 schreef El_Matador het volgende:
Vorige maand stond ik nog boven op de Dom.
Het komt nu wel erg dichtbij.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:39 schreef El_Matador het volgende:
Vorige maand stond ik nog boven op de Dom.
Het komt nu wel erg dichtbij.
Ik vind het dommer dat er in het artikel niet staat dat De Dom in Utrecht staat.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:44 schreef MichelWuyts het volgende:
Is ook best wel dom om langs de kerk te lopen.
Dat valt onder algemene kennisquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind het dommer dat er in het artikel niet staat dat De Dom in Utrecht staat.
Denk dat een aanpassing aan een gebouw al vrij snel duur is, ookal is het maar een gaasje. En als dat dan wordt geregeld door ambtenaren..quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tienduizenden is wat overdreven.
Ze willen er nu een soort gaas plaatsen hoorde ik.
Maarja, dan is ook de hele charme weg van het naar beneden kunnen kijken.
Het enige dat dit soort zaken enigzins kan verminderen is een fatsoenlijke euthanasiewet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:18 schreef Diemux het volgende:
Dus nu gaan we voor 1 springer per jaar weer tienduizende euro's uitgeven om die toren nog verder te verbouwen en lelijker te maken zodat die ene springer toch weer een andere gaatje vindt en springt?
Zonde geld.
Dom, Domplein, Domstad is default Utrecht. Gaat het om Milaan of Keulen dan zou het er wel bij staan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:34 schreef Fred0w het volgende:
[..]
In Keulen heb je ook een dom, en in Aken, Milaan, Berlijn
Hier ben ik het wel mee eens. Maar die discussie is belachelijk complex.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige dat dit soort zaken enigzins kan verminderen is een fatsoenlijke euthanasiewet.
Geloof ik helemaal niets van. Alsof zo'n personeel rationeel gaat nadenken van 'goh, ik wil dood, laat ik eens even mijn opties doorlichten', en vervolgens contact opnemen met een arts voor een spuitje.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige dat dit soort zaken enigzins kan verminderen is een fatsoenlijke euthanasiewet.
Zo makkelijk spring je niet voor de trein. Dus ja, wellicht zal zo iemand juist wel aan de bel trekken. En in het proces dat volgt zijn er allerlei mogelijkheden om mensen te helpen en een einde te voorkomen, bijvoorbeeld door goede psychiatrische behandeling. Maar uiteindelijk vind ik dat als jij het echt wilt, je zelf moet kunnen beschikken. Het is jouw idee leven.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:05 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van. Alsof zo'n personeel rationeel gaat nadenken van 'goh, ik wil dood, laat ik eens even mijn opties doorlichten', en vervolgens contact opnemen met een arts voor een spuitje.
Jezelf doden zal nooit dermate normaal zijn (nogal wiedes) dat mensen er een toegankelijke, sociaal acceptabele mogelijkheid voor krijgen. Dat is een waanbeeld.
Jaja, de vraag is dan ook : was het echt een impuls of wisten de anderen niet hoe diegene zich voelde?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef Twiitch het volgende:
Bij veel mensen die zelfmoord plegen is het een impulsbeslissing. Daarom hoor je ook vaak dat de naasten zeggen "dit hadden we nooit verwacht".
Die gaan dus echt niet zitten wachten op euthanasie.
Sowieso mee eens dat zo iemand ergens terecht moet kunnen, maar ik vermoed dus dat deze mensen dat bijna per definitie niet doen. Het is immers nogal wat om er een einde aan te willen maken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zo makkelijk spring je niet voor de trein. Dus ja, wellicht zal zo iemand juist wel aan de bel trekken. En in het proces dat volgt zijn er allerlei mogelijkheden om mensen te helpen en een einde te voorkomen, bijvoorbeeld door goede psychiatrische behandeling. Maar uiteindelijk vind ik dat als jij het echt wilt, je zelf moet kunnen beschikken. Het is jouw idee leven.
Meer een principekwestie dan dat ik dit voor de machinisten wil. Dat is wel een positief bijeffect natuurlijk.
Ik vraag me af of er gebruik gemaakt zou worden van bijvoorbeeld een hangbos....quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:38 schreef waht het volgende:
[..]
Sowieso mee eens dat zo iemand ergens terecht moet kunnen, maar ik vermoed dus dat deze mensen dat bijna per definitie niet doen. Het is immers nogal wat om er een einde aan te willen maken.
Ik denk niet dat je hier vat op kan hebben.
Is dat zo? Ik was anders juist onder de indruk dat het vooral gaat om mensen die al heel lang diep ongelukkig zijn. Chronische depressie, chronische problematiek, langdurige eenzaamheid.. en dat een incident dan vaak de druppel is. Heel vaak zijn het ook hoog intelligente mensen die moeilijk hun plaats in de maatschappij kunnen vinden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef Twiitch het volgende:
Bij veel mensen die zelfmoord plegen is het een impulsbeslissing. Daarom hoor je ook vaak dat de naasten zeggen "dit hadden we nooit verwacht".
Dat echt suïcidale mensen niet aankloppen bij de hulpverlening komt omdat de hulpverlening een hulp bieden die deze mensen niet willen. Namelijk het voorkomen van suïcide en echt niets meer.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:38 schreef waht het volgende:
Sowieso mee eens dat zo iemand ergens terecht moet kunnen, maar ik vermoed dus dat deze mensen dat bijna per definitie niet doen. Het is immers nogal wat om er een einde aan te willen maken.
Depressieve mensen zijn vaak gigantisch goede acteurs, niemand ziet iets aan ze. Ze tonen vrolijk, vriendelijk, zelfs extravert, maar daaronder leeft een diep ongelukkig mens.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef Twiitch het volgende:
Zolang ze maar gewoon zoiets doen en niet van de Dom of voor de trein springen. Ik krijg nog flashbacks van zo'n idioot die perse voor de trein moest springen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:02 schreef Ouder1 het volgende:
BTW; De man in dit voorbeeld was een vriend van mij en heeft zich opgehangen op de avond van zijn opname. Ongelooflijk maar waar; met een broekriem aan een deur.
Vrijwel iedereen kende hem als die joviale, vrolijke man..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |