Dima had laatst ook pics van zijn jerk box.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:22 schreef Beach het volgende:
http://www.endofthreefitness.com/how-to-build-jerk-boxes/
Iemand enig idee waar dat shirt wegkomt?quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:16 schreef Faeroer het volgende:
Inderdaad voor deficits (op staan) of blocks voor de bovenkant van de deadlift of gewoonweg om een clean (gecontroleerd) op te gooien.
Zoiets als de Rogue jerk blocks maar dan niet ¤ 1.000
[ afbeelding ]
Iedere 8 a 10 weken ofzo, afhankelijk van hoe ik me voel.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:35 schreef Kuiver het volgende:
Hoe vaak nemen jullie een rustweek? Heb al 2 jaar niet langer dan 2 dagen gerust en begin langzamerhand overal kleine pijntjes te krijgen en lifts worden zwaarder (lukken wel nog maar met meer moeite). Lees vaak dat je na zo'n rustweek je ook sterker terug komt omdat je CNS ook kan herstellen
Na 6 weken 5/3/1 pak ik een rustweek.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:35 schreef Kuiver het volgende:
Hoe vaak nemen jullie een rustweek? Heb al 2 jaar niet langer dan 2 dagen gerust en begin langzamerhand overal kleine pijntjes te krijgen en lifts worden zwaarder (lukken wel nog maar met meer moeite). Lees vaak dat je na zo'n rustweek je ook sterker terug komt omdat je CNS ook kan herstellen
C&J is vooral techniekgebonden. Op slechte dagen druk ik er met moeite 55kg weg, op goede dagen 80. Is wel (persoonlijk) een van de leukste oefening om te doen. De bar die op je schouders stuitert als je uit de squat komt, gewicht boven je hoofdquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bam, 70kg clean and jerk. Nog zo'n 200 kg (150kg in mijn huidige gewichtsklasse) en dan heb ik een wereldrecord.
Wat doe je dan bij een mislukte jerkpoging? Terug proberen opvangen op de schouders? Dat lijkt me enorm kut... Ze hebben in mijn gym gelukkig sinds kort van die speciale vloertegels, daar kun je de gewichten aardig op laten vallen. Alhoewel ik ook het idee heb dat er veel kracht verloren gaat door die tegels.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:39 schreef Drinky het volgende:
[..]
C&J is vooral techniekgebonden. Op slechte dagen druk ik er met moeite 55kg weg, op goede dagen 80. Is wel (persoonlijk) een van de leukste oefening om te doen. De bar die op je schouders stuitert als je uit de squat komt, gewicht boven je hoofd
Alleen jammer dat je die stang niet mag laten vallen, krijg je gelijk een levenslange ban hier
Ik heb 2 keer gehad dat ik het gewicht gewoon echt niet omhoog kreeg en het dan liet vallen, maar wel zo parallel mogelijk en gelijk afstoppen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij een mislukte jerkpoging? Terug proberen opvangen op de schouders? Dat lijkt me enorm kut... Ze hebben in mijn gym gelukkig sinds kort van die speciale vloertegels, daar kun je de gewichten aardig op laten vallen. Alhoewel ik ook het idee heb dat er veel kracht verloren gaat door die tegels.
Ik heb 'm ook wel eens per ongeluk opgevangen met m'n dij, niet snel genoeg uitgestapt. Daar heb ik twee weken een blauwe plek van overgehouden.
Beter volgende keer als eerste traindag plannen, als je nog vers bent :-)quote:Op zondag 9 november 2014 01:52 schreef star_gazer het volgende:
Dem struggles boiz
Het was 1RM dag op vrijdag, dus er lekker tegenaan. Het doel:
102.5kg BP
130kg SQ
175kg DL
Bench press: bij de 3x90kg kaatste de bar tegen een J hook aan. Ik verloor mijn concentratie, raakte uit positie en moest door mijn spotter veilig aan wal gebracht worden. Concentratie was weg en de 102.5kg kwam er maar moeizaam uit met een beetje hulp van de spotter. FAIL.
Squat: hier keek ik de dood in de ogen. Waarom weet ik niet, maar ik dacht de 3x115kg wel even buiten de safeties van het squatrack te doen. Ik was niet goed geconcentreerd (slechte bench was een mindfuck), leunde voorover en donderde bijna voorover met 115kg in m'n nek. Mensen sprintten op me af, maar dankzij fight or flight kreeg ik de 115kg omhoog ge-goodmorning'ed. Het is echt een godswonder dat ik geen rugpijn heb gehad hiervan. Uiteindelijk de 130kg laten varen en er nog drie keer 115kg uitgeperst in het rack, want voelde me kut.
Deadlift: ik moest en zou op een high afsluiten, maar besloot wel 5kg van mijn doel af te halen omdat ik me kut voelde. 170kg was het doel. Eerder gedaan, moet kunnen. Eerste attempt: MISS! Godverdomme. Mezelf flink woest gemaakt en wat motivatie gezocht van vrienden in de gym en uiteindelijk balls-to-the-wall met magere form (met belt, maar toch) die 170kg er succesvol uit geperst.
Moraal van het verhaal: als je het gevoel hebt dat 't m niet gaat worden, STOP DAN en probeer het later nog een keer. Ik voelde na mijn bench al dat het niet lekker zat, maar toch eigenwijs doorgegaan. En daar betaalde ik op de squat dus bijna een hele hoge prijs voor. Ik heb echt mazzel dat ik mezelf niet beschadigd heb en had beter na de bench een rondje kunnen gaan curlen ofzo.
alternatieven bedenkenquote:Op zondag 9 november 2014 15:10 schreef Cataclyst het volgende:
Ugh gym komt gewichten tekort.. Zodra er twee personen een beetje fatsoenlijk Squatten/benchen oid moet je gewoon meer dan een kwartier wachten.
Iedere maand eigenlijk, 3 weken hard trainen en dan 1 week 40% trainingsomvang(aantal uur) en intensiteit. 1x/2x per jaar een langere rustperiode van een maand. Als ik het erg druk heb op werk (=fysiek inspannend geen bureauwerk) doe ik ook wel 1 week op en 1 week af.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:35 schreef Kuiver het volgende:
tijd voor een gymmove danquote:Op zondag 9 november 2014 15:10 schreef Cataclyst het volgende:
Ugh gym komt gewichten tekort.. Zodra er twee personen een beetje fatsoenlijk Squatten/benchen oid moet je gewoon meer dan een kwartier wachten.
En de Basic Fit in jouw buurt is ook echt shitquote:Op zondag 9 november 2014 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn gym is recent overgenomen door F4F, vraag me af hoever ik het ga laten komen voor ik ga moven.
Dit nog niet besloten hebbenquote:Op zondag 9 november 2014 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn gym is recent overgenomen door F4F, vraag me af hoever ik het ga laten komen voor ik ga moven.
Ze hebben nieuwe plates besteld, scheen dat er dus een hoop kapot waren doordat veel mensen ze lekker laten donderen overal. Nu hopen dat ze snel worden bezorgd.quote:Op zondag 9 november 2014 18:58 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
tijd voor een gymmove dan
Ja dat dus, meestal doe ik gewoon een warm-up met dumbbells of iets dergelijks. 9/10x zijn het wel gasten die ik ken dus kan ik vaak tussendoor mijn setjes doenquote:Op zondag 9 november 2014 18:17 schreef 16meter het volgende:
[..]
alternatieven bedenken
squatrek bezet -> step-ups, split squats enz, desnoods zware leg presses
barbell bench onmogelijk -> dumbbell bench press, floor press enz
zou nooit een kwartier wachten om een oefening te kunnen doen
Hoe krijg je dat voor elkaar? Die dingen kunnen toch wel tegen een stootje?quote:Op zondag 9 november 2014 20:12 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Ze hebben nieuwe plates besteld, scheen dat er dus een hoop kapot waren doordat veel mensen ze lekker laten donderen overal. Nu hopen dat ze snel worden bezorgd.
Ik train in Noord en daar is (nog) niks veranderd. Zit daar wel oke verder, jaartje of 4/5 ofzo, dus ik kijk het nog even aan.quote:Op zondag 9 november 2014 19:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit nog niet besloten hebbenIk weet zeker dat ik er vertrek.
Idioten hebben het voor elkaar gekregen (op Zuid) om de ruimte tussen het squatrack en smithmachine nog krapper te maken door er een schijf-ophang-rek neer te zetten. Nu moet je er helemaal omheen lopen en er is al iemand tegen mijn stang aangelopen tijdens het squatten.
2 soorten plates, een van solid metaalwerk, als die je dingen maar vaak genoeg laat kankeren vervormen ze. De andere soort is een metalen binnenkant met een rubberen laag aan de buitenkant. Op een of andere manier is dat rubber los geraakt bij de helft van de plates.. als het niet meer isquote:Op zondag 9 november 2014 20:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Die dingen kunnen toch wel tegen een stootje?
Waarschijnlijk goedkope chineze platen rotooi. Je iet het steeds vaker. Goede platen kunnen wel wat hebben inderdaad.quote:Op zondag 9 november 2014 20:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Die dingen kunnen toch wel tegen een stootje?
2 pakken volle melkquote:Op maandag 10 november 2014 00:37 schreef Quotidien het volgende:
Is er iets dat ik dagelijks in de supermarkt kan halen dat goed is voor >1000 kc? Een grote zak pinda's oid voor bovenop het standaard eten. Zou alles wel makkelijker maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |