abonnement Unibet Coolblue
pi_146393951
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146394721
Bij ons was vandaag schoolontbijt. Jennifer bliefde haar boterham aan tafel niet, want er zat verkeerde smeerkaas op, dus die at echt ontbijt op school en Leyla had thuis lekker een boterham gegeten en nam 2 crackers mee die ze daar nog kon eten.

Jullie ook allemaal schoolontbijt gehad deze week?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146394837
Hier geen school ontbijt. Heb dr iig niks over gehoord.
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:46:54 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146394849
ik heb 't zojuist ook doorstaan. de ouders mochten ook meedoen, in pyjama zelfs. :') maar 't was gezellig hoor, met een bezoekje van de burgemeester. (die niet in pyjama was).
in de haak.
pi_146394854
Woensdag hadden Kim en Tyler schoolontbijt. Ze vonden het maar raar dat er geen hagelslag was. Verder lekker gegeten van het brood, de bolletjes en krentenbollen. Tyler was heel blij met de appel, die at hij op de fiets op.
Bij Tyler was het gekoppeld aan voorlezen, ze mochten in de pyjama komen en een knuffel mee. Vond hij heel leuk!
Kim was er gespannen over, want dat is anders niet zo. Hoort niet zo. Maar heeft het wel leuk gehad.
pi_146395571
Bij S op school doen ze er niet aan mee. Vind het prima zo.
Ik heb wel mee geknutseld woensdag. We hebben dit jaar een andere insteek voor Sint en Kerst gekozen, waarbij we mbv kunstenaars van een kinderkunstcafé met alle klassen versieringen gaan maken om de hal/aula om te toveren tot een mooi versierde kamer. Ik heb met de kleuterklassen snoepjes geknutseld voor bij de grote schoen van papier mach;é die de kinderen ook mee gaan versieren. Andere, grotere, kinderen gaan 'glas-in-lood' maken en weet ik wat allemaal nog meer. Ik ben reuzebenieuwd naar het eindresultaat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146404642
Bij ons geen schoolontbijt, doen ze altijd met pasen, in pyama ontbijten op school.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146404765
Hier ook geen schoolontbijt, niets over gehoord ook. Vorig jaar hadden ze wel ontbijt op school maar eerlijk gezegd heb ik geen idee meer wanneer :') het was een aantal keer, volgens mij met Koningsdag? En de anderen zullen wel rond Kerst en Pasen zijn geweest.
Ben wel eens met wat Tico ergens eerder zei, ik ben ook niet zo'n fan van pas rond 9 uur laten ontbijten, dan zien we het maar als een soort brunch maar de mijnen staan om half 7 al hongerig naast mn bed dus die krijgen gewoon wat eten dan.

Wauw Miss dat klinkt gaaf! Vooral dat glas in lood voor de oudere kindjes ook, Dat zal vast een spektakel worden als het af is.
:)
pi_146405039
Het is echt heel leuk. Mensen hiervan http://noordjeskinderkunst.nl/ begeleiden het, zetten het mee op en de leerkrachten, samen met hulpouders, maken het dan verder af. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat op het einde!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146405498
bij ons ook geen schoolontbijt.

Tess heeft Pluim mee naar huis.. Soort Flip de beer maar dan een eekhoorntje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:31:43 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146407386
als je 'm maar niet per ongeluk Fluim noemt dan. ;)

klinkt leuk, miss_sly!
in de haak.
pi_146409524
Wanneer is sint Maarten dan? De school is nu aan het lopen, wij zitten lekker thuis.
Hier ook schoolontbijt gehad, merkte dat het voor Mex ook te laat was het eten, hij was heel sjaggerijnig onderweg naar school.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 november 2014 @ 19:24:09 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146411037
In pijama naar school? Apart wel :)
Hier was woensdag schoolontbijt, voor het laatste jaar gelukkig. Ik vind het echt onzin persoonlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_146413321
Sint Maarten is 11 november.
pi_146414472
Met schoolontbijt laat ik ze thuis alvast wat eten, want vooral die jongste wordt gewoon gammel als het te lang duurt. Dan eten ze op school maar een boterhammetje minder, maar zit er in elk geval wat in. Ik laat ze niet zonder ontbijt naar school gaan ;).
Sint Maarten is dinsdag...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146416967
Ja, geef hem voortaan ook maar vast een boterhammetje.
En ik lees net in een nieuwsbrief dat ze het een lampionnenoptocht noemden, denk dat ik zelf in e war was met Sint Maarten.
pi_146422415
Hier ook geen schoolontbijt gehad....

Wel is ze ondertussen helemaal gewend... geen tranen meer in de ochtend! Meteen besloot ze ook maar de woensdag erbij te pakken (want ze wilde ook niets meer missen) en is nu dikke maatjes met een van de andere nieuwbakken kleuters.

Echt fijn O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 8 november 2014 @ 08:03:46 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_146425495
Hier was het dinsdag schoolontbijt. Groep 3/4 moest schoolzwemmen, dus die hadden een schoollunch. Uiteindelijk kwam het er dus op neer dat ik het ene kind wel moest laten ontbijten en het andere kind niet. Beetje onhandig. Dus ze hebben allebei gewoon wat gegeten en Jochem heeft nog een boterham gepakt op school :)
Maar die hagelslag, die hebben ze er dus uitgedaan vanwege ongezond. Maar dan staat er wel mooi smeerkaas op tafel. En fijn hoor, reclamevrij lespakket, maar de merken staan wel gewoon op tafel :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146425603
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 00:10 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook geen schoolontbijt gehad....

Wel is ze ondertussen helemaal gewend... geen tranen meer in de ochtend! Meteen besloot ze ook maar de woensdag erbij te pakken (want ze wilde ook niets meer missen) en is nu dikke maatjes met een van de andere nieuwbakken kleuters.

Echt fijn O+
wat fijn!! O+
heerlijk zeg.
:)
pi_146425611
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:03 schreef Troel het volgende:
Hier was het dinsdag schoolontbijt. Groep 3/4 moest schoolzwemmen, dus die hadden een schoollunch. Uiteindelijk kwam het er dus op neer dat ik het ene kind wel moest laten ontbijten en het andere kind niet. Beetje onhandig. Dus ze hebben allebei gewoon wat gegeten en Jochem heeft nog een boterham gepakt op school :)
Maar die hagelslag, die hebben ze er dus uitgedaan vanwege ongezond. Maar dan staat er wel mooi smeerkaas op tafel. En fijn hoor, reclamevrij lespakket, maar de merken staan wel gewoon op tafel :P
Ja dat schoolontbijt is dik gesponsord maar och. Scholen kunnen dat doorgaans ook niet allemaal zelf bekostigen natuurlijk. Hier deed de Jumbo het schoolontbijt rond Pasen verzorgen en dan staan er idd huismerken van Jumbo op tafel enzo en glutenvrij brood was er zelfs _O_ . Zolang het niet gesponsord wordt door McDonalds heb ik er niet zo heel veel problemen mee I guess.
:)
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:55:49 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_146426410
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat schoolontbijt is dik gesponsord maar och. Scholen kunnen dat doorgaans ook niet allemaal zelf bekostigen natuurlijk. Hier deed de Jumbo het schoolontbijt rond Pasen verzorgen en dan staan er idd huismerken van Jumbo op tafel enzo en glutenvrij brood was er zelfs _O_ . Zolang het niet gesponsord wordt door McDonalds heb ik er niet zo heel veel problemen mee I guess.
Ik vind een huismerk al minder erg dan de a-merken die er nu stonden ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:45:33 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146428003
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:55 schreef Troel het volgende:
Ik vind een huismerk al minder erg dan de a-merken die er nu stonden ;)
Waarom? :)
pi_146430049
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat schoolontbijt is dik gesponsord maar och. Scholen kunnen dat doorgaans ook niet allemaal zelf bekostigen natuurlijk. Hier deed de Jumbo het schoolontbijt rond Pasen verzorgen en dan staan er idd huismerken van Jumbo op tafel enzo en glutenvrij brood was er zelfs _O_ . Zolang het niet gesponsord wordt door McDonalds heb ik er niet zo heel veel problemen mee I guess.
Die hebben ook glutenvrije hamburgers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146430349
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die hebben ook glutenvrije hamburgers.
niet overal! ;( maar idd :Y
Sowieso kudo's voor Mac en zn pogingen in glutenvrij gebied *O*

alleen dat sponsorren van sportdagen enzo :') meh.
:)
pi_146440690
Onze school doet volgens mij niet vaak aan schoolontbijt, wel voorleesontbijt af en toe. De mijne eet ook eerst thuis nog wat. Vorige week maandag was hij begonnen met zwemles en kwam supertrots naar huis, want hij had al zijn eerste stip verdient. Dus dondrdag na de tweede les zei hij: mama vandaag heb ik niet weer een stip gekregen. Ik was al supertrots op de stip in zijn eerste les.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:59:42 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_146440700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:45 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waarom? :)
Als ze dan zeuren over dat product is het in ieder geval al goedkoper dan het a-merk vaak ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146473633
Crosspost van peutertopic...

heeft iemand van jullie ervaring met muziekles (viool in dit geval) volgens de Suzuki methode?
Ik overweeg dat voor E. maar ben wel op zoek naar ervaringen van andere ouders nog.
:)
  zondag 9 november 2014 @ 19:27:41 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_146473853
Ik heb geen ervaring met de methode, wel met vioolles.

Ik denk dat, aan de hand van wat ik erover las, het zeker moet kunnen werken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146474560
Ik vind het concept en de methode heel leuk klinken en ik denk ook dat het wel bij E. zou passen :Y
Heb zelf viool gespeeld ooit dus kan met de basis wel uit de voeten. Alleen de diverse websites van docenten hier uit de regio scheppen een wat ander beeld ervan dus voordat we voor een proefles gaan ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
:)
pi_146479004
Mignonne, ik heb les gehad op die of een soortgelijke manier (het werd nooit Suzuki genoemd maar het voldoet wel aan alle punten in je link), en dat ging heel goed. Ik ben begonnen toen ik naar groep 3 ging, toen was ik 5. Het fijnste eraan vond ik dat er in het begin meer aandacht aan houding en muziek werd besteed in plaats van het muziek lezen en dat ik échte muziek speelde in plaats van populaire deuntjes met cd-begeleidingsband. Maar het grote probleem... de groepslessen. Ik moest samen doen met een kind dat een stuk ouder was en dat lang niet zo geholpen werd met oefenen etc. en dat remde heel erg en zorgde ook voor heel veel sociale strubbelingen, uiteindelijk moest ik dus alles alleen en dat was pas na anderhalf jaar gedoe. Ik denk dat het daarbij beter was geweest als er meer kinderen daar les hadden gehad, zodat de groepjes beter ingedeeld hadden kunnen worden. Dat zal vooral een punt zijn van de juiste docent zoeken ;)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)
pi_146479413
Ik ben sinds kort samen met onze pleegzoon van 13 (maar niveau 5jaar) gestart met gitaar les volgens de suzuki methode. En dat bevalt heel goed. Het grote verschil met reguliere methoden is dat je als ouder mee leert.

Ook is er altijd een combinatie van individuele les en groepsles.

Het moet wel bij je passen. Zowel bij ouder als bij kind
pi_146479559
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Mignonne, ik heb les gehad op die of een soortgelijke manier (het werd nooit Suzuki genoemd maar het voldoet wel aan alle punten in je link), en dat ging heel goed. Ik ben begonnen toen ik naar groep 3 ging, toen was ik 5. Het fijnste eraan vond ik dat er in het begin meer aandacht aan houding en muziek werd besteed in plaats van het muziek lezen en dat ik échte muziek speelde in plaats van populaire deuntjes met cd-begeleidingsband. Maar het grote probleem... de groepslessen. Ik moest samen doen met een kind dat een stuk ouder was en dat lang niet zo geholpen werd met oefenen etc. en dat remde heel erg en zorgde ook voor heel veel sociale strubbelingen, uiteindelijk moest ik dus alles alleen en dat was pas na anderhalf jaar gedoe. Ik denk dat het daarbij beter was geweest als er meer kinderen daar les hadden gehad, zodat de groepjes beter ingedeeld hadden kunnen worden. Dat zal vooral een punt zijn van de juiste docent zoeken ;)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)
Dankjewel! Ik heb er zeker wat aan!

Er zitten hier een aantal docenten in de buurt, eentje sprak me erg aan, maar ik vind het lastig om 'een juiste docent' te zoeken. Ik heb het idee dat het vaak toch een beetje een gok is.
Ik kan me wel indenken wat je zegt over strubbelingen. De docente die me aanspreekt werkt met 1 op 1 les, of nouja 1 +ouder dan dus :P en de andere docente die erg ervaren en professioneel lijkt geeft groepslessen.

Jongste wordt in februari 4, ze is heel muzikaal, ze heeft ritme-gevoel kan bijvoorbeeld goed maat houden en zingt liedjes feilloos in de juiste toon mee. Als ze zelf een liedje bedenkt dan "klopt" het ook qua ritme met de woorden die ze er op zet en qua toon/melodie enz. Ik denk dat een methode zoals Suzuki, die daarop voortborduurt op dat natuurlijke muziekgevoel zeg maar ipv eerst leren lezen, erg bij haar zou passen. Voor de oudste zou juist de stimulering/bevestiging van ons als ouders juist weer erg goed werken.
:)
pi_146479661
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:43 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben sinds kort samen met onze pleegzoon van 13 (maar niveau 5jaar) gestart met gitaar les volgens de suzuki methode. En dat bevalt heel goed. Het grote verschil met reguliere methoden is dat je als ouder mee leert.

Ook is er altijd een combinatie van individuele les en groepsles.

Het moet wel bij je passen. Zowel bij ouder als bij kind
Hoe moet ik de rol als ouder voor me zien? Ik begrijp dat je dagelijks met je kind samen oefent en van de website hier begreep ik dat het de bedoeling is dat je als ouder notities maakt tijdens de les en dan eigenlijk de aandachtspunten van de docent herhaalt, klopt dat? Is het de bedoeling dat je zelf ook kunt spelen op het instrument? Ik las dat je het niet heel goed hoeft te kunnen, maar is het dus wel nodig dat je íets kunt? B. zou ook graag meewillen namelijk maar dat wordt dan wat problematisch :P

hoe ervaar jij het? Heb je het gevoel dat je veel bezig bent met corrigeren of groei je samen zeg maar?
:)
pi_146480159
De bedoeling is wel echt dat je mee leert of eigenlijk vooruit leert aan je kind. Zeker de eerste jaren. Ik heb dus ook eerst enkele ouderlessen gehad over de les theorie en de basis dingen. De gitaarjuf hier geeft op zaterdag groepslessen en tussen het peuter/kleuter groepje (met liedjes zingen en klappen etc) en het groepje 7 jarigen is er een half uur ouderles. Heel leuk want de kinderen worden ook daarbij weer betrokken en zien dus ook dat het bij ouders niet vanzelf gaat.

De bedoeling is ook vooral dat je samen oefent en dus niet zozeer corrigeert. Echt voor en na doen. Dat is wel heel anders dan de 7 jarige hier die contrabas speelt via een reguliere methode. Daarbij vind ik het veel moeilijker om het positief te houden. Juist omdat ik zelf niet actief mee doe maar hem wel moet begeleiden.
pi_146480471
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:59 schreef p_iglet het volgende:
De bedoeling is wel echt dat je mee leert of eigenlijk vooruit leert aan je kind. Zeker de eerste jaren. Ik heb dus ook eerst enkele ouderlessen gehad over de les theorie en de basis dingen. De gitaarjuf hier geeft op zaterdag groepslessen en tussen het peuter/kleuter groepje (met liedjes zingen en klappen etc) en het groepje 7 jarigen is er een half uur ouderles. Heel leuk want de kinderen worden ook daarbij weer betrokken en zien dus ook dat het bij ouders niet vanzelf gaat.

De bedoeling is ook vooral dat je samen oefent en dus niet zozeer corrigeert. Echt voor en na doen. Dat is wel heel anders dan de 7 jarige hier die contrabas speelt via een reguliere methode. Daarbij vind ik het veel moeilijker om het positief te houden. Juist omdat ik zelf niet actief mee doe maar hem wel moet begeleiden.
ah zo! En je loopt dan dus eigenlijk een stapje voor op je kind als ik het goed begrijp? Idd samen oefenenn dat sprak mij aan, maar toen ging ik weer denken, wat als het meer de bedoeling is dat ik de boel corrigeert, lijkt me voor beiden minder leuk.
Waarom heb je voor P. voor regulier gekozen? En is het de bedoeling dat je beiden een instrument bezit? (Want ik heb mijn viool een paar jaar geleden weg gedaan :') DOH)
:)
pi_146480884
Hoe oud begin je eigenlijk met muziekles? En hoe kiest een kind een instrument?

Ik bespeel zelf geen enkel instrument (mocht niet), dus ik heb totaal geen referentie.
Professioneel gifmenger.
pi_146481105
Voor P voor regulier gekozen omdat ik toen nog niet bekend was met deze methode. Hij is gewoon op les gegaan bij de grote muziekschool in deze gemeente. Daarnaast leert P op cognitie en is van het grote stappen snel thuis. Nog afgezien van de weinige contrabas suzuki docenten in Nederland denk ik ook echt dat die methode minder bij hem past.
Totaal anders dan onze pleegzoon. Die vind alle rituelen die hier bij de suzuki les horen heerlijk. Hij heeft juist zeer beperkte cognitieve vermogens en moet het dus hebben van herhaling en hele kleine stapjes.
Beide docenten zijn uitermate geduldig, maar de suzuki gitaarjuf is ook super inventief en heel kindvolgend.
pi_146481426
Ow en het is wel fijn als je beide een instrument hebt al Zijn er ook ouders die leren op het instrument van hun kind.

De gitaarjuf heeft hier ook flink wat instrumenten te leen en de suzuki viooljuf in de buurt volgens mij ook.

Hoe kiest een kind een instrument. P heeft een jaar algemene muzikale vorming gedaan en koos daarna voor contrabas (dolkomisch met 1.15m groot).

Ik heb ook nooit muziekles gehad of een instrument bespeeld. Maar nu leer ik dus met beide kinderen mee.
  zondag 9 november 2014 @ 22:23:30 #39
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_146481486
Hier sinds vrijdag een achtjarige in huis en vandaag haar verjaardag ook echt gevierd.

Wat leuk al die muziekverhalen. Hier kunnen ze volgend jaar met muziek op school meedoen 4 dinsdagmiddagen en dan doorstromen naar de muziekschool voor les met het eerste jaar blokfluit en daarna uitsplitsen alles binnen het AMV en vanuit de muziekvereniging waar je daar naar toe door kan stromen. Beide hebben er wel oren naar.
If you can dream it, you can do it...
pi_146481694
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:17 schreef p_iglet het volgende:
Voor P voor regulier gekozen omdat ik toen nog niet bekend was met deze methode. Hij is gewoon op les gegaan bij de grote muziekschool in deze gemeente. Daarnaast leert P op cognitie en is van het grote stappen snel thuis. Nog afgezien van de weinige contrabas suzuki docenten in Nederland denk ik ook echt dat die methode minder bij hem past.
Totaal anders dan onze pleegzoon. Die vind alle rituelen die hier bij de suzuki les horen heerlijk. Hij heeft juist zeer beperkte cognitieve vermogens en moet het dus hebben van herhaling en hele kleine stapjes.
Beide docenten zijn uitermate geduldig, maar de suzuki gitaarjuf is ook super inventief en heel kindvolgend.
klinkt logisch ja :Y

Buurpoes, op veel plaatsen kun je 'algemene muzikale vorming' volgen. Dan gaan kinderen een jaar lang aan de gang met diverse instrumenten en kiezen daarna voor een van die instrumenten, tijdens dat jaar leren zo doorgaans ook de basis van het noten lezen enz.

Mijn jongste vindt een viool mooi, mijn oudste ook maar ze vond een cello ook mooi. Verder kunnen ze altijd nog stoppen na een jaar als het echt niks is :P
:)
pi_146481855
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:22 schreef p_iglet het volgende:
Ow en het is wel fijn als je beide een instrument hebt al Zijn er ook ouders die leren op het instrument van hun kind.

De gitaarjuf heeft hier ook flink wat instrumenten te leen en de suzuki viooljuf in de buurt volgens mij ook.

Hoe kiest een kind een instrument. P heeft een jaar algemene muzikale vorming gedaan en koos daarna voor contrabas (dolkomisch met 1.15m groot).

Ik heb ook nooit muziekles gehad of een instrument bespeeld. Maar nu leer ik dus met beide kinderen mee.
maar dat lijkt me knap lastig om als volwassene te leren op bijv een 1/8 viool :D over dolkomisch gesproken haha. Wel een stoer instrument zeg, contrabas ♡

En nouja een tweedehands oefenviool is zo aangeschaft, dat hoeft niet zo gek duur te zijn in het begin.
:)
  Licht Ontvlambaar zondag 9 november 2014 @ 22:42:23 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146482626
Isa heeft in groep 3 een jaar 'Ontdek je favoriete muziekinstrument' gedaan, een echte oriëntatiecursus. Daarmee twee jaar Singing Kids, koortraining en notenleer. En nu individuele zangles en keyboardles. Ik heb zelf jaren muziekles gehad, elektrisch orgel :') :P , dat helpt absoluut in de begeleiding :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_146483329
Wat leuk die muziekervaringen..
Hier ook een heel muzikaal kind... vooral qua muziek voelen en tellen.
Ik ga eens inlezen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_146484081
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 22:42 schreef Sjeen het volgende:
Isa heeft in groep 3 een jaar 'Ontdek je favoriete muziekinstrument' gedaan, een echte oriëntatiecursus. Daarmee twee jaar Singing Kids, koortraining en notenleer. En nu individuele zangles en keyboardles. Ik heb zelf jaren muziekles gehad, elektrisch orgel :') :P , dat helpt absoluut in de begeleiding :)
electrisch orgel, wat retro! :D
Hele groepen van mijn generatie leerden blokfluit spelen, dat was een vereiste bij de lokale muziekschool. Eerst een jaar blokfluit, daarna mocht je pas naar een ander instrument :') de rillingen lopen nog steeds over mn rug als ik een blokfluit hoor haha, vooral als ie zo zeg maar nét niet in tune is :X
:)
pi_146488927
Books gefeliciteerd met je achtjarige!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146489563
gefeliciteerd books *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 10 november 2014 @ 10:07:36 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_146491418
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 23:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

electrisch orgel, wat retro! :D
Hele groepen van mijn generatie leerden blokfluit spelen, dat was een vereiste bij de lokale muziekschool. Eerst een jaar blokfluit, daarna mocht je pas naar een ander instrument :') de rillingen lopen nog steeds over mn rug als ik een blokfluit hoor haha, vooral als ie zo zeg maar nét niet in tune is :X
Hier kon je kiezen uit twee muziekscholen, de Enschedese en de Haaksbergse. De eerste deed inderdaad blokfluit, maar daar had je ook muziekexamens enzo. De tweede kon je ook wel beginnen met blokfluit, maar ook met melodion (zo'n blaastoetsenbord) en aan examens deden ze niet.
Ik ben bij de tweede gegaan en ben daar nog steeds blij om, ook al kan ik prima blokfluiten inmiddels (pabo-niveau overigens)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146491696
Gefeliciteerd Books! *O*

quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 10:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier kon je kiezen uit twee muziekscholen, de Enschedese en de Haaksbergse. De eerste deed inderdaad blokfluit, maar daar had je ook muziekexamens enzo. De tweede kon je ook wel beginnen met blokfluit, maar ook met melodion (zo'n blaastoetsenbord) en aan examens deden ze niet.
Ik ben bij de tweede gegaan en ben daar nog steeds blij om, ook al kan ik prima blokfluiten inmiddels (pabo-niveau overigens)
ohja dat kan ik me voorstellen!
Ik moet ook zeggen dat dat is wat me een beetje tegenstaat bij een aantal reguliere muziekscholen, de audities en examens. Als ik nadenk over waarom ik mijn kinderen muziek wil meegeven dan is het vooral om ze het plezier in muziek mee te geven. Examens en audities leggen wat mij betreft een bijzondere nadruk op prestatie bij iets wat in beginsel, voor ons dan, vooral leuk moet zijn en geen verplichting zou moeten zijn.

Nu hoort lesgeven en oefenen er wel bij om een zekere mate van proficiency te krijgen, maar toch. Het karakter van examens en dergelijke (dat je dus ook kunt zakken bijv.) staat me niet zo aan.
:)
  maandag 10 november 2014 @ 10:19:13 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146491703
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:59 schreef Troel het volgende:
Als ze dan zeuren over dat product is het in ieder geval al goedkoper dan het a-merk vaak ;)
daar heb je toch ook zelf nog wel een keuze in?
in de haak.
  maandag 10 november 2014 @ 10:19:59 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146491723
leuke plannen, mignonne!

en books, gefeliciteerd nog!
in de haak.
  maandag 10 november 2014 @ 10:40:17 #51
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_146492151
Dank jullie wel voor de felicitatie's.

Hier nu op school straks trakteren en dan is het klaar. Gewoon een achtjarige dochter in huis pfff. Weet niet wanneer dat gebeurd is maar ineens zijn ze acht ;)
If you can dream it, you can do it...
  maandag 10 november 2014 @ 10:49:17 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_146492370
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:19 schreef trui het volgende:

[..]

daar heb je toch ook zelf nog wel een keuze in?
Jawel, maar ik houd niet van dat zeuren. En als er op school enkel Jumbo op tafel staat en ik ga naar de AH, dan valt het zeuren al reuze mee :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146566139
tico, is dit wellicht wat? http://handigvoormama.nl/tosti-tasje/
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_146566932
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:18 schreef mignonne het volgende:
Gefeliciteerd Books! *O*

[..]

ohja dat kan ik me voorstellen!
Ik moet ook zeggen dat dat is wat me een beetje tegenstaat bij een aantal reguliere muziekscholen, de audities en examens. Als ik nadenk over waarom ik mijn kinderen muziek wil meegeven dan is het vooral om ze het plezier in muziek mee te geven. Examens en audities leggen wat mij betreft een bijzondere nadruk op prestatie bij iets wat in beginsel, voor ons dan, vooral leuk moet zijn en geen verplichting zou moeten zijn.

Nu hoort lesgeven en oefenen er wel bij om een zekere mate van proficiency te krijgen, maar toch. Het karakter van examens en dergelijke (dat je dus ook kunt zakken bijv.) staat me niet zo aan.
Bij ons op de muziekschool kon je kiezen of je examens wilde doen. Voor meespelen in een harmonie/fanfare is het vereist om examens te halen, meestal word je pas in het echte orkest toegelaten met een A-diploma, dus voor veel blaasinstrumenten (en voor slagwerk) is het gewoon om mee te doen met de examens. Voor de andere instrumenten zijn de examens iets wat je kunt doen als je het leuk vindt om een bevestiging van je niveau te hebben, maar bij de vioolleerlingen deed denk ik maar de helft of zo mee en alleen als ze wilden (vaak waren ze dan ook zeker dat ze het zouden halen). Ik eb bijvoorbeeld nooit meegedaan met examens. Soms zei mijn docent dan "je hebt nu diploma ... niveau" en dan was het "ja leuk", verder niets. Het prettige aan als er ook muziekexamens zijn op de school, dat je dan ook losse theorielessen kunt krijgen. Dat heb ik altijd heel interessant gevonden, dus ik werkte die mappen door zonder aan de eigenlijke examens mee te doen.
En ik weet niet wanneer ze audities zouden houden. Voor orkesten van de muziekschool misschien, maar dat ben ik pas tegengekomen toen ik er in een echt symfonieorkest wilde gaan spelen. Voor alle eerdere samenspelgroepjes niet.
Ik heb 2 muziekscholen meegemaakt en bij beide was het zo geregeld. Maar het hangt er denk ik toch weer vanaf welke muziekschool je hebt (en je woont volgens mij niet in de buurt van waar ik op de muziekschool gezeten heb, dus daar heb je niets aan). :)
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 09:15:18 #55
5428 crew  miss_sly
pi_146704242
Onze kleuter heeft de waarheid omtrent de Sint door. Ze vroeg het rechtstreeks en de teruggegeven vraag werd als zodanig beantwoord. Dus ze 'gelooft' niet meer. Nu maar eens kijken of we er juist dit jaar een superSinterklaasfeest van kunnen maken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 november 2014 @ 09:26:51 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146704350
En hoe kwam ze tot die conclusie?
  zondag 16 november 2014 @ 09:28:56 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146704370
Mijn 'van kleuter tot puber' is weer een stapje dichterbij 'tot puber'.
7 jaar vandaag.
Gisteren een geweldig kinderfeest gehad en vandaag het grote mensen feest.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 09:41:06 #58
5428 crew  miss_sly
pi_146704493
Bestaat Sinterklaas echt? Hebben jullie het cadeautje en de pepernoten en schuimpjes in mijn schoen gedaan?
Wat denk je zelf?
Dat jullie dat hebben gedaan.
En toen zei ze "Eerlijk zijn!"
Dus dan is er maar één antwoord mogelijk, he? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 09:41:17 #59
5428 crew  miss_sly
pi_146704496
Gefeliciteerd met je grote!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 november 2014 @ 09:42:20 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146704510
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Bestaat Sinterklaas echt? Hebben jullie het cadeautje en de pepernoten en schuimpjes in mijn schoen gedaan?
Wat denk je zelf?
Dat jullie dat hebben gedaan.
En toen zei ze "Eerlijk zijn!"
Dus dan is er maar één antwoord mogelijk, he? :)
Die is vrij direct ja :D

Dank voor de felicitatie
pi_146706021
Van harte Amaranta
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 16 november 2014 @ 11:51:38 #62
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146706273
Gefeliciteerd Amaranta *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146707780
Amaranta gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Bestaat Sinterklaas echt? Hebben jullie het cadeautje en de pepernoten en schuimpjes in mijn schoen gedaan?
Wat denk je zelf?
Dat jullie dat hebben gedaan.
En toen zei ze "Eerlijk zijn!"
Dus dan is er maar één antwoord mogelijk, he? :)
Wauw dat heeft ze snel door. :Y

Mijn kleuter herkende de pieten in ons dorp, maar is nog wel overtuigd van het feit dat die pieten gewoon net zoals *insert naam persoon* deden. Ze waren gewoon een beetje hetzelfde alleen dan zwart. :')

In tegenstelling tot veel andere kindjes is L echter niet helemaal hyper en wil ze alleen nog maar Sinterklaas. Integendeel zelfs, de intocht vond ze maar zo-zo en na 3 plaatjes uit het intertoysboek op haar verlabglijstje plakken was haar hand moe van het knippen en vond ze het wel genoeg. Sowieso vond ze afgelopen week het feit dat de boot lek was en Sint niet zou komen niet zo erg. Ze zei tegen T en S: "Jongens, Sinterklaas kan niet komen want de pieten hebben de boot lek geboord. Maar dat is niet zo erg hoor want we hebben toch al genoeg speelgoed." Heerlijk zo'n relativerende kleuter. :D
pi_146820322
Mijn kleuter zit helemaal in het sinterklaas verhaal. Maar wel leuk. Tis allemaal niet te spannend. Ze vertelde pas wel dat ze het paard van Sinterklaas had horen trippelen op t dak.

Ze gaat nu ook ineens zo hard nu ze op school zit. Ze kent kinderliedjes die ze nog niet kende, ze heeft vriendinnetjes en vriendjes. Het wegbrengen gaat nu ook goed. Ze huilt niet meer en gaat ook zelf op dr stoel zitten
We lieten dr eerder achter op schoot van de juf.
pi_146822130
Mijn kleuter bleek vanavond ineens oververmoeid. Ga ik gelijk zitten piekeren of het niet te spannend is, sinterklaas en het gedoe met de boot en de pieten. Ligt ie s nachts wakker?? Moeders.... :')
Vanavond op tijd naar bed en morgen ook maar, dat helpt vast.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 19 november 2014 @ 21:42:22 #66
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146823657
Hier op school zijn ook heel veel kleuters moe :Y Moet hem de hele week al wakker maken 's octends O+
R vind het vooral allemaal geweldig, wil de hele dag wel sinterklaasliedjes horen en wat hij kent zingt hij mee O+
Ook het sinterklaasjournaal wordt aandachtig gevolgd. Ook ik begin het leuk te vinden. Ik was altijd zo voor de kerst, maar dit is ook wel leuk :)

Vind vooral dat SinterKees het heel leuk doet!
En Jochem Myer :D Ze liggen hier in een deuk als ik hysterisch "paniek!!!" roep :D :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146838160
Ze zitten er bij ons ook helemaal in. Tess was helemaal in de rats want de pakjesboot is weggevaren en ze mocht haar schoen zetten maar ze wilde niet weer snoep..

Het valt ons mee dat ze Jochem Myer niet herkennen. Het filmpje "Wakker worden" wordt regelmatig afgespeeld.

Ik had gister ook een oververmoeide kleuter. Boos, schreeuwen, smijten met dingen. Blijkt ze op school, naar haar zeggen, weer geduwd te zijn en toen werd ze daarna vastgehouden door kinderen en kon ze niet naar de juf. Dat kwam er gisteren allemaal uit.
Later hing ze met rode konen van vermoeidheid op de bank.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_146838458
Wat sneu zeg vicky.

Oudste was boos vanmorgen. Ze hoopte zo dat opa Piet geweest was.
Helaas voor haar lagen er maar een paar pepernoten.
pi_146839991
Hier nu een zieke kleuter.. Koorts is weer weg maar hoest de longen uit haar lijf.
Met Sint is ze wisselend bezig, het maakt naar iig niet horendol. Schoen zetten wel leuk natuurlijk.. Maar vandaag ook : mama? Er zijn meer sinterklazen toch? Dat zei een jongen in mijn klas.... En op de vraag wat zij dacht 'ik denk het ook'
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_146861066
Gos, zwemles weer.

L is door naar een volgend groepje. Ze zit qua niveau alleen precies tussen groep twee en drie in. De juf heeft daarop besloten om r toch naar groep drie te doen, maar na de eerste les, vorige week, sprak de juf me al weer aan: ik moet echt met r gaan oefenen wil ze in dit groepje kunnen blijven. Ze kan kan het met wat extra oefening namelijk best, maar als we dat niet doen moet ze een groepje terug en dat zou zonde zijn.

het oefenbadje is alleen op zaterdagmiddag beschikbaar.

Net vertelde ik L dat vanmiddag weer zwemles heeft. Ze begon meteen te huilen dat ze niet wilde omdat ze de slechtste van dr groep is en ook maar niet beter wordt.

Ik vind het sneu en slecht voor dr zelfvertrouwen en wil r nu terug naar groep twee doen. Dan krijgt ze er weer plezier in. Hiernaast heb ik de komende zaterdagen al volgepland staan. Bovendien wil ik sowieso van dat hele oefengezeik af zijn.
N. vindt alleen dat ze best wel eens vaker de slechtste zal zijn en het juist goed is dat ze daarmee leert dealen.

vinden jullie?
pi_146861070
Ik heb mn keuze trouwens al gemaakt natuurlijk. :P
pi_146861080
Natuurlijk moet ze leren dat ze wel eens vaker de slechtste is, maar aangezien ze vijf jaar is, heeft ze daar nog ruim voldoende tijd voor. Bovendien vind ik het nog iets anders om eens de slechtste te zijn, dan voorlopig structureel de slechtste, wat ze zelf duidelijk niet fijn vindt.
Ik zou een badje teruggaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:24:44 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146861366
Ik zou, opvoedtechnisch gezien, het extra oefenen toch wel een erg aanlokkelijke optie vinden denk ik. Zo'n hyperduidelijke mogelijkheid om te laten zien dat oefenen echt helpt als je iets wilt leren heb je niet vaak, en daar kun je nog jaren plezier van hebben.

Aan de andere kant.... ik heb gemerkt dat leren zwemmen heel vaak een kwestie van ontwikkeling is: dat ze iets vaak niet kunnen omdat ze er gewoon nog niet aantoe zijn. Je zou wel erg zeker moeten weten dat dat niet het geval is, anders kun je oefenen tot je een ons weegt....
pi_146861644
Voor haar zelfvertrouwen is groepje 2 misschien wel fijner.
Is het mogelijk om zelf een paar keer lekker te gaan zwemmen? Gewoon voor de fun zonder nadruk op oefenen, misschien speels stiekem wat oefenen ;).
Ik vind het overkomen alsof juf er best wel veel druk op legt... kan je juf niet duidelijk maken dat jullie liever hebben dat ze met plezier lekker oefent dan dat ze zo snel mogelijk door gaat... Of is er een andere juf waar ze terecht kan, waar ze misschien een betere klik mee heeft...

Ik zeg tegen mijn meiden vaak dat oefenen helpt en dat je niet altijd alles even goed kan als een ander. Dat de een iets makkelijker kan dan een ander, sommige kinderen moeten heel hard oefenen om iets te kunnen, terwijl het bij anderen vanzelf lijkt te gaan.
Dat het ook niet erg is als je niet de beste bent, zolang je je best doet, is het goed. Meer dan je best kan je niet doen...

Waar M. bij ons er echt heel hard haar best voor moest doen met het zwemmen, lijkt het I. wel aan te komen waaien. Amper A op zak en alweer hard op weg naar afzwem moment voor B...
Maar net als bij A, begint ze nu weer te struikelen over dat gat... ze heeft nog een kleine maand voor het zover is, dus als ze het weer oppakt dan mag ze denk ik wel afzwemmen.
We zien wel, als het niet lukt ook prima hoor. Maar we hebben soms ook wel het idee dat het een beetje een aandachtsdingetje aan het worden is... Dan gaat ze gewoon door dat gat en op het moment dat ze dichter bij het afzwemmen komt "kan" ze het ineens niet meer.
Ach ja, we zien wel, ze heeft er lol in en dat is het belangrijkste. Het is af en toe wel een figuur hoor, maar wel een lief en leuk figuur O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146861978
Bij ons heeft oefenen heel goed geholpen, maar dan gewoon tijdens het 'speelzwemmen ' op zondag ochtend. Niet als aangewezen 'we gaan nu oefenen moment'.

Moeilijk hoor, heb er geen tips over. Weet nl echt niet wat ik zelf zou doen.
Wat Gao zegt over oefenen: ik gebruik zwemmen nog steeds vaak als voorbeeld als iets niet lukt bij mijn oudste/als ze denkt dat ze iets niet kan.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:06:05 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146861981
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:44 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het overkomen alsof juf er best wel veel druk op legt... kan je juf niet duidelijk maken dat jullie liever hebben dat ze met plezier lekker oefent dan dat ze zo snel mogelijk door gaat... Of is er een andere juf waar ze terecht kan, waar ze misschien een betere klik mee heeft...
Ik vind juf juist heel lief klinken. Die is natuurlijk ook gewend aan ouders die alsjeblieft-zo-snel-mogelijk die kinderen met diploma willen hebben, en ik kan me zo voorstellen dat er best kinderen zijn die juist verdrietig zouden zijn als ze als enige in het oude klasje zouden blijven.
pi_146861995
Ze leert net zo goed dat je het met oefenen wel kan leren als je niet extra gaat oefenen, denk ik. Ik vind juist zwemmen, omdat het zo afhankelijk is van er aan toe zijn en ook van een lange adem voor je een paar diploma's hebt, iets waar je niet te veel druk achter moet zetten. En in dit geval krijg ik meer de indruk dat juf bepaalde dingen wil, dan dat L en Spring die willen. Dat is dan jammer voor juf, maar daar ging ik niet in mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146862032
Het is niet zo dat ze niet vaak genoeg zwemt, nijna. Integendeel. In het reguliere bad moet ze alleen bandjes om. En daar kan ze dr zwembewegingen niet oefenen. En daar gaat het juist om, ze doet dr slagen snel en slordig en dr armen en benen stemt ze niet goed op elkaar af.

Ik vind idd dat de juf er teveel druk op legt. Dat heb ik r ook gezegd, dat ik het vooral leuk wil houden. Ik denk dat ze daar in dit geval de beste resultaten mee boekt.

hiernaast vind ik ook dat de juf gewoon dr keus moet maken. Óf ze is goed genoeg voor groepje drie, kan gewoon met hen mee en loopt niet dusdanig ver achter dat er wekelijks geoefend moet worden (helemaal niet als je naast de ¤800,- lesgeld ¤4,- per keer betaalt om te kunnen oefenen), óf ze is nog níet goed genoeg voor groep drie. Dan mag ze nog lekker een blok klooien op een lager niveau.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 21-11-2014 09:20:35 ]
pi_146862067
Ze is niet de enige die dan in het oude klasje zit, gao. Er zijn er meer 'blijven zitten.' Ze zit nu juist als enige in een nieuw klasje met vreemde kinderen. :)
pi_146862289
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:09 schreef -Spring het volgende:
Het is niet zo dat ze niet vaak genoeg zwemt, nijna. Integendeel. In het reguliere bad moet ze alleen bandjes om. En daar kan ze dr zwembewegingen niet oefenen. En daar gaat het juist om, ze doet dr slagen snel en slordig en dr armen en benen stemt ze niet goed op elkaar af.

Ik vind idd dat de juf er teveel druk op legt. Dat heb ik r ook gezegd, dat ik het vooral leuk wil houden. Ik denk dat ze daar in dit geval de beste resultaten mee boekt.

hiernaast vind ik ook dat de juf gewoon dr keus moet maken. Óf ze is goed genoeg voor groepje drie, kan gewoon met hen mee en loopt niet dusdanig ver achter dat er wekelijks geoefend moet worden (helemaal niet als je naast de ¤800,- lesgeld ¤4,- per keer betaalt om te kunnen oefenen), óf ze is nog níet goed genoeg voor groep drie. Dan mag ze nog lekker een blok klooien op een lager niveau.
Hoe lang zit ze op zwemles? Volgens mij is het helemaal niet raar dat ze nog slordig en niet goed afgestemd zwemt. Het is echt heel moeilijk om die beweging netjes en op het goede moment te maken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146862375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe lang zit ze op zwemles? Volgens mij is het helemaal niet raar dat ze nog slordig en niet goed afgestemd zwemt. Het is echt heel moeilijk om die beweging netjes en op het goede moment te maken!
Euhm, iets langer dan een half jaar of zo? Het stomme is dat ze het ook eigenlijk al heel goed kan. Zo goed dat ze een groepje vooruit is gezet. Maar dat zijn oudere kinderen die toch net een stukje beter zijn.

L is ook gewoon nog een heel stuk speelser.
pi_146862439
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:28 schreef -Spring het volgende:

[..]

Euhm, iets langer dan een half jaar of zo? Het stomme is dat ze het ook eigenlijk al heel goed kan. Zo goed dat ze een groepje vooruit is gezet. Maar dat zijn oudere kinderen die toch net een stukje beter zijn.

L is ook gewoon nog een heel stuk speelser.
Dat is S ook. Ze kan het best aardig, maar ze dobbert nog te veel gezellig in het water rondkijkend naar wat iedereen doet en of ze nog een vogeltje ziet vliegen buiten en de klok weer een minuut verder gaat en kijk daar drijft iets in het water en oo, moest ik nu op mijn rug zwemmen :')

Maar ze gaat met plezier, en dat vind ik belangrijker dan dat ze snel gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146862502
Bij Lena zwemmen ze met zo'n easyswim zwempak, is dat evt ook niet iets wat mag in jullie reguliere bad Spring? Dan kan ze wel gewoon haar armbewegingen maken tijdens het gewoon leuk en gezellig samen spelen/oefenen. Ik zie genoeg op MP staan.

Of is ze daarvoor alweer te ver qua zwemontwikkelingen? Lena is net 2 weken terug begonnen, dus ik heb nog geen idee ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_146862504
Dat inderdaad. :D L wil vooral onder water zwemmen en koprollen maken en zo. Watervrij is ze dan ook absoluut. Met het gat bijvoorbeeld voorzie ik dan ook geen enkel probleem. Ze doet alleen dr slagen niet netjes.
pi_146862538
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:34 schreef Poppedein het volgende:
Bij Lena zwemmen ze met zo'n easyswim zwempak, is dat evt ook niet iets wat mag in jullie regulieren bad Spring? Dan kan ze wel gewoon haar armbewegingen maken. Ik zie genoeg op MP staan
Dat hebben we idd! Van een vriendin gekregen. Groep twee zwemt nu ook met zo'n ding. Groep drie is nog een bezemklasje met kurken.
pi_146862563
Maar mag ze die niet aan in t reguliere zwembad dan? als vervanging van de bandjes? Hier in de buurt mag t ook niet overal, maar genoeg plekken waar t wel als officieel drijfmiddel gezien wordt
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_146862612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:37 schreef Poppedein het volgende:
Maar mag ze die niet aan in t reguliere zwembad dan? als vervanging van de bandjes? Hier in de buurt mag t ook niet overal, maar genoeg plekken waar t wel als officieel drijfmiddel gezien wordt
Dat weet ik niet, eens vragen!
pi_146863153
Er is zeker geen ander zwembad in de buurt?

Ik merk bij Jen enorm het verschil nu ze in een ander zwembad aan het lessen is. In zoetermeer was het natuurlijk les met 10 kindjes in een groep, en dan 5 groepen tegelijk.
Nu zwemt ze in het laatste klasje, ook wel met 10 kindjes, maar dat zijn dan ook alle kindjes die op dat moment aan het zwemmen zijn. Minder afleiding, meer rust. Ze zwemt nu een uur ipv 45 minuten en ook daarvan zie ik resultaat. En blijkbaar zijn de mensen hier ook gewoon veel relaxter. Het gehaast en opgefokte uit de randstad zie je weinig terug hier in de durpjes. En dat zorgt ook dat de kinderen met veel meer rust worden benaderd.
Bij dit zwembad wordt er ook geen druk op de kinderen gelegd, het belangrijkste is dat je je best doet en dat je het probeert. Als het niet lukt is dat niet erg. Tussen diploma's hebben ze elke 5 weken, dan zwemmen de ouders mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146863659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Er is zeker geen ander zwembad in de buurt?

Ik merk bij Jen enorm het verschil nu ze in een ander zwembad aan het lessen is. In zoetermeer was het natuurlijk les met 10 kindjes in een groep, en dan 5 groepen tegelijk.
Nu zwemt ze in het laatste klasje, ook wel met 10 kindjes, maar dat zijn dan ook alle kindjes die op dat moment aan het zwemmen zijn. Minder afleiding, meer rust. Ze zwemt nu een uur ipv 45 minuten en ook daarvan zie ik resultaat. En blijkbaar zijn de mensen hier ook gewoon veel relaxter. Het gehaast en opgefokte uit de randstad zie je weinig terug hier in de durpjes. En dat zorgt ook dat de kinderen met veel meer rust worden benaderd.
Bij dit zwembad wordt er ook geen druk op de kinderen gelegd, het belangrijkste is dat je je best doet en dat je het probeert. Als het niet lukt is dat niet erg. Tussen diploma's hebben ze elke 5 weken, dan zwemmen de ouders mee.
Dat klinkt leuk en ontspannen! Fijn dat het beter gaat zo met Jen.

Spring, ik heb geen zinnig advies, voor allebei de opties is wat te zeggen. Doe wat voor jou het beste voelt, het is jouw kind én je betaald grof geld voor die lessen, lijkt me niet meer dan redelijk dat je zelf de laatste stem hebt in badje terug in dit verhaal.
:)
pi_146866035
Spring lastige keuze. Een badje terug klinkt wel fijn voor het zelfvertrouwen. Heb je geen probleem met wat langer blijven zwemmen is dat niet zo erg.
Maar het gaat niet altijd goed. Chris zwom eerst met een meisje, tegelijk begonnen en het meisje liep een badje voor. Chris is naar een andere dag gegaan en vorige week zagen we hen pas weer. Dat meisje was ook terug gezet omdat ze het hoogste ondiep-groepje net niet bij kon benen. Ze is in het 2e groepje flink gaan geinen en spelen, waardoor ze ook niet meer echt oefende. Het was ook te makkelijk en duurde het nog langer. Ze is nu net naar het A-bad, terwijl Chris daar in maart al zat, en zijn diploma in juni haalde. En ze was echt duidelijk verder eerder.Haar ouders balen nu wel van de keus van de juf..

Ik zou niet na 1 les opgeven. maar even 2/3 lessen aankijken of ze het oppakt met meer lessen.
Maar het is maar net wat jou gevoel je ingeeft, jij kent je kind het best!
pi_146866332
800 euro Spring? Echt? en dan gaat ze zelf niet in het water en moet jij gaan oefenen met haar? Echt?
Dat klopt natuurlijk niet he. En lekker rustig aandoen als ze pas 5 is. Een diploma halen als je 6 of 7 bent is goed genoeg.
pi_146867201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:20 schreef Troeta het volgende:
800 euro Spring? Echt? en dan gaat ze zelf niet in het water en moet jij gaan oefenen met haar? Echt?
Dat klopt natuurlijk niet he. En lekker rustig aandoen als ze pas 5 is. Een diploma halen als je 6 of 7 bent is goed genoeg.
Ja joh, Jen is bijna 7 nu en hikt nu eindelijk een keer tegen A aan. Elk kind doet het gewoon op een eigen tempo, dat ga je toch niet afdwingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146874267
Ik ben blij dat ze hier niet verschillende badjes hebt.
Ze delen hier elke keer na het diplomazwemmen, de groepen opnieuw in zodat de kinderen weer ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Maar dat loopt in die periode wel weer aardig uit elkaar. De een gaat snel, de ander niet. Dus hoe meer tijd er voorbij gaat, hoe groter het verschil wordt. Soms zie je in 1 groep kinderen met bandjes en alles nog om, terwijl anderen al met kleren gaan zwemmen.
Dan moeten de juffen wat gedifferentieerder les gaan geven, maar dat kan gelukkig.

Het lijkt me als badjuf ook wel lastig hoor, er zijn veel ouders die er enorm bovenop zitten. En ik denk dat het goed is om ook af en toe te overleggen als je twijfels hebt of merkt dat er iets niet lekker loopt.
Maar je kan naar mijn idee niet afdwingen dat je kind NU zijn diploma haalt ofzo.
Ze leren op hun eigen tempo. De een heeft het snel onder de knie, de ander moet er veel meer voor oefenen.

Spring ik snap de juf niet zo goed, of misschien heeft ze veel te maken met ouders die maar liefst hebben dat het kind zo snel mogelijk door gaat. Maar volgens mij heb jij al wel eerder aangegeven dat het niet zo snel hoeft. Jammer dat ze er niet zoveel mee lijkt te doen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146876097
Echt. Dat zwembad. :') Ik ga proberen te schetsen hoe het gegaan is.

L is daar een half jaar geleden of zo gestart in groep 1. Tegen het einde van het blok begon de juf te pushen dat ze L naar groep 3 wilde hebben. Maar daarvoor moesten we oefenen. Wij geoefend, niks meer van de juf gehoord en vervolgens werd L stilzwijgend ingedeeld in groep 2. Dat stond in een mail die ik van de manager van het zwembad kreeg.

Vorige week was L's eerste les in groep 2.
De juf: "Je moet wel met L gaan oefenen, hoor, anders moet ze terug naar groep 2"
Ik: "Huh? Maar ze zit toch al in 2?"
De juf: "Nee, hoor. Ze zit in 3."

Ik vanmiddag besloten dat ik geen zin had in gepush en ze dan maar lekker een niveau terug ging. Naar groep 2 dus. Dus ik de manager van het zwembad gebeld.

Ik: "Ja hallo met de moeder van L. Ik wil graag dat L terug gaat naar groep 2 want bladiebla."
Manager: "Maar L zit al in groep 2."
Ik: "Wtf. Ik snap er geen zak meer van. Jullie zeggen allemaal wat anders."
Manager: "L zit in een samengesteld groepje. Hierin zitten kindjes uit groep 2 en groep 3. L kan wel terug naar een klasje met alleen maar groep 2-ers, maar da's heel vol al. Dan kan ik beter aan haar juf vragen of ze L wat makkelijkere lesstof aanbiedt. Lesstof die past bij groep 2. Hiernaast kan ze met zo'n Easy swim-vestje zwemmen. Dan voelt ze zich misschien wat veiliger."

Enfin. L heeft gewoon in d'r eigen groepje gezwommen, op d'r eigen niveau en de juf leert 'r nu eerst d'r armen te doen en dan de benen. Net als ze kindjes leren in het groepje waar alleen maar 2-ers inzitten.

Schiet mij maar lek. Maar L vond het super gelukkig. Daar gaat het om. En dat ik vooruit betaald heb. Daar gaat het ook een beetje om. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2014 @ 19:03:21 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146876400
Zwemmen gaan wij komend jaar pas aan beginnen. Ben wel trots op mijn kleuter trouwens. Dinsdag tien minuten gesprekje gehad, en waar hij vorig jaar weinig vorderingen maakte, heeft hij in het eerste half jaar in deze klas dat dubbel en dwars ingehaald. Van vorig jaar nauwelijks vier woorden achter elkaar kunnen onthouden, nu thuiskomen met liedjes van vier coupletten (die ik niet eens kende :') ) Hij zal wel hard moeten werken in groep drie volgend jaar, maar daar heeft z'n huidige juf alle vertrouwen in. Hij wil graag, is leergierig en ontzettend sociaal in de klas O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 21 november 2014 @ 20:11:24 #97
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_146878860
Zwemles... Marlien is ook weer begonnen. Ze gaat nu naar watergewenning (of, zoals zij zegt: -verwenning :+ ), omdat de gewone groep nog niet gaat. Afgelopen woensdag voor het eerst en ze vond het erg leuk!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_146880557
Mijn kleine man (4 jaar) is na een week school op vrijdagmiddag niet meer zo gezellig (want moe). Komt dat bij jullie ook voor en hoe gaan jullie er mee om?

Ik heb gemerkt dat ie een middag knutselen in en om het huis maar suf vindt. Ohja, wegens continurooster is de vrijdagmiddag hier vrij ipv de woensdagmiddag.
Professioneel gifmenger.
pi_146880754
Spring, wazige club, maar ze heeft er plezier in, en dat is fijn!

Buurpoes, zelfs mijn 7-jarige heeft er nog wel last van. Zeker nu met de sint-stress. En dit jaar ook nog portie verhuisspanning..
Ik probeer hem op zo'n middag een beetje zijn eigen gang te laten gaan. Dan maar een uurtje tv extra, of wat langer op de wii. Niet teveel van verwachten, want dat krijg je er toch niet uit ;)
pi_146882120
Spring, wat fijn dat L. het naar haar zin had!

DJMO, wat klinkt dat goed!

Grijs, Marlien, het klinkt bijna als een feestje: waterverwenning :D.

Buurpoes, dat klinkt bekend. 5 jarige is woensdag- en vrijdagmiddag vrij, en is vrijdagmiddag best aan de lat. En mijn 7-jarige heb ik vandaag eerder opgehaald op school ze niet lekker was. En eigenlijk denk ik dat het voor het grootste deel vermoeidheid was. Dus we hebben haar maar even lekker op de bank laten spelen met haar tablet vanmiddag.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146882552
Oh, schermen (pc, tablet, foon) leiden hier standaard tot gehuil, dus daar doe ik niet meer aan. Maar wellicht dat spelletjes (kort en grappig) nog n optie is.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 22 november 2014 @ 11:01:55 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146893513
Wat is een goed moment om te starten met zwemles?
Direct als hij naar school gaat lijkt me wat veel tegelijk maar wanneer dan wel?
Of is vijf sowieso een betere leeftijd dan vier om te beginnen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146893588
Ik ben voor 4.5, Zoë startte een maand na haar vierde verjaardag en dat was net iets te snel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 november 2014 @ 11:07:24 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146893592
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:01 schreef laziness het volgende:
Wat is een goed moment om te starten met zwemles?
Direct als hij naar school gaat lijkt me wat veel tegelijk maar wanneer dan wel?
Of is vijf sowieso een betere leeftijd dan vier om te beginnen?
ik heb hier eens gelezen dat ze het zwemmen sneller onder de knie krijgen als ze eenmaal kunnen fietsen. Jan kan dat nu inmiddels wel, vandaar dat ik komend jaar wil gaan starten ")
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146894216
Ze raadden bij onze zwemschool 4,5 of 5 aan om te starten. S startte met 4,5 en gaat prima. Moet ik er wel bij zeggen dat ze school niet heel vermoeiend vindt, van begin af aan fulltime heeft meegedraaid en nooit erg moe was. Daar zou ik eerst naar kijken, inderdaad, hoe goed trekt hij school. En of er een wachtlijst is, zodat je op tijd ingeschreven bent voor wanneer je wil beginnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146895844
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:01 schreef laziness het volgende:
Wat is een goed moment om te starten met zwemles?
Direct als hij naar school gaat lijkt me wat veel tegelijk maar wanneer dan wel?
Of is vijf sowieso een betere leeftijd dan vier om te beginnen?
Nouja er is geen beste leeftijd natuurlijk, t is allemaal relatief I guess. Ik heb altijd begrepen dat kinderen vanaf 6 jaar het t snelste oppikken omdat ze dan het concentratievermogen bezitten om bij de les te blijven, het uithoudingsvermogen om echt kilometers te maken en ook het motorisch vermogen om die zwemslagen snel en goed onder de knie te krijgen. Maar goed, dat geldt zeker niet voor ieder kind en het is van veel meer afhankelijk natuurlijk.
Vlak nadat hij naar school gaat zou ik zelf niet zo snel doen omdat het dan wel erg veel tegelijk wordt. Wellicht dat je in de zomer eens kunt kijken wat er aangeboden wordt? En wat Sly zegt ja, wachtlijsten even bekijken, misschien dat je hem wel nu al in moet schrijven wil hij een plekje hebben met 4,5?

Mijn oudste gaat vanaf 6, dus na deze zomer. De jongste gaat ook vanaf 6 denk ik.
:)
pi_146896079
Het hangt er echt vanaf denk ik. Yaro is in dezelfde week gestart als school. Maar direct full time school was voor hem niet vermoeiend en dit ging prima.

Yaro gaat er wel lang over doen, maar dat is meer omdat hij niet watervrij is, dus voor ons de keuze om hem nu al te laten gaan. En omdat hij het heel leuk vind.

Wel trouwens overleg met de zwemmeester ivm vorderingen.
pi_146896717
Mijn 4 jarige zit op kleuter zwemmen. Helemaal leuk, beetje spelen, oefenen, spelen en kletsen. Half uurtje pw. Vind 4 wel jong om echt aan lessen te beginnen (voor mijn kinderen).
Met een meidenkwartet
pi_146899816
Chris is met 5 jaar begonnen. Niet eerder, omdat hij nogal last van watervrees had. Maar ik vond wel dat hij de oefening met water kon gebruiken, ook voor het haren wassen ;)
Heb bewust een vereniging gekozen die het rustig aan doen in het begin. Zij raden ook minimaal 5 jaar aan. Eerder mag, maar wel met de opmerking dat het dan wel langer gaat duren.. Na een half jaar durfde Chris eindelijk zijn hele gezicht onder water te doen. Maar hij had er wel plezier in. Hij heeft uiteindelijk 2 jaar over A gedaan..
Hij fietste met 3j9mnd :P maar verder motorisch niet zo handig
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:40:37 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146899865
Ollie is watervrij en ik kan vrij snel terecht als we willen beginnen. Ik ga na de zomervakantie wel eens kijken dan.
Dan is hij 4,5 jaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146899903
Ik wacht tot mijn zoon zes is, over bijna twee jaar. Later beginnen betekent vaak een korter 'traject' om de diploma's te behalen.
Professioneel gifmenger.
pi_146909628
Lars is met 4 begonnen, anderhalve maand na zijn verjaardag. Voor ons was het meer omdat hij de vier jaar ervoor wekelijks naar babay/peuterzwemmen ging, en we eigenlijk dat ritme wel vol wilden houden van 1 keer per week naar het zwembad. Hij vindt het ook hartstikke leuk en kijkt er elke week echt naar uit.
En ja, concentratievermogen en bij-de-les blijven laat wel wat te wensen over. Ik weet dat hij er relatief lang over zal doen voor hij een diploma heeft, maar eerlijk gezegd is dat diploma niet eens mijn doel. Lekker zelfstandig bezig zijn daar is me ook wel wat waard.

(Alleen zou het wel erg fijn zijn als Femke niet meer mee hoefde, want da's toch wel een hele onderneming met 2...)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 november 2014 @ 21:37:13 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146909827
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:01 schreef laziness het volgende:
Wat is een goed moment om te starten met zwemles?
Direct als hij naar school gaat lijkt me wat veel tegelijk maar wanneer dan wel?
Of is vijf sowieso een betere leeftijd dan vier om te beginnen?
hier raden ze 5,5 jaar aan, dan hebben ze wat meer kracht en uithoudingsvermogen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:57:21 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146910502
Hoe lang het traject tot diploma duurt maakt me niet zoveel uit. Ik wil graag dat hij tzt iets gaat doen aan sport of muziek o.i.d. maar dat zwemdiploma is ook belangrijk.
Ik vind twee dingen tegelijk na schooltijd teveel (zo sta ik er op het moment in althans) dus als ik hem nu ergens anders op doe moet ik dat onderbreken voor zwemmen straks.
Bovendien willen we de stad uit verhuizen dus hem nu bij een sportvereniging vriendjes laten maken en dan er weer af moeten halen voorkom ik ook liever.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146910926
Mijn dochter staat ingeschreven sinds haar 4de verjaardag en de wachttijd was 6-9 maanden. Ze is enorm watervrij en wil zelf erg graag beginnen. Hier hetzelfde als Lazi, liever niet 2 dingen per week in het begin, merk nu al hoe snel de week vol zit met speeldates, bso, oma enz..

[ Bericht 32% gewijzigd door Lamb29 op 22-11-2014 22:13:29 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_146911320
Ik houd de leeftijd van 6 jaar aan (waarbij ik de lengte van het gehele traject wel ik acht neem).
pi_146911896
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:57 schreef laziness het volgende:
Hoe lang het traject tot diploma duurt maakt me niet zoveel uit. Ik wil graag dat hij tzt iets gaat doen aan sport of muziek o.i.d. maar dat zwemdiploma is ook belangrijk.
Ik vind twee dingen tegelijk na schooltijd teveel (zo sta ik er op het moment in althans) dus als ik hem nu ergens anders op doe moet ik dat onderbreken voor zwemmen straks.
Bovendien willen we de stad uit verhuizen dus hem nu bij een sportvereniging vriendjes laten maken en dan er weer af moeten halen voorkom ik ook liever.
Die overweging hadden wij ook, inderdaad. En ze had enorme zin in zwemles, dus dat kwam goed uit, want zwemdiploma's vinden we wel belangrijk. En ja, misschien duurt het wat langer en is ze nu nog niet krachtig en geconcentreerd genoeg, ze is wel bezig met water, leert wel echt wat en is fijn in beweging.

Inmiddels zit ze ook op turnen en op de BSO doet ze capoeira. Beweging genoeg dus :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146912313
Tess zou het liefste nog willen dansen en Amber wil op gitaar/vioolles. Maar voorlopig vind ik het nu even goed.
Maandag gaan ze naar de BSO, dinsdag zwemt Tess van 15.50 - 16.25 in Scheveningen en Amber traint van 17.30 - 18.30 in Rijswijk. Woensdag hebben we een rustdagje, donderdag gaan ze naar de opvang, vrijdag zwemt Tess in Delft en traint Amber en zaterdag heeft Amber een wedstrijd.
Tussendoor moet Amber ook nog huiswerk maken.

Tess is begonnen met zwemles toen ze 4,5 was (januari 2014 en zit nu in badje 3. badje 5 is afzwembadje voor A). Amber toen ze bijna 5 was. Amber heeft 2,5 jaar over A, B en C gedaan.

Bekijk deze YouTube-video
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_146912577
Waar gaan jullie vicks? Wij kunnen oa naar de schilp en naar monster geloof ik?
:)
pi_146912580
Hier beiden met 5 jaar begonnen. Meike had binnen een jaar a en b.lars is sinds september bezig en dat gaat ook goed.

Lars mocht vandaag een prijs in ontvangst nemen, , gewonnen bij een knutselwedstrijd. Sinterklaas reikte de prijs uit. Leuk!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_146912774
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:57 schreef mignonne het volgende:
Waar gaan jullie vicks? Wij kunnen oa naar de schilp en naar monster geloof ik?
dinsdag in de Blinkerd in Scheveningen, vrijdags in Kerkpolder in Delft
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_146919384
T. is begin oktober begonnen met zwemles en 13okt 5 geworden.
Twee keer per week 45 min.
geen sport of clubje er nog naast.
Dit is genoeg even ook met bso etc.
45 min is ook lang genoeg vind ik, we hebben laatst mee gezwommen maar ze moeten er aardig aan.
ik had ook met hun gebeld omdat ik twijfelde of we j. Ook niet gelijk wilde laten beginnen (jan wordt ie 4).
Bij ons raden ze een jaar of vijf aan.
Dit ivm conditie,concentratie en motorisch.
Ze zouden er anders langer over doen en zien bijv. vriendjes een groep hoger gaan en zelf niet wat demotiverend kan werken.
Over t algemeen merkten ze ook dat jongens wat minder snel dan meisjes zijn.
Omdat jongens wat makkelijker kunnen zijn.
T. is begonnen met 4 kurken en mocht er afgelopen week 1 vanaf.
er waren ook al wat meisjes die met 3 zwommen.
En watervrij is wel fijn maar kan ook nadelig werken.
t was ook heel watervrij maar had zich zelf al een manier "aangeleerd" om in t water rond te gaan ;-) er was een meisje die tot 3 lessen terug door de meester t water in werd genomen en die zwom als eerste de schoolslag goed en zwom met 3 kurkjes.

Succes!
pi_146919464
ik loop een jaar achter :P
pi_146919468
F wil op dit moment niet op zwemles. Nou is het niet iets waar hij echt een mening over heeft, maar ik ken hem wel een beetje en als hij zegt dat hij iets niet wil dan zal het ook niet makkelijk gaan.
Dus dan wacht ik liever even.
Ik was van plan rond 4,5 te beginnen, maar denk nu eerder aan de 5 jaar. Er is niet echt een wachtlijst bij het zwembad, dus dat scheelt :)
Watervrij is hij in ieder geval al wel.
pi_146919494
Heb je idd goed.
Als de motivatie er niet is zal t niet makkelijker gaan.

Merk wel dat er hier in de buurt veel verschil in prijzen per les zit en event.afkopen.
ook materialen, bij de 1 moet een speciaal zwemvest a 40 Euro gekocht worden en bij de andere zwemschool kunnen ze materialen van daar gebruiken.
pi_146919577
Ik heb al veel kinderen af zien zwemmen van verschillende zwembaden maar er is veel niveau verschil vind ik.
Dus prijs zou niet mijn enige overweging zijn.
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 23 november 2014 @ 09:01:42 #127
5428 crew  miss_sly
pi_146919590
En ook niet alleen het niveau als ze klaar zijn. Ook de manier van lesgeven vind ik belangrijk. Ik vind die lessen met zo'n zwemvest niet zo geweldig, want het geeft een kind in eerste instantie al een gevoel van kunnen drijven, terwijl dat nog niet zo is. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de eerste tijd, tot ze het echt onder de knie hebben en baantjes gaan zwemmen om te oefenen, de badmeester of -juf bij ze in het water is. Als ik zie hoe de badmeester van S dat doet, echt geweldig! Geeft ze veel vertrouwen en hij kan ze echt daadwerkelijk helpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146919662
Klopt cathmar,bedoelde er alleen mee dat t goed is rond te kijken en dat dat o.a. iets is wat ik in mijn omgeving merk en zie.
maar zal ook komen doordat er veel kinderen op zwemles zitten of ermee beginnen.

Wat miss sly ook zegt.
meester of juf in bad, met 1 of 2 begeleiding?

Hier in de buurt zwemschool met 1 juf en per les moet er een ouder bij wachten in geval van calamiteiten.
Daar had ik van tevoren nooit over nagedacht.
pi_146919724
Ze starten hier zonder kurkjes. L. zit nu in groepje 2 en leert nu met zo'n drijvende sliert (ik weet niet hoe je zo'n ding noemt) buigen-wijd-sluit op haar rug en buik en zonder de sliert de schoolslag. De meesters en juffen zitten in de eerste 3 groepjes nog bij de kindjes in het bad en vanaf groepje 4 wordt er vanaf de kant lesgegeven. Kurkjes komen pas in groepje 3, maar L. flierefluit eem beetje tijdens de lessen, dus groepje 3 is nog lang niet in zicht. Ik vind dat ook niet zo erg eigenlijk, het meest belangrijke is dat ze er plezier in heeft. :)

Qua prijs, bij ons zwembad kun je een pakket kopen voor 600 euro en dan halen ze A en B. Ze moeten wel eerst 'gekeurd' worden voor ze het pakket mogen nemen, want het zwembad moet er wel aan verdienen tenslotte. ;)

Ze zwemmen hier trouwens met Jippie het Nijlpaard ofzo, volgens mij is dat wel een landelijk gebruikte methode.
pi_146919749
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 08:29 schreef het-is-mij het volgende:
Heb je idd goed.
Als de motivatie er niet is zal t niet makkelijker gaan.

Merk wel dat er hier in de buurt veel verschil in prijzen per les zit en event.afkopen.
ook materialen, bij de 1 moet een speciaal zwemvest a 40 Euro gekocht worden en bij de andere zwemschool kunnen ze materialen van daar gebruiken.
Ik ken mijn kind langer dan vandaag ;)

De keuze voor het zwembad waar ik straks naartoe wil heb ik gemaakt op basis van het zwembad eigenlijk.
Het zwembad hier in het dorp vind ik niet zo. En van de verhalen die ik gehoord heb van kennissen over de zwemlessen werd ik ook niet heel enthousiast.
Je hebt hier ook nog een zwemvereniging die van hetzelfde zwembad gebruikt maakt, daar hoor ik dan wel betere verhalen over. Alleen blijft het zwembad.
Qua kosten scheelt het wel heel erg veel :') (zeg maar 2 maanden zwemles bij het andere zwembad is daar een heel jaar en er komt dan nog contributie bij maar dat is maximaal 30 euro)

Jip heb ik vroeger ook gehad :D En dat heeft mijn voorkeurszwembad dus ook.
pi_146921337
Driekus zwemt sinds hij 8 weken was en heeft als peuter al een peuterzwemdiploma gehaald. Daarna zijn we met 4,5 gestart met de gewone zwemles. Hij doet een sneltraject; 1 keer per week twee uur zwemmen. Vanaf les 1 in het diepe met de easyswim. Ze doen niet aan badjes en pas na diploma A doen ze delen van de les zonder leraren in het bad. Ook vanaf het begin moet die easyswim uit om bijvoorbeeld onder water te zwemmen.
Driekus heeft een maand moeten wennen aan het schoolse, maar nu is hij dikke maatjes met de leraar en gaat het goed. De vraag blijft of hij a, b en c haalt in 8 maanden. Dat heeft meer te maken met zijn motoriek .
Overigens het voordeel van de hesjes is dat ze meteen kunnen starten met de slagen leren. Er gaan steeds meer drijvers uit het hesje, dus steeds meer zelf doen. Bijkomend voordeel voor mijn vetloze is dat het ook lekker warm is.

Tienus start nu met peutersurvival en gaat daarna ook met 4,5 voor a. Hij is dan al mooi gewend aan het hesje.
Dit is niet het mooiste zwembad maar het werkt zo prima. En zolang ze les hebben mogen ze gratis bij een aantal zwembaden binnen. Ook belangrijk: ik kan ze zien door een raam maar niet horen. Er zijn regelmatig kijklessen en dan hoor je 1 op 1 hoe het gaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_146929336
Hier zijn ze beide begonnen met 5 jaar. De oudste zat toen al een paar weken in groep 2, de jongste begon vlak voor de zomervakantie (ze zwemmen bij deze zwemschool ook gewoon door in de vakanties).
Jongste kon al eerder, maar wilde pertinent niet. Wij hadden gezegd dat ze in groep 2 op zwemles moest van ons, maar ik kreeg in april bericht dat ze kon starten, dat wilde ze niet. En in juni kon ze weer starten en wilde ze heel graag.
Oudste heeft bijna een jaar over A gedaan, jongste had het in 4 maanden en als ze zo door zwemt waarschijnlijk volgende maand B.

Wat is de ideale leeftijd? Tja... ik denk dat die er niet is. Althans, het verschilt per kind denk ik. Hoe sterk zijn ze al, hoeveel uithoudingsvermogen hebben ze, kunnen ze de tijd die de les duurt hun aandacht erbij houden, zijn ze watervrij al, enzovoort.
Ik zou niet starten vlak nadat ze beginnen op school (groep 1), eerst maar kijken hoe dat gaat voor je er iets bij gaat doen. Maar dat is mijn mening.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 23 november 2014 @ 16:52:32 #133
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146929688
Hier wil R nog niet. Die wil gewoon tot zn 18e met vleugels zwemmen met memmie :+
Nu is hij verder watervrij, springt met die dingen zo in het diepe en doet bommetjes, Straks in groep 2 (Hij zit nu in groep 1, wordt over 3 weken 5) wil ik hem op zwemmen doen. Tenzij hij eerder wel ineens wil. Dan vind ik het ook goed :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146932589
Vlindur, I riep ook dat ze pas in groep 4 wilde, toen hebben wij gezegd dat we dat te laat vonden en dat het in groep 2 werd.
En ineens nadat we zelf ook een paar keer waren zwemmen had ze blijkbaar zo de smaak te pakken dat ze wel wilde. Of eigenlijk wilde ze gewoon niet meer met vleugeltjes en al die zooi zwemmen volgens mij.
En toen wilde ze ook op zwemles ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146943051
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:40 schreef Nijna het volgende:
Vlindur, I riep ook dat ze pas in groep 4 wilde, toen hebben wij gezegd dat we dat te laat vonden en dat het in groep 2 werd.
En ineens nadat we zelf ook een paar keer waren zwemmen had ze blijkbaar zo de smaak te pakken dat ze wel wilde. Of eigenlijk wilde ze gewoon niet meer met vleugeltjes en al die zooi zwemmen volgens mij.
En toen wilde ze ook op zwemles ;)
Ik hoop dat die omslag bij F ook vanzelf komt :D hij zegt nu dat ie niet zonder bandjes wil zwemmen. Hij vindt denk ik dat het met bandjes ook prima gaat (gaat het ook, beide kinderen zwemmen gewoon zo rond).
Maar goed misschien moet hij het gewoon even zien bij andere kinderen :D

Oh en nog even trots doen. Mijn zoon fietst zonder zijwieltjes. Waren het al even aan het proberen en het ging wel een beetje, maar blijven trappen was wel een dingetje en het in de brandnetels vallen een keer hielp ook niet. Maar vandaag fietste hij zo weg (met een beetje hulp met het daadwerkelijk wegfietsen :P) O+

pi_146943869
Floris wat goehoed!!! Kanjer en nu niet meer in de brandnetels vallen he!

Mex is gelijk begonnen toen hij 4 werd en met school begon. Hij heeft er geen problemen mee, maar ik verwacht ook niet dat hij binnenkort al kan zwemmen, eerst is het watervrij maken.
Dat doen ze in een badje waar de kinderen kunnen staan en dan lopen ze door het water, doen kikkers na,blazen bootjes, pakken ringen van de grond, springen van matten af met hulp en leren te drijven met hulp.
Bij anderen op facebook zie ik dat kinderen gelijk drijfvesten en bandjes om krijgen en zo leren hun zwemmen, ik heb geen idee wat nou beter is, maar mijn collega's vinden hun methode ws. het beste;)
  maandag 24 november 2014 @ 07:25:09 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_146946460
Wat een stoere foto van Floris O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_146947875
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 23:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

Oh en nog even trots doen. Mijn zoon fietst zonder zijwieltjes. Waren het al even aan het proberen en het ging wel een beetje, maar blijven trappen was wel een dingetje en het in de brandnetels vallen een keer hielp ook niet. Maar vandaag fietste hij zo weg (met een beetje hulp met het daadwerkelijk wegfietsen :P) O+

[ link | afbeelding ]
Goed zo F. :D. Die brandnetels zijn niet zo'n fijne plek om in te landen... maar dat gaat je vast niet meer gebeuren, knapperd!

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:42 schreef Troeta het volgende:
*knip*
Bij anderen op facebook zie ik dat kinderen gelijk drijfvesten en bandjes om krijgen en zo leren hun zwemmen, ik heb geen idee wat nou beter is, maar mijn collega's vinden hun methode ws. het beste;)
Ik heb ook geen idee wat nou beter is. Het bad waar mijn kinderen zwemmen heeft geen ondiep deel, 1.30m is het minst diepe stuk. Dus die beginnen met bandjes en kurk.
Ik denk dat het ook per kind verschilt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146970073
Mijn zoon zat vanavond volgens eigen woorden flink in de stress.
Hij heeft morgen voor het eerst een boekbespreking en vindt het stiekem toch wel erg spannend. Gelukkig is hij toch rustig in slaap gevallen na een uur piekeren en stressen. Arm kind.
pi_146970203
Spannend! Meike had dat vorig jaar al. In groep 3! Vond ik echt wel heel vroeg maar zij maakte zich er niet druk om.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_146971268
Wauw dat is helemaal vroeg. Ook echt voor een cijfer?

Hier beginnen ze pas in groep 5 met boekbesprekingen. Ze moeten wat over het boek vertellen en een aantal bladzijdes voorlezen. Wanneer iedereen geweest is krijgen ze een cijfer ervoor. Damian is vooral zenuwachtig omdat hij graag minimaal een 8 wil halen. Strebertje :o
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 22:01:20 #142
5428 crew  miss_sly
pi_146971526
S doet dat nu al, vrijwillig, haha. Maar niet voor een cijfer. Ze stimuleren het wel op school, omdat ze graag willen leren dat presenteren, praten voor anderen, leuk is en het iets wordt waar je niet zenuwachtig voor hoeft te zijn. Ik hoop dat het werkt :)

Succes voor morgen! Komt vast goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 november 2014 @ 22:04:36 #143
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146971652
Bij ons ook in groep 3. Ze kwam in de ochtend beneden en zei: ik heb vandaag mijn boekbespreking.
Pax en ik wisten van niets had ze zelf zo afgesproken met de juf en de planning gemaakt enzo :D

En het moest gaan over een boek dat ze zelf al kunnen lezen. :o

Niet echt voor een cijfer maar ze bespreken het wel na met de klas.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146972307
Sonnetje wat knap van F. *O*

En wauw boekbesprekingen in groep 3 vind ik erg knap, laat staan het helemaal zelf plannen en bedenken. :o
  maandag 24 november 2014 @ 22:24:46 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146972378
Darn... boekbesprekingen :o

Soneal is vanmiddag voor het eerst wezen proefdraaien op de basisschool, al een kindje van de PSZ in de klas, en gelukkig een instroomgroep die nog maar een maandje draait, dus hij komt niet in een overvolle groep binnen.

Hij vond het prima trouwens, deed de deur open, liep naar binnen, ging op het stoeltje zitten dat de juf hem aanwees en riep vrolijk zwaaiend "daahaag mama".... ik kon nog net een kus krijgen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146978263
Onze kleuter is met ruim 5,5 jaar begonnen met zwemles (dus pas 3 wekengeleden). Hij vind het geweldig. Bij ons gaat de zwemleraar in het water en zezitten in zijn groep nu met zo'n 6 kinderen. Hij heeft ook al 2 stippen van de 6 gekregen, dus hij gaat best snel. Kwestie van erg gemotiveerd zijn: het liefste wil hij elke les een stip krijgen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 25 november 2014 @ 09:39:26 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_146979822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:57 schreef Tinuviel het volgende:
Onze kleuter is met ruim 5,5 jaar begonnen met zwemles (dus pas 3 wekengeleden). Hij vind het geweldig. Bij ons gaat de zwemleraar in het water en zezitten in zijn groep nu met zo'n 6 kinderen. Hij heeft ook al 2 stippen van de 6 gekregen, dus hij gaat best snel. Kwestie van erg gemotiveerd zijn: het liefste wil hij elke les een stip krijgen :)
Met alleen motivatie kom je er niet natuurlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146979883
Minke is nu 10 weken bezig ongeveer en nog 2 lessenen dan schuift ze door naar het volgende badje hoorden we afgelopen keer. Ze is echt een waterrat en vind het heerlijk zonder bandjes en zwemvestje. Zwemt hele stukken onder water en duikt vanalles op als ze in het doelgroepenbad zit (70 cm staat het nu op). Geweldig om te zien. Ze vraagt al weken wanneer ze nou Octi (de octopus waar je benen van moet sparen telkens bij de overgangen) krijgt... maar da's dus over 2 weken. *O*
Ik hoop maar dat ze het zo leuk blijft vinden, zelf heb ik ook ongeveer elk diploma wat er te halen viel gehaald, omdat ik zwemmen zo leuk vond/vind.
  dinsdag 25 november 2014 @ 09:45:41 #149
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146979969
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:24 schreef Leandra het volgende:
Darn... boekbesprekingen :o

Soneal is vanmiddag voor het eerst wezen proefdraaien op de basisschool, al een kindje van de PSZ in de klas, en gelukkig een instroomgroep die nog maar een maandje draait, dus hij komt niet in een overvolle groep binnen.

Hij vond het prima trouwens, deed de deur open, liep naar binnen, ging op het stoeltje zitten dat de juf hem aanwees en riep vrolijk zwaaiend "daahaag mama".... ik kon nog net een kus krijgen :')
En hoe voel jij je er bij ?

Ik vind het echt zo raar dat V. alweer 4 is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146979971
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Met alleen motivatie kom je er niet natuurlijk ;)
Dat zeker niet, maar het kan wel een stuk schelen... :).

Boekbespreking weet ik niet wanneer dat is, ik begreep vorig jaar van de juf van groep 3 dat kinderen die extra werk voor taal doen ook iets van een spreekbeurt zouden moeten houden, maar dat is niet gebeurd. Ik verwacht dat eerlijk gezegd dit jaar wel, maar ik denk dat ze dat soort dingen sowieso niet meer voor het eind van het jaar gaan doen. Algehele moeheid in de klas.
Ik heb een 7-jarige naast me zitten nu die gewoon ontzettend moe is. Vanmiddag wel weer even naar school waarschijnlijk. En zo maar een beetje afwegen per dag(deel) wat wijsheid lijkt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146980505
Hier zijn de boekbesprekingen vanaf groep 4, ergens in het voorjaar. Maar omdat het een combi 3-4-5 is, mogen de kinderen van groep 3 het wel doen als ze er zin in hebben. Chris heeft het vorig jaar niet gedaan. En geen idee wat zijn nieuwe school met de boekbesprekingen doet..
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:47:12 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146981484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:45 schreef Moppert het volgende:

[..]

En hoe voel jij je er bij ?

Ik vind het echt zo raar dat V. alweer 4 is.
Ik ben er echt niet aan toe.... m'n baby naar de grote school ;(
Hij is er wel aan toe trouwens, heel erg, dus dat maakt het weer goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146981619
Een combi 3-4-5? Vreselijk lijkt me dat.
En jeetje Soneal ook al naar school, leuk!!
pi_146981880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Troeta het volgende:
Een combi 3-4-5? Vreselijk lijkt me dat.
En jeetje Soneal ook al naar school, leuk!!
Nee, dat is niet vreselijk, bij montessori is dat juist de bedoeling. ;)
pi_146981936
Boekbesprekingen wauw :o wat klinkt dat groot!

Nijna wat vervelend -O- hier ook laatst eentje die helemaal huilend en moe uit school kwam. Bleek dat ze 's nachts allerlei nare dromen had. Of het echt aan de Sinterklaas-spanningen ligt weet ik niet, ze droomt over hele andere dingen, maar wie weet toch een soort verwerken ofzo? Ik weet ook niet zo goed wat ik er verder mee moet dus we houden ons maar low profile. Veel extra tukkies tussendoor en niet teveel gedoe.

Mijn dame gaat hard, mij iets te hard maar goed. Ze leest, schrijft en haar Engels gaat ineens ook weer met sprongen vooruit, zo leuk om te zien hoe dat blijkbaar toch een beetje een karaktertrekje is van haar. Ze had als baby al dat ze weinig oefende, ze deed dingen pas als ze het kon, en dan ook in 1 keer goed. Zo liep ze nooit aan mijn hand om stapjes te oefenen ofzo maar stond ze gewoon ineens op en liep ze door de kamer :') en nu dus met schrijven ook, ineens zei ze kijk mama, ik heb N. geschreven (naam klasgenootje.) En zal ik ook eens Sinterklaas schrijven? Dat kan ik wel hoor.
Van mij mag ze nog wel even klein blijven, maar goed, zolang ze zelf haar interesses/ontwikkeling volgt is t best.
:)
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:10:50 #156
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146982113
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:47 schreef Leandra het volgende:
Ik ben er echt niet aan toe.... m'n baby naar de grote school
Hij is er wel aan toe trouwens, heel erg, dus dat maakt het weer goed
Hier is hij er ook zo aan toe maar ik mis hem echt enorm -O-
Maar hij was al een poos thuis een beetje zat en wist niet echt meer wat te doen en had hopen energie te veel :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146982314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Troeta het volgende:
Een combi 3-4-5? Vreselijk lijkt me dat.
En jeetje Soneal ook al naar school, leuk!!
waarom is dat vreselijk?
Hier 1-2-3 bij elkaar en 4-5-6-7-8
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146987458
oh lijkt me echt niks, vooral groep 3 mag van mij lekker apart blijven.
pi_146987536
Mignonne, ik heb al zitten vissen of het wat met sint te maken heeft, maar niet bewust in elk geval. Ik hoorde namelijk van een moeder van een klasgenootje van haar, dat dat meisje er zo mee bezig was dat ze tot diep in de nacht wakker lag en erover lag te piekeren. Toen hebben ze het maar verteld hoe het nou zat. Maar dat lijkt hier niet aan de orde...

Wat leuk he dat ineens lezen en schrijven enzo :).
Jongste (5) begint toch ook wel het lees-trucje door te krijgen. Erg leuk.
Ik weet dat de oudste rond deze tijd al echt las toen ze 5 was, het gaat zo hard.
Maar het heeft wel wat vind ik toch ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146987803
We dachten dat Chris vorig jaar last had van sint-stress. Maar dit jaar gelooft hij niet meer, nu heeft hij cadeautjes-stress :P

Het heeft ook wel een voordeel, die grotere klasgenootjes. Het is ook anders omdat alle kinderen hun eigen leerlijn hebben. Klassikaal leren lezen doen ze toch al niet.
Groep 3 krijgt hier een mentor uit groep 5(soms uit 4). Als de kinderen lezen, en ze weten een letter/woord niet, dan kan de mentor naast hen ze even snel helpen. Zo kan elk kind op zijn eigen niveau door.
Ook met andere dingen in de klas of buiten zie je dat de grotere kinderen (mentor of niet) opkomen voor de kleinsten uit hun klas. Sociaal is het wel een hechte groep.
pi_146988163
Ik vind Sinterklaastijd gewoon helemaal geen leuke tijd meer. Waar ik me voordat ik kinderen had enorm kon dromen over hoe het zou zijn om die tijd door te brengen met kinderen, zo erg haat ik de tijd nu.
Ik heb er als kind hele leuke herinneringen aan. Dat je om 4 uur in de nacht beneden ging kijken of er wat in je schoen zat...

Maar aan het gedrag van Jen te merken is het gewoon allemaal veel te spannend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146988175
Anyway, ik heb wel een 2e surprise gefixt voor sinterklaasfeest op school.

Die ellende kunnen we ook afstrepen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146988212
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Sinterklaastijd gewoon helemaal geen leuke tijd meer. Waar ik me voordat ik kinderen had enorm kon dromen over hoe het zou zijn om die tijd door te brengen met kinderen, zo erg haat ik de tijd nu.
Ik heb er als kind hele leuke herinneringen aan. Dat je om 4 uur in de nacht beneden ging kijken of er wat in je schoen zat...

Maar aan het gedrag van Jen te merken is het gewoon allemaal veel te spannend.
Hier niet echt haat, maar o, het ligt op het puntje van mijn tong soms hoor om het eruit te flappen. Mijn oudste is echt ieder jaar superrrrr vervelend deze weken en verpest heel de sfeer in huis. Controle freakje als ze is kan ze heel dat Sint gedoe niet aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Anyway, ik heb wel een 2e surprise gefixt voor sinterklaasfeest op school.

Die ellende kunnen we ook afstrepen.
Goed gedaan.
Met een meidenkwartet
pi_146988596
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hier niet echt haat, maar o, het ligt op het puntje van mijn tong soms hoor om het eruit te flappen. Mijn oudste is echt ieder jaar superrrrr vervelend deze weken en verpest heel de sfeer in huis. Controle freakje als ze is kan ze heel dat Sint gedoe niet aan.

[..]

Goed gedaan.
Dit dus. Slecht luisteren, grote mond, boos worden om de kleinste dingen, spullen kapot maken, uitdagen. Enz enz.

Ik trek het echt ff niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146990351
De mijne doet ook zo gestressd. Klieren, niet luisteren, grote mond. En daarna heel graag op schoot kruipen, want dat voelt blijkbaar wel veilig...
Professioneel gifmenger.
pi_146990984
Tess is momenteel ook een verschrikkelijke draak. Daarnaast is ze zoooo druk.

van mij mag het januari zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_146991803
ik herken wel wat je zegt Tico over hoe je er vroeger naar uitkeek en hoe leuk dat dat dan was met je kinderen enzo en nu, nu heb k vooral inpak-gedoe en cadeautjesstress :') Maar ik heb hier gelukkig niet de praktijken die jullie omschrijven. Dat is wel naar zeg, zeker als je weet dat je kind zichzelf zo in de weg zit met iets wat eigk gewoon een leuke tijd zou moeten zijn -O-
Hier verder niet extra druk of zoiets, maar ze slaapt de laatste tijd wel erg slecht, enorme wallen onder de ogen. En daardoor ook extra moe en hangerig. Of dat echt met sint te maken heeft? wie weet. Zou zomaar ook van de opgevoerde werkdruk in groep2 kunnen zijn en de kortere dagen cq vallende blaadjes ofzo.
:)
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:46:49 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_146991862
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Sinterklaastijd gewoon helemaal geen leuke tijd meer. Waar ik me voordat ik kinderen had enorm kon dromen over hoe het zou zijn om die tijd door te brengen met kinderen, zo erg haat ik de tijd nu.
Ik heb er als kind hele leuke herinneringen aan. Dat je om 4 uur in de nacht beneden ging kijken of er wat in je schoen zat...

Maar aan het gedrag van Jen te merken is het gewoon allemaal veel te spannend.
Ik heb hetzelfde. De hele decembermaand waar ik me vroeger zo op kon verheugen is een maand geworden waar ik als een berg tegenop zie. Als je me nu zou vragen wat ik het liefste zou willen is het een eenzame kerst. Ik droom gewoonweg van een kerstfeest helemaal in mijn eentje. Niemand om me heen en dan alleen maar dingen doen die ik zelf wil doen en waarvan ik vind dat ze bij Kerst horen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_146992276
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:44 schreef mignonne het volgende:
ik herken wel wat je zegt Tico over hoe je er vroeger naar uitkeek en hoe leuk dat dat dan was met je kinderen enzo en nu, nu heb k vooral inpak-gedoe en cadeautjesstress :') Maar ik heb hier gelukkig niet de praktijken die jullie omschrijven. Dat is wel naar zeg, zeker als je weet dat je kind zichzelf zo in de weg zit met iets wat eigk gewoon een leuke tijd zou moeten zijn -O-
Hier verder niet extra druk of zoiets, maar ze slaapt de laatste tijd wel erg slecht, enorme wallen onder de ogen. En daardoor ook extra moe en hangerig. Of dat echt met sint te maken heeft? wie weet. Zou zomaar ook van de opgevoerde werkdruk in groep2 kunnen zijn en de kortere dagen cq vallende blaadjes ofzo.
Kadootjes voor pakjes avond heb ik nog niet eens gekocht. Gewoon ik kan er de zin niet voor maken. Dat je een klein fortuintje uitgeeft om je kind blij te maken en dezelfde dag weer gezeik hebt met hetzelfde kind in kwestie...
Dat maakt gewoon dat ik uberhaupt geen zin heb om kadoos te gaan halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146992333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kadootjes voor pakjes avond heb ik nog niet eens gekocht. Gewoon ik kan er de zin niet voor maken. Dat je een klein fortuintje uitgeeft om je kind blij te maken en dezelfde dag weer gezeik hebt met hetzelfde kind in kwestie...
Dat maakt gewoon dat ik uberhaupt geen zin heb om kadoos te gaan halen.
Daar kan ik me wat bij voorstellen ja.
Ik hoop dat het ooit, hopelijk snel, wat soepeler zal gaan. :* want dat is voor niemand leuk uiteindelijk.
:)
pi_146992386
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daar kan ik me wat bij voorstellen ja.
Ik hoop dat het ooit, hopelijk snel, wat soepeler zal gaan. :* want dat is voor niemand leuk uiteindelijk.
Het hangt echt vooral samen met deze tijd van het jaar. Donkere dagen, minder buiten, sinterklaas, kerst, oud en nieuw, verjaardag...

Elk jaar, nog geen 1 uitgezonderd, is het gewoon bal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:01:23 #172
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146992432
Eigenlijk is het gewoon stom dat Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw in de zelfde maand zitten gepropt :P En dan is mijne ook nog eens de 17e jarig.

Hier valt het mee met de ellende en is het nog haske gezellig en leuk O+ Wel moe, maar niet vervelend gelukkig. Kan nog komen natuurlijk, maar het mag voor mij ook wel vast januari zijn. Ik vind al die verplichte dingen ook niet zo mijn ding. Ben vooral heel blij met de kinderen, want nu kunnen we met oud en nieuw gewoon weer lekker thuis blijven :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146992703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit dus. Slecht luisteren, grote mond, boos worden om de kleinste dingen, spullen kapot maken, uitdagen. Enz enz.

Ik trek het echt ff niet.
+1... Elke ochtend begint al met gezeik en gejank en in de avond gaat het niet veel gezelliger. :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 november 2014 @ 16:12:06 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146992782
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit dus. Slecht luisteren, grote mond, boos worden om de kleinste dingen, spullen kapot maken, uitdagen. Enz enz.

Ik trek het echt ff niet.
Heel herenbaar. Buiten dit alles heeft Jan ook nog eens het lef om me te schoppen als hij z'n zin niet krijgt :X Ik kan niet wachten tot de thuishulp van start gaat als ik eerlijk ben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146992941
Hier valt het dit jaar erg mee. Mijn dochter is degene die normaalgesproken oververmoeid raakt in deze tijd, omdat ze door de spanning steeds te vroeg wakker wordt. maar dit jaar gaat het eigenlijk heel goed.

Ik heb nog wel een tip eventueel. Een schoolpleinmoeder vertelde dat één van haar dochters in de nachten dat de schoen gezet werd, veel te vroeg wakker was (4 uur). Zij hebben Sint toen een brief geschreven met de vraag of hij overdag een piet langs wilde sturen. Nu zetten ze daar 's ochtends de schoen en zit er wat in als ze thuiskomen van school. :o Ik vind het slim.
pi_146992947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

Heel herenbaar. Buiten dit alles heeft Jan ook nog eens het lef om me te schoppen als hij z'n zin niet krijgt :X Ik kan niet wachten tot de thuishulp van start gaat als ik eerlijk ben.
Hmz..
Nou die gaan eerst kijken kijken kijken... Dan komen er adviezen die je al lang hebt geprobeerd... Je past het toch maar weer toe, want he, je wilt toch meewerken. Je komt erachter dat de gegeven adviezen inderdaad van weinig invloed zijn op het gedrag en je bent ondertussen alweer een paar maanden verder en nog geen kont verder tot een oplossing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146992978
Gelukkig is mijn dochter niet de enige die echt zo onuitstaanbaar is deze tijd van het jaar.

Als in het is gewoon normaal kleutergedrag, alleen mama handelt het gewoon slecht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 november 2014 @ 16:17:50 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146993001
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz..
Nou die gaan eerst kijken kijken kijken... Dan komen er adviezen die je al lang hebt geprobeerd... Je past het toch maar weer toe, want he, je wilt toch meewerken. Je komt erachter dat de gegeven adviezen inderdaad van weinig invloed zijn op het gedrag en je bent ondertussen alweer een paar maanden verder en nog geen kont verder tot een oplossing.
Die fase heb ik al gehad (met parlan) de hulp die nu van start gaat is om mij te ontlasten. Een keer met de kinderen naar buiten, ze uit school halen enz. Althans, dat begreep ik van mijn hulp van Parlan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146993033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz..
Nou die gaan eerst kijken kijken kijken... Dan komen er adviezen die je al lang hebt geprobeerd... Je past het toch maar weer toe, want he, je wilt toch meewerken. Je komt erachter dat de gegeven adviezen inderdaad van weinig invloed zijn op het gedrag en je bent ondertussen alweer een paar maanden verder en nog geen kont verder tot een oplossing.
-O-
Dat zuigt.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:21:45 #180
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146993147
Heel herkenbaar de sint stress.
Wij vieren geen pakjes avond meer en kijken zo min mogelijk sinterklaasjournaal vooral het sinterklaasjournaal gaf altijd veel stress

We zetten de schoen op woensdag en zaterdag en dat is het.
En met kerst ligt er ook wat onder de boom *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146993188
Hier ook twee keer in de week de schoen. Op dinsdag voor wat lekkers en op zaterdag voor een schoencadeautje. Alles zo duidelijk en voorspelbaar mogelijk :-p
pi_146993250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

Die fase heb ik al gehad (met parlan) de hulp die nu van start gaat is om mij te ontlasten. Een keer met de kinderen naar buiten, ze uit school halen enz. Althans, dat begreep ik van mijn hulp van Parlan.
Ah.
Nou dat soort hulp zit ik niet zo op te wachten...
Ze worden al 4 dagen per week uit handen gegeven en 1x per weken heb ik ze ook niet in het weekend. Je kunt je bijna afvragen of het niet gewoon aan mij ligt dat ik die paar uur per dag gewoon niet trek.

Net als gister. Ik kom thuis van werk, moet aardappels schillen. Leyla pakt een spelletje en vraagt hulp. Ik vraag haar te wachten dat ik bijna klaar ben en haar dan kom helpen. Uiteraard gaat Jen zich er dan mee bemoeien en ondanks dat ik 3x herhaal of ze iets anders kan pakken doet ze dat niet. Resultaat: Leyla over de zeik, Jen over de zeik.
Goed, spelletje wordt door Jennifer in elkaar gezet, Bram klimt erbij en gooit het spel op de grond. Resultaat: alle kleine dingetjes door de hele woonkamer, onmogelijk om alles weer terug te vinden, spel niet meer compleet en kan dus weg. -> Jen nog meer over de zeik.

En dan zeg ik haar ook gewoon, als je gewoon had geluisterd en een ander spel had gepakt, had ik dit spel met Leyla kunnen spelen, zonder jouw of Bram zn tussenkomst. Nu kan niemand het meer spelen.

En daar heb ik dan de rest van de avond een kutbui over. Want ik kom thuis uit mn werk en heb gewoon binnen 10 minuten 3 jankende kinderen. En dan vraagt de gezinshulp zich nog af waarom ik 32 tot 36 uur werk per week en J weken van 40-60 uur.... Echt ik zit liever op mn werk dan dat ik thuis ben momenteel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146993293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier ook twee keer in de week de schoen. Op dinsdag voor wat lekkers en op zaterdag voor een schoencadeautje. Alles zo duidelijk en voorspelbaar mogelijk :-p
Dit neem ik gewoon mee voor volgend jaar. Ik maak wel een kalender met wanneer ze schoen mogen zetten.

En tv kijken wij toch al amper thuis, maar ik heb het vermoeden dat het ding bij de gastouder wel aanstaat. Of dat ze het op school kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146993340
Hier ook een kalender hoor. En dan heb ik nog heel gemiddelde kinderen denk ik, in hoe ze hiermee omgaan. Ik pak het feest aan, maar zorg steeds voor zo transparantmogelijke invulling. Ongemerkt bereid ik ze zelfs een beetje voor op wat ze zullen krijgen.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 16:32:02 #185
5428 crew  miss_sly
pi_146993478
S had nooit last van Sinterklaas-stress. Dit jaar ook niet echt, behalve dat ze even moest uittesten of, nu ze weet dat wij de cadeautjes in de schoen doen, ze daar ook iets in kan manipuleren :D Dus de schoen zetten en zeggen dat je er wel iets in wil hebben ook. Want ja, wij doen het immers, dus dan kan dat. Dat hebben we een paar dagen gehad, en nu is alles weer back to normal.

Een beetje voorbereiden op wat ze gaat krijgen, doe ik ook :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146993549
Ticootje, ik vraag me oprecht af hoe andere moeders met drie kinderen dan doen. Dit soort wisselwerkingen over en weer lijkt me niet te voorkomen. Of je moet ze allemaal in een eigen kamer proppen...dat lijkt me ook geen goed plan.
Maar jouw rotgevoel is invoelbaar...zo wil je toch je avond niet beginnen?
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:39:29 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_146993732
Toen de kinderen nog geloofden deed ik altijd maar 1x per week de schoen. Alleen op zaterdag. Het aantal stressmomenten zo veel mogelijk beperken was mijn devies. En de stress het liefst in het weekend en niet op schooldagen. De kinderen accepteerden dat prima, ondanks het feit dat andere kinderen vaker hun schoen mochten zetten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 16:39:56 #188
5428 crew  miss_sly
pi_146993751
Het is ook wel een beetje de leeftijd die het nog moeilijker maakt, denk ik.
Ik kan me herinneren dat mijn zusje ook veel moeilijker tijden heeft gehad met haar drietal jongens, maar dat gaat de laatste tijd ook wat soepeler. Maar goed, die zijn inmiddels 10, 8 en 5 jaar, dus dan heb je nog wel eventjes te gaan.

Drie kinderen lijkt me ook gewoon echt zwaar, zeker als ze jong zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146993918
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:39 schreef miss_sly het volgende:
Het is ook wel een beetje de leeftijd die het nog moeilijker maakt, denk ik.
Ik kan me herinneren dat mijn zusje ook veel moeilijker tijden heeft gehad met haar drietal jongens, maar dat gaat de laatste tijd ook wat soepeler. Maar goed, die zijn inmiddels 10, 8 en 5 jaar, dus dan heb je nog wel eventjes te gaan.

Drie kinderen lijkt me ook gewoon echt zwaar, zeker als ze jong zijn.
Dat!
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:46:52 #190
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_146993955
Vind je het niet een beetje jammer dat S. niet meer gelooft, Miss_sly? Hoewel het voor mij wel een bevrijding was dat ze niet meer geloofden, vond ik het tegelijkertijd ook wel jammer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 16:58:52 #191
5428 crew  miss_sly
pi_146994312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef livelink het volgende:
Vind je het niet een beetje jammer dat S. niet meer gelooft, Miss_sly? Hoewel het voor mij wel een bevrijding was dat ze niet meer geloofden, vond ik het tegelijkertijd ook wel jammer.
Mwah, niet heel erg. WE hebben er nooit een groot verhaal van gemaakt, omdat het ons een beetje tegenstond om er te uitgebreid een leugen van te maken. Dus dat ze niet lang zou geloven, hadden we wel min of meer verwacht. Dit is wel erg vroeg, maar goed.
Daar staat tegenover dat ze van het fees top zich en de Sinterklaastijd nu wel heel erg geniet. Ze volgt het Sinterklaasjournaal trouw, vond de intocht leuk, verheugt zich op het feest bij B op z;n werk. Dus eigenlijk is er niet veel veranderd :D En het is ook niet zo dat we nu de hele dag door lopen te roepen dat hij niet bestaat en zo. We besteden aan dat verhaal weinig aandacht en vieren gewoon "de Sinterklaastijd".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:09:27 #192
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146994645
Ik herken heel erg wat je schrijft hoor Tico.
Zeker met mijn oudste die kan janken als een speenvarken als haar broertjes zich met haar bemoeien en dan de middelste die huilt omdat hij nooit mee mag doen en dan de jongste die huilt omdat de andere 2 zo gillen en aaaaagggggh 8)7 8)7 Ik kan er over het algemeen goed mee omgaan gelukkig.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146995123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier valt het dit jaar erg mee. Mijn dochter is degene die normaalgesproken oververmoeid raakt in deze tijd, omdat ze door de spanning steeds te vroeg wakker wordt. maar dit jaar gaat het eigenlijk heel goed.

Ik heb nog wel een tip eventueel. Een schoolpleinmoeder vertelde dat één van haar dochters in de nachten dat de schoen gezet werd, veel te vroeg wakker was (4 uur). Zij hebben Sint toen een brief geschreven met de vraag of hij overdag een piet langs wilde sturen. Nu zetten ze daar 's ochtends de schoen en zit er wat in als ze thuiskomen van school. :o Ik vind het slim.
Wat een goeie tip!! :o thanks! Slim bedacht idd.
Ik ga eens uitvissen of dat iets is wat haar wakker houdt.

En die voorspelbaarheid, ja, daar had ik zelf wel wat meer mee mogen doen. Volgend jaar toch maar een kalendertje maken ofzo. Ik was het dit jaar vergeten, met al dat gedoe over kleurtjes en potloden en weet ik veel :') Voorbereiden doen we wel, we hebben gestuurde verlanglijstjes in de schoen gedaan laatst :P de cadeaus zjin gekocht nav hun wensen maar nu we ze in huis hebben, hebben we ook een beetje gehint van oh weet je wat ook leuk is om te vragen aan sinterklaas... :o :P

Ze krijgen hier van dat supersand en ik heb wat vormpjes en dingetjes erbij gedaan. En een playmobil adventkalender O+ oudste wilde héél graag een barbie dus ik heb een mooie voor haar gescoord en jongste wilde graag een jokie-rugzak voor als ze naar school gaat. Wordt geregeld *O* allebei nog een tof verkleedpakje erbij en klaar is kees. deze en deze. O+
Verder zullen ze door mn ouders wel weer gruwelijk verwend worden maar daar heb ik nog geen idee van.
:)
pi_146995162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:09 schreef Moppert het volgende:
Ik herken heel erg wat je schrijft hoor Tico.
Zeker met mijn oudste die kan janken als een speenvarken als haar broertjes zich met haar bemoeien en dan de middelste die huilt omdat hij nooit mee mag doen en dan de jongste die huilt omdat de andere 2 zo gillen en aaaaagggggh 8)7 8)7 Ik kan er over het algemeen goed mee omgaan gelukkig.
mwhehe :D

mijn moeder zei vroeger altijd dat ze wel eens voor haar rust 10 minuten op de wc ging zitten, met het licht uit en de deur op slot.

Inmiddels snap ik het :P mijn "laat elkaar met rust" mantra knalt er ook wel eens wat harder uit dan de bedoeling was :')
:)
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:29:38 #195
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146995247
Ik zit idd ook graag op de wc met het licht uit :+
Maar nu de middelste naar school gaat is dat ook weer zo enorm wennen het is zo stil in huis :'(

En 6 en 4 vind ik sowieso een moeilijke leeftijd. En de mini is ziek vandaag en de kinderen staan op volume 43 :'( :') We eten dus brood vanavond zodat als Pax thuis is ze direct naar bed kunnen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:07:24 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146996403
Op de site van het sinterklaasjournaal staat bij de kleurplaten een schoenzet kalender.
Die is hier in de schoen gegaan, en toen was hij de dag erna ingekleurd door piet.

Hier hetzelfde als bij Groof. Woensdag iets lekkers, en in het weekend een cadeau.

Verder malen ze er gelukkig niet zo om. Het staat nu op. Maar ze zijn allebei met iets anders bezig.
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:23:00 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_146996781
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:24 schreef Ticootje het volgende:

Net als gister. Ik kom thuis van werk, moet aardappels schillen. Leyla pakt een spelletje en vraagt hulp. Ik vraag haar te wachten dat ik bijna klaar ben en haar dan kom helpen. Uiteraard gaat Jen zich er dan mee bemoeien en ondanks dat ik 3x herhaal of ze iets anders kan pakken doet ze dat niet. Resultaat: Leyla over de zeik, Jen over de zeik.
Goed, spelletje wordt door Jennifer in elkaar gezet, Bram klimt erbij en gooit het spel op de grond. Resultaat: alle kleine dingetjes door de hele woonkamer, onmogelijk om alles weer terug te vinden, spel niet meer compleet en kan dus weg. -> Jen nog meer over de zeik.

En dan zeg ik haar ook gewoon, als je gewoon had geluisterd en een ander spel had gepakt, had ik dit spel met Leyla kunnen spelen, zonder jouw of Bram zn tussenkomst. Nu kan niemand het meer spelen.

En daar heb ik dan de rest van de avond een kutbui over. Want ik kom thuis uit mn werk en heb gewoon binnen 10 minuten 3 jankende kinderen. En dan vraagt de gezinshulp zich nog af waarom ik 32 tot 36 uur werk per week en J weken van 40-60 uur.... Echt ik zit liever op mn werk dan dat ik thuis ben momenteel.
Wellicht heb je dit ook al geprobeerd :@ maar is het een idee om als je thuiskomt van je werk éérst een kwartiertje iets met de kinderen te doen? Samen een spelletje, een boekje voorlezen, kleuren oid. Dan hebben ze je aandacht gehad die ze die dag hebben gemist. En dan daarna naar de aardappels?
Ik merk zelf (en ik heb een enorm makkelijk kind...) dat Thies het fijn vindt om als ik thuis kom eerst samen iets te doen. En dat snap ik eigenlijk ook wel. Als ik meteen ga zitten internetten oid gaat hij me klieren om op een negatieve manier mijn aandacht te krijgen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_146997863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wellicht heb je dit ook al geprobeerd :@ maar is het een idee om als je thuiskomt van je werk éérst een kwartiertje iets met de kinderen te doen? Samen een spelletje, een boekje voorlezen, kleuren oid. Dan hebben ze je aandacht gehad die ze die dag hebben gemist. En dan daarna naar de aardappels?
Ik merk zelf (en ik heb een enorm makkelijk kind...) dat Thies het fijn vindt om als ik thuis kom eerst samen iets te doen. En dat snap ik eigenlijk ook wel. Als ik meteen ga zitten internetten oid gaat hij me klieren om op een negatieve manier mijn aandacht te krijgen.
Het is inderdaad wel een idee...
Dat kwartiertje later naar bed kunnen we wel eens zien of ze dat trekken.
Ik ben meestal pas rond kwart voor 6 thuis, en dan moet ik nog eten maken. Maar ik kan natuurlijk veel slimmer met mn gastouder omgaan dat ze in elk geval even de aardappels klaar zet enzo. Vraagt van mij iets meer planning, maar is niet onmogelijk.

Let's give it a try.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146997972
Ik herken dit wel.

Ik werk fulltime (mijn man is thuis dus ik hoef niet meteen aan de slag) maar mijn kinderen staan in rijen van drie :+ opgesteld nog voor dat ik mijn jas uit heb.
Ik moet echt eerst aan alledrie aandacht geven voordat ik ook maar iets anders kan doen.
Daarna is het goed en gaan ze hun weg verder.

En wat betreft spellen onderdelen kwijtraken... oh..ik heb daar zo'n hekel aan. Ik heb ladingen spellen, al jaren. Netjes, altijd, alles bij elkaar. De jongens hebben nooit iets kwijtgemaakt.
Maar Leah... man man man...
pi_146998561
Zoals ik al zei is mijn man is thuis dus dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel, maar dat vervangt mijn moederrol duidelijk niet.
Ze staan echt, terwijl ik nog in mijn jas sta, springend om me heen door elkaar te kakelen. Sterker nog, mijn 13-jarige staat vaak al bij de voordeur als ik binnenkom.
En door het grote leeftijdsverschil hebben ze alledrie hun eigen aandachtsbehoefte en kost het meer tijd.
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:25:14 #201
386633 Adnap
I love Life !
pi_146998587
Hier alleenstaande mama. twee pubers maar toch ook eerst de kids en dan pas huishouden.
Vaak maak ik savonds alvast deels eten panklaar voor de dag erop, dat scheelt wel.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:04:14 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_147000117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een idee...
Dat kwartiertje later naar bed kunnen we wel eens zien of ze dat trekken.
Ik ben meestal pas rond kwart voor 6 thuis, en dan moet ik nog eten maken. Maar ik kan natuurlijk veel slimmer met mn gastouder omgaan dat ze in elk geval even de aardappels klaar zet enzo. Vraagt van mij iets meer planning, maar is niet onmogelijk.

Let's give it a try.
Ik kook op m'n werkdagen een dag vooruit zodat ik het op de dag zelf of alleen maar op hoef te warmen of alleen nog even moet afmaken. De kinderen eten bij m'n ouders.
En kan de oppasmoeder niet evt om 17 uur met ze gaan eten? Zodat jullie eten als ze al slapen? Dan heb jij ruim de tijd om echt aandacht aan ze te besteden ipv alles moeten haasten en dat ze in de relatief korte tijd zoveel moeten. (Moeten eten en aan tafel zitten daarna moeten douchen en dan weer op tijd in bed moeten zijn...)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_147000128
De juf vroeg aan mij of mijn kleuter last had van sinterklaasstress. Dat is volgens mij niet zo. Maar hij is de laatste tijd best wil en weleens wat hardhandig tegenover andere kinderen. Hij is ook snel boos en kan daar zelf ook moeilijk mee omgaan We zijn nog zoekende waar het vandaan komt en hoe ermee om te gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:18:25 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_147000726
Ik ben nog steeds serieus erg blij dat de jongens hier niet geloven. Het scheelt echt heel veel gedoe. Natuurlijk zijn hier ook wel strubbelingen (de ene week duidelijk meer dan de andere week), maar eigenlijk maar nauwelijks meer dan de rest van het jaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147001193
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:46 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. De hele decembermaand waar ik me vroeger zo op kon verheugen is een maand geworden waar ik als een berg tegenop zie. Als je me nu zou vragen wat ik het liefste zou willen is het een eenzame kerst. Ik droom gewoonweg van een kerstfeest helemaal in mijn eentje. Niemand om me heen en dan alleen maar dingen doen die ik zelf wil doen en waarvan ik vind dat ze bij Kerst horen.
Herkenbaar! En van Tico ook!

De kalender helpt hier goed, staat op lampion lopen, wanneer sint in het land, schoentje zetten, sint op werk bij papa, pakjesavond papa en mama, beide verjaardagen.

Ik merk ook aan Kim moeheid laatste tijd. Sinds de buurvrouw is lang geweest in het weekend of het aub zachter kan ´s morgens, gaat het iets beter.
Minder geschreeuw, met de deuren slaan, zeuren en schelden/ grote mond. En aankleden gaat ook makkelijker. Gelukkig! Begint de dag niet leuk op zo´n manier.

Ik denk dat ik nog een kalender maak, voor de rest van de decembermaand, waar ook het feestje dan bij kan komen te staan. En wanneer ze in de kerstvakantie bij mij en bij hun vader zijn. Kerst zelf en oud en nieuw etc.
pi_147001821
Ik vind het sinterklaasfeest weer heerlijk.

Twee jongens die te oud zijn om te "geloven" maar hun kleine zusje van bijna 5 vindt het allemaal prachtig en ze spelen rustig mee.
Ze zingt, maakt tekeningen, sleept met wortels en waterbakjes en heeft totaal geen last van stress. Alleen maar feest! Heerlijk.

Schoenzetten...erg vermakelijk..puur voor hun kleine zusje zetten ze hun maat 38 en 43 vrolijk ernaast :+ en zingen ze vrolijk mee.
pi_147001836
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:04 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ik kook op m'n werkdagen een dag vooruit zodat ik het op de dag zelf of alleen maar op hoef te warmen of alleen nog even moet afmaken. De kinderen eten bij m'n ouders.
En kan de oppasmoeder niet evt om 17 uur met ze gaan eten? Zodat jullie eten als ze al slapen? Dan heb jij ruim de tijd om echt aandacht aan ze te besteden ipv alles moeten haasten en dat ze in de relatief korte tijd zoveel moeten. (Moeten eten en aan tafel zitten daarna moeten douchen en dan weer op tijd in bed moeten zijn...)
Of misschien toch wat minder gaan werken? ;)
pi_147001872
Ik vind het ook echt heel gezellig, deze tijd van het jaar. Maar ik weet ook van voorgaande jaren dat ik erg blij ben als de rust van de Kerstvakantie zijn intrede doet. :P
pi_147002542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Of misschien toch wat minder gaan werken? ;)
Waarom zou ik? Dat ik nog een dag extra thuis ben? Liever niet zeg...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147002655
Nou, niet persé een dag. Je zou dezelfde dagen kunnen blijven werken, maar dan wat korter(bv tot 16uur ofzo), zodat je die avondstress niet zo voelt. Zodat je de tijd hebt om rustig thuis te komen met ze, even te zitten, te kletsen, een spelletje te doen. En dan pas weer aan de slag te moeten. Je gaf toch net zelf aan dat dat wellicht een poging waard was? Wie weet is het dan wel veel fijner om met ze samen te zijn ook, waardoor je niet meer naar je werk wilt vuchten.

Maar terwijl ik dit schrijf, denk ik meteen 'makkelijk gezegd'. Zo eenvoudig zal het heus niet zijn. Dus sorry als het zo overkomt. :*
pi_147002745
Ik werk zelf op vijf dagen, maar ben op maandag na, nooit laat thuis (ik werk 70% op vijf dagen verspreid; dat moet maar net kunnen, dat snap ik). Heerlijk voor de kinderen en de rust in huis, maar eerlijk gezegd ook heerlijk voor mezelf. Ik heb altijd nog een gevoel van dag als ik thuiskom. Er is nog tijd voor dingen.
pi_147002766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, niet persé een dag. Je zou dezelfde dagen kunnen blijven werken, maar dan wat korter(bv tot 16uur ofzo), zodat je die avondstress niet zo voelt. Zodat je de tijd hebt om rustig thuis te komen met ze, even te zitten, te kletsen, een spelletje te doen. En dan pas weer aan de slag te moeten. Je gaf toch net zelf aan dat dat wellicht een poging waard was? Wie weet is het dan wel veel fijner om met ze samen te zijn ook, waardoor je niet meer naar je werk wilt vuchten.

Maar terwijl ik dit schrijf, denk ik meteen 'makkelijk gezegd'. Zo eenvoudig zal het heus niet zijn. Dus sorry als het zo overkomt. :*
Er is geen mogelijkheid dat ik in mijn huidige baan mn manager ga vertellen dat ik om 16 naar huis ga. Klanten betalen 8 uur per dag. Er worden dagdelen ingepland.

Dit is een erg leuk plan als je bij de kassa werkt inderdaad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147002814
Oké, jammer. Dan is dat geen optie inderdaad.
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:09:33 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147002849
Ah.... het onmogelijke gedrag is gewoon standaard voor de tijd van het jaar, en dan valt het waarschijnlijk nog mee met een verjaardag en basisschool in het vooruitzicht als extra superbonus bovenop het Sintekerst gedoe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147002976
Het is inderdaad een eyeopener dat er heel veel kinderen echt onmogelijk zijn rond deze tijd.

En qua werk, ik snap de suggestie, maar ik wil niet minder werken. Als Bram naar school gaat wil ik ook mn dag vrij weer inleveren. Ik vind werken echt heel fijn.

Misschien moet ik dit nog een beetje uitleggen. Ik heb natuurlijk vrij jong (23) Jennifer gekregen. Ik was toen net aan een jaartje op de arbeidsmarkt en heb dus mijn carrière ook op een laag pitje gezet. Laatste tijd heb ik gewerkt aan certificeringen en heb ik een leuke nieuwe baan, met een goed salaris. Ik begin dus ook qua carrière nu te groeien en dat vind ik onverwacht toch wel heel tof. Ik dacht altijd dat ik het prima vond, maar het maakt iets in me los dat ik erg hongerig wordt naar meer kennis, meer dingen kunnen, grotere projecten willen doen, enz enz.

En als Bram straks op school is, kan ik in elk geval gewoon 36 uur gaan werken en komt dat dus meer in de buurt. Ik merk nu dat omdat ik een dag minder werk dan al mijn mannelijke collega's ik gewoon in het nadeel ben. (uiteraard heeft dat ook te maken met de cao waar parttimers er gewoon kut vanaf komen tav fulltimers)

[ Bericht 63% gewijzigd door Ticootje op 25-11-2014 21:19:40 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147004386
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:45 schreef lily het volgende:
Ik vind het sinterklaasfeest weer heerlijk.

Twee jongens die te oud zijn om te "geloven" maar hun kleine zusje van bijna 5 vindt het allemaal prachtig en ze spelen rustig mee.
Ze zingt, maakt tekeningen, sleept met wortels en waterbakjes en heeft totaal geen last van stress. Alleen maar feest! Heerlijk.

Schoenzetten...erg vermakelijk..puur voor hun kleine zusje zetten ze hun maat 38 en 43 vrolijk ernaast :+ en zingen ze vrolijk mee.
O+
Zo gaat het hier ook ja. De tekeningen zijn niet aan te slepen. Er wordt gezongen, verkleedt enz enz. Dus dat is heerlijk. En om die reden ben ik ook geneigd om te denken dat het wel meevalt qua sint stress. Maar toch is het lontje korter dan normaal en slaapt ze bijzonder slecht.

Ik heb net weer warme melk met honing en vanille voor haar gemaakt. Wie weet helpt het ;)
:)
pi_147005366
Ik merk bij de jongste twee niets van sinterklaas-stress :N . Bij oudste wel maar goed...
  woensdag 26 november 2014 @ 00:23:48 #218
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_147010688
Hier ook drie kinderen, waarvan alleen de middelste een beetje last heeft van eindejaars-stress. Gisteren was ze ook nog jarig, dus het is voor haar sowieso een drukke, spannende tijd. Maar ze is nog hanteerbaar. De oudste gelooft niet meer, dus die heeft nergens last van en de jongste wordt in maart pas 4, dus die beleeft het allemaal niet zo heel intens. De middelste is emotioneel ook het minst stabiel van de drie, dus veel sneller van slag en heeft veel aandacht nodig.

Wat wel veel scheelt, denk ik, is dat ik nu maar halve dagen werk. Ik haal elke dag de meiden zelf uit school en heb dus genoeg tijd voor ze, voor we gaan eten. Manlief is ook al om 17.15 thuis meestal en dan eten we gelijk. Dus ook in de avond is er nog genoeg family-time. Een paar jaar geleden werkte ik ook lange dagen en ik had zo'n hekel aan het gestress en gehaast na werktijd en zeker in deze periode, waarin je anders in het donker de deur uitgaat en in het donker weer thuiskomt.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2014 @ 06:58:12 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147012220
Ik werk niet (volg een thuisstudie op dit moment) en heb ook alle tijd om de jongens zelf uit school te halen. Maar als ik dan hoor dat hij in de klas zo'n enorm sociaal jongetje is (wat ik enorm tof vind en waar m'n hart van smelt!) maar wat mij binnen vijf minuten na het ophalen op het schoolplein uitmaakt voor mongool en idioot (en ja, dat is serieus gebeurd) dan ben ik er op dat moment al weer klaar mee en is voor mij de lol er ook wel weer een beetje af.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 26 november 2014 @ 08:45:38 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147012917
Dat klinkt heel fijn, she-wolf & groofsken, zo zou ik het ook wel willen. maar dat is hier ook lastig te realiseren, al moet ik misschien toch eens nagaan wat de mogelijkheden zijn.

Hier bestaat de Sintstress er hoogstens uit dat de jongste -ook al weet ze van 't verhaal achter sinterklaas - het hele verhaal nog graag zo serieus mogelijk meespeelt, en de oudste dat allemaal vrij belachelijk vindt en dus zo weinig mogelijk mee doet met die poespas. al vindt ie 't natuurlijk wel leuk om ook zijn maatje 43 nog af en toe gevuld te zien met een leuke verrassing. ;) maar ach, dat is allemaal nog heel draaglijk.

Verder moeten ze nu allebei surprises maken, dat vind ik wel erg leuk. Maar doordat ik inderdaad pas vaak 's avonds vrij laat thuis ben voel ik me dan wel schuldig dat ik er niet zoveel tijd voor heb om ze daarmee op gang te helpen. Ik denk dat we -als ik meer tijd thuis had - ook al wel surprises binnen 't gezin zouden invoeren, maar dat zie ik nu echt nog niet zitten.
in de haak.
pi_147013155
Maatje 43 ook al Trui? :o jemig wat gaat dat hard zeg :D

Ik ben momenteel een half jaar thuis omdat ik vrijstelling heb van de minor van mijn opleiding, en we komen er allemaal even van bij moet ik zeggen. Wat minder gehol en gevlieg en wat meer rust. Inderdaad eenvoudige dingen zoals ophalen uit school, dat er wel eens een vriendje kan blijven spelen of dat ik rustig erbij kan gaan zitten voor een knutsel.

Hier komt het wel weer goed, straks nog een hectisch half jaartje en dan kan ik werkuren-technisch ook een stapje terug doen en mijn tijd hopelijk fjiner indelen. Maar het lijkt me lastig als het je dagelijkse realiteit is. Ik zou dat zelf niet willen omdat het me zelf ook een opgejaagd gevoel geeft. Ik las laatst dit artikel en dat vond ik wel een paar rake dingen bevatten. Niet zozeer dat ik vind dat iedereen verplicht een paar jaar thuis moet zijn, want lang niet iedereen knapt daar van op ;) maar ik vond bepaalde dingen wel herkenbaar, die aanblik van je kinderen die blij een spelletje spelen met de gastouder en dat je dan denkt mja... waarom zit ik daar niet.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)o-gek-nog-niet.dhtml
:)
  woensdag 26 november 2014 @ 09:31:14 #222
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147013564
Leuk idee. Moet je wel 'even' de arbeidsmarkt omvormen. Het is bijkans niet te doen weer uit de pauzestand te komen.

Al moet ik zeggen dat ik steeds minder spijt heb van mijn keuze. :) en ik had al niet veel spijt. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147013656
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Leuk idee. Moet je wel 'even' de arbeidsmarkt omvormen. Het is bijkans niet te doen weer uit de pauzestand te komen.

Al moet ik zeggen dat ik steeds minder spijt heb van mijn keuze. :) en ik had al niet veel spijt. ;)
Nouja precies, het lijkt me godsonmogelijk om dat te doen. En dan helemaal in deze tijd waarin veel huishoudens al moeite hebben de hoofden boven water te houden met 1,5/2 banen. :X En idd, probeer maar eens weer opnieuw in te stromen.

Maar ik begrijp wel wat ze bedoelt en ik denk dat bijna iedere werkende moeder én vader wel eens zo'n gevoel gehad heeft van die voorspijt waar zij het over heeft. Dat knagende gevoel als je er eigenlijk liever zelf was geweest. Nouja als dat zo sterk is dan hoop ik dat mensen er ook wat mee kunnen doen.

Die arbeidsmarkt verandert zichzelf niet, het lijkt mij helemaal niet vreemd of onmogelijk om meer mensen onder schooltijden te laten werken ofzoiets. Als je een 3 dagen p/w baan hebt bijv. Maar goed, das ieder voor zich natuurlijk. Maar het gevoel wat zij omschreef begrijp ik wel. Wij hebben er voor gekozen dat ik wel nú die studie doe en niet pas over een paar jaar, daar staan we nog steeds achter en rationeel kan ik dat besluit ook nog steeds verdedigen, óók (of juist!) in het belang van de kinderen. Maar dat neemt dat geknaag niet weg.
:)
pi_147013695
Ik vind de manier waarop ik het heb kunnen invullen erg fijn. Ik werk twee halve dagen, waarop ik S ophaal en ze kan afspreken en naar een sport kan. Ik ben op woensdag vrij, dan haal en breng ik haar, kan er worden afgesproken of kunnen we andere dingen samen doen. En ik werk twee hele dagen waarop ze naar de opvang gaat. En ook dat vindt ze erg leuk (ze doet er yoga en capoeira), want ook altijd kindjes aanwezig om mee te spelen of te knutselen of wat dan ook.

Maar ja, niet alle functies of werkgevers lenen zich voor een invulling-op-maat-door-jezelf-bedacht, dus dat is echt niet altijd een keus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147013727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de manier waarop ik het heb kunnen invullen erg fijn. Ik werk twee halve dagen, waarop ik S ophaal en ze kan afspreken en naar een sport kan. Ik ben op woensdag vrij, dan haal en breng ik haar, kan er worden afgesproken of kunnen we andere dingen samen doen. En ik werk twee hele dagen waarop ze naar de opvang gaat. En ook dat vindt ze erg leuk (ze doet er yoga en capoeira), want ook altijd kindjes aanwezig om mee te spelen of te knutselen of wat dan ook.

Maar ja, niet alle functies of werkgevers lenen zich voor een invulling-op-maat-door-jezelf-bedacht, dus dat is echt niet altijd een keus.
Dat zeg ik ook niet?
Alleen ik hoop voor diegenen die dat echt willen, dat het ook kan, dat ze de ruimte kunnen nemen/krijgen om het bijvoorbeeld net zoals jij of zoals Groofs te doen.
:)
  woensdag 26 november 2014 @ 09:48:39 #226
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_147013932
Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk en ook niet altijd nodig. Ikzelf voelde me er gewoon niet prettig bij, wat Mignonne ook zeg, gehaast en opgejaagd. Als je dat niet zo voelt, dan is er ook geen enkele reden om er iets aan te veranderen, toch?

Ook toen ik nog in loondienst werkte, deed ik dit de afgelopen jaren zoveel mogelijk onder schooltijd, door een paar uren ouderschapsverlof en had ik een baan waarin ik mijn eigen agenda in kon plannen. En toen ik nog in mijn opleiding zat, had mijn man een paar uren ouderschapsverlof waardoor hij op de dagen dat ik naar school moest en dus laat thuis was, de oudste uit school kon halen. En ik heb ook een paar keer enkele maanden volledig ouderschapsverlof opgenomen.

En nu ben ik ook aan een nieuwe opleiding begonnen, waardoor ik twee dagen per maand ook pas om 19.00 thuis ben. Dan gooien we op tijd de zaak dicht, zodat er toch iemand is voor de kinderen (en de hond).
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_147014489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet?
Alleen ik hoop voor diegenen die dat echt willen, dat het ook kan, dat ze de ruimte kunnen nemen/krijgen om het bijvoorbeeld net zoals jij of zoals Groofs te doen.
Ik zei toch niet dat jij dat zei :')
Ik vertelde alleen hoe ik het doe en hoeveel geluk ik heb dar het bedrijf waar ik werk zonflexibel kan zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147015009
Wij hebben de rollen omgedraaid.
Mijn man haatte zijn baan en heeft geen (afgemaakte) opleiding. Ik ben hoogopgeleid en kon een goede fulltime baan krijgen. Nou..klaar dus :)
Ik vind het heerlijk om fulltime te werken en manlief bestiert thuis de zaken.

Voor mij is het nog wel druk hoor want de kinderen hebben toch hun aandacht nodig van mij dus er is maar heel weinig "ik" tijd maar ach...dat went wel en komt wel weer een keer.
pi_147016124
Mooie oplossing lily! Vind ik leuk om te lezen dat het zo ook kan!

Ik denk dat er altijd een keuze is om minder te werken of het anders in te delen. je zet je kinderen op de wereld en ze verdienen ook wat aandacht.
Als het allemaal lekker loopt is het prima, maar ik denk niet dat kinderen expres vervelend worden.
  woensdag 26 november 2014 @ 11:34:47 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_147016285
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:28 schreef Troeta het volgende:
Mooie oplossing lily! Vind ik leuk om te lezen dat het zo ook kan!

Ik denk dat er altijd een keuze is om minder te werken of het anders in te delen. je zet je kinderen op de wereld en ze verdienen ook wat aandacht.
Carrière en geld en aanzien is zo onbelangrijk achteraf...maar dat vind ik...
Ik heb het geluk gehad dat ik, ondanks dat ik koos om gewoon door te werken, best lang ziek thuis heb gezeten, waardoor ik eigenlijk altijd er was voor de jongens.
Maar ik ben het niets eens met geld is onbelangrijk achteraf. Ik zou veel liever wat ruimer in het geld zitten zodat het me elke maand kopzorgen scheelt hoe ik alles moet gaan doet wat echt moet gebeuren, zodat er ook meer ruimte is voor de jongens om dingen te doen. Dat gaat niet om belachelijke bedragen, maar om meer ademruimte, iets meer vangnet, noem maar op. Natuurlijk is het niet verkeerd voor de jongens om te weten dat alles geld kost en dat je het maar een keer uit kan geven, maar op het moment dat je niet op een inkomen zit waarvan je elke maand een bedrag kan sparen, is geld wel degelijk belangrijk. Ook achteraf imho. Want ik heb liever niet achteraf dat mijn kinderen het gevoel hebben dat ik ze dingen niet heb kunnen bieden vanwege geld. Of dat ik ze achtergesteld heb of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 november 2014 @ 11:38:25 #231
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147016371
Ik werk ook niet. Het kwam er steeds niet van. En met een blijvende kinderwens ook nooit gesolliciteerd ergens. Als de derde straks een jaar of 4 is dan ga ik op zoek naar *iets* Denk dat het me dan ook niet veel uitmaakt, als ik maar eens iemand anders zie dan kinderhoofden en het kan qua pols. :)

Mijn man werkt fulltime en heeft er voor de lol nog maar een baan bijgenomen die hij gelukkig super kan combineren. Het gaat goed hier :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147016485
Ik had het geedit, maar geeft niet.

Ik denk dat kinderen liever terugkijken op een jeugd met betrokken ouders dan een jeugd met de nieuwste tablets en ouders op werk. Het maakt ze iig leukere mensen.
Kinderen voelen zich echt niet snel achtergesteld. En met sporten en clubjes is het in Nederland gelukkig wel goed geregeld. Dat scheelt een hoop.


Maar ik begrijp heus wel dat mensen niet van maand tot maand willen leven hoor en stoppen met werken, maar 2x meer dan fulltime is toch niet nodig???
  woensdag 26 november 2014 @ 11:45:35 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_147016575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:42 schreef Troeta het volgende:
Ik had het geedit, maar geeft niet.

Ik denk dat kinderen liever terugkijken op een jeugd met betrokken ouders dan een jeugd met de nieuwste tablets en ouders op werk. Het maakt ze iig leukere mensen.
Kinderen voelen zich echt niet snel achtergesteld. En met sporten en clubjes is het in Nederland gelukkig wel goed geregeld. Dat scheelt een hoop.

Sporten en clubjes goed geregeld? Dan woon ik denk ik in het verkeerde deel van Nederland ;)
Betrokken ouders hebben mijn jongens sowieso wel, daar ben ik ook helemaal niet bang voor. Het gaat ook niet om de nieuwste tablets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2014 @ 11:48:14 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147016654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:42 schreef Troeta het volgende:
Ik had het geedit, maar geeft niet.

Ik denk dat kinderen liever terugkijken op een jeugd met betrokken ouders dan een jeugd met de nieuwste tablets en ouders op werk. Het maakt ze iig leukere mensen.
Kinderen voelen zich echt niet snel achtergesteld. En met sporten en clubjes is het in Nederland gelukkig wel goed geregeld. Dat scheelt een hoop.


Maar ik begrijp heus wel dat mensen niet van maand tot maand willen leven hoor en stoppen met werken, maar 2x meer dan fulltime is toch niet nodig???
Ik denk ook niet dat er veel koppels met kinderen twee keer meer dan fulltime werken...

Maar goed, hier wel twee keer bijna fulltime (papa 45 uur, mama 32 uur) maar met vreselijk flexibele werkgevers, waardoor er altijd een van ons twee thuis is na half vier en ik de hele woensdag vrij heb. Ik zou het niet anders willen op dit moment :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_147016745
Klinkt heerlijk Sjeen!

Ik wil ook niet zeggen dat mensen hun banen op moeten zeggen en maar onder de armoedegrens moeten gaan leven, maar iets minder of wat flexibeler moet echt wel kunnen, maar moet je wel wat voor doen. En ik vind echt dat kinderen dat nodig hebben.
pi_147016796
Ik heb ook echt moeten leren om op dagen dat we allebei werken en dus allemaal laat thuis zijn, de volgorde om te draaien. Dus ipv eerst snel koken en eten en daarna nog tijd voor elkaar, eerst die tijd voor elkaar te nemen en daarna pas te gaan eten. Per saldo gaan ze ongeveer even laat naar bed maar het is wel gezelliger. Anders begint de avond al vervelend en wordt de gezelligheid na het eten eigenlijk ook niets meer. Dus eerst even samen wat drinken en de dag door nemen, stoeien en spelen en daarna gaat een van ons koken. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk de dag ervoor al te doen (spaghettisaus maken, nasi oid). En Aviko en Celavita zijn mijn helden, ik schil geen aardappelen, dat scheelt me bergen tijd. En ik ben idd ook andere uren gaan werken sinds ze allebei op school zitten, maar zoals gezegd, dat moet wel kunnen met je baan.
pi_147017096
Ik ben heel blij dat ik kan thuiswerken O+ Maar ik ben dan ook wel fan van het thuisleven, met kneuterig een thee aan de eettafel en gezellig de hele middag koken enzo :P Ik heb de afgelopen vier jaar gestudeerd, en daardoor zoveel gemist van Max en zijn school en alles, dus ben heel blij dat ik dat nu allemaal een beetje kan inhalen.

Er zijn gewoon ook heel veel mensen die daar echt niet van houden, en die leukere ouders zijn als ze gewoon ook lekker kunnen werken.

Mijn vriend werkt fulltime, en ik werk vanaf 1 dec. gemiddeld 10u per week, thuis.
We verdienen geen kont, helaas niet al te hoog opgeleid :P Maar net genoeg :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 26 november 2014 @ 15:22:23 #238
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_147023528
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Leuk idee. Moet je wel 'even' de arbeidsmarkt omvormen. Het is bijkans niet te doen weer uit de pauzestand te komen.

Al moet ik zeggen dat ik steeds minder spijt heb van mijn keuze. :) en ik had al niet veel spijt. ;)
Het valt mij ook vies tegen hoe lastig het momenteel is om aan werk te komen.
Toch heb ik geen spijt dat ik thuis gebleven ben voor de kinderen. Het geeft wel heel veel rust.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 26 november 2014 @ 16:24:19 #239
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147025350
Toen Rayen 1,5 werd heb ik gewerkt, zo'n 3 dagen in de week. Dat zo'n jaar gedaan en toen noodgedwongen door bezuinigen ontslagen. En ik zit nu dus thuis.
Maar pfff respect voor de moeders die werken _O_ Ik vond de werkdagen echte haastdagen en liep mezelf haast achterna, en dat begon al direct zodra je uit je bed kwam. :o
Hup aankleden, kleine aankleden, racen naar de oppas, werken, daarna eten verzorgen.
Ik vond het heel vermoeiende dagen imho
Nu solliciteer ik af en toe maar word tot nu toe geen enkele keer uitgenodigd voor een gesprek :{ Ik blijf maar thuis denk ik ;)
Het is financieel wel puzzelen rond te komen van 1 salaris.
Maar ik vind het wel heel fijn om gewoon een thuismoeder te zijn voor Rayen O+
Als hij straks hele dagen naar school gaat hoop ik dat ik wel aan een baan kom, maar ik vrees soms van niet gezien de hele economie en mijn leeftijd.
We zullen het maar afwachten
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 26 november 2014 @ 16:29:44 #240
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147025548
Het thuisblijven is ook inderdaad alleen maar zonder racen als je kleine kinderen hebt zonder naar school gaande kinderen. Ik moet nu alsnog 3 kinderen iedere ochtend klaar zien te krijgen voor school en wegbrengen.

Eentje in groep 1 en de ander in groep 3 en dan gymmen ze op andere momenten en dan is er nog schoolzwemmen en werkjes en dansjes met bijpassende kleding die ze aan moeten en kleuren en ohjee ze moeten vandaag rubberlaarzen mee en shit vergeet ik nu het 10uurtje.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:21:09 #241
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147036073
Werken is voor mij ontspanning, ik zou het erg vinden als ik niet kon werken. Als alles goed was gegaan met de kinderen had ik zeker 32 uur blijven werken en mijn man werkt 36 uur.

Maar ja, dingen lopen wel eens anders. Ik heb het nu goed geregeld met dank aan een hele flexibele werkgever en collega's. Ik zou stiekem wel meer willen werken, ik heb toch ook wel die carrieredrang waar Ticootje het ook over heeft. Ik zou me wel meer willen bewijzen in die mannenwereld van de ICT, maar ik heb me er bij neergelegd dat het echt niet anders kan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2014 @ 21:28:17 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147036455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:45 schreef lily het volgende:
Ik vind het sinterklaasfeest weer heerlijk.

Twee jongens die te oud zijn om te "geloven" maar hun kleine zusje van bijna 5 vindt het allemaal prachtig en ze spelen rustig mee.
Ze zingt, maakt tekeningen, sleept met wortels en waterbakjes en heeft totaal geen last van stress. Alleen maar feest! Heerlijk.

Schoenzetten...erg vermakelijk..puur voor hun kleine zusje zetten ze hun maat 38 en 43 vrolijk ernaast :+ en zingen ze vrolijk mee.
ik zie het helemaal voor me O+
wat een gezelligheid!
pi_147050211
Ach
Ze hebben hun momenten :+
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2014 @ 21:25:24 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147069153
miijn puber flikte het gisteren om zonder jas van school naar huis te racen om zijn vergeten gymtas op te halen :o
op mijn vraag waar zijn jas was, kreeg ik als antwoord dat hij geen tijd had gehad om hem uit zijn kluisje te halen. ik kon nog snel een zomerjack van de kapstok grissen en hem dat aan laten doen en weg was hij weer.
toen hij 's middags uit school kwam en naar boven wilde lopen riep ik hem.
jaaaa kom maar op met die preek! kreeg ik als antwoord :+
ik zei dat ik helemaal geen preek ging houden omdat ik aannam dat hij zelf wel door had gehad dat het een stomme actie van hem was geweest. ik wou alleen maar weten of hij trek had in warme chocomel :D

dat was eigenlijk het enige domme waar ik hem de laatste tijd op heb kunnen betrappen.
hij gaat lekker. school is tevreden over hem, hij ligt goed in de klas al blijft hij erg op zichzelf, hij heeft een soort van vriendin waar hij op school mee optrekt en ze is ook al eens thuis geweest.
heel af en toe vertelt hij wel eens iets uit zichzelf en hij wordt ook wat socialer.
ik durf het bijna niet te melden, zal je zien dat er morgen weer iets vervelends gebeurt :@
  donderdag 27 november 2014 @ 21:31:37 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147069437
Herkenbare angst, Lady. Maar fijn dat het zo lekker gaat. Geniet er maar van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147073718
Fijn, dat het zo lekker gaat Lady.

Zoonlief heeft vandaag niet zo een goede dag gehad. Hij was onaardig tegen een klasgenootje begreep ik. Morgen maar eens met de juf over praten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:25:58 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147079334
Kleine jongetjes worden groot maar dat het zo snel zou gaan....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 28 november 2014 @ 09:30:17 #248
5428 crew  miss_sly
pi_147079401
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Tinuviel het volgende:
Fijn, dat het zo lekker gaat Lady.

Zoonlief heeft vandaag niet zo een goede dag gehad. Hij was onaardig tegen een klasgenootje begreep ik. Morgen maar eens met de juf over praten.
Afhankelijk van wat onaardig betekent, vind je echt dat je dat met de juf moet bespreken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 november 2014 @ 09:30:49 #249
5428 crew  miss_sly
pi_147079411
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:25 schreef Leandra het volgende:
Kleine jongetjes worden groot maar dat het zo snel zou gaan....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha, was je wel aangekleed toen hij haar binnen loodste? :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:35:51 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147079496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hahahaha, was je wel aangekleed toen hij haar binnen loodste? :D
Ik zag haar auto voor de deur staan en kwam dus net in badjas naar beneden om de deur voor haar te openen, maar toen bleek ze dus al binnen te zijn :')

Ik zit echt een beetje in tweestrijd, mooi dat hij dit kan, maar ik weet eigenlijk niet of ik er wel zo blij mee ben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147082501
Is daar tijd voor bij jullie Tinuviel om dit soort dingen te bespreken?
Ik heb van de week geholpen bij de overblijf, al die kleuters doen onaardig tegen elkaar;)

Sleutels voortaan beter opbergen Leandra! het is knap idd,maar ja, ze zijn ook zo weg! Vond de schoonmaakster het niet raar? haha
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:50:32 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147084435
Sleutels liggen op een vaste plek, maar hij kan er dus bij...
De schoonmaakster is wel wat van hem gewend ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147086692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Tinuviel het volgende:
Fijn, dat het zo lekker gaat Lady.

Zoonlief heeft vandaag niet zo een goede dag gehad. Hij was onaardig tegen een klasgenootje begreep ik. Morgen maar eens met de juf over praten.
iedereen is toch wel eens onaardig.

Als ik de moeder van een klasgenootje van Tess moet geloven is Tess de grootste terror van de klas die het op haar kind gemunt heeft.
de juf, die dw kinderen bijna de hele dag ziet, denkt daar heel anders ovee.

ja Tess is verbaal erg sterk en kan goed van zich afbijten maar dat ziet de juf juist als iets positiefs.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:23:45 #254
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147097878
Zegt die moeder dat tegen jou, Vicky :o
Dat komt best wel onaardig over.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147098688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:23 schreef livelink het volgende:
Zegt die moeder dat tegen jou, Vicky :o
Dat komt best wel onaardig over.
yep..
moeder is wel een vriendinnetje van me.. maar ik vind dat dingen die op school gebeuren ook op school moeten worden opgelost
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 november 2014 @ 20:43:35 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147098694
Heeft er iemand ervaring met 'ik leer anders', voor kinderen die beelddenken?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 29 november 2014 @ 08:29:51 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_147111759
Ik lees ff mee, sjeen, daar ben ik ook bnwd naar....
pi_147112024
Ben me momenteel aan het verdiepen in beelddenken.
Heb vorige week een workshop gehad.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 november 2014 @ 09:59:16 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147112390
Interessant amaranta, herken je er iets in?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_147112895
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Interessant amaranta, herken je er iets in?
Bij de leerling voor wie ik ging (en die hierop getest is) herkende ik het niet. Er waren 20 punten waarop je moest scoren, en bij 11 of meer zou het (waarschijnlijk) een beelddenker zijn. Ik kwam niet verder dan 5.
Ik vind het sowieso een rare manier vam diagnosticeren.

Ik ben er nog helemaal uit wat ik er van vind.

Het is overigens geen 'officiele' diagnose, zoals bijv nld dat kan zijn.

Ik ken meerdere orthopedagogen die het bestaan ervan ook niet onderschrijven.

Ik denk wel dat je visueel ingesteld kunt zijn. Heb op de workshop ook tips gekregen die handig zijn. Maar die je wmb op elk kind zou kunnen toepassen.

Dus al met al ben ik nog meningvormend.
pi_147112941
overigens is iedereen beelddenker tot hun 6de
Dan gaan kinderen meer hun linker hersen helft gebruiken.
'Beelddenkers' blijven meer actief in de rechterhersenhelft.
Werd daar gezegd.
  zaterdag 29 november 2014 @ 11:13:31 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147113286
Mijn oudste is heel slecht in begrijpend lezen, technisch lezen is geen enkel probleem. Ik vind dat heel lastig om mee om te gaan. Ik ben haar nu aan het helpen voor een repetitie aardrijkskunde voor maandag. Hele lappen tekst en ze begrijpt er eigenlijk niks van. Ze heeft de tekst ongeveer letterlijk uit haar hoofd geleerd, maar als je haar bevraagt blijkt eigenlijk dat ze het wel braaf kan oplepelen, maar eigenlijk niks snapt van wat ze nou heeft geleerd of gelezen. Ik probeer het nu allemaal voor haar te duiden en met tekeningen en dergelijke uit te leggen, maar dat kost enorm veel tijd en energie.

Zou je kunnen zeggen dat mensen die heel veel moeite hebben met begrijpend lezen misschien vooral beelddenkers zijn?

Het is trouwens echt een handicap. Ze wordt nu vooral gezien als dom, terwijl ze dat niet echt is (vind ik dan). Ze is bijvoorbeeld enorm creatief en handig. Maar qua school kom je gewoon niet ver als je niet goed begrijpend kan lezen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147113942
Beelddenkers leren (volgens die mevr) een woordbeeld uit het hoofd.
Bijvoorbeeld het woord stoel. Zij prenten het woord in het geheugen en kunnen het vooruit en achterstevoren schrijven. Niet omdat ze de spellingsregel toepassen, maar het woord als een plaatje hebben opgeslagen.
Ik heb al m'n aantekeningen op het werk liggen.
Stuur me maandag een herinnerings pm en dan kom ik er op terug.

Een artikel
http://www.eclg.nl/art/Beeld_Denken_Groter_Groeien.pdf
pi_147113955
Dat is lastig livelink. Wel knap dat ze het zo goed uit haar hoofd kan leren, maar iets snappen is uiteindelijk natuurlijk wel veel praktischer...
Maar hoe je dat kan trainen geen idee. Ik vermoed dat het deels een kwestie is van veel oefenen, maar dan nog. Hoe doen ze dat op school dan? Hebben ze een idee hoe ze haar daarmee kunnen helpen of laten ze het maar gaan?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_147114062
Een beelddenker kan ook denken vanuit het eindproduct en dan terug.
Een feest bijvoorbeeld.
Een beelddenker ziet in hoofd ern plaatje van het feestje en gaat dan terug redeneren. Wat heb ik nodig om tot dat plaatje te komen.
(Top down)
  zaterdag 29 november 2014 @ 12:02:31 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147114105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:54 schreef Nijna het volgende:
Dat is lastig livelink. Wel knap dat ze het zo goed uit haar hoofd kan leren, maar iets snappen is uiteindelijk natuurlijk wel veel praktischer...
Maar hoe je dat kan trainen geen idee. Ik vermoed dat het deels een kwestie is van veel oefenen, maar dan nog. Hoe doen ze dat op school dan? Hebben ze een idee hoe ze haar daarmee kunnen helpen of laten ze het maar gaan?
Tja, ze zit natuurlijk op een heel laag niveau op school. En ergens heb ik het gevoel dat de kinderen op haar niveau al bij voorbaat worden afgeschreven, een beetje volgens het principe dat alles wat ze leren is meegenomen. Ik kreeg eerder deze week een brief over de eisen die gesteld worden om over te gaan. Daar staat dus ook vrolijk in dat ze op haar niveau altijd overgaan, hoe slecht de cijfers ook zijn. Dus volgens mij wordt daar verder niks aan gedaan.

Ik heb eerlijk gezegd spijt dat ik haar naar een scholengemeenschap heb gestuurd, waar alle niveaus zijn. Ik krijg toch het idee (hoewel ik dat niet hard kan maken hoor) dat alle energie in de hogere niveaus gaat zitten. En dat zij dan toch een beetje een tweederangs leerling is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147115316
Lastig livelink! Beseft ze zelf dat ze de stof dan niet daadwerkelijk begrijpt? Anders zouden jullie (of zijzelf) op internet op zoek kunnen gaan naar plaatjes of filmpjes met uitleg en beeldmateriaal over de stof.
En vervelend dat ze dan als dom gezien wordt. Begrijpend lezen wordt heel lastig wanneer je van de tekst zelf geen voorstelling kan maken. Soms helpen plaatjes dan enorm veel en komt het wel ineens binnen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:41:16 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147117379
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:05 schreef appelsap het volgende:
Lastig livelink! Beseft ze zelf dat ze de stof dan niet daadwerkelijk begrijpt? Anders zouden jullie (of zijzelf) op internet op zoek kunnen gaan naar plaatjes of filmpjes met uitleg en beeldmateriaal over de stof.
En vervelend dat ze dan als dom gezien wordt. Begrijpend lezen wordt heel lastig wanneer je van de tekst zelf geen voorstelling kan maken. Soms helpen plaatjes dan enorm veel en komt het wel ineens binnen.
Ze raakt er vreselijk van gefrustreerd en gaat zichzelf ook als dom zien. Ik vind het zelf ook lastig. Zo had ik haar laatst geholpen met biologie en ik dacht echt dat ze het begreep en dat dacht ze zelf ook. Ze was er dan ook van overtuigd dat ze het proefwerk goed had gemaakt. Maar uiteindelijk had ze een 6,5. Op zich voldoende, maar ik zou dan toch heel graag willen weten wat ze dan toch fout heeft gedaan. Dan weet ik waar ik haar de volgende keer meer mee moet helpen. Maar ze krijgt die proefwerken niet mee naar huis, dus ik heb ook geen enkel inzicht in waar het dan uiteindelijk fout gaat. Je hebt als ouder wel weinig handvatten op de middelbare school, merk ik. Ik heb volgende week een 10-minuten gesprek met die biologielerares, dus dan hoop ik iets verder te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147118168
Proefwerken niet mee naar huis? Kregen wij wel altijd vroeger toch?!
Ze kan het vast wel op school inzien, maar daar heb jij natuurlijk weer niet zoveel aan.

Pfoeh, succes :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_147121129
Dit komt hier ook vaker voor, livelink.

Ik overhoor hem best vaak (dat wil hij zelf graag). Hij weet dan alles precies.
Komt dan ook thuis met de mededeling dat het makkelijk was om vervolgens een 4 of 5 te krijgen.

Nu heeft hij wel ontzettend veel moeite met meerkeuzevragen en dat soort toetsing wordt wel veelvuldig gebruikt helaas.
Hij weet het antwoord maar wat hij in zijn hoofd heeft staat dan niet letterlijk in de 4 gegeven keuzes en dan gaat het mis.

Wij krijgen wel de proefwerken mee naar huis (alleen de meerkeuze niet :') ) dus dus ik kan nog sturen.
pi_147121185
Het valt ook echt op; hetzelfde vak: open vragen een 9, meerkeuze een 4. Maar meedenken doen ze niet echt aan. Het weinig handvaten gevoel heb ik ook heel sterk.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:45:10 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147121737
Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen. Toch heeft dit soort zaken vaak met inzicht te maken. Kun je 'boven de stof staan'? Of weet je 'alleen' wat er letterlijk in de te leren tekst staat.
Ik vind de suggestie van Appelsap wel een goede.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2014 @ 18:32:16 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147123017
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze raakt er vreselijk van gefrustreerd en gaat zichzelf ook als dom zien. Ik vind het zelf ook lastig. Zo had ik haar laatst geholpen met biologie en ik dacht echt dat ze het begreep en dat dacht ze zelf ook. Ze was er dan ook van overtuigd dat ze het proefwerk goed had gemaakt. Maar uiteindelijk had ze een 6,5. Op zich voldoende, maar ik zou dan toch heel graag willen weten wat ze dan toch fout heeft gedaan. Dan weet ik waar ik haar de volgende keer meer mee moet helpen. Maar ze krijgt die proefwerken niet mee naar huis, dus ik heb ook geen enkel inzicht in waar het dan uiteindelijk fout gaat. Je hebt als ouder wel weinig handvatten op de middelbare school, merk ik. Ik heb volgende week een 10-minuten gesprek met die biologielerares, dus dan hoop ik iets verder te komen.
je hebt weinig aan die 10 minutengesprekken, is mijn ervaring. het is net genoeg om wat algemeenheden door te nemen en veel diepte red je niet in die 10 minuten.
ik zou daar als ik jou was los van dat 10 minutengedoe een afspraak maken zonder tijdslimiet.
ik ben zelf nog zo erg dat ik dan alvast punten die ik wil bespreken vooruitmail, zodat de leerkracht zich alvast voor kan bereiden :@
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2014 @ 18:33:43 #274
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147123067
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:17 schreef Nijna het volgende:
Proefwerken niet mee naar huis? Kregen wij wel altijd vroeger toch?!
Ze kan het vast wel op school inzien, maar daar heb jij natuurlijk weer niet zoveel aan.

Pfoeh, succes :*
dat doen ze hier ook niet. ik heb er soms wel eens een gekregen, maar die moest absoluut weer terug en eigenlijk was het tegen de regels dat ze de school verlaten.
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2014 @ 18:38:37 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147123221
ik zei onlangs dat het allemaal lekker liep he? en dat ik het niet durfde te zeggen omdat ik bang was dat er wat mis zou gaan.
of het nou wat te maken heeft met dat zonder jas door het steenkoude weer fietsen van de week of niet, maar L. is aan het ziek worden. hij heeft keelpijn en begint te hoesten -O-
en eten jullie kinderen ook zo slecht ?
L heeft van de 5 dagen 4 keer zijn brood niet opgegeten op school. hij vindt het teveel.
en ik vind wel vaker zijn brood in de prullenbak
  zaterdag 29 november 2014 @ 19:37:22 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147124979
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:45 schreef Moonah het volgende:
Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen. Toch heeft dit soort zaken vaak met inzicht te maken. Kun je 'boven de stof staan'? Of weet je 'alleen' wat er letterlijk in de te leren tekst staat.
Ik vind de suggestie van Appelsap wel een goede.
Dat klopt, het is een gebrek aan inzicht. En juist dat inzicht probeer ik haar bij te brengen door dingen net anders te formuleren of te vragen dan in het boek staat en door het zoeken van voorbeelden en plaatjes en dergelijke. Maar dat kost zowel haar als mij heel veel tijd en misschien zit ik wel op het verkeerde spoor. Dat zou zonde zijn, maar daarom is het voor mij wel heel belangrijk om te weten waar het fout gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147125306
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

iedereen is toch wel eens onaardig.

Als ik de moeder van een klasgenootje van Tess moet geloven is Tess de grootste terror van de klas die het op haar kind gemunt heeft.
de juf, die dw kinderen bijna de hele dag ziet, denkt daar heel anders ovee.

ja Tess is verbaal erg sterk en kan goed van zich afbijten maar dat ziet de juf juist als iets positiefs.
Helaas is het bij ons de juf zelf die dit aankart. Hij kan er niet mee omgaan, dat dingen niet zo gaan als hij het wil en dit leidt ertoe dat hij hardhandig omgaat met andere kinderen. Soms komt het misschien ook voort uit een wild spel. Als iemand hem dan bijpraat of iets zegt wat hem niet zint reageert hij ook vaak direct met boosheid. Die uit hij dan vaak door tegen dingen aan te schoppen zoals een muur of speelgoed ofzo. Op school werkt de juf nu met een sticker systeem als beloning voor goede dagen. Ik vind het thuis soms ook moeilijk hoe ik ermee om moet gaan. Als ik hard reageer, dan werkt het vaak averechts terwijl als ik zachter praat en uitleg het vaak beter gaat. Ben ook nog aan het bedenken van een goede fysieke manier hoe hij zijn boosheid kan uiten. Daar heeft hij volgens mij echt behoefte aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:02:13 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147125780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat klopt, het is een gebrek aan inzicht. En juist dat inzicht probeer ik haar bij te brengen door dingen net anders te formuleren of te vragen dan in het boek staat en door het zoeken van voorbeelden en plaatjes en dergelijke. Maar dat kost zowel haar als mij heel veel tijd en misschien zit ik wel op het verkeerde spoor. Dat zou zonde zijn, maar daarom is het voor mij wel heel belangrijk om te weten waar het fout gaat.
Ik vraag me af in hoeverre je dergelijk inzicht kunt ontwikkelen/oefenen Livelink. Zoals je al zegt, jullie oefenen samen op heel veel manieren. Toch levert dat niet het gehoopte resultaat. Het kan dus zijn dat K het wél kan en snapt zoals ze het in het boek heeft geleerd, en hoe jij het met haar hebt geoefend, maar als het dan net op weer een andere manier wordt gevraagd tijdens een toets, dat ze het dan niet weet. En ja, dat is frustrerend lijkt me.
Goed, uiteindelijk gaat het in het leven niet om wat voor cijfers je haalt op school, maar dat zal haar wrs niet troosten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:12:45 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147126194
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, Moonah. En ik heb ook helemaal niet als doel om haar naar een hoger niveau te krijgen. Ik weet ook zeker dat zij beter tot haar recht komt in een beroepsopleiding.
Maar het is echt een handicap tegenwoordig als je de wereld om je heen niet helemaal begrijpt en daar hoop ik toch nog wel iets voor haar in te kunnen betekenen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147127080
ego post:

Oh en onwijs trots op mn 4 jarige! Ondanks dat door Piet een handje nootjes werd aangeboden en gevraagd of ze haar handjes kon ophouden, gingen de handjes op de rug en zei ze heel keurig "mag ik niet, zitten gluten in". Dan ben je pas 4 jaar en weet je pas 3 weekjes dat je coeliakie hebt, dan vind ik dat heel knap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147127187
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:32 schreef Ticootje het volgende:
ego post:

Oh en onwijs trots op mn 4 jarige! Ondanks dat door Piet een handje nootjes werd aangeboden en gevraagd of ze haar handjes kon ophouden, gingen de handjes op de rug en zei ze heel keurig "mag ik niet, zitten gluten in". Dan ben je pas 4 jaar en weet je pas 3 weekjes dat je coeliakie hebt, dan vind ik dat heel knap.
Zo, dat is knap!! Terecht dat je trots bent. *O*
Professioneel gifmenger.
pi_147127192
Tico wat knap van je 4-jarige meisje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:35:02 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_147127219
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:32 schreef Ticootje het volgende:
ego post:

Oh en onwijs trots op mn 4 jarige! Ondanks dat door Piet een handje nootjes werd aangeboden en gevraagd of ze haar handjes kon ophouden, gingen de handjes op de rug en zei ze heel keurig "mag ik niet, zitten gluten in". Dan ben je pas 4 jaar en weet je pas 3 weekjes dat je coeliakie hebt, dan vind ik dat heel knap.
Terecht dat je apetrots bent :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147127473
Echt verbaast over hoe snel ze het zo netjes oppakt dat ze niet alles kan eten. En zonder morren ook. Ze vindt het ook gewoon echt geen probleem nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147128131
Wat knap van je kleuter, Tico! Heb je het idee dat ze zich ook beter voelt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147128463
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat knap van je kleuter, Tico! Heb je het idee dat ze zich ook beter voelt?
Ja eigenlijk wel. Ze begint echt weer aardig het meisje te worden dat altijd maar lacht. Zoals vroeger..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147128515
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:32 schreef Ticootje het volgende:
ego post:

Oh en onwijs trots op mn 4 jarige! Ondanks dat door Piet een handje nootjes werd aangeboden en gevraagd of ze haar handjes kon ophouden, gingen de handjes op de rug en zei ze heel keurig "mag ik niet, zitten gluten in". Dan ben je pas 4 jaar en weet je pas 3 weekjes dat je coeliakie hebt, dan vind ik dat heel knap.
wauw wat goed van haar zeg. Terecht trots!!!
pi_147128592
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Ze begint echt weer aardig het meisje te worden dat altijd maar lacht. Zoals vroeger..
Dat is fijn!
Professioneel gifmenger.
pi_147128627
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Ze begint echt weer aardig het meisje te worden dat altijd maar lacht. Zoals vroeger..
Wat fijn! Voor jullie, en ook voor haar zelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147128970
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:32 schreef Ticootje het volgende:
ego post:

Oh en onwijs trots op mn 4 jarige! Ondanks dat door Piet een handje nootjes werd aangeboden en gevraagd of ze haar handjes kon ophouden, gingen de handjes op de rug en zei ze heel keurig "mag ik niet, zitten gluten in". Dan ben je pas 4 jaar en weet je pas 3 weekjes dat je coeliakie hebt, dan vind ik dat heel knap.
Wat ontzettend knap van haar! En wat fijn dat ze weer beter in haar vel zit.
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:17:52 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147129017
Wat goed van je kleuter, Tico! En wat fijn dat het ook echt effect heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2014 @ 21:55:19 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147132747
Tico, misschien voelt ze zelf ook wel het verschil :). Wat knap dat ze zich ook zo bewust is dat ze niet zomaar alles kan eten...

Beterschap daar lady-wrb.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:43:01 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147132851
Wat goed Tico, en wat fijn dat het zo snel verbetering geeft!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 november 2014 @ 10:32:25 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147141267
Dat is zeker knap Tico
pi_147142002
super tico!! Heel knap van haar. En voor jullie ook complimenten, jullie hebben het consequent en op een fijne manier voor haar opgepakt anders had ze t niet zo snel al zo goed opgepikt. Dit is wel echt een lastige leeftijd én een vreselijk lastige periode om zo te starten met zo'n dieet dus petje af.

En laat die rode konen en die lach maar komen O+
:)
pi_147192216
Moeten jullie ook Zovaak nieuwe schoenen kopen? 3e paar in 3 à 4 maanden ofzo. Hij weet steeds de gaten in de zolen te krijgen. Dure hobby zo.. :o Deze keer maar bij Schoenenreus kopen denk ik.
pi_147197381
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:31 schreef appelsap het volgende:
Moeten jullie ook Zovaak nieuwe schoenen kopen? 3e paar in 3 à 4 maanden ofzo. Hij weet steeds de gaten in de zolen te krijgen. Dure hobby zo.. :o Deze keer maar bij Schoenenreus kopen denk ik.
Nee, ergens 4-6 maanden per paar.
Professioneel gifmenger.
  maandag 1 december 2014 @ 20:38:08 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147198290
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:31 schreef appelsap het volgende:
Moeten jullie ook Zovaak nieuwe schoenen kopen? 3e paar in 3 à 4 maanden ofzo. Hij weet steeds de gaten in de zolen te krijgen. Dure hobby zo.. :o Deze keer maar bij Schoenenreus kopen denk ik.
Waar haal je normaal de schoenen dan?
Volgens mij zijn Schoenenreus schoenen kwalitatief prima. (Je post klinkt nogal laatdunkend over de sr)
  maandag 1 december 2014 @ 20:48:06 #300
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147198786
Ik hoef amper nieuwe schoenen te kopen. 1 keer zomer en daarna weer winterschoenen :) het is pas 1 keer voorgekomen dat hij twee keer per seizoen nieuwe schoenen moest omdat ze te klein werden. Ideaal :D bij de jongste het zelfde :Y

Ze lopen ze ook niet stuk trouwens. Ik heb 1 duur paar en 1 schoolpaar van de H&M. Die hoge sneakers. Moet alleen nu de winterversie nog kopen. R. Heeft z'n goeie schoenen nu aan naar school. Gaat prima. Het is geen knieenspeler, maar zit vaak in kleermakerszit. Z'n schoenen slijten dus amper.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2014 @ 20:58:03 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147199272
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:31 schreef appelsap het volgende:
Moeten jullie ook Zovaak nieuwe schoenen kopen? 3e paar in 3 à 4 maanden ofzo. Hij weet steeds de gaten in de zolen te krijgen. Dure hobby zo.. :o Deze keer maar bij Schoenenreus kopen denk ik.
Het maakt niet uit waar ik schoenen koop voor Jan. Dan weer trekt hij bij het lopen de neuzen over de straat, of hij loopt te sloffen, of zoals vandaag gaat hij op de zijkant van z'n laarzen lopen. Haal ik schoenen met klittenband, trekt hij binnen een maand het klittenband aan gort omdat het niet strak genoeg zit voor hem, veters slijten om dezelfde reden ook om de haverklap. Ik zou af en toe willen dat er van die legerkisten in zijn maat te krijgen waren, die gaan denk ik niet zo snel stuk (maar dan moet ik elk jaar nieuwe kopen want te klein _O- )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')