deze is ook wel briljant : http://www.iflscience.com(...)fucking-mailing-listquote:Op woensdag 26 november 2014 12:05 schreef speknek het volgende:
Dit is pas wetenschappelijk onderzoek
https://physics.le.ac.uk/(...)article/view/706/509
quote:Op woensdag 26 november 2014 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
deze is ook wel briljant : http://www.iflscience.com(...)fucking-mailing-list
Leuk, mijn vrouw is ook bezig met haar psychology PhD. Gek genoeg is dat in de VS een voorwaarde om als psycholoog geregistreerd te worden. Onderzoek is wel een onderdeel van de opleiding, maar het gaat veel meer om de ervaring die ze opdoet als intern in diverse ziekenhuizen en in die zin is het meer vergelijkbaar met een geneeskunde opleiding dan een PhD.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:14 schreef depsycholoog het volgende:
Mag ik ook in de OP? Ik ben promovendus aan het Radboudumc als psycholoog.
Ja, toch wel gek dat er internationaal veel verschil zit tussen de hoeveelheid werk die een titel met zich meebrengt. Ik moet echt 4 jaar onderzoek doen voor dezelfde titel. En zij doet ook al werkervaring op als clinicus..goed voor elkaar!quote:Op woensdag 26 november 2014 16:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Leuk, mijn vrouw is ook bezig met haar psychology PhD. Gek genoeg is dat in de VS een voorwaarde om als psycholoog geregistreerd te worden. Onderzoek is wel een onderdeel van de opleiding, maar het gaat veel meer om de ervaring die ze opdoet als intern in diverse ziekenhuizen en in die zin is het meer vergelijkbaar met een geneeskunde opleiding dan een PhD.
Al wat gehoord?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:14 schreef oompaloompa het volgende:
Na mijn niet goed gaande skype interview was ik toch uitgenodigd voor een jobtalk, was nogal stressvol aangezien ik op donderdagmiddag een telefoontje kreeg of ik zondag naar de andere kant van het continent kon vliegen. Enorm gestressed praatje in elkaar geflanst en snel gaan shoppen. Praatje en de interviews gingen volgens mij wel goed, nu afwachten.
Ik had al een tijd geleden een vakantie geplanned waarbij ik een van de phd-studenten op die universiteit bezoek, vrij awkward dat ik in de stad ben terwijl ze andere kandidaten op dezelfde positie interviewen
Net gebeld met een offer, nu tijd voor alcoholquote:
Als iemand die met fmri werkt, helemaal geweldigquote:Op vrijdag 28 november 2014 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
de metatext: They also showed activation in the parts of the brain associated with exposure to dubious study methodology, concern about unremoved piercings, and exasperation with fMRI techs who won't stop talking about Warped Tour.
Gefeliciteerd! Ik vlieg zondag naar de West Coast voor interviewsquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Net gebeld met een offer, nu tijd voor alcohol
Van harte gefeliciteerd! You rock.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Yay! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En jij ook succes!quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:32 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik vlieg zondag naar de West Coast voor interviews
Heel veel succes!quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:32 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik vlieg zondag naar de West Coast voor interviews
Waarom?quote:Op donderdag 11 december 2014 13:22 schreef Dale. het volgende:
http://nos.nl/op3/artikel(...)vendi-uit-china.html
Slechte zaak...
quote:
Zo gaat de kennis meteen weer verloren grotendeels...quote:Daarom is een belangrijke voorwaarde van de beurs ook dat de Chinese promovendi na hun onderzoek weer teruggaan naar China.
Ach, die kennis gaat in ieder geval naar China. En wat voor China goed is, is op den duur weer goed voor Westerse landen. (We concurreren immers niet alleen met elkaar, maar we handelen ook met elkaar.)quote:Op donderdag 11 december 2014 13:25 schreef Dale. het volgende:
Zo gaat de kennis meteen weer verloren grotendeels...
Waar denk je dat die grote lijnen vandaan komen?quote:Op donderdag 11 december 2014 14:30 schreef Dale. het volgende:
Daarnaast ben je tijdens het promoveren ook grotendeels een slaaf van je hoogleraar, je onderzoek ligt al vast in grote lijnen en kan alleen de kleine lijnen zelf bepalen. Vervolgens schrijf je een paper geeft je prof er minimale commentaar op maar wil wel dat zijn naam erop komt, want dat is gebruikelijk, vervolgens kom je op het congres en gaat hij met de eer strijken.
Wat dat laatste betreft was mijn vakgroep en promotor precies het tegenovergestelde. Ik heb voor een groot deel mn eigen richting kunnen bepalen, hij heeft me altijd enthousiast begeleid en meegeschreven en laat zijn studenten altijd hun eigen praatjes houden. Sowieso is die cultuur volgens mij in de hoge energie fysica nogal anders. Zo gaan namen op papers op alf.volgordequote:Op donderdag 11 december 2014 14:30 schreef Dale. het volgende:
Wellicht dat het voor bepaalde vakgebieden zo is, maar in mijn vakgebied, techniek, geloof ik daar niet in. Met name omdat hier op de TU ook ontzettend veel samenwerking is met bedrijven. China blijft in mijn ogen een copy-paste land.
Ik vind de hele reden waarom dat daar gewerfd word ook ontzettend slecht en stoot mij tegen het zere been. Als PhD student krijg je naar mijn mening zwaar onderbetaald, omdat als je klaar bent je toch "veel" beter zou verdienen als iemand met alleen een Master. Daarnaast hoe moet dat bijvoorbeeld in de toekomst? Het sociale leenstelsel komt eraan... de eerste afval ronde is dan al na de bachelor en als je klaar bent met je master heb je al een schuld van rond de 20k en dan moet je nog gaan promoveren met een kut salaris van 2k?
Daarnaast ben je tijdens het promoveren ook grotendeels een slaaf van je hoogleraar, je onderzoek ligt al vast in grote lijnen en kan alleen de kleine lijnen zelf bepalen. Vervolgens schrijf je een paper geeft je prof er minimale commentaar op maar wil wel dat zijn naam erop komt, want dat is gebruikelijk, vervolgens kom je op het congres en gaat hij met de eer strijken. Wanneer je vervolgens probeert zelfstandig een PhD te doen wordt je zwaar tegengewerkt door de universiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |