Klinkt lekker allemaal! Ik was net op de verjaardag van mijn oma en de hele tafel was volgeladen. Gelukkig stond er een schaaltje komkommer voor m'n neusquote:Op donderdag 6 november 2014 22:27 schreef Karstman het volgende:
Uit eten vanavond was een rilette van kabeljauw met een gamba gevolgd door een kogelbiefstuk, ik gok een ons of 2. Paar patatjes en koffie toe met een klein blokje boterkoek. Op zich redelijk netjes.
quote:Op donderdag 6 november 2014 22:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Klinkt lekker allemaal! Ik was net op de verjaardag van mijn oma en de hele tafel was volgeladen. Gelukkig stond er een schaaltje komkommer voor m'n neus
Ik ook... Daarom heb ik het krijtbord in de keuken omgedoopt tot weekschema. We bedenken in het weekend wat we willen eten. En gebaseerd daarop doe ik boodschappen. Om vervolgens wel allerlei wisselingen te doen, dus aan het einde van de week staat het bord vol pijlenquote:Op donderdag 6 november 2014 21:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zoiets is voor mij dus echt rampzalig. Zonder plan de supermarkt doorlopen op zoek naar een maaltijd. Je hebt zo te zien nog wel wat gezonds gekochtik kan dan maar zo met iets slechts thuis komen.
Maar dat is ook een soort weekmenu makenquote:Op donderdag 6 november 2014 23:18 schreef Karstman het volgende:
Een weekmenu, ik moet er niet aan denken... Ik koop op zaterdag op de markt een berg groenten en dan bedenk ik de rest van de week dagelijks (of voor 2 a 3 dagen) wat ik ga eten. Wel maak ik voor ik uit mijn werk naar de Appie ga wel even een lijstje want inderdaad zonder plan de winkel in is een risico.
ik vind het vooral ook fijn dat er onderaan het bord wensen gezet worden. Dat maakt het wel makkelijker om de afwisseling erin te houden.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:18 schreef Karstman het volgende:
Een weekmenu, ik moet er niet aan denken... Ik koop op zaterdag op de markt een berg groenten en dan bedenk ik de rest van de week dagelijks (of voor 2 a 3 dagen) wat ik ga eten. Wel maak ik voor ik uit mijn werk naar de Appie ga wel even een lijstje want inderdaad zonder plan de winkel in is een risico.
Eigenlijk heb je wel gelijk en het zijn ook vaak dezelfde groentenquote:Op donderdag 6 november 2014 23:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is ook een soort weekmenu makenAlleen heb je de groente al in huis waar je je planning omheen doet.
Als je met meerdere mensen bent is dat inderdaad wel handig ja.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik vind het vooral ook fijn dat er onderaan het bord wensen gezet worden. Dat maakt het wel makkelijker om de afwisseling erin te houden.
Ik kom even uit de lurkstand hoor...quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:32 schreef Qwea het volgende:
Ik bedenk pas op de dag zelf waar ik trek in heb. Vaak pas 30 min voor het eten.
Nou ja, de opmerking op zich is wel op zijn plaats in de discussie. Of de user op haar plaats is in het topic is wel een ander verhaal. Maar goed, ze is vrij om te posten waar ze wil. Ze vindt het blijkbaar prettig om steeds aangesproken te worden op haar gedrag. Niemand kan iets aan dat gedrag doen, behalve het negeren.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:41 schreef KikiD het volgende:
[..]
Ik kom even uit de lurkstand hoor...
Sorry, maar wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde van deze opmerking? Volgens mij zijn al deze users in een ander topic gaan posten omdat ze genoeg hadden van jou, daarom zijn er nu allemaal andere topics.
Doe ons een lol en blijf dan lekker daar tenzij je iets toe te voegen hebt waar iedereen wat aan heeft!
Lol, en dat kom jij bepalen? Grapjas ben je ookquote:Op vrijdag 7 november 2014 11:41 schreef KikiD het volgende:
[..]
Ik kom even uit de lurkstand hoor...
Sorry, maar wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde van deze opmerking? Volgens mij zijn al deze users in een ander topic gaan posten omdat ze genoeg hadden van jou, daarom zijn er nu allemaal andere topics.
Doe ons een lol en blijf dan lekker daar tenzij je iets toe te voegen hebt waar iedereen wat aan heeft!
Fijn, dan blijf ik die ook gewoon geven!quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:06 schreef KikiD het volgende:
Zie je mij iets bepalen? Nee hoor
Ik gaf slechts mijn mening. Dat mag hier geloof ik.
Uit eten kan ook gezond he? Biefstuk met een paar frietjes, zonder saus of een lekkere salade, iets met gegrilde kip of vis...quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:46 schreef Fripsel het volgende:
Mijn vriend wil graag uiteten vanavond maar ik twijfel heel erg. Ik heb wel super goed gegeten de hele week, op een klein taartje na gisteravond. Maar ik ben bang dat ik er toch niet van kan genieten omdat er dan de heletijd zo'n duiveltje in m'n hoofd zit. Maar we kunnen wel even iets leuks samen gebruiken..
Ja maar ik ben groot fan van toetjesquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uit eten kan ook gezond he? Biefstuk met een paar frietjes, zonder saus of een lekkere salade, iets met gegrilde kip of vis...
Haha, die nieuwe bakkerijen bij de Lidl werken dus wel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:28 schreef Isabeau het volgende:
Sinds 4 uur vannacht niets meer gegeten en dan bij de Lidl boodschappen doen(avondeten al wel netjes in huis: spruitjes met zalm). Ik heb dus ook een kaneelbroodje en een appelflap mee, want het rook zo lekker
Marketingtechnisch wel. Heuptechnisch not so much.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:30 schreef Myraela het volgende:
Haha, die nieuwe bakkerijen bij de Lidl werken dus wel.
Waarom had je niet gegeten?quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:28 schreef Isabeau het volgende:
Sinds 4 uur vannacht niets meer gegeten en dan bij de Lidl boodschappen doen(avondeten al wel netjes in huis: spruitjes met zalm). Ik heb dus ook een kaneelbroodje en een appelflap mee, want het rook zo lekker
toetje overslaan is toch echt het makkelijkste wat er is?quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja maar ik ben groot fan van toetjes
Omdat ik om half 5 uit bed kwam en direct naar de apotheek & winkel ben gegaan.quote:
Oh nachtdienst? Sorry dat had ik dan gemist.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat ik om half 5 uit bed kwam en direct naar de apotheek & winkel ben gegaan.
Haha nee voor mij juist niet. Voor en hoofd kan me gestolen worden, maar toetjesquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
toetje overslaan is toch echt het makkelijkste wat er is?Ik zou in ieder geval niet thuis blijven.
Zelfde hierquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:39 schreef Fripsel het volgende:
Haha nee voor mij juist niet. Voor en hoofd kan me gestolen worden, maar toetjes
Ja dat was iets met zonlicht enzo toch? Nou, sterkte dan!quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfde hierIk kijk als ik de kaart krijg vaak eerder naar de verkrijgbare toetjes dan naar het hoofdgerecht
(en ja, mrspoeZ, machtdienst
vannacht weer
) (nachtsdiensten zijn bijzonder slecht voor je, vergroot de kans op obesitas enorm omdat je echt koolhydraatcravings krijgt)
Dat is pas de helft hoorquote:
dan neem je geen voorgerecht of een voorgerecht als hoofdgerecht. Kwestie van keuzes maken... Vind je het lekker genoeg om te accepteren dat het rechstreeks op je heupen/buik terecht komt? Dan eet je het en anders eet je het niet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:39 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Haha nee voor mij juist niet. Voor en hoofd kan me gestolen worden, maar toetjes
Je zou i.p.v. taugé misschien wel een courgette of een paprika toe kunnen voegen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk recept Fripsel, die ga ik ook eens proberen. Zonder tauge, dat vind ik totaal niet bij het gerecht passen.
Ja precies. Die gaat op de lijst voor volgende week denk ik. Voor komende week heb ik alles al in huis.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:54 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Je zou i.p.v. taugé misschien wel een courgette of een paprika toe kunnen voegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |