abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146372221
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

450 bruine Pieten.
Echt fantastisch.
Je hebt ze nog echt geteld ook?

haha
pi_146372273
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

450 bruine Pieten.
Echt fantastisch.
Jij hebt ze geteld? :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 6 november 2014 @ 16:47:47 #154
417386 SinterkIaas
Ik ben toch zeker Sinterklaas!
pi_146372311
Al die mensen die zich hier druk om maken :')
pi_146372425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef SinterkIaas het volgende:
Al die mensen die zich hier druk om maken :')
Pecies, Ebola is heulemaal niet erg maar Zwarte Piet :(

NWS / Test met ebolavaccin Afrika hoopvol

<O) 8}
  donderdag 6 november 2014 @ 16:53:30 #156
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146372517
DIEUWERTJE KAALGESCHOREN OVER DE GRENS GOOIEN 110% ANTI KLEURPLIET

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146372947

Hij gaat lekker!
^O^ w/ <O) oO/ 8}
pi_146373192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:53 schreef Mani89 het volgende:

Heeft Dieuwertje geen kale haas meer?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146373337
quote:

Ik kijk (helaas :D) niet elk jaar het Sinterklaasjournaal, maar het verhaal lijkt erg op het probeersel van een paar jaar terug met de regenboogpieten. Klopt het filmpje wel, heb dit namelijk nog niet op tv gezien, kijk ook niet zoveel tv, en het is door een onbekend iemand op YT geplaatst.

Blijkt dus echt te zijn "een woordvoerder van de NTR heeft tegenover het AD bevestigd dat de promo authentiek is."

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkY.NL op 06-11-2014 17:19:06 (promo egd :D) ]
pi_146373395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit was aan Webship gericht.

[..]

Ik ga net niet zo ver als Rowan Atkinson die stelt dat de vrijheid van meningsuiting belangrijker is dan een dak boven je hoofd (close tie) maar inderdaad, ze hebben alle recht om hun eigen mening te vormen en die te uiten. Ze hebben natuurlijk niet het recht om tegen kindjes te schreeuwen dat ZP niet bestaat zoals vorig jaar gebeurde. :)
Net zo min als ze het recht hebben om zoals vorig jaar een Papoeadame te belagen enkel maar omdat ze een donkere huid heeft of de organisatie van een Sinterklaasfeest voor minima met de dood bedreigen omdat ze een paar gekleurde Pieten in wilden schakelen...

En weer komt het er op neer dat beiden politiseren en met jou meewerken aan de moord op Zwarte Piet...
pi_146373425
quote:

Doe is ff rustig.
pi_146374506
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:14 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Ik kijk (helaas :D) niet elk jaar het Sinterklaasjournaal, maar het verhaal lijkt erg op het probeersel van een paar jaar terug met de regenboogpieten. Klopt het filmpje wel, heb dit namelijk nog niet op tv gezien, kijk ook niet zoveel tv, en het is door een onbekend iemand op YT geplaatst.

Blijkt dus echt te zijn "een woordvoerder van de NTR heeft tegenover het AD bevestigd dat de promo authentiek is."
Je ziet toch dat het niet Bram is maar Kees Flodder, dat kan niet die van 2006 zijn.
pi_146382461
Ik ben toch benieuwd welke Pieten we te zien krijgen straks. Eigenlijk amuseer ik mij kostelijk bij deze Pietensoap. Welke masterplans er achter de schermen worden bedacht. Hoe op sneaky wijze vanuit de overheid de kool en de de geit wordt gespaard. Aan de ene kant moet 90% van de Nederlanders worden bediend die alles bij het oude wil laten, aan de andere kant ontkomt NL niet aan deze Blackface eliminatie. Er is althans in Gouda een meesterlijk compromis bedacht door meneer de burgemeester. We laten alles bij het oude, maar om toch een knipoog naar de discussie te geven (wink wink nudge nudge say no more) verrijken wij de intocht met kaas- en stroopwafelpieten (Dé 2 exportproducten van Gouda). Een prachtig Hollands compromis (over traditie gesproken) van Koopman en Dominee. Exact dezelfde blauwdruk als waar onlangs de negerzoen mee werd geconfronteerd. Deze werd omgedoopt tot Buys-zoenen. Zogenaamd niet onder druk van de Quincy Gario types. Nee, het was om commerciële redenen. Een nieuwe zoen 2.0 zou makkelijker bij evenementen kunnen worden omgedoopt tot een WK-zoen of een oranje Koningsdag-zoen. Weer de koopman en de dominee. Sint en Piet is een Hollandse traditie. Die zal blijven. Maar de oplossing die wordt geconstrueerd is ook een Hollandse traditie. Over een paar jaar lachen we erom!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146383089
Kaas- en stroopwafelpieten. Sommige mensen snappen niets van deze traditie en denken alleen in termen van PR en city marketing.
pi_146383251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:29 schreef luxerobots het volgende:
Kaas- en stroopwafelpieten. Sommige mensen snappen niets van deze traditie en denken alleen in termen van PR en city marketing.
Je beseft dat die exact de reden zijn van de wat grotere sinterklaasintochten in Nederland? Dat is ontstaan omdat de lokale middenstand mensen naar hun stad wou trekken. En met succes. Het komt dus echt voort uit de PR en city marketing.
  donderdag 6 november 2014 @ 21:46:39 #166
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
  donderdag 6 november 2014 @ 22:03:27 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146384475
Ik ben voor meer van dit soort stunts van de publieke omroep. Misschien kunnen we de staats tv eindelijk afschaffen na een paar van dit soort grapjes.
pi_146385385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:03 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ben voor meer van dit soort stunts van de publieke omroep. Misschien kunnen we de staats tv eindelijk afschaffen na een paar van dit soort grapjes.
Zijn ze hard mee bezig zichzelf op te blazen. Je hebt geen vijanden nodig als je zo bent als de staatsomroep de laatste 10 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146385738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat die exact de reden zijn van de wat grotere sinterklaasintochten in Nederland? Dat is ontstaan omdat de lokale middenstand mensen naar hun stad wou trekken. En met succes. Het komt dus echt voort uit de PR en city marketing.
Sinterklaasintochten zonder kaas- of stroopwafelpieten ja.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:53:59 #171
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146386773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik ben toch benieuwd welke Pieten we te zien krijgen straks. Eigenlijk amuseer ik mij kostelijk bij deze Pietensoap. Welke masterplans er achter de schermen worden bedacht. Hoe op sneaky wijze vanuit de overheid de kool en de de geit wordt gespaard. Aan de ene kant moet 90% van de Nederlanders worden bediend die alles bij het oude wil laten, aan de andere kant ontkomt NL niet aan deze Blackface eliminatie. Er is althans in Gouda een meesterlijk compromis bedacht door meneer de burgemeester. We laten alles bij het oude, maar om toch een knipoog naar de discussie te geven (wink wink nudge nudge say no more) verrijken wij de intocht met kaas- en stroopwafelpieten (Dé 2 exportproducten van Gouda). Een prachtig Hollands compromis (over traditie gesproken) van Koopman en Dominee. Exact dezelfde blauwdruk als waar onlangs de negerzoen mee werd geconfronteerd. Deze werd omgedoopt tot Buys-zoenen. Zogenaamd niet onder druk van de Quincy Gario types. Nee, het was om commerciële redenen. Een nieuwe zoen 2.0 zou makkelijker bij evenementen kunnen worden omgedoopt tot een WK-zoen of een oranje Koningsdag-zoen. Weer de koopman en de dominee. Sint en Piet is een Hollandse traditie. Die zal blijven. Maar de oplossing die wordt geconstrueerd is ook een Hollandse traditie. Over een paar jaar lachen we erom!
Goede god man. Dat er nog steeds mensen zijn die deze onzin geloven. Het was een commercieel plan en daarna ook een financiële ramp.
pi_146388689
quote:
Mooi om te zien. Dat wordt straks oorlog op facebook als dit echt blijkt te zijn.
Wel jammer dat het een 'nummer 39 met rijst' Piet is geworden :')
  donderdag 6 november 2014 @ 23:51:07 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146388749
quote:
Waarom heb je 't steeds over de dominee? Of Holland?

Als Twentenaar zou je toch beter moeten weten
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146390384
quote:
De Nederlandse ondernemingsgeest zal altijd de boventoon bepalen. Prachtig inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146391604
quote:
Wat is dat toch dat het woord "landverrader" zovaak gebruikt wordt?
Zijn dat mensen die Pietgeheimen doorspelen aan Cuba ofzo? :')
pi_146391662

TeamOpzij ook weer blij, voordat Ciska Dresselhuys begint over de discriminatie van vrouwen.
pi_146391897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

"Landverrader" snap ik ook niet zo. Je kan dan denk ik eerder 'cultuurverrader' of 'traditiemoordenaar' gebruiken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146392388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom heb je 't steeds over de dominee? Of Holland?

Als Twentenaar zou je toch beter moeten weten
Ik ben niet zo'n provinciaal-nationalist die meteen loopt te steigeren als Nederland Holland wordt genoemd. Bovendien is er in de Franse tijd al eens een Koninkrijk Holland geweest waar Twente ook deel van uit maakte.
Vwb koopman en dominee: Welnu: de domineesrol in deze is dat we tegen die VN-vrouw Verene Shepard kunnen zeggen: "The blackface problem has been solved" ook al zitten er misschien nog geen 5 gekleurde Pieten tussen de zwarte/bruine? Pieten. Zo heeft NL ook de Politionele Acties goed gepraat. De dominee zegt: We willen politioneel optreden. Cq de orde herstellen. De koopman zegt: "Het gaat om operatie Produkt (de officiele naam voor de 1e PA)". Of "Indië verloren rampspoed geboren". Slavernij was bedoeld als goedkope arbeidskrachten (Koopman), hoewel het achteraf tegenviel. Maar de dominee zei: We halen deze stumperds uit de Afrikaanse ellende en ze krijgen een Christelijke opvoeding en krijgen het onder onze hoede veel beter (de dominee).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146392591
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:21 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]

TeamOpzij ook weer blij, voordat Ciska Dresselhuys begint over de discriminatie van vrouwen.
Haha, wat een kneuzen van de playmobil. _O- Maar goed, de hulp van de blanke bebaarde man is nu dus een vrouw? Engeltje in de keuken, beest in bed. Als ze die staf van de Sint maar goed beet pakt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_146393319
Trouwens net op nieuws in China:

pi_146393372
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens net op nieuws in China:

[ afbeelding ]
haha war is coming
pi_146393444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, wat een kneuzen van de playmobil. _O- Maar goed, de hulp van de blanke bebaarde man is nu dus een vrouw? Engeltje in de keuken, beest in bed. Als ze die staf van de Sint maar goed beet pakt.
Kneuzen omdat ze iets aanbieden voor de Spaanse markt?

http://jugueteguay.es/pla(...)a-claus-y-angel.html
pi_146393485
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat doet dat in dit topic dan. Ook al bieden ze in Spanje een action figure van Benno de zwembadpedofiel aan, boeiend.
pi_146393578
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat doet dat in dit topic dan. Ook al bieden ze in Spanje een action figure van Benno de zwembadpedofiel aan, boeiend.
Het wordt geplaatst vanwege het type reactie wat jij er op geeft.
pi_146393596
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het wordt geplaatst vanwege het type reactie wat jij er op geeft.
Nou, potverdorie wat ben ik daar ingetuind zeg.

?
pi_146393728
quote:

[..]

Gewoon degelijke katholieke symboliek, perfect voor een markt als Spanje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146393823
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gewoon degelijke katholieke symboliek, perfect voor een markt als Spanje.
Ze hebben er meer aparte varianten

Hier is Sinterklaas gecombineerd met Sint Maarten.
pi_146394049
quote:
[ afbeelding ]

Er moet alleen nog 'moral hazard' op de verpakking staan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146394122
Ik vind het wel grappig. Hier in de buurt worden pamfletten uitgedeeld voor diverse buurten/winkelcentra waar sinterklaas optochten zijn 15 november, en dan staat er een afbeelding bij met zwarte pieten en daaronder de tekst; optocht met de echte zwarte pieten :D
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:20:47 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_146394271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind het wel grappig. Hier in de buurt worden pamfletten uitgedeeld voor diverse buurten/winkelcentra waar sinterklaas optochten zijn 15 november, en dan staat er een afbeelding bij met zwarte pieten en daaronder de tekst; optocht met de echte zwarte pieten :D
Geniet er maar van zolang het nog kan :P
pi_146394315
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:48 schreef karton2 het volgende:

[..]

Mooi om te zien. Dat wordt straks oorlog op facebook als dit echt blijkt te zijn.
Wel jammer dat het een 'nummer 39 met rijst' Piet is geworden :')
Och nee, oorlog op Facebook.

Uit frustratie posten Nederlanders een boos berichtje en vervolgens gaan ze over tot de orde van de dag.

Nederlanders en principes _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146394342
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och nee, oorlog op Facebook.

Uit frustratie posten Nederlanders een boos berichtje en vervolgens gaan ze over tot de orde van de dag.

Nederlanders en principes _O_
Blijft het maar bij een boze oorlog op facebook.
Zullen ook wel weer doodsbedreigingen tussenzitten.
pi_146394359
quote:
[ afbeelding ]

Die gaat nog een heel issue maken van dat 'choking hazard', erg vrouwonvriendelijk.
pi_146394668
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:09 schreef waht het volgende:

[..]

Er moet alleen nog 'moral hazard' op de verpakking staan.
http://desmond.imageshack.us/Himg12/scaled.php?server=12&filename=ciudadanos05.jpg&res=landing (copy/paste deze link)
pi_146394887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is vijandsdenken.
"bepaalde buitenlanders" zijn de vijand en die willen ZP afschaffen of veranderen en Nederlanders die het daarmee eens zijn , geheel of deels, worden verketterd.
Het is de nationale neurose, met overdreven standpunten en agressie hier en daar

quote:
Het is te hopen dat De Sint voldoende lege jute zakken ingeladen heeft en dat de Stoomboot voldoende laadvermogen heeft om al die landverraders in een goed dichtgeknoopte zak terug mee naar Spanje te nemen. Alhoewel, het hoeft natuurlijk niet de gehele reis....
Flink Ployd | 14-10-14 | 19:47
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_krijgt_pieten.html

http://www.at5.nl/artikel(...)oor-gekleurde-pieten

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 07-11-2014 11:00:08 ]
pi_146395192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is vijandsdenken.
"bepaalde buitenlanders" zijn de vijand en die willen ZP afschaffen of veranderen en Nederlanders die het daarmee eens zijn , geheel of deels, worden verketterd.
Het is de nationale neurose, met overdreven standpunten en agressie hier en daar

[ afbeelding ]

[..]

Of van de FP:

quote:
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik geen kinderen meer heb die in Sinterklaas geloven.
Eigenlijk is het te triest voor woorden wat die smerige Quincy teweeg heeft gebracht.
En wat je ze ook geeft of toezegt, het is tóch nooit voldoende voor deze hufters.
Nu willen ze tijdens de intocht gaan demonstreren en zo het feest verpesten voor onze kinderen.
Ik ga niet oproepen tot geweld, maar ik hoop echt dat hij een pak slaag krijgt van een paar Echte Zwarte Pieten.
En Prem ook, als ze toch bezig zijn..
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:08:40 #197
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_146395413
"Anton" kan best goed spellen voor een dolgedraaide tokkie...
pi_146395736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is vijandsdenken.

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]
http://www.at5.nl/artikel(...)oor-gekleurde-pieten
pi_146395924
Uiteindelijk is elke Zwarte Piet gelukkig weer mooi wit.

pi_146399186
De Donald Duck.

pi_146399738
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:16 schreef Yasmin23 het volgende:
De Donald Duck.

[ afbeelding ]
Mooi. Inb4 een Donald Duck Boycot.
pi_146399804
quote:
De Donald Duck.

[ afbeelding ]
Is dat een albino neger?
pi_146399870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:32 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Is dat een albino neger?
Nee dit is iemand die door een schoonsteen is gekropen. Dat kun je zien aan de donkere vegen op zijn gezicht.
pi_146399894
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:31 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Mensen die de Donald Duck gaan boycotten :')
pi_146399983
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee dit is iemand die door een schoonsteen is gekropen. Dat kun je zien aan de donkere vegen op zijn gezicht.
Echt? En als mensen nou geen schoorsteen hebben?
pi_146400011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:37 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Echt? En als mensen nou geen schoorsteen hebben?
Dan krijgen ze ook geen cadeautjes.
pi_146400017
quote:
De Donald Duck.

[ afbeelding ]
Allemaal onderdeel van de sluwe propaganda die als doel heeft Zwarte Piet de nek om te draaien.
pi_146400268
Vroeger

vrijdag 7 november 2014 @ 13:49:23 #209
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_146400456
Gvd, nog een maand dat gezeik over ZP aanhoren.....
pi_146400598
quote:

Hoezo de Spaanse markt? :?
http://speelkoning.nl/ind(...)t=p.price&order=DESC
pi_146400875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:49 schreef penny-wise het volgende:
Gvd, nog een maand dat gezeik over ZP aanhoren.....
En volgend jaar is het weer precies hetzelfde!
pi_146401727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of een albinoneger die door een schoorsteen is gekropen.
pi_146401801
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Vroeger

[ afbeelding ]
Ja, in de jaren '50 en '60. Toen vrouwen nog automatisch ontslagen werden zodra ze moeder werden en het katholieken nog verboden was een processie te houden boven de rivieren.
pi_146401926
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, in de jaren '50 en '60. Toen vrouwen nog automatisch ontslagen werden zodra ze moeder werden en het katholieken nog verboden was een processie te houden boven de rivieren.
The good ol' days.
pi_146402067
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En toen Zwarte Piet elke jaar weer naar z'n land terug ging.
pi_146402085
8} Zijn hier nog negers die met de roe moeten krijgen? oO/
pi_146402230
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:31 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat is de volgende stap van deze groep mensen. :')
Alle strips verboden willen krijgen waarin negers worden afgebeeld of waarin mensen met een donkere kleur negatief worden afgebeeld. Vervolgens alle films en series waarin een slechterik wordt gespeeld door een donkergekleurde acteur. *O*
#NoDAPL
pi_146402324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alle strips verboden willen krijgen waarin negers worden afgebeeld of waarin mensen met een donkere kleur negatief worden afgebeeld. Vervolgens alle films en series waarin een slechterik wordt gespeeld door een donkergekleurde acteur. *O*
Is dat zo?
pi_146402340
quote:
De Donald Duck.

Ben ik nu ouderwets als ik dit een verschraling vind van de DD? Het is niet eens dat het slecht getekend is maar dat is toch niet waarvoor je de DD koopt? Mensen in plaats van eenden en muizen, alledaagse problemen in plaats van spannende fantasieverhaaltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-11-2014 14:55:29 ]
#NoDAPL
pi_146402358
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat zo?
Hopelijk niet maar ik vrees dat ze er toe in staat zijn.
#NoDAPL
pi_146402422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hopelijk niet maar ik vrees dat ze er toe in staat zijn.
Laat ze boycotten wat ze willen
pi_146402567
quote:

[..]

Alle strips verboden willen krijgen waarin negers worden afgebeeld
Dat jij niet direct ziet dat je verdachtmaking hier rete absurd is......
het is allang tijd voor je om je gedrevenheid te relativeren

quote:
of waarin mensen met een donkere kleur negatief worden afgebeeld. Vervolgens alle films en series waarin een slechterik wordt gespeeld door een donkergekleurde acteur. *O*
oei.... en wat dan nog... het gaat toch om 20 Amsterdammers ? laat ze maar sjouwen.
pi_146402595
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:34 schreef DrDentz het volgende:
8} Zijn hier nog negers die met de roe moeten krijgen? oO/
nee... wel een hele groep raaskallende andere Nederlanders
pi_146402625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat jij niet direct ziet dat je verdachtmaking hier rete absurd is......
Niet minder absurd dan het voorstel om ZP af te schaffen. :')
#NoDAPL
pi_146402643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee... wel een hele groep raaskallende andere Nederlanders
8} Kom eens hier krijg je slaag oO/
pi_146402770
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
oei.... en wat dan nog... het gaat toch om 20 Amsterdammers ? laat ze maar sjouwen.
Precies en voor die 20 Amsterdammers zijn wij in heel Nederland weer een discussie aan het voeren over het afschaffen van ZP. :')
#NoDAPL
pi_146403186
quote:

[..]

Uh, wat? :?
pi_146403414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies en voor die 20 Amsterdammers zijn wij in heel Nederland weer een discussie aan het voeren over het afschaffen van ZP. :')
Dat is toch oliedom van jou ? Dat jij je daar maandenlang druk over maakt.
Laat ze maar lullen...
pi_146403435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

8} Kom eens hier krijg je slaag oO/
Begin bij jezelf....
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2014 @ 15:54:00 #230
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_146404548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zij heus wel meer mensen 'beledigd'. Dit is alleen de actiegroep. Het gaat heus niet 'om wat zeurpieten in Amsterdam'.
pi_146404845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Er zij heus wel meer mensen 'beledigd'. Dit is alleen de actiegroep. Het gaat heus niet 'om wat zeurpieten in Amsterdam'.
Ik denk dat de meeste tegenstanders van Zwarte Piet een zooi politiek correcte gasten zijn die denken dat er mensen beledigd zijn.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:08:43 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146404957
quote:
WTF?! Word IK nou t nieuwe slaafje van de Sint?!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2014 @ 16:19:53 #233
pi_146405283
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:04 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste tegenstanders van Zwarte Piet een zooi politiek correcte gasten zijn die denken dat er mensen beledigd zijn.
Die zijn er ook, maar het zijn best veel Surinamers van wiens overgrootouders/opa/oma nog slaven waren. Het punt van deze mensen is dan ook dat de slavernij niet wordt 'erkend' door Nederland terwijl iedereen hier wel enorm begaan is met de slachtoffers van bv WOII (+ dat de Joden schadevergoeding hebben gekregen). Die grote aanklager (niet Quincy) waarvan ik de naam ff vergeten ben, zijn punt is ook dat NL een (miljarden!!)schadevergoeding moet betalen aan de nazaten van slavernijslachtoffers.
Zwarte piet is niks meer dan een kapstokje voor dat hele punt. En het werkt
pi_146406651
Is duo penotti ook racistisch?
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:12:32 #235
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146406893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Die zijn er ook, maar het zijn best veel Surinamers van wiens overgrootouders/opa/oma nog slaven waren. Het punt van deze mensen is dan ook dat de slavernij niet wordt 'erkend' door Nederland terwijl iedereen hier wel enorm begaan is met de slachtoffers van bv WOII (+ dat de Joden schadevergoeding hebben gekregen). Die grote aanklager (niet Quincy) waarvan ik de naam ff vergeten ben, zijn punt is ook dat NL een (miljarden!!)schadevergoeding moet betalen aan de nazaten van slavernijslachtoffers.
Zwarte piet is niks meer dan een kapstokje voor dat hele punt. En het werkt
Ik zou het grappig vinden om te kijken wat een enorme beerput dat gaat openen.
Allemaal mensen die Italië aanklagen, Marokko, Saudi Arabië, China etc.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:56:34 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146408019
Het was dankzij die boycot weer super rustig in de Albert Heijn. Lekker ongestoord mijn boodschappen kunnen doen. Boycotters bedankt _O_
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_146408196
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:56 schreef Falco het volgende:
Het was dankzij die boycot weer super rustig in de Albert Heijn. Lekker ongestoord mijn boodschappen kunnen doen. Boycotters bedankt _O_
Met een beetje geluk gaat die locatie over de kop door de boycot, kan je er helemaal geen boodschappen meer doen. ^O^

Ik handhaaf de AH boycot overigens nog steeds, en geloof me dat is niet makkelijk want van de 7 supermarkten hier in de buurt is er om precies te zijn eentje (1) geen AH.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146408291
quote:
De Donald Duck.

[ afbeelding ]
Is dat die van vandaag?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146408344
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef UltraR het volgende:

[..]

Is dat die van vandaag?
Geen idee.
pi_146408356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Met een beetje geluk gaat die locatie over de kop door de boycot, kan je er helemaal geen boodschappen meer doen. ^O^

Ik handhaaf de AH boycot overigens nog steeds, en geloof me dat is niet makkelijk want van de 7 supermarkten hier in de buurt is er om precies te zijn eentje (1) geen AH.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:08:35 #241
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_146408394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geen idee.
Speciaal Sinterklaasnummer, komt ieder jaar.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:08:36 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146408395
quote:

[..]

Moet je nu naar de Aldi :')?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:09:15 #243
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_146408421
Nickelodeon schrapt Sinterklaasserie vanwege discussie Zwarte Piet
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-Zwarte-Piet.dhtml

Oproep boycot Sinterklaas in Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/(...)laas-in-utrecht.html
pi_146408432
Ze hebben nog steeds producten met Zwarte Piet bij de AH dus die boycot is echt te kansloos.
pi_146408478
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

En volgend jaar is het weer precies hetzelfde!
Ik vrees het. :')
#NoDAPL
pi_146408491
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het punt van deze mensen is dan ook dat de slavernij niet wordt 'erkend' door Nederland
Whut?? Nou wordt ie mooi.

En dan om zo'n leugen gaan liggen janken om Zwarte Piet.

Alsof die kindertjes in Bangladesh en die hoogwerkers in Qatar daarmee geholpen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146408505
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben nog steeds producten met Zwarte Piet bij de AH dus die boycot is echt te kansloos.
De boycot was gericht op de intentie om het af te schaffen, de enige reden dat de AH dat toch niet heeft gedaan is omdat er met een boycot werd gedreigd. De macht van de consument. ;)
#NoDAPL
pi_146408547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De boycot was gericht op de intentie om het af te schaffen, de enige reden dat de AH dat toch niet heeft gedaan is omdat er met een boycot werd gedreigd. De macht van de consument. ;)
Hehehe geloof dat het met die boycot wel mee valt. Tenminste dat zie ik in Den Haag. Jammer wel.
pi_146408552
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Whut?? Nou wordt ie mooi.

En dan om zo'n leugen gaan liggen janken om Zwarte Piet.

Alsof die kindertjes in Bangladesh en die hoogwerkers in Qatar daarmee geholpen zijn.
Daar begon het waarschijnlijk mee: later haalden ze "Blackface" er bij, dat ZP racistisch zou zijn en meer van dat fraais. Niet serieus te nemen natuurlijk maar het komt een bepaald type mens die enige invloed heeft (de PC mens) goed uit, het past bij wat zij willen en dus zijn er nu geelgekleurde Pieten in het Sinterklaasjournaal en bij de NTR-intocht. :')
Oh ja, het is nog wat pikanter dan dat. Het komt de gemeente Gouda (NTR-intocht) erg goed uit aangezien ze zodoende de KaasPiet kan introduceren. ;)
#NoDAPL
pi_146408593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet.
pi_146408596
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar begon het waarschijnlijk mee: later haalden ze "Blackface" er bij, dat ZP racistisch zou zijn en meer van dat fraais. Niet serieus te nemen natuurlijk maar het komt een bepaald type mens die enige invloed heeft (de PC mens) goed uit, het past bij wat zij willen en dus zijn er nu geelgekleurde Pieten in het Sinterklaasjournaal en bij de NTR-intocht. :')
Sja, als er werkelijk niets anders is om je druk over te maken in het leven, zelfs niet om reclames op abri's, dan blijft er dit over.

Zou weer een goeie oorlog in Nederland moeten komen, dan gaan dat soort idioten er als eerste aan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146408638
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hehehe geloof dat het met die boycot wel mee valt. Tenminste dat zie ik in Den Haag. Jammer wel.
Ik heb de AH nooit geboycot, ik koop daar sowieso al weinig, enkel een paar producten die ik niet in de andere supermarkt kan krijgen. Ik haal bij 3 winkels mijn eten: Lidl, AH en een ekowinkel.
#NoDAPL
pi_146408660
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, als er werkelijk niets anders is om je druk over te maken in het leven, zelfs niet om reclames op abri's, dan blijft er dit over.

Zou weer een goeie oorlog in Nederland moeten komen, dan gaan dat soort idioten er als eerste aan.
Hopelijk. :)
In het belang van de toekomstige generaties.
#NoDAPL
pi_146408668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

... AH ... ik koop daar sowieso al weinig, ...Ik haal bij 3 winkels mijn eten: ... AH ....
:?

Trouwens, Albert Heijn _O_ O+

pi_146408690
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

Trouwens, Albert Heijn _O_ O+
Uit mijn hoofd koop ik daar 6 producten, wasmiddel inbegrepen. ;)
Basisproducten koop ik vaak bij de Lidl (ik eet zo weinig mogelijk bewerkte producten, ik kook dagelijks), een aantal producten koop ik bij de ecowinkel (tahin, brood).
#NoDAPL
pi_146408706
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Niet.
Dikke lippen en een rolbevestigend petje achterstevoren. Schaam je.

pi_146408723
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dikke lippen en een rolbevestigend petje achterstevoren. Schaam je.
Haha. Leuk.
pi_146408778
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Niet.
Ja hoor, de 180 graden gedraaide houding van de AH en de HEMA heeft helemaal niets te maken met boze reacties van klanten in de sociale media. Geloof jij dat echt? :)
#NoDAPL
pi_146408887
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:56 schreef Falco het volgende:
Je beseft toch dat je meer zou moeten gaan betalen als de AH daadwerkelijk geboycot zou worden op een noemenswaardige manier. :)
#NoDAPL
pi_146408934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Cultuur laat zich niet de wet voorschrijven door wat politici en bobo's bij omroepen, mensen bepalen zelf wat de cultuur is. w/
#NoDAPL
pi_146409026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja hoor, de 180 graden gedraaide houding van de AH en de HEMA heeft helemaal niets te maken met boze reacties van klanten in de sociale media. Geloof jij dat echt? :)
quote:
Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet

Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
180 graden draai?
pi_146409129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:28 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

[..]

180 graden draai?
Ja. Of geef jij de voorkeur aan pi radialen? ;)
#NoDAPL
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2014 @ 19:00:47 #263
pi_146410073
Net op de radio, Nickelodeon gaat niet door met hun sinterklaassoap vanwege de zwarte-pietendiscussie, studio 100 gaat nu het programma alleen voor België maken

Edit: Te laat :@
Maar het blijkt weer dat België niet meedoet aan de commotie
pi_146410136
quote:

[..]

Ik zie je bij de hamsterweken he
pi_146410493
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:02 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Ik zie je bij de hamsterweken he
In tegenstelling tot linkse buigende gutmenschen heb ik wel een ruggengraat.
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:07:00 #266
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_146412774
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Cultuur laat zich niet de wet voorschrijven door wat politici en bobo's bij omroepen, mensen bepalen zelf wat de cultuur is.

_O_
pi_146412846
KRO Brandpunt besteedt in de uitzending van komende zondag aandacht aan de maatschappelijke discussie over Zwarte Piet. In de reportage ‘Wild Geraas’ wordt ingegaan op de Belgische verbazing over het ontspoorde Nederlandse discours.

Het programma begint zondag om 22.35 uur op NPO 2.
  Forum Admin vrijdag 7 november 2014 @ 20:15:05 #268
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146413006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Cultuur laat zich niet de wet voorschrijven door wat politici en bobo's bij omroepen, mensen bepalen zelf wat de cultuur is. w/

Helaas denken een aantal mensen daar anders over, die willen, desnoods met dogma's en drogredeneringen hun minderheidsmening opdringen aan dat van de meerderheid

Om vervolgens te roepen dat ze tegengewerkt, gediscrimineerd en beledigd worden..tja, hoe zou dat nou komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2014 @ 20:36:56 #269
862 Arcee
Look closer
pi_146413795
quote:
Sinterklaasserie geschrapt vanwege Pietendiscussie

Tv-zender Nickelodeon heeft besloten de uitzendingen van het kinderprogramma 'Slot Marsepeinstein 4, 5 en 6' te schrappen.

Dat meldt tv-programma KRO Brandpunt.

Het Vlaamse productiebedrijf Studio100 bericht in een interne mail dat 'vanwege head-office USA en de beslissing in Nederland van de Hoge Raad rond 'de zwartheid van de pieten' werd beslist om niet door te gaan met de uitzendingen'.

Slot Marsepeinstein is een Nederlandse kinderserie gebaseerd op het sinterklaasfeest. Het programma zou vanaf 17 november te zien zijn op Nickelodeon, maar Studio100 heeft besloten 'dit pareltje' uit te gaan zenden op haar eigen zender.

KRO Brandpunt is op zondag 9 november te zien om 22:35 uur.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_146414175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Al twee keer gepost ouwe reus.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2014 @ 20:48:55 #271
862 Arcee
Look closer
pi_146414277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:46 schreef Gramulanion het volgende:
Al twee keer gepost ouwe reus.
2 linkjes? :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_146414546
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

NIckelodeon denkt dat de Hoge Raad een serieus orgaan is. :)
#NoDAPL
pi_146416451
Bah.
pi_146416549
Het gemak waarmee menig institutie zich gewonnen geeft, vind ik nog het meest schokkend in heel deze discussie. Wat meer ruggengraat zou geen kwaad kunnen.
pi_146416720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef UltraR het volgende:

[..]

openminded zijn ze
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:56:04 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146417293
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:39 schreef Webschip het volgende:
Het gemak waarmee menig institutie zich gewonnen geeft, vind ik nog het meest schokkend in heel deze discussie. Wat meer ruggengraat zou geen kwaad kunnen.
Dat is de typische policor die heel wat invloed heeft in NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146417401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is de typische policor die heel wat invloed heeft in NL.
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars II :')
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:01:42 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146417611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars II :')
Als ik mocht kiezen zou ik maar wat graag teruggaan naar de tijd van Paars II, toen er een stabiel kabinet was en de grootste ergernis der Nederlandsche burger de hondenpoep op straat betrof...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 22:09:03 #279
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146418003
Nickelodeon _O_
Amerika _O_
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146418988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

gelukkig .... incorrecte meningen zijn echt .... incorrect. Wat moet je daar nou mee ?
Als je bedoelt dat het een correcte mening is niet zeuren dat ZP persé zwart moet blijven
idd dat is een heel correcte mening..De realiteit is dat de felle incorrecte zeurders het debat willen domineren.
pi_146419242
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als ik mocht kiezen zou ik maar wat graag teruggaan naar de tijd van Paars II, toen er een stabiel kabinet was en de grootste ergernis der Nederlandsche burger de hondenpoep op straat betrof...
Nee, dat was dat Balkenende de burgers opriep hun straatje schoon te vegen als het gesneeuwd had terwijl hij dat zelf niet deed :')
pi_146419257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik ben ook links! Dus alsjeblieft niet zo generaliseren naar links. Niet iedereen die links is is policor of multicultureel policor. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:37:02 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146419268
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat was dat Balkenende de burgers opriep hun straatje schoon te vegen als het gesneeuwd had terwijl hij dat zelf niet deed :')
Dat was Balkenende I...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146419335
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Enerzijds is het een mooie oproep, als je het zelf ook doet, anderzijds vind ik het zonde van het mooie witte pak. Puur esthetisch gezien zou ik het dus liever niet doen. Maar ja, er zijn een paar oudere mensen en andere mensen die zwak ter been zijn voor wie het dan wel weer handig is. Dilemma.
#NoDAPL
pi_146419361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat was Balkenende I...
Ow, toen hij op wou scheppen om zijn skatevaardigheden en vervolgens onderuit ging?
pi_146419410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Enerzijds is het een mooie oproep, als je het zelf ook doet, anderzijds vind ik het zonde van het mooie witte pak. Puur esthetisch gezien zou ik het dus liever niet doen. Maar ja, er zijn een paar oudere mensen en andere mensen die zwak ter been zijn voor wie het dan wel weer handig is. Dilemma.
Balkende had beter gewoon een neger in kunnen huren om zijn straatje schoon te laten vegen.
Een soort van knecht zeg maar.
pi_146421414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

gelukkig .... incorrecte meningen zijn echt .... incorrect. Wat moet je daar nou mee ?
Als je bedoelt dat het een correcte mening is niet zeuren dat ZP persé zwart moet blijven
idd dat is een heel correcte mening..De realiteit is dat de felle incorrecte zeurders het debat willen domineren.
Zoek de definitie van politiek correct aub even op voor je onzin spuit.
pi_146421687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:34 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zoek de definitie van politiek correct aub even op voor je onzin spuit.
goed lezen wat ik schrijf.....
het hele begrip politieke correctheid is aanhoudend misbruikt voor discriminerend geleuter
ik hekel dat door te stellen dat incorrecte meningen incorrect zijn. wat natuurlijk per definitie waar is.
pi_146421708
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Balkende had beter gewoon een neger in kunnen huren om zijn straatje schoon te laten vegen.
Een soort van knecht zeg maar.
Waarom is dat beter ?
pi_146421751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben ook links! Dus alsjeblieft niet zo generaliseren naar links. Niet iedereen die links is is policor of multicultureel policor. ;)
Ooit was je links. Jammer...
pi_146421792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ooit was je links. Jammer...
Wees gerust, ik ben nog steeds links. Alleen niet op multicultureel vlak. ;)
Ik ben zelfs lid van een linkse partij. De laatste keer stemde ik op de PvdD, een linkse partij. De twee keer daarvoor op een andere linkse partij. Is het nu echt zo moeilijk om te aanvaarden dat er linkse mensen zijn die op dat vlak anders denken? Buitenlanders zijn bij mij van harte welkom maar ik ben het niet eens met de immigratiepolitiek die we hebben gehad, ik ben geen voorstander van vertaalde folders en betutteling van mensen die juist hier moeten integreren en hierbij geholpen zouden moeten worden, ook in hun eigen belang.
#NoDAPL
pi_146421968
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

goed lezen wat ik schrijf.....
het hele begrip politieke correctheid is aanhoudend misbruikt voor discriminerend geleuter
ik hekel dat door te stellen dat incorrecte meningen incorrect zijn. wat natuurlijk per definitie waar is.
Wat je schrijft slaat nergens op. Je reageert op een post die het heeft over politieke correctheid waarna jij het over (in)correctheid gaat hebben. Dat zijn twee totaal losstaande zaken.
pi_146422293
Leuk die nieuwe nieuwsberichten over ZP. Gaat de goede kant op.
pi_146422355
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 november 2014 00:05 schreef Ceberut het volgende:
Want?
pi_146422381
quote:
Hard gelachen.
Te triest wel.

Oh ik dacht dat dit over de Frontpage ging.

[ Bericht 5% gewijzigd door Anoonumos op 08-11-2014 00:38:30 ]
pi_146422591
quote:
Ik weet niet welke krant jij leest maar mijn indruk is hetzelfde, alleen met een tegengestelde definitie van wat de goede kant is. ;)
Goed, de NTR zit er vuistdiep in. Dat wisten we al, niets nieuws onder de zon. Tegelijkertijd blijken de meeste gemeentes, winkels en scholen het gewoon op de traditionele manier te doen en heeft het anti-Pietenkamp zichzelf belachelijk gemaakt met geweld en domme reacties. Het gaat lekker, ja. ;)
#NoDAPL
pi_146422697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
ik hekel dat door te stellen dat incorrecte meningen incorrect zijn.
1. Wie bepaalt wanneer een mening incorrect is?
2. Kan een incorrecte mening überhaupt bestaan? Het is immers een mening en dus subjectief, niet objectief en exact.
#NoDAPL
pi_146423044
quote:
Asscher: kalmte in Pietendiscussie

Toegevoegd: vrijdag 7 nov 2014, 23:15

Vicepremier Asscher roept Nederlanders op in de discussie over Zwarte Piet rekening te houden met de mening van anderen. Dat geldt zowel voor mensen die vinden dat Zwarte Piet er nooit had mogen zijn als voor hen die willen dat er niets aan het sinterklaasfeest verandert.

In het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen zegt Asscher dat mensen die schelden op internet of die dreigmails sturen het echt niet hebben begrepen. Hij denkt dat kinderen ermee kunnen omgaan als Piet verandert, mits volwassenen zich normaal gedragen.

Onzorgvuldig

Woensdag doet de Raad van State uitspraak in de beroepszaak over de intocht van Sinterklaas in Amsterdam. De rechtbank oordeelde in juli dat burgemeester Van der Laan vorig jaar bij de vergunning voor de intocht niet alle belangen zorgvuldig heeft afgewogen en dat hij de rol van Zwarte Piet had moeten toetsen aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Van der Laan en het zogenoemde Pietengilde gingen tegen die uitspraak in beroep.

Asscher vindt het jammer dat de discussie in het juridische is getrokken. Volgens hem worden tradities meestal niet door de rechter veranderd, maar door de samenleving. De vicepremier denkt dat alleen al door de discussie over Zwarte Piet meer mensen zich in elkaars standpunt verplaatsen.

Zoete herinnering

Hij wijst op de diep gevoelde emotie van veel mensen voor wie Sinterklaas en Zwarte Piet een zoete jeugdherinnering zijn en die niet het verwijt willen krijgen dat ze een racist zijn. Maar Asscher benadrukt dat er ook mensen zijn die zich gekwetst voelen als ze met hun kinderen door de supermarkt lopen en voor Zwarte Piet worden uitgescholden.
Door de discussie gaan mensen zich echt in elkaar verplaatsen...
pi_146424356
Moet je je verplaatsen in de intolerantie van de anti's? :?
#NoDAPL
pi_146424425
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat schouders ophalen had men inderdaad moeten doen toen Quinsy begon te miepen. Maar in plaats daarvan werd men hysterisch en hielp zo in hun strijd voor behoud Zwarte Piet om zeep...
Dat was inderdaad de beste reactie geweest. Je zou je als Pauw en Witteman toch ook schamen om zo'n nitwit in je programma te halen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146424690
Lapo
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')