abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146372139
8}

[ Bericht 12% gewijzigd door sp3c op 06-11-2014 22:35:44 ]
pi_146372221
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

450 bruine Pieten.
Echt fantastisch.
Je hebt ze nog echt geteld ook?

haha
pi_146372273
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

450 bruine Pieten.
Echt fantastisch.
Jij hebt ze geteld? :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 6 november 2014 @ 16:47:47 #154
417386 SinterkIaas
Ik ben toch zeker Sinterklaas!
pi_146372311
Al die mensen die zich hier druk om maken :')
pi_146372425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef SinterkIaas het volgende:
Al die mensen die zich hier druk om maken :')
Pecies, Ebola is heulemaal niet erg maar Zwarte Piet :(

NWS / Test met ebolavaccin Afrika hoopvol

<O) 8}
  donderdag 6 november 2014 @ 16:53:30 #156
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146372517
DIEUWERTJE KAALGESCHOREN OVER DE GRENS GOOIEN 110% ANTI KLEURPLIET

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146372947

Hij gaat lekker!
^O^ w/ <O) oO/ 8}
pi_146373192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:53 schreef Mani89 het volgende:

Heeft Dieuwertje geen kale haas meer?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146373337
quote:

Ik kijk (helaas :D) niet elk jaar het Sinterklaasjournaal, maar het verhaal lijkt erg op het probeersel van een paar jaar terug met de regenboogpieten. Klopt het filmpje wel, heb dit namelijk nog niet op tv gezien, kijk ook niet zoveel tv, en het is door een onbekend iemand op YT geplaatst.

Blijkt dus echt te zijn "een woordvoerder van de NTR heeft tegenover het AD bevestigd dat de promo authentiek is."

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkY.NL op 06-11-2014 17:19:06 (promo egd :D) ]
pi_146373395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit was aan Webship gericht.

[..]

Ik ga net niet zo ver als Rowan Atkinson die stelt dat de vrijheid van meningsuiting belangrijker is dan een dak boven je hoofd (close tie) maar inderdaad, ze hebben alle recht om hun eigen mening te vormen en die te uiten. Ze hebben natuurlijk niet het recht om tegen kindjes te schreeuwen dat ZP niet bestaat zoals vorig jaar gebeurde. :)
Net zo min als ze het recht hebben om zoals vorig jaar een Papoeadame te belagen enkel maar omdat ze een donkere huid heeft of de organisatie van een Sinterklaasfeest voor minima met de dood bedreigen omdat ze een paar gekleurde Pieten in wilden schakelen...

En weer komt het er op neer dat beiden politiseren en met jou meewerken aan de moord op Zwarte Piet...
pi_146373425
quote:

Doe is ff rustig.
pi_146374506
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:14 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Ik kijk (helaas :D) niet elk jaar het Sinterklaasjournaal, maar het verhaal lijkt erg op het probeersel van een paar jaar terug met de regenboogpieten. Klopt het filmpje wel, heb dit namelijk nog niet op tv gezien, kijk ook niet zoveel tv, en het is door een onbekend iemand op YT geplaatst.

Blijkt dus echt te zijn "een woordvoerder van de NTR heeft tegenover het AD bevestigd dat de promo authentiek is."
Je ziet toch dat het niet Bram is maar Kees Flodder, dat kan niet die van 2006 zijn.
pi_146382461
Ik ben toch benieuwd welke Pieten we te zien krijgen straks. Eigenlijk amuseer ik mij kostelijk bij deze Pietensoap. Welke masterplans er achter de schermen worden bedacht. Hoe op sneaky wijze vanuit de overheid de kool en de de geit wordt gespaard. Aan de ene kant moet 90% van de Nederlanders worden bediend die alles bij het oude wil laten, aan de andere kant ontkomt NL niet aan deze Blackface eliminatie. Er is althans in Gouda een meesterlijk compromis bedacht door meneer de burgemeester. We laten alles bij het oude, maar om toch een knipoog naar de discussie te geven (wink wink nudge nudge say no more) verrijken wij de intocht met kaas- en stroopwafelpieten (Dé 2 exportproducten van Gouda). Een prachtig Hollands compromis (over traditie gesproken) van Koopman en Dominee. Exact dezelfde blauwdruk als waar onlangs de negerzoen mee werd geconfronteerd. Deze werd omgedoopt tot Buys-zoenen. Zogenaamd niet onder druk van de Quincy Gario types. Nee, het was om commerciële redenen. Een nieuwe zoen 2.0 zou makkelijker bij evenementen kunnen worden omgedoopt tot een WK-zoen of een oranje Koningsdag-zoen. Weer de koopman en de dominee. Sint en Piet is een Hollandse traditie. Die zal blijven. Maar de oplossing die wordt geconstrueerd is ook een Hollandse traditie. Over een paar jaar lachen we erom!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146383089
Kaas- en stroopwafelpieten. Sommige mensen snappen niets van deze traditie en denken alleen in termen van PR en city marketing.
pi_146383251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:29 schreef luxerobots het volgende:
Kaas- en stroopwafelpieten. Sommige mensen snappen niets van deze traditie en denken alleen in termen van PR en city marketing.
Je beseft dat die exact de reden zijn van de wat grotere sinterklaasintochten in Nederland? Dat is ontstaan omdat de lokale middenstand mensen naar hun stad wou trekken. En met succes. Het komt dus echt voort uit de PR en city marketing.
  donderdag 6 november 2014 @ 21:46:39 #166
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
  donderdag 6 november 2014 @ 22:03:27 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146384475
Ik ben voor meer van dit soort stunts van de publieke omroep. Misschien kunnen we de staats tv eindelijk afschaffen na een paar van dit soort grapjes.
pi_146385385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:03 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ben voor meer van dit soort stunts van de publieke omroep. Misschien kunnen we de staats tv eindelijk afschaffen na een paar van dit soort grapjes.
Zijn ze hard mee bezig zichzelf op te blazen. Je hebt geen vijanden nodig als je zo bent als de staatsomroep de laatste 10 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146385738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat die exact de reden zijn van de wat grotere sinterklaasintochten in Nederland? Dat is ontstaan omdat de lokale middenstand mensen naar hun stad wou trekken. En met succes. Het komt dus echt voort uit de PR en city marketing.
Sinterklaasintochten zonder kaas- of stroopwafelpieten ja.
  donderdag 6 november 2014 @ 22:53:59 #171
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146386773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik ben toch benieuwd welke Pieten we te zien krijgen straks. Eigenlijk amuseer ik mij kostelijk bij deze Pietensoap. Welke masterplans er achter de schermen worden bedacht. Hoe op sneaky wijze vanuit de overheid de kool en de de geit wordt gespaard. Aan de ene kant moet 90% van de Nederlanders worden bediend die alles bij het oude wil laten, aan de andere kant ontkomt NL niet aan deze Blackface eliminatie. Er is althans in Gouda een meesterlijk compromis bedacht door meneer de burgemeester. We laten alles bij het oude, maar om toch een knipoog naar de discussie te geven (wink wink nudge nudge say no more) verrijken wij de intocht met kaas- en stroopwafelpieten (Dé 2 exportproducten van Gouda). Een prachtig Hollands compromis (over traditie gesproken) van Koopman en Dominee. Exact dezelfde blauwdruk als waar onlangs de negerzoen mee werd geconfronteerd. Deze werd omgedoopt tot Buys-zoenen. Zogenaamd niet onder druk van de Quincy Gario types. Nee, het was om commerciële redenen. Een nieuwe zoen 2.0 zou makkelijker bij evenementen kunnen worden omgedoopt tot een WK-zoen of een oranje Koningsdag-zoen. Weer de koopman en de dominee. Sint en Piet is een Hollandse traditie. Die zal blijven. Maar de oplossing die wordt geconstrueerd is ook een Hollandse traditie. Over een paar jaar lachen we erom!
Goede god man. Dat er nog steeds mensen zijn die deze onzin geloven. Het was een commercieel plan en daarna ook een financiële ramp.
pi_146388689
quote:
Mooi om te zien. Dat wordt straks oorlog op facebook als dit echt blijkt te zijn.
Wel jammer dat het een 'nummer 39 met rijst' Piet is geworden :')
  donderdag 6 november 2014 @ 23:51:07 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146388749
quote:
Waarom heb je 't steeds over de dominee? Of Holland?

Als Twentenaar zou je toch beter moeten weten
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146390384
quote:
De Nederlandse ondernemingsgeest zal altijd de boventoon bepalen. Prachtig inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146391604
quote:
Wat is dat toch dat het woord "landverrader" zovaak gebruikt wordt?
Zijn dat mensen die Pietgeheimen doorspelen aan Cuba ofzo? :')
pi_146391662

TeamOpzij ook weer blij, voordat Ciska Dresselhuys begint over de discriminatie van vrouwen.
pi_146391897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

"Landverrader" snap ik ook niet zo. Je kan dan denk ik eerder 'cultuurverrader' of 'traditiemoordenaar' gebruiken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146392388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom heb je 't steeds over de dominee? Of Holland?

Als Twentenaar zou je toch beter moeten weten
Ik ben niet zo'n provinciaal-nationalist die meteen loopt te steigeren als Nederland Holland wordt genoemd. Bovendien is er in de Franse tijd al eens een Koninkrijk Holland geweest waar Twente ook deel van uit maakte.
Vwb koopman en dominee: Welnu: de domineesrol in deze is dat we tegen die VN-vrouw Verene Shepard kunnen zeggen: "The blackface problem has been solved" ook al zitten er misschien nog geen 5 gekleurde Pieten tussen de zwarte/bruine? Pieten. Zo heeft NL ook de Politionele Acties goed gepraat. De dominee zegt: We willen politioneel optreden. Cq de orde herstellen. De koopman zegt: "Het gaat om operatie Produkt (de officiele naam voor de 1e PA)". Of "Indië verloren rampspoed geboren". Slavernij was bedoeld als goedkope arbeidskrachten (Koopman), hoewel het achteraf tegenviel. Maar de dominee zei: We halen deze stumperds uit de Afrikaanse ellende en ze krijgen een Christelijke opvoeding en krijgen het onder onze hoede veel beter (de dominee).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146392591
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:21 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]

TeamOpzij ook weer blij, voordat Ciska Dresselhuys begint over de discriminatie van vrouwen.
Haha, wat een kneuzen van de playmobil. _O- Maar goed, de hulp van de blanke bebaarde man is nu dus een vrouw? Engeltje in de keuken, beest in bed. Als ze die staf van de Sint maar goed beet pakt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_146393319
Trouwens net op nieuws in China:

pi_146393372
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens net op nieuws in China:

[ afbeelding ]
haha war is coming
pi_146393444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, wat een kneuzen van de playmobil. _O- Maar goed, de hulp van de blanke bebaarde man is nu dus een vrouw? Engeltje in de keuken, beest in bed. Als ze die staf van de Sint maar goed beet pakt.
Kneuzen omdat ze iets aanbieden voor de Spaanse markt?

http://jugueteguay.es/pla(...)a-claus-y-angel.html
pi_146393485
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat doet dat in dit topic dan. Ook al bieden ze in Spanje een action figure van Benno de zwembadpedofiel aan, boeiend.
pi_146393578
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat doet dat in dit topic dan. Ook al bieden ze in Spanje een action figure van Benno de zwembadpedofiel aan, boeiend.
Het wordt geplaatst vanwege het type reactie wat jij er op geeft.
pi_146393596
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het wordt geplaatst vanwege het type reactie wat jij er op geeft.
Nou, potverdorie wat ben ik daar ingetuind zeg.

?
pi_146393728
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon degelijke katholieke symboliek, perfect voor een markt als Spanje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146393823
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gewoon degelijke katholieke symboliek, perfect voor een markt als Spanje.
Ze hebben er meer aparte varianten

Hier is Sinterklaas gecombineerd met Sint Maarten.
pi_146394049
quote:
[ afbeelding ]

Er moet alleen nog 'moral hazard' op de verpakking staan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146394122
Ik vind het wel grappig. Hier in de buurt worden pamfletten uitgedeeld voor diverse buurten/winkelcentra waar sinterklaas optochten zijn 15 november, en dan staat er een afbeelding bij met zwarte pieten en daaronder de tekst; optocht met de echte zwarte pieten :D
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:20:47 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_146394271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind het wel grappig. Hier in de buurt worden pamfletten uitgedeeld voor diverse buurten/winkelcentra waar sinterklaas optochten zijn 15 november, en dan staat er een afbeelding bij met zwarte pieten en daaronder de tekst; optocht met de echte zwarte pieten :D
Geniet er maar van zolang het nog kan :P
pi_146394315
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:48 schreef karton2 het volgende:

[..]

Mooi om te zien. Dat wordt straks oorlog op facebook als dit echt blijkt te zijn.
Wel jammer dat het een 'nummer 39 met rijst' Piet is geworden :')
Och nee, oorlog op Facebook.

Uit frustratie posten Nederlanders een boos berichtje en vervolgens gaan ze over tot de orde van de dag.

Nederlanders en principes _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146394342
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och nee, oorlog op Facebook.

Uit frustratie posten Nederlanders een boos berichtje en vervolgens gaan ze over tot de orde van de dag.

Nederlanders en principes _O_
Blijft het maar bij een boze oorlog op facebook.
Zullen ook wel weer doodsbedreigingen tussenzitten.
  Forum Admin vrijdag 7 november 2014 @ 10:24:56 #193
232445 crew  Specularium
pi_146394359
quote:
[ afbeelding ]

Die gaat nog een heel issue maken van dat 'choking hazard', erg vrouwonvriendelijk.
pi_146394668
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:09 schreef waht het volgende:

[..]

Er moet alleen nog 'moral hazard' op de verpakking staan.
http://desmond.imageshack.us/Himg12/scaled.php?server=12&filename=ciudadanos05.jpg&res=landing (copy/paste deze link)
pi_146394887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is vijandsdenken.
"bepaalde buitenlanders" zijn de vijand en die willen ZP afschaffen of veranderen en Nederlanders die het daarmee eens zijn , geheel of deels, worden verketterd.
Het is de nationale neurose, met overdreven standpunten en agressie hier en daar

quote:
Het is te hopen dat De Sint voldoende lege jute zakken ingeladen heeft en dat de Stoomboot voldoende laadvermogen heeft om al die landverraders in een goed dichtgeknoopte zak terug mee naar Spanje te nemen. Alhoewel, het hoeft natuurlijk niet de gehele reis....
Flink Ployd | 14-10-14 | 19:47
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_krijgt_pieten.html

http://www.at5.nl/artikel(...)oor-gekleurde-pieten

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 07-11-2014 11:00:08 ]
pi_146395192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is vijandsdenken.
"bepaalde buitenlanders" zijn de vijand en die willen ZP afschaffen of veranderen en Nederlanders die het daarmee eens zijn , geheel of deels, worden verketterd.
Het is de nationale neurose, met overdreven standpunten en agressie hier en daar

[ afbeelding ]

[..]

Of van de FP:

quote:
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik geen kinderen meer heb die in Sinterklaas geloven.
Eigenlijk is het te triest voor woorden wat die smerige Quincy teweeg heeft gebracht.
En wat je ze ook geeft of toezegt, het is tóch nooit voldoende voor deze hufters.
Nu willen ze tijdens de intocht gaan demonstreren en zo het feest verpesten voor onze kinderen.
Ik ga niet oproepen tot geweld, maar ik hoop echt dat hij een pak slaag krijgt van een paar Echte Zwarte Pieten.
En Prem ook, als ze toch bezig zijn..
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:08:40 #197
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_146395413
"Anton" kan best goed spellen voor een dolgedraaide tokkie...
pi_146395736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is vijandsdenken.

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]
http://www.at5.nl/artikel(...)oor-gekleurde-pieten
pi_146395924
Uiteindelijk is elke Zwarte Piet gelukkig weer mooi wit.

pi_146399186
De Donald Duck.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')