Dat is de typische policor die heel wat invloed heeft in NL.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:39 schreef Webschip het volgende:
Het gemak waarmee menig institutie zich gewonnen geeft, vind ik nog het meest schokkend in heel deze discussie. Wat meer ruggengraat zou geen kwaad kunnen.
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars IIquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de typische policor die heel wat invloed heeft in NL.
Als ik mocht kiezen zou ik maar wat graag teruggaan naar de tijd van Paars II, toen er een stabiel kabinet was en de grootste ergernis der Nederlandsche burger de hondenpoep op straat betrof...quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars II
gelukkig .... incorrecte meningen zijn echt .... incorrect. Wat moet je daar nou mee ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars II
Nee, dat was dat Balkenende de burgers opriep hun straatje schoon te vegen als het gesneeuwd had terwijl hij dat zelf niet deedquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen zou ik maar wat graag teruggaan naar de tijd van Paars II, toen er een stabiel kabinet was en de grootste ergernis der Nederlandsche burger de hondenpoep op straat betrof...
Ik ben ook links! Dus alsjeblieft niet zo generaliseren naar links. Niet iedereen die links is is policor of multicultureel policor.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef UltraR het volgende:
[..]
In tegenstelling tot linkse buigende gutmenschen heb ik wel een ruggengraat.
Dat was Balkenende I...quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat was dat Balkenende de burgers opriep hun straatje schoon te vegen als het gesneeuwd had terwijl hij dat zelf niet deed
Enerzijds is het een mooie oproep, als je het zelf ook doet, anderzijds vind ik het zonde van het mooie witte pak. Puur esthetisch gezien zou ik het dus liever niet doen. Maar ja, er zijn een paar oudere mensen en andere mensen die zwak ter been zijn voor wie het dan wel weer handig is. Dilemma.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat was dat Balkenende de burgers opriep hun straatje schoon te vegen als het gesneeuwd had terwijl hij dat zelf niet deed
Ow, toen hij op wou scheppen om zijn skatevaardigheden en vervolgens onderuit ging?quote:
Balkende had beter gewoon een neger in kunnen huren om zijn straatje schoon te laten vegen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enerzijds is het een mooie oproep, als je het zelf ook doet, anderzijds vind ik het zonde van het mooie witte pak. Puur esthetisch gezien zou ik het dus liever niet doen. Maar ja, er zijn een paar oudere mensen en andere mensen die zwak ter been zijn voor wie het dan wel weer handig is. Dilemma.
Zoek de definitie van politiek correct aub even op voor je onzin spuit.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
gelukkig .... incorrecte meningen zijn echt .... incorrect. Wat moet je daar nou mee ?
Als je bedoelt dat het een correcte mening is niet zeuren dat ZP persé zwart moet blijven
idd dat is een heel correcte mening..De realiteit is dat de felle incorrecte zeurders het debat willen domineren.
goed lezen wat ik schrijf.....quote:Op vrijdag 7 november 2014 23:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zoek de definitie van politiek correct aub even op voor je onzin spuit.
Waarom is dat beter ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Balkende had beter gewoon een neger in kunnen huren om zijn straatje schoon te laten vegen.
Een soort van knecht zeg maar.
Ooit was je links. Jammer...quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben ook links! Dus alsjeblieft niet zo generaliseren naar links. Niet iedereen die links is is policor of multicultureel policor.
Wees gerust, ik ben nog steeds links. Alleen niet op multicultureel vlak.quote:
Wat je schrijft slaat nergens op. Je reageert op een post die het heeft over politieke correctheid waarna jij het over (in)correctheid gaat hebben. Dat zijn twee totaal losstaande zaken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
goed lezen wat ik schrijf.....
het hele begrip politieke correctheid is aanhoudend misbruikt voor discriminerend geleuter
ik hekel dat door te stellen dat incorrecte meningen incorrect zijn. wat natuurlijk per definitie waar is.
Want?quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:05 schreef Ceberut het volgende:
Leuk die nieuwe nieuwsberichten over ZP. Gaat de goede kant op.
Hard gelachen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:05 schreef Ceberut het volgende:
Ik weet niet welke krant jij leest maar mijn indruk is hetzelfde, alleen met een tegengestelde definitie van wat de goede kant is.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:05 schreef Ceberut het volgende:
1. Wie bepaalt wanneer een mening incorrect is?quote:Op vrijdag 7 november 2014 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
ik hekel dat door te stellen dat incorrecte meningen incorrect zijn.
Door de discussie gaan mensen zich echt in elkaar verplaatsen...quote:Asscher: kalmte in Pietendiscussie
Toegevoegd: vrijdag 7 nov 2014, 23:15
Vicepremier Asscher roept Nederlanders op in de discussie over Zwarte Piet rekening te houden met de mening van anderen. Dat geldt zowel voor mensen die vinden dat Zwarte Piet er nooit had mogen zijn als voor hen die willen dat er niets aan het sinterklaasfeest verandert.
In het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen zegt Asscher dat mensen die schelden op internet of die dreigmails sturen het echt niet hebben begrepen. Hij denkt dat kinderen ermee kunnen omgaan als Piet verandert, mits volwassenen zich normaal gedragen.
Onzorgvuldig
Woensdag doet de Raad van State uitspraak in de beroepszaak over de intocht van Sinterklaas in Amsterdam. De rechtbank oordeelde in juli dat burgemeester Van der Laan vorig jaar bij de vergunning voor de intocht niet alle belangen zorgvuldig heeft afgewogen en dat hij de rol van Zwarte Piet had moeten toetsen aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Van der Laan en het zogenoemde Pietengilde gingen tegen die uitspraak in beroep.
Asscher vindt het jammer dat de discussie in het juridische is getrokken. Volgens hem worden tradities meestal niet door de rechter veranderd, maar door de samenleving. De vicepremier denkt dat alleen al door de discussie over Zwarte Piet meer mensen zich in elkaars standpunt verplaatsen.
Zoete herinnering
Hij wijst op de diep gevoelde emotie van veel mensen voor wie Sinterklaas en Zwarte Piet een zoete jeugdherinnering zijn en die niet het verwijt willen krijgen dat ze een racist zijn. Maar Asscher benadrukt dat er ook mensen zijn die zich gekwetst voelen als ze met hun kinderen door de supermarkt lopen en voor Zwarte Piet worden uitgescholden.
Dat was inderdaad de beste reactie geweest. Je zou je als Pauw en Witteman toch ook schamen om zo'n nitwit in je programma te halen.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat schouders ophalen had men inderdaad moeten doen toen Quinsy begon te miepen. Maar in plaats daarvan werd men hysterisch en hielp zo in hun strijd voor behoud Zwarte Piet om zeep...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |