abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146309597

Tegen de achtergrond van een toenemend aantal gewelddadigheden in de afgelopen weken in Jeruzalem, heeft het kabinet nu ingestemd met een wetswijziging, waardoor stenengooiers tot maximaal twintig jaar gevangenisstraf kunnen krijgen.

Door deze wetswijziging kunnen rechtbanken binnenkort veel zwaardere straffen opleggen aan gewelddadige relschoppers dan tot nu toe.

Premier Netanyahu, die wegens het toenemende geweld in de hoofdstad meerdere spoedvergaderingen had bijeengeroepen, gaf zijn ministers opdracht om de wetten dienovereenkomstig aan te passen. 'Israël zal massaal optreden tegen terroristen, stenengooiers en relschoppers, die brandbommen of vuurwerk als wapens gebruiken,' benadrukte Netanyahu.

'We zullen strengere wetten invoeren om in alle delen van Jeruzalem vrede en veiligheid te garanderen. Ik heb opgedragen om de strijdkrachten te versterken om te zorgen voor recht en orde in de hoofdstad van Israël.'

Gefrustreerd door het geweld op de Tempelberg eiste minister van Woningbouw Uri Ariel, dat de huidige situatie daar moet veranderen. Knessetlid Moshe Feiglin (Likoed), een goede vriend van Glick, heeft dezelfde mening: 'Pas als de Israëlische regering aparte gebedstijden op de Tempelberg bepaalt, is de vrede daar gewaarborgd,' zei hij.

Afgelopen weekeinde verliep vrij rustig in vergelijking met eerdere uitbarstingen van geweld. De Tempelberg was heropend, en 3000 politieagenten zorgden ervoor, dat de vrede niet werd verstoord op de heilige plaatsen en in de Oude Stad.

http://israeltoday.nl/hea(...)or-gooien-van-stenen

Goede zaak of niet ?
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:50:01 #2
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146310323
Begrijpelijk is het wel, maar het zal geen deescalerend effect hebben.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:57:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146310826
Alle Palestijnen zitten toch al opgesloten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146310860
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle Palestijnen zitten toch al opgesloten?
Geldt voor alle burgers hè deze wet
pi_146310895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:50 schreef DeJori het volgende:
Begrijpelijk is het wel, maar het zal geen deescalerend effect hebben.
Meen je dat? Als je weet dat je tot 20 jaar kan krijgen ga je toch geen stenen meer gooien zeg, anders geef je echt niet om je eigen leven
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:59:55 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146310936
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef xodox het volgende:

[..]

Meen je dat? Als je weet dat je tot 20 jaar kan krijgen ga je toch geen stenen meer gooien zeg, anders geef je echt niet om je eigen leven
Er worden regelmatig stenengooiers doodgeschoten, helpt dat?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:01:59 #7
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146311058
quote:

[..]

Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van een Palestijnse relschopper kijken, maar ik heb zo'n vermoeden dan het gooien van stenen geen weloverwogen rationele overweging is.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146311092
quote:

[..]

Het is al lang en breed bewezen dat dat geen zin heeft.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146311315
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is al lang en breed bewezen dat dat geen zin heeft.
Wat moet je er dan wel mee aanvangen?

Misschien helpt het niet. Maar ik denk dat de bevolking dan tenminste blij zal zijn dat dit soort aanvallen fors zal dalen als de daders langer achter de tralies moeten blijven.
pi_146314008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:06 schreef xodox het volgende:

[..]

Wat moet je er dan wel mee aanvangen?

Misschien helpt het niet. Maar ik denk dat de bevolking dan tenminste blij zal zijn dat dit soort aanvallen fors zal dalen als de daders langer achter de tralies moeten blijven.
of het aantal zal toenemen omdat het toenemende aantal opgesloten mensen een grotere afkeer teweeg brengt tegen de staat
of het geweld wordt intensiever omdat je hoe dan ook minsten 20 jaar de bak in gaat en je minder te verliezen hebt
pi_146314141
quote:

[..]

Of je gaat toch stenen gooien en doet er alles aan om niet gepakt te worden en dan echt alles.....
Dat is wat je vaak ziet bij zwaardere straffen, namelijk vluchtgedrag en dat vluchtgedrag levert vaak 10x meer schade op dan de stenen die gegooid worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146317093
Goede zaak. ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146317403
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:54 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

of het aantal zal toenemen omdat het toenemende aantal opgesloten mensen een grotere afkeer teweeg brengt tegen de staat
of het geweld wordt intensiever omdat je hoe dan ook minsten 20 jaar de bak in gaat en je minder te verliezen hebt
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of je gaat toch stenen gooien en doet er alles aan om niet gepakt te worden en dan echt alles.....
Dat is wat je vaak ziet bij zwaardere straffen, namelijk vluchtgedrag en dat vluchtgedrag levert vaak 10x meer schade op dan de stenen die gegooid worden.
Straks gaan jullie nog zeggen dat je die stenengooiers gewoon moet laten doen?

Stenen gooien naar rijdende wagens is levensgevaarlijk hoor. Dat is geen spelletje.
pi_146317557
Met zware bombardementen Palestijnse universiteiten, scholen en ijsfabrieken wegvagen is toegestaan en wordt toegejuicht.
Met een paar steentjes gooien verdwijn je voor 20 jaar achter de tralies.

Ziek land.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146317609
quote:
13s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:
Met zware bombardementen Palestijnse universiteiten, scholen en ijsfabrieken wegvagen is toegestaan en wordt toegejuicht.

Ziek land.

Beter eens bekijken voor je zo achterlijke commentaren plaatst, kerel.

Je kind zal maar voor de rest van zijn of haar leven gehandicapt zijn omdat enkele pubers het leuk vinden stenen naar rijdende wagens te gooien.
pi_146317637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:37 schreef xodox het volgende:

[..]

"Achterlijke commentaren". Welja, door de grootste ISrael-geiler (geen typo). :')

quote:
Je kind zal maar voor de rest van zijn of haar leven gehandicapt zijn omdat enkele pubers het leuk vinden stenen naar rijdende wagens te gooien.
Ja, dat is erg. Dat mag je best aanpakken. Maar 20 jaar cel is ietwat overdreven en uit verhouding met de wapens die de tegenstander hanteert (en daar niet voor gestraft wordt; sterker, het wordt -o.a. door jou- toegejuicht zoveel mogelijk Palestijnen naar Allah te bombarderen).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146317695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:37 schreef xodox het volgende:

[..]

2

Het is niet alsof Israël aan bezettingen en onderdrukking doet , tuig moet je aanpakken en het land van de uitverkorenen weet dat !
pi_146317717
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dat is erg. Dat mag je best aanpakken. Maar 20 jaar cel is ietwat overdreven en uit verhouding met de wapens die de tegenstander hanteert (en daar niet voor gestraft wordt; sterker, het wordt -o.a. door jou- toegejuicht zoveel mogelijk Palestijnen naar Allah te bombarderen).
De doden in de Gazastrook zijn de verantwoordelijkheid van Hamas en NIET die van Israël, laat dat duidelijk zijn.
pi_146317826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:42 schreef xodox het volgende:

[..]

De doden in de Gazastrook zijn de verantwoordelijkheid van Hamas en NIET die van Israël, laat dat duidelijk zijn.
Net zoals een kort rokje de veroorzaker is van een verkrachting.

pi_146317881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:28 schreef xodox het volgende:

[..]

[..]

Straks gaan jullie nog zeggen dat je die stenengooiers gewoon moet laten doen?

Stenen gooien naar rijdende wagens is levensgevaarlijk hoor. Dat is geen spelletje.
Wij denken misschien dat het stenen gooien een symptoom is van een groter probleem en dat het proberen oplossen van dat probleem een betere oplossing is dan het bestrijden van de symptomen.
Voor de mensen daar en in mindere mate voor de mensen hier
pi_146319550
quote:

Ziek land.
Zegt menselijk schild je iets?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_146322577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 00:49 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Wij denken misschien dat het stenen gooien een symptoom is van een groter probleem en dat het proberen oplossen van dat probleem een betere oplossing is dan het bestrijden van de symptomen.
Voor de mensen daar en in mindere mate voor de mensen hier
Niet akkoord. Israël moet zijn politiek niet gaan veranderen door wat stenengooiende pubertjes, keihard aanpakken dat tuig
pi_146322621
quote:

Ziek land.
Helemaal eens. :)

Plus dat die stenengooiers vaak nog kinderen zijn. Boefjes wel, maar toch.
pi_146322642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef Beauke het volgende:

[..]

Helemaal eens. :)

Plus dat die stenengooiers vaak nog kinderen zijn. Boefjes wel, maar toch.
Nog maar eens een bewijs dat je beter geen vrouwen hebt in de politiek, die zijn niet rationeel genoeg
pi_146322804
Israël mag dit want holocaust.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146322861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:36 schreef xodox het volgende:

[..]

Nog maar eens een bewijs dat je beter geen vrouwen hebt in de politiek, die zijn niet rationeel genoeg
Zulke straffen hebben niks met rationaliteit te maken.
pi_146323071
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:42 schreef xpompompomx het volgende:
Israël mag dit want holocaust.
Israël mag dit want democratie
pi_146323096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:45 schreef Beauke het volgende:

[..]

Zulke straffen hebben niks met rationaliteit te maken.
Nee, beter ze vrij laten na x aantal maandjes en dan kunnen ze opnieuw mensenlevens in gevaar brengen.

Mensen die stenen gooien naar rijdende auto's zijn een gevaar voor de samenleving en horen achter slot en grendel.
pi_146323110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:33 schreef xodox het volgende:

[..]

Niet akkoord. Israël moet zijn politiek niet gaan veranderen door wat stenengooiende pubertjes, keihard aanpakken dat tuig
Dan zullen ze nooit van de stenengooiers afkomen, meer pubers in de handen van Hamas duwen en meer haat creëren tegen joden in de rest van de wereld.

Het ging een stuk beter in (Noord)Ierland (en Engeland) toen de Engelsen meer gingen samenwerken met de normale Ieren in plaats van hard toeslaan nadat er een aanslag was gepleegd door de IRA
pi_146323172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:54 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dan zullen ze nooit van de stenengooiers afkomen, meer pubers in de handen van Hamas duwen en meer haat creëren tegen joden in de rest van de wereld.

Het ging een stuk beter in (Noord)Ierland (en Engeland) toen de Engelsen meer gingen samenwerken met de normale Ieren in plaats van hard toeslaan nadat er een aanslag was gepleegd door de IRA
Dit dus. Van oog om oog, tand om tand is de samenleving nooit geweldlozer geworden.
pi_146326628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:54 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Alsof een samenwerking tussen Israeli's en Palestijnen ook maar enige kans van slagen heeft, er zitten in beide kampen teveel hardliners die zich liever doodvechten. Zulke figuren had je niet in het Ierland-Engeland conflict.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146326717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof een samenwerking tussen Israeli's en Palestijnen ook maar enige kans van slagen heeft, er zitten in beide kampen teveel hardliners die zich liever doodvechten. Zulke figuren had je niet in het Ierland-Engeland conflict.
Ze zullen wel moeten samenwewrken als ze daadwerkelijk willen dat het geweld afneemt
pi_146329274
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:55 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten samenwewrken als ze daadwerkelijk willen dat het geweld afneemt
En daar wringt nou net de schoen, Hamas dankt zijn bestaansrecht juist aan dat geweld, en datzelfde geldt ook voor Likud lijkt me. Geen van beiden zijn gebaat bij het afnemen van geweld.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 14:07:22 #34
231686 budvar
budvar
pi_146329426
Israël is echt een derdewereldland met eerstewereldland technieken, levensgevaarlijke combinatie.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_146329506
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Whuut?

:N

- Mediabiasing
- Selectief geheugen (IRA heeft heel veel bomaanslagen gepleegd)

pi_146329745
De palestijnen moeten niet huilen. Als zij aan de macht waren, hadden ze allang de joden verdreven/uitgemoord.
pi_146329794
Mooi.
pi_146329838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:15 schreef hafez1234 het volgende:
De palestijnen moeten niet huilen. Als zij aan de macht waren, hadden ze allang de joden verdreven/uitgemoord.
Dus als de Koerden aan de macht komen in Turkije/Syrie/Irak dan worden alle andere Turken/Syriers/Irakezen ook uitgemoord?

pi_146330466
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus als de Koerden aan de macht komen in Turkije/Syrie/Irak dan worden alle andere Turken/Syriers/Irakezen ook uitgemoord?
Ik denk dat hij bedoelt dat de Mufti van Jeruzalem, die tijdens WO2 met de nazi's collaboreerde, dezelfde "oplossing" voorstelde aan de Britten als wat de nazi's deden in Europa.
pi_146330527
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef xodox het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat de Mufti van Jeruzalem, die tijdens WO2 met de nazi's collaboreerde, dezelfde "oplossing" voorstelde aan de Britten als wat de nazi's deden in Europa.
Ja, die fotootjes zijn me bekend.

En nu? De mening van een moefti die al tientallen jaren dood is, is relevant?

Palestijnen zijn intrinsiek gewelddadig en willen de joodse Israeliers het liefste allemaal in zee drijven?

:')

woensdag 5 november 2014 @ 14:36:19 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146330615
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die fotootjes zijn me bekend.

En nu? De mening van een moefti die al tientallen jaren dood is, is relevant?

Palestijnen zijn intrinsiek gewelddadig en willen de joodse Israeliers het liefste allemaal in zee drijven?

:')
Nee, andersom echter ook niet. Beide kampen hebben heethoofden die het voor de gematigden verpesten.
pi_146330679
Hij die zonder zonde is werpe de eerste stenengooier in de bak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146330685
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, andersom echter ook niet. Beide kampen hebben heethoofden die het voor de gematigden verpesten.
Ja.

Problemen:
- die heethoofden worden enorm gebiast door de media, in werkelijkheid is het aandeel veel kleiner en is de meerderheid gewoon normaal, zoals in elk land
- de heethoofden aan de Israelische kant hebben de macht over een arsenaal inclusief kernwapens (!)
- de heethoofden aan de Palestijnse kant is een zooitje ongeregeld

woensdag 5 november 2014 @ 14:43:26 #44
396550 Richestorags
pi_146330930
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja.

Problemen:
- die heethoofden worden enorm gebiast door de media, in werkelijkheid is het aandeel veel kleiner en is de meerderheid gewoon normaal, zoals in elk land
- de heethoofden aan de Israelische kant hebben de macht over een arsenaal inclusief kernwapens (!)
- de heethoofden aan de Palestijnse kant is een zooitje ongeregeld
Wel, dat sowieso. Er zijn ook gebieden (met name in Israël zelf) waar men gewoon vredig met elkaar leeft. Bovendien zijn de Orthodoxe Joden ook een pain in the ass voor de meer gematigde Joden (die overigens nog veruit in de meerderheid zijn).

Het is wat dat betreft een ongelijke strijd omdat Israël inderdaad het militaire voordeel heeft. De Palestijnen moeten daardoor echter wel realiseren, hoe oneerlijk dat ook moge zijn, dat hun toekomst niet bij Hamas ligt maar bij een oplossing met Israël. Het vervelende is echter wel, dat de huidige Israëlische regering niet de regering is die bereid is om concessies te doen aan Palestijnen en vrolijk kolonisatie toestaat. Israël moet een gematigdere regering krijgen willen de Palestijnen zich kunnen aansluiten voor een oplossing. Nu zitten ze in feite in een spagaat.
pi_146330961
Vervelend volk die Palestijnen :( Een probleem hebben met roof en kolonisatie :r :r Belachelijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_146331045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, dat sowieso. Er zijn ook gebieden (met name in Israël zelf) waar men gewoon vredig met elkaar leeft. Bovendien zijn de Orthodoxe Joden ook een pain in the ass voor de meer gematigde Joden (die overigens nog veruit in de meerderheid zijn).

Het is wat dat betreft een ongelijke strijd omdat Israël inderdaad het militaire voordeel heeft. De Palestijnen moeten daardoor echter wel realiseren, hoe oneerlijk dat ook moge zijn, dat hun toekomst niet bij Hamas ligt maar bij een oplossing met Israël. Het vervelende is echter wel, dat de huidige Israëlische regering niet de regering is die bereid is om concessies te doen aan Palestijnen en vrolijk kolonisatie toestaat. Israël moet een gematigdere regering krijgen willen de Palestijnen zich kunnen aansluiten voor een oplossing. Nu zitten ze in feite in een spagaat.
Ja precies.

Het wordt ook als een spelletje gebruikt door andere landen. Links schaart zich achter de Palestijnen, maar vooral als politiek middel, niet zozeer uit medemenselijkheid. En de Israelische haviken hebben -op wat "foei!, niet meer doen Bibi" na- nog steeds de VSAmerikaanse regering(en) achter zich staan.

pi_146331200
quote:
11s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Whuut?

:N

- Mediabiasing
- Selectief geheugen (IRA heeft heel veel bomaanslagen gepleegd)
bij de IRA waren er ook mensen die de dialoog wilden aangaan, en dat kan ik van Hamas niet zeggen.
pi_146331260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

bij de IRA waren er ook mensen die de dialoog wilden aangaan, en dat kan ik van Hamas niet zeggen.
Komt terug op het eerste punt; mediabiasing.

Er zijn genoeg Palestijnen die de dialoog aan willen. Helaas hebben de oorlogszuchtigen binnen Hamas de macht en staan die niet af.

Heeft natuurlijk ook met actie=reactie te maken. Als Israel eens een jaar of 10 zou stoppen met bombardementen, wordt Hamas zelf ook een rustiger beweging, simpelweg omdat die haat ze nergens zal brengen.

woensdag 5 november 2014 @ 14:52:20 #49
396550 Richestorags
pi_146331276
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja precies.

Het wordt ook als een spelletje gebruikt door andere landen. Links schaart zich achter de Palestijnen, maar vooral als politiek middel, niet zozeer uit medemenselijkheid. En de Israelische haviken hebben -op wat "foei!, niet meer doen Bibi" na- nog steeds de VSAmerikaanse regering(en) achter zich staan.
Toch begint dat t.a.v. de VS steeds meer een soort China / Noord-Korea relatie te worden. De VS zijn lang niet zo'n dikke bondgenoot meer van Israël als dat ze dat waren voorheen. En van Europa hoeft Israël al helemaal vrij weinig te verwachten tegenwoordig. Helaas kan natuurlijk weer volledig omslaan als Amerika weer een Republikeinse president krijgt.

En tsja, links schaart zich inderdaad vooral uit politieke redenen achter de Palestijnen. Als ze zo begaan waren met onrecht tegen Moslims, zouden ze ook wel elke dag janken over Myanmar.
pi_146331373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toch begint dat t.a.v. de VS steeds meer een soort China / Noord-Korea relatie te worden. De VS zijn lang niet zo'n dikke bondgenoot meer van Israël als dat ze dat waren voorheen
Waar baseer je dat op?

quote:
En van Europa hoeft Israël al helemaal vrij weinig te verwachten tegenwoordig.
Zelfde vraag.

quote:
Helaas kan natuurlijk weer volledig omslaan als Amerika weer een Republikeinse president krijgt.
Welnee, dat ligt echt niet aan Republikeinen of Democraten. Het is machtspolitiek, een klein stukje roots (de meeste VSAmerikaanse joden zijn juist Democraat) en de wapenindustrie van beide landen die onevenredig groot is.

quote:
En tsja, links schaart zich inderdaad vooral uit politieke redenen achter de Palestijnen. Als ze zo begaan waren met onrecht tegen Moslims, zouden ze ook wel elke dag janken over Myanmar.
Precies. En als ze zo begaan waren met onrecht en moorden, zou men zich wel tegen Maduro en de machten in Centraal-Amerika opstellen. Oorverdovende stilte over de gevaarlijkste landen van de planeet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')