SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:28 schreef Dingflofbips het volgende:
http://nos.nl/artikel/718310-who-minder-doden-door-ebola.html
Het stopt
Ja dat was het de hele tijd al. Dus diezelfde bias zit in de hele reeks.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Ik hoop het.
"De WHO blijft benadrukken dat de cijfers een onderschatting zijn van het werkelijke aantal doden en besmettingen, omdat nog steeds veel mensen zich niet hebben gemeld."
Ik niet.quote:
quote:FDA Defends RCT Practice In Ebola Drug Trials.
The Los Angeles Times (11/6, Morin) reports that US FDA officials, speaking at a conference, “said randomized controlled trials (RCTs)” in testing experimental Ebola tests are “the only way to truly determine whether they...are effective.” In a RCT, “patients are divided into separate groups, with one receiving the experimental drug and the other receiving a placebo.” By comparing the health of the two groups, “researchers can determine if the experimental treatment works or even causes harm.” Dr. Edward Cox, director of the FDA’s Office of Antimicrobial Products, argues that “without a control group, it would be very difficult to determine whether an experimental drug was causing an adverse effect or whether the adverse affect was caused by the underlying disease.” Bloomberg News (11/6, Chen, Edney) also reports on this story.
FDA, NIAID To Test Multiple Ebola Drugs Concurrently In Clinical Trials. Bloomberg News (11/6, Edney) reports that the National Institute of Allergy and Infectious Diseases and the FDA are “planning a clinical trial that would involve multiple experimental Ebola drugs in an effort to speed approval of the medicines.” According to Edward Cox, director of the FDA’s Office of Antimicrobial Products, the trial “will require some patients to forgo experimental drugs so researchers can see if the treatments are better than the standard of care,” such as “replacing fluids and using medicines to fight off other infections.” The AP (11/6, Marchione) also reports on this story.
German Physicians Treat Ebola Patient With Experimental Heart Drug. Reuters (11/6, Taylor) reports that physicians at Frankfurt University Hospital in Germany say they successfully treated an Ebola patient using an experimental drug, FX06, originally designed to address vascular problems and help heart attack patients. The Austrian scientists who developed the drug, however, said in a statement on their website that a separate Ebola patient receiving the same drug had died from massive overall bleeding. They do concede, however, that its possible that FX06 could play a supporting role in treating an infected patient.
UT-Austin Develops Ebola Nasal Spray Vaccine, Tests Well Among Monkeys. The Houston Chronicle (11/6, Ackerman) reports that researchers at the University of Texas-Austin have “developed a nasal spray vaccine” that has proven to protect monkeys against the deadly virus “even a year after immunization.”
BioTech Companies Rush To Bring Rapid Ebola Tests To Market. The Wall Street Journal (11/6, Loftus, Subscription Publication) examines the number of Ebola test projects currently being developed by biotech companies. BioFire’s Film Array recently was approved by the FDA – in a matter of days – to diagnose Ebola, which is promising because many US and military hospitals already use the machines to test other pathogens. Traditional lab testing for Ebola takes hours and is difficult in West Africa, where the infrastructure connecting clinics with labs is poor. Other projects borrow technology from rapid HIV and pregnancy tests.
als het echt super effectief is zal natuurlijk de studie voortijdig afgebroken worden (dat doen ze ook wel et andee heftige ziektes) zodat iedereen het kan krijgen en idd zal het tegen standard of care afgewogen worden,quote:Op donderdag 6 november 2014 14:31 schreef Monolith het volgende:
Probleem hier is natuurlijk vooral dat er nog geen bestaand medicijn is met een bepaalde effectiviteit.
Nieuw ontwikkelde medicijnen met een vermeende hogere effectiviteit kun je nog in een RCT afzetten tegen de bestaande medicijnen in plaats van een placebo, hoewel in wezen hier natuurlijk ook een bestaande behandeling is, namelijk "replacing fluids and using medicines to fight off other infections".
RCTs zijn natuurlijk ook gewoon belangrijk om de daadwerkelijke effectiviteit en eventuele bijwerkingen van medicijnen te kunnen bepalen. Lullig wanneer het medicijn enorm effectief blijkt en niet of nauwelijks bijwerkingen kent en je in de controlegroep zat, maar vice versa natuurlijk net zo lullig als iemand overlijdt door de bijwerkingen.
Het is aannemelijk dat dit omgekomenen zijn, waarvan na laboratoriumonderzoek is gebleken dat niet ebola, maar een andere ziekte hen noodlottig geworden is.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:44 schreef Re het volgende:
De cijfers zijn naar beneden afgestelld, 500 minder dodenin SL geloof ik, dat is best een grote corrective hoop dat het een permanente is
Official WHO Ebola toll near 5,000 with true number nearer 15,000quote:Op woensdag 5 november 2014 23:28 schreef Dingflofbips het volgende:
http://nos.nl/artikel/718310-who-minder-doden-door-ebola.html
Het stopt
Kijk je mee Pietverdriet et al?
Als er een verschil is tussen de officieel bevestigde gevallen en het aantal geschatte gevallen met een factor 3 denk dat je niet te snel moet juichen over een bijstelling in de statistieken van officiele cijfers.quote:The WHO has said real numbers of cases are believed to be much higher than reported: by a factor of 1.5 in Guinea, 2 in Sierra Leone and 2.5 in Liberia, while the death rate is thought to be about 70 percent of all cases. That would suggest a toll of almost 15,000.
Dat de officiële cijfers de situatie niet goed beschrijven.quote:Op zondag 9 november 2014 22:45 schreef Dingflofbips het volgende:
WHO zegt 1, WHO zegt ander. Wat moeten we nu nog geloven dan?
Dat is dan giswerk.quote:Op maandag 10 november 2014 08:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat de officiële cijfers de situatie niet goed beschrijven.
Wellicht moet je eens meer de echte wereld in, dan zien je dat spreadsheetmanagement niet altijd verstandig is.quote:
quote:Op maandag 10 november 2014 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht moet je eens meer de echte wereld in, dan zien je dat spreadsheetmanagement niet altijd verstandig is.
Lees de draad eens terug, en laat eens zien waar ik er fundamenteel naast zatquote:Op maandag 10 november 2014 11:26 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]![]()
Verlicht mij Piet. Jij bent de enige dezer aardkloot die weet hoe de echte ebolawereld eruit ziet dus hoor het graag van een insider, een kenner.
Je hebt om te beginnen geen enkele kennis van hoe het er daar werkelijk aan toe gaat, net als ik. We zitten allebei achter ons bureau wat dat betreft. Die positie is gelijk. Je argument dat ik niet in die wereld zit geldt hetzelfde voor jou.quote:Op maandag 10 november 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees de draad eens terug, en laat eens zien waar ik er fundamenteel naast zat
Uiteindelijk is dat natuurlijk ook de bron van ebola, vlees van wilde dieren eten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
apenvlees kan het hebben bij mport naar europa
Heb ik iets gemist, wordt sinds het paardenvleesschandaal massaal apenvlees geïmporteerd in de EU?quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
apenvlees kan het hebben bij mport naar europa
http://www.rijnmond.nl/ni(...)or-dordtse-apenetersquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist, wordt sinds het paardenvleesschandaal massaal apenvlees geïmporteerd in de EU?
Des te dichter bij Dordt, des te rotter het wordt!quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.rijnmond.nl/ni(...)or-dordtse-apeneters
Dat is inderdaad de seropositieve kant van de medaille ;-).quote:Op maandag 10 november 2014 18:33 schreef Monolith het volgende:
Ach ja, je zou ook kunnen concluderen dat bij onderrapportage met een factor 3 het naar beneden bijstellen van de cijfers met 500 de daadwerkelijke cijfers met 1500 zijn gedaald.
Ze zullen nu niet meer zo laks zijn als een paar maanden geleden, dus dit zal wel goed aangepakt worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 06:58 schreef Zemi77 het volgende:
Nieuw ebolageval in Mali. Een verpleger, en de index case is aan de aandacht ontsnapt.
Je kon erop wachten natuurlijk het valt me nog mee dat het zo lang geduurd heeft. Hopelijk weten ze het snel in te dammen.
Volgens mij is al meerdere keren gezegd dat dat zeker niet per definitie een goed teken isquote:Op woensdag 12 november 2014 10:12 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de seropositieve kant van de medaille ;-).
Overigens denk ik dat het ergste voorbij is. De ziekenhuizen in Liberia staan halfleeg. In Sierra Leone lijkt het ook terug te lopen en in Guinee was het al een tijdje onder controle. Ook loopt het aantal posts in dit topic terug, dus dat is ook een goede indicatie dat de grote golf van ebolagevallen uit zal blijven. Misschien aan het eind van het jaar toch meer doden door malaria dan door ebola in West-Afrika?
Klokt, maar zo zie ik het wel. AZG overweegt zelfs om hun capaciteit van Liberia naar SL over te brengen.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is al meerdere keren gezegd dat dat zeker niet per definitie een goed teken is
Ook al overleden blijkbaar.quote:Op woensdag 12 november 2014 06:58 schreef Zemi77 het volgende:
Nieuw ebolageval in Mali. Een verpleger, en de index case is aan de aandacht ontsnapt.
Je kon erop wachten natuurlijk het valt me nog mee dat het zo lang geduurd heeft. Hopelijk weten ze het snel in te dammen.
http://nos.nl/artikel/720611-derde-eboladode-in-mali.htmlquote:Derde ebola-dode in Mali
In Mali blijken deze week twee mensen te zijn overleden aan ebola. De regering in Bamako meldt dat behalve een vrouwelijke verpleegkundige ook een man uit Guinee aan het dodelijke virus is bezweken. Hij heeft de verpleegkundige waarschijnlijk besmet.
De man uit Guinee overleed maandag; de vrouw gisteren. De man was niet eerder op ebola getest, terwijl in Guinee meer dan duizend mensen zijn besmet.
De twee sterfgevallen vergroten de angst dat het ebola-virus zich uitbreidt in Mali. In het Noord-Afrikaanse land overleed drie weken geleden een meisje van 2 aan de ziekte, maar daarna werden tot deze week geen nieuwe ziektegevallen bekend. De Wereldgezondheidsorganisatie was daarom optimistisch dat Mali kon ontsnappen aan een ebola-uitbraak.
Waarschijnelijk is het te erg nu, dat ze maar een mediaembargo erop hebben gedaan zodat er geen paniek ontstaat.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Neemt ebola nog steeds drastisch toe? En het sterftecijfer?'
Ik hoor er nog maar weinig over...
Valt vrij weinig over te zeggen. De cijfers van de WHO zijn niet volledig en niet accuraat. Wellicht zijn de cijfers dr afgelopen weken overtrokken welicht zijn ze nu te laag. Of het klopt allemaal toch en komt het in golven. Het is in ieder geval nog niet voorbij.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
http://nos.nl/artikel/720797-mali-houdt-hart-vast-voor-ebola.htmlquote:Mali houdt hart vast voor ebola
Door redacteur gezondheidszorg Rinke van den Brink
De gezondheidsautoriteiten in de Malinese hoofdstad Bamako hebben een vierde sterfgeval door ebola gemeld. Eerder was gezegd dat het bij één geval van ebola in Mali was gebleven, maar sindsdien zijn er dus toch nog drie mensen door overleden. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO zijn er nu in totaal 14.100 ebola-patiënten geregistreerd.
[...]
De drie nieuwe ebola-gevallen in Mali hebben niets te maken met een eerder geval. Vorige maand kwam een tweejarig meisje om het leven door ebola. Zij was na een lange busreis met haar oma uit Guinee gekomen, waar haar vader en moeder aan ebola overleden waren.
Imam uit Guinee
De autoriteiten in Mali hebben iedereen die met het meisje contact heeft gehad geprobeerd op te sporen. Juist gisteren publiceerde de WHO een tamelijk optimistisch rapport over het uitblijven van verdere besmettingen. Maar de omstandigheden waaronder de nieuwe patiënten besmet zijn geraakt leiden tot de vrees dat er nog veel meer gevallen zullen bijkomen. Dat heeft te maken met een imam uit Guinee, die eind oktober overleed aan ebola.
Een verpleegkundige van een privékliniek in Bamako is overleden, een dag nadat ze in quarantaine was opgenomen op verdenking van ebola. De verpleegkundige had eind oktober de bewuste imam verpleegd. Die man uit Guinee was opgenomen in een ziekenhuis in Siguiri, niet ver van de grens met Mali. In dat gebied zijn afgelopen zomer veel mensen besmet geraakt met ebola. Welke ziekte de imam had was niet meteen duidelijk.
Ritueel bad
Omdat hij niet opknapte brachten vier familieleden de imam naar de privékliniek in Bamako. Toen hij daar aankwam leed hij aan acuut nierfalen, een complicatie die vaker optreedt bij ebola. De imam werd op van alles getest, maar niet op ebola. Toen hij op 27 oktober overleed werd zijn lichaam overgebracht naar een moskee in Bamako voor een rituele wassing. Vandaar ging het stoffelijk overschot naar zijn geboortedorp in Guinee voor een traditionele begrafenis. De familie weigerde een veilige begrafenis door een van de speciale teams die ebola-doden begraven.
Familieleden
Een Malinese vriend van de imam die hem in het ziekenhuis bezocht is intussen overleden aan een onbekende ziekte. De eerste vrouw van de imam is vorige week overleden, ook aan een onbekende ziekte. Zijn tweede vrouw en een broer van de imam worden behandeld in een ebola-kliniek in Guinee. De vrouwen en de broer van de imam vergezelden hem allemaal op de autorit naar Bamako.
En eergisteren is een dochter van de imam gestorven, ook weer aan een onbekende ziekte. Bij een zoon is ebola vastgesteld. Ook die zat in de auto die zijn vader naar het ziekenhuis in Bamako bracht.
Opsporen
In beide landen wordt alles op alles gezet om iedereen op te sporen die contact heeft gehad met de imam en mensen die (mogelijk) door hem zijn besmet. De WHO en de Amerikaanse gezondheidsautoriteiten helpen daarbij. Het terugvinden van alle mensen die bij de rituele wassing van zijn lichaam in Bamako en zijn begrafenis in Guinee zijn geweest, is ingewikkeld.
Artsen en verpleegkundigen
In de privékliniek in Bamako hebben 28 artsen en verpleegkundigen contact met de imam gehad toen nog niet duidelijk was dat hij ebola had. Ze worden nauwlettend in de gaten gehouden. In totaal zijn tijdens de ebola-uitbraak in West-Afrika 560 artsen, verpleegkundigen en verzorgenden besmet geraakt. Van hen zijn er 320 overleden.
De sterftecijfers worden twee maal per week gepubliceerd. De exponentiële stijging is verdwenen en veranderd in een lineaire stijging. In Liberia het aantal sterfgevallen per week zelfs afgenomen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tekst valt een beetje weg op de fok achtergrond. Afbeelding openen op een nieuw tabblad geeft een beter beeld.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar kijk ik naar? Ik zie een paar balkjes?
Zelfs dan zie ik hem nietquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tekst valt een beetje weg op de fok achtergrond. Afbeelding openen op een nieuw tabblad geeft een beter beeld.
Fixedquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:39 schreef Re het volgende:
ja dat heb je met die transparante plaatjes,,hopen dat Mali niet SL achternagaat
Twee hoogbejaarde Spaanse priesters en een naar Amerika gereisde liberiaan zijn overleden. De rest is genezen met zmap of een ander medicijn of met bloed met afweerstoffen van genezen patiënten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:48 schreef Roland010 het volgende:
Is er eigenlijk al 1 persoon die in Amerika of Europa voor ebola behandeld werd overleden, want het lijkt wel of bijna iedereen buiten west-Afrika het overleeft ofzo.
Want die enorm hoge 'mortality rate' lijkt een beetje relatief en vooral gebaseerd op ebola-patiënten in Afrikaanse omstandigheden, qua zorg. Wil niet zeggen dat het een onschuldig virusje is ofzo, maar het komt op mij als leek een beetje over alsof met het onderdrukken van de ergste symptomen (zodat het lichaam z'n krachten meer kan richten op het vechten tegen het virus) de overlevingskansen enorm omhoog gaan.
Maar hoogbejaarden kunnen soms ook (even oneerbiedig gezegd) overlijden aan een simpel griepje of een (iets erger) longontsteking. Echter, bij die Liberiaan: is er meer bekend over zijn algemene gezondheid en over de zorg die hij kreeg toen hij in Amerika aankwam, dat je weet?quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:56 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Twee hoogbejaarde Spaanse priesters en een naar Amerika gereisde liberiaan zijn overleden.
Ah, dus toch een beetje wat ik in die edit had toegevoegdquote:De rest is genezen met zmap of een ander medicijn of met bloed met afweerstoffen van genezen patiënten.
Hoge bloeddruk is dus juist zeer goed in deze, begrijp ik? Of meer: je bloeddruk enigzins op 'normale'/gemiddelde waarden houden is goed?quote:Een goede gezondheidszorg werkt overigens wel. De meeste sterven aan een extreem. Lage bloeddruk. Als je de bloeddruk hoog weet te houden vergroot je de overlevingskans enorm.
Dan gaan we allemaal dood uiteraard.quote:Op zondag 16 november 2014 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
en als het nu overslaat naar europa ??
Behalve Groenland.quote:Op zondag 16 november 2014 22:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan gaan we allemaal dood uiteraard.
En een klein dorpje in Gallië wellicht.quote:
Zemi bedoeld met "hoog" hier "hoog genoeg om de organen mee te kunnen doorbloeden. Hoge bloeddruk op zich is geen teken van het lichaam dat bezig is een virus eruit te werken. Je bedoelt waarschijnlijk een hoge temperatuur?quote:Op zondag 16 november 2014 00:18 schreef Roland010 het volgende:
Hoge bloeddruk is dus juist zeer goed in deze, begrijp ik? Of meer: je bloeddruk enigzins op 'normale'/gemiddelde waarden houden is goed?
Tevens: hoge bloeddruk is toch juist eerder een symptoom (wanneer je lichaam bezig is een virus eruit proberen te werken b.v.) en niet een 'middel' op zich?
In Congo hadden ze al vrij veel ervaring met Ebola, die hebben het nu dus overwonnen. In Oeganda dook vorige maande ebola-zusje Marburg op. Daar hebben ze het dankzij snelle diagnostiek en snel ingrijpen ook weten te beperken tot die ene patient.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:34 schreef Roland010 het volgende:
Die paar landen die 'Ebola-vrij' zijn verklaard, die verdienen wel een dik compliment.
Het kan dus blijkbaar wel met de juiste organisatie, overheid en aanpak...
In Liberia zelf denken ze dat ze het ergste al gehad hebben. De presidente is in ieder geval erg positief. AZG is al bezig hun spulletjes richting Sierra Leone te verplaatsen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:26 schreef No-P het volgende:
Sl met 724 cases in 7 dagen nog wel zorgwekkend. Liberia vlakt wat af met maar 2xx cases.
Ah ok, dus dat kan zelfs nog een (gemiddeld bekeken) relatief aardig lage bloeddruk zijn?quote:Op zondag 16 november 2014 23:34 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Zemi bedoeld met "hoog" hier "hoog genoeg om de organen mee te kunnen doorbloeden.
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat direct verband met elkaar hield.quote:Hoge bloeddruk op zich is geen teken van het lichaam dat bezig is een virus eruit te werken. Je bedoelt waarschijnlijk een hoge temperatuur?
Ik snap je, begrijpelijke beredenering hoor. Maar je lichaamstemperatuur wanneer je niet ziek bent, hangt voor een groot deel af van hoe actief je bent, want bij verbranding produceer je warmte. Bij het sporten krijg je het dus warm omdat je spieren veel zuurstof en brandstoffen "verbranden".quote:Op zondag 16 november 2014 23:47 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ah ok, dus dat kan zelfs nog een (gemiddeld bekeken) relatief aardig lage bloeddruk zijn?
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat direct verband met elkaar hield.![]()
Ik heb van mezelf een redelijk lage bloeddruk en (vooral bij lage inspanning, zoals net na het slapen) heb ik het altijd koud, terwijl ik het bij een hogere bloeddruk na b.v. het sporten flink warm heb, vandaar
Ah ok, thx. Weer wat geleerdquote:Op maandag 17 november 2014 09:47 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik snap je, begrijpelijke beredenering hoor. Maar je lichaamstemperatuur wanneer je niet ziek bent, hangt voor een groot deel af van hoe actief je bent, want bij verbranding produceer je warmte. Bij het sporten krijg je het dus warm omdat je spieren veel zuurstof en brandstoffen "verbranden".
Eigen schuld. Hij heeft bewust het gevaar opgezocht.quote:De Amerikaanse arts die in Sierra Leone besmet is geraakt met het ebolavirus, is overleden.
Dat heeft het universiteitsziekenhuis in Ohama, waar hij werd verzorgd, maandag bekendgemaakt, melden buitenlandse media. De 44-jarige Martin Salia kwam zaterdag aan in de Verenigde Staten.
De arts is de tweede persoon die in de Verenigde Staten aan ebola is overleden.
De 44-jarige Martin Salia is geboren in Sierra Leone, maar is inwoner van de Verenigde Staten. Hij werkte als chirurg in een ziekenhuis in de hoofdstad Freetown en raakte besmet tijdens de behandeling van ebolapatiënten.
Op verzoek van zijn Amerikaanse echtgenote is hij naar de VS gehaald met een medische noodvlucht. Hij was er zo slecht aan toe, dat hij niet kon lopen bij aankomst in de VS.
Salia was de tiende persoon die in de VS werd behandeld voor ebola. Hij was zieker dan de eerdere patienten.
Wereldwijd zijn inmiddels meer dan vijfduizend mensen overleden door ebola. Het virus heeft de meeste slachtoffers geëist in het West-Afrikaanse Liberia, Sierra Leone en Guinee.
ik zou het anders zeggen, de beste man is anderen gaan helpen in de wetenschap dat het hem zelf ook zou kunnen overkomen. Toen dat ook het geval was heeft hij ook de hulp gehad die hij mocht verwachten, maar het heeft helaas niet geholpen.quote:Op maandag 17 november 2014 15:10 schreef superniger het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-ziekenhuis-vs.html
[..]
Eigen schuld. Hij heeft bewust het gevaar opgezocht.
Klopt volledig. Deze held heeft zich inderdaad opgeofferd om vele mensen die aan een gruwelijke ziekte lijden te helpen en soms te redden. Toch knap dat er mensen zijn zie zo sociaal zijn dat ze bewust het gevaar opzoeken en daarbij anderen proberen te redden.quote:Op maandag 17 november 2014 15:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Als daar geen hulp van buitenaf zou zijn, dan zou de situatie al veel verder geëscaleerd zijn. En dat springt vanzelf grenzen over. Wat dat betreft mag je dus blij zijn dat er mensen zijn die daar helpen de epidemie te bestrijden.quote:Op maandag 17 november 2014 15:10 schreef superniger het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als daar geen hulp van buitenaf zou zijn, dan zou de situatie al veel verder geëscaleerd zijn. En dat springt vanzelf grenzen over. Wat dat betreft mag je dus blij zijn dat er mensen zijn die daar helpen de epidemie te bestrijden.
Onzin natuurlijk. De enigen die de ziekte verspreid hebben zijn deze "hulpverleners" en de rest is speculatie.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als daar geen hulp van buitenaf zou zijn, dan zou de situatie al veel verder geëscaleerd zijn. En dat springt vanzelf grenzen over. Wat dat betreft mag je dus blij zijn dat er mensen zijn die daar helpen de epidemie te bestrijden.
Dat vat jouw bijdragen aan deze topicreeks wel zo ongeveer samen ja.quote:
Zeker. We zien ook mijn opmerkingen en redeneringen gelogenstraft. Dagelijks. De door jullie voorspelde apocalyps is duidelijk op handen en ontrolt zich voor onze ogen.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat vat jouw bijdragen aan deze topicreeks wel zo ongeveer samen ja.
Erg opgelet heb je ook niet. Ik heb nergens een apocalyps voorspeld. Sterker nog, ik werd continu bekritiseerd voor het zogenaamde bagatelliseren. Maar laten we het eens inhoudelijk proberen. Jij dacht dat ebola in die landen gewoon zou verdwijnen zonder hulp van buitenaf?quote:Op woensdag 19 november 2014 20:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zeker. We zien ook mijn opmerkingen en redeneringen gelogenstraft. Dagelijks. De door jullie voorspelde apocalyps is duidelijk op handen en ontrolt zich voor onze ogen.
Ik begrijp de vijandigheid niet, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Erg opgelet heb je ook niet. Ik heb nergens een apocalyps voorspeld. Sterker nog, ik werd continu bekritiseerd voor het zogenaamde bagatelliseren. Maar laten we het eens inhoudelijk proberen. Jij dacht dat ebola in die landen gewoon zou verdwijnen zonder hulp van buitenaf?
Misschien moet je de betekenis van het woord jullie even opzoeken in het woordenboek.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik begrijp de vijandigheid niet, maar dat terzijde.
Erg opgelet heb je niet, heer. Kennelijk voel jij je aangesproken met 'jullie'.
Je poneert vervolgens een stelling waarbij je mij woorden in de mond legt die ik niet en nergens heb gebruikt. Vervolgens kapittel je mij over het geven van sneue reacties en het niet goed opletten van wat je te zeggen hebt. Om het daarna alsnog 'inhoudelijk' te proberen.
Ga anders lekker buiten spelen
Zelfs met hulp zal het niet verdwijnen. Tenzij men miljarden investeert in het vaccineren van de dieren die het virus hebben en vervolgens opgegeten worden door de lokale bevolking. Ik vraag me ook af of men wel miljarden aan vaccinaties voor de bevolking daar zou willen spenderen, wanneer men een vaccin heeft gevonden.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Erg opgelet heb je ook niet. Ik heb nergens een apocalyps voorspeld. Sterker nog, ik werd continu bekritiseerd voor het zogenaamde bagatelliseren. Maar laten we het eens inhoudelijk proberen. Jij dacht dat ebola in die landen gewoon zou verdwijnen zonder hulp van buitenaf?
joh jankzak, jij komt met een enkel huil smiley en verkeerde aanname dus niet zo miepen. Zijn vraag is normaal , jouw respons als een kleuterquote:Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik begrijp de vijandigheid niet, maar dat terzijde.
Erg opgelet heb je niet, heer. Kennelijk voel jij je aangesproken met 'jullie'.
Je poneert vervolgens een stelling waarbij je mij woorden in de mond legt die ik niet en nergens heb gebruikt. Vervolgens kapittel je mij over het geven van sneue reacties en het niet goed opletten van wat je te zeggen hebt. Om het daarna alsnog 'inhoudelijk' te proberen.
Ga anders lekker buiten spelen
Ok manquote:Op woensdag 19 november 2014 22:09 schreef Re het volgende:
[..]
joh jankzak, jij komt met een enkel huil smiley en verkeerde aanname dus niet zo miepen. Zijn vraag is normaal , jouw respons als een kleuter
Helemaal verdwijnen zal het inderdaad niet doen.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:58 schreef User8472 het volgende:
[..]
Zelfs met hulp zal het niet verdwijnen. Tenzij men miljarden investeert in het vaccineren van de dieren die het virus hebben en vervolgens opgegeten worden door de lokale bevolking. Ik vraag me ook af of men wel miljarden aan vaccinaties voor de bevolking daar zou willen spenderen, wanneer men een vaccin heeft gevonden.
Dat zijn wilde dieren uit de jungle die de mensen daar vangen of dood vinden. Die krijg je niet gevaccineerd. Als mensen geen rede meer hebben om van die beesten op te eten zal je eerder succes hebben en dan kom je weer terug bij armoede bestrijding.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:58 schreef User8472 het volgende:
[..]
Zelfs met hulp zal het niet verdwijnen. Tenzij men miljarden investeert in het vaccineren van de dieren die het virus hebben en vervolgens opgegeten worden door de lokale bevolking. Ik vraag me ook af of men wel miljarden aan vaccinaties voor de bevolking daar zou willen spenderen, wanneer men een vaccin heeft gevonden.
Het zijn niet alleen dieren. Het is ook fruit bijvoorbeeld vleermuizen op gescheten hebben. En vaak is er geen schoon drinkwater voorhanden om fruit fatsoenlijk te wassen.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:30 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn wilde dieren uit de jungle die de mensen daar vangen of dood vinden. Die krijg je niet gevaccineerd. Als mensen geen rede meer hebben om van die beesten op te eten zal je eerder succes hebben en dan kom je weer terug bij armoede bestrijding.
Meen je dit nu echt?quote:Op maandag 17 november 2014 15:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat maakt het allemaal extra lastig. Iets schoon houden is daar sowieso al moeilijk ivm het klimaat maar de mensen nemen het ook niet zo nauw met hygiëne.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen dieren. Het is ook fruit bijvoorbeeld vleermuizen op gescheten hebben. En vaak is er geen schoon drinkwater voorhanden om fruit fatsoenlijk te wassen.
Het is ook een bewuste keuze; bushmeat is daar een delicatesse, niet te vergelijken met de bloembollen in Nederland die alleen in extreme gevallen gegeten worden. Ik heb een rapportage gezien. Die mensen hebben gehoord dat dat voedsel en het contact met bv apen gevaarlijk is maar vinden het onzin en blijven het eten en blijven apen als huisdieren houden.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:30 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn wilde dieren uit de jungle die de mensen daar vangen of dood vinden. Die krijg je niet gevaccineerd. Als mensen geen rede meer hebben om van die beesten op te eten zal je eerder succes hebben en dan kom je weer terug bij armoede bestrijding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |