abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146743101
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-ziekenhuis-vs.html

quote:
De Amerikaanse arts die in Sierra Leone besmet is geraakt met het ebolavirus, is overleden.

Dat heeft het universiteitsziekenhuis in Ohama, waar hij werd verzorgd, maandag bekendgemaakt, melden buitenlandse media. De 44-jarige Martin Salia kwam zaterdag aan in de Verenigde Staten.

De arts is de tweede persoon die in de Verenigde Staten aan ebola is overleden.

De 44-jarige Martin Salia is geboren in Sierra Leone, maar is inwoner van de Verenigde Staten. Hij werkte als chirurg in een ziekenhuis in de hoofdstad Freetown en raakte besmet tijdens de behandeling van ebolapatiënten.

Op verzoek van zijn Amerikaanse echtgenote is hij naar de VS gehaald met een medische noodvlucht. Hij was er zo slecht aan toe, dat hij niet kon lopen bij aankomst in de VS.

Salia was de tiende persoon die in de VS werd behandeld voor ebola. Hij was zieker dan de eerdere patienten.

Wereldwijd zijn inmiddels meer dan vijfduizend mensen overleden door ebola. Het virus heeft de meeste slachtoffers geëist in het West-Afrikaanse Liberia, Sierra Leone en Guinee.
Eigen schuld. Hij heeft bewust het gevaar opgezocht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 17 november 2014 @ 16:02:48 #77
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_146744769
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:10 schreef superniger het volgende:

[..]

ik zou het anders zeggen, de beste man is anderen gaan helpen in de wetenschap dat het hem zelf ook zou kunnen overkomen. Toen dat ook het geval was heeft hij ook de hulp gehad die hij mocht verwachten, maar het heeft helaas niet geholpen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_146812092
quote:

[..]

Klopt volledig. Deze held heeft zich inderdaad opgeofferd om vele mensen die aan een gruwelijke ziekte lijden te helpen en soms te redden. Toch knap dat er mensen zijn zie zo sociaal zijn dat ze bewust het gevaar opzoeken en daarbij anderen proberen te redden.
pi_146812174
quote:

[..]

Als daar geen hulp van buitenaf zou zijn, dan zou de situatie al veel verder geëscaleerd zijn. En dat springt vanzelf grenzen over. Wat dat betreft mag je dus blij zijn dat er mensen zijn die daar helpen de epidemie te bestrijden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_146814258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als daar geen hulp van buitenaf zou zijn, dan zou de situatie al veel verder geëscaleerd zijn. En dat springt vanzelf grenzen over. Wat dat betreft mag je dus blij zijn dat er mensen zijn die daar helpen de epidemie te bestrijden.
:')
pi_146814853
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De enigen die de ziekte verspreid hebben zijn deze "hulpverleners" en de rest is speculatie.
  woensdag 19 november 2014 @ 17:57:55 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146815062
De verspreiding van de hulpverleners zit in de promillen dus nah
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_146815687
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

:')
Dat vat jouw bijdragen aan deze topicreeks wel zo ongeveer samen ja.
pi_146820306
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat vat jouw bijdragen aan deze topicreeks wel zo ongeveer samen ja.
Zeker. We zien ook mijn opmerkingen en redeneringen gelogenstraft. Dagelijks. De door jullie voorspelde apocalyps is duidelijk op handen en ontrolt zich voor onze ogen.
pi_146820616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Zeker. We zien ook mijn opmerkingen en redeneringen gelogenstraft. Dagelijks. De door jullie voorspelde apocalyps is duidelijk op handen en ontrolt zich voor onze ogen.

Erg opgelet heb je ook niet. Ik heb nergens een apocalyps voorspeld. Sterker nog, ik werd continu bekritiseerd voor het zogenaamde bagatelliseren. Maar laten we het eens inhoudelijk proberen. Jij dacht dat ebola in die landen gewoon zou verdwijnen zonder hulp van buitenaf?
pi_146822043
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Erg opgelet heb je ook niet. Ik heb nergens een apocalyps voorspeld. Sterker nog, ik werd continu bekritiseerd voor het zogenaamde bagatelliseren. Maar laten we het eens inhoudelijk proberen. Jij dacht dat ebola in die landen gewoon zou verdwijnen zonder hulp van buitenaf?
Ik begrijp de vijandigheid niet, maar dat terzijde.

Erg opgelet heb je niet, heer. Kennelijk voel jij je aangesproken met 'jullie'.
Je poneert vervolgens een stelling waarbij je mij woorden in de mond legt die ik niet en nergens heb gebruikt. Vervolgens kapittel je mij over het geven van sneue reacties en het niet goed opletten van wat je te zeggen hebt. Om het daarna alsnog 'inhoudelijk' te proberen.

Ga anders lekker buiten spelen :')
pi_146822288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Je poneert vervolgens een stelling waarbij je mij woorden in de mond legt die ik niet en nergens heb gebruikt. Vervolgens kapittel je mij over het geven van sneue reacties en het niet goed opletten van wat je te zeggen hebt. Om het daarna alsnog 'inhoudelijk' te proberen.

Misschien moet je de betekenis van het woord jullie even opzoeken in het woordenboek.

Verder geef je geen antwoord op mijn inhoudelijke vraag.
pi_146824398
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zelfs met hulp zal het niet verdwijnen. Tenzij men miljarden investeert in het vaccineren van de dieren die het virus hebben en vervolgens opgegeten worden door de lokale bevolking. Ik vraag me ook af of men wel miljarden aan vaccinaties voor de bevolking daar zou willen spenderen, wanneer men een vaccin heeft gevonden.
  woensdag 19 november 2014 @ 22:09:31 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146824856
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:08 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

joh jankzak, jij komt met een enkel huil smiley en verkeerde aanname dus niet zo miepen. Zijn vraag is normaal , jouw respons als een kleuter
pi_146825070
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:09 schreef Re het volgende:

[..]

joh jankzak, jij komt met een enkel huil smiley en verkeerde aanname dus niet zo miepen. Zijn vraag is normaal , jouw respons als een kleuter
Ok man
pi_146825091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:58 schreef User8472 het volgende:

[..]

Zelfs met hulp zal het niet verdwijnen. Tenzij men miljarden investeert in het vaccineren van de dieren die het virus hebben en vervolgens opgegeten worden door de lokale bevolking. Ik vraag me ook af of men wel miljarden aan vaccinaties voor de bevolking daar zou willen spenderen, wanneer men een vaccin heeft gevonden.
Helemaal verdwijnen zal het inderdaad niet doen.
Zo heel vaak springt het virus echter niet over met een epidemie tot gevolg. Zolang je de R0 echter onder de 1 kunt houden, sterft deze epidemie in ieder geval vanzelf weer uit.
pi_146825785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:58 schreef User8472 het volgende:

[..]

Dat zijn wilde dieren uit de jungle die de mensen daar vangen of dood vinden. Die krijg je niet gevaccineerd. Als mensen geen rede meer hebben om van die beesten op te eten zal je eerder succes hebben en dan kom je weer terug bij armoede bestrijding.
  woensdag 19 november 2014 @ 22:38:04 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_146826151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:30 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat zijn wilde dieren uit de jungle die de mensen daar vangen of dood vinden. Die krijg je niet gevaccineerd. Als mensen geen rede meer hebben om van die beesten op te eten zal je eerder succes hebben en dan kom je weer terug bij armoede bestrijding.
Het zijn niet alleen dieren. Het is ook fruit bijvoorbeeld vleermuizen op gescheten hebben. En vaak is er geen schoon drinkwater voorhanden om fruit fatsoenlijk te wassen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_146826354
quote:

[..]

Meen je dit nu echt?
pi_146827586
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen dieren. Het is ook fruit bijvoorbeeld vleermuizen op gescheten hebben. En vaak is er geen schoon drinkwater voorhanden om fruit fatsoenlijk te wassen.
Dat maakt het allemaal extra lastig. Iets schoon houden is daar sowieso al moeilijk ivm het klimaat maar de mensen nemen het ook niet zo nauw met hygiëne.
  donderdag 20 november 2014 @ 08:52:47 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146833412

zo afvlakken doet het niet geloof ik?
  donderdag 20 november 2014 @ 09:12:02 #97
430880 mig72
De Professional
pi_146833696
Wij hebben eigenlijk geen baat bij het uitroeien van ebola (als dat al mogelijk is).
pi_146833895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:30 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het is ook een bewuste keuze; bushmeat is daar een delicatesse, niet te vergelijken met de bloembollen in Nederland die alleen in extreme gevallen gegeten worden. Ik heb een rapportage gezien. Die mensen hebben gehoord dat dat voedsel en het contact met bv apen gevaarlijk is maar vinden het onzin en blijven het eten en blijven apen als huisdieren houden.
pi_146834469
Maar waar hebben we het eigenlijk over?

Liberia heeft 42,94 miljoen inwoners waarvan er 2485 aan ebola zijn overleden.
Guinea heeft 11,75 miljoen inwoners waarvan er 843 aan ebola zijn overleden
Sierra Leone heeft 6,092 miljoen inwoners waarvan er 1216 aan ebola zijn overleden

Bij de twee Liberiaanse burgeroorlogen vielen 300.000 doden.
In Guinea vielen tijdens de Obano-opstand in 1956 100 doden.
In Sierra Leone vielen tijdens de tien jaar durende burgeroorlog vanaf 1991 tienduizenden doden.

In 2009 zijn naar schatting 3600, mensen gestorven ten gevolge van AIDS in Liberia. 1,5% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar is besmet met HIV.
In 2009 zijn naar schatting minder dan 1000 mensen gestorven ten gevolge van AIDS in Equatorial Guinea. 5% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar is besmet met HIV.
In 2009 zijn naar schatting 2800, mensen gestorven ten gevolge van AIDS in Sierra Leone. 1,6% van de bevolking tussen de 15 en 49 jaar is besmet met HIV.
  donderdag 20 november 2014 @ 09:54:39 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_146834520
1000 miljoen miljard! :D ( Ooh stiekem kommas ertussen zetten!)

Maar eens met je punt, 5000 doden is niet zo veel..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')