Tekst valt een beetje weg op de fok achtergrond. Afbeelding openen op een nieuw tabblad geeft een beter beeld.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar kijk ik naar? Ik zie een paar balkjes?
Zelfs dan zie ik hem nietquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tekst valt een beetje weg op de fok achtergrond. Afbeelding openen op een nieuw tabblad geeft een beter beeld.
Fixedquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:39 schreef Re het volgende:
ja dat heb je met die transparante plaatjes,,hopen dat Mali niet SL achternagaat
Twee hoogbejaarde Spaanse priesters en een naar Amerika gereisde liberiaan zijn overleden. De rest is genezen met zmap of een ander medicijn of met bloed met afweerstoffen van genezen patiënten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:48 schreef Roland010 het volgende:
Is er eigenlijk al 1 persoon die in Amerika of Europa voor ebola behandeld werd overleden, want het lijkt wel of bijna iedereen buiten west-Afrika het overleeft ofzo.
Want die enorm hoge 'mortality rate' lijkt een beetje relatief en vooral gebaseerd op ebola-patiënten in Afrikaanse omstandigheden, qua zorg. Wil niet zeggen dat het een onschuldig virusje is ofzo, maar het komt op mij als leek een beetje over alsof met het onderdrukken van de ergste symptomen (zodat het lichaam z'n krachten meer kan richten op het vechten tegen het virus) de overlevingskansen enorm omhoog gaan.
Maar hoogbejaarden kunnen soms ook (even oneerbiedig gezegd) overlijden aan een simpel griepje of een (iets erger) longontsteking. Echter, bij die Liberiaan: is er meer bekend over zijn algemene gezondheid en over de zorg die hij kreeg toen hij in Amerika aankwam, dat je weet?quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:56 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Twee hoogbejaarde Spaanse priesters en een naar Amerika gereisde liberiaan zijn overleden.
Ah, dus toch een beetje wat ik in die edit had toegevoegdquote:De rest is genezen met zmap of een ander medicijn of met bloed met afweerstoffen van genezen patiënten.
Hoge bloeddruk is dus juist zeer goed in deze, begrijp ik? Of meer: je bloeddruk enigzins op 'normale'/gemiddelde waarden houden is goed?quote:Een goede gezondheidszorg werkt overigens wel. De meeste sterven aan een extreem. Lage bloeddruk. Als je de bloeddruk hoog weet te houden vergroot je de overlevingskans enorm.
Dan gaan we allemaal dood uiteraard.quote:Op zondag 16 november 2014 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
en als het nu overslaat naar europa ??
Behalve Groenland.quote:Op zondag 16 november 2014 22:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan gaan we allemaal dood uiteraard.
En een klein dorpje in Gallië wellicht.quote:
Zemi bedoeld met "hoog" hier "hoog genoeg om de organen mee te kunnen doorbloeden. Hoge bloeddruk op zich is geen teken van het lichaam dat bezig is een virus eruit te werken. Je bedoelt waarschijnlijk een hoge temperatuur?quote:Op zondag 16 november 2014 00:18 schreef Roland010 het volgende:
Hoge bloeddruk is dus juist zeer goed in deze, begrijp ik? Of meer: je bloeddruk enigzins op 'normale'/gemiddelde waarden houden is goed?
Tevens: hoge bloeddruk is toch juist eerder een symptoom (wanneer je lichaam bezig is een virus eruit proberen te werken b.v.) en niet een 'middel' op zich?
In Congo hadden ze al vrij veel ervaring met Ebola, die hebben het nu dus overwonnen. In Oeganda dook vorige maande ebola-zusje Marburg op. Daar hebben ze het dankzij snelle diagnostiek en snel ingrijpen ook weten te beperken tot die ene patient.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:34 schreef Roland010 het volgende:
Die paar landen die 'Ebola-vrij' zijn verklaard, die verdienen wel een dik compliment.
Het kan dus blijkbaar wel met de juiste organisatie, overheid en aanpak...
In Liberia zelf denken ze dat ze het ergste al gehad hebben. De presidente is in ieder geval erg positief. AZG is al bezig hun spulletjes richting Sierra Leone te verplaatsen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:26 schreef No-P het volgende:
Sl met 724 cases in 7 dagen nog wel zorgwekkend. Liberia vlakt wat af met maar 2xx cases.
Ah ok, dus dat kan zelfs nog een (gemiddeld bekeken) relatief aardig lage bloeddruk zijn?quote:Op zondag 16 november 2014 23:34 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Zemi bedoeld met "hoog" hier "hoog genoeg om de organen mee te kunnen doorbloeden.
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat direct verband met elkaar hield.quote:Hoge bloeddruk op zich is geen teken van het lichaam dat bezig is een virus eruit te werken. Je bedoelt waarschijnlijk een hoge temperatuur?
Ik snap je, begrijpelijke beredenering hoor. Maar je lichaamstemperatuur wanneer je niet ziek bent, hangt voor een groot deel af van hoe actief je bent, want bij verbranding produceer je warmte. Bij het sporten krijg je het dus warm omdat je spieren veel zuurstof en brandstoffen "verbranden".quote:Op zondag 16 november 2014 23:47 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ah ok, dus dat kan zelfs nog een (gemiddeld bekeken) relatief aardig lage bloeddruk zijn?
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat direct verband met elkaar hield.![]()
Ik heb van mezelf een redelijk lage bloeddruk en (vooral bij lage inspanning, zoals net na het slapen) heb ik het altijd koud, terwijl ik het bij een hogere bloeddruk na b.v. het sporten flink warm heb, vandaar
Ah ok, thx. Weer wat geleerdquote:Op maandag 17 november 2014 09:47 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik snap je, begrijpelijke beredenering hoor. Maar je lichaamstemperatuur wanneer je niet ziek bent, hangt voor een groot deel af van hoe actief je bent, want bij verbranding produceer je warmte. Bij het sporten krijg je het dus warm omdat je spieren veel zuurstof en brandstoffen "verbranden".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |