abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2014 @ 09:11:57 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146637548
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_146638914
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:11 schreef Re het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijk ik naar? Ik zie een paar balkjes?
Zonder wrijving geen glans
pi_146639044
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Waar kijk ik naar? Ik zie een paar balkjes?
Tekst valt een beetje weg op de fok achtergrond. Afbeelding openen op een nieuw tabblad geeft een beter beeld. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_146639219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tekst valt een beetje weg op de fok achtergrond. Afbeelding openen op een nieuw tabblad geeft een beter beeld. ;)
Zelfs dan zie ik hem niet :P, maar heb al een andere manier waarop ik hem wel kan zien :P ^O^
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:39:24 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146640721
ja dat heb je met die transparante plaatjes :P,,hopen dat Mali niet SL achternagaat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:39:01 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146648531
5 cases nu in Mali en 1 suspected.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Redactie Frontpage vrijdag 14 november 2014 @ 20:21:28 #57
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146659021
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:39 schreef Re het volgende:
ja dat heb je met die transparante plaatjes :P,,hopen dat Mali niet SL achternagaat
Fixed :)

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:26:14 #58
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146666625
Sl met 724 cases in 7 dagen nog wel zorgwekkend. Liberia vlakt wat af met maar 2xx cases.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_146672179
Gaat allemaal niet zo snel, ook amper meer wat in de media. In Pandemic 2 zou 't al game over zijn.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_146696773
Artikel uit de WaPo over toenemend succes van de ebolabestrijding in Liberia:
http://www.washingtonpost(...)59fc1eacc_story.html
pi_146697151
Die paar landen die 'Ebola-vrij' zijn verklaard, die verdienen wel een dik compliment.
Het kan dus blijkbaar wel met de juiste organisatie, overheid en aanpak...
pi_146697241
De New York post heeft er ook enkele artikelen over. Azg en who zijn daar inderdaad erg goed bezig. Ze moeten zich wel goed realiseren dat ze een lange adem nodig hebben. Ze zijn er nog lang niet.

Congo is inmiddels ebolavrij overigens.
pi_146697725
Is er eigenlijk al 1 persoon die in Amerika of Europa voor ebola behandeld werd overleden, want het lijkt wel of bijna iedereen buiten west-Afrika het overleeft ofzo.
Die enorm hoge 'mortality rate' lijkt dus een beetje relatief en vooral gebaseerd op ebola-patiënten in Afrikaanse omstandigheden, qua zorg. Wil niet zeggen dat het een onschuldig virusje is ofzo, maar het komt op mij als leek een beetje over alsof met het onderdrukken van de ergste symptomen (zodat het lichaam z'n krachten meer kan richten op het vechten tegen het virus) de overlevingskansen enorm omhoog gaan. En alsof bijna iedereen met een enigszins goede weerstand/gezondheid het eigenlijk normaal gesproken overleeft, als ie een fatsoenlijke zorg krijgt.

Of is dit te simpel gedacht, en hebben die patiënten in de VS/Europa het vooral te danken aan het feit dat die lomp gezegd een beetje als een van de eerste testpersonen voor allerlei serums e.d. dienden?

[ Bericht 5% gewijzigd door Roland010 op 15-11-2014 23:57:46 ]
pi_146698033
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:48 schreef Roland010 het volgende:
Is er eigenlijk al 1 persoon die in Amerika of Europa voor ebola behandeld werd overleden, want het lijkt wel of bijna iedereen buiten west-Afrika het overleeft ofzo.
Want die enorm hoge 'mortality rate' lijkt een beetje relatief en vooral gebaseerd op ebola-patiënten in Afrikaanse omstandigheden, qua zorg. Wil niet zeggen dat het een onschuldig virusje is ofzo, maar het komt op mij als leek een beetje over alsof met het onderdrukken van de ergste symptomen (zodat het lichaam z'n krachten meer kan richten op het vechten tegen het virus) de overlevingskansen enorm omhoog gaan.
Twee hoogbejaarde Spaanse priesters en een naar Amerika gereisde liberiaan zijn overleden. De rest is genezen met zmap of een ander medicijn of met bloed met afweerstoffen van genezen patiënten.

Een goede gezondheidszorg werkt overigens wel. De meeste sterven aan een extreem. Lage bloeddruk. Als je de bloeddruk hoog weet te houden vergroot je de overlevingskans enorm. De ziekenhuizen in Sierra Leone hebben hier echter de medicijnen niet voor.
pi_146698917
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:56 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Twee hoogbejaarde Spaanse priesters en een naar Amerika gereisde liberiaan zijn overleden.
Maar hoogbejaarden kunnen soms ook (even oneerbiedig gezegd) overlijden aan een simpel griepje of een (iets erger) longontsteking. Echter, bij die Liberiaan: is er meer bekend over zijn algemene gezondheid en over de zorg die hij kreeg toen hij in Amerika aankwam, dat je weet?
quote:
De rest is genezen met zmap of een ander medicijn of met bloed met afweerstoffen van genezen patiënten.
Ah, dus toch een beetje wat ik in die edit had toegevoegd ;) Allereerst zijn die Amerikanen/Europeanen die besmet raken natuurlijk al bijna altijd artsen/verplegers, die de symptomen van ebola zelf tijdig herkennen, er alert op zijn dat ze risico lopen en volledig ingelicht/opgeleid zijn over de ziekte en de te treffen maatregelen... maar ze hebben dus ook een soort 'voorrang', qua medicatie/sera e.d.?

quote:
Een goede gezondheidszorg werkt overigens wel. De meeste sterven aan een extreem. Lage bloeddruk. Als je de bloeddruk hoog weet te houden vergroot je de overlevingskans enorm.
Hoge bloeddruk is dus juist zeer goed in deze, begrijp ik? Of meer: je bloeddruk enigzins op 'normale'/gemiddelde waarden houden is goed?

Tevens: hoge bloeddruk is toch juist eerder een symptoom (wanneer je lichaam bezig is een virus eruit proberen te werken b.v.) en niet een 'middel' op zich?
  zondag 16 november 2014 @ 22:47:11 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_146728577
en als het nu overslaat naar europa ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_146728672
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
en als het nu overslaat naar europa ??

Dan gaan we allemaal dood uiteraard.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 november 2014 @ 22:58:15 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_146729100
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan gaan we allemaal dood uiteraard.
Behalve Groenland.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_146729210
quote:
8s.gif Op zondag 16 november 2014 22:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Behalve Groenland.
En een klein dorpje in Gallië wellicht.
pi_146730419
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:18 schreef Roland010 het volgende:

Hoge bloeddruk is dus juist zeer goed in deze, begrijp ik? Of meer: je bloeddruk enigzins op 'normale'/gemiddelde waarden houden is goed?

Tevens: hoge bloeddruk is toch juist eerder een symptoom (wanneer je lichaam bezig is een virus eruit proberen te werken b.v.) en niet een 'middel' op zich?
Zemi bedoeld met "hoog" hier "hoog genoeg om de organen mee te kunnen doorbloeden. Hoge bloeddruk op zich is geen teken van het lichaam dat bezig is een virus eruit te werken. Je bedoelt waarschijnlijk een hoge temperatuur?
pi_146730476
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:34 schreef Roland010 het volgende:
Die paar landen die 'Ebola-vrij' zijn verklaard, die verdienen wel een dik compliment.
Het kan dus blijkbaar wel met de juiste organisatie, overheid en aanpak...
In Congo hadden ze al vrij veel ervaring met Ebola, die hebben het nu dus overwonnen. In Oeganda dook vorige maande ebola-zusje Marburg op. Daar hebben ze het dankzij snelle diagnostiek en snel ingrijpen ook weten te beperken tot die ene patient.
pi_146730524
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:26 schreef No-P het volgende:
Sl met 724 cases in 7 dagen nog wel zorgwekkend. Liberia vlakt wat af met maar 2xx cases.
In Liberia zelf denken ze dat ze het ergste al gehad hebben. De presidente is in ieder geval erg positief. AZG is al bezig hun spulletjes richting Sierra Leone te verplaatsen.
pi_146730807
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 23:34 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Zemi bedoeld met "hoog" hier "hoog genoeg om de organen mee te kunnen doorbloeden.
Ah ok, dus dat kan zelfs nog een (gemiddeld bekeken) relatief aardig lage bloeddruk zijn?
quote:
Hoge bloeddruk op zich is geen teken van het lichaam dat bezig is een virus eruit te werken. Je bedoelt waarschijnlijk een hoge temperatuur?
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat direct verband met elkaar hield. :@
Ik heb van mezelf een redelijk lage bloeddruk en (vooral bij lage inspanning, zoals net na het slapen) heb ik het altijd koud, terwijl ik het bij een hogere bloeddruk na b.v. het sporten flink warm heb, vandaar :+
pi_146735539
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 23:47 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ah ok, dus dat kan zelfs nog een (gemiddeld bekeken) relatief aardig lage bloeddruk zijn?

[..]

Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat direct verband met elkaar hield. :@
Ik heb van mezelf een redelijk lage bloeddruk en (vooral bij lage inspanning, zoals net na het slapen) heb ik het altijd koud, terwijl ik het bij een hogere bloeddruk na b.v. het sporten flink warm heb, vandaar :+
Ik snap je, begrijpelijke beredenering hoor. Maar je lichaamstemperatuur wanneer je niet ziek bent, hangt voor een groot deel af van hoe actief je bent, want bij verbranding produceer je warmte. Bij het sporten krijg je het dus warm omdat je spieren veel zuurstof en brandstoffen "verbranden".
pi_146737883
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:47 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik snap je, begrijpelijke beredenering hoor. Maar je lichaamstemperatuur wanneer je niet ziek bent, hangt voor een groot deel af van hoe actief je bent, want bij verbranding produceer je warmte. Bij het sporten krijg je het dus warm omdat je spieren veel zuurstof en brandstoffen "verbranden".
Ah ok, thx. Weer wat geleerd ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')