Ow, dus zonder staat had dat probleem nooit gespeeld? Wat een flauwekul toch.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als we de politiek überhaupt niet van onbegrensde macht voorzien hoeft die discussie over netneutraliteit helemaal niet plaats te vinden. Dat is mijn punt. Waar in de grondwet staat de de staat zich daarmee dient te bemoeien?
Inderdaad. Het gaat juist vaak om bijvoorbeeld providers die dan abonnementen kunnen verkopen als:quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ow, dus zonder staat had dat probleem nooit gespeeld? Wat een flauwekul toch.
De staat reguleert alles. Een Wet die jou je vrijheid geeft in een contradictie. Die vrijheid had je toen je geboren werd. Het enige wat de staat je kan geven is een privilege.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ow, dus zonder staat had dat probleem nooit gespeeld? Wat een flauwekul toch.
Ik blijf dit erg eenzijdig vinden. Als een gevolg van menselijke interactie is dat bijv. homo's gediscrimineerd worden en de overheid voorziet zowel de juridische kaders om hen te beschermen en verzorgt campagnes ter bevordering van hun integratie in de samenleving, dan kan je dat per saldo toch moeilijk vrijheidsbeperking noemen?quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De staat reguleert alles. Een Wet die jou je vrijheid geeft in een contradictie. Die vrijheid had je toen je geboren werd. Het enige wat de staat je kan geven is een privilege.
Daar dacht men ten tijde van de slavernij toch even net iets anders over.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De staat reguleert alles. Een Wet die jou je vrijheid geeft in een contradictie. Die vrijheid had je toen je geboren werd. Het enige wat de staat je kan geven is een privilege.
Er zijn vandaag de dag meer slaven dan in de tijden waar jij aan refereert en via ons geldsysteem zijn de meeste mensen met schulden ook slaaf. Die mensen waren en zijn allemaal slaaf door legitimatie via de Wet. Hun vrijheid is ze ontnomen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar dacht men ten tijde van de slavernij toch even net iets anders over.
Toch heeft iedere homo de vrijheid om homo te zijn tenzij het collectief dat via wetgeving meent te moeten verbieden. Dat er mensen zijn die zich met deze groep weigert te associëren is een ander verhaal net zoals het feit dat de staat geld uitgeeft aan propaganda om dit geaccepteerd te maken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:08 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik blijf dit erg eenzijdig vinden. Als een gevolg van menselijke interactie is dat bijv. homo's gediscrimineerd worden en de overheid voorziet zowel de juridische kaders om hen te beschermen en verzorgt campagnes ter bevordering van hun integratie in de samenleving, dan kan je dat per saldo toch moeilijk vrijheidsbeperking noemen?
Ben jij niet gewoon iets te gefixeerd op dat je geen centen aan een centrale macht wil afdragen en vergeet?
Nou fijn, als er iets is wat 'natuurlijk' is dan is het wel dat men gewoon naar zijn seksuele geaardheid kan leven. Feit is dat door overheidsingrijpen (zowel het vaststellen van juridische kaders alswel het voeren van campagnes) die vrijheid verbeterd/beschermd wordt. Dergelijke wetten geven dus wel degelijk vrijheid, maar dat komt omdat jij niet wil erkennen hoe men door interactie elkanders vrijheid kan beperken. Zoals ik je al vaker heb gezegd: je redeneert puur als individu. Jij beschouwt vrijheid alszijnde dat je zo min mogelijk beperkt wordt in je doen of laten door een overheid maar vergeet daarmee het effect dat jij door je opvattingen en acties hebt op een ander. Vandaag de dag gaat dat in heel subtiele vormen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Toch heeft iedere homo de vrijheid om homo te zijn tenzij het collectief dat via wetgeving meent te moeten verbieden. Dat er mensen zijn die zich met deze groep weigert te associëren is een ander verhaal net zoals het feit dat de staat geld uitgeeft aan propaganda om dit geaccepteerd te maken.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:41 schreef keste010 het volgende:
Ik ben overigens afgelopen week naar een symposium over de politieke en sociale gevolgen van Piketty's analyse geweest en ik dacht dat het op basis daarvan wel interessant is om even een overzicht te geven van wat er wetenschappelijk bekend is over de gevolgen van ongelijkheid. In dit geval worden de effecten van inkomens- en vermogensongelijkheid samengevoegd, maar ik kan ze ook nog op basis hiervan onderscheiden als dat gewenst is.
Zeker! 1 van de betere boeken van deze tijd, die in tegenstelling tot Piketty ook verder gaat dan enkel de morele bezwaren tegen ongelijkheid.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Super interessant man.
Een goed boek hierover dat je ongetwijfeld al kennen is The Price of Inequality van Joseph Stiglitz.
Een boek gebaseerd op linkse onderbuikgevoelens en foute aannames.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:35 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zeker! 1 van de betere boeken van deze tijd, die in tegenstelling tot Piketty ook verder gaat dan enkel de morele bezwaren tegen ongelijkheid.
Als die 2 miljoen in een huis zit dan betaal je er geen vermogensbelasting daarover.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:43 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap iets niet aan vermogensbelasting. Stel ik krijg het voor elkaar een bedrag van 2 miljoen te realiseren maar mijn maandelijks inkomsten zijn net 2000 euro oid. Van die 2 miljoen koop ik een huis Dat lijkt me een heerlijk leven, heb niet veel nodig maar een huis met veel grond eromheen en dan een beetje mijn eigen ding doen, prima. Als ik het nu goed begrijp moet ik dan vermogensbelasting gaan betalen over die 2 miljoen en is de kans groot dat ik niet meer met die 2000 uitkom...
Vertel..quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een boek gebaseerd op linkse onderbuikgevoelens en foute aannames.
Onzin, een ander belastingsysteem betekent zeker niet per sé meer centrale macht. Dat is een rechtse drogreden..quote:Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef Homey het volgende:
Instemmen met Piketty betekent eigenlijk dat je stemt voor nog meer machtscentralisatie. De historie leert wat daar de uitkomst van is, als je steeds meer macht geeft aan een miniem klein clubje mensen (de politieke elite).
Ik geloof niet in links vs rechts, dat is een wij/zij vorm van syndroomdenken waar ik niet aan meedoe.quote:Op zondag 9 november 2014 21:10 schreef keste010 het volgende:
[..]
Onzin, een ander belastingsysteem betekent zeker niet per sé meer centrale macht. Dat is een rechtse drogreden..
Zoals eerder gezegd: een hogere vermogensbelasting om daarmee de belasting op arbeid te verlagen leidt niet tot een grotere overheid, alleen een verschuiving van inkomensposten.quote:Op maandag 10 november 2014 10:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik geloof niet in links vs rechts, dat is een wij/zij vorm van syndroomdenken waar ik niet aan meedoe.
Piketty hamert op belastingverhogingen, en belastingverhogingen leiden tot meer machtscentralisatie. Vreemd dat mensen klagen over ongelijkheid in inkomen en vervolgens pleiten voor een grote overheid die alles regelt. Maar dan is de inkomensongelijkheid op het toppunt. Kijk maar naar Venezuela. Iedereen arm, behalve de politieke elite, die bezit alles. Ongelijker kan toch niet?
quote:Op maandag 10 november 2014 10:50 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: een hogere vermogensbelasting om daarmee de belasting op arbeid te verlagen leidt niet tot een grotere overheid, alleen een verschuiving van inkomensposten.
Een verschuiving in belastingen niet, zo simpel is het.quote:Op maandag 10 november 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]![]()
Iedere belasting dient ervoor een groeiende overheid te financieren.
" verschuiving"quote:Op maandag 10 november 2014 11:23 schreef keste010 het volgende:
[..]
Een verschuiving in belastingen niet, zo simpel is het.
Je bent echt aan het raaskallen. Als de opbrengsten van vermogensbelasting direct gebruikt worden om de percentages in de laagste inkomensbelastingschijf te verlagen is er niets aan extra overheidsbemoeienis bij.quote:Op maandag 10 november 2014 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
" verschuiving"
" tijdelijke maatregel"
zo kan ik er nog een paar noemen om lastenverzwaring er door te drukken.
Er is vanuit GL een dergelijk voorstel gepresenteerd. Als dat zo in een wetsvoorstel staat dan zal ik dat zeer zeker steunen ja.quote:
Ik heb er geen enkel persoonlijk belang of nadeel bij. Ik vind het een populistisch standpunt dat niets anders doet mensen tegen elkaar op te zetten om stemmen te winnen.quote:Op maandag 10 november 2014 11:34 schreef keste010 het volgende:
[..]
Er is vanuit GL een dergelijk voorstel gepresenteerd. Als dat zo in een wetsvoorstel staat dan zal ik dat zeer zeker steunen ja.
Wanneer geef jij nou gewoon eens toe dat een dergelijke nivellering jou gewoon slecht uitkomt en dat je daarom hier maar drogredenen loopt te bedenken? Je 'power corrupts'-verhaal zit zeker wat in, maar is bij een verschuiving in belastingen niet aan de orde.
En daarbij houd je een argument (verdere centralisatie) op dat totaal geen stand houdt en verwijs je vervolgens maar naar dat je de intenties niet gelooft en noemt het populisme. Normaliter zou ik bij SP-voorstellen dat laatste nog wel eens geloven, maar in dit geval is de fundering voor het aanpakken van vermogensongelijkheid en het verlagen van belasting op arbeid zo sterk dat je punt hier totaal irrelevant is.quote:Op maandag 10 november 2014 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkel persoonlijk belang of nadeel bij. Ik vind het een populistisch standpunt dat niets anders doet mensen tegen elkaar op te zetten om stemmen te winnen.
Als je de lasten op arbeid wilt verlagen moet je gewoon de uitgaven van de overheid terugbrengen.quote:Op maandag 10 november 2014 11:42 schreef keste010 het volgende:
[..]
En daarbij houd je een argument (verdere centralisatie) op dat totaal geen stand houdt en verwijs je vervolgens maar naar dat je de intenties niet gelooft en noemt het populisme. Normaliter zou ik bij SP-voorstellen dat laatste nog wel eens geloven, maar in dit geval is de fundering voor het aanpakken van vermogensongelijkheid en het verlagen van belasting op arbeid zo sterk dat je punt hier totaal irrelevant is.
En nu gauw overstappen op een ander puntquote:Op maandag 10 november 2014 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de lasten op arbeid wilt verlagen moet je gewoon de uitgaven van de overheid terugbrengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |