Het is voor ons handig om ook alvast je adres te hebben. Dit wordt gebruikt om het koppelen te vergemakkelijken en natuurlijk om te zorgen dat het pakket ook daadwerkelijk bij je aankomtquote:Wat is je leefsituatie? (alleenstaand, partner, gezin)
Als je kinderen hebt: jongen/meisje + leeftijd?
Zijn er ook huisdieren, zo ja hond/kat/goudvis/etc?
Welke geur vind je heel lekker (denk bijvoorbeeld aan douchegel, geurkaarsen en meer):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (denk bijvoorbeeld aan douchegel, geurkaarsen en meer):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)?
Waar kan je het meest van genieten: (lezen, schrijven, creabea'en, film kijken en meer)
En welke genre heeft dan de voorkeur (thrillers, haken, scrappen, photoshoppen, komedie en meer):
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Wat is je favoriete kleur?
Wil je anoniem blijven voor de gever? (het gaat hierbij om je FOK!naam)
Zo nee: mag het pakket door de gever aan jouw deur bezorgd worden?
quote:Op maandag 3 november 2014 14:42 schreef blondetrien het volgende:
Wat leuk, lijkt me leuk om mee te doen, moet even kijken hoe dat met mijn verzendkosten zou zitten want het pakket komt dan wel helemaal uit Z-Amerika :p Even een volgje.
Is een optie, maar het is leuker om óf iets te maken óf iets lokaals op te sturen of een combi van beiden vind ikquote:Op maandag 3 november 2014 14:57 schreef KaBuf het volgende:
[..]![]()
Desnoods overleg je met iemand wat je in een pakket wil, stelt die iemand dan pakket samen en dan maak jij het geld over?
Verkapte TVP, ga nog even overwegen of ik mee doe als Gever
Das helemaal waarquote:Op maandag 3 november 2014 15:01 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Is een optie, maar het is leuker om óf iets te maken óf iets lokaals op te sturen of een combi van beiden vind ikgewoon niet te zwaar maken, ik heb wel wat ideeën maar weet niet of ze haalbaar zijn
ga het deze week even uitzoeken.
Laten we voorop stellen dat wat er ook gegeven wordt het nooit zielig is. Niet iedereen heeft evenveel nodig en niet iedereen kan evenveel missen. Het gaat in eerste instantie ook echt om het gebaar, niet om de knikkers en al helemaal niet om de waarde. Een muts breien gaat volgens mij behoorlijk wat tijd in zitten, dat is ook veel waard!quote:Op maandag 3 november 2014 14:53 schreef Amnistia het volgende:
De mutsen mogen van mij ook bij een pakket gestopt worden... Want alleen een muts krijgen is ook zo zielig...
Dan mogen jullie van mij kiezen of het wel of niet bij een pakket gedaan word.quote:Op maandag 3 november 2014 15:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat wat er ook gegeven wordt het nooit zielig is. Niet iedereen heeft evenveel nodig en niet iedereen kan evenveel missen. Het gaat in eerste instantie ook echt om het gebaar, niet om de knikkers en al helemaal niet om de waarde. Een muts breien gaat volgens mij behoorlijk wat tijd in zitten, dat is ook veel waard!
Maar als je het bij een pakket wil voegen mag dat natuurlijk altijd, het is alleen zeker niet zo dat een zelfgebreide muts 'te weinig' is ofzo.
Als ik me goed herinner waren er vorig jaar nog op het laatste moment 3 pakketten te weinig die toen nog gesponsord zijn om te zorgen dat iedereen een pakket kreeg.quote:Op maandag 3 november 2014 19:12 schreef Studeur het volgende:
Goede actie
Wat ik me alleen afvraag; Zijn er straks niet veel meer gevers dan ontvangers?
Hoe ging dat vorig jaar?
Beter gevers over dan ontvangers over lijkt mij.quote:Op maandag 3 november 2014 19:12 schreef Studeur het volgende:
Goede actie
Hoe ging dat vorig jaar?
Dit topic bestaat al een goed aantal jaartjes, dus ik vermoed dat het toch aardig in verhouding blijftquote:Op maandag 3 november 2014 19:12 schreef Studeur het volgende:
Goede actie
Hoe ging dat vorig jaar?
Veel ontvangers blijven liever anoniem, dus die vind je ook niet direct in het topic terug, daardoor lijkt de verhouding gevers - ontvangers anders dan hij daadwerkelijk is. Voorlopig zijn we pas 1 dag 'open', maar volgens mij zijn er nooit echt pakketten overgebleven.quote:Op maandag 3 november 2014 19:12 schreef Studeur het volgende:
Goede actie
Hoe ging dat vorig jaar?
Terwijl 2 of 3 pakketten over hebben zelfs handig kan zijn. Dan is er reserve voor het geval er iets misgaat (verzenden mislukt, gever die de belofte niet nakomt)quote:Op maandag 3 november 2014 20:06 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Veel ontvangers blijven liever anoniem, dus die vind je ook niet direct in het topic terug, daardoor lijkt de verhouding gevers - ontvangers anders dan hij daadwerkelijk is. Voorlopig zijn we pas 1 dag 'open', maar volgens mij zijn er nooit echt pakketten overgebleven.
Ik kan me niet herinneren dat er iets mis is gegaan, maar het is wel iets waar uiteraard in het achterhoofd rekening mee wordt gehouden. We zijn alleen natuurlijk wel afhankelijk van de aanmeldingen, maar het is nog heel vroeg ook.quote:Op maandag 3 november 2014 20:14 schreef frederik het volgende:
[..]
Terwijl 2 of 3 pakketten over hebben zelfs handig kan zijn. Dan is er reserve voor het geval er iets misgaat (verzenden mislukt, gever die de belofte niet nakomt)
ook anonieme mensen kunnen via de mods toch laten weten wat ze vonden?quote:Op maandag 3 november 2014 20:16 schreef blondetrien het volgende:
Kan je als ontvanger ook een voorkeur aangeven voor niet-anonieme gebruikers? Lijkt me dan toch leuk om te horen wat hij of zij ervan vond namelijk.Heb overigens net een bericht gestuurd naar de douane om te checken of ik evt. op zou mogen sturen wat ik zou willen opsturen.
Oh, werkt dat zo.quote:Op maandag 3 november 2014 20:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
ook anonieme mensen kunnen via de mods toch laten weten wat ze vonden?
Los van de punten die al gegeven zijn kan het in het begin ook nog zo zijn dat er gewacht wordt met koppelen, terwijl er al wel vragen liggen bij de organisatie (misschien is een vraag die volgende week binnenkomt passender bij een pakket dan de vragen die er nu liggen, en dat kan bijvoorbeeld al komen door de woonplaatsen van gever en ontvanger)quote:Op maandag 3 november 2014 19:12 schreef Studeur het volgende:
Goede actie
Hoe ging dat vorig jaar?
Als je dat per se wilt, kun je dat uiteraard gewoon aangeven.quote:Op maandag 3 november 2014 20:16 schreef blondetrien het volgende:
Kan je als ontvanger ook een voorkeur aangeven voor niet-anonieme gebruikers? Lijkt me dan toch leuk om te horen wat hij of zij ervan vond namelijk.Heb overigens net een bericht gestuurd naar de douane om te checken of ik evt. op zou mogen sturen wat ik zou willen opsturen.
heul niet dom!quote:Op maandag 3 november 2014 20:20 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Oh, werkt dat zo.Nou, geen probleem dan. Dit is nieuw voor mij, dus excuus als het een domme vraag was.
Het is een reeks, maar die stamt al uit 2012: Topicreeks: [Kerst]pakkettenactie FHF 2012quote:Op maandag 3 november 2014 20:26 schreef frederik het volgende:
Misschien is het voor de mensen die nog nooit van deze actie gehoord hebben leuk om het topic van vorig jaar door te lezen : FHF / Kerstpakkettenactie 2013. Het uitpakken is begonnen (en de topics daaraan voorafgaand, of het een reeks is weet ik eigenlijk niet)
Niet hulpbehoevend maar als het op de route ligt rijd ik graag hiervoor een blokje omquote:Op maandag 3 november 2014 21:21 schreef Ireth het volgende:
Petra en ik gaan weer oliebollen bakken!!
Het is in Utrechtquote:Op maandag 3 november 2014 21:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet hulpbehoevend maar als het op de route ligt rijd ik graag hiervoor een blokje om
Ik weet nog niet of ik een pakket samenstel naar wens, of dat ik mijn eigen pakket doorschuif, zal eraan liggen of er een stagiair is die geen pakket zou krijgen bij ons, die krijgt dan altijd mijn pakket.
Gelukkig hebben we nog even
Hmmm, 400km voor oliebollen is me net iets te gortigquote:Op maandag 3 november 2014 21:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het is in UtrechtWij werken elk jaar samen, wij moeders staan een halve dag te bakken en onze dochters gaan ze deur aan deur in onze wijk verkopen en van de opbrengst daarvan maken we elk jaar een kerstpakket voor een Fok!ker
Het zijn wel erg lekkere hoorquote:Op maandag 3 november 2014 21:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hmmm, 400km voor oliebollen is me net iets te gortig
Ja, maak me gek.quote:
Is dat ook niet een idee? Een pot om in te doneren, waaruit iemand anders ook weer wat pakketten kan samenstellen?quote:Op maandag 3 november 2014 20:57 schreef mergbot het volgende:
Ik wil wel een vijfje doneren mag iemand anders het uitgeven
Vorig jaar zijn donateurs gekoppeld aan 'shoppers'. Als ik me niet vergis was de combi Scorpie/Jeleesa er daar 1 van. Scorpie zorgde voor de financien en Jaleesa was de shopper. Op die manier zijn er toen 2 kerstpakketten ontstaanquote:Op dinsdag 4 november 2014 03:00 schreef BlueMage het volgende:
Lief topic. Ik zal mijn gedachten eens laten gaan over mijn bijdrage aan dit alles.Idd 'n soort centrale "spaarpot" waar je geld kunt doneren zou geen stom idee zijn. Zo kunnen mensen die verder niet zo creatief zijn toch ook naar vermogen bijdragen.
LittleDrummerGirlquote:Op dinsdag 4 november 2014 07:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn donateurs gekoppeld aan 'shoppers'. Als ik me niet vergis was de combi Scorpie/Jeleesa er daar 1 van. Scorpie zorgde voor de financien en Jaleesa was de shopper. Op die manier zijn er toen 2 kerstpakketten ontstaanOok Coolguy was op die manier gekoppeld, ik weet alleen niet meer aan wie
Klopt ja, ik en Jaleesa zijn al jaren een stelquote:Op dinsdag 4 november 2014 07:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn donateurs gekoppeld aan 'shoppers'. Als ik me niet vergis was de combi Scorpie/Jeleesa er daar 1 van. Scorpie zorgde voor de financien en Jaleesa was de shopper. Op die manier zijn er toen 2 kerstpakketten ontstaanOok Coolguy was op die manier gekoppeld, ik weet alleen niet meer aan wie
You go girlquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik meld me ook aan met een pakket(je)! Het liefst een gezin met kind(jes) maar hoeft niet persé!
Ja dit bedoelde ik. Er zijn denk ik best wel users die bijv 'n tientje of misschien zelfs maar 2 Euro ofzo kunnen missen en die kunnen op die manier toch hun bijdrage leveren.quote:Op dinsdag 4 november 2014 07:55 schreef Anne het volgende:
Ik wil ook wel als algemene spaarpot en shopper fungeren voor allemaal kleine bedragen bij elkaar van verschillende usersom zo nog een pakket te maken.
Liefdequote:Op dinsdag 4 november 2014 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt ja, ik en Jaleesa zijn al jaren een stel
Volgens mij kun je ook geld beschikbaar stellen als er iemand is die daar graag een pakket van bij elkaar shopt (die mensen zijn er altijd wel), en die dan verzendtquote:Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef superniger het volgende:
Leuk initiatief. Jammer dat ik te lui ben om een pakket te versturen.
Kan je niet rechtstreeks vanuit een webshop iets aan iemand versturen?
En hoe gaat dat geld versturen naar een andere fokker.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:30 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Volgens mij kun je ook geld beschikbaar stellen als er iemand is die daar graag een pakket van bij elkaar shopt (die mensen zijn er altijd wel), en die dan verzendt
Ja, dat wordt wat lastiger, maar daar weten de FHF-mods vast een beter antwoord op te geven dan ikquote:Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef superniger het volgende:
[..]
En hoe gaat dat geld versturen naar een andere fokker.
Ik wil namelijk wel 100% anoniem blijven. Dat nergens mijn echte naam staat zeg maar.
Als t zo is dat iemand namens jou een pakket zou sturen, dan ga ik ervan uit dat niemand jou echte naam bekend maakt.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik wil namelijk wel 100% anoniem blijven. Dat nergens mijn echte naam staat zeg maar.
Je stort het naar degene die het pakket gaat samenstellen, dus niet naar de uiteindelijke ontvanger. Uiteraard wordt niemands echte naam openbaar gemaakt.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:39 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je stort het naar degene die het pakket gaat samenstellen
Ah oké. Zal haar binnenkort pm'en over wat er mogelijk is.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:40 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als het goed is is diegene Anne en als je iemand kunt vertrouwen dan is zij dat wel.
quote:Op maandag 3 november 2014 16:05 schreef ems. het volgende:
Respectabele actie. Ik zal zelf niet meedoen aan zowel het geven als het nemen maar dergelijke initiatieven mogen natuurlijk alleen maar toegejuicht worden.
Anne is crew en zeker te vertrouwenquote:Op woensdag 5 november 2014 14:42 schreef superniger het volgende:
[..]
Ah oké. Zal haar binnenkort pm'en over wat er mogelijk is.
Daar komt het wel op neer. Je kunt natuurlijk wel zeggen van ik zou ongeveer zo'n pakket willen geven, dan kan de shopper daar rekening mee houden. Je FOK!-nickname kan worden doorgegeven aan de ontvanger als je dat wil, het hoeft niet.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:34 schreef bondage het volgende:
Ik wil graag 50 euro doneren (voor twee pakketten) maar zelf geen pakket samenstellen. Ik heb van iemand begrepen dat dit kan maar heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Is het een kwestie van geld overmaken naar iemand die vervolgens een pakket samen gaat stellen?
Ik heb helaas niet veel tijd om zelf een pakket samen te stellen maar wil wel graag iets doen. Ik heb verder niet specifiek iets wat ik in het pakket zou willen hebben, dat mag degene die het samenstelt zelf bepalen.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:38 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Je kunt natuurlijk wel zeggen van ik zou ongeveer zo'n pakket willen geven, dan kan de shopper daar rekening mee houden. Je FOK!-nickname kan worden doorgegeven aan de ontvanger als je dat wil, het hoeft niet.
Uit eigen ervaring weet ik hoe ongelooflijk leuk het is als een ontvanger reageert op je pakket, maar nogmaals: het is geen verplichting, het mag ook volledig anoniem.
Wat mij doet denken, ook ik geef me dit jaar weer op om samen met mijn lief een pakket te maken met allerlei leuke en lekkere dingen, beetje afhankelijk van wat de ontvanger wil, dus een pakketje gedeeltelijk op maat, gedeeltelijk gevuld met spullen uit het kerstpakket van hier.
Het is misschien wat riskant het te versturen, maar toevoegen aan een bestaand pakket in de regio is natuurlijk een hele toffe optie, moeten we alleen even kijken of er in jouw regio iemand een pakket maakt, maar we kunnen het uiteraard sowieso op de lijst zetten.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:22 schreef Myraela het volgende:
Ik bak graag, zou er iemand misschien blij zijn met een doos vol met baksels? Ik heb niet echt geld om ook cadeautjes erbij te kopen. Of misschien zitten er gevers in Rotterdam waar ik gewoon wat baksels bij in het pakket kan doen.
Of zijn zelfgemaakte baksels sowieso niet gewenst omdat risico's enzo?
je stuurt een enveloppe met geld naar de persoon die het kerstpakket voor je wil maken. Volledig anoniemquote:Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef superniger het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 november 2014 14:40 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als het goed is is diegene Anne en als je iemand kunt vertrouwen dan is zij dat wel.
quote:Op woensdag 5 november 2014 14:50 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Anne is crew en zeker te vertrouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |