Het is een bijbaantje, ik ben 16 en of ik wel of niet word uitbetaald dat maakt me niets uit, als ik daar maar weg ben. Ik heb geen idee waar ik die papieren heb gelatenquote:Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon doen. Je krijgt alleen geen uitkering. En kijk even naar de voorwaarden van je contract, ik kan me niet voorstellen dat je verplicht kan worden te werken. Dat is slavernij.
[/ervaringsdeskundige]
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?quote:Op zondag 2 november 2014 12:27 schreef exelletor het volgende:
In principe moet je je opzegtermijn van een maand uitzitten. Niet dat er maatregelen worden genomen als je dat niet doet.
Als in haar contract staat dat ze een maand opzegtermijn heeft, dan zal ze nog een maand moeten werken daar. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon een 0-urencontract op oproepbasis en dat is het heel simpel, jezelf niet meer beschikbaar stellen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon doen. Je krijgt alleen geen uitkering. En kijk even naar de voorwaarden van je contract, ik kan me niet voorstellen dat je verplicht kan worden te werken. Dat is slavernij.
[/ervaringsdeskundige]
Altijd je contract lezen. Dan weet je wat je rechten en plichten zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 12:27 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Het is een bijbaantje, ik ben 16 en of ik wel of niet word uitbetaald dat maakt me niets uit, als ik daar maar weg ben. Ik heb geen idee waar ik die papieren heb gelaten
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per weekquote:Op zondag 2 november 2014 12:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als in haar contract staat dat ze een maand opzegtermijn heeft, dan zal ze nog een maand moeten werken daar. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon een 0-urencontract op oproepbasis en dat is het heel simpel, jezelf niet meer beschikbaar stellen.
[..]
Altijd je contract lezen. Dan weet je wat je rechten en plichten zijn.
Als ze daarvoor kiezen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?
zullen: geen idee, ligt aan de bedrijfsleiderquote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?
Ja dat dacht ik eerst, want mij werd daar vertelt dat ik 3 maanden proeftijd heb, maar blijkbaar had ik maar 1 maand proeftijd, dus ben ik 2 weken te laat!quote:
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekentquote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Ja dat dacht ik eerst, want mij werd daar vertelt dat ik 3 maanden proeftijd heb, maar blijkbaar had ik maar 1 maand proeftijd, dus ben ik 2 weken te laat!
Ja dat zullen ze wel doen, bij ziekmelding deed ze al heel moeilijk en zei ze dat ze het onbeleefd van me vond, terwijl ik speciaal voor haar om 7 uur de wekker had gezet om op tijd te laten weten dat ik niet kon komen, zodat ze nog vervanging kon regelen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
zullen: geen idee, ligt aan de bedrijfsleider
kunnen: natuurlijk kunnen ze dat
Dan kun je zeggen dat je niet meer dan die 3 uur meer kunt werken. De vraag is dan ook nog of ze je überhaupt die uren zullen inroosteren.quote:Op zondag 2 november 2014 12:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per week
Is modern, contract niet lezen. Want YOLOquote:Op zondag 2 november 2014 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekent
En dan komen janken op FOK!. Triest is het.quote:Op zondag 2 november 2014 12:33 schreef hottentot het volgende:
Is modern, contract niet lezen. Want YOLO
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-quote:Op zondag 2 november 2014 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekent
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarigequote:Op zondag 2 november 2014 12:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
De vraag is dan ook nog of ze je überhaupt die uren zullen inroosteren.
Goed advies voor de komende 50 jaar.quote:Op zondag 2 november 2014 12:35 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-
Nee, want je hebt maar voor drie uren getekend.quote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarige
Als ze je meer uren geven, dan vertrek je gewoon na 3 uur. Juridisch gezien kunnen ze je dan niets maken en indien ze je niet uitbetalen, sta jij juridisch gezien wel sterk. Daar moet je dan ook mee dreigen op het moment dat zij dreigen dat jij niets krijgt.quote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarige
Ja dat weet ik heel zekerquote:Op zondag 2 november 2014 12:40 schreef lunamatic het volgende:
Het is niet handig om een andere baan te nemen, terwijl je nog niet alles hebt geregeld met je huidige baan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over een bijbaantje van 3 uur per week, maar als ze je zo vaak inplannen hebben ze misschien wel een personeelstekort. Weet je zeker dat je een 3-uren contract hebt?
Dat kan nog tricky worden voor TS, ik weet niet wanneer de roosters gemaakt worden maar er is net een nieuwe maand begonnen en morgen is het Maandag.quote:Op zondag 2 november 2014 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
Je geeft schriftelijk aan dat je maximaal drie uur per week beschikbaar bent en niet meer wil/kunt werken. De uren die al zijn ingepland en bij jou bekend zijn op dat moment moet je wel werken.
Roosters hangen al, en ik moet 2 keer hele dagen werken en 1 keer in de avond alleen, per week. Dus dat is dan 8 hele dagen en 4 avonden voor de komende maand. Dus ik mag nu niet zeggen dat ik alleen 3 uur, zoals het staat in het contract, kan werken? Want de roosters hangen al. Ughquote:Op zondag 2 november 2014 12:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan nog tricky worden voor TS, ik weet niet wanneer de roosters gemaakt worden maar er is net een nieuwe maand begonnen en morgen is het Maandag.
Ze kan zich natuurlijk ziek melden en hopen dat de WG niets doet. Is er echter wel controle of ze word in deze situatie gezond in de stad gespot dan kunnen de rapen gaar zijn.
Een andere optie is om het conflict te gebruiken en aangeven dat in redelijkheid niet gevergd kan worden dat ze haar contract uitdient. Aangezien ze al ander werk heeft is dat ook riskant. Als ik eerlijk ben zou ik daarvoor kiezen alleen al om die leidinggevende een hak te zetten maar dan moet het wel waar zijn en geen excuus van TS om er weg te kunnen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan nog tricky worden voor TS, ik weet niet wanneer de roosters gemaakt worden maar er is net een nieuwe maand begonnen en morgen is het Maandag.
Ze kan zich natuurlijk ziek melden en hopen dat de WG niets doet. Is er echter wel controle of ze word in deze situatie gezond in de stad gespot dan kunnen de rapen gaar zijn.
Correct.quote:Op zondag 2 november 2014 12:46 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Roosters hangen al, en ik moet 2 keer hele dagen werken en 1 keer in de avond alleen, per week. Dus dat is dan 8 hele dagen en 4 avonden voor de komende maand. Dus ik mag nu niet zeggen dat ik alleen 3 uur, zoals het staat in het contract, kan werken? Want de roosters hangen al. Ugh
Dan moet je 3 uur per week werken. Die 20 uur hoef je niet te doen. Je kan gewoon thuis blijven, maar dat is contractbreuk en ik weet niet van voor consequenties daar aan hangen. Je had beter gewoon nog niks kunnen zeggen en je 3 maanden uitzitten om vervolgens niet de verlengen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per week
Ja ik ga morgen bij ze langs, maar mag ik geen twee banen hebben? Dan heb ik gwn een maand tijdelijk twee banen en daarna rot ik op van kruidvat en zullen ze me daar nooit meer zien!quote:Op zondag 2 november 2014 12:48 schreef Sarasi het volgende:
Bel die andere baan op, zeg eerlijk dat je een foutje hebt gemaakt en graag een maand later wilt beginnen. Vervolgens ga je deze maand gewoon netjes af maken bij je huidige baan, zonder ziek melden en dat soort ongein. Jij hebt getekend en je gaat je daar aan houden. Misschien is het niet leuk, maar je gaat er wel wat van leren.
Heb jij aangegeven dat je überhaupt die dagen kon werken? Indien dat niet het geval is, kun je je alsnog roepen op het contract.quote:Op zondag 2 november 2014 12:46 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Roosters hangen al, en ik moet 2 keer hele dagen werken en 1 keer in de avond alleen, per week. Dus dat is dan 8 hele dagen en 4 avonden voor de komende maand. Dus ik mag nu niet zeggen dat ik alleen 3 uur, zoals het staat in het contract, kan werken? Want de roosters hangen al. Ugh
Tuurlijk mag dat, als je dat naast elkaar kunt hebben kan dat prima.quote:Op zondag 2 november 2014 12:51 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja ik ga morgen bij ze langs, maar mag ik geen twee banen hebben? Dan heb ik gwn een maand tijdelijk twee banen en daarna rot ik op van kruidvat en zullen ze me daar nooit meer zien!
Oh oke, wat een opluchting. Kan ik er trouwens niet voor zorgen dat ze mij uit zichzelf ontslaan, of is dat niet verstandig?quote:Op zondag 2 november 2014 12:53 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, als je dat naast elkaar kunt hebben kan dat prima.
Verstandig, netjes... Je kunt er eindeloze discussies over voeren, wetsartikelen bij pakken en proberen onder deze maand uit te komen, of je kunt jezelf een schop onder je hol verkopen, je voornemen voortaan je contract iets beter door te lezen (eventueel met je vader of moeder erbij) en gewoon de consequenties dragen en deze maand uitzitten.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Oh oke, wat een opluchting. Kan ik er trouwens niet voor zorgen dat ze mij uit zichzelf ontslaan, of is dat niet verstandig?
Je stuurt ze nu een brief met de bezwaren die je hebt tegen het gedrag van leidinggevende en geeft aan dat je niet op die manieren bejegend wil worden en de eerst volgende keer dat je weer wordt uitgescholden vertrek je meteen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Oh oke, wat een opluchting. Kan ik er trouwens niet voor zorgen dat ze mij uit zichzelf ontslaan, of is dat niet verstandig?
Ugh, het probleem is dat ik er niet zozeer tegenop zie om het werk te verrichten, maar om mijn collega's onder ogen te komen, want ze smoezen zelfs als ik er gewoon bij sta. En mijn depressieve leidinggevende.................. (ze lijkt depressief weet niet zeker of dat zo is)quote:Op zondag 2 november 2014 12:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Verstandig, netjes... Je kunt er eindeloze discussies over voeren, wetsartikelen bij pakken en proberen onder deze maand uit te komen, of je kunt jezelf een schop onder je hol verkopen, je voornemen voortaan je contract iets beter door te lezen (eventueel met je vader of moeder erbij) en gewoon de consequenties dragen en deze maand uitzitten.
Ja ik weet niet hoe ze aan mijn nummer komen, heb 2 collega's met wie ik soms buiten werk om app maar de rest ken ik niet echt, alleen hun namen. Ik wil ze niet eens kennen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:00 schreef hoas het volgende:
Collega's appen?
Les 1 werk en prive gescheiden houden
Roddelen doen ze overal
Leidinggevenden moeten targets halen, het is dus jij of zij.
Een target kan bv zijn dat ze 25.000 euro per week moeten omzetten tegen 250 man uren.quote:Op zondag 2 november 2014 13:03 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja ik weet niet hoe ze aan mijn nummer komen, heb 2 collega's met wie ik soms buiten werk om app maar de rest ken ik niet echt, alleen hun namen. Ik wil ze niet eens kennen.
Wat zijn targets? Iemand op werk, ook een nieuwe, wilde een klaagbrief schrijven over de leidinggevende, maar wat bereiken we daarmee? Alsof ze ontslagen wordt...
TS heeft duidelijk geen idee hoe het er in de 'grotemensenwereld' aan toe gaat (leest contract niet, weet niet wat targets zijn, e.d.). Ach ja, van je fouten leer je, zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:06 schreef Zolder het volgende:
Dat weet je toch van te voren van een huismoeder winkel als de kruidvat. Je gaat toch ook niet in de aldi of xenos werken.
Ts is dan ook pas 16, in mijn ogen een kind dus.quote:Op zondag 2 november 2014 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS heeft duidelijk geen idee hoe het er in de 'grotemensenwereld' aan toe gaat (leest contract niet, weet niet wat targets zijn, e.d.). Ach ja, van je fouten leer je, zullen we maar zeggen.
Gewoon al je werkzaamheden een stap langzamer doen en misschien heb je het geluk dat je dan eerder mag gaan.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Helaas genoeg "grote" mensen die hetzelfde gedrag vertonen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS heeft duidelijk geen idee hoe het er in de 'grotemensenwereld' aan toe gaat (leest contract niet, weet niet wat targets zijn, e.d.). Ach ja, van je fouten leer je, zullen we maar zeggen.
Ik zie ze dagelijks roddelen stampvoeten en ongeoorloofd weglopen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Helaas genoeg "grote" mensen die hetzelfde gedrag vertonen.
Wat een mentaliteit, nee tandje erbij en schijt aan je collega's hebben en kontlikken is het advies.quote:Op zondag 2 november 2014 13:15 schreef eight het volgende:
[..]
Gewoon al je werkzaamheden een stap langzamer doen en misschien heb je het geluk dat je dan eerder mag gaan.
In ieder geval niet meer dan 3 uur werken.
In dit geval niets mis mee. Elke manager krijgt het personeel wat hij verdient.quote:Op zondag 2 november 2014 13:20 schreef hoas het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit, nee tandje erbij en schijt aan je collega's hebben en kontlikken is het advies.
Koffie chef?
Ben je allochtoon?quote:Op zondag 2 november 2014 12:35 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-
Heb je het nu wel gelezen dan? Lees dat ding, zoek oplossingen. VWO toch?quote:Op zondag 2 november 2014 12:35 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je aankomende tijd alleen nog maar de zondagmiddag van 13.00 tot 16.00 beschikbaar bent.quote:Op zondag 2 november 2014 12:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Maar als je dat dan slim aanpakt zorg je dat je op z'n minst anti-depressieva krijgt van de huisarts. Dan heb je iig een reden om je te verdedigen en depressief mag je ook nog gewoon de deur uit.quote:Op zondag 2 november 2014 16:04 schreef Isabeau het volgende:
Over grote mensen gesproken, in de grote mensen wereld komt het ook best vaak voor dat mensen wegens persoonlijke conflicten thuis blijven zitten en dan dus in de ziektewet. Totaal niet ziek, maar kunnen niet meer met leidinggevende of collega's door één deur.
Dat zou ik wel een heel naar labeltje vinden voor een maandje bijbaan van 3 uur in de weekquote:Op zondag 2 november 2014 16:19 schreef KeesBromfiets het volgende:
Maar als je dat dan slim aanpakt zorg je dat je op z'n minst anti-depressieva krijgt van de huisarts. Dan heb je iig een reden om je te verdedigen en depressief mag je ook nog gewoon de deur uit.
Doelde meer op die "verkopers" etc. die depressief thuis zitten. Ooh wacht ik bedoel General Manager of Corporate Sales & Marketingquote:Op zondag 2 november 2014 16:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou ik wel een heel naar labeltje vinden voor een maandje bijbaan van 3 uur in de week
Ja, maar denk niet dat dat verder belangrijk is in mijn situatiequote:
En dan haar gezicht erin duwen... Goed idee, zal er over nadenken.quote:Op zondag 2 november 2014 16:16 schreef Henno het volgende:
Kan je niet gewoon een dikke drol draaien op het bureau van de bedrijfsleider o.i.d?
waar slaat dit op? Je hebt gewoon een contract, dat is leidend. Dat de leidinggevende wil dat je meer werkt en je daarom meer inroost is toch het probleem van de leidinggevende. Waarom zou TS daar mee akkoord moeten gaan?quote:Op zondag 2 november 2014 12:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Correct.
Harde doch wijze les voor je toekomst.
Lees je contract, en lees je CAO en lees eventueel aanvullende bedrijfsregels. Dan weet je precies wat je plichten en rechten zijn.
Maakt dat echt niet uit? Ben bang dat later als ik een echte baan ga zoeken, ze contact opnemen met mijn kruidvatfiliaal en dan krijgen ze te horen dat ik iemand ben die niet komt opdagen...quote:Op zondag 2 november 2014 17:42 schreef Pavdv het volgende:
TS zit toch nog in haar proeftermijn (als deze een duur heeft van 2 maanden)? Er geldt dan geen opzegtermijn enzo dus zowel TS als werkgever kan arbeidsovereenkomst per direct opzeggen.
Als TS een proeftermijn heeft van 1 maand heeft ze de andere optie om ontslagen te worden door niet te komen opdagen (gelijk aan werkweigering). Dat maakt voor in de toekomst toch niks uit.
Als je op het vwo zit maak je ook fouten en doe je domme dingenquote:Op zondag 2 november 2014 16:02 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Heb je het nu wel gelezen dan? Lees dat ding, zoek oplossingen. VWO toch?
Eentje in Brabant, ik zal maar niet specifiek zijn want zoderek blijk je mijn collega te zijn hahaquote:Op zondag 2 november 2014 16:02 schreef Ceviche het volgende:
Vraag aan andere weekendhulpen of zij diensten van je willen overnemen (er is er vast wel een die extra geld nodig heeft), geef een lijstje door met dagen dat je niet kunt werken (alle weekenden die nog komen' die paar avondjes kun je dan zelf nog wel doen).
Neem nog gauw een paar weken vakantie op
Welk filiaal werk je? Werk zelf bij kv en vraag me af welk filiaal ik moet mijden
Waar denk je zelf dat dit op slaat?quote:
Je gaat die zes weken Kruidvat natuurlijk helemaal niet op je cv zetten, dus je nieuwe werkgever gaat ook niet bellen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:08 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Maakt dat echt niet uit? Ben bang dat later als ik een echte baan ga zoeken, ze contact opnemen met mijn kruidvatfiliaal en dan krijgen ze te horen dat ik iemand ben die niet komt opdagen...
Op tijd ziekmelden zodat ze nog wat kunnen regelen... zoiets doe ik wel, ookal geloven ze me niet. Maar helemaal niet komen opdagen...
Ja tuurlijk moet je het contract lezen. Maar ik neem aan dat in het contract staat dat je 3 uur per week werkt, en niet dat dat ook 21 uur kan zijn als de baas dat uitkomt. En dus dat je verplicht bent om 21 uur te werken als dat in je rooster staat. Je moet in je contractuele verplichtingen voldoen. Als daar in staat dat je drie uur per week werkt, moet je drie uur per week werken. Niet meer en niet minder.quote:Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar denk je zelf dat dit op slaat?
Als ze die zooi leest dan weet ze waar ze wel of niet mee akkoord moet gaan.
Ja kijk, mij hadden ze verteld dat ik 3 maanden proeftijd had. Dus toen ik belde dacht ik: yes eindelijk weg daar. Maar toen kreeg ik te horen dat ik 3 maanden moest werken waarvan de eerste maand proeftijd is. En ik ben al over de 4 weken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maar je zit toch in proeftijd ?? Dan is er toch geen opzeg termijn ?
Wat een frustratie zeg, heeft je voetbalcluppie verloren of zo?quote:Op zondag 2 november 2014 19:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ja tuurlijk moet je het contract lezen. Maar ik neem aan dat in het contract staat dat je 3 uur per week werkt, en niet dat dat ook 21 uur kan zijn als de baas dat uitkomt. En dus dat je verplicht bent om 21 uur te werken als dat in je rooster staat. Je moet in je contractuele verplichtingen voldoen. Als daar in staat dat je drie uur per week werkt, moet je drie uur per week werken. Niet meer en niet minder.
Gewoon 3-uurcontract, alles wat extra is krijgt ze gewoon uitbetaald.quote:Op zondag 2 november 2014 19:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ja tuurlijk moet je het contract lezen. Maar ik neem aan dat in het contract staat dat je 3 uur per week werkt, en niet dat dat ook 21 uur kan zijn als de baas dat uitkomt. En dus dat je verplicht bent om 21 uur te werken als dat in je rooster staat. Je moet in je contractuele verplichtingen voldoen. Als daar in staat dat je drie uur per week werkt, moet je drie uur per week werken. Niet meer en niet minder.
Frustratie?quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat een frustratie zeg, heeft je voetbalcluppie verloren of zo?
Er is TS ook al gevraagd of er niet toevallig staat "minimaal drie uur" daar volgt geen antwoord op.
Daarnaast betekend een drie urig contract niet dat je niet meer ingeroosterd kunt worden, ook daar horen regels en voorwaarden bij, als de WG dat wel correct speelt en TS daar verder niets mee doet, dan is het inderdaad goed mogelijk dat zij deze uren in zijn geheel of gedeeltelijk alsnog moet werken.
Sorry dat ik daar niet op reageerde, maar ik heb gewoon een 3-uur contract, niet minimaal of iets, als ik extra werk dan krijg ik gewoon betaald en als ik voor iemand in val krijg ik dat geld pas de volgende maand, zoals iedereen bij mij op het werk die ook een 3-uur contract heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat een frustratie zeg, heeft je voetbalcluppie verloren of zo?
Er is TS ook al gevraagd of er niet toevallig staat "minimaal drie uur" daar volgt geen antwoord op.
Daarnaast betekend een drie urig contract niet dat je niet meer ingeroosterd kunt worden, ook daar horen regels en voorwaarden bij, als de WG dat wel correct speelt en TS daar verder niets mee doet, dan is het inderdaad goed mogelijk dat zij deze uren in zijn geheel of gedeeltelijk alsnog moet werken.
Verdien je dan 12 euro netto per week zo ongeveer? Dus 5 tientjes per maand hooguit? Even belangstellend zeg maar...quote:Op zondag 2 november 2014 19:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Sorry dat ik daar niet op reageerde, maar ik heb gewoon een 3-uur contract, niet minimaal of iets, als ik extra werk dan krijg ik gewoon betaald en als ik voor iemand in val krijg ik dat geld pas de volgende maand, zoals iedereen bij mij op het werk die ook een 3-uur contract heeft.
JA Nu vind ik het zeker erg om meer te gaan werken voor dat stomme mens!!! En een andere collega vertelde me dat ze mij vaker inroosterde dan bijv. iemand die wat ouders is omdat ik ze minder geld kost, door mijn leeftijd, maar ik weet niet zeker of dat klopt hoor.quote:Op zondag 2 november 2014 19:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Frustratie?het slaat gewoon nergens op wat je uit de toetsenbord stampt. Tuurlijk kun je meer ingeroosterd worden, en TS ging daar kennelijk ook passief mee akkoord. Tot nu toe. Nu is ze het er kennelijk niet mee eens. En als in het contract staat dat de verplichting is dat je 3 uur per week werkt, dan ben je verplicht 3 uur per week te werken en niet 21 uur per week. Ik heb iig nog nooit een contract gezien waar iets in staat van je werkt drie uur per week, maar als het ons uitkomt kan dat ook zeven keer zoveel worden. Dus ik ben wel benieuwd over wel "regels en voorwaarden" je het hebt.
Mijn afgelopen salaris was 56 euro nog wat, ik schrok toen heel erg want had veel meer verwacht. Maar toen werd mij verteld dat ik het andere deel een maand later zou krijgen, want dat deel is van de uren dat ik voor anderen inviel. Snap niet echt waarom ik dat later krijg, maar goed.quote:Op zondag 2 november 2014 19:30 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Verdien je dan 12 euro netto per week zo ongeveer? Dus 5 tientjes per maand hooguit? Even belangstellend zeg maar...
Ja dat klopt wel. Maar als jij je ziek meldt kost het ze meer geld. Tenzij ze volledig verzekerd zijn maar volgens mij kan dat niet, is er altijd 1 of 2 weken 'voor de baas' zeg maar, qua onkosten. Ik vind dat je je alleen mag ziek melden als je écht ziek bent. Maar goed... dat is nogal subjectief.quote:Op zondag 2 november 2014 19:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
JA Nu vind ik het zeker erg om meer te gaan werken voor dat stomme mens!!! En een andere collega vertelde me dat ze mij vaker inroosterde dan bijv. iemand die wat ouders is omdat ik ze minder geld kost, door mijn leeftijd, maar ik weet niet zeker of dat klopt hoor.
Ja dat klopt waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 2 november 2014 19:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
JA Nu vind ik het zeker erg om meer te gaan werken voor dat stomme mens!!! En een andere collega vertelde me dat ze mij vaker inroosterde dan bijv. iemand die wat ouders is omdat ik ze minder geld kost, door mijn leeftijd, maar ik weet niet zeker of dat klopt hoor.
Goed de door jou gewerkte uren bijhouden en in de gaten houden dat je het deze maand wel uitgekeerd krijgt. Indien niet, direct aan de bel trekken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Mijn afgelopen salaris was 56 euro nog wat, ik schrok toen heel erg want had veel meer verwacht. Maar toen werd mij verteld dat ik het andere deel een maand later zou krijgen, want dat deel is van de uren dat ik voor anderen inviel. Snap niet echt waarom ik dat later krijg, maar goed.
Alles wat je tot 10 oktober hebt gewerkt, krijg je eind oktober. Alles van 11 oktober en later krijg je november pas. Volgens mij krijg je die drie uur sowieso, maar als je 10 uur per week hebt gewerkt krijg je dat later. (Alles boven je contact dus).quote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Mijn afgelopen salaris was 56 euro nog wat, ik schrok toen heel erg want had veel meer verwacht. Maar toen werd mij verteld dat ik het andere deel een maand later zou krijgen, want dat deel is van de uren dat ik voor anderen inviel. Snap niet echt waarom ik dat later krijg, maar goed.
Ja gisteren was ik ook ziek, maar toen wilde mijn leidinggevende, dat kreng, me niet geloven.quote:Op zondag 2 november 2014 19:32 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Maar als jij je ziek meldt kost het ze meer geld. Tenzij ze volledig verzekerd zijn maar volgens mij kan dat niet, is er altijd 1 of 2 weken 'voor de baas' zeg maar, qua onkosten. Ik vind dat je je alleen mag ziek melden als je écht ziek bent. Maar goed... dat is nogal subjectief.
Naja als er een racist in de omgeving zit dan zou het best ermee te maken kunnen hebben hoorquote:
Maar waarom zo moeilijk? Kunnen ze net zo goed alles meteen in een keer overmakenquote:Op zondag 2 november 2014 19:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Alles wat je tot 10 oktober hebt gewerkt, krijg je eind oktober. Alles van 11 oktober en later krijg je november pas. Volgens mij krijg je die drie uur sowieso, maar als je 10 uur per week hebt gewerkt krijg je dat later. (Alles boven je contact dus).
Die leidinggevende doet gemeen tegen iedereen, behalve tegen de filiaalmanager en een andere leidinggevende. Maar ze is helemaal erg tegen de 'nieuwe' mensen, want wij bakken er in haar ogen niets van.quote:Op zondag 2 november 2014 19:36 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Naja als er een racist in de omgeving zit dan zou het best ermee te maken kunnen hebben hoor
Misschien helpt het als je aangeeft wat je er van vindt, hoe zij zich gedraagt richting jullie.quote:Op zondag 2 november 2014 19:39 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Die leidinggevende doet gemeen tegen iedereen, behalve tegen de filiaalmanager en een andere leidinggevende. Maar ze is helemaal erg tegen de 'nieuwe' mensen, want wij bakken er in haar ogen niets van.
Maar weet je hoe dat komt? Ze legt nooit uit wat we moeten doen. ' Ga de hardlopers doen en je moet over een halfuur klaar zijn.' (ik dacht serieus dat ik hardloopproducten van Leontien moest vullen...)
Kan wel zijn dat zij het er niet mee ééns is, de werkgever weet daar op dit moment nog niets van.quote:Op zondag 2 november 2014 19:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Frustratie?het slaat gewoon nergens op wat je uit de toetsenbord stampt. Tuurlijk kun je meer ingeroosterd worden, en TS ging daar kennelijk ook passief mee akkoord. Tot nu toe. Nu is ze het er kennelijk niet mee eens. En als in het contract staat dat de verplichting is dat je 3 uur per week werkt, dan ben je verplicht 3 uur per week te werken en niet 21 uur per week. Ik heb iig nog nooit een contract gezien waar iets in staat van je werkt drie uur per week, maar als het ons uitkomt kan dat ook zeven keer zoveel worden. Dus ik ben wel benieuwd over wel "regels en voorwaarden" je het hebt.
Ja, op het begin snapte ik heel veel dingen niet dus dat vroeg ik ook steeds aan haar, want wist ik veel hoe ze was, en ik ben echt wel iemand die gewoon iets vraagt als ze het niet weet.quote:Op zondag 2 november 2014 19:46 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je aangeeft wat je er van vindt, hoe zij zich gedraagt richting jullie.
Dat kun je op een hele rustige, duidelijke manier aangeven. Hoe het overkomt op jullie.
En als je iets niet snapt, direct aangeven dat je het niet snapt en doorvragen... of ze meer uitleg wil geven. Probeer het maar eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |