Het is een bijbaantje, ik ben 16 en of ik wel of niet word uitbetaald dat maakt me niets uit, als ik daar maar weg ben. Ik heb geen idee waar ik die papieren heb gelatenquote:Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon doen. Je krijgt alleen geen uitkering. En kijk even naar de voorwaarden van je contract, ik kan me niet voorstellen dat je verplicht kan worden te werken. Dat is slavernij.
[/ervaringsdeskundige]
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?quote:Op zondag 2 november 2014 12:27 schreef exelletor het volgende:
In principe moet je je opzegtermijn van een maand uitzitten. Niet dat er maatregelen worden genomen als je dat niet doet.
Als in haar contract staat dat ze een maand opzegtermijn heeft, dan zal ze nog een maand moeten werken daar. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon een 0-urencontract op oproepbasis en dat is het heel simpel, jezelf niet meer beschikbaar stellen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon doen. Je krijgt alleen geen uitkering. En kijk even naar de voorwaarden van je contract, ik kan me niet voorstellen dat je verplicht kan worden te werken. Dat is slavernij.
[/ervaringsdeskundige]
Altijd je contract lezen. Dan weet je wat je rechten en plichten zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 12:27 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Het is een bijbaantje, ik ben 16 en of ik wel of niet word uitbetaald dat maakt me niets uit, als ik daar maar weg ben. Ik heb geen idee waar ik die papieren heb gelaten
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per weekquote:Op zondag 2 november 2014 12:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als in haar contract staat dat ze een maand opzegtermijn heeft, dan zal ze nog een maand moeten werken daar. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon een 0-urencontract op oproepbasis en dat is het heel simpel, jezelf niet meer beschikbaar stellen.
[..]
Altijd je contract lezen. Dan weet je wat je rechten en plichten zijn.
Als ze daarvoor kiezen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?
zullen: geen idee, ligt aan de bedrijfsleiderquote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?
Ja dat dacht ik eerst, want mij werd daar vertelt dat ik 3 maanden proeftijd heb, maar blijkbaar had ik maar 1 maand proeftijd, dus ben ik 2 weken te laat!quote:
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekentquote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Ja dat dacht ik eerst, want mij werd daar vertelt dat ik 3 maanden proeftijd heb, maar blijkbaar had ik maar 1 maand proeftijd, dus ben ik 2 weken te laat!
Ja dat zullen ze wel doen, bij ziekmelding deed ze al heel moeilijk en zei ze dat ze het onbeleefd van me vond, terwijl ik speciaal voor haar om 7 uur de wekker had gezet om op tijd te laten weten dat ik niet kon komen, zodat ze nog vervanging kon regelen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
zullen: geen idee, ligt aan de bedrijfsleider
kunnen: natuurlijk kunnen ze dat
Dan kun je zeggen dat je niet meer dan die 3 uur meer kunt werken. De vraag is dan ook nog of ze je überhaupt die uren zullen inroosteren.quote:Op zondag 2 november 2014 12:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per week
Is modern, contract niet lezen. Want YOLOquote:Op zondag 2 november 2014 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekent
En dan komen janken op FOK!. Triest is het.quote:Op zondag 2 november 2014 12:33 schreef hottentot het volgende:
Is modern, contract niet lezen. Want YOLO
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-quote:Op zondag 2 november 2014 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekent
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarigequote:Op zondag 2 november 2014 12:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
De vraag is dan ook nog of ze je überhaupt die uren zullen inroosteren.
Goed advies voor de komende 50 jaar.quote:Op zondag 2 november 2014 12:35 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |