Het is een bijbaantje, ik ben 16 en of ik wel of niet word uitbetaald dat maakt me niets uit, als ik daar maar weg ben. Ik heb geen idee waar ik die papieren heb gelatenquote:Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon doen. Je krijgt alleen geen uitkering. En kijk even naar de voorwaarden van je contract, ik kan me niet voorstellen dat je verplicht kan worden te werken. Dat is slavernij.
[/ervaringsdeskundige]
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?quote:Op zondag 2 november 2014 12:27 schreef exelletor het volgende:
In principe moet je je opzegtermijn van een maand uitzitten. Niet dat er maatregelen worden genomen als je dat niet doet.
Als in haar contract staat dat ze een maand opzegtermijn heeft, dan zal ze nog een maand moeten werken daar. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon een 0-urencontract op oproepbasis en dat is het heel simpel, jezelf niet meer beschikbaar stellen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon doen. Je krijgt alleen geen uitkering. En kijk even naar de voorwaarden van je contract, ik kan me niet voorstellen dat je verplicht kan worden te werken. Dat is slavernij.
[/ervaringsdeskundige]
Altijd je contract lezen. Dan weet je wat je rechten en plichten zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 12:27 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Het is een bijbaantje, ik ben 16 en of ik wel of niet word uitbetaald dat maakt me niets uit, als ik daar maar weg ben. Ik heb geen idee waar ik die papieren heb gelaten
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per weekquote:Op zondag 2 november 2014 12:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als in haar contract staat dat ze een maand opzegtermijn heeft, dan zal ze nog een maand moeten werken daar. Maar waarschijnlijk heeft ze gewoon een 0-urencontract op oproepbasis en dat is het heel simpel, jezelf niet meer beschikbaar stellen.
[..]
Altijd je contract lezen. Dan weet je wat je rechten en plichten zijn.
Als ze daarvoor kiezen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?
zullen: geen idee, ligt aan de bedrijfsleiderquote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Dus als ik niet kom opdagen zullen/kunnen ze me niets aandoen?
Ja dat dacht ik eerst, want mij werd daar vertelt dat ik 3 maanden proeftijd heb, maar blijkbaar had ik maar 1 maand proeftijd, dus ben ik 2 weken te laat!quote:
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekentquote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef Amaris-Airlie het volgende:
Ja dat dacht ik eerst, want mij werd daar vertelt dat ik 3 maanden proeftijd heb, maar blijkbaar had ik maar 1 maand proeftijd, dus ben ik 2 weken te laat!
Ja dat zullen ze wel doen, bij ziekmelding deed ze al heel moeilijk en zei ze dat ze het onbeleefd van me vond, terwijl ik speciaal voor haar om 7 uur de wekker had gezet om op tijd te laten weten dat ik niet kon komen, zodat ze nog vervanging kon regelen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
zullen: geen idee, ligt aan de bedrijfsleider
kunnen: natuurlijk kunnen ze dat
Dan kun je zeggen dat je niet meer dan die 3 uur meer kunt werken. De vraag is dan ook nog of ze je überhaupt die uren zullen inroosteren.quote:Op zondag 2 november 2014 12:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per week
Is modern, contract niet lezen. Want YOLOquote:Op zondag 2 november 2014 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekent
En dan komen janken op FOK!. Triest is het.quote:Op zondag 2 november 2014 12:33 schreef hottentot het volgende:
Is modern, contract niet lezen. Want YOLO
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-quote:Op zondag 2 november 2014 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, jij leest je contract wel bijzonder goed voordat je tekent
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarigequote:Op zondag 2 november 2014 12:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
De vraag is dan ook nog of ze je überhaupt die uren zullen inroosteren.
Goed advies voor de komende 50 jaar.quote:Op zondag 2 november 2014 12:35 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja klopt en heb er ook spijt van, had nooit verwacht dat ik een hekel aan mijn werk zou krijgen. Het werk zelf is nog best oke, kassa draaien en vullen, maar de MENSEN DAAR, niet om uit te houden! Vooral mijn leidinggevende -_-
Nee, want je hebt maar voor drie uren getekend.quote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarige
Als ze je meer uren geven, dan vertrek je gewoon na 3 uur. Juridisch gezien kunnen ze je dan niets maken en indien ze je niet uitbetalen, sta jij juridisch gezien wel sterk. Daar moet je dan ook mee dreigen op het moment dat zij dreigen dat jij niets krijgt.quote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Ik denk juist dat ze me expres veel uren zullen geven om me nog een tijdje te laten lijden, daar zie ik ze wel voor aan, want een 16-jarige is toch goedkoper dan een 21-jarige
Ja dat weet ik heel zekerquote:Op zondag 2 november 2014 12:40 schreef lunamatic het volgende:
Het is niet handig om een andere baan te nemen, terwijl je nog niet alles hebt geregeld met je huidige baan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over een bijbaantje van 3 uur per week, maar als ze je zo vaak inplannen hebben ze misschien wel een personeelstekort. Weet je zeker dat je een 3-uren contract hebt?
Dat kan nog tricky worden voor TS, ik weet niet wanneer de roosters gemaakt worden maar er is net een nieuwe maand begonnen en morgen is het Maandag.quote:Op zondag 2 november 2014 12:40 schreef Wespensteek het volgende:
Je geeft schriftelijk aan dat je maximaal drie uur per week beschikbaar bent en niet meer wil/kunt werken. De uren die al zijn ingepland en bij jou bekend zijn op dat moment moet je wel werken.
Roosters hangen al, en ik moet 2 keer hele dagen werken en 1 keer in de avond alleen, per week. Dus dat is dan 8 hele dagen en 4 avonden voor de komende maand. Dus ik mag nu niet zeggen dat ik alleen 3 uur, zoals het staat in het contract, kan werken? Want de roosters hangen al. Ughquote:Op zondag 2 november 2014 12:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan nog tricky worden voor TS, ik weet niet wanneer de roosters gemaakt worden maar er is net een nieuwe maand begonnen en morgen is het Maandag.
Ze kan zich natuurlijk ziek melden en hopen dat de WG niets doet. Is er echter wel controle of ze word in deze situatie gezond in de stad gespot dan kunnen de rapen gaar zijn.
Een andere optie is om het conflict te gebruiken en aangeven dat in redelijkheid niet gevergd kan worden dat ze haar contract uitdient. Aangezien ze al ander werk heeft is dat ook riskant. Als ik eerlijk ben zou ik daarvoor kiezen alleen al om die leidinggevende een hak te zetten maar dan moet het wel waar zijn en geen excuus van TS om er weg te kunnen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan nog tricky worden voor TS, ik weet niet wanneer de roosters gemaakt worden maar er is net een nieuwe maand begonnen en morgen is het Maandag.
Ze kan zich natuurlijk ziek melden en hopen dat de WG niets doet. Is er echter wel controle of ze word in deze situatie gezond in de stad gespot dan kunnen de rapen gaar zijn.
Correct.quote:Op zondag 2 november 2014 12:46 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Roosters hangen al, en ik moet 2 keer hele dagen werken en 1 keer in de avond alleen, per week. Dus dat is dan 8 hele dagen en 4 avonden voor de komende maand. Dus ik mag nu niet zeggen dat ik alleen 3 uur, zoals het staat in het contract, kan werken? Want de roosters hangen al. Ugh
Dan moet je 3 uur per week werken. Die 20 uur hoef je niet te doen. Je kan gewoon thuis blijven, maar dat is contractbreuk en ik weet niet van voor consequenties daar aan hangen. Je had beter gewoon nog niks kunnen zeggen en je 3 maanden uitzitten om vervolgens niet de verlengen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:30 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ik heb een 3-uren contract, maar ze plannen me veel vaker in, werk soms 20 uur per week
Ja ik ga morgen bij ze langs, maar mag ik geen twee banen hebben? Dan heb ik gwn een maand tijdelijk twee banen en daarna rot ik op van kruidvat en zullen ze me daar nooit meer zien!quote:Op zondag 2 november 2014 12:48 schreef Sarasi het volgende:
Bel die andere baan op, zeg eerlijk dat je een foutje hebt gemaakt en graag een maand later wilt beginnen. Vervolgens ga je deze maand gewoon netjes af maken bij je huidige baan, zonder ziek melden en dat soort ongein. Jij hebt getekend en je gaat je daar aan houden. Misschien is het niet leuk, maar je gaat er wel wat van leren.
Heb jij aangegeven dat je überhaupt die dagen kon werken? Indien dat niet het geval is, kun je je alsnog roepen op het contract.quote:Op zondag 2 november 2014 12:46 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Roosters hangen al, en ik moet 2 keer hele dagen werken en 1 keer in de avond alleen, per week. Dus dat is dan 8 hele dagen en 4 avonden voor de komende maand. Dus ik mag nu niet zeggen dat ik alleen 3 uur, zoals het staat in het contract, kan werken? Want de roosters hangen al. Ugh
Tuurlijk mag dat, als je dat naast elkaar kunt hebben kan dat prima.quote:Op zondag 2 november 2014 12:51 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja ik ga morgen bij ze langs, maar mag ik geen twee banen hebben? Dan heb ik gwn een maand tijdelijk twee banen en daarna rot ik op van kruidvat en zullen ze me daar nooit meer zien!
Oh oke, wat een opluchting. Kan ik er trouwens niet voor zorgen dat ze mij uit zichzelf ontslaan, of is dat niet verstandig?quote:Op zondag 2 november 2014 12:53 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, als je dat naast elkaar kunt hebben kan dat prima.
Verstandig, netjes... Je kunt er eindeloze discussies over voeren, wetsartikelen bij pakken en proberen onder deze maand uit te komen, of je kunt jezelf een schop onder je hol verkopen, je voornemen voortaan je contract iets beter door te lezen (eventueel met je vader of moeder erbij) en gewoon de consequenties dragen en deze maand uitzitten.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Oh oke, wat een opluchting. Kan ik er trouwens niet voor zorgen dat ze mij uit zichzelf ontslaan, of is dat niet verstandig?
Je stuurt ze nu een brief met de bezwaren die je hebt tegen het gedrag van leidinggevende en geeft aan dat je niet op die manieren bejegend wil worden en de eerst volgende keer dat je weer wordt uitgescholden vertrek je meteen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Oh oke, wat een opluchting. Kan ik er trouwens niet voor zorgen dat ze mij uit zichzelf ontslaan, of is dat niet verstandig?
Ugh, het probleem is dat ik er niet zozeer tegenop zie om het werk te verrichten, maar om mijn collega's onder ogen te komen, want ze smoezen zelfs als ik er gewoon bij sta. En mijn depressieve leidinggevende.................. (ze lijkt depressief weet niet zeker of dat zo is)quote:Op zondag 2 november 2014 12:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Verstandig, netjes... Je kunt er eindeloze discussies over voeren, wetsartikelen bij pakken en proberen onder deze maand uit te komen, of je kunt jezelf een schop onder je hol verkopen, je voornemen voortaan je contract iets beter door te lezen (eventueel met je vader of moeder erbij) en gewoon de consequenties dragen en deze maand uitzitten.
Ja ik weet niet hoe ze aan mijn nummer komen, heb 2 collega's met wie ik soms buiten werk om app maar de rest ken ik niet echt, alleen hun namen. Ik wil ze niet eens kennen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:00 schreef hoas het volgende:
Collega's appen?
Les 1 werk en prive gescheiden houden
Roddelen doen ze overal
Leidinggevenden moeten targets halen, het is dus jij of zij.
Een target kan bv zijn dat ze 25.000 euro per week moeten omzetten tegen 250 man uren.quote:Op zondag 2 november 2014 13:03 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Ja ik weet niet hoe ze aan mijn nummer komen, heb 2 collega's met wie ik soms buiten werk om app maar de rest ken ik niet echt, alleen hun namen. Ik wil ze niet eens kennen.
Wat zijn targets? Iemand op werk, ook een nieuwe, wilde een klaagbrief schrijven over de leidinggevende, maar wat bereiken we daarmee? Alsof ze ontslagen wordt...
TS heeft duidelijk geen idee hoe het er in de 'grotemensenwereld' aan toe gaat (leest contract niet, weet niet wat targets zijn, e.d.). Ach ja, van je fouten leer je, zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:06 schreef Zolder het volgende:
Dat weet je toch van te voren van een huismoeder winkel als de kruidvat. Je gaat toch ook niet in de aldi of xenos werken.
Ts is dan ook pas 16, in mijn ogen een kind dus.quote:Op zondag 2 november 2014 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS heeft duidelijk geen idee hoe het er in de 'grotemensenwereld' aan toe gaat (leest contract niet, weet niet wat targets zijn, e.d.). Ach ja, van je fouten leer je, zullen we maar zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |