abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146583332
Dat Sleaford Mods klonk inderdaad wel fijn, maar beetje te histerisch voor mijn smaak.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_146586415
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:26 schreef BoerBert het volgende:
Alleen die met Parker geluisterd en die is ongetwijfeld beter.
Ja maar duh :P

Maar track met Bruno is ook wel leuk.
pi_146586706
Nieuwe album van Thurston Moore (o.a. Sonic Youth) is goed, maar lang niet zo goed als het openingsnummer van dat album _O_ Met dikke stip in de top-5 van dit jaar....

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_146588366
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:40 schreef Moody het volgende:
Nieuwe album van Thurston Moore (o.a. Sonic Youth) is goed, maar lang niet zo goed als het openingsnummer van dat album _O_ Met dikke stip in de top-5 van dit jaar....

Goed he. Inderdaad, epische opener. Ook het 2e nummer is vet. Daarna...tsja...Beetje meer van hetzelfde. Maar erg goede solo-plaat.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_146588643
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Goed he. Inderdaad, epische opener. Ook het 2e nummer is vet. Daarna...tsja...Beetje meer van hetzelfde. Maar erg goede solo-plaat.
Ja man. Vorige solo-album vond ik maar matig, heb destijds 2 nummers bewaard, de rest mocht weg. Dit album bevalt me beter en het openingsnummer en idd het 2e nummer is geweldig. Daarna gaat het verder in goede bedoeling. Het album 3,5*, maar de eerste 2 nummers dikke 5*.
'13 |
'14
pi_146588780
Btw...de nieuwe plaat van Steve Gunn is ook niet mis!

Met opener:

'13 |
'14
pi_146590264
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:21 schreef Moody het volgende:
Btw...de nieuwe plaat van Steve Gunn is ook niet mis!

Met opener:

^O^
Inderdaad toppertje. Al is ie wel heel rustig ingetogen. Daarom vind ik die funky afsluiter, Tommy's Congo wel vet.
  woensdag 12 november 2014 @ 22:42:18 #208
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_146593708
Al live gezien in een kleine bar, sympathieke man ook. Live is en gitaar spel nog straffer.
pi_146593742
Ook een LGW topper, maar past geloof ik niet in mijn schema ;(
  donderdag 13 november 2014 @ 01:24:37 #210
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_146599732
I put that dick in her mouth all day
She got that (dick in her mouth all day)
She take that (dick in her mouth all day)
(She said she wanted my, wanted my)
Dick in her mouth all day, day
I get with that (dick in her mouth all day)
She play with that (dick in her mouth all day)
She want that (dick in her mouth all day)
I think I'm in love again (Love again)

Tering. De energie op dit album is fe-no-me-naal. Barst uit al z'n voegen. Ik stuiter er al dagen non-stop op.
BAM. BAM. BAM. Nummer na nummer na nummer. RAAK. RAAK. RAAK.

Album van het jaar, jongens. Wen er maar vast aan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_146604272
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hij is best lekker toegankelijk, in tegenstelling tot eerder werk. Verder is het niet heel speciaal er zijn zo 20 betere electronische albums uitgebracht dit jaar.
Volg hem zelf pas sinds het album waar deze opstaat, vind ik wel iets toffer daar heeft hij een wat originelere stijl.
Nog aanraders van die 20 betere?
Sowieso geweldig jaar voor elektronische muziek :)
pi_146604787
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:24 schreef DO2 het volgende:

Tering. De energie op dit album is fe-no-me-naal. Barst uit al z'n voegen. Ik stuiter er al dagen non-stop op.

Ik kan er niet naar luisteren, teveel energie :P
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 11:13:53 #213
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_146604977
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:24 schreef DO2 het volgende:

Geweldige teksten :')
pi_146605131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:13 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Geweldige teksten :')
Geweldig inderdaad _O_
  donderdag 13 november 2014 @ 11:26:06 #215
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_146605270
Wanneer komt het jaarlijstjestopic?
pi_146605310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:26 schreef BoerBert het volgende:
Wanneer komt het jaarlijstjestopic?
15-12-2014, om 20:31. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 13 november 2014 @ 11:29:11 #217
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_146605347
Oh, december pas. Vandaar :P. Dan heb ik nog even geduld :+.
pi_146605455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:27 schreef Felagund het volgende:

[..]

15-12-2014, om 20:31. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elk jaar is Pfaf spoorloos, en duikt hij toch nog op voor het jaarlijstje O+
Vorig jaar werden we echter wel heel erg ongeduldig :D
pi_146618253
Pfaf komt vanzelf boven water. Heeft laatst ook nog in het album top 100 aller tijden topic gepost. Dus hij is alive and kicking!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_146621101
En anders opent iemand anders 'm :X :X :X

:P
Robert Moog died for our synths
  donderdag 13 november 2014 @ 19:24:46 #221
13973 ranja
image means nothing
pi_146621876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:29 schreef BoerBert het volgende:
Oh, december pas. Vandaar :P. Dan heb ik nog even geduld :+.
Tja, vóór de jaarlijstjes moet natuurlijk iedereen nog een top 100 voor de songs allertijden inleveren :)
pi_146624313
'13 |
'14
pi_146624425
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:08 schreef Gehenna het volgende:
En anders opent iemand anders 'm :X :X :X

:P
NEE NEE NEE NEE!!! :X :X
pi_146624476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:24 schreef ranja het volgende:

[..]

Tja, vóór de jaarlijstjes moet natuurlijk iedereen nog een top 100 voor de songs allertijden inleveren :)
Dat is echt niet te doen imo.
Kan wel 500-1000 nrs bedenken die in de top-100 horen. Waan van de dag enzo...

Top 100 is een stuk eenvoudiger met albums.
'13 |
'14
  donderdag 13 november 2014 @ 20:17:40 #225
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_146624756
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:17 schreef Grobbel het volgende:

[..]

The Deviants zijn zeker tof.

Heb alleen Ptoof!
De rest is ook aan te raden dus?
'13 |
'14
  donderdag 13 november 2014 @ 20:24:47 #227
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_146624821
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:23 schreef Moody het volgende:

[..]

Heb alleen Ptoof!
De rest is ook aan te raden dus?
In elk geval de eerste drie.
pi_146625735
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:46 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Nog aanraders van die 20 betere?
Sowieso geweldig jaar voor elektronische muziek :)
Nouja het is natuurlijk subjectief als de pest maar ik vind deze in ieder geval beter

Shxcxchcxsh - Linear S Decoded (Avian)
Dit word misschien wel mijn album van het jaar, alles klopt gewoon tot aan de tracklist.
De muziek is moeilijk te omschrijven maar zo hoort techno te zijn futuristisch en een geheel.

Adam X - Irreformable (Sonic Groove)
Deze gast is echt een baas maakt echt al heel lang industriele techno. Vond zijn albums eigenlijk nooit echt geslaagd tot hij alias Traversable Wormhole begon en daarmee keiharde abstracte space-techno ging maken. Dit album is echt top beste industriele plaat dit jaar. Ook heel vet om hem live te hebben gezien zo gruwelijk heb ik mijn industrial nog nooit gevoeld :P

Function & Vatican Shadow - Games Have Rules (Hospital Productions)
Samenwerking tussen een techno artiest (Function) en een meer noise/industrial georienteerde artiest (Vatican Shadow). Dus je zou misschien oorverdovende herrie verwachten maar het is verassend toegankelijk en goed.
Christian Löffler - Young Alaska (Ki Records) http://www.residentadviso(...)christianloffler.jpg
Vind deze gast een hele toff originele stijl heben, als je hipster bent kan je ook zeker met hem aankomen.

Developer - In Pure Form
Geniaal techno album, hij vond het onzinnig dat er veel techno artiesten albums maken terwijl ze eigenlijk gewoon een verzameling tracks hebben. Dan gewoon snel er een paar ambient platen tussen knallen om het compleet te maken. Dus heeft hij gewoon 25 tracks gemaakt voor de dansvloer allemaal dezelfde naam en er zit dus ook geen lijn in het album. Alleen aan te raden als je van techno houd.

Traumer - Takt (Herzblut)
Een fransman die op een Duits label onder een Duitse naam electronische muziek uitbrengt kan natuurlijk alleen maar briljant zijn en dat is hij ook. Hele lang nummers die vaak swingen maar soms ook wat experiment
Hernan Catteneo - Balance 026
Kende deze gast verder niet maar ik volg de balance series al een tijdje. Is een mix serie dus een collectie tracks die echt ergens naar toe opbouwt en met goede overgangen. Heerlijke progressieve sound

Vril - Torus (Giegling)
Ook weer een heerlijk electronisch album dat echt een geheel is, meer om thuis te luisteren dan om op een feest te horen of draaien. Giegling is sowieso lekker aan de weg aan het timmeren. Deze gast post ook in het techno topic van mijn favoriete downloadsite :D
Marko Fürstenberg - Ghosts From The Past (Ornaments)
Het lijkt wel alsof alles wat deze dude aanraakt in goud verandert ik hoor werkelijk alleen maar goede sets en tracks van deze man. Dit album is ook echt _O_
Track is al een jaar oud maar wat mij betreft gewoon perfect, lekker luisteren of op dansen en zit nog een boodschap achter ook O+
Thomas P. Heckmann - Acid Wreckage (De:tuned)
Paar oude opgerakelde acid tracks van een zeer goede Duitse producer
Kangding Ray - Solens Arc (Raster-Noton)
Nog een Fransoos waarvan je zou denken dat hij een Duitser was. Heeft precies een punt gevonden waarop de herrie lekker om te horen en dansen blijft.
deze is wel een clickje waard vette clip ook
Ital - Endgame (Planet Mu)
Vaag futuristisch album Pitchfork geeft het een 6.5 maar die hebben de ballen verstand van electronische muziek.
Tripeo - Anipintiros
Een van de twee Nederlanders in mijn lijst, de meeste zijn beter in DJ'en dan produceren.(dit is een alias van Darko Esser)
Yagya - Sleepygirls (Delsin)
Deze dub _O_
Hardfloor - The Art Of Acid (Hardfloor Germany)
Deze gasten maken al 20 jaar acid als de beste (Acperience 2 is een van mijn favoriete nummers ooit) dit album is geen uitzondering.
Answer Code Request - Code (Ostgut Ton)
Van iemand op het label van Berhain zou je misschien alleen maar keiharde Techno verwachten, maar dit is gewoon een heel aangenaam toegankelijk album.
Application - System Fork' (Dust Science)
Wat jullie hebben met Radiohead en Tom Yorke heb ik met The Black Dog, alles wat ze uitbrengen is geweldig. In Dit geval zijn het Martin en Richard Dust 2/3e Black Dog. Ook weer een lekker futuristisch geheel
Tobias. - A Series Of Shocks (Ostgut Ton)
Weet hier niet veel van te zeggen behalve dat het kwaliteit is.
ntogn - Grimoire: Demons & Sorcery (Subsist)
Goede artiestennaam in ieder geval en wel indie in de zin dat niemand het erover heeft deze clip heeft 260 views op youtube :P .
Sebastian Mullaert & Eitan Reiter - Reflections Of Nothingness (Mule Music)
De helft van Minilogue en een Isrealier, hele mooie muziek net als Minilogue
Efdemin - Decay (Dial)
Niet zijn beste maar desalniettemin een sterk album.
Legowelt - Crystal Cult 2080 (Creme)
De andere Nederlander eindbaas als wat. Ongeloofelijk hoe snel hij goede muziek uit kan blijven poepen.

De volgende albums zijn allemaal tof maar ben er nog niet uit of ik ze beter of minder vind dan Clark daarvoor zal ik ze vaker moeten luisteren maar ik heb te weinig oren voor alle muziek die ik wil horen :(.

Cloudface - Untitled (Opal Tapes)
Dit nummer kan in ieder geval wel mee in de top het gehele album ben ik nog niet over uit.
Deepchord - Lanterns (Astral Industries)
Inigo Kennedy - Vaudeville (Token)
Vind het een iets te wisselvallig album om echt goed te zijn denk ik, deze clip is wel een van de vetste die ik dit jaar heb gezien past echt heerlijk bij de muziek.
Gesloten Cirkel - Submit X (Murder Capital)
Heel internet lijkt hiermee weg te lopen, ik was niet overtuigd maar begin hem langzaam wel te voelen. Maar ben er nog niet over uit of ik nog objectief ben in deze.
Diamond Version - CI (Raster-Noton)
Experimenteel album heb meer luisterbeurten nodig om hier wat van te zeggen klinkt interessant
Erphun - Primary Apex (Brood Audio)
Spijkerhard album, denk niet dat ik nog onder de indruk ga raken van het geheel maar er staan wel wat toffe dingen op.
Gui Boratto - Abaporu (Kompakt)
Vond zijn eerste album geniaal, daarna leek hij voornamelijk zooi uit te brengen dit klinkt wel weer tof.
Abdulla Rashim - Unanimity (Northern Electronics)
Deze gast heeft wel een toffe diepe eigen stijl, komt bijna zeker bij mijn favorieten van het jaar maar eerst vaker luisteren.
Ulwhednar - 1520 (Northern Electronics)
Abdulla Rashim en Varg zijn allebij Zweeds en brengen allebij de afgelopen jaren aan de lopende band vette shit uit, deze samenwerking hoort daarbij maar ik vind hem nog lastig in te schatten.
Kettenkarussell - Easy Listening (Giegling)
Super vet label en deze gasten zijn ook heel tof alleen dit album moet ik nog nader bestuderen. Niet te verwarren met Klangkarussel of hoe die blije commerciele shit ook heet. Het kwartje gaat bijna zeker nog vallen deze track is bijvoorbeeld _O_ O+ _O_
KiNK - Under Destruction (Macro)
Origineel spul tof album
Lee Gamble - KOCH (Pan)
Pitchfork vind Clark beter ik vind ze ongeveer gelijkwaardig
Lucy - Churches Schools And Guns (Stroboscopic Artifacts)
Een van mijn favoriete DJ's en runt een toplabel maar dit album is wel goed alleen niet geweldig, dit nummer is wel een topper.
Mondkopf - Hades (In Paradisum)
Lekker industrieel gedoe
Monolith - Crash (Dark Passage)
Is industrial en noise, niet verwarren met Monolith de stoner band die dit jaar ook een album heeft uitgebracht. Klinkt erg goed wat mij betreft.
Objekt - Flatland (Pan)
Krijgt geweldige reviews, ik vind het niet verkeerd maar loop er ook niet heel warm voor.
Plastikman - Ex (Mute)
Plastikman heeft natuurlijk geen introductie nodig, ben zelf ook wel fan van zijn liveshow maar niet zo van zijn albums. Sowieso is Richie ook al ver over the hill heen.
Prostitutes - Petit Cochon (Kudos)
Experimenteel trippy gedoe wel tof.
Recondite - Iffy (Innervisions)
Deze gast heeft echt al heel verschillende vette tracks uitgebracht. Nu op een poppy label en het klinkt allemaal wel goed maar misschien wat eenvormig, heb meer luisterbeurten nodig.
Roman Flugel - Happiness is Happening (Kompakt)
Lekker housey album kende hem nog niet ben wel fan nu

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 13-11-2014 21:02:00 ]
pi_146625866
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nouja het is natuurlijk subjectief als de pest maar ik vind deze in ieder geval beter

Ondanks dat ik de inhoud nog niet heb bekeken, is dit nu al de meest waardevolle post van dit jaar _O_ _O_
'13 |
'14
  donderdag 13 november 2014 @ 20:54:44 #230
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146625970
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:52 schreef Moody het volgende:

[..]

Ondanks dat ik de inhoud nog niet heb bekeken, is dit nu al de meest waardevolle post van dit jaar _O_ _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146625996
Denk niet dat het jouw pakkie an is. Misschien Tobias.
Zal zo even wat aan de formatering proberen te doen maar moet ook tennisen :P
pi_146626073
quote:
17s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Denk niet dat het jouw pakkie an is. Misschien Tobias.
Zal zo even wat aan de formatering proberen te doen maar moet ook tennisen :P
Ik hoop dat je beter kan opslaan dan spellen :P
[/flauw]

Maar wel _O_ voor jou. Al die oneliners van de laatste tijd lijken opeens zo nutteloos.
'13 |
'14
  donderdag 13 november 2014 @ 20:58:53 #233
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146626123
quote:

[..]

Shxcxchcxsh - Linear S Decoded (Avian) [ afbeelding ]
Dit word misschien wel mijn album van het jaar, alles klopt gewoon tot aan de tracklist.
De muziek is moeilijk te omschrijven maar zo hoort techno te zijn futuristisch en een geheel.
Adam X - Irreformable (Sonic Groove)
Deze gast is echt een baas maakt echt al heel lang industriele techno. Vond zijn albums eigenlijk nooit echt geslaagd tot hij alias Traversable Wormhole begon en daarmee keiharde abstracte space-techno ging maken. Dit album is echt top beste industriele plaat dit jaar. Ook heel vet om hem live te hebben gezien zo gruwelijk heb ik mijn industrial nog nooit gevoeld :P
Function & Vatican Shadow - Games Have Rules (Hospital Productions) [ afbeelding ]
Samenwerking tussen een techno artiest (Function) en een meer noise/industrial georienteerde artiest (Vatican Shadow). Dus je zou misschien oorverdovende herrie verwachten maar het is verassend toegankelijk en goed.
Christian Löffler - Young Alaska (Ki Records) http://www.residentadviso(...)christianloffler.jpg
Vind deze gast een hele toff originele stijl heben, als je hipster bent kan je ook zeker met hem aankomen.
Developer - In Pure Form [ afbeelding ]
Geniaal techno album, hij vond het onzinnig dat er veel techno artiesten albums maken terwijl ze eigenlijk gewoon een verzameling tracks hebben. Dan gewoon snel er een paar ambient platen tussen knallen om het compleet te maken. Dus heeft hij gewoon 25 tracks gemaakt voor de dansvloer allemaal dezelfde naam en er zit dus ook geen lijn in het album. Alleen aan te raden als je van techno houd.
Traumer - Takt (Herzblut) [ afbeelding ]
Een fransman die op een Duits label onder een Duitse naam electronische muziek uitbrengt kan natuurlijk alleen maar briljant zijn en dat is hij ook. Hele lang nummers die vaak swingen maar soms ook wat experiment Hernan Catteneo - Balance 026
Kende deze gast verder niet maar ik volg de balance series al een tijdje. Is een mix serie dus een collectie tracks die echt ergens naar toe opbouwt en met goede overgangen. Heerlijke progressieve sound
Vril - Torus (Giegling) [ afbeelding ]
Ook weer een heerlijk electronisch album dat echt een geheel is, meer om thuis te luisteren dan om op een feest te horen of draaien. Giegling is sowieso lekker aan de weg aan het timmeren. Deze gast post ook in het techno topic van mijn favoriete downloadsite :D
Marko Fürstenberg - Ghosts From The Past (Ornaments) [ afbeelding ]
Het lijkt wel alsof alles wat deze dude aanraakt in goud verandert ik hoor werkelijk alleen maar goede sets en tracks van deze man. Dit album is ook echt _O_
Track is al een jaar oud maar wat mij betreft gewoon perfect, lekker luisteren of op dansen en zit nog een boodschap achter ook O+
Thomas P. Heckmann - Acid Wreckage (De:tuned) [ afbeelding ]
Paar oude opgerakelde acid tracks van een zeer goede Duitse producer
Kangding Ray - Solens Arc (Raster-Noton) [ afbeelding ]
Nog een Fransoos waarvan je zou denken dat hij een Duitser was. Heeft precies een punt gevonden waarop de herrie lekker om te horen en dansen blijft.
deze is wel een clickje waard vette clip ook
Ital - Endgame (Planet Mu) [ afbeelding ]
Vaag futuristisch album Pitchfork geeft het een 6.5 maar die hebben de ballen verstand van electronische muziek.
Tripeo - Anipintiros [ afbeelding ]
Een van de twee Nederlanders in mijn lijst, de meeste zijn beter in DJ'en dan produceren.(dit is een alias van Darko Esser)
Yagya - Sleepygirls (Delsin) [ afbeelding ]
Deze dub _O_
Hardfloor - The Art Of Acid (Hardfloor Germany) [ afbeelding ]
Deze gasten maken al 20 jaar acid als de beste (Acperience 2 is een van mijn favoriete nummers ooit) dit album is geen uitzondering.
Answer Code Request - Code (Ostgut Ton) [ afbeelding ]
Van iemand op het label van Berhain zou je misschien alleen maar keiharde Techno verwachten, maar dit is gewoon een heel aangenaam toegankelijk album.
Application - System Fork' (Dust Science) [ afbeelding ]
Wat jullie hebben met Radiohead en Tom Yorke heb ik met The Black Dog, alles wat ze uitbrengen is geweldig. In Dit geval zijn het Martin en Richard Dust 2/3e Black Dog. Ook weer een lekker futuristisch geheel
Tobias. - A Series Of Shocks (Ostgut Ton) [ afbeelding ]
Weet hier niet veel van te zeggen behalve dat het kwaliteit is.
ntogn - Grimoire: Demons & Sorcery (Subsist) [ afbeelding ]
Goede artiestennaam in ieder geval en wel indie in de zin dat niemand het erover heeft deze clip heeft 260 views op youtube :P .
Sebastian Mullaert & Eitan Reiter - Reflections Of Nothingness (Mule Music) [ afbeelding ]
De helft van Minilogue en een Isrealier, hele mooie muziek net als Minilogue
Efdemin - Decay (Dial) [ afbeelding ]
Niet zijn beste maar desalniettemin een sterk album.
Legowelt - Crystal Cult 2080 (Creme) [ afbeelding ]
De andere Nederlander eindbaas als wat. Ongeloofelijk hoe snel hij goede muziek uit kan blijven poepen.

De volgende albums zijn allemaal tof maar ben er nog niet uit of ik ze beter of minder vind dan Clark daarvoor zal ik ze vaker moeten luisteren maar ik heb te weinig oren voor alle muziek die ik wil horen :(.

Cloudface - Untitled (Opal Tapes) [ afbeelding ]
Dit nummer kan in ieder geval wel mee in de top het gehele album ben ik nog niet over uit.
Deepchord - Lanterns (Astral Industries) [ afbeelding ]
Inigo Kennedy - Vaudeville (Token) [ afbeelding ]
Vind het een iets te wisselvallig album om echt goed te zijn denk ik, deze clip is wel een van de vetste die ik dit jaar heb gezien past echt heerlijk bij de muziek.
Gesloten Cirkel - Submit X (Murder Capital) [ afbeelding ]
Heel internet lijkt hiermee weg te lopen, ik was niet overtuigd maar begin hem langzaam wel te voelen. Maar ben er nog niet over uit of ik nog objectief ben in deze.
Diamond Version - CI (Raster-Noton) [ afbeelding ]
Experimenteel album heb meer luisterbeurten nodig om hier wat van te zeggen klinkt interessant
Erphun - Primary Apex (Brood Audio) [ afbeelding ]
Spijkerhard album, denk niet dat ik nog onder de indruk ga raken van het geheel maar er staan wel wat toffe dingen op.
Gui Boratto - Abaporu (Kompakt) [ afbeelding ]
Vond zijn eerste album geniaal, daarna leek hij voornamelijk zooi uit te brengen dit klinkt wel weer tof.
Abdulla Rashim - Unanimity (Northern Electronics) [ afbeelding ]
Deze gast heeft wel een toffe diepe eigen stijl, komt bijna zeker bij mijn favorieten van het jaar maar eerst vaker luisteren.
Ulwhednar - 1520 (Northern Electronics)
Abdulla Rashim en Varg zijn allebij Zweeds en brengen allebij de afgelopen jaren aan de lopende band vette shit uit, deze samenwerking hoort daarbij maar ik vind hem nog lastig in te schatten.
Kettenkarussell - Easy Listening (Giegling) [ afbeelding ]
Super vet label en deze gasten zijn ook heel tof alleen dit album moet ik nog nader bestuderen. Niet te verwarren met Klangkarussel of hoe die blije commerciele shit ook heet. Het kwartje gaat bijna zeker nog vallen deze track is bijvoorbeeld _O_ O+ _O_
KiNK - Under Destruction (Macro) [ afbeelding ]
Origineel spul tof album
Lee Gamble - KOCH (Pan) [ afbeelding ]
Pitchfork vind Clark beter ik vind ze ongeveer gelijkwaardig
Lucy - Churches Schools And Guns (Stroboscopic Artifacts) [ afbeelding ]
Een van mijn favoriete DJ's en runt een toplabel maar dit album is wel goed alleen niet geweldig, dit nummer is wel een topper.
Mondkopf - Hades (In Paradisum) [ afbeelding ]
Lekker industrieel gedoe
Monolith - Crash (Dark Passage) [ afbeelding ]
Is industrial en noise, niet verwarren met Monolith de stoner band die dit jaar ook een album heeft uitgebracht. Klinkt erg goed wat mij betreft.
Objekt - Flatland (Pan) [ afbeelding ]
Krijgt geweldige reviews, ik vind het niet verkeerd maar loop er ook niet heel warm voor.
Plastikman - Ex (Mute) [ afbeelding ]
Plastikman heeft natuurlijk geen introductie nodig, ben zelf ook wel fan van zijn liveshow maar niet zo van zijn albums. Sowieso is Richie ook al ver over the hill heen.
Prostitutes - Petit Cochon (Kudos) [ afbeelding ]
Experimenteel trippy gedoe wel tof.
Recondite - Iffy (Innervisions) [ afbeelding ]
Deze gast heeft echt al heel verschillende vette tracks uitgebracht. Nu op een poppy label en het klinkt allemaal wel goed maar misschien wat eenvormig, heb meer luisterbeurten nodig.
Roman Flugel - Happiness is Happening (Kompakt) [ afbeelding ]
Lekker housey album kende hem nog niet ben wel fan nu
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146626168
Wow vet ga ik eens doorheen :Y
pi_146627319
quote:
:o idd _O_
pi_146628035
quote:

[..]

_O_ Bazenpost _O_

Ik heb er even doorheen geklikt, er zit aardig wat techno-techno tussen daar heb ik zelf niet zo heel veel mee, maar dingen als Diamond Version, Objekt, Lucy, Gesloten Cirkel, Kanding Ray en Marko Fürstenberg ga ik zeker uitchecken, thanks :D

Mondkopf had ik al geluisterd, die is al één van de favorieten van dit jaar hier
pi_146630829
Neem je een producer die het niet snapt, krijg je dit.....

originele versie:

albumversie:
'13 |
'14
pi_146631369
quote:

[..]

- knip -
Godver, wat een heldenpost dit. _O_
pi_146631612
Ben alle b-kantjes van Travis aan het uitpluizen, kom je dit tegen :')

'13 |
'14
pi_146631755
Goeden post ronddraai.
What Would Goku Do
  donderdag 13 november 2014 @ 23:26:27 #241
13973 ranja
image means nothing
pi_146632066
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:16 schreef Moody het volgende:
Travis
:{w
pi_146632613
Man, zo'n reactie had ik niet verwacht! Hartstikke bedankt, heb nog genoeg te checken zo zie ik wel, genoeg gave dingen die buiten de RA en Pitchfork ophemeling vallen. :)
Developer is mijn standaard leermuziek al een tijdje, echt heerlijk loodrechte techno ;).
Snap wel dat je van Objekt (nog) niet heel warm wordt, is haast meer IDM dan de rest die vooral techno is. Wel een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar weer eens een echt futuristisch elektronisch geluid - als je teleurgesteld was met Aphex Twin dit jaar.

[ Bericht 22% gewijzigd door Apostrof op 14-11-2014 00:00:43 ]
pi_146633271
SCXHSHX (of whatevs) vind ik echt heerlijk trouwens. Recondite vond ik dan weer erg saai, te weinig variatie. Dacht ook nog dat het meerdere luisterbeurten nodig had maar ik had er geen geduld voor, of het was er gewoon niet.
What Would Goku Do
pi_146633837
quote:
13s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:26 schreef ranja het volgende:

[..]

:{w
Verklaar je nader.
Ze maakten toch ver onder de populaire britrock-radar toch wel enkele zeer fijne nummers, waaronder het geniale:

'13 |
'14
  vrijdag 14 november 2014 @ 00:25:09 #245
13973 ranja
image means nothing
pi_146634153
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:14 schreef Moody het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Ze maakten toch ver onder de populaire britrock-radar toch wel enkele zeer fijne nummers, waaronder het geniale:
zo'n nummer als 'why does it always rain on me' is gewoon onvergeeflijk.
pi_146634239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:25 schreef ranja het volgende:

[..]

zo'n nummer als 'why does it always rain on me' is gewoon onvergeeflijk.
Dat is geen antwoord, dat is een verwijzing naar hun bekendste nummer.
Nummer uit het linkje is 10x beter, zo zijn er nog enkele betere nummers te vinden. Is een best te pruimen band, als je hun oeuvre leert kennen. Oprechte indie pop durf ik te zeggen.
'13 |
'14
pi_146635960
Bedankt voor de complimenten even oefenen voor mijn eindejaarslijstje een beetje mijn muziek indexeren en muziek delen is natuurlijk altijd leuk. ^O^

quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:49 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik heb er even doorheen geklikt, er zit aardig wat techno-techno tussen daar heb ik zelf niet zo heel veel mee, maar dingen als Diamond Version, Objekt, Lucy, Gesloten Cirkel, Kanding Ray en Marko Fürstenberg ga ik zeker uitchecken, thanks :D

Mondkopf had ik al geluisterd, die is al één van de favorieten van dit jaar hier
Ja tof! Of dat album van Lucy je ding is weet ik niet als je niet van standaard techno houd dan zou ik eerder Function + Vatican Shadow of Abdulla Rashim proberen.

quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:39 schreef Apostrof het volgende:
Man, zo'n reactie had ik niet verwacht! Hartstikke bedankt, heb nog genoeg te checken zo zie ik wel, genoeg gave dingen die buiten de RA en Pitchfork ophemeling vallen. :)
Developer is mijn standaard leermuziek al een tijdje, echt heerlijk loodrechte techno ;).
Snap wel dat je van Objekt (nog) niet heel warm wordt, is haast meer IDM dan de rest die vooral techno is. Wel een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar weer eens een echt futuristisch elektronisch geluid - als je teleurgesteld was met Aphex Twin dit jaar.

Ja op pitchfork doen ze sowieso bijna 0 techno en bij RA is het altijd maar de vraag wat de reviewer doet heb ik het idee.
IDM hoeft verder ook geen probleem te zijn ik vind dingen als Autechre, Squarepusher en Telefon Tel Aviv ook wel tof. Maar ik vind dat soort muziek vaak te veel van de hak op de tak gaan. Zeker om als album te luisteren vind ik dat al snel irritant worden.
Bij techno heb ik vaak wat ik bij stoner-rock ook heb dat het juist zo geniaal is dat het telkens herhaalt maar toch anders word. Dat het actief kan zijn maar ook relaxed om te luisteren als je gewoon zit te chillen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:57 schreef viagraap het volgende:
SCXHSHX (of whatevs) vind ik echt heerlijk trouwens. Recondite vond ik dan weer erg saai, te weinig variatie. Dacht ook nog dat het meerdere luisterbeurten nodig had maar ik had er geen geduld voor, of het was er gewoon niet.
Had er een beetje hetzelfde bij als bij de nieuwe Pink Floyd, het klinkt allemaal wel best goed. Maar is dat ook zo als ik hem een aantal keer heb geluisterd?

Dit zijn natuurlijk ook alleen maar albums als ik het over Setjes/Podcasts of EP's ga hebben ben ik al helemaal te lang bezig.
Daarom is zon top 100 nummers aller tijden eigenlijk grote onzin wat mij betreft. Ik kan al amper een indeling maken van vetste electronische albums in 1 jaar, laat staan dat daar nog een hele rits aan genres bijkomen en dan individuele nummers vergelijken.
pi_146638166
Nou mensen, jullie song van het jaar? _O-

http://stemmen.3fm.nl/3voor12song14
pi_146638245
Wat een lijst weer...Ik kom niet eens aan 10 _O- al die slechte keuzes erin _O-
  vrijdag 14 november 2014 @ 09:55:38 #250
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_146638336
Haha, ik had er wel een zooitje uit de lijst, maar heb er uiteindelijk toch 8 vervangen door eigen keuzes :P. (Sleep Sound ipv Girl, bijvoorbeeld).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')