quote:
Nouja het is natuurlijk subjectief als de pest maar ik vind deze in ieder geval beter
![shxcxchcxsh-linear-s-decoded.jpg]()
Shxcxchcxsh - Linear S Decoded (Avian)
Dit word misschien wel mijn album van het jaar, alles klopt gewoon tot aan de tracklist.
De muziek is moeilijk te omschrijven maar zo hoort techno te zijn futuristisch en een geheel.
![adamx-irreformable.jpg]()
Adam X - Irreformable (Sonic Groove)
Deze gast is echt een baas maakt echt al heel lang industriele techno. Vond zijn albums eigenlijk nooit echt geslaagd tot hij alias Traversable Wormhole begon en daarmee keiharde abstracte space-techno ging maken. Dit album is echt top beste industriele plaat dit jaar. Ook heel vet om hem live te hebben gezien zo gruwelijk heb ik mijn industrial nog nooit gevoeld

![function-vatican-games.jpg]()
Function & Vatican Shadow - Games Have Rules (Hospital Productions)
Samenwerking tussen een techno artiest (Function) en een meer noise/industrial georienteerde artiest (Vatican Shadow). Dus je zou misschien oorverdovende herrie verwachten maar het is verassend toegankelijk en goed.
Christian Löffler - Young Alaska (Ki Records)
http://www.residentadviso(...)christianloffler.jpgVind deze gast een hele toff originele stijl heben, als je hipster bent kan je ook zeker met hem aankomen.
![modularz16.jpg]()
Developer - In Pure Form
Geniaal techno album, hij vond het onzinnig dat er veel techno artiesten albums maken terwijl ze eigenlijk gewoon een verzameling tracks hebben. Dan gewoon snel er een paar ambient platen tussen knallen om het compleet te maken. Dus heeft hij gewoon 25 tracks gemaakt voor de dansvloer allemaal dezelfde naam en er zit dus ook geen lijn in het album. Alleen aan te raden als je van techno houd.
![traumer-takt.jpg]()
Traumer - Takt (Herzblut)
Een fransman die op een Duits label onder een Duitse naam electronische muziek uitbrengt kan natuurlijk alleen maar briljant zijn en dat is hij ook. Hele lang nummers die vaak swingen maar soms ook wat experiment
Hernan Catteneo - Balance 026
Kende deze gast verder niet maar ik volg de balance series al een tijdje. Is een mix serie dus een collectie tracks die echt ergens naar toe opbouwt en met goede overgangen. Heerlijke progressieve sound
![1394950665_vril-torus.jpg]()
Vril - Torus (Giegling)
Ook weer een heerlijk electronisch album dat echt een geheel is, meer om thuis te luisteren dan om op een feest te horen of draaien. Giegling is sowieso lekker aan de weg aan het timmeren. Deze gast post ook in het techno topic van mijn favoriete downloadsite

Marko Fürstenberg - Ghosts From The Past (Ornaments)
![149787.jpg]()
Het lijkt wel alsof alles wat deze dude aanraakt in goud verandert ik hoor werkelijk alleen maar goede sets en tracks van deze man. Dit album is ook echt

Track is al een jaar oud maar wat mij betreft gewoon perfect, lekker luisteren of op dansen en zit nog een boodschap achter ook

Thomas P. Heckmann - Acid Wreckage (De:tuned)
![368896.jpg]()
Paar oude opgerakelde acid tracks van een zeer goede Duitse producer
Kangding Ray - Solens Arc (Raster-Noton)
![rn154-kangdingray.jpg]()
Nog een Fransoos waarvan je zou denken dat hij een Duitser was. Heeft precies een punt gevonden waarop de herrie lekker om te horen en dansen blijft.
deze is wel een clickje waard vette clip ook
Ital - Endgame (Planet Mu)
![107519_original.jpg]()
Vaag futuristisch album Pitchfork geeft het een 6.5 maar die hebben de ballen verstand van electronische muziek.
Tripeo - Anipintiros
![tripeo-anipintiros-news.jpg]()
Een van de twee Nederlanders in mijn lijst, de meeste zijn beter in DJ'en dan produceren.(dit is een alias van Darko Esser)
Yagya - Sleepygirls (Delsin)
![yagya-sleepygirls.jpg]()
Deze dub

Hardfloor - The Art Of Acid (Hardfloor Germany)
![artworks-000062487206-giukj8-t500x500.jpg]()
Deze gasten maken al 20 jaar acid als de beste (Acperience 2 is een van mijn favoriete nummers ooit) dit album is geen uitzondering.
Answer Code Request - Code (Ostgut Ton)
![code-answer-code-request.jpg]()
Van iemand op het label van Berhain zou je misschien alleen maar keiharde Techno verwachten, maar dit is gewoon een heel aangenaam toegankelijk album.
Application - System Fork' (Dust Science)
![system2.jpg]()
Wat jullie hebben met Radiohead en Tom Yorke heb ik met The Black Dog, alles wat ze uitbrengen is geweldig. In Dit geval zijn het Martin en Richard Dust 2/3e Black Dog. Ook weer een lekker futuristisch geheel
Tobias. - A Series Of Shocks (Ostgut Ton)
![tobias-a-series-of-shocks-2.jpg]()
Weet hier niet veel van te zeggen behalve dat het kwaliteit is.
ntogn - Grimoire: Demons & Sorcery (Subsist)
![a4172900767_2.jpg]()
Goede artiestennaam in ieder geval en wel indie in de zin dat niemand het erover heeft deze clip heeft 260 views op youtube

.
Sebastian Mullaert & Eitan Reiter - Reflections Of Nothingness (Mule Music)
![reflectionsofnothingness.jpg]()
De helft van Minilogue en een Isrealier, hele mooie muziek net als Minilogue
Efdemin - Decay (Dial)
![dialcd30.jpg]()
Niet zijn beste maar desalniettemin een sterk album.
Legowelt - Crystal Cult 2080 (Creme)
![legowelt-crystal-cult-2080.jpg]()
De andere Nederlander eindbaas als wat. Ongeloofelijk hoe snel hij goede muziek uit kan blijven poepen.
De volgende albums zijn allemaal tof maar ben er nog niet uit of ik ze beter of minder vind dan Clark daarvoor zal ik ze vaker moeten luisteren maar ik heb te weinig oren voor alle muziek die ik wil horen

.
Cloudface - Untitled (Opal Tapes)
![462562.300.jpg]()
Dit nummer kan in ieder geval wel mee in de top het gehele album ben ik nog niet over uit.
Deepchord - Lanterns (Astral Industries)
![deepchord-lanterns.jpg]()
Inigo Kennedy - Vaudeville (Token)
![inigokennedy-vaudeville.jpg]()
Vind het een iets te wisselvallig album om echt goed te zijn denk ik, deze clip is wel een van de vetste die ik dit jaar heb gezien past echt heerlijk bij de muziek.
Gesloten Cirkel - Submit X (Murder Capital)
![gesloten-cirkel-submit-x.jpg]()
Heel internet lijkt hiermee weg te lopen, ik was niet overtuigd maar begin hem langzaam wel te voelen. Maar ben er nog niet over uit of ik nog objectief ben in deze.
Diamond Version - CI (Raster-Noton)
![diamond-version-ci.jpg]()
Experimenteel album heb meer luisterbeurten nodig om hier wat van te zeggen klinkt interessant
Erphun - Primary Apex (Brood Audio)
![1281941-primary-apex-300.jpg]()
Spijkerhard album, denk niet dat ik nog onder de indruk ga raken van het geheel maar er staan wel wat toffe dingen op.
Gui Boratto - Abaporu (Kompakt)
![kompaktcd115-guiboratto.jpg]()
Vond zijn eerste album geniaal, daarna leek hij voornamelijk zooi uit te brengen dit klinkt wel weer tof.
Abdulla Rashim - Unanimity (Northern Electronics)
![ne10-3.jpg]()
Deze gast heeft wel een toffe diepe eigen stijl, komt bijna zeker bij mijn favorieten van het jaar maar eerst vaker luisteren.
Ulwhednar - 1520 (Northern Electronics)
Abdulla Rashim en Varg zijn allebij Zweeds en brengen allebij de afgelopen jaren aan de lopende band vette shit uit, deze samenwerking hoort daarbij maar ik vind hem nog lastig in te schatten.
Kettenkarussell - Easy Listening (Giegling)
![GieglingLp04CoverWeb.jpg]()
Super vet label en deze gasten zijn ook heel tof alleen dit album moet ik nog nader bestuderen. Niet te verwarren met Klangkarussel of hoe die blije commerciele shit ook heet. Het kwartje gaat bijna zeker nog vallen deze track is bijvoorbeeld

KiNK - Under Destruction (Macro)
![kink-underdestruction.jpg]()
Origineel spul tof album
Lee Gamble - KOCH (Pan)
![lee-gamble-koch.jpg]()
Pitchfork vind Clark beter ik vind ze ongeveer gelijkwaardig
Lucy - Churches Schools And Guns (Stroboscopic Artifacts)
![salp002.jpg]()
Een van mijn favoriete DJ's en runt een toplabel maar dit album is wel goed alleen niet geweldig, dit nummer is wel een topper.
Mondkopf - Hades (In Paradisum)
![49337.jpg]()
Lekker industrieel gedoe
Monolith - Crash (Dark Passage)
![1399893001_cover.jpg]()
Is industrial en noise, niet verwarren met Monolith de stoner band die dit jaar ook een album heeft uitgebracht. Klinkt erg goed wat mij betreft.
Objekt - Flatland (Pan)
![objekt-flatland.jpg]()
Krijgt geweldige reviews, ik vind het niet verkeerd maar loop er ook niet heel warm voor.
Plastikman - Ex (Mute)
![istumm-370.jpg]()
Plastikman heeft natuurlijk geen introductie nodig, ben zelf ook wel fan van zijn liveshow maar niet zo van zijn albums. Sowieso is Richie ook al ver over the hill heen.
Prostitutes - Petit Cochon (Kudos)
![SP035cvr-350.jpg]()
Experimenteel trippy gedoe wel tof.
Recondite - Iffy (Innervisions)
![recondite_iffy_IV.jpeg]()
Deze gast heeft echt al heel verschillende vette tracks uitgebracht. Nu op een poppy label en het klinkt allemaal wel goed maar misschien wat eenvormig, heb meer luisterbeurten nodig.
Roman Flugel - Happiness is Happening (Kompakt)
![happiness-is-happening.jpg]()
Lekker housey album kende hem nog niet ben wel fan nu
[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 13-11-2014 21:02:00 ]