quote:De politie wil het gebruik van niet-geregistreerde prepaidtelefoons in Nederland verbieden, omdat de anonieme simkaarten veelvuldig worden gebruikt door criminelen.
Dat meldt All About Phones op basis van een intern rapport van de politie.
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt tegenover NU.nl dat het rapport inderdaad bij het ministerie in behandeling is.
Niet-geregistreerde prepaidsimkaarten, die met simlockvrije telefoons worden gebruikt, kunnen op veel plekken worden gekocht. Volgens de Nederlandse politie gebruikt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een prepaidtelefoon die niet is geregistreerd.
"Niet-geregistreerde prepaidtelefoons worden vaak gebruikt bij het plegen van misdrijven", schrijft de politie in het rapport. "Denk hierbij niet alleen aan mensenhandel, heling, vuurwapen- en drugscriminaliteit, inbraken, babbeltrucs, fraude en afpersing, maar ook aan het beramen van terroristische acties."
Registeren
De Nederlandse politie wil dat prepaidtelefoons pas werken na registratie bij de telecomprovider en betaling per bankoverschrijving. Deze maatregel moet anoniem gebruik van prepaidtelefoons voorkomen.
Daarnaast wil de politie het gebruik van niet-geregisteerde prepaidtelefoons in Nederland in zijn geheel verbieden. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie buigt zich op dit moment over dat verzoek.
In onder andere Duitsland is het reeds verplicht om een prepaidsimkaart te registeren.
Door: NU.nl/Daniël Verlaan
http://www.nu.nl/gadgets/(...)foons-verbieden.html
Hoe denken jullie er over?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn eerste reactie was "Dit is een artikel van de Speld toch?" Maar helaas, het is serieus..
Ik persoonlijk vind dat een uitermate kwalijke zaak. Of om het met mijn sig te zeggen:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ook geeft het me gedachten waarin termen oprispen als "1984", "politiestaat", "veiligheid is niet maakbaar" etc. Verder creëer je mijns inziens een schijnveiligheid.
Owh, en de smoes is uiteraard weer (oa) "terrorisme"
Een mooi politiek tegenargument het persoonlijk maken of dat dit jou persoonlijk kan gebeuren, dus op de persoonlijk angst aanspreken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Terecht.
Stel je voor dat jij slachtoffer wordt van een crimineel die met een ongeregistreerde prepaidtelefoon zijn matties wist te bellen.
Dan piep je wel anders.
De persoonlijke argumenten zijn dan ook de beste. Stel dat het jou overkomt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:27 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Een mooi politiek tegen argument het persoonlijk maken of dat dit jou persoonlijk kan gebeuren, dus op de persoonlijk angst aanspreken.
Democratie heeft niets met meerderheid versus minderheid te maken, maar is een politiek systeem. Niet het enige mogelijke overigens.quote:Maar waarom moet men als meerderheid zijn privacy opgeven tegen een groep die behoort tot minderheid. Dat is bijna het tegengestelde van democratie
Maar hoe beschermt de overheid mij van onheil die niet door criminelen wordt veroorzaakt. Hoe voorkomen ze dat ik niet mijn nek breek tijdens het glazenwassen, of mijn kleine teen stoot tegen de hoek van de tafel. We moeten gewoon allemaal in een huis leven zonder hoeken of dingen waaraan je je kunt beschadigen, ook alles gelijksvloers want van een trap kun je vallenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ripdeals, liquidaties, woningovervallen, inbraken, roofovervallen...
Allemaal te voorkomen met deze goede maatregel.
ik.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
En dan nu de hamvraag: wie bezit er zelf een ongeristreerde (en dus geen gratis beltegoed ontvangen) prepaidsim?
Dat zijn zaken die jou zelf aangaan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar hoe beschermt de overheid mij van onheil die niet door criminelen wordt veroorzaakt. Hoe voorkomen ze dat ik niet mijn nek breek tijdens het glazenwassen, of mijn kleine teen stoot tegen de hoek van de tafel. We moeten gewoon allemaal in een huis leven zonder hoeken of dingen waaraan je je kunt beschadigen, ook alles gelijksvloers want van een trap kun je vallen
Ik heb alleen een abonnement wat niet op mijn naam staatquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
En dan nu de hamvraag: wie bezit er zelf een ongeristreerde (en dus geen gratis beltegoed ontvangen) prepaidsim?
Opmerkelijk, jij had niet zoveel behoefte aan 10/20 euro beltegoed?quote:
Abonnement is alsnog vrij makkelijk te traceren, ook al staat het wellicht niet op jou naam.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb alleen een abonnement wat niet op mijn naam staat
Ik geef je helemaal gelijk, wij zijn er om het systeem te dienen, niet andersom natuurlijk, dat zou gek zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zijn zaken die jou zelf aangaan.
De overheid heeft ervoor gekozen het machtsmonopolie te hebben. Alleen zij mogen zich bewapenen en optreden tegen criminelen. De politie heeft die taak, jij niet.
Op alle andere vlakken zetten we de techniek in om ons leven te veraangenamen en verbeteren. Nu hebben we de kans de geweldsmonopolisten te helpen tegen de criminelen en zou het dus vreemd zijn je ineens terug te trekken vanwege een verkracht begrip als "privacy".
Op m'n pa's naam met mijn bankrekening, dus ja, vrij eenvoudig te tracerenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Abonnement is alsnog vrij makkelijk te traceren, ook al staat het wellicht niet op jou naam.
Het systeem dient ons en vraagt een kleine bijdrage ter medewerking. Hiermee kunnen duizenden gevallen van criminaliteit voorkomen worden. Dat wil jij liever niet?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik geef je helemaal gelijk, wij zijn er om het systeem te dienen, niet andersom natuurlijk, dat zou gek zijn.
Ik kan morgen ook aangereden worden, een hartaanval krijgen, dat heet leven en daar horen gevaarlijke situaties ook bij, dat is een onderdeel van het leven. Anders kan ik mij eigen beter gelijk opknopenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De persoonlijke argumenten zijn dan ook de beste. Stel dat het jou overkomt.
[..]
Democratie heeft niets met meerderheid versus minderheid te maken, maar is een politiek systeem. Niet het enige mogelijke overigens.
Privacy? Een overgewaardeerd en vaak verkracht woord.
De politie vraagt er zelf om en ze zullen er dus grondig onderzoek naar gedaan hebben. In andere landen zal het al toegepast worden en zo de criminaliteit die de pan uitrees tot een minimum beperkt hebben.
Bovendien: je hebt toch niets te verbergen? Ben je wellicht zelf crimineel?
toen ik de sim aanschaftte, stond er 5 euro op.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:36 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Opmerkelijk, jij had niet zoveel behoefte aan 10/20 euro beltegoed?
Ik wil wereldvrede, al zouden ze 10 camera's in mijn slaapkamer stoppen, veiligheid boven allesquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het systeem dient ons en vraagt een kleine bijdrage ter medewerking. Hiermee kunnen duizenden gevallen van criminaliteit voorkomen worden. Dat wil jij liever niet?
Dat zou minder belastinginkomsten opleveren en zo minder geld in het laadje brengen voor de politiemacht die ons beschermt. Doe maar liever niet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ik kan morgen ook aangereden worden, een hartaanval krijgen, dat heet leven en daar horen gevaarlijke situaties ook bij, dat is een onderdeel van het leven. Anders kan ik mij eigen beter gelijk opknopen
Dus criminaliteitsbestrijding moeten we maar niet doen? Als we de (technische) mogelijkheden hebben, die maar niet inzetten?quote:Criminaliteit hou je niet tegen, criminaliteit is nog ouder als de weg naar Rome, Alleen dromers en dictators denken dat ze criminaliteit kunnen uitroeien omdat dit voor hun de gemakkelijkste oplossing is.
Verdacht.quote:Ik heb heel veel te verbergen
Een nobel streven. Het tegengaan van ongeregistreerde telefoons is daarbij een kleine stap.quote:
Beraam jij in jouw slaapkamer terroristische aanslagen dan?quote:al zouden ze 10 camera's in mijn slaapkamer stoppen, veiligheid boven alles
Valt mee inderdaad, maar, veel Nederlanders laten 5 euro niet liggen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:39 schreef marc0871 het volgende:
[..]
toen ik de sim aanschaftte, stond er 5 euro op.
bij registratie zou ik er 5 bij krijgen.
En dan ben je toch ook wel blij dat een auto een gerigstreerde eigenaar heeft?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ik kan morgen ook aangereden worden
Als ik het zou willen dan kunnen ze het tenminste zien en mij tijdig berispen om mij van de misstap af te zetten, een heel goed plan dusquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een nobel streven. Het tegengaan van ongeregistreerde telefoons is daarbij een kleine stap.
[..]
Beraam jij in jouw slaapkamer terroristische aanslagen dan?
"He who trades his liberty for a little temporary safety, deserves neither and will lose both"quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het systeem dient ons en vraagt een kleine bijdrage ter medewerking. Hiermee kunnen duizenden gevallen van criminaliteit voorkomen worden. Dat wil jij liever niet?
Laten we bij het begin beginnen. De criminelen moeten gepakt worden en hoe meer telefoons geregistreerd zijn, hoe sneller dat gaat.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als ik het zou willen dan kunnen ze het tenminste zien en mij tijdig berispen om mij van de misstap af te zetten, een heel goed plan dus
Heb jij thuis gordijnen?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou minder belastinginkomsten opleveren en zo minder geld in het laadje brengen voor de politiemacht die ons beschermt. Doe maar liever niet.
[..]
Dus criminaliteitsbestrijding moeten we maar niet doen? Als we de (technische) mogelijkheden hebben, die maar niet inzetten?
[..]
Verdacht.
Dat soort quotes zijn slechts cliché. Bovendien wordt je vrijheid niet beperkt door registratie van je telefoon. Beperken IP-adressen, cookies en paspoorten jouw vrijheid?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
"He who trades his liberty for a little temporary safety, deserves neither and will lose both"
De "bangmakerij" van een mes tussen je ribben, een ontvoering of traumatiserende roofoverval is een stuk erger dan deze prima wens van het Nederlandse politieapparaat.quote:Wil werkelijk leven in een wereld die beperkt wordt door bangmakerij?
Libra en dan krijg ik wat ik koop dubbel erop!quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
Ja, want ik wil graag uitslapen en woon op het oosten dus schijnt de zon direct mijn slaapkamer in.quote:
Dan verzinnen ze wat anders, dan gaan ze naar het buitenland om een kofferbak vol prepaid telefoons te kopenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laten we bij het begin beginnen. De criminelen moeten gepakt worden en hoe meer telefoons geregistreerd zijn, hoe sneller dat gaat.
Er is gekozen voor een beleid waarbij de grenzen geopend worden voor iedereen die naar Nederland wil komen, dat betekent dat we die duistere immigranten natuurlijk niet kunnen toestaan ongeregistreerd hun gevaarlijke acties uit te voeren.
Inderdaad ja, die open grenzen zijn een gigantisch veiligheidsrisicoquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laten we bij het begin beginnen. De criminelen moeten gepakt worden en hoe meer telefoons geregistreerd zijn, hoe sneller dat gaat.
Er is gekozen voor een beleid waarbij de grenzen geopend worden voor iedereen die naar Nederland wil komen, dat betekent dat we die duistere immigranten natuurlijk niet kunnen toestaan ongeregistreerd hun gevaarlijke acties uit te voeren.
Lol, zoveel belasting draag ik niet af dus die paar Euro's van mij zullen ze bij de overheid echt niet missenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou minder belastinginkomsten opleveren en zo minder geld in het laadje brengen voor de politiemacht die ons beschermt. Doe maar liever niet.
[..]
Dus criminaliteitsbestrijding moeten we maar niet doen? Als we de (technische) mogelijkheden hebben, die maar niet inzetten?
[..]
Verdacht.
Kijk, dat is nu constructief meedenken, dank daarvoor.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inderdaad ja, die open grenzen zijn een gigantisch veiligheidsrisicoik stel een systeem voor waarbij iedereen bij binnenkomst van het land zich legitimeert en zijn telefoongegevens afstaat zodat ze altijd te volgen zijn. Hoe leuk zou jij het vinden als zo'n persoon bij je inbreekt terwijl het had kunnen worden voorkomen.
Jij hebt wat te verbergen!!! Als je niks te verbergen had zou je geen gordijnen nemen om je af te sluiten, misschien ben jij hier wel de terroristquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, want ik wil graag uitslapen en woon op het oosten dus schijnt de zon direct mijn slaapkamer in.
Hahaha haha een Europa vrije handel tussen die landen dus!quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inderdaad ja, die open grenzen zijn een gigantisch veiligheidsrisicoik stel een systeem voor waarbij iedereen bij binnenkomst van het land zich legitimeert en zijn telefoongegevens afstaat zodat ze altijd te volgen zijn. Hoe leuk zou jij het vinden als zo'n persoon bij je inbreekt terwijl het had kunnen worden voorkomen.
Zeer inhoudelijk. Maar ben alsnog benieuwd, waarom is het volgens jou een waardeloze maatregel?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef Astasha het volgende:
Verbieden, verbieden, verbieden, alles gewoon verbieden. Dat lost de problemen wel op.
Dan nog zul je vrienden en familieleden hebben. Die moeten naar jouw begrafenis of crematie wat ze zuivere werktijd kost. Tijd die beter besteed kan worden aan het op gang helpen van de kwakkelende Nederlandse economie. Er moet nog 642 miljoen betaald worden en hoe kan dat nu beter en nuttiger plaatsvinden door noeste arbeid?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:48 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Lol, zoveel belasting draag ik niet af dus die paar Euro's van mij zullen ze bij de overheid echt niet missen
Dat is natuurlijk geen argument om niet aan criminaliteitsbestrijding te doen. Het is een gegeven dat op dit moment de politie bar weinig criminele zaken weet op te lossen. Dat is een modern beschaafd land onwaardig. Met een simpele registratie van jouw telefoon kun je bijdragen aan een nobel doel. Waarom zou je dat laten?quote:Criminaliteit zal er altijd blijven hoe hoog je ook je maatregelen er voor neemt zelfs in Noord Korea het voormalige Sovjet Unie en IS waar men leeft onder strikte regimes, hebben hun eigen criminelen. Dus al zet je een land vol met camera's en geef iedereen een chip in zijn lichaam, criminaliteit zal je toch wel blijven houden.
Laten we daar de rechters over oordelen, jij en ik zijn slechts simpele burgers.quote:Verdacht maar onschuldig
Vrije handel, nog zoiets, wie zegt er dat de terroristen daardoor niet veel te makkelijk wapens ons land in brengen die de vredelievende burgers bedreigenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hahaha haha een Europa vrije handel tussen die landen dus!
Nee, ik heb niets te verbergen, ik slaap graag ongestoord uit.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij hebt wat te verbergen!!! Als je niks te verbergen had zou je geen gordijnen nemen om je af te sluiten, misschien ben jij hier wel de terrorist
Uitslapen!quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik heb niets te verbergen, ik slaap graag ongestoord uit.
Volgens mij weten ze nog niet half waar ze aan begonnen zijn!quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vrije handel, nog zoiets, wie zegt er dat de terroristen daardoor niet veel te makkelijk wapens ons land in brengen die de vredelievende burgers bedreigen
Je kunt het cliché noemen maar de meeste cliché zijn waarheid als een koe. Je hebt het steeds over kleine stukjes privacy inleveren maar als je het optelt en aan de mensen uit 1950 had verteld hoeveel privacy wij vrijwillig zouden opgeven en afstaan dan hadden ze je voor gek verklaart.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat soort quotes zijn slechts cliché. Bovendien wordt je vrijheid niet beperkt door registratie van je telefoon. Beperken IP-adressen, cookies en paspoorten jouw vrijheid?
[..]
De "bangmakerij" van een mes tussen je ribben, een ontvoering of traumatiserende roofoverval is een stuk erger dan deze prima wens van het Nederlandse politieapparaat.
Niet door mij.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Uitslapen!Er moet nog 642 miljoen worden terugverdiend ja,
Heb ik geen recht op weekend?quote:een goede arbeider als jij zou er dan voor de morgenstond uit moeten zijn.
Die kans lijkt me nihil. Criminelen kunnen mijn baan niet doen.quote:Als jij het al niet doet, wie dan wel? Dan pikken de criminelen straks je baan in en wordt je op straat gezet. Denk toch eens na man!
quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, want ik wil graag uitslapen en woon op het oosten dus schijnt de zon direct mijn slaapkamer in.
De mensen in 1950 hadden ons ook voor gek verklaard dat we al die technologie ooit zouden kunnen hebben. Nu wordt deze technologie ingezet om criminele daden te verrichten. De overheid heeft de taak de burger te beschermen en kan technologie gebruiken om dat te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je kunt het cliché noemen maar de meeste cliché zijn waarheid als een koe. Je hebt het steeds over kleine stukjes privacy inleveren maar als je het optelt en aan de mensen uit 1950 had verteld hoeveel privacy wij vrijwillig zouden opgeven en afstaan dan hadden ze je voor gek verklaart.
Je kunt er ook voor kiezen niet te bellen, als je het zo'n probleem vindt. Net als met paspoorten en reizen & cookies en IPs en internetten.quote:IP-adressen, cookies en paspoorten zijn noodzakelijk om het systeem te laten werken. Als jij cookies uit wilt zetten kan dat, als jij je IP wil verbergen dan kan dat, als jij niet wil reizen en geen paspoort wil dan kan dat, net als dat je er voor kunt kiezen om prepaid te bellen
Jij wil een bewuste criminele daad tegen een ander (wellicht jou, denk daar eens aan!) vergelijken met het tot je nemen van genotsmiddelen waar je niets schadelijks aan anderen doet?quote:Aah ja zoals het verbieden van drugs er voor heeft gezorgd dat er geen drugscriminaliteit meer is
De patriot act is een keuze geweest van de VSAmerikaanse overheid. Dit is een wens van de Nederlandse politie die als werkgebied Nederland heeft. Derhalve zijn de zaken onvergelijkbaar.quote:Zoals de o zo fijne patriot act voor een vermindering van terrorisme heeft gezorgd
En hoe weten wij dat jij niet een aanslag aan het beramen bent? Tijd voor een livestream naar Ivo Opstelten vanuit jouw slaapkamerquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik heb niets te verbergen, ik slaap graag ongestoord uit.
Dit zijn geen criminele feiten. Ik doe niemand kwaad in mijn eigen huis.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook niet bloot door je huis danst met de ramen wagenwijd open zodat alle buren lekker mee kunnen genieten?
Ik neem aan dat jouw buren precies weten wat je hypotheek/salaris/banksaldo is en dat ze allemaal een kopie van jouw sekstape hebben gekregen? Nee? Dan heb je iets te verbergen en dat hoeft dus niet altijd iets strafbaars te zijn
Jij hebt makkelijk praten, een beetje dit veilige land verlaten om ergens in onzekerheid te gaan wonenquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet door mij.
[..]
Heb ik geen recht op weekend?
[..]
Die kans lijkt me nihil. Criminelen kunnen mijn baan niet doen.
De kerel die ik bel als ik zin heb in een snuifquote:Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
Volgens mij komt er bij die smokkel toch echt een hoop meer bij kijken. Met een prepaid verbod ben je bezig met het bestrijden van de symptomen in plaats van het probleem bij de kern aan te pakken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De mensen in 1950 hadden ons ook voor gek verklaard dat we al die technologie ooit zouden kunnen hebben. Nu wordt deze technologie ingezet om criminele daden te verrichten. De overheid heeft de taak de burger te beschermen en kan technologie gebruiken om dat te bewerkstelligen.
[..]
Je kunt er ook voor kiezen niet te bellen, als je het zo'n probleem vindt. Net als met paspoorten en reizen & cookies en IPs en internetten.
[..]
Jij wil een bewuste criminele daad tegen een ander (wellicht jou, denk daar eens aan!) vergelijken met het tot je nemen van genotsmiddelen waar je niets schadelijks aan anderen doet?
Waarom is het onvergelijkbaar? De Tweede kamer kan in principe morgen eenzelfde patriot act aannemenquote:[..]
De patriot act is een keuze geweest van de VSAmerikaanse overheid. Dit is een wens van de Nederlandse politie die als werkgebied Nederland heeft. Derhalve zijn de zaken onvergelijkbaar.
In een land waar de criminaliteit veel hoger is dan bij jullie?quote:
Hoho, er worden nog steeds heel veel criminelen niet opgepakt en dat merk je in de samenleving. Zo worden mensen nog steeds lastiggevallen door criminaliteit en denk eens aan al die juweliers die ofwel publiekelijk vernederd ofwel gedwongen worden te stoppen met hun professionele passie?quote:een beetje dit veilige land
Onzekerheid?quote:verlaten om ergens in onzekerheid te gaan wonen
Dat zeg jij immers dan zal het kloppen niet?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit zijn geen criminele feiten. Ik doe niemand kwaad in mijn eigen huis.
85% van de criminelen gebruiken ongeregistreerde telefoons en dat zijn alleen nog maar de criminelen die gepakt zijn. Het werkelijke aantal ligt dus nog veel hoger, anders waren die allang gepakt.
Stel dat we het oplossingspercentage naar 50% kunnen krijgen, van de huidige bedroevende 4%. Dat zou al een enorme winst zijn, toch?
Die "symptomen" zoals jij het noemt zijn nu juist de leads voor het kundige politieteam dat misdrijven opspoort en criminelen oppakt. Het is nodig om bij de kern te komen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:04 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Volgens mij komt er bij die smokkel toch echt een hoop meer bij kijken. Met een prepaid verbod ben je bezig met het bestrijden van de symptomen in plaats van het probleem bij de kern aan te pakken.
Laten we daar dan tegen die tijd een mooi topic over openen, deal?quote:Waarom is het onvergelijkbaar? De Tweede kamer kan in principe morgen eenzelfde patriot act aannemen
Internet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De mensen in 1950 hadden ons ook voor gek verklaard dat we al die technologie ooit zouden kunnen hebben. Nu wordt deze technologie ingezet om criminele daden te verrichten. De overheid heeft de taak de burger te beschermen en kan technologie gebruiken om dat te bewerkstelligen.
[..]
Je kunt er ook voor kiezen niet te bellen, als je het zo'n probleem vindt. Net als met paspoorten en reizen & cookies en IPs en internetten.
[..]
Jij wil een bewuste criminele daad tegen een ander (wellicht jou, denk daar eens aan!) vergelijken met het tot je nemen van genotsmiddelen waar je niets schadelijks aan anderen doet?
[..]
De patriot act is een keuze geweest van de VSAmerikaanse overheid. Dit is een wens van de Nederlandse politie die als werkgebied Nederland heeft. Derhalve zijn de zaken onvergelijkbaar.
Baat het niet dan schaadt het niet, john. We hebben er met zijn allen voor gekozen de politie het geweldsmonopolie te verschaffen. Nu vragen ze om een kleine meewerkende bijdrage van de bevolking en dan geef je zogenaamd niet thuis. Of in gesprek, zo je wil.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat zeg jij immers dan za het kloppen niet?
Ja onzekerheid, bij jou worden de telefoons zeker niet geregistreerd en gevolgd, geen wonder dat er zoveel criminaliteit is.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In een land waar de criminaliteit veel hoger is dan bij jullie?
[..]
Hoho, er worden nog steeds heel veel criminelen niet opgepakt en dat merk je in de samenleving. Zo worden mensen nog steeds lastiggevallen door criminaliteit en denk eens aan al die juweliers die ofwel publiekelijk vernederd ofwel gedwongen worden te stoppen met hun professionele passie?
[..]
Onzekerheid?
Als dat een veiligheidsrisico vormt, kunnen we ook daar een mooi nieuw topic over openen, denk je niet?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Internet.
Bijna iedere stad heeft wel wifi.
Daarop inloggen en dan kun je met Tango o.i.d. Bellen, met beeld ook nog als je wil.
Grappig dat je het zegt, die regel is een paar maanden geleden ingevoerd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja onzekerheid, bij jou worden de telefoons zeker niet geregistreerd en gevolgd, geen wonder dat er zoveel criminaliteit is.
Je ontwijkt de vraag, beantwoord nou eens met ja of nee, want het doet er niet toe of het criminele feiten zijn. Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is en tot die tijd hoort de overheid zich zoveel mogelijk buiten het leven van burgers te houden.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit zijn geen criminele feiten. Ik doe niemand kwaad in mijn eigen huis.
Aannamesquote:85% van de criminelen gebruiken ongeregistreerde telefoons en dat zijn alleen nog maar de criminelen die gepakt zijn. Het werkelijke aantal ligt dus nog veel hoger, anders waren die allang gepakt.
Stel dat we het oplossingspercentage naar 50% kunnen krijgen, van de huidige bedroevende 4%. Dat zou al een enorme winst zijn, toch?
Yep maar als ik respect wil moet ik die dan niet eerst verdienen?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaadt het niet, john. We hebben er met zijn allen voor gekozen de politie het geweldsmonopolie te verschaffen. Nu vragen ze om een kleine meewerkende bijdrage van de bevolking en dan geef je zogenaamd niet thuis. Of in gesprek, zo je wil.
Nou stel je hebt nou via je provider een inlogcode gekregen ik noem maar eens eentje ziggo, die is niet in de buurt maar wel heb je die op je telefoonstaan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Internet.
Bijna iedere stad heeft wel wifi.
Daarop inloggen en dan kun je met Tango o.i.d. Bellen, met beeld ook nog als je wil.
Onzin de kern is in het geval het verbod op drugs. Je kunt wel de huidige dealers oppakken omdat je hun prepaidje kunt tracen, maar er staat gelijk een nieuwe lading klaar om het over te nemen met een nieuwe methode om anoniem te communiceren.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die "symptomen" zoals jij het noemt zijn nu juist de leads voor het kundige politieteam dat misdrijven opspoort en criminelen oppakt. Het is nodig om bij de kern te komen.
[..]
Laten we daar dan tegen die tijd een mooi topic over openen, deal?
Gelukkig maar, dan kun je tenminste nog een beetje veilig over straat, vast lastig daar leven met die beperkte veiligheidquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, die regel is een paar maanden geleden ingevoerd.
Daar draait nu net dit hele topic om.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag, beantwoord nou eens met ja of nee, want het doet er niet toe of het criminele feiten zijn.
Nee, je bent schuldig of je bent onschuldig. Een rechter kan je schuldig of onschuldig bevinden, maar dat staat in principe los van de werkelijke schuldvraag.quote:Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Dat is een persoonlijke opvatting. En als je het geweldsmonopolie van de politie bekijkt, zijn zij behept met het opsporen en zoveel mogelijk tegengaan van criminaliteit. Dat gebeurt nu veel te weinig, met name omdat criminelen wegkomen door het gebruik van ongeregistreerde prepaidkaarten. Daar wil men nu iets aan doen.quote:en tot die tijd hoort de overheid zich zoveel mogelijk buiten het leven van burgers te houden.
De War on Drugs staat hierbuiten.quote:AannamesNet als de aanname dat de war on drugs, drugsgebruik zou uitroeien. Als er namelijk iets is dat de menselijke geschiedenis heeft bewezen dan is het dat criminelen vele malen slimmer en inventiever werken dan overheden.
Geweldmonopolie=/=het recht om zich met het leven van niet veroordeelde burgers te bemoeien.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaadt het niet, john. We hebben er met zijn allen voor gekozen de politie het geweldsmonopolie te verschaffen. Nu vragen ze om een kleine meewerkende bijdrage van de bevolking en dan geef je zogenaamd niet thuis. Of in gesprek, zo je wil.
Dan wel ja, maar in heel veel steden kun je gewoon anoniem inloggen. Op stads wifi.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou stel je hebt nou via je provider een inlogcode gekregen ik noem maar eens eentje ziggo, die is niet in de buurt maar wel heb je die op je telefoonstaan.
Dat is een unieke id en volgens mij kunnen ze je daarop terug vervolgen.
Ik ben immer parnoide, en zoek me overal maar dan ook overal wat achter!
Bron dat de criminaliteit omlaag is gegaan?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, die regel is een paar maanden geleden ingevoerd.
Er zijn camera's, of die van het reisbureau zijn, zou ik je niet kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan kun je tenminste nog een beetje veilig over straat, vast lastig daar leven met die beperkte veiligheidHebben ze daar ook al ANVR camera's?
Ze bemoeien zich toch ook niet met je telefoon abbo?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Geweldmonopolie=/=het recht om zich met het leven van niet veroordeelde burgers te bemoeien.
Zit jij in Colombiaquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn camera's, of die van het reisbureau zijn, zou ik je niet kunnen zeggen.
Inderdaad is de veiligheid enorm toegenomen maar is er nog een lange weg te gaan om de burgers van Colombia veilig over straat te laten gaan.
Er wordt niet bemoeid met jouw leven, een simpele registratie is genoeg.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Geweldmonopolie=/=het recht om zich met het leven van niet veroordeelde burgers te bemoeien.
ANPR, mijn foutquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn camera's, of die van het reisbureau zijn, zou ik je niet kunnen zeggen.
Inderdaad is de veiligheid enorm toegenomen maar is er nog een lange weg te gaan om de burgers van Colombia veilig over straat te laten gaan.
Camera's hebben zowel een preventieve als een effectieve als een veroordelingsfunctie. Ze zijn de ogen van de politie die niet op alle plekken tegelijk kan zijn.quote:
Geef gewoon antwoord manquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar draait nu net dit hele topic om.
Kijk jij wilt gelijk de hele wet inclusief grondwet en EVRM in de wind slaan, zeg dat dan meteen.quote:[..]
Nee, je bent schuldig of je bent onschuldig. Een rechter kan je schuldig of onschuldig bevinden, maar dat staat in principe los van de werkelijke schuldvraag.
Dat is geen persoonlijke opvatting, dat staat letterlijk in de wetquote:[..]
Dat is een persoonlijke opvatting. En als je het geweldsmonopolie van de politie bekijkt, zijn zij behept met het opsporen en zoveel mogelijk tegengaan van criminaliteit. Dat gebeurt nu veel te weinig, met name omdat criminelen wegkomen door het gebruik van ongeregistreerde prepaidkaarten. Daar wil men nu iets aan doen.
Hoe wil jij de overheid inventiever en slimmer maken door prepaids te verbieden, de overheid kan alleen maar achter de feiten aanlopen simpelweg omdat ze criminelen en technologie niet kunnen voorspellen.quote:[..]
De War on Drugs staat hierbuiten.
Het gaat er dan dus ook om de overheden slimmer en inventiever te maken om die voorsprong die criminelen hebben te verkleinen en zo (ook jouw!) veiligheid vergroten.
Ja en dat lijkt me ook wel terecht echter mijn telefoonnr met adres etc vind ik weer niet kunnen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Camera's hebben zowel een preventieve als een effectieve als een veroordelingsfunctie. Ze zijn de ogen van de politie die niet op alle plekken tegelijk kan zijn.
Sinds er camera's in het OV geinstalleerd werden, is de criminaliteit er drastisch gedaald. Pure winst voor de onschuldige burgers die verder van die camera's geen last hebben.
Om maar weer eens serieus ontopic te reageren. camera's in het OV kan ik me nog wel voorstellen. Maar vergeleken met het aantal in beeld te brengen gebieden is er natuurlijk geen vergelijking te trekken tussen COL en NL. In Nederland is elke cm2 in kaart gebracht. Ik verwacht dat het daar niet zo zal zijn en ze vermoedelijk niet aan elke boom in de jungle een camera ophangen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Camera's hebben zowel een preventieve als een effectieve als een veroordelingsfunctie. Ze zijn de ogen van de politie die niet op alle plekken tegelijk kan zijn.
Sinds er camera's in het OV geinstalleerd werden, is de criminaliteit er drastisch gedaald. Pure winst voor de onschuldige burgers die verder van die camera's geen last hebben.
Daar is Nederland al hard mee bezig heb ik gemerkt. Zo kon ik niet bij de MarQt kopen (mocht ik dat willen) en ook de kaarten voor ADE kon ik niet afrekenen. Ik moest 20 minuten in de rij staan de OV-chipkaart op te laden bij de balie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zullen we fysiek geld ook maar afschaffen? Zo kunnen alle transacties goed gemonitord worden.
Als de overheid wil dan kunnen ze gewoon de gps van je telefoon volgen hoor.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:15 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze bemoeien zich toch ook niet met je telefoon abbo?
Sta je ook met naam en toenaam bekend, nog nooit onterecht last mee gehad.
Hoeveel procent van de ongeregistreerde telefoons zullen daadwerkelijk gebruikt worden door criminelen? Lekker spelen met nietszeggende statistiek dat. Zelfs al zou iedere toestel in de wereld verplicht geregistreerd staan dan zou het oplossingspercentage niet naar 50% gaan, het zou mij verbazen als het zelfs maar met twee procent omhoog gaat. Het enige wat je in de hand werkt is tunnelvisie bij opsporing, iets waar onze justitie sowieso nogal last van heeft.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
85% van de criminelen gebruiken ongeregistreerde telefoons en dat zijn alleen nog maar de criminelen die gepakt zijn. Het werkelijke aantal ligt dus nog veel hoger, anders waren die allang gepakt.
Het is inderdaad van de zotte dat mensen bang zijn dat we gechipped zouden worden bij de geboorte als we vrijwillig al zo een chip bij ons dragen en er zelfs blij mee zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:
Je trolt. Toch?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar is Nederland al hard mee bezig heb ik gemerkt. Zo kon ik niet bij de MarQt kopen (mocht ik dat willen) en ook de kaarten voor ADE kon ik niet afrekenen. Ik moest 20 minuten in de rij staan de OV-chipkaart op te laden bij de balie.
Die kleine ongemakken zullen we moeten accepteren, wil Nederland een veilig beschaafd modern land zijn.
Ja er wordt wel bemoeid met mijn leven, ik kan niet meer de KEUZE maken om prepaid te bellenquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er wordt niet bemoeid met jouw leven, een simpele registratie is genoeg.
Zo is het ook niet toegestaan ongeregistreerde wapens te bezitten. Daar hoor ik je niet over.
Dat moge toch onderhand wel duidelijk zijnquote:
Volgens mij niet alleen je gps maar ook je telefoon signaal, maar ik denk het is ze te omslachtig en ze willen het gemakkelijker als het zou kunnen immers!quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als de overheid wil dan kunnen ze gewoon de gps van je telefoon volgen hoor.
Mijn gordijnen hebben geen criminele functie. Prepaidkaarten die niet op naam staan hebben dat wel, zie de OP.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord manJe draait er om heen.
Onze voorvaderen hadden niet kunnen vermoeden hoe slecht het met het oplossingspercentage van de criminaliteit gesteld zou zijn. Daar kunnen we met een kleine bijdrage iets heel groots aan doen.quote:Kijk jij wilt gelijk de hele wet inclusief grondwet en EVRM in de wind slaan, zeg dat dan meteen.
Onze voorvaderen hebben gevochten voor bepaalde grondrechten en nu wil men ze gewoon maar afstaan alsof het niks is.
Dat valt anders niet op te maken uit de hoeveelheid belasting die betaald dient te worden. En gelukkig maar, want de overheid zorgt voor de veiligheid van haar burgers dankzij die belasting.quote:Dat is geen persoonlijke opvatting, dat staat letterlijk in de wet
Blijkbaar vraagt de politie er direct om en ziet ze het als een uitgelezen kans het oplossingspercentage omhoog te krijgen. Dat er op andere vlakken criminelen inventiever kunnen worden sluit dat niet uit. Volgens die redenering zou de verkeerspolitie ook geen snelle auto's moeten hebben, want een crimineel kan met een Bugatti Veyron iedereen eruit rijden.quote:Hoe wil jij de overheid inventiever en slimmer maken door prepaids te verbieden, de overheid kan alleen maar achter de feiten aanlopen simpelweg omdat ze criminelen en technologie niet kunnen voorspellen.
Deze man weetquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de ongeregistreerde telefoons zullen daadwerkelijk gebruikt worden door criminelen? Lekker spelen met nietszeggende statistiek dat. Zelfs al zou iedere toestel in de wereld verplicht geregistreerd staan dan zou het oplossingspercentage niet naar 50% gaan, het zou mij verbazen als het zelfs maar met twee procent omhoog gaat. Het enige wat je in de hand werkt is tunnelvisie bij opsporing, iets waar onze justitie sowieso nogal last van heeft.
Verder is het magische woordje terrorisme ook al gevallen in het persbericht. In Nederland heb je nog steeds meer kans om de staatsloterij te winnen waarna je binnen een jaar dood gaat aan een hartaanval dan dood te gaan door een terroristische aanslag.
[..]
Het is inderdaad van de zotte dat mensen bang zijn dat we gechipped zouden worden bij de geboorte als we vrijwillig al zo een chip bij ons dragen en er zelfs blij mee zijn.
Het probleem is dat de overheid de burger niet beschermd, we creëren een schijnveiligheid waar ik oprecht durf te beweren dat er simpelweg een oorlog tegen de burger gaande is. Op de een of andere manier wilt de overheid controle hebben over ieder detail over ons leven en op zijn minst ieder detail van ons leven kunnen traceren. Waar is dat allemaal voor nodig? Het is helemaal niet nodig.
Daarnaast zal een crimineel altijd gewoon alternatieven vinden, in Mexico had zo een drugskartel zelfs gewoon een compleet eigen telefoonnetwerk opgezet om zo buiten handen van justitie te blijven. Tegenwoordig kan het wat makkelijker en kunnen ze door middel van een app op de telefoon via encrypted voip met elkaar kletsen. Waar een wil is, is een weg. En de gewone burger heeft het nakijken.
We mogen ons best wel wat drukker maken om onze privacy, het blijft een we staan erbij en kijken erna verhaaltje.
Bij mij toch niet die heb ik alleen voor mijn buitenechtelijke relatie!quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn gordijnen hebben geen criminele functie. Prepaidkaarten die niet op naam staan hebben dat wel, zie de OP.
Goede post!quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de ongeregistreerde telefoons zullen daadwerkelijk gebruikt worden door criminelen? Lekker spelen met nietszeggende statistiek dat. Zelfs al zou iedere toestel in de wereld verplicht geregistreerd staan dan zou het oplossingspercentage niet naar 50% gaan, het zou mij verbazen als het zelfs maar met twee procent omhoog gaat. Het enige wat je in de hand werkt is tunnelvisie bij opsporing, iets waar onze justitie sowieso nogal last van heeft.
Verder is het magische woordje terrorisme ook al gevallen in het persbericht. In Nederland heb je nog steeds meer kans om de staatsloterij te winnen waarna je binnen een jaar dood gaat aan een hartaanval dan dood te gaan door een terroristische aanslag.
[..]
Het is inderdaad van de zotte dat mensen bang zijn dat we gechipped zouden worden bij de geboorte als we vrijwillig al zo een chip bij ons dragen en er zelfs blij mee zijn.
Het probleem is dat de overheid de burger niet beschermd, we creëren een schijnveiligheid waar ik oprecht durf te beweren dat er simpelweg een oorlog tegen de burger gaande is. Op de een of andere manier wilt de overheid controle hebben over ieder detail over ons leven en op zijn minst ieder detail van ons leven kunnen traceren. Waar is dat allemaal voor nodig? Het is helemaal niet nodig.
Daarnaast zal een crimineel altijd gewoon alternatieven vinden, in Mexico had zo een drugskartel zelfs gewoon een compleet eigen telefoonnetwerk opgezet om zo buiten handen van justitie te blijven. Tegenwoordig kan het wat makkelijker en kunnen ze door middel van een app op de telefoon via encrypted voip met elkaar kletsen. Waar een wil is, is een weg. En de gewone burger heeft het nakijken.
We mogen ons best wel wat drukker maken om onze privacy, het blijft een we staan erbij en kijken erna verhaaltje.
De politie zal jouw neuqsletjes echt niet gaan opsporen, daar ben je niet crimineel genoeg voor, john.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij mij toch niet die heb ik alleen voor mijn buitenechtelijke relatie!
pro(ost)quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef teckna het volgende:
[..]
[..]
Nou stel ze luistere hem af en horen wat ze bij me doet en die wat dat hoort wil het ook en doet het beter als mij?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De politie zal jouw neuqsletjes echt niet gaan opsporen, daar ben je niet crimineel genoeg voor, john.
Het is met name bedoeld voor de georganiseerde criminaliteit. Die blijven nu uit handen van de hardwerkende wouten, waar dat in de toekomst veel minder mogelijk zal zijn.
Jouw gordijnen hebben net zo goed een criminele functie als jij dat zou willen, je kunt verbergen waar je mee bezig bent, hell je kunt zelfs iemand wurgen met je gordijn als je dat wiltquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn gordijnen hebben geen criminele functie. Prepaidkaarten die niet op naam staan hebben dat wel, zie de OP.
Bron dat de oplossingspercentages omlaag zijn gegaan sinds 1900?quote:[..]
Onze voorvaderen hadden niet kunnen vermoeden hoe slecht het met het oplossingspercentage van de criminaliteit gesteld zou zijn. Daar kunnen we met een kleine bijdrage iets heel groots aan doen.
Wat lul jij nou weer over belastingquote:[..]
Dat valt anders niet op te maken uit de hoeveelheid belasting die betaald dient te worden. En gelukkig maar, want de overheid zorgt voor de veiligheid van haar burgers dankzij die belasting.
Overheden dachten ook de criminaliteitscijfers naar beneden te krijgen met de war on drugsquote:[..]
Blijkbaar vraagt de politie er direct om en ziet ze het als een uitgelezen kans het oplossingspercentage omhoog te krijgen. Dat er op andere vlakken criminelen inventiever kunnen worden sluit dat niet uit. Volgens die redenering zou de verkeerspolitie ook geen snelle auto's moeten hebben, want een crimineel kan met een Bugatti Veyron iedereen eruit rijden.
In het bed van je scharrel schijten vind ik bijna crimineel worden.quote:
Maar wat nou als zijn neuqsletjes nou als slaaf verhandelde vrouwen zijn zonder dat john het weet. Dan is het weer wel crimineelquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De politie zal jouw neuqsletjes echt niet gaan opsporen, daar ben je niet crimineel genoeg voor, john.
Het is met name bedoeld voor de georganiseerde criminaliteit. Die blijven nu uit handen van de hardwerkende wouten, waar dat in de toekomst veel minder mogelijk zal zijn.
Dat konden ze in 2001 al, duurde een week maar toen kon het arrestatieteam een stel arresteren die op de Hoefkade liepen met de prepad gsm van een vriendin van me die vermoord was.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen je gps maar ook je telefoon signaal, maar ik denk het is ze te omslachtig en ze willen het gemakkelijker als het zou kunnen immers!
Nou precies. Nog een voordeel van de registratie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar wat nou als zijn neuqsletjes nou als slaaf verhandelde vrouwen zijn zonder dat john het weet. Dan is het weer wel crimineel
Ze kunnen op basis van je telefoonsignaal je gewoon vinden. Als het goed is worden die gegevens ook gewoon voor lange tijd opgeslagen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als de overheid wil dan kunnen ze gewoon de gps van je telefoon volgen hoor.
De politie niet, maar zijn vrouw of een PI misschien wel. En hoewel overspel in Nederland(pas vrij recent zelfs) niet meer strafbaar is, is dat het bijvoorbeeld in Saudi Arabië nog wel.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dan moet ie straks het gevang in en kan ie geen belasting meer betalen ten behoeve van veiligheidsmaatregelenquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou precies. Nog een voordeel van de registratie.
Zo klopt ie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:32 schreef datismijnmening het volgende:
En affaire is niet strafbaar maar kan vergaande sociale gevolgen hebben, alle reden om dat te willen vervolgen dus.
De cipiers en gevangenisdirecteur houden zo hun belangrijke baan en betalen belasting.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar dan moet ie straks het gevang in en kan ie geen belasting meer betalen ten behoeve van veiligheidsmaatregelen
Truste man, doe de gordijnen dicht.quote:
Nu je het zo stelt... misschien kan ie dan wel camera's in elkaar zetten of de date van prepaidkaarten analyseren om mogelijke terroristen te zoekenquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De cipiers en gevangenisdirecteur houden zo hun belangrijke baan en betalen belasting.
Bovendien zou john in de lik belangrijk goedkoop werk kunnen verrichten waar de samenleving ook beter van wordt.
Goeie ideeen. Mail Ivo en ome Teef. Die zijn vast geinteresseerd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nu je het zo stelt... misschien kan ie dan wel camera's in elkaar zetten of de date van prepaidkaarten analyseren om mogelijke terroristen te zoeken
Doe jij dat lekker zelf zou ik zeggen ik ben geen crimineel en weet geeneens hoe zo een ding van binnen uitziet, oei nou lieg ik heb al eens gesolliteerd als cipier of hoe heet het gevangenisbewaader.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bovendien zou john in de lik belangrijk goedkoop werk kunnen verrichten waar de samenleving ook beter van wordt.
Had ze al een PM gestuurd, die lezen hier aandachtig mee. Ivo is nu wel naar bed maar zijn stagiaire maakt aantekeningen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie ideeen. Mail Ivo en ome Teef. Die zijn vast geinteresseerd.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had ze al een PM gestuurd, die lezen hier aandachtig mee. Ivo is nu wel naar bed maar zijn stagiaire maakt aantekeningen.
Hoe ziet ze uit kan het door de beugel?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had ze al een PM gestuurd, die lezen hier aandachtig mee. Ivo is nu wel naar bed maar zijn stagiaire maakt aantekeningen.
Mwa, toch zeker 8/10, zou d'r geven. Ze heeft wel een prepaid telefoon.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe ziet ze uit kan het door de beugel?
Dat is jammer dan kan ik haar dus niet opsporen, maar ze kan mij wel vinden ik heb er namelijk geen!quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mwa, toch zeker 8/10, zou d'r geven. Ze heeft wel een prepaid telefoon.
Overheid en ICT is een ramp, dat is nog het enige positieve helaasquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:49 schreef john2406 het volgende:
Maar ik blijf bij mijn mening, ze kunnen er niet mee omgaan met al die gegevens vind ik!
Ik twijfel toch erover, als ze iets voor mij moeten zoeken ja dan zullen ze het niet kunnen?quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:55 schreef tofastTG het volgende:
De Nederlandse overheid kan helemaal niet gewoon je locatie bepalen adh. gps/triangulatie.
Als ze het kunnen, krijgen we vast een naheffing voor veiligheidshandhavingquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:55 schreef tofastTG het volgende:
De Nederlandse overheid kan helemaal niet gewoon je locatie bepalen adh. gps/triangulatie.
Haha, wat een kneus, heb je dat echt niet door?quote:Op zaterdag 1 november 2014 06:26 schreef Multivitamine het volgende:
Ik probeer te achterhalen of TS nu serieus is in dit topic of een grapje maakt. Mocht eerstgenoemde van toepassing zijn:
Wat een kneus.
GPS is passief. Dat systeem ontvangt alleen maar gegevens, dus is extern niet tracken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik twijfel toch erover, als ze iets voor mij moeten zoeken ja dan zullen ze het niet kunnen?
Maar als voor hunzelf dan denk ik toch dat het mogelijk is!
Dat lijkt me sterk.quote:
Iedereen heeft wat te verbergen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:
Tegenwoordig wordt internationaal gebruik gemaakt van IBAN nummers. Maar een internationale betaling kan 5 dagen duren. Dan is de vakantie al weer voor een groot deel voorbij.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:16 schreef Heremeteit het volgende:
Ook met een geregistreerde verbinding kun je gewoon anoniem communiceren via internet. Je maakt het mss iets lastiger maar welke crimineel trekt zich daar iets van aan.
Wat je wel bereikt is dat toeristen geen prepaid kaartje meer kunnen kopen en dus van rip-off roaming gebruik moeten maken. Maar dat zal wel het echte doel zijn, anders zou die bankoverschrijving ook vervangen kunnen worden door registratie met paspoort.
Dat is geen goed argument natuurlijk. Je privacy opgeven aan derden waarvan men zelf geen weet heeft is gewoonweg erg dom. Met andere woorden jij weet niets van de ander, maar hun wel alles van jouw. Wat klopt hier niet?quote:Bovendien: je hebt toch niets te verbergen? Ben je wellicht zelf crimineel?
Bovendien is IBAN een Europees systeem. In de meeste landen waar ze dit doen is het genoeg om te registreren met een kopie van je paspoort bij aanschaf, maar in NL moet "toevallig" het bedrijfsleven voordeel hebben. Corrupte bendequote:Op zaterdag 1 november 2014 11:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt internationaal gebruik gemaakt van IBAN nummers. Maar een internationale betaling kan 5 dagen duren. Dan is de vakantie al weer voor een groot deel voorbij.
Zelfs als ze iedereen opsluiten laten ze de bankiers en Erik Staal met rust.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:57 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfs als er alleen nog maar geregistreerde prepaidtelefoons bestaan gaat het niets veranderen aan een falend politieapparaat/falende overheid.
Klopt. En waarom zou ik niets mogen verbergen ?quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:32 schreef Accursius het volgende:
Prima plan, alleen mensen die wat te verbergen hebben gebruiken zo'n mobieltje.
Iedereen heeft wat te verbergen, en niet iedereen gebruikt zo'n mobieltje.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:32 schreef Accursius het volgende:
Fucking bull-shit.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:32 schreef Accursius het volgende:
Precies, die vindt wel weer andere manieren om anoniem te zijn. Nog even en anonimiteit is illegaal.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
Bijzonder slecht plan.
Nog meer privacy inleveren en de enige die hier niet mee zit is de crimineel.
De drempel wordt hoger. maar de echte criminelen gebruiken toch overal katvangers voor..quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
Bijzonder slecht plan.
Klopt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:23 schreef Peter het volgende:
[..]
De drempel wordt hoger. maar de echte criminelen gebruiken toch overal katvangers voor..
Dat er nog maar eens iemand komt om alarm nr te bellen omdat zijne het niet doet doordat zijn accu leeg is!quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt.
En zolang het niet strafbaar is om je telefoon uit te lenen zit hier geen enkel probleem. Desnoods loop je even bij het asielzoekerscentrum langs om te vragen wie er 50,- wil verdienen door even mee te lopen naar de AH om de hoek.
Ik mis de relevantie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat er nog maar eens iemand komt om alarm nr te bellen omdat zijne het niet doet doordat zijn accu leeg is!
Stop maar met twijfelen, het is niet mogelijk. Daar gaan eerst heel wat papiertjes en verzoeken aan vooraf. Sterker nog, de bureaucratie rondom dit soort verzoeken is een van de grootste veroorzakers van administratieve lasten bij de politie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik twijfel toch erover, als ze iets voor mij moeten zoeken ja dan zullen ze het niet kunnen?
Maar als voor hunzelf dan denk ik toch dat het mogelijk is!
Wat een nonsens, het is echt idiotie om te denken dat de typische overlast veroozakende wetsovertreder hier niet mee zit. Georganiseerde misdaad ziet hier inderdaad niet mee, maar ooit al eens nagedacht over "simpele" dealers? Wiettaxi's, illigale hoeren?quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
Bijzonder slecht plan.
Maar dan heeft de politie wel weer een aanknopingspunt, men kan dan ergens op rechercheren. Indien men dat nodig acht.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt.
En zolang het niet strafbaar is om je telefoon uit te lenen zit hier geen enkel probleem. Desnoods loop je even bij het asielzoekerscentrum langs om te vragen wie er 50,- wil verdienen door even mee te lopen naar de AH om de hoek.
Hoe is dat bij Jos van Rey gebeurd dan?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Stop maar met twijfelen, het is niet mogelijk. Daar gaan eerst heel wat papiertjes en verzoeken aan vooraf. Sterker nog, de bureaucratie rondom dit soort verzoeken is een van de grootste veroorzakers van administratieve lasten bij de politie.
De politie heeft die verzoeken ingediend en die zijn goedgekeurd?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe is dat bij Jos van Rey gebeurd dan?
Ik weet niet of ik naam trouwens juist heb.
Was dat niet de aivd?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De politie heeft die verzoeken ingediend en die zijn goedgekeurd?
Je bedoelt die mensen die voor een paar tientjes hun simkaart in de kroeg bij mij kunnen kopen, gemakkelijk verdiendquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat een nonsens, het is echt idiotie om te denken dat de typische overlast veroozakende wetsovertreder hier niet mee zit. Georganiseerde misdaad ziet hier inderdaad niet mee, maar ooit al eens nagedacht over "simpele" dealers? Wiettaxi's, illigale hoeren?
Alleen het spoor leid tot niets.quote:Maar dan heeft de politie wel weer een aanknopingspunt, men kan dan ergens op rechercheren. Indien men dat nodig acht.
Volkomen eensquote:Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef teckna het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad een goed voorbeeld, ik heb het immers niet dus ik hoef niet te zoeken!quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:08 schreef LTVDK het volgende:
Nog een reden om geen persoonlijke telefoon te hebben![]()
http://www.nu.nl/internet(...)sleuteld-derden.html
Politieke partij + locatiegegevens + onversleuteld + adverteerders, lijkt me een prima combinatie
Mezelf even quoten (quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik krijg door zulk soort topics wel zin om Enemy Of The State te kijken![]()
Of twee... Er mankeert meer dan twee dingen aan die app.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad een goed voorbeeld, ik heb het immers niet dus ik hoef niet te zoeken!
Maar wil deze partij niet ook mee regeren?
Als dan haast bij is mag er dan een steekje of twee verkeerd zitten?
Daar zijn er niet veel meer van over. Ik heb geen kwekdoos en als ik onderweg wil bellen moet ik erg lang zoeken alvorens ik een telefooncel vind. Bij ons in het dorp zijn geen telefooncellen meer.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:43 schreef Peter het volgende:
Als je anoniem wilt bellen ga je naar een telefooncel. klaar.
Ik zou ook niet weten waarom het belgedrag van mensen geheim moet blijven dus wat mij betreft: prima plan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
Geen nieuw / gek idee. In Marokko moet je bijvoorbeeld je ID overleggen bij het aanschaffen van een prepaid card. Daar zijn ze vorig jaar mee begonnen. Je moet een formulier invullen van de desbetreffende telefoonprovider, zodat de kaart dus op je naam geregistreerd wordt (geldt ook voor de prepaid telefoons). Losse verkoop van kaarten zonder registratie is niet mogelijk.
Omdat mensen het recht hebben anoniem te zijn, lijkt me. Oh maar wacht, criminelen zijn ook graag anoniem. Laten we anonimiteit dan maar gewoon verbieden.quote:Op zondag 2 november 2014 12:00 schreef incoherent het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom het belgedrag van mensen geheim moet blijven dus wat mij betreft: prima plan.
Kan iemand me uitleggen waar die 10.000 telefoonstaps dan op zijn gezet?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de Nederlandse politie gebruikt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een prepaidtelefoon die niet is geregistreerd.
Je hebt niks te verbergen?quote:Op zondag 2 november 2014 12:00 schreef incoherent het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom het belgedrag van mensen geheim moet blijven dus wat mij betreft: prima plan.
Dat de regering ziet wat je doet is 1 ding. Dat de buurtcrimineel ook je huis in kan is natuurlijk niet de bedoelingquote:Op zondag 2 november 2014 12:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je hebt niks te verbergen?
Dan zul je ook wel geen sloten op je deur hebben.
Nou, ze zullen hier wel van balen...quote:Op zondag 2 november 2014 12:43 schreef 1Liner het volgende:
Kan iemand me uitleggen waar die 10.000 telefoonstaps dan op zijn gezet?
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.78677474,d.ZGU (PDF alert).quote:Door het gebruik van prepaid SIM-kaartjes is
het bijzonder makkelijk om anoniem te bellen.
Valt mee, tappen kan wel, identificatie van de beller is lastiger...quote:Op zondag 2 november 2014 13:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, ze zullen hier wel van balen...
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.78677474,d.ZGU (PDF alert).
quote:Aan vaste en mobiele
telefoonverbindingen op basis van een abonnement hangen vaak deze identificerende
gegevens vast. Bij prepaid telefoonnummers is dat anders. Deze staan wel in het CIOT, maar
er hangen vaak geen identificerende gegevens aan. Wel staat in het CIOT bij welke
aanbieder het telefoonnummer is uitgegeven. Verdachten maken vaak gebruik van prepaid
telefoonnummers, hetgeen de identificatie van deze personen bemoeilijkt. Een respondent
zegt hierover:
“Het zijn allemaal prepaids. Negentig procent van wat wij tappen is prepaid. De laatste
keer dat ik een vast nummer heb getapt is ook al jaren terug ofzo.” - OvJ
En ook dat zal niet lastig zijn lijkt me achteraf alles bellen en vragen wie het was waarmee ze gebeld hebben!quote:Op zondag 2 november 2014 13:29 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Valt mee, tappen kan wel, identificatie van de beller is lastiger...
[..]
Het is vooral het omgekeerde. Ze weten wie ze willen tappen maar kennen zijn nummer(s) niet.quote:Op zondag 2 november 2014 18:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
En ook dat zal niet lastig zijn lijkt me achteraf alles bellen en vragen wie het was waarmee ze gebeld hebben!
Zit er altijd eentje bij die niet mondig is en zich laat overbluffen!
Volgens mij hebben ze het liefste dat ze alles in hun schoot geworpen word. LOL.quote:Op zondag 2 november 2014 19:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is vooral het omgekeerde. Ze weten wie ze willen tappen maar kennen zijn nummer(s) niet.
Ik weet nou even niet of je nu serieus of sarcastisch bezig bent...quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat men in sommige andere landen nog achterlijker beleid hanteert maakt het natuurlijk niet opeens 'oke'.quote:Op zondag 2 november 2014 12:22 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat de politie van plan is in Nederland is nog mild vergeleken met andere landen.
Dan is het goed.quote:Op zondag 2 november 2014 20:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik weet nou even niet of je nu serieus of sarcastisch bezig bent...
Gewoon stemidentificatie gebruiken, en natuurlijk iedere burger verplichten een aantal zinnen in te spreken bij het afhalen van een id-kaart...quote:Op zondag 2 november 2014 18:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
En ook dat zal niet lastig zijn lijkt me achteraf alles bellen en vragen wie het was waarmee ze gebeld hebben!
Zit er altijd eentje bij die niet mondig is en zich laat overbluffen!
Ja en dan zijn die zinnen dan meteen daar waar ze wezen moeten of moeten die eerst nog door een stel handen?quote:Op maandag 3 november 2014 00:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon stemidentificatie gebruiken, en natuurlijk iedere burger verplichten een aantal zinnen in te spreken bij het afhalen van een id-kaart...
quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Hoe denken jullie er over?
Mijn eerste reactie: ik vind de privacy van de gewone burger belangrijker dan het feit dat de politie wat meer moeite moet doen om strafbare feiten op te sporen. Het is meer op gutfeeling gebaseerd dan op iets anders. En op het feit dat vrijheden te voet komen van de staat en te paard weer vertrekken. Helaas is het voor serieuze zaken zelfs nodig om met encryptie te communiceren, anders loop je het risico dat buitenlandse inlichtingendiensten er mee aan de haal gaan, het Echelon (het in Engeland gevestigde afluisternetwerk van de inlichtingendiensten van de UK, de USA, Canada en Australië) zou dat in het verleden veelvuldig hebben gedaan volgens een klokkenluider die daar werkte. Nu wil de politie de ongeregistreerde prepaidtelefoon verbieden, straks ook telefoneren met encryptie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie was "Dit is een artikel van de Speld toch?" Maar helaas, het is serieus..
Ik persoonlijk vind dat een uitermate kwalijke zaak. Of om het met mijn sig te zeggen:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ook geeft het me gedachten waarin termen oprispen als "1984", "politiestaat", "veiligheid is niet maakbaar" etc. Verder creëer je mijns inziens een schijnveiligheid.
Owh, en de smoes is uiteraard weer (oa) "terrorisme"
Hoe denken jullie er over?
Ze zullen het vast wel op zo'n kansloze manier "versleutelen" dat je over een paar jaar weer hoort hoe slecht het beveiligd is en dat elke random hacker er al jarenlang ongehinderd bij kanquote:Op maandag 3 november 2014 00:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en dan zijn die zinnen dan meteen daar waar ze wezen moeten of moeten die eerst nog door een stel handen?
Ik acht mening een, ook hier die alleen op een t of d op het einde letten of iets vergeten in in zin, nog niet in staat om hun eigen achterwerk af te poetsen!
Ik heb zelfs nog niet eens een id kaart of paspoort alleen voor die regel van vingerafdrukken erbij!
Doe ik met mijn rijbewijs!quote:Op maandag 3 november 2014 01:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze zullen het vast wel op zo'n kansloze manier "versleutelen" dat je over een paar jaar weer hoort hoe slecht het beveiligd is en dat elke random hacker er al jarenlang ongehinderd bij kan
ID-kaart heb ik helaas wel met vingerafdrukken, dat kreng heb je helaas ook vaak genoeg nodig voor niet overheidszaken. Al is het alleen maar om te kunnen tonen als je wordt staande gehouden in het buitenland, of nog gebruikelijker bij het inchecken in een hotel.
Zoals bij de OV-chipkaart die door een kleuter gehackt kan worden.quote:Op maandag 3 november 2014 01:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze zullen het vast wel op zo'n kansloze manier "versleutelen" dat je over een paar jaar weer hoort hoe slecht het beveiligd is en dat elke random hacker er al jarenlang ongehinderd bij kan
Ook nog zoiets. Ze hebben jarenlang onder dwang vingerafdrukken afgenomen nog voordat het juridisch fatsoenlijk was ingevoerd. Alleen een dwaas gelooft dat ze nu braaf die vingerafdrukken hebben vernietigd.quote:ID-kaart heb ik helaas wel met vingerafdrukken, dat kreng heb je helaas ook vaak genoeg nodig voor niet overheidszaken. Al is het alleen maar om te kunnen tonen als je wordt staande gehouden in het buitenland, of nog gebruikelijker bij het inchecken in een hotel.
Rijbewijs is helaas lang niet altijd voldoende... Ben een keer staande gehouden door de Gendarmerie in Frankrijk, daar was alleen mijn rijbewijs toch echt niet voldoenquote:Op maandag 3 november 2014 01:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe ik met mijn rijbewijs!
Buitenland heb ik allang niet meer gezien, behalve voor een volle tank te gaan halen en meteen boodschappen.
Wat dacht je van de DigiD gegevens die nog net niet open op straat lagen bij een hoop gemeenten afgelopen weekquote:Op maandag 3 november 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals bij de OV-chipkaart die door een kleuter gehackt kan worden.
Dat is dus wat ik bedoel en dat zijn nog maar de dingen welke aan het licht komen, het puntje van de ijsberg naar mijn idee dus.quote:Op maandag 3 november 2014 01:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat dacht je van de DigiD gegevens die nog net niet open op straat lagen bij een hoop gemeenten afgelopen week
NWS / DigiD honderdduizenden Nederlanders slecht beschermd
Het is al vele jaren bekend dat de DigiD zo lek is als een mandje. Toch moet je die blijven gebruiken. Dat hebben we allemaal te danken aan gepruts van de overheid. Er zijn zat bedrijven die fatsoenlijk zo'n systeem kunnen opzetten (zo moeilijk is het niet) maar die bedrijven krijgen dit soort opdrachten niet. De bedrijven die een mooi verhaaltjes kunnen schrijven voor de verplichte aanbestedingsprocedure en wiens baas een vriendje is van een bewindspersoon of een hoge ambtenaar krijgt de opdracht en die bewindspersonen en hoge ambtenaren kan je wijsmaken dat een computer ontploft als je op de verkeerde knop duwt.quote:Op maandag 3 november 2014 01:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat dacht je van de DigiD gegevens die nog net niet open op straat lagen bij een hoop gemeenten afgelopen week
Tevens ook een lichtpuntje (voor nu), heel de infrastructuur om alle data goed te ordenen en aan personen te koppelen is zo hopeloos slecht dat de overheid waarschijnlijk een hoop kwijt raakt of onbruikbaar is.quote:Op maandag 3 november 2014 01:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoel en dat zijn nog maar de dingen welke aan het licht komen, het puntje van de ijsberg naar mijn idee dus.
Ik voor mij kan je alleen maar gelijk geven, naar mijn idee gaan ze ervanuit dat ze alles in de schoot geworpen word. Schrijf ik het alweer een keer.quote:Op maandag 3 november 2014 01:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tevens ook een lichtpuntje (voor nu), heel de infrastructuur om alle data goed te ordenen en aan personen te koppelen is zo hopeloos slecht dat de overheid waarschijnlijk een hoop kwijt raakt of onbruikbaar is.
Uit dit artikel blijkt al duidelijk wat het probleem is: de procedures. Een bedrijf wat gespecialiseerd is in dit soort beveiliging begrijpt dat de mens de zwakke schakel is. Je kan het technisch nog zo goed maken, als je het zo opzet dat gepruts van een ambtenaar die niets van ICT begrijpt ervoor zorgt dat je gemakkelijk een fout kan exploiteren dan is het zo lek als een mandje. Een bedrijf wat meer ervaring heeft in dit soort beveiliging weet hoe je daar maatregelen tegen neemt en had ervoor gezorgd dat ambtenaren gedwongen worden om dusdanig te handelen - wat betreft de DigiD - dat ze niet dergelijke fouten kunnen maken.quote:Op maandag 3 november 2014 01:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoeveel wachtworoden zou zo iemand moeten onthouden en dan alleen al voor zijn werk, die prive die laat ik dan eens buiten beschouwing.quote:Op maandag 3 november 2014 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uit dit artikel blijkt al duidelijk wat het probleem is: de procedures. Een bedrijf wat gespecialiseerd is in dit soort beveiliging begrijpt dat de mens de zwakke schakel is. Je kan het technisch nog zo goed maken, als je het zo opzet dat gepruts van een ambtenaar die niets van ICT begrijpt ervoor zorgt dat je gemakkelijk een fout kan exploiteren dan is het zo lek als een mandje. Een bedrijf wat meer ervaring heeft in dit soort beveiliging weet hoe je daar maatregelen tegen neemt en had ervoor gezorgd dat ambtenaren gedwongen worden om dusdanig te handelen - wat betreft de DigiD - dat ze niet dergelijke fouten kunnen maken.
Bijna iedere gemeente in Nederland heeft een website waar met een DigiD ingelogd kan worden, dit om bijvoorbeeld een vergunning aan te vragen. De kwetsbare gemeenten maken gebruik van een computerprogramma die bij aanschaf beveiligd is met standaard logingegevens. Deze staan openbaar vermeld op internet. De 24 gemeenten die gebruik maken van dit computerprogramma hebben hun wachtwoorden niet gewijzigd. Bij 12 van deze 24 gemeenten plus twee andere instanties, bleek de koppeling naar de DigiD-inlogpagina bar slecht beveiligd te zijn en dus makkelijk te hacken.
Dit is echt amteurisme van de hoogste orde (of laagste orde?) en direct het softwarebedrijf aan te rekenen wat de DigiD heeft geïmplementeerd. Zelfs ik - een gewone gebruiker - heb mijn router beveiligd met een wachtwoord. Je wil niet weten bij hoeveel mensen je op de router kan door 1234 als wachtwoord in te type.
Het is ook mijn stille hoop dat ze echt zó incompetent zijn. Voor hetzelfde geld hebben ze achter de schermen alles zo goed op orde dat eenieder die zich kritisch heeft uitgelaten in dit topic nu een markering bij zijn naam heeft staan in z'n dossier.quote:Op maandag 3 november 2014 01:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik voor mij kan je alleen maar gelijk geven, naar mijn idee gaan ze ervanuit dat ze alles in de schoot geworpen word. Schrijf ik het alweer een keer.
Controle is ver te zoeken vind ikzelf, een wet is sneller en dan eventueel gewoon een andere eroverheen dan zou het toch moeten lukken is het niet?
Is ook een gevolg van bezuinigen door te automatiseren, de computer houdt de data wel bij en één of andere incompetente ambtenaar die houdt het allemaal bij. Ook nog steeds zo extreem krom dat ze zulk soort dingen uitbesteden aan externe partijen (veiligheidsrisico, backdoors), maar ja, anders moeten ze weer mensen aannemenquote:Op maandag 3 november 2014 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uit dit artikel blijkt al duidelijk wat het probleem is: de procedures. Een bedrijf wat gespecialiseerd is in dit soort beveiliging begrijpt dat de mens de zwakke schakel is. Je kan het technisch nog zo goed maken, als je het zo opzet dat gepruts van een ambtenaar die niets van ICT begrijpt ervoor zorgt dat je gemakkelijk een fout kan exploiteren dan is het zo lek als een mandje. Een bedrijf wat meer ervaring heeft in dit soort beveiliging weet hoe je daar maatregelen tegen neemt en had ervoor gezorgd dat ambtenaren gedwongen worden om dusdanig te handelen - wat betreft de DigiD - dat ze niet dergelijke fouten kunnen maken.
Bijna iedere gemeente in Nederland heeft een website waar met een DigiD ingelogd kan worden, dit om bijvoorbeeld een vergunning aan te vragen. De kwetsbare gemeenten maken gebruik van een computerprogramma die bij aanschaf beveiligd is met standaard logingegevens. Deze staan openbaar vermeld op internet. De 24 gemeenten die gebruik maken van dit computerprogramma hebben hun wachtwoorden niet gewijzigd. Bij 12 van deze 24 gemeenten plus twee andere instanties, bleek de koppeling naar de DigiD-inlogpagina bar slecht beveiligd te zijn en dus makkelijk te hacken.
Dit is echt amteurisme van de hoogste orde (of laagste orde?) en direct het softwarebedrijf aan te rekenen wat de DigiD heeft geïmplementeerd. Zelfs ik - een gewone gebruiker - heb mijn router beveiligd met een wachtwoord. Je wil niet weten bij hoeveel mensen je op de router kan door 1234 als wachtwoord in te type.
Als ze het in ieder geval zouden uitbesteden aan een competente externe partij dan zou het risico nog beperkt zijn maar kom op, het standaard wachtwoord houden is zo verschrikkelijk idioot, daar zijn geen woorden voor. Voor zulke mensen zouden bepaalde middeleeuwse straffen in ere hersteld mogen worden. Ik denk dan natuurlijk aan de schandpaal en rotte eieren en beschimmelde tomaten, niet aan de gruwelijkere middeleeuwse straffen.quote:Op maandag 3 november 2014 01:36 schreef LTVDK het volgende:
Is ook een gevolg van bezuinigen door te automatiseren, de computer houdt de data wel bij en één of andere incompetente ambtenaar die houdt het allemaal bij. Ook nog steeds zo extreem krom dat ze zulk soort dingen uitbesteden aan externe partijen (veiligheidsrisico, backdoors), maar ja, anders moeten ze weer mensen aannemen
Terwijl dat zo enorm makkelijk is op te lossen, laat ze één keer met het standaardwachtwoord inloggen en het verplicht veranderen en het probleem is al grotendeels opgelost. Maarja, 1234 onthoudt zo lekker makkelijkquote:Op maandag 3 november 2014 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als ze het in ieder geval zouden uitbesteden aan een competente externe partij dan zou het risico nog beperkt zijn maar kom op, het standaard wachtwoord houden is zo verschrikkelijk idioot, daar zijn geen woorden voor. Voor zulke mensen zouden bepaalde middeleeuwse straffen in ere hersteld mogen worden. Ik denk dan natuurlijk aan de schandpaal en rotte eieren en beschimmelde tomaten, niet aan de gruwelijkere middeleeuwse straffen.
Zo denk ik ook wel maar dan nog die wat het invoeren hadden het kunnen merken en in kunnen grijpen.quote:Op maandag 3 november 2014 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als ze het in ieder geval zouden uitbesteden aan een competente externe partij dan zou het risico nog beperkt zijn maar kom op, het standaard wachtwoord houden is zo verschrikkelijk idioot, daar zijn geen woorden voor. Voor zulke mensen zouden bepaalde middeleeuwse straffen in ere hersteld mogen worden. Ik denk dan natuurlijk aan de schandpaal en rotte eieren en beschimmelde tomaten, niet aan de gruwelijkere middeleeuwse straffen.
Fortuyn van Gogh complot 9/11quote:Op maandag 3 november 2014 01:36 schreef LTVDK het volgende:
(Hallo jongens en meiden van AIVDlezen jullie gezellig mee! Kom ander morgen even een lekker bakje koffie doen en dan nemen we samen mijn browsergeschiedenis door om te kijken of ik geen terrorist ben. Als jullie lief zijn dan krijgen jullie een lekker chocolaatje
)
Qua zwakke schakels zit ik dan ook in de knoei met technologische singulariteit. Dat zou aan de ene kant zulke fouten onmogelijk maken, aan de andere kant de mens in zijn geheel overbodig makenquote:Op maandag 3 november 2014 01:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel wachtworoden zou zo iemand moeten onthouden en dan alleen al voor zijn werk, die prive die laat ik dan eens buiten beschouwing.
En zelfs al moet ik mijn wachtwoord veranderen kan ik het weer terug veranderen in wat het was!
Daar gaat het fout als ze dus weten dat de mens de zwake schakel is kunnen ze hem daarop attenderen en als hij het niet beter beveiligd vliegt hij eruit!
Maar ik weet nu wel dat ik mijn router wachtwoord moet veranderen, dankje wel ervoor!
Best een prima film jaquote:Op maandag 3 november 2014 01:50 schreef john2406 het volgende:
Deze schijnt leuk te wezen?
Autómata (2014) - IMDb
Je hebt hem al gezien?quote:Op maandag 3 november 2014 01:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Best een prima film ja, soort minder overdreven versie van I, Robot.
Maar voor dit topic zou ik eerder Enemy Of The State, Minority Report en zelfs Terminator aanraden
Ik zal vast niet de enige zijn die kort na het klokkenluiden van Snowden direct aan Enemy of the State dacht. Angstaanjagend hoe actueel die film is. Het klopt gewoon perfect wat ze in die film afschilderden. Nu ja, in het echt heeft de NSA geen zware jongens in dienst die mensen vermoorden (de CIA welquote:Op maandag 3 november 2014 01:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Best een prima film ja, soort minder overdreven versie van I, Robot.
Maar voor dit topic zou ik eerder Enemy Of The State, Minority Report en zelfs Terminator aanraden
Internetquote:
Heb em gisteren dan ook weer bekeken, zie mijn quote een paar pagina's terugquote:Op maandag 3 november 2014 01:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal vast niet de enige zijn die kort na het klokkenluiden van Snowden direct aan Enemy of the State dacht. Angstaanjagend hoe actueel die film is. Het klopt gewoon perfect wat ze in die film afschilderden. Nu ja, in het echt heeft de NSA geen zware jongens in dienst die mensen vermoorden (de CIA wel) maar buiten dat, heel dat verhaal van overheden die hun macht misbruiken (omdat het kan!) en die zoveel mogelijk data blijven verzamelen klopt als een bus.
Niet verrassend, eind jaren 90/begin jaren 0 was het al bekend dat het Echelon enorm veel misbruik maakte van de verzamelde data. In een zeer populaire serie die de omroep ABC praktisch redde (Alias) hadden ze er zelfs nog een paar afleveringen aan gewijd.
ID-kaart kan sinds een tijdje ook zonder vingerafdrukken, ik heb er speciaal voor gewacht.quote:Op maandag 3 november 2014 00:55 schreef john2406 het volgende:
Ik heb zelfs nog niet eens een id kaart of paspoort alleen voor die regel van vingerafdrukken erbij!
Dan moet je wel de luxe hebben dat je kan wachten. Ik ben er niet vies van om een half jaar later pas de kaart te verlengen maar dan moet je die in de tussentijd niet nodig hebben.quote:Op maandag 3 november 2014 19:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
ID-kaart kan sinds een tijdje ook zonder vingerafdrukken, ik heb er speciaal voor gewacht.
http://www.rijksoverheid.(...)vingerafdrukken.html
Paspoort was een jaar verlopen toen ik afgelopen zomer een nieuwe ID aanvroeg.quote:Op maandag 3 november 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan moet je wel de luxe hebben dat je kan wachten. Ik ben er niet vies van om een half jaar later pas de kaart te verlengen maar dan moet je die in de tussentijd niet nodig hebben.
Heel goed, meer mensen zouden dat moeten doen.quote:Op maandag 3 november 2014 19:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Paspoort was een jaar verlopen toen ik afgelopen zomer een nieuwe ID aanvroeg.
Doen ze op veel plekken niet zo moeilijk om.
Van mij kunnen ze aan het gas met hun verplichte vingerafdrukken.
Van mij mogen ze gerust de vingerafdrukken hebben, sta toch nergens bekend ermee, maar an wil ik dat papiertje of paspoort dus wel voorniks hebben!quote:Op maandag 3 november 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel goed, meer mensen zouden dat moeten doen.
Ze naaien je echter wel want de geldigheid van de nieuwe is x jaar nadat de vorige was verlopen en niet X jaar nadat de nieuwe is ingegaan. Weer even 40-40 Euro dokken voor een papiertje wat nog geen 5 Euro kost en waarmee je niet eens naar buiten de EU mag reizen, op een paar uitzonderingen na.
Of 50+ Euro dokken voor een paspoort.
Ik heb geen moeite met leges hoor maar doe dat voor zaken die je kan vermijden, zoals een hond of een kat, niet voor zaken die verplicht zijn.
Epic fail in 3, 2, 1...quote:De Nederlandse overheid heeft een app uitgebracht waarmee gebruikers een veilige kopie van hun identiteitsbewijs kunnen maken.
De app heet KopieID en is sinds kort gratis beschikbaar voor zowel iOS, Android als Windows Phone.
Met KopieID kunnen gebruikers hun identiteitsbewijs inscannen en dit vervolgens bewerken om de kopie beter te beschermen tegen identiteitsfraude.
Dit door onder meer gevoelige informatie zoals het burgerservicenummer door te strepen en er een datum en bestemming aan toe te voegen, zodat de kopie enkel bruikbaar is voor de ontvanger.
Vervolgens is het document direct te versturen, bijvoorbeeld per mail, of op te slaan op de telefoon of tablet zelf.
De KopieID-app maakt onderdeel uit van een voorlichtingscampagne van het ministerie van Binnenlandse Zaken om identiteitsfraude tegen te gaan.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)entiteitsfraude.html
Dit gaat volgens mij we goed komen toch, een ezel stoot zich immers maar een keer aan dezelfde steen toch?quote:Op maandag 3 november 2014 23:32 schreef LTVDK het volgende:
Dit kan natuurlijk op geen enkele manier hoe dan ook fout gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |