abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146174238
quote:
De politie wil het gebruik van niet-geregistreerde prepaidtelefoons in Nederland verbieden, omdat de anonieme simkaarten veelvuldig worden gebruikt door criminelen.
Dat meldt All About Phones op basis van een intern rapport van de politie.

Het Ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt tegenover NU.nl dat het rapport inderdaad bij het ministerie in behandeling is.

Niet-geregistreerde prepaidsimkaarten, die met simlockvrije telefoons worden gebruikt, kunnen op veel plekken worden gekocht. Volgens de Nederlandse politie gebruikt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een prepaidtelefoon die niet is geregistreerd.

"Niet-geregistreerde prepaidtelefoons worden vaak gebruikt bij het plegen van misdrijven", schrijft de politie in het rapport. "Denk hierbij niet alleen aan mensenhandel, heling, vuurwapen- en drugscriminaliteit, inbraken, babbeltrucs, fraude en afpersing, maar ook aan het beramen van terroristische acties."

Registeren

De Nederlandse politie wil dat prepaidtelefoons pas werken na registratie bij de telecomprovider en betaling per bankoverschrijving. Deze maatregel moet anoniem gebruik van prepaidtelefoons voorkomen.

Daarnaast wil de politie het gebruik van niet-geregisteerde prepaidtelefoons in Nederland in zijn geheel verbieden. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie buigt zich op dit moment over dat verzoek.

In onder andere Duitsland is het reeds verplicht om een prepaidsimkaart te registeren.

Door: NU.nl/Daniël Verlaan

http://www.nu.nl/gadgets/(...)foons-verbieden.html
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn eerste reactie was "Dit is een artikel van de Speld toch?" Maar helaas, het is serieus..

Ik persoonlijk vind dat een uitermate kwalijke zaak. Of om het met mijn sig te zeggen:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin

Ook geeft het me gedachten waarin termen oprispen als "1984", "politiestaat", "veiligheid is niet maakbaar" etc. Verder creëer je mijns inziens een schijnveiligheid.

Owh, en de smoes is uiteraard weer (oa) "terrorisme" :r
Hoe denken jullie er over?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146174263
Ok.
nee
  zaterdag 1 november 2014 @ 00:27:07 #3
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146174278
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Terecht.

Stel je voor dat jij slachtoffer wordt van een crimineel die met een ongeregistreerde prepaidtelefoon zijn matties wist te bellen.

Dan piep je wel anders.
Een mooi politiek tegenargument het persoonlijk maken of dat dit jou persoonlijk kan gebeuren, dus op de persoonlijk angst aanspreken.

Maar waarom moet men als meerderheid zijn privacy opgeven tegen een groep die behoort tot de minderheid. Dat is bijna het tegengestelde van democratie
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_146174376
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:27 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Een mooi politiek tegen argument het persoonlijk maken of dat dit jou persoonlijk kan gebeuren, dus op de persoonlijk angst aanspreken.
De persoonlijke argumenten zijn dan ook de beste. Stel dat het jou overkomt.

quote:
Maar waarom moet men als meerderheid zijn privacy opgeven tegen een groep die behoort tot minderheid. Dat is bijna het tegengestelde van democratie
Democratie heeft niets met meerderheid versus minderheid te maken, maar is een politiek systeem. Niet het enige mogelijke overigens.

Privacy? Een overgewaardeerd en vaak verkracht woord.

De politie vraagt er zelf om en ze zullen er dus grondig onderzoek naar gedaan hebben. In andere landen zal het al toegepast worden en zo de criminaliteit die de pan uitrees tot een minimum beperkt hebben.

Bovendien: je hebt toch niets te verbergen? Ben je wellicht zelf crimineel?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:33:24 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174459
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ripdeals, liquidaties, woningovervallen, inbraken, roofovervallen...

Allemaal te voorkomen met deze goede maatregel.
Maar hoe beschermt de overheid mij van onheil die niet door criminelen wordt veroorzaakt. Hoe voorkomen ze dat ik niet mijn nek breek tijdens het glazenwassen, of mijn kleine teen stoot tegen de hoek van de tafel. We moeten gewoon allemaal in een huis leven zonder hoeken of dingen waaraan je je kunt beschadigen, ook alles gelijksvloers want van een trap kun je vallen :D
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146174512
En dan nu de hamvraag: wie bezit er zelf een ongeristreerde (en dus geen gratis beltegoed ontvangen) prepaidsim?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146174521
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
En dan nu de hamvraag: wie bezit er zelf een ongeristreerde (en dus geen gratis beltegoed ontvangen) prepaidsim?
ik.
pi_146174524
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar hoe beschermt de overheid mij van onheil die niet door criminelen wordt veroorzaakt. Hoe voorkomen ze dat ik niet mijn nek breek tijdens het glazenwassen, of mijn kleine teen stoot tegen de hoek van de tafel. We moeten gewoon allemaal in een huis leven zonder hoeken of dingen waaraan je je kunt beschadigen, ook alles gelijksvloers want van een trap kun je vallen :D
Dat zijn zaken die jou zelf aangaan.

De overheid heeft ervoor gekozen het machtsmonopolie te hebben. Alleen zij mogen zich bewapenen en optreden tegen criminelen. De politie heeft die taak, jij niet.

Op alle andere vlakken zetten we de techniek in om ons leven te veraangenamen en verbeteren. Nu hebben we de kans de geweldsmonopolisten te helpen tegen de criminelen en zou het dus vreemd zijn je ineens terug te trekken vanwege een verkracht begrip als "privacy".

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:35:50 #9
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174529
quote:
Ik heb alleen een abonnement wat niet op mijn naam staat :)
_____
pi_146174559
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ik.
Opmerkelijk, jij had niet zoveel behoefte aan 10/20 euro beltegoed?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146174585
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik heb alleen een abonnement wat niet op mijn naam staat :)
Abonnement is alsnog vrij makkelijk te traceren, ook al staat het wellicht niet op jou naam. :P
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:37:44 #12
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174596
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zijn zaken die jou zelf aangaan.

De overheid heeft ervoor gekozen het machtsmonopolie te hebben. Alleen zij mogen zich bewapenen en optreden tegen criminelen. De politie heeft die taak, jij niet.

Op alle andere vlakken zetten we de techniek in om ons leven te veraangenamen en verbeteren. Nu hebben we de kans de geweldsmonopolisten te helpen tegen de criminelen en zou het dus vreemd zijn je ineens terug te trekken vanwege een verkracht begrip als "privacy".
Ik geef je helemaal gelijk, wij zijn er om het systeem te dienen, niet andersom natuurlijk, dat zou gek zijn.
_____
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:38:28 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174618
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Abonnement is alsnog vrij makkelijk te traceren, ook al staat het wellicht niet op jou naam. :P
Op m'n pa's naam met mijn bankrekening, dus ja, vrij eenvoudig te traceren :{
_____
pi_146174625
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:37 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk, wij zijn er om het systeem te dienen, niet andersom natuurlijk, dat zou gek zijn.
Het systeem dient ons en vraagt een kleine bijdrage ter medewerking. Hiermee kunnen duizenden gevallen van criminaliteit voorkomen worden. Dat wil jij liever niet?

zaterdag 1 november 2014 @ 00:38:44 #15
433749 Konijntjuh
pi_146174627
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De persoonlijke argumenten zijn dan ook de beste. Stel dat het jou overkomt.

[..]

Democratie heeft niets met meerderheid versus minderheid te maken, maar is een politiek systeem. Niet het enige mogelijke overigens.

Privacy? Een overgewaardeerd en vaak verkracht woord.

De politie vraagt er zelf om en ze zullen er dus grondig onderzoek naar gedaan hebben. In andere landen zal het al toegepast worden en zo de criminaliteit die de pan uitrees tot een minimum beperkt hebben.

Ik kan morgen ook aangereden worden, een hartaanval krijgen, dat heet leven en daar horen gevaarlijke situaties ook bij, dat is een onderdeel van het leven. Anders kan ik mij eigen beter gelijk opknopen

Criminaliteit hou je niet tegen, criminaliteit is nog ouder als de weg naar Rome, Alleen dromers en dictators denken dat ze criminaliteit kunnen uitroeien omdat dit voor hun de gemakkelijkste oplossing is.

Ik heb heel veel te verbergen
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_146174638
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:36 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Opmerkelijk, jij had niet zoveel behoefte aan 10/20 euro beltegoed?
toen ik de sim aanschaftte, stond er 5 euro op.
bij registratie zou ik er 5 bij krijgen.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:39:54 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174665
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het systeem dient ons en vraagt een kleine bijdrage ter medewerking. Hiermee kunnen duizenden gevallen van criminaliteit voorkomen worden. Dat wil jij liever niet?
Ik wil wereldvrede, al zouden ze 10 camera's in mijn slaapkamer stoppen, veiligheid boven alles _O_
_____
pi_146174681
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ik kan morgen ook aangereden worden, een hartaanval krijgen, dat heet leven en daar horen gevaarlijke situaties ook bij, dat is een onderdeel van het leven. Anders kan ik mij eigen beter gelijk opknopen
Dat zou minder belastinginkomsten opleveren en zo minder geld in het laadje brengen voor de politiemacht die ons beschermt. Doe maar liever niet.

quote:
Criminaliteit hou je niet tegen, criminaliteit is nog ouder als de weg naar Rome, Alleen dromers en dictators denken dat ze criminaliteit kunnen uitroeien omdat dit voor hun de gemakkelijkste oplossing is.
Dus criminaliteitsbestrijding moeten we maar niet doen? Als we de (technische) mogelijkheden hebben, die maar niet inzetten?

quote:
Ik heb heel veel te verbergen
Verdacht.

pi_146174695
Het spreekt overigens voor zich dat de "georganiseerde criminaliteit" niet wakker ligt van deze maatregel. Simpele dealers/wiettaxi's en illegale hoeren wel.

Natuurlijk kunnen bovengenoemde ook een "katvanger" inschakelen. Maar; dat is tenminste een extra aanknopingspunt voor de politie.
pi_146174717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik wil wereldvrede,
Een nobel streven. Het tegengaan van ongeregistreerde telefoons is daarbij een kleine stap.

quote:
al zouden ze 10 camera's in mijn slaapkamer stoppen, veiligheid boven alles _O_
Beraam jij in jouw slaapkamer terroristische aanslagen dan?

pi_146174729
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:39 schreef marc0871 het volgende:

[..]

toen ik de sim aanschaftte, stond er 5 euro op.
bij registratie zou ik er 5 bij krijgen.
Valt mee inderdaad, maar, veel Nederlanders laten 5 euro niet liggen.
pi_146174774
Als je anoniem wilt bellen ga je naar een telefooncel. klaar.
dag
pi_146174778
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ik kan morgen ook aangereden worden
En dan ben je toch ook wel blij dat een auto een gerigstreerde eigenaar heeft?
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:43:43 #24
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174782
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een nobel streven. Het tegengaan van ongeregistreerde telefoons is daarbij een kleine stap.

[..]

Beraam jij in jouw slaapkamer terroristische aanslagen dan?
Als ik het zou willen dan kunnen ze het tenminste zien en mij tijdig berispen om mij van de misstap af te zetten, een heel goed plan dus :Y
_____
pi_146174830
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"He who trades his liberty for a little temporary safety, deserves neither and will lose both"

Wil werkelijk leven in een wereld die beperkt wordt door bangmakerij?
-XOXO-
pi_146174834
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als ik het zou willen dan kunnen ze het tenminste zien en mij tijdig berispen om mij van de misstap af te zetten, een heel goed plan dus :Y
Laten we bij het begin beginnen. De criminelen moeten gepakt worden en hoe meer telefoons geregistreerd zijn, hoe sneller dat gaat.

Er is gekozen voor een beleid waarbij de grenzen geopend worden voor iedereen die naar Nederland wil komen, dat betekent dat we die duistere immigranten natuurlijk niet kunnen toestaan ongeregistreerd hun gevaarlijke acties uit te voeren.

pi_146174858
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou minder belastinginkomsten opleveren en zo minder geld in het laadje brengen voor de politiemacht die ons beschermt. Doe maar liever niet.

[..]

Dus criminaliteitsbestrijding moeten we maar niet doen? Als we de (technische) mogelijkheden hebben, die maar niet inzetten?

[..]

Verdacht.
Heb jij thuis gordijnen? :)
-XOXO-
pi_146174887
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

"He who trades his liberty for a little temporary safety, deserves neither and will lose both"
Dat soort quotes zijn slechts cliché. Bovendien wordt je vrijheid niet beperkt door registratie van je telefoon. Beperken IP-adressen, cookies en paspoorten jouw vrijheid?

quote:
Wil werkelijk leven in een wereld die beperkt wordt door bangmakerij?
De "bangmakerij" van een mes tussen je ribben, een ontvoering of traumatiserende roofoverval is een stuk erger dan deze prima wens van het Nederlandse politieapparaat.

pi_146174897
quote:
Libra en dan krijg ik wat ik koop dubbel erop!
pi_146174907
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:46 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Heb jij thuis gordijnen? :)
Ja, want ik wil graag uitslapen en woon op het oosten dus schijnt de zon direct mijn slaapkamer in.

pi_146174910
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laten we bij het begin beginnen. De criminelen moeten gepakt worden en hoe meer telefoons geregistreerd zijn, hoe sneller dat gaat.

Er is gekozen voor een beleid waarbij de grenzen geopend worden voor iedereen die naar Nederland wil komen, dat betekent dat we die duistere immigranten natuurlijk niet kunnen toestaan ongeregistreerd hun gevaarlijke acties uit te voeren.
Dan verzinnen ze wat anders, dan gaan ze naar het buitenland om een kofferbak vol prepaid telefoons te kopen
-XOXO-
pi_146174911
Verbieden, verbieden, verbieden, alles gewoon verbieden. Dat lost de problemen wel op.
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:47:56 #33
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174920
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad ja, die open grenzen zijn een gigantisch veiligheidsrisico :D ik stel een systeem voor waarbij iedereen bij binnenkomst van het land zich legitimeert en zijn telefoongegevens afstaat zodat ze altijd te volgen zijn. Hoe leuk zou jij het vinden als zo'n persoon bij je inbreekt terwijl het had kunnen worden voorkomen.
_____
  zaterdag 1 november 2014 @ 00:48:54 #34
433749 Konijntjuh
pi_146174948
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

[..]

Verdacht.
Lol, zoveel belasting draag ik niet af dus die paar Euro's van mij zullen ze bij de overheid echt niet missen

Criminaliteit zal er altijd blijven hoe hoog je ook je maatregelen er voor neemt zelfs in Noord Korea het voormalige Sovjet Unie en IS waar men leeft onder strikte regimes, hebben hun eigen criminelen. Dus al zet je een land vol met camera's en geef iedereen een chip in zijn lichaam, criminaliteit zal je toch wel blijven houden.

Verdacht maar onschuldig
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_146174963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Inderdaad ja, die open grenzen zijn een gigantisch veiligheidsrisico :D ik stel een systeem voor waarbij iedereen bij binnenkomst van het land zich legitimeert en zijn telefoongegevens afstaat zodat ze altijd te volgen zijn. Hoe leuk zou jij het vinden als zo'n persoon bij je inbreekt terwijl het had kunnen worden voorkomen.
Kijk, dat is nu constructief meedenken, dank daarvoor.

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:49:37 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146174980
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, want ik wil graag uitslapen en woon op het oosten dus schijnt de zon direct mijn slaapkamer in.
Jij hebt wat te verbergen!!! Als je niks te verbergen had zou je geen gordijnen nemen om je af te sluiten, misschien ben jij hier wel de terrorist :(
_____
pi_146174984
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hahaha haha een Europa vrije handel tussen die landen dus!
  zaterdag 1 november 2014 @ 00:50:48 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_146175016
Dan rij je toch gewoon even de grens over, koop je een zak vol belgische nummers, en klaar is kees..?
pi_146175038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef Astasha het volgende:
Verbieden, verbieden, verbieden, alles gewoon verbieden. Dat lost de problemen wel op.
Zeer inhoudelijk. Maar ben alsnog benieuwd, waarom is het volgens jou een waardeloze maatregel?
pi_146175053
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:48 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Lol, zoveel belasting draag ik niet af dus die paar Euro's van mij zullen ze bij de overheid echt niet missen
Dan nog zul je vrienden en familieleden hebben. Die moeten naar jouw begrafenis of crematie wat ze zuivere werktijd kost. Tijd die beter besteed kan worden aan het op gang helpen van de kwakkelende Nederlandse economie. Er moet nog 642 miljoen betaald worden en hoe kan dat nu beter en nuttiger plaatsvinden door noeste arbeid?

quote:
Criminaliteit zal er altijd blijven hoe hoog je ook je maatregelen er voor neemt zelfs in Noord Korea het voormalige Sovjet Unie en IS waar men leeft onder strikte regimes, hebben hun eigen criminelen. Dus al zet je een land vol met camera's en geef iedereen een chip in zijn lichaam, criminaliteit zal je toch wel blijven houden.
Dat is natuurlijk geen argument om niet aan criminaliteitsbestrijding te doen. Het is een gegeven dat op dit moment de politie bar weinig criminele zaken weet op te lossen. Dat is een modern beschaafd land onwaardig. Met een simpele registratie van jouw telefoon kun je bijdragen aan een nobel doel. Waarom zou je dat laten?

quote:
Verdacht maar onschuldig
Laten we daar de rechters over oordelen, jij en ik zijn slechts simpele burgers.

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:52:00 #41
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175054
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hahaha haha een Europa vrije handel tussen die landen dus!
Vrije handel, nog zoiets, wie zegt er dat de terroristen daardoor niet veel te makkelijk wapens ons land in brengen die de vredelievende burgers bedreigen :D
_____
pi_146175071
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jij hebt wat te verbergen!!! Als je niks te verbergen had zou je geen gordijnen nemen om je af te sluiten, misschien ben jij hier wel de terrorist :(
Nee, ik heb niets te verbergen, ik slaap graag ongestoord uit. :)

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 00:54:51 #43
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175148
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uitslapen! :( Er moet nog 642 miljoen worden terugverdiend ja, een goede arbeider als jij zou er dan voor de morgenstond uit moeten zijn. Als jij het al niet doet, wie dan wel? Dan pikken de criminelen straks je baan in en wordt je op straat gezet. Denk toch eens na man!
_____
pi_146175155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Vrije handel, nog zoiets, wie zegt er dat de terroristen daardoor niet veel te makkelijk wapens ons land in brengen die de vredelievende burgers bedreigen :D
Volgens mij weten ze nog niet half waar ze aan begonnen zijn!
pi_146175195
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat soort quotes zijn slechts cliché. Bovendien wordt je vrijheid niet beperkt door registratie van je telefoon. Beperken IP-adressen, cookies en paspoorten jouw vrijheid?

[..]

De "bangmakerij" van een mes tussen je ribben, een ontvoering of traumatiserende roofoverval is een stuk erger dan deze prima wens van het Nederlandse politieapparaat.
Je kunt het cliché noemen maar de meeste cliché zijn waarheid als een koe. Je hebt het steeds over kleine stukjes privacy inleveren maar als je het optelt en aan de mensen uit 1950 had verteld hoeveel privacy wij vrijwillig zouden opgeven en afstaan dan hadden ze je voor gek verklaart.

IP-adressen, cookies en paspoorten zijn noodzakelijk om het systeem te laten werken. Als jij cookies uit wilt zetten kan dat, als jij je IP wil verbergen dan kan dat, als jij niet wil reizen en geen paspoort wil dan kan dat, net als dat je er voor kunt kiezen om prepaid te bellen

Aah ja zoals het verbieden van drugs er voor heeft gezorgd dat er geen drugscriminaliteit meer is :')
Zoals de o zo fijne patriot act voor een vermindering van terrorisme heeft gezorgd :')
-XOXO-
pi_146175225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Uitslapen! :( Er moet nog 642 miljoen worden terugverdiend ja,
Niet door mij. ;)

quote:
een goede arbeider als jij zou er dan voor de morgenstond uit moeten zijn.
Heb ik geen recht op weekend?

quote:
Als jij het al niet doet, wie dan wel? Dan pikken de criminelen straks je baan in en wordt je op straat gezet. Denk toch eens na man!
Die kans lijkt me nihil. Criminelen kunnen mijn baan niet doen.

pi_146175258
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:')
Ik neem aan dat jij ook niet bloot door je huis danst met de ramen wagenwijd open zodat alle buren lekker mee kunnen genieten?
Ik neem aan dat jouw buren precies weten wat je hypotheek/salaris/banksaldo is en dat ze allemaal een kopie van jouw sekstape hebben gekregen? Nee? Dan heb je iets te verbergen en dat hoeft dus niet altijd iets strafbaars te zijn
-XOXO-
pi_146175311
Dat zei ik al in, wat was het? 1995/1996? Toen die prepaids uitkwamen, waarom niet alleen kunnen kopen met een legitimatie zodat je weet van wie dat nummer is?

Veel last van gehad in die jaren tot ongeveer 2001.

Heb het, toen al, erover gehad met politie, overheid en telecom bedrijven.

Niets uitgekomen natuurlijk, lopen 20 jaar achter de feiten aan.
pi_146175334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:55 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je kunt het cliché noemen maar de meeste cliché zijn waarheid als een koe. Je hebt het steeds over kleine stukjes privacy inleveren maar als je het optelt en aan de mensen uit 1950 had verteld hoeveel privacy wij vrijwillig zouden opgeven en afstaan dan hadden ze je voor gek verklaart.
De mensen in 1950 hadden ons ook voor gek verklaard dat we al die technologie ooit zouden kunnen hebben. Nu wordt deze technologie ingezet om criminele daden te verrichten. De overheid heeft de taak de burger te beschermen en kan technologie gebruiken om dat te bewerkstelligen.

quote:
IP-adressen, cookies en paspoorten zijn noodzakelijk om het systeem te laten werken. Als jij cookies uit wilt zetten kan dat, als jij je IP wil verbergen dan kan dat, als jij niet wil reizen en geen paspoort wil dan kan dat, net als dat je er voor kunt kiezen om prepaid te bellen
Je kunt er ook voor kiezen niet te bellen, als je het zo'n probleem vindt. Net als met paspoorten en reizen & cookies en IPs en internetten.

quote:
Aah ja zoals het verbieden van drugs er voor heeft gezorgd dat er geen drugscriminaliteit meer is :')
Jij wil een bewuste criminele daad tegen een ander (wellicht jou, denk daar eens aan!) vergelijken met het tot je nemen van genotsmiddelen waar je niets schadelijks aan anderen doet?

quote:
Zoals de o zo fijne patriot act voor een vermindering van terrorisme heeft gezorgd :')
De patriot act is een keuze geweest van de VSAmerikaanse overheid. Dit is een wens van de Nederlandse politie die als werkgebied Nederland heeft. Derhalve zijn de zaken onvergelijkbaar.

pi_146175345
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hoe weten wij dat jij niet een aanslag aan het beramen bent? Tijd voor een livestream naar Ivo Opstelten vanuit jouw slaapkamer :{w
-XOXO-
pi_146175394
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:58 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

:')
Ik neem aan dat jij ook niet bloot door je huis danst met de ramen wagenwijd open zodat alle buren lekker mee kunnen genieten?
Ik neem aan dat jouw buren precies weten wat je hypotheek/salaris/banksaldo is en dat ze allemaal een kopie van jouw sekstape hebben gekregen? Nee? Dan heb je iets te verbergen en dat hoeft dus niet altijd iets strafbaars te zijn
Dit zijn geen criminele feiten. Ik doe niemand kwaad in mijn eigen huis.

85% van de criminelen gebruiken ongeregistreerde telefoons en dat zijn alleen nog maar de criminelen die gepakt zijn. Het werkelijke aantal ligt dus nog veel hoger, anders waren die allang gepakt.

Stel dat we het oplossingspercentage naar 50% kunnen krijgen, van de huidige bedroevende 4%. Dat zou al een enorme winst zijn, toch?

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:02:41 #52
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175414
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet door mij. ;)

[..]

Heb ik geen recht op weekend?

[..]

Die kans lijkt me nihil. Criminelen kunnen mijn baan niet doen.
Jij hebt makkelijk praten, een beetje dit veilige land verlaten om ergens in onzekerheid te gaan wonen :N
_____
pi_146175460
quote:
De kerel die ik bel als ik zin heb in een snuif
pi_146175473
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De mensen in 1950 hadden ons ook voor gek verklaard dat we al die technologie ooit zouden kunnen hebben. Nu wordt deze technologie ingezet om criminele daden te verrichten. De overheid heeft de taak de burger te beschermen en kan technologie gebruiken om dat te bewerkstelligen.
[..]

Je kunt er ook voor kiezen niet te bellen, als je het zo'n probleem vindt. Net als met paspoorten en reizen & cookies en IPs en internetten.

[..]

Jij wil een bewuste criminele daad tegen een ander (wellicht jou, denk daar eens aan!) vergelijken met het tot je nemen van genotsmiddelen waar je niets schadelijks aan anderen doet?

Volgens mij komt er bij die smokkel toch echt een hoop meer bij kijken. Met een prepaid verbod ben je bezig met het bestrijden van de symptomen in plaats van het probleem bij de kern aan te pakken.

quote:
[..]

De patriot act is een keuze geweest van de VSAmerikaanse overheid. Dit is een wens van de Nederlandse politie die als werkgebied Nederland heeft. Derhalve zijn de zaken onvergelijkbaar.
Waarom is het onvergelijkbaar? De Tweede kamer kan in principe morgen eenzelfde patriot act aannemen
-XOXO-
pi_146175485
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk praten,
In een land waar de criminaliteit veel hoger is dan bij jullie? :D

quote:
een beetje dit veilige land
Hoho, er worden nog steeds heel veel criminelen niet opgepakt en dat merk je in de samenleving. Zo worden mensen nog steeds lastiggevallen door criminaliteit en denk eens aan al die juweliers die ofwel publiekelijk vernederd ofwel gedwongen worden te stoppen met hun professionele passie?

quote:
verlaten om ergens in onzekerheid te gaan wonen :N
Onzekerheid?

pi_146175514
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

85% van de criminelen gebruiken ongeregistreerde telefoons en dat zijn alleen nog maar de criminelen die gepakt zijn. Het werkelijke aantal ligt dus nog veel hoger, anders waren die allang gepakt.

Stel dat we het oplossingspercentage naar 50% kunnen krijgen, van de huidige bedroevende 4%. Dat zou al een enorme winst zijn, toch?
Dat zeg jij immers dan zal het kloppen niet?
Ik doe ook niemand kwaad maar kan toch ook een tiran zijn, jij of jou denk ik het ook van, je krijgt immers niet je zin en probeert hem nou door te zetten!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2014 01:07:06 ]
pi_146175519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:04 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Volgens mij komt er bij die smokkel toch echt een hoop meer bij kijken. Met een prepaid verbod ben je bezig met het bestrijden van de symptomen in plaats van het probleem bij de kern aan te pakken.
Die "symptomen" zoals jij het noemt zijn nu juist de leads voor het kundige politieteam dat misdrijven opspoort en criminelen oppakt. Het is nodig om bij de kern te komen.

quote:
Waarom is het onvergelijkbaar? De Tweede kamer kan in principe morgen eenzelfde patriot act aannemen
Laten we daar dan tegen die tijd een mooi topic over openen, deal?

pi_146175538
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Internet.

Bijna iedere stad heeft wel wifi.

Daarop inloggen en dan kun je met Tango o.i.d. Bellen, met beeld ook nog als je wil.
pi_146175551
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat zeg jij immers dan za het kloppen niet?
Baat het niet dan schaadt het niet, john. We hebben er met zijn allen voor gekozen de politie het geweldsmonopolie te verschaffen. Nu vragen ze om een kleine meewerkende bijdrage van de bevolking en dan geef je zogenaamd niet thuis. Of in gesprek, zo je wil.

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:07:45 #60
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175557
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In een land waar de criminaliteit veel hoger is dan bij jullie? :D

[..]

Hoho, er worden nog steeds heel veel criminelen niet opgepakt en dat merk je in de samenleving. Zo worden mensen nog steeds lastiggevallen door criminaliteit en denk eens aan al die juweliers die ofwel publiekelijk vernederd ofwel gedwongen worden te stoppen met hun professionele passie?

[..]

Onzekerheid?
Ja onzekerheid, bij jou worden de telefoons zeker niet geregistreerd en gevolgd, geen wonder dat er zoveel criminaliteit is.
_____
pi_146175563
Alsof criminelen zich hierdoor tegen laten houden. Je krijgt hetzelfde als met auto's. Katvangers, maar dan met telefoons.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146175566
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Internet.

Daarop inloggen en dan kun je met Tango o.i.d. Bellen, met beeld ook nog als je wil.
Als dat een veiligheidsrisico vormt, kunnen we ook daar een mooi nieuw topic over openen, denk je niet?

pi_146175582
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja onzekerheid, bij jou worden de telefoons zeker niet geregistreerd en gevolgd, geen wonder dat er zoveel criminaliteit is.
Grappig dat je het zegt, die regel is een paar maanden geleden ingevoerd.

pi_146175584
quote:

[..]

Je ontwijkt de vraag, beantwoord nou eens met ja of nee, want het doet er niet toe of het criminele feiten zijn. Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is en tot die tijd hoort de overheid zich zoveel mogelijk buiten het leven van burgers te houden.

quote:

Aannames :{w Net als de aanname dat de war on drugs, drugsgebruik zou uitroeien. Als er namelijk iets is dat de menselijke geschiedenis heeft bewezen dan is het dat criminelen vele malen slimmer en inventiever werken dan overheden.
-XOXO-
pi_146175586
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Baat het niet dan schaadt het niet, john. We hebben er met zijn allen voor gekozen de politie het geweldsmonopolie te verschaffen. Nu vragen ze om een kleine meewerkende bijdrage van de bevolking en dan geef je zogenaamd niet thuis. Of in gesprek, zo je wil.
Yep maar als ik respect wil moet ik die dan niet eerst verdienen?
pi_146175652
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Internet.

Nou stel je hebt nou via je provider een inlogcode gekregen ik noem maar eens eentje ziggo, die is niet in de buurt maar wel heb je die op je telefoonstaan.
Dat is een unieke id en volgens mij kunnen ze je daarop terug vervolgen.
Ik ben immer parnoide, en zoek me overal maar dan ook overal wat achter!
pi_146175659
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die "symptomen" zoals jij het noemt zijn nu juist de leads voor het kundige politieteam dat misdrijven opspoort en criminelen oppakt. Het is nodig om bij de kern te komen.

[..]

Laten we daar dan tegen die tijd een mooi topic over openen, deal?
Onzin de kern is in het geval het verbod op drugs. Je kunt wel de huidige dealers oppakken omdat je hun prepaidje kunt tracen, maar er staat gelijk een nieuwe lading klaar om het over te nemen met een nieuwe methode om anoniem te communiceren.
-XOXO-
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:11:41 #68
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175684
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan kun je tenminste nog een beetje veilig over straat, vast lastig daar leven met die beperkte veiligheid ;( Hebben ze daar ook al ANVR camera's?
_____
pi_146175694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:08 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag, beantwoord nou eens met ja of nee, want het doet er niet toe of het criminele feiten zijn.
Daar draait nu net dit hele topic om.

quote:
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Nee, je bent schuldig of je bent onschuldig. Een rechter kan je schuldig of onschuldig bevinden, maar dat staat in principe los van de werkelijke schuldvraag.

quote:
en tot die tijd hoort de overheid zich zoveel mogelijk buiten het leven van burgers te houden.
Dat is een persoonlijke opvatting. En als je het geweldsmonopolie van de politie bekijkt, zijn zij behept met het opsporen en zoveel mogelijk tegengaan van criminaliteit. Dat gebeurt nu veel te weinig, met name omdat criminelen wegkomen door het gebruik van ongeregistreerde prepaidkaarten. Daar wil men nu iets aan doen.

quote:
Aannames :{w Net als de aanname dat de war on drugs, drugsgebruik zou uitroeien. Als er namelijk iets is dat de menselijke geschiedenis heeft bewezen dan is het dat criminelen vele malen slimmer en inventiever werken dan overheden.
De War on Drugs staat hierbuiten.

Het gaat er dan dus ook om de overheden slimmer en inventiever te maken om die voorsprong die criminelen hebben te verkleinen en zo (ook jouw!) veiligheid vergroten.

pi_146175698
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geweldmonopolie=/=het recht om zich met het leven van niet veroordeelde burgers te bemoeien.
-XOXO-
pi_146175719
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou stel je hebt nou via je provider een inlogcode gekregen ik noem maar eens eentje ziggo, die is niet in de buurt maar wel heb je die op je telefoonstaan.
Dat is een unieke id en volgens mij kunnen ze je daarop terug vervolgen.
Ik ben immer parnoide, en zoek me overal maar dan ook overal wat achter!
Dan wel ja, maar in heel veel steden kun je gewoon anoniem inloggen. Op stads wifi.
pi_146175722
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bron dat de criminaliteit omlaag is gegaan?
-XOXO-
pi_146175735
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan kun je tenminste nog een beetje veilig over straat, vast lastig daar leven met die beperkte veiligheid ;( Hebben ze daar ook al ANVR camera's?
Er zijn camera's, of die van het reisbureau zijn, zou ik je niet kunnen zeggen.

Inderdaad is de veiligheid enorm toegenomen maar is er nog een lange weg te gaan om de burgers van Colombia veilig over straat te laten gaan.

pi_146175749
overheid is crossing the boundary with this shit
pi_146175769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Geweldmonopolie=/=het recht om zich met het leven van niet veroordeelde burgers te bemoeien.
Ze bemoeien zich toch ook niet met je telefoon abbo?

Sta je ook met naam en toenaam bekend, nog nooit onterecht last mee gehad.
pi_146175773
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad is de veiligheid enorm toegenomen maar is er nog een lange weg te gaan om de burgers van Colombia veilig over straat te laten gaan.
Zit jij in Colombia
pi_146175786
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Er wordt niet bemoeid met jouw leven, een simpele registratie is genoeg.

Zo is het ook niet toegestaan ongeregistreerde wapens te bezitten. Daar hoor ik je niet over.

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:15:38 #78
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175787
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ANPR, mijn fout ;(
_____
pi_146175831
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

ANPR, mijn fout ;(
Camera's hebben zowel een preventieve als een effectieve als een veroordelingsfunctie. Ze zijn de ogen van de politie die niet op alle plekken tegelijk kan zijn.

Sinds er camera's in het OV geinstalleerd werden, is de criminaliteit er drastisch gedaald. Pure winst voor de onschuldige burgers die verder van die camera's geen last hebben.

pi_146175858
Zullen we fysiek geld ook maar afschaffen? Zo kunnen alle transacties goed gemonitord worden.
pi_146175866
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar draait nu net dit hele topic om.

Geef gewoon antwoord man :') Je draait er om heen.

quote:
[..]

Nee, je bent schuldig of je bent onschuldig. Een rechter kan je schuldig of onschuldig bevinden, maar dat staat in principe los van de werkelijke schuldvraag.

Kijk jij wilt gelijk de hele wet inclusief grondwet en EVRM in de wind slaan, zeg dat dan meteen.
Onze voorvaderen hebben gevochten voor bepaalde grondrechten en nu wil men ze gewoon maar afstaan alsof het niks is.

quote:
[..]

Dat is een persoonlijke opvatting. En als je het geweldsmonopolie van de politie bekijkt, zijn zij behept met het opsporen en zoveel mogelijk tegengaan van criminaliteit. Dat gebeurt nu veel te weinig, met name omdat criminelen wegkomen door het gebruik van ongeregistreerde prepaidkaarten. Daar wil men nu iets aan doen.

Dat is geen persoonlijke opvatting, dat staat letterlijk in de wet :')

quote:
[..]

De War on Drugs staat hierbuiten.

Het gaat er dan dus ook om de overheden slimmer en inventiever te maken om die voorsprong die criminelen hebben te verkleinen en zo (ook jouw!) veiligheid vergroten.
Hoe wil jij de overheid inventiever en slimmer maken door prepaids te verbieden, de overheid kan alleen maar achter de feiten aanlopen simpelweg omdat ze criminelen en technologie niet kunnen voorspellen.
-XOXO-
pi_146175895
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Camera's hebben zowel een preventieve als een effectieve als een veroordelingsfunctie. Ze zijn de ogen van de politie die niet op alle plekken tegelijk kan zijn.

Sinds er camera's in het OV geinstalleerd werden, is de criminaliteit er drastisch gedaald. Pure winst voor de onschuldige burgers die verder van die camera's geen last hebben.
Ja en dat lijkt me ook wel terecht echter mijn telefoonnr met adres etc vind ik weer niet kunnen.
Heb hier al gehoord dat ze terwijl of naar een voetbal wedstrijd iedereen die daar geweest is of was een sms je gestuurd hadden voor info.
Weet niet of het klopt het schijnt al weer een tijd geleden te zijn geweest?
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:20:03 #83
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175899
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om maar weer eens serieus ontopic te reageren. camera's in het OV kan ik me nog wel voorstellen. Maar vergeleken met het aantal in beeld te brengen gebieden is er natuurlijk geen vergelijking te trekken tussen COL en NL. In Nederland is elke cm2 in kaart gebracht. Ik verwacht dat het daar niet zo zal zijn en ze vermoedelijk niet aan elke boom in de jungle een camera ophangen.
_____
pi_146175903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zullen we fysiek geld ook maar afschaffen? Zo kunnen alle transacties goed gemonitord worden.
Daar is Nederland al hard mee bezig heb ik gemerkt. Zo kon ik niet bij de MarQt kopen (mocht ik dat willen) en ook de kaarten voor ADE kon ik niet afrekenen. Ik moest 20 minuten in de rij staan de OV-chipkaart op te laden bij de balie.

Die kleine ongemakken zullen we moeten accepteren, wil Nederland een veilig beschaafd modern land zijn.

pi_146175909
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:15 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ze bemoeien zich toch ook niet met je telefoon abbo?

Sta je ook met naam en toenaam bekend, nog nooit onterecht last mee gehad.
Als de overheid wil dan kunnen ze gewoon de gps van je telefoon volgen hoor.
-XOXO-
pi_146175924
quote:

Hoeveel procent van de ongeregistreerde telefoons zullen daadwerkelijk gebruikt worden door criminelen? Lekker spelen met nietszeggende statistiek dat. Zelfs al zou iedere toestel in de wereld verplicht geregistreerd staan dan zou het oplossingspercentage niet naar 50% gaan, het zou mij verbazen als het zelfs maar met twee procent omhoog gaat. Het enige wat je in de hand werkt is tunnelvisie bij opsporing, iets waar onze justitie sowieso nogal last van heeft.

Verder is het magische woordje terrorisme ook al gevallen in het persbericht. In Nederland heb je nog steeds meer kans om de staatsloterij te winnen waarna je binnen een jaar dood gaat aan een hartaanval dan dood te gaan door een terroristische aanslag.

quote:
Het is inderdaad van de zotte dat mensen bang zijn dat we gechipped zouden worden bij de geboorte als we vrijwillig al zo een chip bij ons dragen en er zelfs blij mee zijn.

Het probleem is dat de overheid de burger niet beschermd, we creëren een schijnveiligheid waar ik oprecht durf te beweren dat er simpelweg een oorlog tegen de burger gaande is. Op de een of andere manier wilt de overheid controle hebben over ieder detail over ons leven en op zijn minst ieder detail van ons leven kunnen traceren. Waar is dat allemaal voor nodig? Het is helemaal niet nodig.

Daarnaast zal een crimineel altijd gewoon alternatieven vinden, in Mexico had zo een drugskartel zelfs gewoon een compleet eigen telefoonnetwerk opgezet om zo buiten handen van justitie te blijven. Tegenwoordig kan het wat makkelijker en kunnen ze door middel van een app op de telefoon via encrypted voip met elkaar kletsen. Waar een wil is, is een weg. En de gewone burger heeft het nakijken.

We mogen ons best wel wat drukker maken om onze privacy, het blijft een we staan erbij en kijken erna verhaaltje.
pi_146175936
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar is Nederland al hard mee bezig heb ik gemerkt. Zo kon ik niet bij de MarQt kopen (mocht ik dat willen) en ook de kaarten voor ADE kon ik niet afrekenen. Ik moest 20 minuten in de rij staan de OV-chipkaart op te laden bij de balie.

Die kleine ongemakken zullen we moeten accepteren, wil Nederland een veilig beschaafd modern land zijn.
Je trolt. Toch?
pi_146175961
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er wordt niet bemoeid met jouw leven, een simpele registratie is genoeg.

Zo is het ook niet toegestaan ongeregistreerde wapens te bezitten. Daar hoor ik je niet over.
Ja er wordt wel bemoeid met mijn leven, ik kan niet meer de KEUZE maken om prepaid te bellen
En heeft iedere crimineel zijn vuurwapens netjes geregistreerd? :)
-XOXO-
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:22:33 #89
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146175970
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je trolt. Toch?
Dat moge toch onderhand wel duidelijk zijn :{
_____
pi_146175981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Volgens mij niet alleen je gps maar ook je telefoon signaal, maar ik denk het is ze te omslachtig en ze willen het gemakkelijker als het zou kunnen immers!
pi_146176002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:18 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Geef gewoon antwoord man :') Je draait er om heen.
Mijn gordijnen hebben geen criminele functie. Prepaidkaarten die niet op naam staan hebben dat wel, zie de OP.

quote:
Kijk jij wilt gelijk de hele wet inclusief grondwet en EVRM in de wind slaan, zeg dat dan meteen.
Onze voorvaderen hebben gevochten voor bepaalde grondrechten en nu wil men ze gewoon maar afstaan alsof het niks is.
Onze voorvaderen hadden niet kunnen vermoeden hoe slecht het met het oplossingspercentage van de criminaliteit gesteld zou zijn. Daar kunnen we met een kleine bijdrage iets heel groots aan doen.

quote:
Dat is geen persoonlijke opvatting, dat staat letterlijk in de wet :')
Dat valt anders niet op te maken uit de hoeveelheid belasting die betaald dient te worden. En gelukkig maar, want de overheid zorgt voor de veiligheid van haar burgers dankzij die belasting.

quote:
Hoe wil jij de overheid inventiever en slimmer maken door prepaids te verbieden, de overheid kan alleen maar achter de feiten aanlopen simpelweg omdat ze criminelen en technologie niet kunnen voorspellen.
Blijkbaar vraagt de politie er direct om en ziet ze het als een uitgelezen kans het oplossingspercentage omhoog te krijgen. Dat er op andere vlakken criminelen inventiever kunnen worden sluit dat niet uit. Volgens die redenering zou de verkeerspolitie ook geen snelle auto's moeten hebben, want een crimineel kan met een Bugatti Veyron iedereen eruit rijden.

pi_146176014
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef teckna het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de ongeregistreerde telefoons zullen daadwerkelijk gebruikt worden door criminelen? Lekker spelen met nietszeggende statistiek dat. Zelfs al zou iedere toestel in de wereld verplicht geregistreerd staan dan zou het oplossingspercentage niet naar 50% gaan, het zou mij verbazen als het zelfs maar met twee procent omhoog gaat. Het enige wat je in de hand werkt is tunnelvisie bij opsporing, iets waar onze justitie sowieso nogal last van heeft.

Verder is het magische woordje terrorisme ook al gevallen in het persbericht. In Nederland heb je nog steeds meer kans om de staatsloterij te winnen waarna je binnen een jaar dood gaat aan een hartaanval dan dood te gaan door een terroristische aanslag.

[..]

Het is inderdaad van de zotte dat mensen bang zijn dat we gechipped zouden worden bij de geboorte als we vrijwillig al zo een chip bij ons dragen en er zelfs blij mee zijn.

Het probleem is dat de overheid de burger niet beschermd, we creëren een schijnveiligheid waar ik oprecht durf te beweren dat er simpelweg een oorlog tegen de burger gaande is. Op de een of andere manier wilt de overheid controle hebben over ieder detail over ons leven en op zijn minst ieder detail van ons leven kunnen traceren. Waar is dat allemaal voor nodig? Het is helemaal niet nodig.

Daarnaast zal een crimineel altijd gewoon alternatieven vinden, in Mexico had zo een drugskartel zelfs gewoon een compleet eigen telefoonnetwerk opgezet om zo buiten handen van justitie te blijven. Tegenwoordig kan het wat makkelijker en kunnen ze door middel van een app op de telefoon via encrypted voip met elkaar kletsen. Waar een wil is, is een weg. En de gewone burger heeft het nakijken.

We mogen ons best wel wat drukker maken om onze privacy, het blijft een we staan erbij en kijken erna verhaaltje.
Deze man weet _O_
-XOXO-
pi_146176039
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn gordijnen hebben geen criminele functie. Prepaidkaarten die niet op naam staan hebben dat wel, zie de OP.

Bij mij toch niet die heb ik alleen voor mijn buitenechtelijke relatie!
pi_146176046
quote:

[..]

[..]

Goede post! ^O^
pi_146176086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij mij toch niet die heb ik alleen voor mijn buitenechtelijke relatie!
De politie zal jouw neuqsletjes echt niet gaan opsporen, daar ben je niet crimineel genoeg voor, john.

Het is met name bedoeld voor de georganiseerde criminaliteit. Die blijven nu uit handen van de hardwerkende wouten, waar dat in de toekomst veel minder mogelijk zal zijn.

pi_146176102
Dat van die chip heb ik waarschijnlijk al eerder gemeld, zo para als ik ben, dan kunnen ze alles ermee verkeers overtredingen die chip gaat immers sneller over dat stuk weg als die andere. etc etc.
pi_146176107
quote:

[..]

[..]

pro(ost)
pi_146176138
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De politie zal jouw neuqsletjes echt niet gaan opsporen, daar ben je niet crimineel genoeg voor, john.

Het is met name bedoeld voor de georganiseerde criminaliteit. Die blijven nu uit handen van de hardwerkende wouten, waar dat in de toekomst veel minder mogelijk zal zijn.
Nou stel ze luistere hem af en horen wat ze bij me doet en die wat dat hoort wil het ook en doet het beter als mij?
Dan ben ik uitgescheten bij haar.
pi_146176158
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw gordijnen hebben net zo goed een criminele functie als jij dat zou willen, je kunt verbergen waar je mee bezig bent, hell je kunt zelfs iemand wurgen met je gordijn als je dat wilt

quote:
[..]

Onze voorvaderen hadden niet kunnen vermoeden hoe slecht het met het oplossingspercentage van de criminaliteit gesteld zou zijn. Daar kunnen we met een kleine bijdrage iets heel groots aan doen.

Bron dat de oplossingspercentages omlaag zijn gegaan sinds 1900?
quote:
[..]

Dat valt anders niet op te maken uit de hoeveelheid belasting die betaald dient te worden. En gelukkig maar, want de overheid zorgt voor de veiligheid van haar burgers dankzij die belasting.

Wat lul jij nou weer over belasting :') Dat heeft hier geen fuck mee te maken.

quote:
[..]

Blijkbaar vraagt de politie er direct om en ziet ze het als een uitgelezen kans het oplossingspercentage omhoog te krijgen. Dat er op andere vlakken criminelen inventiever kunnen worden sluit dat niet uit. Volgens die redenering zou de verkeerspolitie ook geen snelle auto's moeten hebben, want een crimineel kan met een Bugatti Veyron iedereen eruit rijden.
Overheden dachten ook de criminaliteitscijfers naar beneden te krijgen met de war on drugs :')
-XOXO-
pi_146176169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:28 schreef john2406 het volgende:
Dan ben ik uitgescheten bij haar.
In het bed van je scharrel schijten vind ik bijna crimineel worden.

Prima dat je daarvoor opgespoord wordt dus.

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:29:57 #101
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176180
quote:

[..]

Maar wat nou als zijn neuqsletjes nou als slaaf verhandelde vrouwen zijn zonder dat john het weet. Dan is het weer wel crimineel :N
_____
pi_146176189
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij niet alleen je gps maar ook je telefoon signaal, maar ik denk het is ze te omslachtig en ze willen het gemakkelijker als het zou kunnen immers!
Dat konden ze in 2001 al, duurde een week maar toen kon het arrestatieteam een stel arresteren die op de Hoefkade liepen met de prepad gsm van een vriendin van me die vermoord was.
pi_146176202
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar wat nou als zijn neuqsletjes nou als slaaf verhandelde vrouwen zijn zonder dat john het weet. Dan is het weer wel crimineel :N
Nou precies. Nog een voordeel van de registratie.

pi_146176218
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ze kunnen op basis van je telefoonsignaal je gewoon vinden. Als het goed is worden die gegevens ook gewoon voor lange tijd opgeslagen.
pi_146176238
quote:

[..]

De politie niet, maar zijn vrouw of een PI misschien wel. En hoewel overspel in Nederland(pas vrij recent zelfs) niet meer strafbaar is, is dat het bijvoorbeeld in Saudi Arabië nog wel.

En affaire is niet strafbaar maar kan vergaande sociale gevolgen hebben, alle reden om dat te willen verbergen dus.
-XOXO-
pi_146176243
Volgens mij weten ze er helemaal niet mee om te gaan, ik kan je dingen vertellen die ik meegemaakt heb.
Doe ik liever niet, maar volgens mij denken nou sommige dat ze boven de wet staan!
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:32:27 #107
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176248
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou precies. Nog een voordeel van de registratie.
Maar dan moet ie straks het gevang in en kan ie geen belasting meer betalen ten behoeve van veiligheidsmaatregelen ;(
_____
pi_146176260
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:32 schreef datismijnmening het volgende:
En affaire is niet strafbaar maar kan vergaande sociale gevolgen hebben, alle reden om dat te willen vervolgen dus.
Zo klopt ie.

pi_146176283
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar dan moet ie straks het gevang in en kan ie geen belasting meer betalen ten behoeve van veiligheidsmaatregelen ;(
De cipiers en gevangenisdirecteur houden zo hun belangrijke baan en betalen belasting.

Bovendien zou john in de lik belangrijk goedkoop werk kunnen verrichten waar de samenleving ook beter van wordt.

pi_146176289
Een ding b.v welke in de wet staan of staat, buiten blauwswaailicht en sirene mogen ze niks meer als een andere weggebruiker!
Teminste als het nog zo erin staat!
pi_146176292
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo klopt ie.
-XOXO-
pi_146176310
En nu ga ik slapen, trusten :W
-XOXO-
pi_146176325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:35 schreef datismijnmening het volgende:
En nu ga ik slapen, trusten :W
Truste man, doe de gordijnen dicht.

Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:36:40 #114
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176350
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De cipiers en gevangenisdirecteur houden zo hun belangrijke baan en betalen belasting.

Bovendien zou john in de lik belangrijk goedkoop werk kunnen verrichten waar de samenleving ook beter van wordt.
Nu je het zo stelt... misschien kan ie dan wel camera's in elkaar zetten of de date van prepaidkaarten analyseren om mogelijke terroristen te zoeken :D
_____
pi_146176381
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nu je het zo stelt... misschien kan ie dan wel camera's in elkaar zetten of de date van prepaidkaarten analyseren om mogelijke terroristen te zoeken :D
Goeie ideeen. Mail Ivo en ome Teef. Die zijn vast geinteresseerd.

pi_146176389
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe jij dat lekker zelf zou ik zeggen ik ben geen crimineel en weet geeneens hoe zo een ding van binnen uitziet, oei nou lieg ik heb al eens gesolliteerd als cipier of hoe heet het gevangenisbewaader.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:38:49 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176413
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie ideeen. Mail Ivo en ome Teef. Die zijn vast geinteresseerd.
Had ze al een PM gestuurd, die lezen hier aandachtig mee. Ivo is nu wel naar bed maar zijn stagiaire maakt aantekeningen.
_____
pi_146176474
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Had ze al een PM gestuurd, die lezen hier aandachtig mee. Ivo is nu wel naar bed maar zijn stagiaire maakt aantekeningen.
^O^
Dat van dat chippen vond ik ook een prima plan. Tenslotte doen we dat met katten en honden ook. En zo kunnen Nederlandse meisjes die in Panama gaan hiken ook teruggevonden worden, kunnen wij die tijd besteden aan productieve arbeid om de samenleving mee te dienen.

Alleen maar voordelen.

pi_146176483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hoe ziet ze uit kan het door de beugel?
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:44:05 #120
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe ziet ze uit kan het door de beugel?
Mwa, toch zeker 8/10, zou d'r geven. Ze heeft wel een prepaid telefoon.
_____
pi_146176589
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mwa, toch zeker 8/10, zou d'r geven. Ze heeft wel een prepaid telefoon.
Dat is jammer dan kan ik haar dus niet opsporen, maar ze kan mij wel vinden ik heb er namelijk geen!
pi_146176660
Maar ik blijf bij mijn mening, ze kunnen er niet mee omgaan met al die gegevens vind ik!
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:54:02 #123
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176727
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:49 schreef john2406 het volgende:
Maar ik blijf bij mijn mening, ze kunnen er niet mee omgaan met al die gegevens vind ik!
Overheid en ICT is een ramp, dat is nog het enige positieve helaas ;(
_____
pi_146176743
De Nederlandse overheid kan helemaal niet gewoon je locatie bepalen adh. gps/triangulatie. :')
pi_146176798
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:55 schreef tofastTG het volgende:
De Nederlandse overheid kan helemaal niet gewoon je locatie bepalen adh. gps/triangulatie. :')
Ik twijfel toch erover, als ze iets voor mij moeten zoeken ja dan zullen ze het niet kunnen?
Maar als voor hunzelf dan denk ik toch dat het mogelijk is!
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 01:58:43 #126
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146176808
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:55 schreef tofastTG het volgende:
Als ze het kunnen, krijgen we vast een naheffing voor veiligheidshandhaving :')
_____
pi_146178679
Ik probeer te achterhalen of TS nu serieus is in dit topic of een grapje maakt. Mocht eerstgenoemde van toepassing zijn: :')

Wat een kneus.
De klaagbaak is een machine.
pi_146180187
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 06:26 schreef Multivitamine het volgende:
Ik probeer te achterhalen of TS nu serieus is in dit topic of een grapje maakt. Mocht eerstgenoemde van toepassing zijn: :')

Wat een kneus.
Haha, wat een kneus, heb je dat echt niet door?

zaterdag 1 november 2014 @ 10:22:45 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146180344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik twijfel toch erover, als ze iets voor mij moeten zoeken ja dan zullen ze het niet kunnen?
GPS is passief. Dat systeem ontvangt alleen maar gegevens, dus is extern niet tracken.
pi_146180480
Eigenlijk zouden we met z'n allen ongeregistreerde prepaid telefoons moeten nemen in Nederland. Onze privacy zou voor een groot deel hersteld worden. De AIVD zou helemaal gek worden.
pi_146180516
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:30 schreef polderturk het volgende:
De AIVD zou helemaal gek worden.
Dat lijkt me sterk.

pi_146180744
quote:
Iedereen heeft wat te verbergen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:16:22 #133
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_146181150
Ook met een geregistreerde verbinding kun je gewoon anoniem communiceren via internet. Je maakt het mss iets lastiger maar welke crimineel trekt zich daar iets van aan.

Wat je wel bereikt is dat toeristen geen prepaid kaartje meer kunnen kopen en dus van rip-off roaming gebruik moeten maken. Maar dat zal wel het echte doel zijn, anders zou die bankoverschrijving ook vervangen kunnen worden door registratie met paspoort.
pi_146181215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:16 schreef Heremeteit het volgende:
Ook met een geregistreerde verbinding kun je gewoon anoniem communiceren via internet. Je maakt het mss iets lastiger maar welke crimineel trekt zich daar iets van aan.

Wat je wel bereikt is dat toeristen geen prepaid kaartje meer kunnen kopen en dus van rip-off roaming gebruik moeten maken. Maar dat zal wel het echte doel zijn, anders zou die bankoverschrijving ook vervangen kunnen worden door registratie met paspoort.
Tegenwoordig wordt internationaal gebruik gemaakt van IBAN nummers. Maar een internationale betaling kan 5 dagen duren. Dan is de vakantie al weer voor een groot deel voorbij.
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:22:58 #135
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146181254
Ik vind dat de telefoon verbonden moet worden met een persoonlijke onderhuidse chip die realtime je locatie doorstuurt. Zo weet Ivo te allen tijden waar je mee bezig bent.
pi_146181353
quote:
Dat is geen goed argument natuurlijk. Je privacy opgeven aan derden waarvan men zelf geen weet heeft is gewoonweg erg dom. Met andere woorden jij weet niets van de ander, maar hun wel alles van jouw. Wat klopt hier niet?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:47:04 #137
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_146181730
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt internationaal gebruik gemaakt van IBAN nummers. Maar een internationale betaling kan 5 dagen duren. Dan is de vakantie al weer voor een groot deel voorbij.
Bovendien is IBAN een Europees systeem. In de meeste landen waar ze dit doen is het genoeg om te registreren met een kopie van je paspoort bij aanschaf, maar in NL moet "toevallig" het bedrijfsleven voordeel hebben. Corrupte bende :')
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:48:45 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146181767
Mensen die niet doorhebben dat E_M zit te stangen :')
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:57:17 #139
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_146181977
Zelfs als er alleen nog maar geregistreerde prepaidtelefoons bestaan gaat het niets veranderen aan een falend politieapparaat/falende overheid.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:04:28 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146182124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:57 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfs als er alleen nog maar geregistreerde prepaidtelefoons bestaan gaat het niets veranderen aan een falend politieapparaat/falende overheid.
Zelfs als ze iedereen opsluiten laten ze de bankiers en Erik Staal met rust.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146182723
Prima plan, alleen mensen die wat te verbergen hebben gebruiken zo'n mobieltje :).
pi_146182744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:32 schreef Accursius het volgende:
Prima plan, alleen mensen die wat te verbergen hebben gebruiken zo'n mobieltje :).
Klopt. En waarom zou ik niets mogen verbergen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_146182760
quote:
Iedereen heeft wat te verbergen, en niet iedereen gebruikt zo'n mobieltje.
pi_146183368
Bijzonder slecht plan.

Nog meer privacy inleveren en de enige die hier niet mee zit is de crimineel.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146183381
quote:
Fucking bull-shit.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146183434
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
Bijzonder slecht plan.

Precies, die vindt wel weer andere manieren om anoniem te zijn. Nog even en anonimiteit is illegaal. :')
pi_146183730
quote:
Bijzonder slecht plan.

De drempel wordt hoger. maar de echte criminelen gebruiken toch overal katvangers voor..
dag
pi_146183777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:23 schreef Peter het volgende:

[..]

De drempel wordt hoger. maar de echte criminelen gebruiken toch overal katvangers voor..
Klopt.

En zolang het niet strafbaar is om je telefoon uit te lenen zit hier geen enkel probleem. Desnoods loop je even bij het asielzoekerscentrum langs om te vragen wie er 50,- wil verdienen door even mee te lopen naar de AH om de hoek.
pi_146184121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:25 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt.

En zolang het niet strafbaar is om je telefoon uit te lenen zit hier geen enkel probleem. Desnoods loop je even bij het asielzoekerscentrum langs om te vragen wie er 50,- wil verdienen door even mee te lopen naar de AH om de hoek.
Dat er nog maar eens iemand komt om alarm nr te bellen omdat zijne het niet doet doordat zijn accu leeg is!
pi_146184364
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat er nog maar eens iemand komt om alarm nr te bellen omdat zijne het niet doet doordat zijn accu leeg is!
Ik mis de relevantie.
pi_146184651
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 01:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stop maar met twijfelen, het is niet mogelijk. Daar gaan eerst heel wat papiertjes en verzoeken aan vooraf. Sterker nog, de bureaucratie rondom dit soort verzoeken is een van de grootste veroorzakers van administratieve lasten bij de politie.
pi_146184711
quote:
Bijzonder slecht plan.

Wat een nonsens, het is echt idiotie om te denken dat de typische overlast veroozakende wetsovertreder hier niet mee zit. Georganiseerde misdaad ziet hier inderdaad niet mee, maar ooit al eens nagedacht over "simpele" dealers? Wiettaxi's, illigale hoeren?

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:25 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt.

Maar dan heeft de politie wel weer een aanknopingspunt, men kan dan ergens op rechercheren. Indien men dat nodig acht.
pi_146184721
Geen nieuw / gek idee. In Marokko moet je bijvoorbeeld je ID overleggen bij het aanschaffen van een prepaid card. Daar zijn ze vorig jaar mee begonnen. Je moet een formulier invullen van de desbetreffende telefoonprovider, zodat de kaart dus op je naam geregistreerd wordt (geldt ook voor de prepaid telefoons). Losse verkoop van kaarten zonder registratie is niet mogelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146184792
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:06 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Stop maar met twijfelen, het is niet mogelijk. Daar gaan eerst heel wat papiertjes en verzoeken aan vooraf. Sterker nog, de bureaucratie rondom dit soort verzoeken is een van de grootste veroorzakers van administratieve lasten bij de politie.
Hoe is dat bij Jos van Rey gebeurd dan?
Ik weet niet of ik naam trouwens juist heb.
pi_146184846
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe is dat bij Jos van Rey gebeurd dan?
Ik weet niet of ik naam trouwens juist heb.
De politie heeft die verzoeken ingediend en die zijn goedgekeurd?
pi_146185109
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De politie heeft die verzoeken ingediend en die zijn goedgekeurd?
Was dat niet de aivd?
En dan kan het opeens snel?
Of langzaam, zoals ik al eerder stelde als voor hun dan kan het als voor mij dan mag ik zelf op zoek naar mijn auto of fiets denk ik.
pi_146185246
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat een nonsens, het is echt idiotie om te denken dat de typische overlast veroozakende wetsovertreder hier niet mee zit. Georganiseerde misdaad ziet hier inderdaad niet mee, maar ooit al eens nagedacht over "simpele" dealers? Wiettaxi's, illigale hoeren?
Je bedoelt die mensen die voor een paar tientjes hun simkaart in de kroeg bij mij kunnen kopen, gemakkelijk verdiend :)
quote:
Maar dan heeft de politie wel weer een aanknopingspunt, men kan dan ergens op rechercheren. Indien men dat nodig acht.
Alleen het spoor leid tot niets.

Ik gok dat deze methode zeker voor mensen in de uitkering of VMBO'ers een gemakkelijke bijverdienste word.

En anders koop je ze per 100 in de Belgische supermarkt, die paar cent extra per gesprek boeit helemaal niemand.
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:51:29 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_146195687
quote:

[..]

[..]

Volkomen eens ^O^

Maar dat is ook niet zo vreemd gezien de OP (mijn OP) en mijn bijdragen in deel 1.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 21:08:40 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146196275
Nog een reden om geen persoonlijke telefoon te hebben :{

http://www.nu.nl/internet(...)sleuteld-derden.html

Politieke partij + locatiegegevens + onversleuteld + adverteerders, lijkt me een prima combinatie :')
_____
pi_146199188
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:08 schreef LTVDK het volgende:
Nog een reden om geen persoonlijke telefoon te hebben :{

http://www.nu.nl/internet(...)sleuteld-derden.html

Politieke partij + locatiegegevens + onversleuteld + adverteerders, lijkt me een prima combinatie :')
Inderdaad een goed voorbeeld, ik heb het immers niet dus ik hoef niet te zoeken!
Maar wil deze partij niet ook mee regeren?
Als dan haast bij is mag er dan een steekje of twee verkeerd zitten?
  Redactie Frontpage zondag 2 november 2014 @ 01:43:57 #161
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146205444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 22:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik krijg door zulk soort topics wel zin om Enemy Of The State te kijken :@
Mezelf even quoten ( :') )

Film weer gekeken, toch wel apart om te zien dat veel opsporingstechnieken die erin zitten nu al hopeloos verouderd zijn dat we ze gewoon zijn gaan vinden :{ (en sommige gewoon onrealistisch, van een statische camera een 3d beeld krijgen :')).

Ook viel me op dat ik onbewust iets uit die film heb overgenomen :X altijd achteruit inparkeren, "always plan for a quick getaway".
_____
pi_146206297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Inderdaad een goed voorbeeld, ik heb het immers niet dus ik hoef niet te zoeken!
Maar wil deze partij niet ook mee regeren?
Als dan haast bij is mag er dan een steekje of twee verkeerd zitten?
Of twee... Er mankeert meer dan twee dingen aan die app.

Juist van een politieke partij verwacht ik doordachtheid in hun handelen.

En een politieke partij die een app released die je geheel tegen de verwachting in volgt (elke minuut locatie doorgeven), toegang vraagt voor dingen die voor de functie van de app totaal niet belangrijk zijn (microfoon en agenda), moties die de gebruiker als favoriet aanmerkt worden met derden gedeeld en er is code van vijf verschillende adverteerders, en tevens word alles onversleutelt verstuurd.

Dit is geen steekje, dit is in mijn ogen een major fuck up van jewelste.

Als Apple of Samsung dit zou doen dan zou het elke nieuws site ter wereld halen en bij D66 moeten we het maar vergeven omdat ze haast hadden.

Tevens zou je bij tijdgebrek juist verwachten dat dingen ontbreken of niet goed werken op het onversleutelde na zijn het allemaal bewust geïmplementeerde functies. Lijkt mij dat ze dus meer dan genoeg tijd hadden.

[ Bericht 7% gewijzigd door hottentot op 02-11-2014 02:36:18 ]
  zondag 2 november 2014 @ 10:58:39 #163
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_146209226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:43 schreef Peter het volgende:
Als je anoniem wilt bellen ga je naar een telefooncel. klaar.
Daar zijn er niet veel meer van over. Ik heb geen kwekdoos en als ik onderweg wil bellen moet ik erg lang zoeken alvorens ik een telefooncel vind. Bij ons in het dorp zijn geen telefooncellen meer. ;(
  zondag 2 november 2014 @ 11:13:33 #164
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_146209484
Volgens mij kun je dit makkelijk omzeilen door je microsim te knippen naar nanosim en er dan zo'n converter omheen te doen. Criminelen zijn niet voor één gat te vangen. De dupe van dit soort maatregelen worden meestal de normale bonafide burgers. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 2 november 2014 @ 11:48:58 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146210128
ach ja, het woord terrorisme is gevallen, dus dan mag het, pedofielen gebruiken ze ook, dus tsja...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_146210364
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
Geen nieuw / gek idee. In Marokko moet je bijvoorbeeld je ID overleggen bij het aanschaffen van een prepaid card. Daar zijn ze vorig jaar mee begonnen. Je moet een formulier invullen van de desbetreffende telefoonprovider, zodat de kaart dus op je naam geregistreerd wordt (geldt ook voor de prepaid telefoons). Losse verkoop van kaarten zonder registratie is niet mogelijk.
Ik zou ook niet weten waarom het belgedrag van mensen geheim moet blijven dus wat mij betreft: prima plan.
pi_146210842
Het kan erger. Hier in Japan bestaan helemaal geen anonieme prepaidkaarten. En de prepaidkaarten die er zijn (voor toeristen) zijn maar beperkt geldig (max 14 dagen tot 3 maanden, verschilt per plan) met louter data, zonder sms of bellen. Daarom is de pocket router hier meer in trek bij bezoekende toeristen (die je ophaalt en afgeeft op het vliegveld bij aankomst/vertrek). Wil je normaal kunnen bellen/smsen/internetten, moet je maar een abonnement afsluiten met de correcte visum of als Japans burger.

Wat de politie van plan is in Nederland is nog mild vergeleken met andere landen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Erasmus op 02-11-2014 12:44:20 ]
pi_146210946
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 12:00 schreef incoherent het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waarom het belgedrag van mensen geheim moet blijven dus wat mij betreft: prima plan.
Omdat mensen het recht hebben anoniem te zijn, lijkt me. Oh maar wacht, criminelen zijn ook graag anoniem. Laten we anonimiteit dan maar gewoon verbieden.

:') :') :') :') :')_!!!!!!!!!!
pi_146211212
Dan was die hoofdoeken tax ja helemaal niet zo verkeerd lijkt me?
  zondag 2 november 2014 @ 12:43:29 #170
433876 1Liner
kort van stof
pi_146211346
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de Nederlandse politie gebruikt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een prepaidtelefoon die niet is geregistreerd.

Kan iemand me uitleggen waar die 10.000 telefoonstaps dan op zijn gezet? :{
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
pi_146211378
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 12:00 schreef incoherent het volgende:

[..]

Je hebt niks te verbergen?

Dan zul je ook wel geen sloten op je deur hebben. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146211397
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 12:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je hebt niks te verbergen?

Dan zul je ook wel geen sloten op je deur hebben. :Y
Dat de regering ziet wat je doet is 1 ding. Dat de buurtcrimineel ook je huis in kan is natuurlijk niet de bedoeling :+.
dag
  zondag 2 november 2014 @ 13:14:05 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_146212082
quote:
5s.gif Op zondag 2 november 2014 12:43 schreef 1Liner het volgende:

Kan iemand me uitleggen waar die 10.000 telefoonstaps dan op zijn gezet? :{
Nou, ze zullen hier wel van balen...

quote:
Door het gebruik van prepaid SIM-kaartjes is
het bijzonder makkelijk om anoniem te bellen.
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.78677474,d.ZGU (PDF alert).
pi_146212399
Komt het er nu niet op neer dat uiteindelijke iedere vorm van communicatie afgeluisterd moet worden?
Kijk: Criminelen maken ook vaak gebruik van face to face contact en directe spraak-communicatie. Wordt dat dan ook verboden? Dat wanneer je met iemand praat er automatisch een afluisterapparaat moet meedraaien?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 2 november 2014 @ 13:29:27 #175
433876 1Liner
kort van stof
pi_146212477
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, ze zullen hier wel van balen...

http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.78677474,d.ZGU (PDF alert).
Valt mee, tappen kan wel, identificatie van de beller is lastiger...
quote:
Aan vaste en mobiele
telefoonverbindingen op basis van een abonnement hangen vaak deze identificerende
gegevens vast. Bij prepaid telefoonnummers is dat anders. Deze staan wel in het CIOT, maar
er hangen vaak geen identificerende gegevens aan. Wel staat in het CIOT bij welke
aanbieder het telefoonnummer is uitgegeven. Verdachten maken vaak gebruik van prepaid
telefoonnummers, hetgeen de identificatie van deze personen bemoeilijkt. Een respondent
zegt hierover:
“Het zijn allemaal prepaids. Negentig procent van wat wij tappen is prepaid. De laatste
keer dat ik een vast nummer heb getapt is ook al jaren terug ofzo.” - OvJ
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
pi_146223200
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:29 schreef 1Liner het volgende:

[..]

Valt mee, tappen kan wel, identificatie van de beller is lastiger...

[..]

En ook dat zal niet lastig zijn lijkt me achteraf alles bellen en vragen wie het was waarmee ze gebeld hebben!
Zit er altijd eentje bij die niet mondig is en zich laat overbluffen!
pi_146223677
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

En ook dat zal niet lastig zijn lijkt me achteraf alles bellen en vragen wie het was waarmee ze gebeld hebben!
Het is vooral het omgekeerde. Ze weten wie ze willen tappen maar kennen zijn nummer(s) niet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146223740
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 19:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het is vooral het omgekeerde. Ze weten wie ze willen tappen maar kennen zijn nummer(s) niet.
Volgens mij hebben ze het liefste dat ze alles in hun schoot geworpen word. LOL.
  zondag 2 november 2014 @ 20:13:49 #179
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_146226696
quote:

[..]

Ik weet nou even niet of je nu serieus of sarcastisch bezig bent... 8)7
Krekker is de bom!
  zondag 2 november 2014 @ 20:15:40 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_146226785
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:22 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat de politie van plan is in Nederland is nog mild vergeleken met andere landen.
Dat men in sommige andere landen nog achterlijker beleid hanteert maakt het natuurlijk niet opeens 'oke'.
Krekker is de bom!
pi_146228239
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik weet nou even niet of je nu serieus of sarcastisch bezig bent... 8)7
Dan is het goed.

Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 00:36:47 #182
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240158
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gewoon stemidentificatie gebruiken, en natuurlijk iedere burger verplichten een aantal zinnen in te spreken bij het afhalen van een id-kaart...
_____
pi_146240480
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gewoon stemidentificatie gebruiken, en natuurlijk iedere burger verplichten een aantal zinnen in te spreken bij het afhalen van een id-kaart...
Ja en dan zijn die zinnen dan meteen daar waar ze wezen moeten of moeten die eerst nog door een stel handen?
Ik acht mening een, ook hier die alleen op een t of d op het einde letten of iets vergeten in in zin, nog niet in staat om hun eigen achterwerk af te poetsen!
Ik heb zelfs nog niet eens een id kaart of paspoort alleen voor die regel van vingerafdrukken erbij!
pi_146240583
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was "Dit is een artikel van de Speld toch?" Maar helaas, het is serieus..

Ik persoonlijk vind dat een uitermate kwalijke zaak. Of om het met mijn sig te zeggen:

Ook geeft het me gedachten waarin termen oprispen als "1984", "politiestaat", "veiligheid is niet maakbaar" etc. Verder creëer je mijns inziens een schijnveiligheid.

Owh, en de smoes is uiteraard weer (oa) "terrorisme" :r

Mijn eerste reactie: ik vind de privacy van de gewone burger belangrijker dan het feit dat de politie wat meer moeite moet doen om strafbare feiten op te sporen. Het is meer op gutfeeling gebaseerd dan op iets anders. En op het feit dat vrijheden te voet komen van de staat en te paard weer vertrekken. Helaas is het voor serieuze zaken zelfs nodig om met encryptie te communiceren, anders loop je het risico dat buitenlandse inlichtingendiensten er mee aan de haal gaan, het Echelon (het in Engeland gevestigde afluisternetwerk van de inlichtingendiensten van de UK, de USA, Canada en Australië) zou dat in het verleden veelvuldig hebben gedaan volgens een klokkenluider die daar werkte. Nu wil de politie de ongeregistreerde prepaidtelefoon verbieden, straks ook telefoneren met encryptie.

Ik ben het trouwens volmondig eens met dat citaat van Benjamin Franklin, ik heb het zelf ook al vaak aangehaald. Het citaat klopt echter volgens mij niet helemaal: ”He who would trade liberty for some temporary security, deserves neither liberty nor security.”
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:02:20 #185
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240584
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en dan zijn die zinnen dan meteen daar waar ze wezen moeten of moeten die eerst nog door een stel handen?
Ik acht mening een, ook hier die alleen op een t of d op het einde letten of iets vergeten in in zin, nog niet in staat om hun eigen achterwerk af te poetsen!
Ik heb zelfs nog niet eens een id kaart of paspoort alleen voor die regel van vingerafdrukken erbij!
Ze zullen het vast wel op zo'n kansloze manier "versleutelen" dat je over een paar jaar weer hoort hoe slecht het beveiligd is en dat elke random hacker er al jarenlang ongehinderd bij kan :')

ID-kaart heb ik helaas wel met vingerafdrukken, dat kreng heb je helaas ook vaak genoeg nodig voor niet overheidszaken. Al is het alleen maar om te kunnen tonen als je wordt staande gehouden in het buitenland, of nog gebruikelijker bij het inchecken in een hotel.
_____
pi_146240598
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ze zullen het vast wel op zo'n kansloze manier "versleutelen" dat je over een paar jaar weer hoort hoe slecht het beveiligd is en dat elke random hacker er al jarenlang ongehinderd bij kan :')

ID-kaart heb ik helaas wel met vingerafdrukken, dat kreng heb je helaas ook vaak genoeg nodig voor niet overheidszaken. Al is het alleen maar om te kunnen tonen als je wordt staande gehouden in het buitenland, of nog gebruikelijker bij het inchecken in een hotel.
Doe ik met mijn rijbewijs!
Buitenland heb ik allang niet meer gezien, behalve voor een volle tank te gaan halen en meteen boodschappen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2014 01:04:33 ]
pi_146240645
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zoals bij de OV-chipkaart die door een kleuter gehackt kan worden. :)

quote:
Ook nog zoiets. Ze hebben jarenlang onder dwang vingerafdrukken afgenomen nog voordat het juridisch fatsoenlijk was ingevoerd. Alleen een dwaas gelooft dat ze nu braaf die vingerafdrukken hebben vernietigd.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:07:42 #188
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240646
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doe ik met mijn rijbewijs!
Buitenland heb ik allang niet meer gezien, behalve voor een volle tank te gaan halen en meteen boodschappen.
Rijbewijs is helaas lang niet altijd voldoende... Ben een keer staande gehouden door de Gendarmerie in Frankrijk, daar was alleen mijn rijbewijs toch echt niet voldoen :N

Ook voor normale zaken in Nederland is een rijbewijs overigens niet genoeg, als je ergens gaat werken ben je bijvoorbeeld al verplicht een kopie van je ID of paspoort achter te laten. Je kunt het ook niet doen maar dan krijg je of geen geld, of veel problemen met de Belastingdienst vanwege de loonheffing.
_____
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:08:34 #189
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240650
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals bij de OV-chipkaart die door een kleuter gehackt kan worden. :)
Wat dacht je van de DigiD gegevens die nog net niet open op straat lagen bij een hoop gemeenten afgelopen week :N

NWS / DigiD honderdduizenden Nederlanders slecht beschermd
_____
pi_146240667
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat dacht je van de DigiD gegevens die nog net niet open op straat lagen bij een hoop gemeenten afgelopen week :N

Dat is dus wat ik bedoel en dat zijn nog maar de dingen welke aan het licht komen, het puntje van de ijsberg naar mijn idee dus.
pi_146240697
quote:

[..]

Het is al vele jaren bekend dat de DigiD zo lek is als een mandje. Toch moet je die blijven gebruiken. Dat hebben we allemaal te danken aan gepruts van de overheid. Er zijn zat bedrijven die fatsoenlijk zo'n systeem kunnen opzetten (zo moeilijk is het niet) maar die bedrijven krijgen dit soort opdrachten niet. De bedrijven die een mooi verhaaltjes kunnen schrijven voor de verplichte aanbestedingsprocedure en wiens baas een vriendje is van een bewindspersoon of een hoge ambtenaar krijgt de opdracht en die bewindspersonen en hoge ambtenaren kan je wijsmaken dat een computer ontploft als je op de verkeerde knop duwt. ;)
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:13:52 #192
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240711
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik bedoel en dat zijn nog maar de dingen welke aan het licht komen, het puntje van de ijsberg naar mijn idee dus.
Tevens ook een lichtpuntje (voor nu), heel de infrastructuur om alle data goed te ordenen en aan personen te koppelen is zo hopeloos slecht dat de overheid waarschijnlijk een hoop kwijt raakt of onbruikbaar is.
_____
pi_146240761
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Tevens ook een lichtpuntje (voor nu), heel de infrastructuur om alle data goed te ordenen en aan personen te koppelen is zo hopeloos slecht dat de overheid waarschijnlijk een hoop kwijt raakt of onbruikbaar is.
Ik voor mij kan je alleen maar gelijk geven, naar mijn idee gaan ze ervanuit dat ze alles in de schoot geworpen word. Schrijf ik het alweer een keer.
Controle is ver te zoeken vind ikzelf, een wet is sneller en dan eventueel gewoon een andere eroverheen dan zou het toch moeten lukken is het niet?
pi_146240773
quote:

[..]

Uit dit artikel blijkt al duidelijk wat het probleem is: de procedures. Een bedrijf wat gespecialiseerd is in dit soort beveiliging begrijpt dat de mens de zwakke schakel is. Je kan het technisch nog zo goed maken, als je het zo opzet dat gepruts van een ambtenaar die niets van ICT begrijpt ervoor zorgt dat je gemakkelijk een fout kan exploiteren dan is het zo lek als een mandje. Een bedrijf wat meer ervaring heeft in dit soort beveiliging weet hoe je daar maatregelen tegen neemt en had ervoor gezorgd dat ambtenaren gedwongen worden om dusdanig te handelen - wat betreft de DigiD - dat ze niet dergelijke fouten kunnen maken.

Bijna iedere gemeente in Nederland heeft een website waar met een DigiD ingelogd kan worden, dit om bijvoorbeeld een vergunning aan te vragen. De kwetsbare gemeenten maken gebruik van een computerprogramma die bij aanschaf beveiligd is met standaard logingegevens. Deze staan openbaar vermeld op internet. De 24 gemeenten die gebruik maken van dit computerprogramma hebben hun wachtwoorden niet gewijzigd. Bij 12 van deze 24 gemeenten plus twee andere instanties, bleek de koppeling naar de DigiD-inlogpagina bar slecht beveiligd te zijn en dus makkelijk te hacken.

Dit is echt amteurisme van de hoogste orde (of laagste orde? :?) en direct het softwarebedrijf aan te rekenen wat de DigiD heeft geïmplementeerd. Zelfs ik - een gewone gebruiker - heb mijn router beveiligd met een wachtwoord. Je wil niet weten bij hoeveel mensen je op de router kan door 1234 als wachtwoord in te type. :')
#NoDAPL
pi_146240809
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uit dit artikel blijkt al duidelijk wat het probleem is: de procedures. Een bedrijf wat gespecialiseerd is in dit soort beveiliging begrijpt dat de mens de zwakke schakel is. Je kan het technisch nog zo goed maken, als je het zo opzet dat gepruts van een ambtenaar die niets van ICT begrijpt ervoor zorgt dat je gemakkelijk een fout kan exploiteren dan is het zo lek als een mandje. Een bedrijf wat meer ervaring heeft in dit soort beveiliging weet hoe je daar maatregelen tegen neemt en had ervoor gezorgd dat ambtenaren gedwongen worden om dusdanig te handelen - wat betreft de DigiD - dat ze niet dergelijke fouten kunnen maken.

Bijna iedere gemeente in Nederland heeft een website waar met een DigiD ingelogd kan worden, dit om bijvoorbeeld een vergunning aan te vragen. De kwetsbare gemeenten maken gebruik van een computerprogramma die bij aanschaf beveiligd is met standaard logingegevens. Deze staan openbaar vermeld op internet. De 24 gemeenten die gebruik maken van dit computerprogramma hebben hun wachtwoorden niet gewijzigd. Bij 12 van deze 24 gemeenten plus twee andere instanties, bleek de koppeling naar de DigiD-inlogpagina bar slecht beveiligd te zijn en dus makkelijk te hacken.

Dit is echt amteurisme van de hoogste orde (of laagste orde? :?) en direct het softwarebedrijf aan te rekenen wat de DigiD heeft geïmplementeerd. Zelfs ik - een gewone gebruiker - heb mijn router beveiligd met een wachtwoord. Je wil niet weten bij hoeveel mensen je op de router kan door 1234 als wachtwoord in te type. :')
Hoeveel wachtworoden zou zo iemand moeten onthouden en dan alleen al voor zijn werk, die prive die laat ik dan eens buiten beschouwing.
En zelfs al moet ik mijn wachtwoord veranderen kan ik het weer terug veranderen in wat het was!
Daar gaat het fout als ze dus weten dat de mens de zwake schakel is kunnen ze hem daarop attenderen en als hij het niet beter beveiligd vliegt hij eruit!
Maar ik weet nu wel dat ik mijn router wachtwoord moet veranderen, dankje wel ervoor!
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:36:23 #196
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240857
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik voor mij kan je alleen maar gelijk geven, naar mijn idee gaan ze ervanuit dat ze alles in de schoot geworpen word. Schrijf ik het alweer een keer.
Controle is ver te zoeken vind ikzelf, een wet is sneller en dan eventueel gewoon een andere eroverheen dan zou het toch moeten lukken is het niet?
Het is ook mijn stille hoop dat ze echt zó incompetent zijn. Voor hetzelfde geld hebben ze achter de schermen alles zo goed op orde dat eenieder die zich kritisch heeft uitgelaten in dit topic nu een markering bij zijn naam heeft staan in z'n dossier.

(Hallo jongens en meiden van AIVD :W lezen jullie gezellig mee! Kom ander morgen even een lekker bakje koffie doen en dan nemen we samen mijn browsergeschiedenis door om te kijken of ik geen terrorist ben. Als jullie lief zijn dan krijgen jullie een lekker chocolaatje :D)
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is ook een gevolg van bezuinigen door te automatiseren, de computer houdt de data wel bij en één of andere incompetente ambtenaar die houdt het allemaal bij. Ook nog steeds zo extreem krom dat ze zulk soort dingen uitbesteden aan externe partijen (veiligheidsrisico, backdoors), maar ja, anders moeten ze weer mensen aannemen :{
_____
pi_146240875
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:36 schreef LTVDK het volgende:
Is ook een gevolg van bezuinigen door te automatiseren, de computer houdt de data wel bij en één of andere incompetente ambtenaar die houdt het allemaal bij. Ook nog steeds zo extreem krom dat ze zulk soort dingen uitbesteden aan externe partijen (veiligheidsrisico, backdoors), maar ja, anders moeten ze weer mensen aannemen :{
Als ze het in ieder geval zouden uitbesteden aan een competente externe partij dan zou het risico nog beperkt zijn maar kom op, het standaard wachtwoord houden is zo verschrikkelijk idioot, daar zijn geen woorden voor. Voor zulke mensen zouden bepaalde middeleeuwse straffen in ere hersteld mogen worden. Ik denk dan natuurlijk aan de schandpaal en rotte eieren en beschimmelde tomaten, niet aan de gruwelijkere middeleeuwse straffen. ;)
Maar inderdaad, waarom niet gewoon een goed opgeleid iemand (op ICT vlak) in dienst nemen en die persoon de software laten verzorgen? Desnoods voor een X aantal buurgemeentes.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:40:40 #198
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240890
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als ze het in ieder geval zouden uitbesteden aan een competente externe partij dan zou het risico nog beperkt zijn maar kom op, het standaard wachtwoord houden is zo verschrikkelijk idioot, daar zijn geen woorden voor. Voor zulke mensen zouden bepaalde middeleeuwse straffen in ere hersteld mogen worden. Ik denk dan natuurlijk aan de schandpaal en rotte eieren en beschimmelde tomaten, niet aan de gruwelijkere middeleeuwse straffen. ;)
Terwijl dat zo enorm makkelijk is op te lossen, laat ze één keer met het standaardwachtwoord inloggen en het verplicht veranderen en het probleem is al grotendeels opgelost. Maarja, 1234 onthoudt zo lekker makkelijk :')
_____
pi_146240898
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo denk ik ook wel maar dan nog die wat het invoeren hadden het kunnen merken en in kunnen grijpen.
Controle controle en nog een controleren!
pi_146240916
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:36 schreef LTVDK het volgende:
(Hallo jongens en meiden van AIVD :W lezen jullie gezellig mee! Kom ander morgen even een lekker bakje koffie doen en dan nemen we samen mijn browsergeschiedenis door om te kijken of ik geen terrorist ben. Als jullie lief zijn dan krijgen jullie een lekker chocolaatje :D)
Fortuyn van Gogh complot 9/11
Zo, nu leest de AIVD zeker mee als de nerds hun werk goed hebben gedaan, het meldprogramma geeft een alert bij X sleutelwoorden op 1 bron. ;)
Maar goed, hoe leuk het sarren van deze jongens ook is, terug ontopic aangezien het belangrijk genoeg is? ;)
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:47:15 #201
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240929
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel wachtworoden zou zo iemand moeten onthouden en dan alleen al voor zijn werk, die prive die laat ik dan eens buiten beschouwing.
En zelfs al moet ik mijn wachtwoord veranderen kan ik het weer terug veranderen in wat het was!
Daar gaat het fout als ze dus weten dat de mens de zwake schakel is kunnen ze hem daarop attenderen en als hij het niet beter beveiligd vliegt hij eruit!
Maar ik weet nu wel dat ik mijn router wachtwoord moet veranderen, dankje wel ervoor!
Qua zwakke schakels zit ik dan ook in de knoei met technologische singulariteit. Dat zou aan de ene kant zulke fouten onmogelijk maken, aan de andere kant de mens in zijn geheel overbodig maken ;(
_____
pi_146240950
Deze schijnt leuk te wezen?

Autómata (2014) - IMDb
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 01:53:22 #203
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146240966
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:50 schreef john2406 het volgende:
Deze schijnt leuk te wezen?

Autómata (2014) - IMDb
Best een prima film ja :Y, soort minder overdreven versie van I, Robot.

Maar voor dit topic zou ik eerder Enemy Of The State, Minority Report en zelfs Terminator aanraden :P
_____
pi_146240998
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar voor dit topic zou ik eerder Enemy Of The State, Minority Report en zelfs Terminator aanraden :P
Je hebt hem al gezien?
pi_146240999
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik zal vast niet de enige zijn die kort na het klokkenluiden van Snowden direct aan Enemy of the State dacht. Angstaanjagend hoe actueel die film is. Het klopt gewoon perfect wat ze in die film afschilderden. Nu ja, in het echt heeft de NSA geen zware jongens in dienst die mensen vermoorden (de CIA wel ;)) maar buiten dat, heel dat verhaal van overheden die hun macht misbruiken (omdat het kan!) en die zoveel mogelijk data blijven verzamelen klopt als een bus.
Niet verrassend, eind jaren 90/begin jaren 0 was het al bekend dat het Echelon enorm veel misbruik maakte van de verzamelde data. In een zeer populaire serie die de omroep ABC praktisch redde (Alias) hadden ze er zelfs nog een paar afleveringen aan gewijd.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 02:02:39 #206
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146241028
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je hebt hem al gezien?
Internet :@ film is al zo'n 2 maanden uit wereldwijd maar niet in Nederland. Normaal ga ik naar de bios of koop de Blu-Ray ervan, maar duurt gewoon te lang zo :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zal vast niet de enige zijn die kort na het klokkenluiden van Snowden direct aan Enemy of the State dacht. Angstaanjagend hoe actueel die film is. Het klopt gewoon perfect wat ze in die film afschilderden. Nu ja, in het echt heeft de NSA geen zware jongens in dienst die mensen vermoorden (de CIA wel ;)) maar buiten dat, heel dat verhaal van overheden die hun macht misbruiken (omdat het kan!) en die zoveel mogelijk data blijven verzamelen klopt als een bus.
Niet verrassend, eind jaren 90/begin jaren 0 was het al bekend dat het Echelon enorm veel misbruik maakte van de verzamelde data. In een zeer populaire serie die de omroep ABC praktisch redde (Alias) hadden ze er zelfs nog een paar afleveringen aan gewijd.
Heb em gisteren dan ook weer bekeken, zie mijn quote een paar pagina's terug ;) Echelon hebben ze trouwens ook nog een paar andere films over gemaakt: Eagle Eye en The Gift, geen toppers maar wel vermakelijk :)
_____
  maandag 3 november 2014 @ 19:21:35 #207
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_146264769
Dit is grote onzin. Criminaliteit moet je nooit ten koste van alles willen bestrijden.

Wat een kutwereld wordt het steeds meer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_146265016
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:55 schreef john2406 het volgende:

ID-kaart kan sinds een tijdje ook zonder vingerafdrukken, ik heb er speciaal voor gewacht.

http://www.rijksoverheid.(...)vingerafdrukken.html
  maandag 3 november 2014 @ 19:27:55 #209
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146265112
Who gives a shit.
pi_146265146
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

ID-kaart kan sinds een tijdje ook zonder vingerafdrukken, ik heb er speciaal voor gewacht.

http://www.rijksoverheid.(...)vingerafdrukken.html
Dan moet je wel de luxe hebben dat je kan wachten. Ik ben er niet vies van om een half jaar later pas de kaart te verlengen maar dan moet je die in de tussentijd niet nodig hebben. ;)
#NoDAPL
pi_146265234
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan moet je wel de luxe hebben dat je kan wachten. Ik ben er niet vies van om een half jaar later pas de kaart te verlengen maar dan moet je die in de tussentijd niet nodig hebben. ;)
Paspoort was een jaar verlopen toen ik afgelopen zomer een nieuwe ID aanvroeg.

Doen ze op veel plekken niet zo moeilijk om.

Van mij kunnen ze aan het gas met hun verplichte vingerafdrukken.
pi_146266583
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Paspoort was een jaar verlopen toen ik afgelopen zomer een nieuwe ID aanvroeg.

Doen ze op veel plekken niet zo moeilijk om.

Van mij kunnen ze aan het gas met hun verplichte vingerafdrukken.
Heel goed, meer mensen zouden dat moeten doen.
Ze naaien je echter wel want de geldigheid van de nieuwe is x jaar nadat de vorige was verlopen en niet X jaar nadat de nieuwe is ingegaan. Weer even 40-40 Euro dokken voor een papiertje wat nog geen 5 Euro kost en waarmee je niet eens naar buiten de EU mag reizen, op een paar uitzonderingen na. :')
Of 50+ Euro dokken voor een paspoort.
Ik heb geen moeite met leges hoor maar doe dat voor zaken die je kan vermijden, zoals een hond of een kat, niet voor zaken die verplicht zijn. ;)
#NoDAPL
pi_146272659
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heel goed, meer mensen zouden dat moeten doen.
Ze naaien je echter wel want de geldigheid van de nieuwe is x jaar nadat de vorige was verlopen en niet X jaar nadat de nieuwe is ingegaan. Weer even 40-40 Euro dokken voor een papiertje wat nog geen 5 Euro kost en waarmee je niet eens naar buiten de EU mag reizen, op een paar uitzonderingen na. :')
Of 50+ Euro dokken voor een paspoort.
Ik heb geen moeite met leges hoor maar doe dat voor zaken die je kan vermijden, zoals een hond of een kat, niet voor zaken die verplicht zijn. ;)
Van mij mogen ze gerust de vingerafdrukken hebben, sta toch nergens bekend ermee, maar an wil ik dat papiertje of paspoort dus wel voorniks hebben!
Zoniet dan ook niks van mij retour!
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 23:32:12 #214
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146277294
Dit kan natuurlijk op geen enkele manier hoe dan ook fout gaan :')

quote:
De Nederlandse overheid heeft een app uitgebracht waarmee gebruikers een veilige kopie van hun identiteitsbewijs kunnen maken.

De app heet KopieID en is sinds kort gratis beschikbaar voor zowel iOS, Android als Windows Phone.

Met KopieID kunnen gebruikers hun identiteitsbewijs inscannen en dit vervolgens bewerken om de kopie beter te beschermen tegen identiteitsfraude.

Dit door onder meer gevoelige informatie zoals het burgerservicenummer door te strepen en er een datum en bestemming aan toe te voegen, zodat de kopie enkel bruikbaar is voor de ontvanger.

Vervolgens is het document direct te versturen, bijvoorbeeld per mail, of op te slaan op de telefoon of tablet zelf.

De KopieID-app maakt onderdeel uit van een voorlichtingscampagne van het ministerie van Binnenlandse Zaken om identiteitsfraude tegen te gaan.

http://www.nu.nl/gadgets/(...)entiteitsfraude.html
Epic fail in 3, 2, 1... -O-
_____
pi_146277614
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:32 schreef LTVDK het volgende:
Dit kan natuurlijk op geen enkele manier hoe dan ook fout gaan :')

Dit gaat volgens mij we goed komen toch, een ezel stoot zich immers maar een keer aan dezelfde steen toch?
Toch ga ik ervan uit dat ik het nooit gebruiken zal ik ben immers paraniode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')