Ik hoop van niet. Het zijn mooie woorden van hem. Maar de problemen in Amsterdam zijn er nog steeds. Met de Marokkaanse jeugd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
Topvent die Marcouch. Wat mij betreft een toekomstige premier van Nederland.
Het is een politicus. Geen Charles Bronson.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik hoop van niet. Het zijn mooie woorden van hem. Maar de problemen in Amsterdam zijn er nog steeds. Met de Marokkaanse jeugd.
Het probleem benoemen is dan ook een stuk makkelijker dan het probleem op te lossen. Daarvoor is draagvlak nodig, juist van de Marokkaanse bevolking. En extreemrechtse roeptoeters moeten ook weg, want die verpesten het aan de andere kant.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik hoop van niet. Het zijn mooie woorden van hem. Maar de problemen in Amsterdam zijn er nog steeds. Met de Marokkaanse jeugd.
Dat ben ik met je eens. Het is inderdaad een politicus. Niet veel van verwachten dus.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is een politicus. Geen Charles Bronson.
Maar vergelijk 'm met een Rutte of een Balkenende en het lijkt ineens een enorme sprong voorwaarts. Althans, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Het is inderdaad een politicus. Niet veel van verwachten dus.
Ik ben bang dat het in de politiek vaak gaat om benoemen of wat roepen. Zonder met oplossingen te komen. Dat benoemen en roepen is inderdaad het makkelijkste.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem benoemen is dan ook een stuk makkelijker dan het probleem op te lossen.
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar vergelijk 'm met een Rutte of een Balkenende en het lijkt ineens een enorme sprong voorwaarts. Althans, als je het mij vraagt.
Is ook zo... Het zal niet de eerste keer zijn dat een politicus als minister of premier enorm tegenvalt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen.
Draaideurcriminelen kennen ze overal.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb precies gelezen wat je schreef. Wat jij bepleit, gebeurt al decennialang man. De nadruk ligt juist veel te veel op de zielige dader die snel weer met z'n leven verder moet.
We straffen bizar laag; zo laag dat buitenlandse criminele bendes het liefst Nederland als hun werkgebied kiezen; de hemel op aarde voor criminelen. Jonge crimineeltjes krijgen flutstrafjes, staan binnen no-time weer op straat en gaan zo weer de fout in. Draaideurcriminelen noemen we dat. We kennen dat fenomeen al zo lang, dat we er zelfs een woord voor hebben bedacht.
Dat zijn problemen die overal voorkomen, en Nederland is er absoluut geen koploper in.quote:We hebben toegelaten - en dankzij falend beleid toegestaan - dat jonge crimineeltjes zijn uitgegroeid tot volwassen beroepscriminelen. Die constatering doen politiekorpsen. En dan kom jij aankakken met dat we alleen de socio-economische situatie kunnen aanpakken? Laat me niet lachen man.
We moeten gewoon dringend het wetboek actualiseren, we moeten met name de jonge criminelen veel effectiever en strenger gaan straffen, in plaats van een compleet gebrek aan correctie en een klopje op de schouder van "je hebt het ook best zwaar". Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De torenhoge recidive, het fenomeen draaideurcriminelen en de constatering van de politie dat jonge crimineeltjes ongestoord uitgroeien tot beroepscriminelen zijn prima bewijs daarvoor.
Voornamelijk doordat mensen als jij stelselmatig alle nuttige maatregelen tegenhouden, omdat ze volgens jou niet zouden werken.quote:En om het nog even terug te brengen naar religieus extremisme: daar gebeurt precies hetzelfde. Een totaal gebrek aan correctie. Zo kon een club salafisten jarenlang ongestoord de Ibn Ghaldoun-school leiden en leerlingen vervuilen met conservatief, haatdragend gedachtegoed. Haatpredikers kunnen ongestoord Nederland bezoeken en hun preken houden, doorgeslagen eisen als scheiding van man en vrouw worden niet verhinderd, maar juist gefaciliteerd, enzovoort. Het is hetzelfde als bij criminelen: onaangepast gedrag wordt niet gecorrigeerd. Rapport na rapport beschrijft de radicalisering van moslimjongeren die alleen maar toeneemt, maar de aanpak van dat probleem faalt volledig.
Ik zie het een beetje zo. Nationaal maar vooral internationaal komen er grote problemen op ons af. En zeker binnen de EU zie ik geen enkele politicus waarvan je kan zeggen die heeft een duidelijke visie welke kant het op moet laat staan met oplossingen komen die kunnen werken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is ook zo... Het zal niet de eerste keer zijn dat een politicus als minister of premier enorm tegenvalt.
Jij correleert dat één op één met het strafklimaat, terwijl de VS geheel andere sociaal-economische en culture omstandigheden dan Nederland kennen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Draaideurcriminelen kennen ze overal.Dat wordt zelfs erger door strenge straffen. In de VS recidiveren 60% van de criminelen, ondanks de strenge straffen. In Nederland, met z'n 'flutstrafjes', is dat 50%. Bij taakstraffen is het zelfs maar 35%.
Nou goed, heb jij aanwijzingen dat het anders ligt?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij correleert dat één op één met het strafklimaat, terwijl de VS geheel andere sociaal-economische en culture omstandigheden dan Nederland kennen.
Nederland vergelijken met de VS is totaal onzinnig. De VS is een compleet ander land, met ook grotere verschillen tussen arm en rijk, net als een cultuur die anders in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Draaideurcriminelen kennen ze overal.Dat wordt zelfs erger door strenge straffen. In de VS recidiveren 60% van de criminelen, ondanks de strenge straffen. In Nederland, met z'n 'flutstrafjes', is dat 50%. Bij taakstraffen is het zelfs maar 35%.
Ik houd niks tegen. Waar lees je dat ik iets tegenhoud? Ik ben ervoor om problemen aan te pakken, dus alles wat daaraan bijdraagt, is prima. Maar een te softe aanpak met te lage straffen werkt onvoldoende. Er moet dus meer gebeuren.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voornamelijk doordat mensen als jij stelselmatig alle nuttige maatregelen tegenhouden, omdat ze volgens jou niet zouden werken.
Dan maar de kampen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is in het verleden ook al geprobeerd en dat werkte ook niet. Dan moet je eerder aan concentratie kampen met speciaal (geďndoctrineerde) opgeleide mensen denken. Weer wat roepen. In de praktijk niet uitvoerbaar.
Grotere armoede, grotere rassenongelijkheid, groter drugsprobleem, meer geweld op straat. Need i say more?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou goed, heb jij aanwijzingen dat het anders ligt?
Je verwacht dat wij die muur van tekst in de OP in krap tien minuten grondig doorlezen en dan in diezelfde tijd ook nog een reactie formuleren?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Of jullie hebben geen mening, dat kan ook
Inmiddels heb je tijd genoeg gehad toch?quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je verwacht dat wij die muur van tekst in de OP in krap tien minuten grondig doorlezen en dan in diezelfde tijd ook nog een reactie formuleren?
Waar precies leid je uit af dat de huidige straffen niet werken? Dat er nog steeds recidiverende criminelen zijn? Die verdwijnen niet door strenger te straffen, integendeel.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik houd niks tegen. Waar lees je dat ik iets tegenhoud? Ik ben ervoor om problemen aan te pakken, dus alles wat daaraan bijdraagt, is prima. Maar een te softe aanpak met te lage straffen werkt onvoldoende. Er moet dus meer gebeuren.
Dat is al verschillende malen geprobeerd. Daaruit bleek dat opvoedkampen niet leiden tot betere burgers, integendeel.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet als dat effectief gebeurd, heropvoedkampen lijken me een zeer goed idee waar ze bovendien vaardigheden kunnen leren waar ze iets aan hebben.
Ik las het ook al in een andere reactie, misschien is het idealistisch van mij maar het lijkt me beter dan niets doen of gevangenis zonder dat er iets aan het toekomstperspectief gedaan wordt.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is al verschillende malen geprobeerd. Daaruit bleek dat opvoedkampen niet leiden tot betere burgers, integendeel.
Als je een gemiddeld aantal doden van 10 miljoen aanvaardbaar vindt wel of meer. Op niveau van de EU alleen dan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan maar de kampen.
In de praktijk onuitvoerbaar is het tegendeel ook al van bewezen.
Eens, maar het probleem van dergelijke opvoedkampen is dat het eveneens uit gaat van een tijdelijke vervreemding van de maatschappij. En ook gedetineerden, of beter gezegd ex-gedetineerden moeten vanuit een opvoedingskamp weer rehabiliteren. Dat proces wordt moeizamer naarmate men langer buiten de maatschappij wordt geplaatst. Vandaar ook dat taakstraffen relatief goed werken. Nu kun je niet voor ieder vergrijp of misdrijf een taakstraf opleggen, maar je kunt wat dat betreft rationeel gezien in ieder geval beter te kort straffen dan te lang.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik las het ook al in een andere reactie, misschien is het idealistisch van mij maar het lijkt me beter dan niets doen of gevangenis zonder dat er iets aan het toekomstperspectief gedaan wordt.
Ik ga komende week eens op zoek naar wat leesmateriaal hierover.
Vind je het goed als ik gewoon even niet op je wereldvreemdheid reageer? Ik heb geen zin in de zoveelste discussie volgens hetzelfde patroon dat we steeds zien. Ik voer liever gesprekken met mensen die problemen wél onder ogen zien en willen aanpakken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:50 schreef Xa1pt het volgende:
Waar precies leid je uit af dat de huidige straffen niet werken? Dat er nog steeds recidiverende criminelen zijn? Die verdwijnen niet door strenger te straffen, integendeel.
Als je liever ziet dat ex-gedetineerden vaker recidiveren is dat je goed recht natuurlijk. Het strookt alleen niet met je verhaal.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind je het goed als ik gewoon even niet op je wereldvreemdheid reageer? Ik heb geen zin in de zoveelste discussie volgens hetzelfde patroon dat we steeds zien. Ik voer liever gesprekken met mensen die problemen wél onder ogen zien en willen aanpakken.
Wat een vreselijk achterhaalde links-elitaire jaren '90 onzin braak jij toch elke keer weer uit. Word eens wakker man.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, maar het probleem van dergelijke opvoedkampen is dat het eveneens uit gaat van een tijdelijke vervreemding van de maatschappij. En ook gedetineerden, of beter gezegd ex-gedetineerden moeten vanuit een opvoedingskamp weer rehabiliteren. Dat proces wordt moeizamer naarmate men langer buiten de maatschappij wordt geplaatst. Vandaar ook dat taakstraffen relatief goed werken. Nu kun je niet voor ieder vergrijp of misdrijf een taakstraf opleggen, maar je kunt wat dat betreft rationeel gezien in ieder geval beter te kort straffen dan te lang.
OPEN JE OGENquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat een vreselijk achterhaalde links-elitaire jaren '90 onzin braak jij toch elke keer weer uit. Word eens wakker man.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |