abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:41:03 #61
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146185497
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Draaideurcriminelen kennen ze overal. :D Dat wordt zelfs erger door strenge straffen. In de VS recidiveren 60% van de criminelen, ondanks de strenge straffen. In Nederland, met z'n 'flutstrafjes', is dat 50%. Bij taakstraffen is het zelfs maar 35%.
Jij correleert dat één op één met het strafklimaat, terwijl de VS geheel andere sociaal-economische en culture omstandigheden dan Nederland kennen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:45:29 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146185606
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jij correleert dat één op één met het strafklimaat, terwijl de VS geheel andere sociaal-economische en culture omstandigheden dan Nederland kennen.
Nou goed, heb jij aanwijzingen dat het anders ligt?
pi_146185631
quote:
Draaideurcriminelen kennen ze overal. :D Dat wordt zelfs erger door strenge straffen. In de VS recidiveren 60% van de criminelen, ondanks de strenge straffen. In Nederland, met z'n 'flutstrafjes', is dat 50%. Bij taakstraffen is het zelfs maar 35%.
Nederland vergelijken met de VS is totaal onzinnig. De VS is een compleet ander land, met ook grotere verschillen tussen arm en rijk, net als een cultuur die anders in elkaar steekt.

quote:
Voornamelijk doordat mensen als jij stelselmatig alle nuttige maatregelen tegenhouden, omdat ze volgens jou niet zouden werken.
Ik houd niks tegen. Waar lees je dat ik iets tegenhoud? Ik ben ervoor om problemen aan te pakken, dus alles wat daaraan bijdraagt, is prima. Maar een te softe aanpak met te lage straffen werkt onvoldoende. Er moet dus meer gebeuren.
pi_146185687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is in het verleden ook al geprobeerd en dat werkte ook niet. Dan moet je eerder aan concentratie kampen met speciaal (geïndoctrineerde) opgeleide mensen denken. Weer wat roepen. In de praktijk niet uitvoerbaar.
Dan maar de kampen.

In de praktijk onuitvoerbaar is het tegendeel ook al van bewezen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:55:00 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146185847
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou goed, heb jij aanwijzingen dat het anders ligt?
Grotere armoede, grotere rassenongelijkheid, groter drugsprobleem, meer geweld op straat. Need i say more?
  zaterdag 1 november 2014 @ 15:06:49 #66
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146186158
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Of jullie hebben geen mening, dat kan ook :P
Je verwacht dat wij die muur van tekst in de OP in krap tien minuten grondig doorlezen en dan in diezelfde tijd ook nog een reactie formuleren?
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:49:37 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_146195627
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je verwacht dat wij die muur van tekst in de OP in krap tien minuten grondig doorlezen en dan in diezelfde tijd ook nog een reactie formuleren?
Inmiddels heb je tijd genoeg gehad toch? :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_146197769
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik houd niks tegen. Waar lees je dat ik iets tegenhoud? Ik ben ervoor om problemen aan te pakken, dus alles wat daaraan bijdraagt, is prima. Maar een te softe aanpak met te lage straffen werkt onvoldoende. Er moet dus meer gebeuren.
Waar precies leid je uit af dat de huidige straffen niet werken? Dat er nog steeds recidiverende criminelen zijn? Die verdwijnen niet door strenger te straffen, integendeel.
pi_146197809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Niet als dat effectief gebeurd, heropvoedkampen lijken me een zeer goed idee waar ze bovendien vaardigheden kunnen leren waar ze iets aan hebben.
Dat is al verschillende malen geprobeerd. Daaruit bleek dat opvoedkampen niet leiden tot betere burgers, integendeel.
pi_146197822
Dat islamitische uitschot kan mij niet snel genoeg radicaliseren. Des te eerder zal Nederland er rijp voor zijn om dat vullis *hoppakee* het land uit te bonjouren.
pi_146197904
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is al verschillende malen geprobeerd. Daaruit bleek dat opvoedkampen niet leiden tot betere burgers, integendeel.
Ik las het ook al in een andere reactie, misschien is het idealistisch van mij maar het lijkt me beter dan niets doen of gevangenis zonder dat er iets aan het toekomstperspectief gedaan wordt.
Ik ga komende week eens op zoek naar wat leesmateriaal hierover.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_146197911
Marcouch gaat uit van het zelfregulerend vermogen van de islamitische gemeenschap om extremisme te zuiveren en roept nadrukkelijk om niet de stromingen te verbieden maar in actie te komen tegen de extremistische individuen. Een erg nobel streven maar de stromingen staan mijlenver van elkaar en zolang de imams niet betaald worden om elkaar in het harnas te jagen zullen ze natuurlijk geen kritiek op elkaar uiten. Sowieso zijn de imams vaak import en hebben ze weinig weet van de gemeenschap en al helemaal geen grip op de idelogie die men wenst aan te hangen. Marcouch zal toch zijn plan moeten bijwerken en de overheid een actieve rol moeten geven in het indammen van extremistische profilering.
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:02:14 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_146198201
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan maar de kampen.

In de praktijk onuitvoerbaar is het tegendeel ook al van bewezen.
Als je een gemiddeld aantal doden van 10 miljoen aanvaardbaar vindt wel of meer. Op niveau van de EU alleen dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_146198217
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:54 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik las het ook al in een andere reactie, misschien is het idealistisch van mij maar het lijkt me beter dan niets doen of gevangenis zonder dat er iets aan het toekomstperspectief gedaan wordt.
Ik ga komende week eens op zoek naar wat leesmateriaal hierover.
Eens, maar het probleem van dergelijke opvoedkampen is dat het eveneens uit gaat van een tijdelijke vervreemding van de maatschappij. En ook gedetineerden, of beter gezegd ex-gedetineerden moeten vanuit een opvoedingskamp weer rehabiliteren. Dat proces wordt moeizamer naarmate men langer buiten de maatschappij wordt geplaatst. Vandaar ook dat taakstraffen relatief goed werken. Nu kun je niet voor ieder vergrijp of misdrijf een taakstraf opleggen, maar je kunt wat dat betreft rationeel gezien in ieder geval beter te kort straffen dan te lang.
pi_146199091
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:50 schreef Xa1pt het volgende:

Waar precies leid je uit af dat de huidige straffen niet werken? Dat er nog steeds recidiverende criminelen zijn? Die verdwijnen niet door strenger te straffen, integendeel.
Vind je het goed als ik gewoon even niet op je wereldvreemdheid reageer? Ik heb geen zin in de zoveelste discussie volgens hetzelfde patroon dat we steeds zien. Ik voer liever gesprekken met mensen die problemen wél onder ogen zien en willen aanpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2014 22:27:43 ]
pi_146200594
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je het goed als ik gewoon even niet op je wereldvreemdheid reageer? Ik heb geen zin in de zoveelste discussie volgens hetzelfde patroon dat we steeds zien. Ik voer liever gesprekken met mensen die problemen wél onder ogen zien en willen aanpakken.
Als je liever ziet dat ex-gedetineerden vaker recidiveren is dat je goed recht natuurlijk. Het strookt alleen niet met je verhaal.
pi_146202178
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens, maar het probleem van dergelijke opvoedkampen is dat het eveneens uit gaat van een tijdelijke vervreemding van de maatschappij. En ook gedetineerden, of beter gezegd ex-gedetineerden moeten vanuit een opvoedingskamp weer rehabiliteren. Dat proces wordt moeizamer naarmate men langer buiten de maatschappij wordt geplaatst. Vandaar ook dat taakstraffen relatief goed werken. Nu kun je niet voor ieder vergrijp of misdrijf een taakstraf opleggen, maar je kunt wat dat betreft rationeel gezien in ieder geval beter te kort straffen dan te lang.
Wat een vreselijk achterhaalde links-elitaire jaren '90 onzin braak jij toch elke keer weer uit. Word eens wakker man.
pi_146202443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:57 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat een vreselijk achterhaalde links-elitaire jaren '90 onzin braak jij toch elke keer weer uit. Word eens wakker man.
OPEN JE OGEN

Xa1pt erwache!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')