Mijn eerste reactie was "Dit is een artikel van de Speld toch?" Maar helaas, het is serieus..quote:De politie wil het gebruik van niet-geregistreerde prepaidtelefoons in Nederland verbieden, omdat de anonieme simkaarten veelvuldig worden gebruikt door criminelen.
Dat meldt All About Phones op basis van een intern rapport van de politie.
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt tegenover NU.nl dat het rapport inderdaad bij het ministerie in behandeling is.
Niet-geregistreerde prepaidsimkaarten, die met simlockvrije telefoons worden gebruikt, kunnen op veel plekken worden gekocht. Volgens de Nederlandse politie gebruikt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een prepaidtelefoon die niet is geregistreerd.
"Niet-geregistreerde prepaidtelefoons worden vaak gebruikt bij het plegen van misdrijven", schrijft de politie in het rapport. "Denk hierbij niet alleen aan mensenhandel, heling, vuurwapen- en drugscriminaliteit, inbraken, babbeltrucs, fraude en afpersing, maar ook aan het beramen van terroristische acties."
Registeren
De Nederlandse politie wil dat prepaidtelefoons pas werken na registratie bij de telecomprovider en betaling per bankoverschrijving. Deze maatregel moet anoniem gebruik van prepaidtelefoons voorkomen.
Daarnaast wil de politie het gebruik van niet-geregisteerde prepaidtelefoons in Nederland in zijn geheel verbieden. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie buigt zich op dit moment over dat verzoek.
In onder andere Duitsland is het reeds verplicht om een prepaidsimkaart te registeren.
Door: NU.nl/Daniël Verlaan
http://www.nu.nl/gadgets/(...)foons-verbieden.html
Precies. Dit is belachelijk én een hellend vlak én levert idd het gevaar op dat de Staat misbruik gaat maken van eea.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef BasEnAad het volgende:
'Criminelen' maken gebruik van zo veel zaken. Allemaal maar verbieden?
En wat wanneer de politie/overheid zelf de crimineel wordt?
Het is ook weer gewoon het verbloemen van onkunde/slechte prioriteiten bij de politie. Altijd maar meer regels en beperkingen voor het hele volk, omdat er een paar rotte appels tussen zitten. En worden er nou echt zo veel meer criminelen gepakt? Nee hoor. Maar ja, op criminelen jagen kost geld en andere burgers pakken op kleine overtredingen levert geld op.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies. Dit is belachelijk én een hellend vlak én levert idd het gevaar op dat de Staat misbruik gaat maken van eea.
Ik vermoed dat ze nog veel meer gebruikt worden door niet-criminele mensen. Leugens, grove leugens en statistieken en zo. Hellend vlak en zo. 1984 en zo.quote:De politie wil het gebruik van niet-geregistreerde prepaidtelefoons in Nederland verbieden, omdat de anonieme simkaarten veelvuldig worden gebruikt door criminelen.
Oh daar is Ivo ook al hard mee bezig, met zijn decryptiebevel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:30 schreef AchJa het volgende:
VPN, encryptie, wachtwoorden, SSL, alles verboden!!! Briefpost dient voortaan geopend verstuurd te worden.
Wat dacht je van (vlucht)auto's. handschoenen, messen, schroevendraaiers etc?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat 85% van de winkelovervallers gebruikt maakt van een scooter om te vluchten. Verbieden!!!
Wat een baggerargumentatie...
Idd, typisch weer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat 85% van de winkelovervallers gebruikt maakt van een scooter om te vluchten. Verbieden!!!
Wat een baggerargumentatie...
Weet ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oh daar is Ivo ook al hard mee bezig, met zijn decryptiebevel.
Kleding, schoenen, wasmiddel, eten, deodorantquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat dacht je van (vlucht)auto's. handschoenen, messen, schroevendraaiers etc?
quote:De politie wil het gebruik van onderbroeken in Nederland verbieden, omdat onderbroeken veelvuldig worden gedragen door criminelen.
Dat meldt All About Underpants op basis van een intern rapport van de politie.
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt tegenover NU.nl dat het rapport inderdaad bij het ministerie in behandeling is.
Onderbroeken, die van katoen zijn gemaakt, kunnen op veel plekken worden gekocht. Volgens de Nederlandse politie draagt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een onderbroek.
"Onderbroeken worden vaak gedragen bij het plegen van misdrijven", schrijft de politie in het rapport. "Denk hierbij niet alleen aan mensenhandel, heling, vuurwapen- en drugscriminaliteit, inbraken, babbeltrucs, fraude en afpersing, maar ook aan het beramen van terroristische acties."
Registeren
De Nederlandse politie wil dat onderbroeken pas gedragen mogen worden na registratie bij de AIVD en betaling per bankoverschrijving. Deze maatregel moet anoniem dragen van onderbroeken voorkomen.
Daarnaast wil de politie het dragen van onderbroeken in Nederland in zijn geheel verbieden. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie buigt zich op dit moment over dat verzoek.
In onder andere Duitsland is het reeds verplicht om een onderbroek te registeren.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kleding, schoenen, wasmiddel, eten, deodorant
Ok, ok, ik sla door nu
GMTAquote:
Het is inderdaad kinderlijk eenvoudig om die dingen in het buitenland te kopen of via internet te bestellen. Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die er een handeltje in zien etc. Vandaar ook mijn opmerking over "schijnveiligheid" in de OPquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef Fer het volgende:
Mijn Duitse prepaid sim heb ik geregistreerd op een Duits huisadres waar een naamgenoot woont. Geen familie, maar gewoon uit het telefoonbuch.de
Ben dat ding trouwens kwijt en misschien is ie wel in handen van een crimineel gevallen.
Nee joh, cash pre-pay kaarten zullen nooit uitgebannen worden. Gewoon teveel inkomsten voor de telecomsector, van mensen die geen abo kunnen houden.
Nou Inderdaad, het zijn me de de argumenten wel weer: "leugens, grover leugens en statistieken" + "hullie doen het ook" + "terrorisme"quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:40 schreef AchJa het volgende:
Overigens dat eeuwige selectieve gewinkel uit buitenlandse keukens krijg ik ook wat van.
Katvangers!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:42 schreef Fer het volgende:
Politie weet zeker ook nog niet wat een "money mule" is?
Er zijn zelfs al geweest die een abonnement afsluiten voor een ander en dan de "gratis" telefoon ook nog afgeven.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is inderdaad kinderlijk eenvoudig om die dingen in het buitenland te kopen of via internet te bestellen. Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die er een handeltje in zien etc. Vandaar ook mijn opmerking over "schijnveiligheid" in de OP
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:42 schreef Fer het volgende:
Politie weet zeker ook nog niet wat een "money mule" is?
Er zijn zelfs al geweest die een abonnement afsluiten voor een ander en dan de "gratis" telefoon ook nog afgeven.
We zijn het zo eens allemaalquote:
Eerlijk is eerlijk, ze hebben dit keer de pedofielen niet gebruikt. Er is vooruitgang!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou Inderdaad, het zijn de de argumenten wel weer: "leugens, grover leugens en statistieken" + "hullie doen het ook" + "terrorisme"
Of de kinderenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ze hebben dit keer de pedofielen niet gebruikt. Er is vooruitgang!
De usual "ik heb niets te verbergen" suspects moeten nog even wakker worden denk ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Valt me nog mee dat hier er tot op heden nog niemand gereageerd heeft die het wél een goed idee vindt. Elders zie ik dat wel namelijk..
Het schijnt dat 100% van criminelen gebruik maakt van water. Ik zou het afschaffenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
En nog iets. Het argument "Volgens de Nederlandse politie gebruikt 85 procent van de aangehouden verdachten van criminele activiteiten een prepaidtelefoon die niet is geregistreerd" is leuk verpakt zo, met een "overtuigend" percentage.
Maar hoeveel procent van de totale prepaidmarkt maken die criminelen eigenlijk uit? En is het dan (afgezien van alle andere redenen om het niet te doen) nog wel zo "overtuigend"en"geoorloofd" om de maatregel voor te zetten??
Ja logisch er worden ook terroristische acties mee beraamd!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Valt me nog mee dat hier er tot op heden nog niemand gereageerd heeft die het wél een goed idee vindt. Elders zie ik dat wel namelijk..
Preciesquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het schijnt dat 100% van criminelen gebruik maakt van water. Ik zou het afschaffen
Het schijnt ook uit onderzoek te zijn gebleken dat ze allemaal zuurstof in ademen en naar het toilet gaanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het schijnt dat 100% van criminelen gebruik maakt van water. Ik zou het afschaffen
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:50 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Ja logisch er worden ook terroristische acties mee beraamd!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het schijnt ook uit onderzoek te zijn gebleken dat ze allemaal zuurstof in ademen en naar het toilet gaan
Komt nog welquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verbieden en accijns op heffen zeg ik jequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]NEE!!! Dat dat kan in Nederland!!
En met terugwerkende kracht t/m 1950 een naheffing...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Verbieden en accijns op heffen zeg ik je!
Je zal dat ding maar net hebben aangesloten en een smsje van je provider over je bundel krijgenquote:
criminelen doen alleen aan wildplassenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het schijnt ook uit onderzoek te zijn gebleken dat ze allemaal zuurstof in ademen en naar het toilet gaan
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je zal dat ding maar net hebben aangesloten en een smsje van je provider over je bundel krijgen
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
We zijn het zo eens allemaal
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:55 schreef Casiotone het volgende:
[..]
stom.
een 3310 kun je de volgende keer weer gebruiken
Ook nog een betalingsregeling met een of ander slachtofferfonds?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
En met terugwerkende kracht t/m 1950 een naheffing...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |