abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:45:48 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146172907
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 22:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof jointjes en XTC niet bij de Nederlandse cultuur horen.
Als kaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146172993
Wat is hier nou zo raar aan? We moeten ervoor zorgen dat de mens gezonder gaat leven en voeding is daar een heel groot gedeelte van.
pi_146173617
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:47 schreef Kermit. het volgende:
Wat is hier nou zo raar aan? We moeten ervoor zorgen dat de mens gezonder gaat leven en voeding is daar een heel groot gedeelte van.
Ja je hebt gelijk, maar waar houdt het op?
pi_146174289
Nu al die betutteling en vanaf hun 18e pleuren Sterre, Bloem en Freek Willem diepvries Pizza's in de magnetron na een wedstrijdje coma zuipen.
pi_146181054
quote:
Alsof een boterham met hagelslag of pindakaas een kind meteen obesitas bezorgt. Zorg ervoor dat die kinderen weer buiten gaan spelen, dat zet waarschijnlijk meer zoden aan de dijk...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_146181097
Wanneer gaan ze het licht zien en zichzelf in de ban doen.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_146181856
Iedereen hier die het opneemt voor voedsel-industrie lobbygroepen :')
pi_146182106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Alsof een boterham met hagelslag of pindakaas een kind meteen obesitas bezorgt. Zorg ervoor dat die kinderen weer buiten gaan spelen, dat zet waarschijnlijk meer zoden aan de dijk...
Het gaat er niet om dat ze dikker worden maar dat er gezondere alternatieven zijn.
pi_146182140
Sws is 's ochtend brood, 's middags brood nogal een overkill. Waarom steeds maar weer dezelfde granen?
Make my day!
pi_146182146
quote:
Hagelslag op zichzelf is niet ongezond. Het gaat er om wat je gedurende de hele dag eet. Nu wordt de suggestie gewekt dat je maar beter helemaal geen hagelslag kan eten.
pi_146182385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:52 schreef Casiotone het volgende:
Iedereen hier die het opneemt voor voedsel-industrie lobbygroepen :')
Daarom.
Kinderen worden iedere dag op tv en in de supermarkt verleid om ongezonde meuk te kopen.
Moeten ze dan ook nog op school leren dat een boterham met hagelslag gezond is?
Oké, allicht minder ongezond dan een croissantje en een blikje energy drink, maar dat maakt het nog niet gezond.

Voedingscentrum :')
Voorlichtingsbureau Brood :')
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:57:24 #237
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_146183222
Sowieso is het treurig dat zo'n dag nodig is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_146193749
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:03 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze dikker worden maar dat er gezondere alternatieven zijn.
Ik zie die hele fixatie op "gezondheid" eerlijk gezegd totaal niet zitten; de meeste zorgkosten worden nl. door ouderen gemaakt en volgens mij zelfs in de laatste jaren en maanden van hun leven. We leven m.a.w. gewoonweg veel te lang, in ieder geval langer dan ons lichaam in zijn geheel fysiek aan kan.

Wat mij betreft stopt die betutteling dan ook; ik weet iig dat ik zelf liever gewoon mijn boterham met pindakaas of hagelslag eet en een glas melk drink ipv dat alles achterwege te laten en vervolgens op mijn oude dag als een zorgbehoevende kasplant weg te kwijnen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_146193960
Grap is natuurlijk dat je door een ongezonde levensstijl juist veel eerder (en langer) allerlei ziektes krijgt.
pi_146194149
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:01 schreef quinoahipster het volgende:
Grap is natuurlijk dat je door een ongezonde levensstijl juist veel eerder (en langer) allerlei ziektes krijgt.
Het gaat nogal ver om een boterham met pindakaas of hagelslag een "ongezonde levensstijl" te noemen...
pi_146194215
Uiteraard, maar het gaat om het idee.
Je kunt natuurlijk sowieso beter quinoa met gojibessen eten als ontbijt. :9~
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:07:05 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146194226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:01 schreef quinoahipster het volgende:
Voel je jezelf echt superieur hiermee?
Grap is dat goede genen en een goed geboortegewicht veel belangrijker zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146194295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Kort door de bocht, d'r zijn zat mensen die lactose-intolerant zijn of zelfs allergisch. Die de hele dag met koppijn lopen als ze een glas melk drinken. Of 's nachts niet kunnen slapen van de buikpijn omdat ze een stukje kaas gehad hebben. Ga je d'r dood aan, nee. Is alles waar je niet dood aan gaat meteen goed voor je? Ook niet.
Fakking allergieën erbij gaan betrekken, want hele volksstammen zijn intolerant. :')
pi_146195101
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zie die hele fixatie op "gezondheid" eerlijk gezegd totaal niet zitten; de meeste zorgkosten worden nl. door ouderen gemaakt en volgens mij zelfs in de laatste jaren en maanden van hun leven. We leven m.a.w. gewoonweg veel te lang, in ieder geval langer dan ons lichaam in zijn geheel fysiek aan kan.
Mee eens.

quote:
Wat mij betreft stopt die betutteling dan ook; ik weet iig dat ik zelf liever gewoon mijn boterham met pindakaas of hagelslag eet en een glas melk drink ipv dat alles achterwege te laten en vervolgens op mijn oude dag als een zorgbehoevende kasplant weg te kwijnen...
Dit gaat om kinderen, dan is het opvoeding, als je volwassenen probeert op te voeden heet dat betuttelling. Hoe duur het ook mag zijn, die kinderen hebben wel recht op hun eigen keuze om gezondheid na te streven wanneer ze 18 zijn, en dan is het beter als ze niet al verpest zijn met ongezonde gewoontes en heel veel vetcellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 2 november 2014 @ 15:32:52 #245
45206 Pietverdriet
pi_146216296
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Kort door de bocht, d'r zijn zat mensen die lactose-intolerant zijn of zelfs allergisch. Die de hele dag met koppijn lopen als ze een glas melk drinken. Of 's nachts niet kunnen slapen van de buikpijn omdat ze een stukje kaas gehad hebben. Ga je d'r dood aan, nee. Is alles waar je niet dood aan gaat meteen goed voor je? Ook niet.
In kaas zit geen lactose
pi_146216365
Mijn kinderen krijgen later gewoon hagelslag en smeerkaas als ze dat lekker vinden.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_146216405
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In kaas zit geen lactose
Waar haal je die onzin vandaan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_146216467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik kinderen had, zou ik ze op die dag thuishouden.
Dat is dom. Je kunt ze uit protest veel beter elk een groot pak hagelslag meegeven naar school.
  zondag 2 november 2014 @ 15:38:31 #249
45206 Pietverdriet
pi_146216494
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 15:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan?
De melksuiker spoelt grotendeels uit bij het scheiden van de wrongel en de wei, en de kleine rest die er over is verdwijnt tijdens het rijpen van de kaas.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/lactose.aspx
pi_146216542
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De melksuiker spoelt grotendeels uit bij het scheiden van de wrongel en de wei, en de kleine rest die er over is verdwijnt tijdens het rijpen van de kaas.
Afhankelijk van het soort kaas blijft er nog wel degelijk lactose achter. Niet in de hoeveelheid waarin het in melk zit, maar het is niet zo dat er helemaal geen lactose in kaas zit.

Edit: dat staat nota bene in je eigen link.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')