2 mensen waar ik mee train doen wendler, die gaan qua kracht wel hard vooruit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:43 schreef Faeroer het volgende:
Tijdje eruit wegens ziekte en 9kg afgevallen en wil weer is lekker gaan trainen. Iemand advies voor een leuk programma?
Moet er wel bij zeggen dat m'n maxes nog op beginnerniveau waren (oude maxes 90kg bench, 150kg deadlift, 105kg kneewrap squat). Zit nu met name op de squat wat lager, maar goed.
Sheiko/Ed Coan: Zit aan iets te denken als Sheiko, maar dan zonder die woensdag rackpull/kneepull deadlift onzin en misschien in plaats daarvan Ed Coan deadliften + assists op die dag.
Wendler/BBB: Ander idee is gewoon weer Wendler doen, maar die AMRAPs zinnen mij niet zo.
Starting Strength/SL: Nee. 2,5kg/week dikke lul. Werkt niet zelfs met 300g eiwitten en +1000 calorieën/dag (voor mij).
Beschikbare equipment: High-lat pulley, powercage, gewichten tot 260kg ofzo, oly barbell, 50mm dbs, fraction plates 500gram, flat bench en zo'n powerband.
Doel: kracht én massa, maar meer focus op kracht. Dus gewoon een gebalanceerd geheel, maar niet elke dag in een legcurl machine.
Stats: 192cm, 86kg, vet % geen idee, geen sixpack maar ook geen bierpack.
1RM: Bench 85kg, deadlift 145kg, squat 90kg. Afgelopen zaterdag getest.
Te ecto gewichten voor Sheiko?![]()
Dank
Zal er waarschijnlijk wat video's tegenaan gooien voor de form-checks zodat jullie wat butt-wink hilariteit, ruggengraat dubbelklap fun en bench safety failures kunnen zien.
Wat doe/deed jij dan om die sicke lifts van je te halenquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:42 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
2 mensen waar ik mee train doen wendler, die gaan qua kracht wel hard vooruit.
Als ik ooit een programma ga volgen zal het die zijn.
Hoeveel dagen kan je trainen? Aangezien je 5/3/1 er ook als optie bijzet neem ik aan 4 minimaal. Kan je altijd kijken naar PHAT als je toch wat meer BB dingetjes erbij wilt. Is in essentie een upper/lower split waarvan de eerste twee dagen op kracht zijn en de laatste twee dagen op hypertrophy.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:43 schreef Faeroer het volgende:
Tijdje eruit wegens ziekte en 9kg afgevallen en wil weer is lekker gaan trainen. Iemand advies voor een leuk programma?
Moet er wel bij zeggen dat m'n maxes nog op beginnerniveau waren (oude maxes 90kg bench, 150kg deadlift, 105kg kneewrap squat). Zit nu met name op de squat wat lager, maar goed.
Sheiko/Ed Coan: Zit aan iets te denken als Sheiko, maar dan zonder die woensdag rackpull/kneepull deadlift onzin en misschien in plaats daarvan Ed Coan deadliften + assists op die dag.
Wendler/BBB: Ander idee is gewoon weer Wendler doen, maar die AMRAPs zinnen mij niet zo.
Starting Strength/SL: Nee. 2,5kg/week dikke lul. Werkt niet zelfs met 300g eiwitten en +1000 calorieën/dag (voor mij).
Beschikbare equipment: High-lat pulley, powercage, gewichten tot 260kg ofzo, oly barbell, 50mm dbs, fraction plates 500gram, flat bench en zo'n powerband.
Doel: kracht én massa, maar meer focus op kracht. Dus gewoon een gebalanceerd geheel, maar niet elke dag in een legcurl machine.
Stats: 192cm, 86kg, vet % geen idee, geen sixpack maar ook geen bierpack.
1RM: Bench 85kg, deadlift 145kg, squat 90kg. Afgelopen zaterdag getest.
Te ecto gewichten voor Sheiko?![]()
Dank
Zal er waarschijnlijk wat video's tegenaan gooien voor de form-checks zodat jullie wat butt-wink hilariteit, ruggengraat dubbelklap fun en bench safety failures kunnen zien.
Verschillend beetje eerst trainde ik gewoon 6 dagen zwaar PPLquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:47 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Wat doe/deed jij dan om die sicke lifts van je te halen?
[..]
Hoeveel dagen kan je trainen? Aangezien je 5/3/1 er ook als optie bijzet neem ik aan 4 minimaal. Kan je altijd kijken naar PHAT als je toch wat meer BB dingetjes erbij wilt. Is in essentie een upper/lower split waarvan de eerste twee dagen op kracht zijn en de laatste twee dagen op hypertrophy.
Edit: Candito ook eventueel een optie
Dat is echt niet zo weinig hoor. Ik zie met regelmaat mensen in de sportschool die een half jaar op 60 of 70 kilo vastzitten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:12 schreef Kazenbazen het volgende:
Als ik al die gewichten zie ben ik maar slap
Benchpress kan ik maximaal met 65kg aan gewichten, dus 85kg totaal?
Dumbbell press max 24
Wel in set vorm dus minimaal 8 reps, maar dan nog
Meestal deed ik niet echt max, beginnen met 20kg links en rechts en daarna 2 setjes van 25 en 25.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo weinig hoor. Ik zie met regelmaat mensen in de sportschool die een half jaar op 60 of 70 kilo vastzitten.
Ik max sowieso niet zo vaak (meer). Zeker dumbbells pak ik ook meestal lichter, inderdaad om techniek. Soms even je max uitproberen is wel leuk, dat dan weer wel. Van de week eens kijken hoevel reps ik met 40 kilo DB haal. Waarschijnlijk 2.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:17 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Meestal deed ik niet echt max, beginnen met 20kg links en rechts en daarna 2 setjes van 25 en 25.
Dumbbell press pak ik soms ook maar op 16-20kg, maar dan vooral om de techniek perfect uit te voeren en de oefening eigenlijk in slowmotion te doen.
Die manier van trainen is erg goed. Ik doe geen cube, maar in m'n FB cycles is dat hoe ik train.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:27 schreef Cataclyst het volgende:
Snakes, is een cube stijl niks voor jouw? Vind zelf het idee van een rep day, max day en een speed day wel tof.
Kun je dat niet beter aan je fysio vragen? Die kent jouw geval ook een stuk beter.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:44 schreef Multiply het volgende:
Guys ik ben een tijd geleden door mijn rug gegaan met deadliften. Afgelopen zondag eindelijk weer eens durven deadliften, maar dan 2 sets met belt en 1 zonder. Het liften met belt ging perfect, maar die ene set zonder was een drama.
Het is voornamelijk angst dat ik weer 2 weken uit de running ben en een week niet normaal kan lopen/zitten. Is het een idee om met belt naar een bepaald gewicht toe te werken (bijvoorbeeld 100 kg) en vervolgens vanaf een kilo of 60 zonder belt te gaan beginnen?
Vanaf volgend jaar ga ik mijn fysio gebruiken als formchecker. (behandelingen zijn op voor dit jaar) Maar ik wil graag weer beginnen.
Je krijgt door een tijd op die manier te trainen ook een goede mind - muscle connectie waarbij je heel goed de spieren leert gebruiken die je daadwerkelijk traint. Dus het heeft meerdere voordelen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:14 schreef Multiply het volgende:
Ja klinkt ook wel logisch. Ik ben absoluut niet op zoek naar records. De komende tijd gaan mij alleen maar om form, form en nog een form. Gelukkig heb ik iemand die dat kan checken en straks ook nog met de fysio erbij.
Eerst maar eens kijken wat ik als ondersteuning van mijn deadlift erbij kan gaan doen.
tweebening crew checking. 2.20 haal ik nog wel, spreidstand zitten is voorbijquote:Op maandag 3 november 2014 21:11 schreef Kazenbazen het volgende:
Je hoort er pas echt bij als je 2.20 hoog kan trappen
(alleen wel met het linkerbeen)
Morgen dus benen, vrij weinig zin nog aan, denkend aan die pijn
Wat houdt die BBB precies in dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:34 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ah je hebt ook wel gelijk, nu ik erdoor heen blader.Kan het proberen en als het niet werkt dan zie ik wel verder. Een probleem nog dan is dat ik wat BBB-achtig spul mis in Sheiko. Hoe los jij dit op, aannemende dat je Sheiko doet. Welke #'s doe jij, en waarom? Ik kijk nu naar 80kg+ 37, 31, 32 in die volgorde.
Pecs, triceps, quads en onderrug worden wel voldoende gepakt denk ik. Geen hypertrophy, maar ziek veel reps per dag. Mis alleen nog de rest van de rug, traps, hamstrings, biceps etc.
Misschien op bench-heavy dagen aan het eind nog even decline opdrukken, flys en chain-close grip benches. Squat-heavy dagen good mornings en/of lunges. Deadlift-dagen pullups/chinups, shrugs/presses cyclen.
Lastig, lastig.
Je BW hielp ook flink mee.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Verschillend beetje eerst trainde ik gewoon 6 dagen zwaar PPL
Laatste tijd deed ik UB/LB.
Ik kloot maar wat aan maar train ook nog niet zo lang dus noobgains overal
Yuri.. Yuri, toch.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat houdt die BBB precies in dan?
Ik dacht Big Black Butts.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Yuri.. Yuri, toch.
Big but boring.
Nee, je verwart het nu met BBC:quote:
Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Yuri.. Yuri, toch.
Big but boring.
Uit Wendlers boek.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen.![]()
quote:This is probably the most popular assistance work to accompany this program, and it’s really
very simple. After you perform the sets and reps of the program, you simply follow it up with the
same exercise for 5 sets of 10 reps.
Assistentie van 5 sets voor 10 herhalingen van dezelfde of een andere mainlift.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1: 2: Press 5/3/1 Press 5/3/1 Press 5x10 Bench Press 5x10 Lat work Lat Work Deadlift 5/3/1 Deadlift 5/3/1 Deadlift 5x10 Squat 5x10 Ab work etc. Ab Work etc. |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |