Als je zo zwaar allergisch bent kun je beter niet naar restaurants gaan, maar dat is een minderheid en dat is niet OT. Je kan een keuken niet forceren een chemische ontsmetting te doen omdat je er wilt eten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je wat zou weten van Allergieen dan weet je dat het vrijwel onmogelijk is voor een restaurant dit te doen
Hoe ga je voorkomen dat er sporen van bloem of noten in gerechten zitten?
En het bedienend personeelquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef breaky het volgende:
[..]
Er wordt blijkbaar een trend gesignaleerd. Namelijk dat mensen die geen allergie hebben dus moeilijk zitten te doen en daardoor het koks tot wanhoop drijven. Daar gaat het artikel over!
Inderdaad....of alleen naar speciale restaurants gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je zo zwaar allergisch bent kun je beter niet naar restaurants gaan, maar dat is een minderheid en dat is niet OT. Je kan een keuken niet forceren een chemische ontsmetting te doen omdat je er wilt eten.
Ok dat kan ik me voorstellen. Maar ga dan niet verkapt zeuren in een krant maar gewoobn werk zoeken wat je niet irritant vindtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat gebeurt over het algemeen ook. Maar dat neemt niet weg dat het fucking irritant is.
Je gaat maar door hè?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:18 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is er mis met het voordeel van de twijfel voor degene die claimt allergisch te zijn?
Mja. Of jouw vrienden gaan gewoon niet meer uit eten ?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ok dat kan ik me voorstellen. Maar ga dan niet verkapt zeuren in een krant maar gewoobn werk zoeken wat je niet irritant vindt
Had je eerder moeten zeggen. Nu is het al gemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een allergie voor Dingflobbips, kan ik dit topic zonder hem krijgen?
Hallo zeg...omdat mensen zich niet kunnen gedragen, moeten koks maar ander werk gaan zoeken?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ok dat kan ik me voorstellen. Maar ga dan niet verkapt zeuren in een krant maar gewoobn werk zoeken wat je niet irritant vindt
Meeste mensen met een allergie pakken het wat anders aan dan mensen die iets niet lusten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:26 schreef Individual het volgende:
De aanstellers eten 'wat verkeerds' en merken dus niets, maar de mensen met een echte allergie merken dat dan ook echt. Hoe beoordeel je dat van tevoren? Openheid over ingrediënten lijkt me sowieso een goed idee.
Hoe dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Meeste mensen met een allergie pakken het wat anders aan dan mensen die iets niet lusten.
Mensen met een allergie geven over het algemeen voordat ze de kaart hebben al aan dat ze een allergie hebben.Of ze bellen van te voren. Mensen die iets niet lusten doen dat vaak nadat het gerecht al voor hun neus staat.quote:
Nee andersom is beter: u vreet maar wat de pot schaft.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:23 schreef breaky het volgende:
[..]
Hallo zeg...omdat mensen zich niet kunnen gedragen, moeten koks maar ander werk gaan zoeken?
Zijn er straks dus geen restaurants meer...
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:39 schreef Prospos het volgende:
Gaan ze toch lekker ergens anders eten.
Mensen moeten maar gewoon eens verteld worden dat als ze zo bezig zijn er een goede kans bestaat dat ze een dikke rochel door hun eten krijgenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:25 schreef Ringo het volgende:
Restaurantbezoek is in NL vaak een personal event in plaats van 'gewoon' lekker eten. Gasten willen de volledige regie in handen hebben. Jezelf overleveren aan de kunsten van een chef is te veel gevraagd.
daar kan dus verwarring over bestaan. Aangezien ook mijn vrienden (jawel!) soms dingen niet terugsturen waar ze allergisch voor zijn maar dit door een ander laten opeten. In de keuken is het dan achteraf: o dat was weer zo'n aansteller! Terwijl deze 'aansteller' dit doet om niet altijd maar als een 'zeur' aangekeken te wordenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Meeste mensen met een allergie pakken het wat anders aan dan mensen die iets niet lusten.
Dat is inderdaad een uitstekende basisregel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:31 schreef Dingflofbips het volgende:
Nee andersom is beter: u vreet maar wat de pot schaft.
klinkt als een fatsoenlijke eetcultuur in elk geval. Geen zeikende klanten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een uitstekende basisregel.
Hoe weet jij wat in de keuken wordt gezegd?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
daar kan dus verwarring over bestaan. Aangezien ook mijn vrienden (jawel!) soms dingen niet terugsturen waar ze allergisch voor zijn maar dit door een ander laten opeten. In de keuken is het dan achteraf: o dat was weer zo'n aansteller! Terwijl deze 'aansteller' dit doet om niet altijd maar als een 'zeur' aangekeken te worden
dat weet ik strikt genomen niet. ik dacht uit dit topic al zoiets op te maken (wel geserveerd en geen klachten DUS aansteller!!) en in elk ander geval wil ik het gewoonweg voorkomen. Dit soort dingen verdienen het voordeel van de twijfel. Zo'n krantenartikel maakt het voor degene die er mee loopt niet makkelijker en zal nog meer het gevoel van 'zeuren' opwekken terwijl dat natuurlijk niet terecht isquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat in de keuken wordt gezegd?
En hoezo zegt je vriendin niet van te voren wat ze niet kan eten ?
vrienden en bekenden met allergie zeggen dit altijd van tevoren. Wil niet zeggen dat als het mis gaat (en dit gebeurt regelmatig!) ze er niet altijd iets van zeggen om 'geen zeur' te zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat in de keuken wordt gezegd?
En hoezo zeggen je vrienden het niet van te voren?
Jij reageert echt vreemd in dit topic.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:37 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat weet ik strikt genomen niet. ik dacht uit dit topic al zoiets op te maken (wel geserveerd en geen klachten DUS aansteller!!) en in elk ander geval wil ik het gewoonweg voorkomen. Dit soort dingen verdienen het voordeel van de twijfel. Zo'n krantenartikel maakt het voor degene die er mee loopt niet makkelijker en zal nog meer het gevoel van 'zeuren' opwekken terwijl dat natuurlijk niet terecht is
laat onverlet dat groene paprikaverhaal bv.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij reageert echt vreemd in dit topic.
Maar ik vind het vrij dom dat als je een allergie hebt je niks van te voren zegt.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
vrienden en bekenden met allergie zeggen dit altijd van tevoren. Wil niet zeggen dat als het mis gaat (en dit gebeurt regelmatig!) ze er niet altijd iets van zeggen om 'geen zeur' te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |