Denk veel minderquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef Ringo het volgende:
Zou dit probleem ook spelen in landen die wél een fatsoenlijke eetcultuur hebben?
Het probleem is dat sommige mensen ook voor zeer kleine hoeveelheden allergisch kunnen zijn, ik had een kennis die zeer allergisch was voor kaas, je moest eens weten waar dat allemaal in kan zitten, en dat staat niet altijd op de kaart.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:08 schreef Individual het volgende:
Ik zie het probleem niet. Als je een allergie/dieet hebt weet je wat je wel kan eten dus dan zoek je die ingrediënten op de menukaart en vraag je daar iets mee te maken. Dan weet je ook wel welke restaurants dat wel of niet kunnen.
Als je wat zou weten van Allergieen dan weet je dat het vrijwel onmogelijk is voor een restaurant dit te doenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:08 schreef Individual het volgende:
Ik zie het probleem niet. Als je een allergie/dieet hebt weet je wat je wel kan eten dus dan zoek je die ingrediënten op de menukaart en vraag je daar iets mee te maken. Dan weet je ook wel welke restaurants dat wel of niet kunnen.
Precies. En deze mensen krijgen een schop na van de 'fatsoenlijke eetcultuur mensen' omdat ze zich niet zo moeten aanstellenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat sommige mensen ook voor zeer kleine hoeveelheden allergisch kunnen zijn, ik had een kennis die zeer allergisch was voor kaas, je moest eens weten waar dat allemaal in kan zitten, en dat staat niet altijd op de kaart.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:11 schreef SicSicSics het volgende:
In Afrika hoor je ze weinig zeuren over gevaarlijke additieven in de VN-rijstOf uberhaupt rijstallergie
Mmm, is dus ee mythe die mij ooit verteld is. Maar inderdaad.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.foodstandards.(...)dfoodadditi5752.aspx
Kennelijk dus niet verboden.
Je zit je echt aan te stellen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Precies. En deze mensen krijgen een schop na van de 'fatsoenlijke eetcultuur mensen' omdat ze zich niet zo moeten aanstellen
Chill, gek, niet zo aangebrand. En lees eens wat beter. Die chefs nemen toch ook alle dieetwensen serieus, in de zin van: ze gaan er in de keuken mee aan de slag. Zij signaleren alleen een enorme toename van 'dieetwensen' en zetten (zeer terecht) vraagtekens bij sommige daarvan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:07 schreef Dingflofbips het volgende:
Hoe filter je echt van nep dan????
Of moeten de echte dan maar op de stapel van aanstellers en kunnen beter niet uit eten gaan?
Walgelijke opvatting met zeer veel dédain
Dat is niet waarquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:11 schreef Dingflofbips het volgende:
Precies. En deze mensen krijgen een schop na van de 'fatsoenlijke eetcultuur mensen' omdat ze zich niet zo moeten aanstellen
Spanje, Italië, Frankrijk, België. En dan blijf ik dicht bij huis.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Dingflofbips het volgende:
Noem aub een land met een 'goede' eetcultuur
Jij. Je gaat maar door over jouw vrienden die toevallig wel een allergie hebben en daar last van ondervinden. Maar er zijn genoeg mensen die geen allergie hebben maar gewoon iets niet lusten en het dan op een allergie gooien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik of de chef die in de krant zeurt?
Nogmaals: als je dit in de krant laat optekenen is dat niet bepaald serieus nemen. Maargoed. Net als de allergische mensen onder ons ben ik degene die zich aansteltquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Chill, gek, niet zo aangebrand. En lees eens wat beter. Die chefs nemen toch ook alle dieetwensen serieus, in de zin van: ze gaan er in de keuken mee aan de slag. Zij signaleren alleen een enorme toename van 'dieetwensen' en zetten (zeer terecht) vraagtekens bij sommige daarvan.
Nee. Als je een allergie hebt dan moet men dat uiteraard serieus nemen. Het punt is dat veel mensen die geen allergie hebben gewoon moeilijk gaan doen in een restaurant om interesssant te willen zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Nee, je hebt een bord voor je kop. Zonder eten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:14 schreef Dingflofbips het volgende:
Nogmaals: als je dit in de krant laat optekenen is dat niet bepaald serieus nemen. Maargoed. Net als de allergische mensen onder ons ben ik degene die zich aanstelt
Ik zie regelmatig hoeveel moeite deze mensen kunnen hebben met dit aankaarten in een restaurant. Het idee dat deze mensen als aanstellers worden weggezet vind ik vele malen groter probleem dan de chef die zn menuutje moet aanpassenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij. Je gaat maar door over jouw vrienden die toevallig wel een allergie hebben en daar last van ondervinden. Maar er zijn genoeg mensen die geen allergie hebben maar gewoon iets niet lusten en het dan op een allergie gooien.
En wat maakt deze culturen fatsoenlijk?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Spanje, Italië, Frankrijk, België. En dan blijf ik dicht bij huis.
En wederom gaat het weer over jouw vrienden. Er zijn meer mensen die uit eten gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik zie regelmatig hoeveel moeite deze mensen kunnen hebben met dit aankaarten in een restaurant. Het idee dat deze mensen als aanstellers worden weggezet vind ik vele malen groter probleem dan de chef die zn menuutje moet aanpassen
Wat is er mis met het voordeel van de twijfel voor degene die claimt allergisch te zijn?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wederom gaat het weer over jouw vrienden. Er zijn meer mensen die uit eten gaan.
Dat gebeurt over het algemeen ook. Maar dat neemt niet weg dat het fucking irritant is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:18 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Wat is er mis met het voordeel van de twijfel voor degene die claimt allergisch te zijn?
Er wordt blijkbaar een trend gesignaleerd. Namelijk dat mensen die geen allergie hebben dus moeilijk zitten te doen en daardoor het koks tot wanhoop drijven. Daar gaat het artikel over!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:14 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Nogmaals: als je dit in de krant laat optekenen is dat niet bepaald serieus nemen. Maargoed. Net als de allergische mensen onder ons ben ik degene die zich aanstelt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |