abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146088513
Allergiërs zijn de nieuwe vegetariërs. :)
pi_146091783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:29 schreef Terrorizer het volgende:
Allergiërs zijn de nieuwe vegetariërs. :)
Vegetariër is in de meeste gevallen toch vrije keus, lijkt me niet gelden voor een allergie, dus
zou niet helemaal eerlijk zijn :P zou wel een nieuwe groep zijn om lekker op te schelden :D
pi_146093017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Vegetariër is in de meeste gevallen toch vrije keus, lijkt me niet gelden voor een allergie, dus
zou niet helemaal eerlijk zijn :P zou wel een nieuwe groep zijn om lekker op te schelden :D
Het probleem is dus dat het gros van de mensen die zichzelf nu bestempelt als iemand met allergie, dat dus helemaal niet is. Slechts 2% van de bevolking heeft last van een allergie. De rest is toch echt voortgekomen uit een verkeerd gestelde zelfdiagnose.
pi_146095775
Tja, dat is een beetje hetzelfde als dat iedereen tegenwoordig ADHD, ADD, sensibiliteit en wat al niet meer heeft. En dan is het ook wel interessant om overal gevoelig of allergisch voor te zijn. En dat gaat eigenlijk ten koste van de mensen die echt wat hebben, want die worden ook niet meer serieus genomen.
pi_146096751
Waarom enkel janken op restaurants? De achterliggende oorzaak is de stijgende aandacht voor bewust(er) eten en daar vallen de calorie tellende huisvrouwtjes en fatties net zo goed onder. Allergieën voor pinda's, gluten, lactose, vlees zijn verder echt niet iets nieuws van de laatste jaren hoor. Een ernstige allergie (voedingsintolerantie) kan iemands leven flink veranderen. Het zijn echter de supermarkten die juist zijn begonnen met het aanpassen van hun assortiment aan IEDEREENS wensen en voorkeuren. Dat restaurants vervolgens ook (dienen te) volgen is niet echt een gekke gedachte. Ik heb zelf geen allergieën, maar zolang restaurants hun klanten (net zoals supermarkten eigenlijk) gewoon goed informeren over de ingrediënten is er niets aan de hand. Hoe een restaurant om gaat met 'harde eisen' van een individuele klant moeten ze helemaal zelf weten.
pi_146097335

[ Bericht 100% gewijzigd door Terrorizer op 30-10-2014 18:27:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')