abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:11:46 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_145914326
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:16:15 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_145914443
Jah, moeilijk hoor zo'n nieuw topic openen als je de laatste post hebt :+
Anyways, ik ga in december ook weer, deze keer inclusief knokkelkoorts van begin januari.

Steek van dezelfde soort mug ben ik nu immuun voor, een van de drie andere soorten kan blijkbaar redelijk gevaarlijk zijn.

Schijnt vaker voor te komen tegenwoordig, goed insmeren en lange mouwen dragen op het strand omdat ze overdag steken :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_145916749
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 01:16 schreef APK het volgende:
Jah, moeilijk hoor zo'n nieuw topic openen als je de laatste post hebt :+
Anyways, ik ga in december ook weer, deze keer inclusief knokkelkoorts van begin januari.

Steek van dezelfde soort mug ben ik nu immuun voor, een van de drie andere soorten kan blijkbaar redelijk gevaarlijk zijn.

Schijnt vaker voor te komen tegenwoordig, goed insmeren en lange mouwen dragen op het strand omdat ze overdag steken :Y
Uitkijken inderdaad, tweede keer knokkelkoorts oplopen is geen goed idee! Kans blijft wel klein dat je het oploopt trouwens. Waar ga je heen in Thailand?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:28:18 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_145926369
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Uitkijken inderdaad, tweede keer knokkelkoorts oplopen is geen goed idee! Kans blijft wel klein dat je het oploopt trouwens. Waar ga je heen in Thailand?
Koh Lipe en Koh Lanta ~:)
Koh Lipe voor het eerst...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:23:36 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_145928059
Geboekt.
18 tot 31 December.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:29:18 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_145928262
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:23 schreef Houniet het volgende:

Geboekt.
18 tot 31 December.
Eerste keer? *O*
Dat wordt feest in UVT :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_145928285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:28 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Lipe en Koh Lanta ~:)
Koh Lipe voor het eerst...
Leuk! Ik ben jaloers maar ga in mei/april al naar Sri Lanka en Indonesië. Mag dus niet klagen *O*

Koh Lipe ook nooit geweest btw.
pi_145930279
Hier zijn de tickets inmiddels ook geboekt. 30 december gaan we weg, voor veertien dagen.
Waarschijnlijk één plek in het noorden, één eiland in het zuiden (koh kood lijkt me erg mooi) en eindigen met een paar dagen Bangkok.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:34:05 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_145930467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:28 schreef pietkanarie het volgende:
Hier zijn de tickets inmiddels ook geboekt. 30 december gaan we weg, voor veertien dagen.
Waarschijnlijk één plek in het noorden, één eiland in het zuiden (koh kood lijkt me erg mooi) en eindigen met een paar dagen Bangkok.
Koh Kood (Kut :+) ligt meer in het oosten en is heel erg rustig.
Niks mis mee natuurlijk als je daar naar op zoek bent ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_145931751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:34 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Kood (Kut :+) ligt meer in het oosten en is heel erg rustig.
Niks mis mee natuurlijk als je daar naar op zoek bent ;)
Ja, ik dacht... ik schrijf het netjes als kood ;)
Oh, het ligt in het oosten? Zo ver was ik nog niet. Ben nu puur aan het kijken wat me leuk lijkt, heb nog niet gekeken waar alles ligt. Route moet nog worden uitgestippeld.
Lijkt me heerlijk, zo'n rustig eiland :Y. Maar misschien wordt het ook wel iets er tussen in. Niet heel rustig, ook niet te toeristisch. Zou zelf bijv. niet zo gauw naar Phucket gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door pietkanarie op 25-10-2014 19:20:35 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:57:54 #11
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_145933483
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:29 schreef APK het volgende:

[..]

Eerste keer? *O*
Dat wordt feest in UVT :+
Ja. Eerst 2 dagen Bangkok, daarna door naar Hua Hin.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 26 oktober 2014 @ 00:37:15 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_145945262
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:57 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ja. Eerst 2 dagen Bangkok, daarna door naar Hua Hin.
Waarom speciaal Hua Hin?
Of ga je op audiëntie bij de koning? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:14:22 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_145950062
Hua Hin is toch een relaxte badplaats, of niet soms? De malls vliegen de grond uit, de stranden zijn prima, wel uitkijken voor die food vendors op het strand die je een stoel aanbieden en na afloop doodleuk 500 Baht voor een Som Tam durven vragen. Verder uitstekende restaurants voor een redelijke prijs als je het Thai food je compleet de strot uit komt. Avond markt met kleine prijsjes, hotels in alle prijsklassen. Scooter huren en ritjes door de bergen, het is er allemaal mogelijk. En o ja, het heeft ook nog 4 straatjes Pattaya in het klein, alleen een Gogo bar zul je er niet aantreffen. De enige BJ bar ooit daar, is al weer een paar jaar dicht.

En het aller belangrijkste, weinig dronken Engelsen ..... Kortom, gewoon een hele rekaxte badplaats op 250 km van Bangkok.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_145950073
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:28 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Lipe en Koh Lanta ~:)
Koh Lipe voor het eerst...
Leuk!! Mijn 2 favorieten! Waar verblijf je op lipe? Het is prachtig daar, ik ben jaloers!
Dat zou jij wel willen weten.
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:40:44 #15
6941 APK
Factual, I think.
pi_145952837
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:16 schreef Roguee het volgende:

[..]

Leuk!! Mijn 2 favorieten! Waar verblijf je op lipe? Het is prachtig daar, ik ben jaloers!
Lipe weten we nog niet, waarschijnlijk gaan we daar gewoon iets zoeken aangezien het redelijk vroeg in december is en er vast nog wel wat dingen vrij zullen zijn.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:08:43 #16
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_145959100
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:14 schreef buzz1291 het volgende:
Hua Hin is toch een relaxte badplaats, of niet soms? De malls vliegen de grond uit, de stranden zijn prima, wel uitkijken voor die food vendors op het strand die je een stoel aanbieden en na afloop doodleuk 500 Baht voor een Som Tam durven vragen. Verder uitstekende restaurants voor een redelijke prijs als je het Thai food je compleet de strot uit komt. Avond markt met kleine prijsjes, hotels in alle prijsklassen. Scooter huren en ritjes door de bergen, het is er allemaal mogelijk. En o ja, het heeft ook nog 4 straatjes Pattaya in het klein, alleen een Gogo bar zul je er niet aantreffen. De enige BJ bar ooit daar, is al weer een paar jaar dicht.

En het aller belangrijkste, weinig dronken Engelsen ..... Kortom, gewoon een hele rekaxte badplaats op 250 km van Bangkok.
Dat dus. Daarom die keuze APK.
Gewoon lekker chillen met de vrouw. Wellicht nog 1 dag een auto huren om verder naar het zuiden te gaan. Wil namelijk ook kajakken en duiken.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_145961036
Wat is de plek (zijn de plekken) om kerst en oud en nieuw te vieren in ZO azie?
  maandag 27 oktober 2014 @ 04:12:41 #18
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_145984466
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:08 schreef opreis het volgende:
Wat is de plek (zijn de plekken) om kerst en oud en nieuw te vieren in ZO azie?
Ligt eraan wat je leuk vindt. Zuidoost Azië is nogal groot, maar elk land biedt vast op diverse plekken voor ieder wat leuks.
pi_145987981
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:14 schreef buzz1291 het volgende:
Hua Hin is toch een relaxte badplaats, of niet soms? De malls vliegen de grond uit, de stranden zijn prima, wel uitkijken voor die food vendors op het strand die je een stoel aanbieden en na afloop doodleuk 500 Baht voor een Som Tam durven vragen. Verder uitstekende restaurants voor een redelijke prijs als je het Thai food je compleet de strot uit komt. Avond markt met kleine prijsjes, hotels in alle prijsklassen. Scooter huren en ritjes door de bergen, het is er allemaal mogelijk. En o ja, het heeft ook nog 4 straatjes Pattaya in het klein, alleen een Gogo bar zul je er niet aantreffen. De enige BJ bar ooit daar, is al weer een paar jaar dicht.

En het aller belangrijkste, weinig dronken Engelsen ..... Kortom, gewoon een hele rekaxte badplaats op 250 km van Bangkok.
Mooi samengevat. En nu nog alleen genieten van de omgeving,natuur, de mensen en (als je die hebt) een goede paffert.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 10:34:19 ]
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:29:05 #20
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_145989520
Na even meegelezen te hebben ga ik ook maar eens wat posten. Aangezien ik vanaf december tot maart in ZO Azie verblijf en een groot deel in Thailand.

Ik heb gelijk even een vraag: heeft er iemand tips om van omgeving Koh Samui/ Koh pha nghan richting Bali te reizen?

Wat wij zelf gevonden hadden was over land naar airport Surat Thani dan een stopover in Kuala lumpur en dan naar Denpasar Bali.

Iemand die ongeveer hetzelfde heeft gedaan? Ik vroeg mij af of er nog andere (betere) opties waren.
pi_145989647
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:29 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Na even meegelezen te hebben ga ik ook maar eens wat posten. Aangezien ik vanaf december tot maart in ZO Azie verblijf en een groot deel in Thailand.

Ik heb gelijk even een vraag: heeft er iemand tips om van omgeving Koh Samui/ Koh pha nghan richting Bali te reizen?

Wat wij zelf gevonden hadden was over land naar airport Surat Thani dan een stopover in Kuala lumpur en dan naar Denpasar Bali.

Iemand die ongeveer hetzelfde heeft gedaan? Ik vroeg mij af of er nog andere (betere) opties waren.
quote:
06:00 – 07:05
Ko Samui – Bangkok · USM–BKK
Bangkok Airways 100 · Airbus A319
1u 05m
Overstap in Bangkok BKK1u 45m

08:50 – 14:15
Bangkok – Denpasar · BKK–DPS
Thai 431 · Airbus A330
4u 25m
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:40:45 #22
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_145989848
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:33 schreef Godtje het volgende:

[..]


[..]

Thanks! Ga vanavond na werk even kijken. Mag ik vragen hoe jij vliegtickets bekijkt? Ik heb dus moeite met het vinden van combitickets zoals deze en probeer steeds zelf via diverse sites wat in elkaar te plakken
pi_145991448
http://www.nu.nl/buitenla(...)llemaansfeesten.html

De populaire vollemaansfeesten in Thailand zijn sinds maandag verboden, naar aanleiding van de moord op twee Britse backpackers eerder deze maand.

De feesten zijn ook geliefd bij veel jonge Nederlandse toeristen.

Gouverneur Chatpong Chatputhi liet maandag weten dat alle strandfeesten per direct zijn verboden, op het vollemaansfeest op het eiland Koh Phangan na. Hij wil met het verbod het imago van het toerisme in de regio verbeteren.

Daar horen volgens hem geen feesten bij die vaak uit de hand lopen. Hij is bang dat toeristen die voor hun rust naar de eilanden komen, door de moord wegblijven.


Wat een idioterie weer. Ik begrijp ook niet zo goed welke hij wil verbieden, als de FM-party's op Koh Phan Gan wel blijven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_145992703
De wildgroei aan die feesten ws.
pi_145992740
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:40 schreef kalinhos het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)llemaansfeesten.html

De populaire vollemaansfeesten in Thailand zijn sinds maandag verboden, naar aanleiding van de moord op twee Britse backpackers eerder deze maand.

De feesten zijn ook geliefd bij veel jonge Nederlandse toeristen.

Gouverneur Chatpong Chatputhi liet maandag weten dat alle strandfeesten per direct zijn verboden, op het vollemaansfeest op het eiland Koh Phangan na. Hij wil met het verbod het imago van het toerisme in de regio verbeteren.

Daar horen volgens hem geen feesten bij die vaak uit de hand lopen. Hij is bang dat toeristen die voor hun rust naar de eilanden komen, door de moord wegblijven.


Wat een idioterie weer. Ik begrijp ook niet zo goed welke hij wil verbieden, als de FM-party's op Koh Phan Gan wel blijven.
Nou geen FM's op de honderden andere plekken om een graantje mee te pikken. En zo te lezen ook geen half en black meer.

Al met al blijft er dan nog maar 1 over tegenover de tientallen van nu
pi_145992833
Ik wilde klikken op Bangkok Rumours. De link deed het niet, dus gelijk maar even de andere links gecontroleerd. Deze werken niet:

world nomads
Bangkok Rumours
Chang Thai
Elephant Soraida
http://www.khaosanroad.com/
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_145999205
Ik ben net weer terug. Was deze vakantie vooral in Myanmar maar ook 5 dagen bangkok ( O+) en ayuthaya en katchanaburi gezien

Voor m'n gevoel was het wel een stuk duurder dan de vorige keer dat ik er was en dat was nog relatief kort geleden (zomer 13).
pi_146002384
Volgens thailandblog.nl mag de fullmoon wel de rest niet.
Bron is de Bangkokpost.
pi_146045189
Zijn er hier mensen die met aeroflot naar BKK zijn gevlogen?
Zo ja hoe waren de ervaringen? :P
pi_146054288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:27 schreef opreis het volgende:
Zijn er hier mensen die met aeroflot naar BKK zijn gevlogen?
Zo ja hoe waren de ervaringen? :P
Of met Ukrain Airlines?
Zijn een van de goedkoopsten..maar ook betrouwbaar?
pi_146067705
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Nou geen FM's op de honderden andere plekken om een graantje mee te pikken. En zo te lezen ook geen half en black meer.

Al met al blijft er dan nog maar 1 over tegenover de tientallen van nu
Scheelt dat halfmoon geen strandfeest is. ;) Ik vraag me af hoe dit uiteindelijk gaat werken.. Waarschijnlijk wordt er een maandje aandacht aan besteedt en gaat het daarna gewoon weer als vanouds verder. :')
pi_146072884
Ach, de jungle en pool parties op koh phangan waren sowieso al leuker :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146077557
Zijn maart en April goeie maanden om naar Thailand te gaan?
En zijn er dan full moon parties?
pi_146078884
April heb je volgens mij Thais nieuwjaar. Ik ben er zelf nooit geweest, maar het schijnt dat je dan 3 dagen compleet wordt ondergespoten met water overal waar je gaat. Lijkt mij persoonlijk best geniaal
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146078929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:47 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Scheelt dat halfmoon geen strandfeest is. ;) Ik vraag me af hoe dit uiteindelijk gaat werken.. Waarschijnlijk wordt er een maandje aandacht aan besteedt en gaat het daarna gewoon weer als vanouds verder. :')
Mwoah, hoeft niet per sé denk ik. Geloof dat er bv. al sinds 1 september 2012 (ik arriveerde daar 3 september ffs :( ) bijna geen bar meer te vinden is aan de rivier van het tuben in VangVieng, sinds de regering het daar verbood.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146079200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:51 schreef kalinhos het volgende:
Lijkt mij persoonlijk best geniaal
Dat is zelfs geniaal.
pi_146084767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:51 schreef kalinhos het volgende:
April heb je volgens mij Thais nieuwjaar. Ik ben er zelf nooit geweest, maar het schijnt dat je dan 3 dagen compleet wordt ondergespoten met water overal waar je gaat. Lijkt mij persoonlijk best geniaal
Sonkran idd. Moet je wel zorgen dat je je onderkomen en vervoer die dagen al geregeld hebt want het is een gekkenhuis.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:51:47 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146093115
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:30 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Sonkran idd. Moet je wel zorgen dat je je onderkomen en vervoer die dagen al geregeld hebt want het is een gekkenhuis.
En de dagen eromheen. Heel Thailand loopt uit.

13-15 april, voor de volledigheid. Hier en daar langer.
pi_146100964
Morgen eens vrij vragen op mijn werk.
Ben van plan om van 14 maart tm 11 april te gaan (is van zaterdag tm zaterdag)... en anders de hele maand April).
Is het goedkoper om doordeweeks te vliegen?
Goedkoopste vliegtickets bij vliegtickets.nl ??
Ik dacht dat het iets van 630 euro retour was.
Amsterdam - Bangkok en retour.

Zijn er mensen die op Bangkok heen vliegen en vanaf een andere stad terug vliegen?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 01:16:25 #40
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146101416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Mwoah, hoeft niet per sé denk ik. Geloof dat er bv. al sinds 1 september 2012 (ik arriveerde daar 3 september ffs :( ) bijna geen bar meer te vinden is aan de rivier van het tuben in VangVieng, sinds de regering het daar verbood.
Van de week nog mensen gesproken die daar net geweest zijn, hadden het toch goed naar hun zin gehad hoor. Extreme is eraf, maar dat schijnt de sfeer ten goede gekomen te zijn en betekent niet dat er niet meer gefeest wordt. Maar goed, dat is Laos en dus verder niet zo relevant hier.

Ik zal het feestgespuis in Thailand niet missen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:50:29 #41
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146146137
Mijn tip: zoek op marktplaats naar vouchers van KLM. Staan regelmatig vouchers van bv 300 euro die je voor 150 mag overnemen. En vliegen met KLM rechtstreeks is toch wel het beste lijkt mij.
  zaterdag 1 november 2014 @ 19:26:17 #42
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_146192814
:W iedereen. Ben dit topic nu eens goed aan het doorlezen (paar delen) want we hebben besloten om volgend jaar augustus op vakantie te gaan naar Thailand. We willen alleen de vluchten boeken en verder zien we het daar wel.
Over die vluchten, wat is jullie ervaring? Ik kan nu vluchten vinden van de rond de 630 euro voor augustus 2015. Beter deze nu boeken of denken jullie dat er begin volgend jaar nog aanbiedingen komen, waar we beter even op kunnen wachten?
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:09:57 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146198481
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:26 schreef Vinno het volgende:
:W iedereen. Ben dit topic nu eens goed aan het doorlezen (paar delen) want we hebben besloten om volgend jaar augustus op vakantie te gaan naar Thailand. We willen alleen de vluchten boeken en verder zien we het daar wel.
Over die vluchten, wat is jullie ervaring? Ik kan nu vluchten vinden van de rond de 630 euro voor augustus 2015. Beter deze nu boeken of denken jullie dat er begin volgend jaar nog aanbiedingen komen, waar we beter even op kunnen wachten?
Hier een vlucht voor 434 euro, maar wel met een tussenstop.
Dus dat ligt er maar aan of je dat ziet zitten.
Rayen 2½ jaar!
pi_146198745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:26 schreef Vinno het volgende:
:W iedereen. Ben dit topic nu eens goed aan het doorlezen (paar delen) want we hebben besloten om volgend jaar augustus op vakantie te gaan naar Thailand. We willen alleen de vluchten boeken en verder zien we het daar wel.
Over die vluchten, wat is jullie ervaring? Ik kan nu vluchten vinden van de rond de 630 euro voor augustus 2015. Beter deze nu boeken of denken jullie dat er begin volgend jaar nog aanbiedingen komen, waar we beter even op kunnen wachten?
Goed plan :)

Persoonlijk lijkt het me een bijzonder ver vooruitzicht om tot Augustus te wachten.. vind 5 weken van te voren boeken precies genoeg, ik ga over 2,5 week en kan nu al niet wachten :)

Opzich is 630 een prima prijs voor een directe vlucht neem ik aan? Veel goedkoper zal het niet worden, of je moet zin hebben om te wachten tot er in April/mei een paar tientjes vanaf gaan, maar zou er ook zomaar eens op kunnen gaan. Ik zou lekker boeken, ben je daar ook vanaf.

Ter info, ik vlieg vanaf Dusseldorf voor 510, moet alleen 1,5 uur overstappen op Abu Dhabi. Naast het prijsverschil geniet het mijn voorkeur om de vlucht van 11/12 uur te splitten in 2x 6,5 uur.
pi_146217544
Is Thailand, Cambodia, Laos en Vietnam fatsoenlijk te bezichtigen in 28-30 dagen?
Zit trouwens te kijken naar te vliegen op Bangkok en terug te vliegen vanaf Hanoi.
Helemaal niet duurder, dus dat is ideaal.

Of zou het beter zijn om andersom te doen... heen op Hanoi en terug op Bangkok?
Zou graag nog wel een paar dagen willen relaxen op die mooie eilandjes bij Thailand.

[ Bericht 66% gewijzigd door Cracker26 op 02-11-2014 16:38:34 ]
pi_146219606
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Is Thailand, Cambodia, Laos en Vietnam fatsoenlijk te bezichtigen in 28-30 dagen?
Zit trouwens te kijken naar te vliegen op Bangkok en terug te vliegen vanaf Hanoi.
Helemaal niet duurder, dus dat is ideaal.

Of zou het beter zijn om andersom te doen... heen op Hanoi en terug op Bangkok?
Zou graag nog wel een paar dagen willen relaxen op die mooie eilandjes bij Thailand.
Nee, heb wat scenario's bedacht maar het is echt niet te doen.

Stel je pakt alleen noord thailand. Dan ga je daar richting luang prabang en zak je af naar siem reap. Dan naar ho chi minh en helemaal naar hanoi. En dan mis je alsnog de eilandjes. Ik zie het niet voor me. Misschien iemand anders een betere optie?

Of misschien kun je vanaf bkk naar koh chang. Eilandje. Dan naar siem reap en door naar luang prabang. Vanaf daar richting hanoi.

Dan heb je eigenlijk alleen Laos en Cambodia goed gedaan. Dat is wel te halen in een maand.
pi_146233333
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 17:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, heb wat scenario's bedacht maar het is echt niet te doen.

Stel je pakt alleen noord thailand. Dan ga je daar richting luang prabang en zak je af naar siem reap. Dan naar ho chi minh en helemaal naar hanoi. En dan mis je alsnog de eilandjes. Ik zie het niet voor me. Misschien iemand anders een betere optie?

Of misschien kun je vanaf bkk naar koh chang. Eilandje. Dan naar siem reap en door naar luang prabang. Vanaf daar richting hanoi.

Dan heb je eigenlijk alleen Laos en Cambodia goed gedaan. Dat is wel te halen in een maand.
Klopt.. is idd teveel om die 4 landen te (willen) doen.
Is het niet een idee om in Hanoi te starten en vanaf daar naar Laos te reizen en dan vanaf de hoofdstad naar Bangkok te vliegen.
pi_146238973
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Is Thailand, Cambodia, Laos en Vietnam fatsoenlijk te bezichtigen in 28-30 dagen?
Zit trouwens te kijken naar te vliegen op Bangkok en terug te vliegen vanaf Hanoi.
Helemaal niet duurder, dus dat is ideaal.

Of zou het beter zijn om andersom te doen... heen op Hanoi en terug op Bangkok?
Zou graag nog wel een paar dagen willen relaxen op die mooie eilandjes bij Thailand.
Nee. Zou dan eerder twee landen uitkiezen en dat doen.
pi_146240147
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:06 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Klopt.. is idd teveel om die 4 landen te (willen) doen.
Is het niet een idee om in Hanoi te starten en vanaf daar naar Laos te reizen en dan vanaf de hoofdstad naar Bangkok te vliegen.
Ik zou mezelf niet teveel verheugen op grote steden. Die vallen meestal tegen. Met name de hoofdstad van Laos; vientiane. Daar heb je echt niks te zoeken. Zelfde voor pnomh penh eigenlijk, al heb je daar nog de gevangenis en killing fields. Die zijn wel echt de moeite waard en kan ik je zeker aanraden.

De 4 landen zijn overigens totaal verschillend. Wat zoek je voor iets in je reis? Waarschijnlijk past het ene land een stuk beter bij je dan een ander.

Maar opzich is wat ik onderin in mijn vorige post zei nog wel een leuke route denk ik. Heb je 2 dagen volledig en thailand en vietnam een klein beetje
  maandag 3 november 2014 @ 07:09:35 #50
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146242199
Ik snap dat geprop nooit zo goed; het zijn stuk voor stuk landen waar je je 3 á 4 weken kan vermaken, om daarna tenminste te kunnen zeggen dat je een land echt hebt leren kennen. Dat is niet het geval als je als een malle wilt gaan rondreizen (dus vrijwel altijd onderweg zijn) en alleen wat dingetjes aanstipt. Een ook nog eens zonde van het geld (125 euro aan visa én die nauwelijks benutten).
pi_146242312
Over een weekje naar Thailand...weerbericht ziet er wel regenachtig uit. Hoop niet dat ik voor niets zo lang heb gewacht :-p
  maandag 3 november 2014 @ 09:06:09 #52
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_146243402
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:17 schreef Palingrokert het volgende:

[..]

Goed plan :)

Persoonlijk lijkt het me een bijzonder ver vooruitzicht om tot Augustus te wachten.. vind 5 weken van te voren boeken precies genoeg, ik ga over 2,5 week en kan nu al niet wachten :)

Opzich is 630 een prima prijs voor een directe vlucht neem ik aan? Veel goedkoper zal het niet worden, of je moet zin hebben om te wachten tot er in April/mei een paar tientjes vanaf gaan, maar zou er ook zomaar eens op kunnen gaan. Ik zou lekker boeken, ben je daar ook vanaf.

Ter info, ik vlieg vanaf Dusseldorf voor 510, moet alleen 1,5 uur overstappen op Abu Dhabi. Naast het prijsverschil geniet het mijn voorkeur om de vlucht van 11/12 uur te splitten in 2x 6,5 uur.
Nee voor een vlucht met tussenstop...
Dus dan is het nog best "prijzig" of niet?

Heb ook totaal geen moeite met een tussenstop overigens. Altijd wel leuk om even ergens te zijn en je benen te strekken en daarnaast verkeerd ik in prima reisgezelschap, dus vermaken doe ik me sowieso overal wel ;)
pi_146245694
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 00:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik zou mezelf niet teveel verheugen op grote steden. Die vallen meestal tegen. Met name de hoofdstad van Laos; vientiane. Daar heb je echt niks te zoeken. Zelfde voor pnomh penh eigenlijk, al heb je daar nog de gevangenis en killing fields. Die zijn wel echt de moeite waard en kan ik je zeker aanraden.

De 4 landen zijn overigens totaal verschillend. Wat zoek je voor iets in je reis? Waarschijnlijk past het ene land een stuk beter bij je dan een ander.

Maar opzich is wat ik onderin in mijn vorige post zei nog wel een leuke route denk ik. Heb je 2 dagen volledig en thailand en vietnam een klein beetje
Dat had ik idd gehoord ja, dat Vientiane tegenvalt.
Hoe is Hanoi? Of is het beter om naar Phnomh Penh te gaan? Die killing fields lijken (ik zei lijken :') ) me wel echt bijzonder om te zien ja.

Jouw route van die vorige post klinkt idd goed.

Ik zoek in een reis een mooie combinatie van natuur zien en actieve dingen (die zip line , raften en evt nog wat anders) doen en natuurlijk ook wel genoeg feestjes meepakken zoals een full moon party.
pi_146249293
Ik ga in Januari voor 16 dagen naar Thailand.
Start en einde in Bangkok.

Is dit genoeg om heel Thailand te zien?
De drukke toeristische delen zoals Phuket laat ik liever achterwege, maar voor de rest wil ik wel wat eilandjes bekijken.

Iemand tips voor een route of must sees?
pi_146250854
Vientiane is een prima stadje. Boulevard met fris windje. Goede restaurants. Relaxede sfeer. Je kan je er best een dag of 2 vermaken.
pi_146250870
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:21 schreef jdel het volgende:
Ik ga in Januari voor 16 dagen naar Thailand.
Start en einde in Bangkok.

Is dit genoeg om heel Thailand te zien?
De drukke toeristische delen zoals Phuket laat ik liever achterwege, maar voor de rest wil ik wel wat eilandjes bekijken.

Iemand tips voor een route of must sees?
Nee
pi_146251006
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 07:09 schreef babette21 het volgende:
Ik snap dat geprop nooit zo goed; het zijn stuk voor stuk landen waar je je 3 á 4 weken kan vermaken, om daarna tenminste te kunnen zeggen dat je een land echt hebt leren kennen. Dat is niet het geval als je als een malle wilt gaan rondreizen (dus vrijwel altijd onderweg zijn) en alleen wat dingetjes aanstipt. Een ook nog eens zonde van het geld (125 euro aan visa én die nauwelijks benutten).
^O^
pi_146253117
Nuttige post knut... Ik ben wel benieuwd waarom je dat niet genoeg zou vinden. Kan je het uitleggen?
pi_146253508
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:23 schreef jdel het volgende:
Nuttige post knut... Ik ben wel benieuwd waarom je dat niet genoeg zou vinden. Kan je het uitleggen?
Waarschijnlijk omdat het land te groot is om het helemaal te kunnen zien in 16 dagen... zomaar een gokje hoor :-)
  maandag 3 november 2014 @ 14:35:39 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_146253526
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:23 schreef jdel het volgende:
Nuttige post knut... Ik ben wel benieuwd waarom je dat niet genoeg zou vinden. Kan je het uitleggen?
Als we aan jou zouden vragen of je heel Spanje kunt zien in 16 dagen, zou je daar dan bevestigend op antwoorden? Qua oppervlakte zijn die 2 landen vergelijkbaar.

In 16 dagen kun je prima Bangkok, Chiang Mai/Pai en 1 of 2 eilanden in het zuiden bezoeken. Maar daar blijft het dan ook bij
  maandag 3 november 2014 @ 14:38:57 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_146253647
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Is Thailand, Cambodia, Laos en Vietnam fatsoenlijk te bezichtigen in 28-30 dagen?
Zit trouwens te kijken naar te vliegen op Bangkok en terug te vliegen vanaf Hanoi.
Helemaal niet duurder, dus dat is ideaal.

Of zou het beter zijn om andersom te doen... heen op Hanoi en terug op Bangkok?
Zou graag nog wel een paar dagen willen relaxen op die mooie eilandjes bij Thailand.
Persoonlijk zou ik kiezen voor enkel Thailand ofwel Cambodja/Vietnam met 30 dagen (al is dat al aan de korte kant). In het geval van het tweede zou je op Bangkok kunnen vliegen, 2 dagen blijven en dan doorreizen naar Cambodja en vervolgens Vietnam. Maar dan heb je eigenlijk wel een weekje extra nodig.
pi_146253963
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:23 schreef jdel het volgende:
Nuttige post knut... Ik ben wel benieuwd waarom je dat niet genoeg zou vinden. Kan je het uitleggen?
Wat blik zegt. Al kan je het eigenlijk nog niet eens zo vergelijken omdat de infrastructuur niet op het niveau van frankrijk of spanje ligt.

Zeg maar, kan je heel frankrijk in 16 dagen zien, op de fiets.

Een doodsimpel "nee" lijkt me op zo'n vraag voldoende toch?
pi_146256187
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Is Thailand, Cambodia, Laos en Vietnam fatsoenlijk te bezichtigen in 28-30 dagen?
Zit trouwens te kijken naar te vliegen op Bangkok en terug te vliegen vanaf Hanoi.
Helemaal niet duurder, dus dat is ideaal.

Of zou het beter zijn om andersom te doen... heen op Hanoi en terug op Bangkok?
Zou graag nog wel een paar dagen willen relaxen op die mooie eilandjes bij Thailand.
Dat heb ik dit jaar wel gedaan.
Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Saigon-Hoi An-Hanoi-Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane-Bangkok in een maand.
Ik zou heel Laos skippen als ik jou was en die extra tijd in Vietnam steken of Noord-Thailand
pi_146256360
Dus eigenlijk heb jij Saind 3 landen gedaan + bangkok. Al vind ik het nog een schema met een behoorlijk tempo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146266597
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:48 schreef Saind het volgende:

[..]

Dat heb ik dit jaar wel gedaan.
Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Saigon-Hoi An-Hanoi-Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane-Bangkok in een maand.
Ik zou heel Laos skippen als ik jou was en die extra tijd in Vietnam steken of Noord-Thailand
Dit klinkt zeer goed ja!
Maar je hebt bij deze route wel een paar keer het vliegtuig gepakt... of niet?
Als ik een beetje jouw route volg, lijkt me hetvolgende wel ideaal:
Bangkok - Siem Reap - Phnom Penh - Saigon (Ho Chi Minh dus) - vlucht naar Hanoi of zo.. - Luang Prabang - Vang Vieng - vlucht naar Bangkok en misschien als ik een paar dagen over heb naar Koh Samui of 1 van die andere mooie eilandjes.

Op die 2 vluchten na, alles met een bus/trein of wat dan ook..
Heb alleen nog niet gekeken of je vanaf Ho Chi Minh en Vang Vieng kan vliegen.
Of vanaf Nederland naar Siem Reap of Phnom Penh vliegen en vanaf daar starten...

Zou zoiets als dit te doen zijn (Ik heb 30 of 31 dagen de tijd inclusief heen- en terugvlucht)? En de moeite waard..? Of is het zonde om zoveel van Vietnam over te slaan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cracker26 op 03-11-2014 20:11:35 ]
pi_146267443
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:00 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Dit klinkt zeer goed ja!
Maar je hebt bij deze route wel een paar keer het vliegtuig gepakt... of niet?
Als ik een beetje jouw route volg, lijkt me hetvolgende wel ideaal:
Bangkok - Siem Reap - Phnom Penh - Saigon (Ho Chi Minh dus) - vlucht naar Hanoi of zo.. - Luang Prabang - Vang Vieng - vlucht naar Bangkok en misschien als ik een paar dagen over heb naar Koh Samui of 1 van die andere mooie eilandjes.

Op die 2 vluchten na, alles met een bus/trein of wat dan ook..
Heb alleen nog niet gekeken of je vanaf Ho Chi Minh en Vang Vieng kan vliegen.
Of vanaf Nederland naar Siem Reap of Phnom Penh vliegen en vanaf daar starten...

Zou zoiets als dit te doen zijn (Ik heb 30 of 31 dagen de tijd inclusief heen- en terugvlucht)? En de moeite waard..? Of is het zonde om zoveel van Vietnam over te slaan?
Ik heb gevlogen van Hanoi naar Luang Prabang. Saigon - Hoi an - Hanoi hebben we met de trein gedaan. Dat is echt een aanrader, vetste stuk van de reis. Die treinreis moet je eens opzoeken op youtube, vreselijk mooi

Maar ja ik vond het zonde om zoveel Vietnam over te slaan. Toen we in Hanoi waren was er een tyfoon dus hebben we Sapa en Ha Long niet kunnen zien. Ik denk dat ik volgend jaar een maand Vietnam ga doen. Verreweg het tofste land, vond ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2014 20:25:02 ]
  maandag 3 november 2014 @ 20:32:11 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_146267995
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:00 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Dit klinkt zeer goed ja!
Maar je hebt bij deze route wel een paar keer het vliegtuig gepakt... of niet?
Als ik een beetje jouw route volg, lijkt me hetvolgende wel ideaal:
Bangkok - Siem Reap - Phnom Penh - Saigon (Ho Chi Minh dus) - vlucht naar Hanoi of zo.. - Luang Prabang - Vang Vieng - vlucht naar Bangkok en misschien als ik een paar dagen over heb naar Koh Samui of 1 van die andere mooie eilandjes.

Op die 2 vluchten na, alles met een bus/trein of wat dan ook..
Heb alleen nog niet gekeken of je vanaf Ho Chi Minh en Vang Vieng kan vliegen.
Of vanaf Nederland naar Siem Reap of Phnom Penh vliegen en vanaf daar starten...

Zou zoiets als dit te doen zijn (Ik heb 30 of 31 dagen de tijd inclusief heen- en terugvlucht)? En de moeite waard..? Of is het zonde om zoveel van Vietnam over te slaan?
Doe het alsjeblieft niet, de mooiste stukken Laos en Vietnam zie je juist buiten de grote steden. Vind het echt doodzonde als je dit zo zou doen. Als je persé snel-snel wilt zijn doe dan het rondje Bangkok - Hanoi en sla Laos over. Dan kun je globaal Bangkok - Siem Reap - Pnomh Penh - HCMC - Dalat - Hoi An - Hue - Hanoi (+ Sapa en Halong Bay) doen. Wellicht moet je Hue en/of Dalat skippen, maar dan heb je wel een aardig beeld van het land ipv alleen de hoofdsteden bezocht
pi_146268084
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:20 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik heb gevlogen van Hanoi naar Luang Prabang. Saigon - Hoi an - Hanoi hebben we met de trein gedaan. Dat is echt een aanrader, vetste stuk van de reis. Die treinreis moet je eens opzoeken op youtube, vreselijk mooi

Maar ja ik vond het zonde om zoveel Vietnam over te slaan. Toen we in Hanoi waren was er een tyfoon dus hebben we Sapa en Ha Long niet kunnen zien. Ik denk dat ik volgend jaar een maand Vietnam ga doen. Verreweg het tofste land, vond ik.
Ok bedankt voor de interessante info!
Paar vraagjes wel.
Wat maakte voor jou Vietnam leuker dan de rest?
Ik wil graag ook wat actieve dingen doen, zoals die Zipline in Chiang Mai.. eventueel rafting. En nog een paar van die speciale actieve dingen.

Boekte je die vlieg-/bus-/treintickets daar, of wist je al van tevoren dat je dat zo zou doen?

Is het gemakkelijk om losse busreizen te doen, of kan je beter een reispass van bijvoorbeeld Stray kopen?
pi_146269713
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:33 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok bedankt voor de interessante info!
Paar vraagjes wel.
Wat maakte voor jou Vietnam leuker dan de rest?
Ik wil graag ook wat actieve dingen doen, zoals die Zipline in Chiang Mai.. eventueel rafting. En nog een paar van die speciale actieve dingen.

Boekte je die vlieg-/bus-/treintickets daar, of wist je al van tevoren dat je dat zo zou doen?

Is het gemakkelijk om losse busreizen te doen, of kan je beter een reispass van bijvoorbeeld Stray kopen?
Ik vond de sfeer in Vietnam supermooi. In Cambodia was er teveel gezeik van zwervers en zielige kinderen en Laos vond ik te relaxed. Tegen het saaie aan zelfs. Vietnam is lekker druk, heel mooi, heerlijk eten en de mensen zijn top. Angkor Wat mag je echt niet missen maar dat vond ik ook wel genoeg in Cambodia.
Verder hebben we alles ter plaatse geregeld. Ook de vluchten, was een heel stuk goedkoper dan online. Scheelde 50 euro op die vlucht (90 ipv 140)
pi_146275176
Kan iemand een indicatie geven van de kosten per land? of de landen in een rijtje zetten van goedkoopst naar duurst oid.

Thailand
Vietnam
Cambodja
Laos
Maleisie
  dinsdag 4 november 2014 @ 02:42:18 #71
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146281136
Ik vond Vietnam ook briljant; het landschap, de mensen, de hedendaagse cultuur, de brede geschiedenis. Geen land om doorheen te racen. En vergeet niet dat Vietnam, net als bijv Cambodja ook mooie strandjes heeft. En dat er echt overal outdoor activiteiten aangeboden worden (die zipline heb ik de afgelopen weken al 4x langs zien komen, zowel in Cambodja als in Laos).
Ik heb me wel goed vermaakt in Cambodja, ook buiten Siem Reap, maar dat gebedel wordt op den duur wel irritant ja. Laos is inderdaad een beetje sloom, maar wel echt prachtig!
Ik blijf erbij: pak voor een trip van een maand 1, max. 2 buurlanden. Geloof me, eenmaal hier wil je echt niet elke dag onderweg zijn. Doe het goed... of doe het niet. (Tenzij je kickt op kodakmoments en stempels in je paspoort natuurlijk.)

Is er trouwens geen Zuidoost Azië topic ofzo? Dit soort vragen blijven hier maar langskomen (en dus verdwijnen), misschien niet zo handig..?
pi_146291238
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:14 schreef buzz1291 het volgende:
Hua Hin is toch een relaxte badplaats, of niet soms? De malls vliegen de grond uit, de stranden zijn prima, wel uitkijken voor die food vendors op het strand die je een stoel aanbieden en na afloop doodleuk 500 Baht voor een Som Tam durven vragen. Verder uitstekende restaurants voor een redelijke prijs als je het Thai food je compleet de strot uit komt. Avond markt met kleine prijsjes, hotels in alle prijsklassen. Scooter huren en ritjes door de bergen, het is er allemaal mogelijk. En o ja, het heeft ook nog 4 straatjes Pattaya in het klein, alleen een Gogo bar zul je er niet aantreffen. De enige BJ bar ooit daar, is al weer een paar jaar dicht.

En het aller belangrijkste, weinig dronken Engelsen ..... Kortom, gewoon een hele rekaxte badplaats op 250 km van Bangkok.
Afgelopen zomer in Hau Hin geweest voor 3 dagen. Op zich een leuke stad, beter als Bangkok naar mijn mening. Inderdaad leuke stranden, echter niet te vergelijken met de eilanden. Als je in Hau Hin bent zeker een paar uur naar Monkey Mountain gaan, lopen 1000en wilde apen rond, kan je voor een goede euro eten geven wat best leuk is. Daarnaast kan je naar het wildlife friends foundation Thailand park gaan, word gerund door een Nederlander (www.wfft.org), interessant en een zeer goede dagbesteding.

Qua eilanden vond ik Koh Tao echt heel relaxed, hier kan je mooi duiken en van de eiland sfeer genieten. Ben zelf 1,5 dag in Bangkok geweest en dat vond ik echt meer dan genoeg. Het paleis is schitterend, zo ook nog wat andere bekende bezienswaardigheden, verders vind ik het maar een stinkstad. (sorry als ik iemand beledig).
pi_146291645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:13 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Afgelopen zomer in Hau Hin geweest voor 3 dagen. Op zich een leuke stad, beter als Bangkok naar mijn mening. Inderdaad leuke stranden, echter niet te vergelijken met de eilanden. Als je in Hau Hin bent zeker een paar uur naar Monkey Mountain gaan, lopen 1000en wilde apen rond, kan je voor een goede euro eten geven wat best leuk is. Daarnaast kan je naar het wildlife friends foundation Thailand park gaan, word gerund door een Nederlander (www.wfft.org), interessant en een zeer goede dagbesteding.

Qua eilanden vond ik Koh Tao echt heel relaxed, hier kan je mooi duiken en van de eiland sfeer genieten. Ben zelf 1,5 dag in Bangkok geweest en dat vond ik echt meer dan genoeg. Het paleis is schitterend, zo ook nog wat andere bekende bezienswaardigheden, verders vind ik het maar een stinkstad. (sorry als ik iemand beledig).
:D

Bangkok heerlijk man. Ben er in 3 keer nu totaal zo'n 1.5 week geweest en zou zo nog een keer gaan, voor city trip ofzo. En paleis vond ik dan juist weer 1 van de allersufste sites, was binnen een kwartier weer weg.

Mooi hoe mensen verschillend vakantie beleven.
pi_146291945
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:46 schreef opreis het volgende:
Kan iemand een indicatie geven van de kosten per land? of de landen in een rijtje zetten van goedkoopst naar duurst oid.

Goedkoop naar duur:
Laos
Vietnam
Cambodja
Thailand
Maleisie
pi_146291953
Ik ben er twee keer geweest (eigenlijk 4, als je met aankomst/vertrek van en naar NL rekent) en ik denk dat ik Bangkok inmiddels ook wel gezien heb. Maar ik zou het niet afslaan om in Chinatown nog een keer te eten bij een van die twee stoeprestaurantjes, goeie vis daar :D

Verplichte kost voor elke Nederlander is ook het fietstochtje van Co (en neem dan die van minimaal een halve dag).

Maar het is een enorm contrast met de eilanden inderdaad.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146292025
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:46 schreef opreis het volgende:
Kan iemand een indicatie geven van de kosten per land? of de landen in een rijtje zetten van goedkoopst naar duurst oid.

Thailand
Vietnam
Cambodja
Laos
Maleisie
Vietnam
Cambodja/Laos
Maleisië
Thailand

Qua eten en overnachting dan. Qua alcohol bv is Maleisië weer duurder dan Thailand. Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Goedkoopste biertje in Vietnam was 40.000dong/14 cent. Goedkoopste biertje in Laos was 10.000 kip / 1 euro. Goedkoopste biertje in Thailand is 44 baht / 1,10 euro. Maleisië gaat het al gauw naar 1,50-2 in een supermarkt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146292047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:37 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben er twee keer geweest (eigenlijk 4, als je met aankomst/vertrek van en naar NL rekent) en ik denk dat ik Bangkok inmiddels ook wel gezien heb. Maar ik zou het niet afslaan om in Chinatown nog een keer te eten bij een van die twee stoeprestaurantjes, goeie vis daar :D

Verplichte kost voor elke Nederlander is ook het fietstochtje van Co (en neem dan die van minimaal een halve dag).

Maar het is een enorm contrast met de eilanden inderdaad.
Ik heb zowel die van Co gedaan als van een andere organisatie (Follow Me Biketours) en ik vond die van Co eigenlijk de minst leuke van de 2.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146292160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Vietnam
Cambodja/Laos
Maleisië
Thailand

Qua eten en overnachting dan. Qua alcohol bv is Maleisië weer duurder dan Thailand. Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Goedkoopste biertje in Vietnam was 40.000dong/14 cent. Goedkoopste biertje in Laos was 10.000 kip / 1 euro. Goedkoopste biertje in Thailand is 44 baht / 1,10 euro. Maleisië gaat het al gauw naar 1,50-2 in een supermarkt.
Het verschilt ook nog heel veel per regio. Ik heb een week absoluut als een god geleefd in het zuiden van Laos, alles eten en drinken wat ik maar kon, scootertje, fijne plek om te slapen en was pp 90 Euro kwijt.

In Luang Prabang betaal je al snel 4 a 5 keer zoveel, gok ik.
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:46:21 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_146292253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Vietnam
Cambodja/Laos
Maleisië
Thailand

Qua eten en overnachting dan. Qua alcohol bv is Maleisië weer duurder dan Thailand. Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Goedkoopste biertje in Vietnam was 40.000dong/14 cent. Goedkoopste biertje in Laos was 10.000 kip / 1 euro. Goedkoopste biertje in Thailand is 44 baht / 1,10 euro. Maleisië gaat het al gauw naar 1,50-2 in een supermarkt.
Op zich mee eens, maar Borneo is bijvoorbeeld wel echt een stuk duurder dan Thailand. Dus is het ook een beetje afhankelijk van waar je naartoe gaat
  dinsdag 4 november 2014 @ 14:47:56 #80
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146292306
Luang Prabang is prijzig ja (verblijf dan, eten valt mee), binnenland is nauwelijks noemenswaardig: zit al dagen onder de 15 euro per dag!
pi_146292381
VangVieng en LP zijn idd wel iets prijziger, maar 4-5x is misschien wat overdreven? Ik heb nog iets van 5 dagen op Don Det/4000 islands gezeten met overnachting en 3x eten per dag en drinken en was uiteindelijk iets van 45 euro kwijt. Gaat nergens over natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146292641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:49 schreef kalinhos het volgende:
VangVieng en LP zijn idd wel iets prijziger, maar 4-5x is misschien wat overdreven? Ik heb nog iets van 5 dagen op Don Det/4000 islands gezeten met overnachting en 3x eten per dag en drinken en was uiteindelijk iets van 45 euro kwijt. Gaat nergens over natuurlijk.
Mja het is wel voor minder te doen. Het is gewoon allemaal wat luxer daar. En probleem bij mij is dat ik dan meestal ook wel van die luxe gebruik maak :')

Dus in mijn geval 4 a 5 keer, voor de geoefende backpacker toch minstens het dubbele.
pi_146292939
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Doe het alsjeblieft niet, de mooiste stukken Laos en Vietnam zie je juist buiten de grote steden. Vind het echt doodzonde als je dit zo zou doen. Als je persé snel-snel wilt zijn doe dan het rondje Bangkok - Hanoi en sla Laos over. Dan kun je globaal Bangkok - Siem Reap - Pnomh Penh - HCMC - Dalat - Hoi An - Hue - Hanoi (+ Sapa en Halong Bay) doen. Wellicht moet je Hue en/of Dalat skippen, maar dan heb je wel een aardig beeld van het land ipv alleen de hoofdsteden bezocht
Lees deze reactie nu pas...
Ok, ik begrijp je punt en hoor het wel meer.
Beter gewoon rustiger reizen en een kleiner gebied beter beleven.
En Vietnam is dus leuker/mooier dan Thailand?

Is er veel te zien tussen Bangkok en Chang-Mai/Chang-Rai.
Anders is het misschien een optie om die reis te maken en dan vanaf Chang-Mai naar Phnom Penh te vliegen en vanaf daar nog een deel Cambodja en Vietnam te doen?

Zou langs de ene kant Thailand wel willen overslaan, maar blijkbaar is Chang-Mai heel erg leuk. Veel te zien en veel te doen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:09:39 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_146293175
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:03 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Lees deze reactie nu pas...
Ok, ik begrijp je punt en hoor het wel meer.
Beter gewoon rustiger reizen en een kleiner gebied beter beleven.
En Vietnam is dus leuker/mooier dan Thailand?

Is er veel te zien tussen Bangkok en Chang-Mai/Chang-Rai.
Anders is het misschien een optie om die reis te maken en dan vanaf Chang-Mai naar Phnom Penh te vliegen en vanaf daar nog een deel Cambodja en Vietnam te doen?

Zou langs de ene kant Thailand wel willen overslaan, maar blijkbaar is Chang-Mai heel erg leuk. Veel te zien en veel te doen.
Tussen Bangkok en Chiang Mai is genoeg te zien, Kanchanaburi, Ayutthaya, Sukhotai. Inclusief Bangkok en Chiang Mai ben je daar minimaal 2 weken voor kwijt. Je zou dan eventueel naar Pnomh Penh kunnen vliegen (als er uberhaupt dergelijke vluchten bestaan) en dan via Siem Reap naar Koh Chang (of een ander eiland gaan). Vietnam zou ik niet aanraden, want je hebt veel te weinig tijd en zult ook visa moeten aanschaffen.

Je moet je echt beperken tot 2 landen, anders gaat het echt niet lukken. en met 30 dagen kun je je ook prima enkel en alleen in Thailand of Vietnam vermaken
pi_146293338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Tussen Bangkok en Chiang Mai is genoeg te zien, Kanchanaburi, Ayutthaya, Sukhotai. Inclusief Bangkok en Chiang Mai ben je daar minimaal 2 weken voor kwijt. Je zou dan eventueel naar Pnomh Penh kunnen vliegen (als er uberhaupt dergelijke vluchten bestaan) en dan via Siem Reap naar Koh Chang (of een ander eiland gaan). Vietnam zou ik niet aanraden, want je hebt veel te weinig tijd en zult ook visa moeten aanschaffen.

Je moet je echt beperken tot 2 landen, anders gaat het echt niet lukken. en met 30 dagen kun je je ook prima enkel en alleen in Thailand of Vietnam vermaken
^O^
pi_146293488
Het tofste in Vietnam is eigenlijk niet met bussen reizen, maar zelf een motor of brommer fixen en rijden. Is het land uitermate geschikt voor qua omvang. Maar das eigenlijk alleen een optie als je alleen bent, of met een enorm avontuurlijke reispartner.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 5 november 2014 @ 17:27:54 #87
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146337194
Voor de kenners die er geweest zijn:

Wat zouden jullie doen met je eerst reis van 45 dagen Azië?
Aankomst en vertrek in Bangkok.
pi_146362072
Ik heb nog een andere route uitgezocht.. hoorde dat je in 2 dagen van Bangkok naar Chang Mai kan reizen. Dus vast wel in een dag of 4 vanaf Phnom Penh naar Luang Prabang (zonder extra overnachtingen op de route meegerekend).
En dan vanaf Luang Prabang terug via Chang Rai en Chang Mai richting Bangkok..

Wat denken jullie hiervan in 28-30 dagen?
  donderdag 6 november 2014 @ 12:29:27 #89
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146363889
Bangkok > Chiang Mai is niet vergelijkbaar met PP > Luang Prabang, ze zijn in Laos in staat om 5 uur over 100 km te doen (geloof me!). Dan kun je beter van PP naar Siem Reap gaan (ben je iig niet voor niets naar Cambodja gegaan) en vandaar vliegen naar Luang Prabang. Vietnam Airlines biedt betaalbare vluchten voor dat traject.
pi_146367274
Ja ok, dat kan ook nog.
Mis ik aan Vientane en Viang Vien niets?
Hoorde/las dat Vientane niet zo bijzonder is, maar Viang Vien wel.
Al heeft iedereen toch weer een andere mening.

Maar goed, als je veel kans het dat het niet op schiet in het verkeer, moet ik daar ook keuzes in gaan maken.
  donderdag 6 november 2014 @ 14:54:58 #91
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146368594
Vang Vieng zou je vanuit Luang Prabang kunnen doen, is ong. 6 (8 dus) uur met de bus. En dan na een dag of twee zelfde traject terug. Zo kun je ook voor een paar dagen naar het noorden (Nong Khiaw of Muang Ngoy), om wat meer Laos-gevoel mee te pikken, al is het daar mogelijk te rustig voor je. De meningen over Vientiane zijn verdeeld; ik ben er niet geweest, dus geen idee.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:13:19 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_146369132
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:32 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb nog een andere route uitgezocht.. hoorde dat je in 2 dagen van Bangkok naar Chang Mai kan reizen. Dus vast wel in een dag of 4 vanaf Phnom Penh naar Luang Prabang (zonder extra overnachtingen op de route meegerekend).
En dan vanaf Luang Prabang terug via Chang Rai en Chang Mai richting Bangkok..

Wat denken jullie hiervan in 28-30 dagen?
Bangkok - Chiang Mai is gewoon een nachttrein, dus daar kun je een dag later fris en fruitig aankomen. Laos en Cambodja is geen Thailand qua reizen, 100 km kan inderdaad zo maar 4 tot 5 uur reizen zijn. Treinverkeer is er niet.
pi_146369511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:54 schreef babette21 het volgende:
Vang Vieng zou je vanuit Luang Prabang kunnen doen, is ong. 6 (8 dus) uur met de bus. En dan na een dag of twee zelfde traject terug. Zo kun je ook voor een paar dagen naar het noorden (Nong Khiaw of Muang Ngoy), om wat meer Laos-gevoel mee te pikken, al is het daar mogelijk te rustig voor je. De meningen over Vientiane zijn verdeeld; ik ben er niet geweest, dus geen idee.
Ok super! Mijn puzzel begint aardig compleet te geraken.
Ik hou wel van wat actie/drukte inderdaad :-)
pi_146369603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Bangkok - Chiang Mai is gewoon een nachttrein, dus daar kun je een dag later fris en fruitig aankomen. Laos en Cambodja is geen Thailand qua reizen, 100 km kan inderdaad zo maar 4 tot 5 uur reizen zijn. Treinverkeer is er niet.
Klopt ja.. maar ik hoorde vertellen dat er tussen Bangkok en Chang Mai ook nog best wat mooie dingen/plaatsjes te zien waren.
Dus vandaar dat ik dat per bus had gerekend.
Maar als ik sneller wil zijn, kan ik altijd nog de nachttrein pakken.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:32:41 #95
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146369841
Als je die spots tussen Bangkok en Chiang Mai mee wil pakken dan moet je juist weer meer dan twee dagen rekenen.
pi_146370720
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:32 schreef babette21 het volgende:
Als je die spots tussen Bangkok en Chiang Mai mee wil pakken dan moet je juist weer meer dan twee dagen rekenen.
Ja weet ik.. maar ik rekende ff zonder al het stoppen.
Dan heb ik al een idee hoeveel tijd ik kwijt ben aan het reizen zelf en dat ik dan ook zo een beetje kan berekenen hoeveel dagen ik nog over hou en hoe lang ik overal kan blijven.

Niet dat ik dat precies wil weten, maar wil wel een beetje een richtlijn hebben.
  donderdag 6 november 2014 @ 20:21:22 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_146380281
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:57 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ja weet ik.. maar ik rekende ff zonder al het stoppen.
Dan heb ik al een idee hoeveel tijd ik kwijt ben aan het reizen zelf en dat ik dan ook zo een beetje kan berekenen hoeveel dagen ik nog over hou en hoe lang ik overal kan blijven.

Niet dat ik dat precies wil weten, maar wil wel een beetje een richtlijn hebben.
Misschien moet je gewoon een keer het advies opvolgen van iedereen in dit topic en je focussen op slechts 1 of 2 landen. Heb echt het idee dat je je in allerlei bochten wilt wringen om zoveel mogelijk op een onmogelijk tempo te willen zien. Azië leent zich perfect om het juist wat rustig aan te doen en niet de hele tijd in bussen, vliegtuigen en treinen te zitten.
pi_146381266
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon een keer het advies opvolgen van iedereen in dit topic en je focussen op slechts 1 of 2 landen. Heb echt het idee dat je je in allerlei bochten wilt wringen om zoveel mogelijk op een onmogelijk tempo te willen zien. Azië leent zich perfect om het juist wat rustig aan te doen en niet de hele tijd in bussen, vliegtuigen en treinen te zitten.
Klopt. Daar hebben jullie ook helemaal gelijk in. Ik ben er dus wel al achter (door jullie verhalen) dat mijn eerste idee nooit had kunnen slagen.
Maar ik wou gewoon de ideeen van verschillende mensen horen.
Het is vooral dat ik door jullie info ongeveer weet op welke steden ik mijn heen- en terugvlucht moet gaan boeken.
Ik ben ook niet van plan om me teveel te moeten haasten, maar ik had echt geen idee wat ik allemaal in die maand zou kunnen doen.
En nu is dat me dus een heel stuk duidelijker :)
pi_146404808
Blegh, ik kom maar niet uit de route die ik wil doen, ik vlieg naar Bangkok en terug naar huis vanaf Bangkok en daar tussen heb ik 5 maanden te vullen (vervelend ik weet). Songkran valt in het einde van mijn tijd daar en ik dacht eraan om dat in Chiang Mai te vieren.
De route die ik nu ingedachte heb is als volgt:
Bangkok trekken met verschillende stops tot aan Singapore
Singapore naar Chiang Mai vliegen
Van Chiang Mai naar het Noorden van Laos trekken
Van Noord Naar Zuid Laos trekken
Van Zuid Laos naar Cambodja
Van Cambodja naar Zuid Vietnam
Van Zuid naar Noord Vietnam trekken
Van Noord Vietnam weer terug naar Chiang Mai
En dan van Chiang Mai weer naar Bangkok

Is dit een handige route denken jullie? Wat anders? Tips/must sees?

Ayuthaya en Sukhothai ben ik al een keer geweest dus die kan ik gerust overslaan
pi_146405165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:03 schreef opreis het volgende:
Blegh, ik kom maar niet uit de route die ik wil doen, ik vlieg naar Bangkok en terug naar huis vanaf Bangkok en daar tussen heb ik 5 maanden te vullen (vervelend ik weet). Songkran valt in het einde van mijn tijd daar en ik dacht eraan om dat in Chiang Mai te vieren.
De route die ik nu ingedachte heb is als volgt:
Bangkok trekken met verschillende stops tot aan Singapore
Singapore naar Chiang Mai vliegen
Van Chiang Mai naar het Noorden van Laos trekken
Van Noord Naar Zuid Laos trekken
Van Zuid Laos naar Cambodja
Van Cambodja naar Zuid Vietnam
Van Zuid naar Noord Vietnam trekken
Van Noord Vietnam weer terug naar Chiang Mai
En dan van Chiang Mai weer naar Bangkok

Is dit een handige route denken jullie? Wat anders? Tips/must sees?

Ayuthaya en Sukhothai ben ik al een keer geweest dus die kan ik gerust overslaan
Songkran in Chiang Mai was geweldig. Beste plaats waar je kunt zijn gedurende Songkran denk ik. Vergelijkbare route met wat ik gedaan heb, enkel ben ik vanuit Bangkok via Chiang Mai over land naar Laos gegaan en ben ik vanuit Hanoi naar het zuiden van Thailand gegaan om zo weer in Bangkok te vertrekken. Vijf maanden, mooi man. Tijd zat om alles op je gemakje te doen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_146424852
Mooi man! Wij (samen met aanhang) zijn een vergelijkbare reis van plan. Wij vliegen 10 feb naar Singapore en reizen vanuit daar met de trein naar Bangkok, met stops onderweg. Vanuit daar hebben we dan zo'n 4 maanden om rond te reizen in Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Wij zijn alleen beperkt in budget (niet in tijd) en zullen daardoor zoveel mogelijk over land reizen.

We zijn bijna zo ver dat we weten wat we willen zien en daarna maken we een globale route. Wij hebben eigenlijk alles gedocumenteerd (met de locaties op Google My Maps) en de beschrijvingen over hoe er te komen en wat er is te doen. Ik zal eens kijken of ik dat kan publiceren. Ondanks dat we nog genoeg ruimte overhouden voor spontaniteit en avontuur, willen we geen tijd en geld verliezen doordat we geen research gedaan hebben. Vooral in het reizen kun je met wat research wel flink wat geld besparen; een ferry naar koh pha ngan kan voor 600 baht, maar na wat research vind je er ook voor 300 baht.

Waar wij vooral ook naar hebben gekeken is de seizoenen en temperaturen. Aan het begin van onze reis, tijdens het begin van het hete seizoen, zullen we proberen de warmere plaatsen te bezoeken om bijvoorbeeld de iets koelere plaatsen (Noord vietnam) als laatste te bewaren.

Edit // Ok, zoiets dus

Dit zijn, tot nu toe, voor ons de plekken die wij graag willen zien. In een apart document hebben we dan kort omschreven hoe we daar kunnen komen, hoeveel het kost en waar we de tickets kunnen krijgen. Vooral omdat we flexibel willen blijven heb ik alle populaire border crossings opgenomen. Kunnen we tijdens het reizen wat makkelijker afwijken. Als je geinteresseerd bent, kan ik (als we klaar zijn) het hele document is op internet zetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door FreeShooter op 08-11-2014 04:55:31 ]
Pain is temporary, pride is forever
pi_146425631
Die ferry mag dan goedkoper zijn, dan moet je het ook geen probleem vinden om er een paar uur langer over te doen ;) of is het allebei met de catamaran?

Noord Vietnam moet je juist doen als het daar warm is, als je daar in het koude seizoen zit (en dan moet je even opletten, het zuiden kent hele andere seizoenen) is het vergelijkbaar met de herfst hier alleen nog vochtiger en mistiger. Wij hebben daarom noodgedwongen Sapa en Halong bay moeten skippen en zijn eerder afgezakt naar het zuiden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146428197
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 08:35 schreef Ener-G het volgende:
Die ferry mag dan goedkoper zijn, dan moet je het ook geen probleem vinden om er een paar uur langer over te doen ;) of is het allebei met de catamaran?

Noord Vietnam moet je juist doen als het daar warm is, als je daar in het koude seizoen zit (en dan moet je even opletten, het zuiden kent hele andere seizoenen) is het vergelijkbaar met de herfst hier alleen nog vochtiger en mistiger. Wij hebben daarom noodgedwongen Sapa en Halong bay moeten skippen en zijn eerder afgezakt naar het zuiden.
Omdat wij lange termijn reizigers zijn, zijn wij meer gebonden door geld dan tijd. Wij hebben een budget en hoe minder we uitgeven, hoe langer we kunnen reizen. Dus of het 2 of 4 uur duurt maakt ons niet zoveel uit, zeker niet voor de helft van het geld.

Omdat wij reizen van februari tot juni, zullen we sowieso overal in het warme seizoen zitten. Voor ons is alleen de vraag om de ergste warmte te ontwijken en het minste overlast wanneer het regenseizoen begint.
Pain is temporary, pride is forever
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:32:13 #104
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146428823
Een ferry vanaf waar? Want vanaf Samui is het geen 600 hoor, voor 600 brengen ze je naar Koh Tao! :)
pi_146429811
Februari tot juni is het precies regenseizoen in Vietnam en daarna in Thailand, of je moet het andersom doen. Hou er dan ook rekening mee dat het lowseason is, in Thailand gaan de ferry's minder vaak per dag en de helft van de tentjes en restaurantjes zijn leeg of gesloten. De resorts zijn dan wel lekker goedkoop :p
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:14:38 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146435343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:59 schreef FreeShooter het volgende:

[..]

Omdat wij lange termijn reizigers zijn, zijn wij meer gebonden door geld dan tijd. Wij hebben een budget en hoe minder we uitgeven, hoe langer we kunnen reizen. Dus of het 2 of 4 uur duurt maakt ons niet zoveel uit, zeker niet voor de helft van het geld.

Omdat wij reizen van februari tot juni, zullen we sowieso overal in het warme seizoen zitten. Voor ons is alleen de vraag om de ergste warmte te ontwijken en het minste overlast wanneer het regenseizoen begint.
Tip voor je budget, begin je treinreis niet in Singapore, maar in Johor Bharu, is je treinticket gelijk de helft goedkoper!
Het is tegenwoordig ook onzin om je treinreis in Singapore te beginnen, want je stapt de trein in en 5 minuten later ben je bij Johor Bharu immigration alwaar je de trein weer uitmoet.
Johor Bharu zelf is niet heel schoon, alhoewel het nieuwe immigratiecomplex en het daaraan vast liggende shopping mall op zich wel prima is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146437885
Wat is het eigenlijk dat Chiang Mai zo'n trekpleister maakt? Er valt niet echt veel te doen en kwa cultuur valt het ook best tegen. Het is er wat goedkoper dan de rest van Thailand maar daar is dan ook alles mee gezegd.
  zondag 9 november 2014 @ 04:45:47 #108
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146454343
Er is juist wel veel te doen in/rond CM! Jungle trekkings (meerdaags), fietsen/downhillen, wandelen, kayaken, olifanten verzorgen (evt. meerdaags), kookles, etc. Plus het is een gezellige stad met fijn klimaat.
pi_146454497
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:32 schreef babette21 het volgende:
Een ferry vanaf waar? Want vanaf Samui is het geen 600 hoor, voor 600 brengen ze je naar Koh Tao! :)
Wij vertrekken waarschijnlijk vanaf Suratthani. Het gaat hier om de exacte prijzen, maar ik bedoel aan te geven dat je veel dingen op je reis goedkoper kan doen, door meer te plannen. Met als voorbeeld dat het verschil tussen de goedkoopste en duurste ferry 200% is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:25 schreef Ener-G het volgende:
Februari tot juni is het precies regenseizoen in Vietnam en daarna in Thailand, of je moet het andersom doen. Hou er dan ook rekening mee dat het lowseason is, in Thailand gaan de ferry's minder vaak per dag en de helft van de tentjes en restaurantjes zijn leeg of gesloten. De resorts zijn dan wel lekker goedkoop :p
Bedankt. Het regenseizoen in Vietnam verschil erg per plaats. In Hanoi is Maart de maand met de meeste regen maar in Saigon begint het regenseizoen pas in Mei. Wij hebben van meerdere plekken de klimaten opgezocht en weten dus wel ongeveer wat we kunnen verwachten qua weer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tip voor je budget, begin je treinreis niet in Singapore, maar in Johor Bharu, is je treinticket gelijk de helft goedkoper!
Het is tegenwoordig ook onzin om je treinreis in Singapore te beginnen, want je stapt de trein in en 5 minuten later ben je bij Johor Bharu immigration alwaar je de trein weer uitmoet.
Johor Bharu zelf is niet heel schoon, alhoewel het nieuwe immigratiecomplex en het daaraan vast liggende shopping mall op zich wel prima is.
Thanks! Ik begreep inderdaad dat ze in Singapore dezelfde prijs in SGP rekenen als in Maleisie in ringgit. Bizar. Heb jij de treinreis gedaan? Wij kijken er erg naar uit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:35 schreef happinessfordogs het volgende:
Wat is het eigenlijk dat Chiang Mai zo'n trekpleister maakt? Er valt niet echt veel te doen en kwa cultuur valt het ook best tegen. Het is er wat goedkoper dan de rest van Thailand maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Wij zijn van plan om vanaf Chiang Mai een scooter te huren en de Mae Hong song loop te doen in ~5 dagen. Dat schijnt erg gaaf te zijn. Eventueel kan je Chiang Rai nog meenemen in de loop met een aantal extra dagen.
Het enige waar wij mee zitten is de vraag waar we onze spullen laten voor een week? Iemand daar ervaring mee?
Pain is temporary, pride is forever
  zondag 9 november 2014 @ 10:37:06 #110
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146456208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:59 schreef FreeShooter het volgende:

[..]

Omdat wij lange termijn reizigers zijn, zijn wij meer gebonden door geld dan tijd. Wij hebben een budget en hoe minder we uitgeven, hoe langer we kunnen reizen. Dus of het 2 of 4 uur duurt maakt ons niet zoveel uit, zeker niet voor de helft van het geld.

Omdat wij reizen van februari tot juni, zullen we sowieso overal in het warme seizoen zitten. Voor ons is alleen de vraag om de ergste warmte te ontwijken en het minste overlast wanneer het regenseizoen begint.
Jij/jullie plannen veels te veel. Denken dat de realiteit gelijk is aan wat je op je zolderkamer hebt uitgevonden, kan het alleen maar tegenvallen en volgt de ene tereurstelling de andere op.

Voorbeeldje? Je hebt op internet gevonden dat je voor 30bt streetfood kan kopen op de avondmarkt in Mae Hong Son, kost het voor jou ineens 60bt, heb je de pest erin. Of je staat in HatLek en wil naar Koh Chang, vragen ze ineens 500bt voor die minibus.

Maar goed, je weet het allemaal, dus zal het wel kloppen en goedkomen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 9 november 2014 @ 12:30:03 #111
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146458591
Rekening houden met de regenseizoenen kan uiteraard iets helpen maar ook daarin weet je het natuurlijk nooit. Vorig jaar november had ik prachtweer op Koh Tao. Nu? Enorme zeikregen! Alles plannen is dus inderdaad niet handig (was ik nu op doorreis geweest dan had ik de andere kant opgegaan), juist bij een meer-maandenreis zou ik zeggen: ticket kopen en gewoon gaan! :)
pi_146461654
quote:
Wij zijn van plan om vanaf Chiang Mai een scooter te huren en de Mae Hong song loop te doen in ~5 dagen. Dat schijnt erg gaaf te zijn. Eventueel kan je Chiang Rai nog meenemen in de loop met een aantal extra dagen.
Het enige waar wij mee zitten is de vraag waar we onze spullen laten voor een week? Iemand daar ervaring mee?
ja the loop is mooi en riverhouse hotel (the wooden house) in mae sariang kan ik ook aanraden.
pi_146466335
Ik wil vandaag of morgen mijn vliegticket boeken.
Zaterdag 14 maart heen op Phnom Penh. Mag ook maandag 16 maart zijn, mocht dat een stuk goedkoper zijn.
Dinsdag 14 April wil ik terugvliegen vanaf Bangkok.

Iemand die toevallig weet via welke site ik de goedkoopste tickets kan vinden?
Heb al wat gezocht. Vond een paar weken terug een retourtje voor 570 euro en toen ik een paar dagen terug keek, was het opeens al 720 euro of zo.
Wel een heel groot verschil in zo'n korte tijd..
Dat was volgens mij via cheaptickets.nl.

Als iemand tips heeft, laat maar horen. Ik ga ook verder op zoek!
pi_146466700
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:18 schreef Cracker26 het volgende:
Ik wil vandaag of morgen mijn vliegticket boeken.
Zaterdag 14 maart heen op Phnom Penh. Mag ook maandag 16 maart zijn, mocht dat een stuk goedkoper zijn.
Dinsdag 14 April wil ik terugvliegen vanaf Bangkok.

Iemand die toevallig weet via welke site ik de goedkoopste tickets kan vinden?
Heb al wat gezocht. Vond een paar weken terug een retourtje voor 570 euro en toen ik een paar dagen terug keek, was het opeens al 720 euro of zo.
Wel een heel groot verschil in zo'n korte tijd..
Dat was volgens mij via cheaptickets.nl.

Als iemand tips heeft, laat maar horen. Ik ga ook verder op zoek!
Retour Ams-BKK op dit data is ¤560 gevonden op tix.nl met etihad lange overstap in abu dhabi
pi_146466770
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:28 schreef gijsman het volgende:

[..]

Retour Ams-BKK op dit data is ¤560 gevonden op tix.nl met etihad lange overstap in abu dhabi
Ja klopt... er zijn goedkope met een lange overstap in Abu Dhabi. Maar die heb ik liever niet.
Degene die ik toen van 570 euro had gevonden was zelfs een directe vlucht. En ook een paar met 1 overstap van 2 of 3 uur.
  zondag 9 november 2014 @ 17:32:47 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146469322
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:18 schreef Cracker26 het volgende:
Ik wil vandaag of morgen mijn vliegticket boeken.
Zaterdag 14 maart heen op Phnom Penh. Mag ook maandag 16 maart zijn, mocht dat een stuk goedkoper zijn.
Dinsdag 14 April wil ik terugvliegen vanaf Bangkok.

Iemand die toevallig weet via welke site ik de goedkoopste tickets kan vinden?
Heb al wat gezocht. Vond een paar weken terug een retourtje voor 570 euro en toen ik een paar dagen terug keek, was het opeens al 720 euro of zo.
Wel een heel groot verschil in zo'n korte tijd..
Dat was volgens mij via cheaptickets.nl.

Als iemand tips heeft, laat maar horen. Ik ga ook verder op zoek!
Check Malaysian, die vliegt zowel op PNH als op BKK. Singapore Airlines ook. Met alle andere maatschappijen wordt een open jaw waarschijnlijk lastig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_146488104
Ik heb een beter plan bedacht.
Ik boek gewoon een retourtje Bangkok.. directe vluchten voor 560 euro.
En dan blijf ik de eerste paar dagen wel in Bangkok en vlieg ik vanaf daar voor 43 euro naar Phnom Penh.
pi_146488111
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 17:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Check Malaysian, die vliegt zowel op PNH als op BKK. Singapore Airlines ook. Met alle andere maatschappijen wordt een open jaw waarschijnlijk lastig.
Ik zal dit morgen ook nog weleens checken.
Bedankt voor de tip!
pi_146488546
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 10:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Jij/jullie plannen veels te veel. Denken dat de realiteit gelijk is aan wat je op je zolderkamer hebt uitgevonden, kan het alleen maar tegenvallen en volgt de ene tereurstelling de andere op.

Voorbeeldje? Je hebt op internet gevonden dat je voor 30bt streetfood kan kopen op de avondmarkt in Mae Hong Son, kost het voor jou ineens 60bt, heb je de pest erin. Of je staat in HatLek en wil naar Koh Chang, vragen ze ineens 500bt voor die minibus.

Maar goed, je weet het allemaal, dus zal het wel kloppen en goedkomen.
Gast, je kent me niet eens. Dus je aannames dat ik teleurgesteld zou zijn over wat prijsverschillen, kunnen achterwege blijven. Ik ben al 2 jaar aan het reizen en ondertussen wel wat gewend. Ik geef hier alleen aan hoe ik mijn reis plan en hoe ik denk het meeste uit mijn reis te kunnen halen. Als iemand anders het zonder plannen doet, ook mooi toch! Ieder z'n reis. Ik ben ook op die manier op reis geweest (op Bali bv) en dat was ook mooi. Maar achteraf toch een beetje het idee dat ik er niet het meeste van heb gemaakt en soms onnodig (veel) heb betaald door geen research te doen.
Pain is temporary, pride is forever
pi_146488549
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:26 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb een beter plan bedacht.
Ik boek gewoon een retourtje Bangkok.. directe vluchten voor 560 euro.
En dan blijf ik de eerste paar dagen wel in Bangkok en vlieg ik vanaf daar voor 43 euro naar Phnom Penh.
Dus Zuid-Amerika valt af?

Jammer. Thailand is toch een beetje het Salou onder de verre bestemmingen. "je moet er geweest zijn". Sure. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146488969
quote:
19s.gif Op maandag 10 november 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus Zuid-Amerika valt af?

Jammer. Thailand is toch een beetje het Salou onder de verre bestemmingen. "je moet er geweest zijn". Sure. :')
Zuid-Amerika had mijn voorkeur, maar wil er niet alleen naar toe.
En die gast die misschien mee wou, had een hele andere vorm van reizen in gedachten.
Ik wil meer het backpack principe doen en hij wilt met een georganiseerde reis en in hotels slapen.
Daarnaast wist ie ook nog niet of ie vrij zou kunnen krijgen.

Best jammer, maar ik doe dat dan wel een andere keer.
Ik kan geen Spaans en alleen reizen brengt in Z-A toch iets meer risico met zich mee dan dat in Thailand te doen.

Denk dat ik over 2 jaar in de zomervakantie dan maar naar Peru en omstreken ga. Heb ik ook nog tijd genoeg om wat Spaans te leren.
pi_146488978
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 06:37 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Zuid-Amerika had mijn voorkeur, maar wil er niet alleen naar toe.
En die gast die misschien mee wou, had een hele andere vorm van reizen in gedachten.
Ik wil meer het backpack principe doen en hij wilt met een georganiseerde reis en in hotels slapen.
Daarnaast wist ie ook nog niet of ie vrij zou kunnen krijgen.

Best jammer, maar ik doe dat dan wel een andere keer.
Ik kan geen Spaans en alleen reizen brengt in Z-A toch iets meer risico met zich mee dan dat in Thailand te doen.

Denk dat ik over 2 jaar in de zomervakantie dan maar naar Peru en omstreken ga. Heb ik ook nog tijd genoeg om wat Spaans te leren.
Ok.

Spaans is niet broodnodig, maar zoals ik zei; je ervaring is gewoon veel leuker met.

Georganiseerde reizen zou ik van gruwen, maar ik wens je vast een mooie tijd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146488993
quote:
19s.gif Op maandag 10 november 2014 06:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok.

Spaans is niet broodnodig, maar zoals ik zei; je ervaring is gewoon veel leuker met.

Georganiseerde reizen zou ik van gruwen, maar ik wens je vast een mooie tijd.
Nee, klopt. Het is niet zo dat je het persee nodig hebt.. maar is wel makkelijk als je het een beetje kan.

Dank je!
  maandag 10 november 2014 @ 07:40:55 #124
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146489313
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 02:26 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb een beter plan bedacht.
Ik boek gewoon een retourtje Bangkok.. directe vluchten voor 560 euro.
En dan blijf ik de eerste paar dagen wel in Bangkok en vlieg ik vanaf daar voor 43 euro naar Phnom Penh.
Dat is waarschijnlijk veruit de goedkoopste optie. Hou wel je visumgedoe in de gaten, mocht je op het laatst over land terug gaan naar BKK.

quote:
19s.gif Op maandag 10 november 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:
Dus Zuid-Amerika valt af?

Jammer. Thailand is toch een beetje het Salou onder de verre bestemmingen. "je moet er geweest zijn". Sure. :')
Oi, kom je nou hier zieltjes winnen? :( ;)

En er zijn natuurlijk bestemmingen die Salou beter doen dan Salou zelf, maar er zijn ook zeker nog wel 'off the beaten track' bestemmingen. Thailand blijft toch wel een een heel prettig land om in te reizen.
pi_146489334
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:40 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk veruit de goedkoopste optie. Hou wel je visumgedoe in de gaten, mocht je op het laatst over land terug gaan naar BKK.

[..]

Oi, kom je nou hier zieltjes winnen? :( ;)
Nee, andersom. Had een heel reisplan uitgestippeld maar Thaise hoertjes bleken toch aantrekkelijker dan Peruaanse beschavingen. Jammer. ;)

quote:
En er zijn natuurlijk bestemmingen die Salou beter doen dan Salou zelf, maar er zijn ook zeker nog wel 'off the beaten track' bestemmingen. Thailand blijft toch wel een een heel prettig land om in te reizen.
Weet ik wel, ik ben gewoon meer van de niet-toeristische bestemmingen. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146489670
quote:
19s.gif Op maandag 10 november 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, andersom. Had een heel reisplan uitgestippeld maar Thaise hoertjes bleken toch aantrekkelijker dan Peruaanse beschavingen. Jammer. ;)

[..]

Weet ik wel, ik ben gewoon meer van de niet-toeristische bestemmingen. ;)
Is Peru niet het nieuwe Thailand/Salou?
  maandag 10 november 2014 @ 09:13:25 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_146490401
Alsof Machu Picchu niet overlopen wordt met toeristen...:')
pi_146495748
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 05:11 schreef FreeShooter het volgende:

[..]

Wij vertrekken waarschijnlijk vanaf Suratthani. Het gaat hier om de exacte prijzen, maar ik bedoel aan te geven dat je veel dingen op je reis goedkoper kan doen, door meer te plannen. Met als voorbeeld dat het verschil tussen de goedkoopste en duurste ferry 200% is.

Het kan altijd goedkoper, maar bedenk wel dat de goedkoopste optie op een gewone boot is en niet met een snelle catamaran. Noem het decadent maar dan betaal ik wel een paar euro meer voor een Lomprayah combiticket om een paar uur sneller op mijn bestemming te zijn.
Alleen al omdat je bij slecht weer elke minuut minder op die kots schuit hoeft te vertoeven :P En dan is bijvoorbeeld 6 uur heel, heel lang als je voor de trage optie kiest.

Bedenk je trouwens wel dat vanaf de luchthaven Suratthani (mits je komt vliegen) nog een uur tot twee uur (afhankelijk van de 'Thaise tijd') onderweg bent naar de haven met de bus of taxi (die je ook moet betalen als je alles los doet).

Zo hadden we voor de excursie naar Ang Thong marine park (dikke aanrader!) de optie om met een gewone boot te gaan, die doet er 3,5 uur over, of voor het dubbele geld met een speedboot in 3 kwartier. Die laatste optie was zn geld dubbel en dwars waard, omdat je gewoon zoveel tijd bespaart en de vaart terug met een naderend onweerscomplex en hoge golven was een attractie op zich :D

quote:
Bedankt. Het regenseizoen in Vietnam verschil erg per plaats. In Hanoi is Maart de maand met de meeste regen maar in Saigon begint het regenseizoen pas in Mei. Wij hebben van meerdere plekken de klimaten opgezocht en weten dus wel ongeveer wat we kunnen verwachten qua weer.
Ik zat dit jaar in februari/maart in Hanoi en dat was echt waardeloos qua weer, zo erg (koud, vochtig, mistig) dat we na een paar dagen Hanoi zijn afgezakt naar Hoi An. Sapa en Ha Long bay daardoor geskipped, maar daar hebben we geen seconde spijt van gehad. Komt een volgende reis wel weer. Het zuiden van Vietnam heeft inderdaad een compleet ander seizoenenstelsel dan het noorden, dat is ff tricky. Voor Hanoi zou ik in ieder geval een softshell jasje, een trui en goeie dichte schoenen meenemen, denk aan een graadje of 12-15 dat het kan worden daar met (mot)regen.

Overigens is het natte seizoen geen garantie dat het prettiger vertoeven is met warmte, want de lucht is dan veel vochtiger waardoor de boel veel drukkender en klammer aanvoelt, ook al is de feitelijke temperatuur lager.

Het regenseizoen in Thailand is ons heel erg meegevallen trouwens, meestal kwam het er op neer dat het aan de eind van de middag tot aan het begin van de avond na het invallen van de duisternis een paar keer flink stortregende en thats it :) Althans dat was onze ervaring met Thailand in mei/juni.

Op Koh Phangan twee jaar terug maakte het zelfs ook nog uit aan welke kant van het eiland je zat (volgens mij zaten we toen juist in het droge seizoen rond de jaarwisseling), we hebben daar 1 nacht echt noodweer gehad maar we zaten toen in het noorden, in het zuiden regende het veel vaker en harder. Regenponcho om je rugzakje heen en gaan met die banaan op de scooter, in de wetenschap dat je nog droge kleding op je kamer hebt liggen ;p

Mijn ervaring met dingen helemaal strak volplannen is dat er in de praktijk meestal weinig meer van terecht komt omdat er altijd wel wat mis gaat, je een bus mist, er een ferry toch niet blijkt te gaan of de trein of vlucht die je wou nemen vol zit of stuk is. Of je wordt ziek. Zeker als je zoals jou de tijd hebt is juist het relaxte dat je lekker rustig aan kan doen en op de bonnefooi gaan, zonder dat je je druk hoeft te maken dat je binnen 3 weken weer terug vliegt en je tijd op is.

Enig voorwerk is natuurlijk wel verstandig, maar over het algemeen kwam dat meestal neer op het heel globaal ongeveer checken wat er waar te zien/doen is en wat we willen doen, het boeken van een hotel voor de eerste of eerste twee nachten op de plek waar onze vlucht aankwam, en dan regelden we dat verder ter plekke wel.

De landen zijn zo groot dat je ook met 3 maanden per land lang niet alles gaat zien en meekrijgen, laat je ook vooral niet gek maken door anderen die al ergens geweest zijn en 'je moet dat en dat doen en je mag dat en dat niet missen'. Maargoed ieder zijn eigen manier van vakantiebeleving :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146496667
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:40 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk veruit de goedkoopste optie. Hou wel je visumgedoe in de gaten, mocht je op het laatst over land terug gaan naar BKK.
Ok, hoezo? Verloopt ie na 30 dagen of wat wil je er precies mee zeggen?

Was van plan om de laatste paar daagjes op Koh Samui (of een ander mooi eilandje) te slijten. En vanaf daar via BKK dus terug naar huis te vliegen.
  maandag 10 november 2014 @ 14:46:42 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146498444
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:54 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, hoezo? Verloopt ie na 30 dagen of wat wil je er precies mee zeggen?

Was van plan om de laatste paar daagjes op Koh Samui (of een ander mooi eilandje) te slijten. En vanaf daar via BKK dus terug naar huis te vliegen.
Nee, sorry, ik verwarde je met een andere user die veel langer in de regio zou zijn. Excuses :)
pi_146500078
quote:
11s.gif Op maandag 10 november 2014 14:46 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik verwarde je met een andere user die veel langer in de regio zou zijn. Excuses :)
Haha ok, gelukkig maar :-)
pi_146502350
Worden er eigenlijk alleen op Koh Phan Gan Full Moon parties gehouden? Of ook op Koh Samui en zo?

Wat is trouwens het leukste en mooiste eilandje?
pi_146502848
Worldticketcenter.nl is toch een vertrouwde site he?
Ik zie hierop dat ik ook vanaf Brussel kan vliegen met 1 korte tussenstop in Oekraine (Kiev)... weet alleen niet of dat te vertrouwen is. Kost maar 483 euro retour.

Brussel is maar 3 kwartier vanaf mij thuis. Amsterdam bijna 2 uur.
pi_146506159
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:36 schreef Cracker26 het volgende:
Worden er eigenlijk alleen op Koh Phan Gan Full Moon parties gehouden? Of ook op Koh Samui en zo?

Wat is trouwens het leukste en mooiste eilandje?
Fullmoon parties alleen op koh phangan.

Samui is de minste van de drie vind ik. Koh Tao vond ik fantastisch. Duik je? Anders is die wellicht minder interessant.

Verder zal ik wel wat tegenspraak krijgen, maar koh phi phi vond ik ook echt relax. Maar dat is dan weer aan de andere kant.
pi_146506301
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:50 schreef Cracker26 het volgende:
Worldticketcenter.nl is toch een vertrouwde site he?
Ik zie hierop dat ik ook vanaf Brussel kan vliegen met 1 korte tussenstop in Oekraine (Kiev)... weet alleen niet of dat te vertrouwen is. Kost maar 483 euro retour.

Brussel is maar 3 kwartier vanaf mij thuis. Amsterdam bijna 2 uur.
Ja wel te vertrouwen. Ook wel ooit via wtc geboekt. Maar vaak is het bij vliegmaatschappijen zelf goedkoper.

Skyscanner al geprobeerd?

Kwam laatst nog iets van 350 voor bangkok tegen. Weet zo niet vanaf waar, maar geloof dat ie op ticketspy stond.

Verder prima prijs die je gevonden hebt. Zelf de laatste keer bangkok veel meer betaald (was wel erg laat met boeken toen).

En Oekraine. Tjah, niemand die daar veel over kan zeggen. Je weet nooit wat er gebeurd. Maar de kans is natuurlijk klein dat ze nog een vliegtuig neerhalen. Zelf ook ooit via Iran gevlogen toen de situatie bagger was daar. Helemaal niets merk je daarvan als toerist.
pi_146507176
Behalve Ko Tao, wat zijn in Thailand en omringende landen goede plaatsen om je duikbrevet te halen/te duiken?
pi_146507253
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Fullmoon parties alleen op koh phangan.

Samui is de minste van de drie vind ik. Koh Tao vond ik fantastisch. Duik je? Anders is die wellicht minder interessant.

Verder zal ik wel wat tegenspraak krijgen, maar koh phi phi vond ik ook echt relax. Maar dat is dan weer aan de andere kant.
Ok, dan moet ik sowieso langs Koh Phangan.
Zijn die Full moon parties 1 keer per week of om de hoeveel tijd?

Ik duik niet. Snorkelen dan weer wel...
pi_146507489
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja wel te vertrouwen. Ook wel ooit via wtc geboekt. Maar vaak is het bij vliegmaatschappijen zelf goedkoper.

Skyscanner al geprobeerd?

Kwam laatst nog iets van 350 voor bangkok tegen. Weet zo niet vanaf waar, maar geloof dat ie op ticketspy stond.

Verder prima prijs die je gevonden hebt. Zelf de laatste keer bangkok veel meer betaald (was wel erg laat met boeken toen).

En Oekraine. Tjah, niemand die daar veel over kan zeggen. Je weet nooit wat er gebeurd. Maar de kans is natuurlijk klein dat ze nog een vliegtuig neerhalen. Zelf ook ooit via Iran gevlogen toen de situatie bagger was daar. Helemaal niets merk je daarvan als toerist.
Ben nu mijn booking aan het invullen via Skyscanner. Ik kom automatisch uit op de site van budgetair.nl. Maar tot nu toe komen er geen kosten bij en kost het 571 euro. Via de site van EVA Air was het 581 euro. Via Worldticketcenter was het 608 euro.

Ik ga het er toch niet op wagen, om over Oekraine te vliegen. Niet dat ik bang ben dat mijn vliegtuig neergehaald zou worden of zo, maar het feit dat er opeens weer problemen zijn, en er niet meer via Oekraine gevlogen zou mogen worden.
En dan veranderen de vliegtijden weer misschien en nog meer van die grappen..
pi_146508092
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:56 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, dan moet ik sowieso langs Koh Phangan.
Zijn die Full moon parties 1 keer per week of om de hoeveel tijd?

Ik duik niet. Snorkelen dan weer wel...
Ze hebben full moon, half moon, black moon, en weet ik veel wat ze er allemaal bijverzonnen hebben. Ik weet niet precies hoe vaak ze zijn maar er is wel een kalender te googlen denk ik.
pi_146508173
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:54 schreef opreis het volgende:
Behalve Ko Tao, wat zijn in Thailand en omringende landen goede plaatsen om je duikbrevet te halen/te duiken?
Koh Chang is wel leuk voor een paar fundives; als je toevallig in de buurt bent.
pi_146508240
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 19:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ze hebben full moon, half moon, black moon, en weet ik veel wat ze er allemaal bijverzonnen hebben. Ik weet niet precies hoe vaak ze zijn maar er is wel een kalender te googlen denk ik.
Ok, dank je. Ik zoek het wel ff uit.
Zie trouwens dat je via Skyscanner/budgetair ook 22 euro "dossierkosten" bovenop je ticketprijs moet betalen.
Dus toch maar via de EVA Air site dat ticket boeken.
pi_146511239
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:23 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, dank je. Ik zoek het wel ff uit.
Zie trouwens dat je via Skyscanner/budgetair ook 22 euro "dossierkosten" bovenop je ticketprijs moet betalen.
Dus toch maar via de EVA Air site dat ticket boeken.
Na nog eens alles via budgetair ingevuld te hebben, kwamen die dossierskosten er opeens niet bij.
Heb het ticket geboekt voor 580 euro. Retourtje Bangkok dus :)
  maandag 10 november 2014 @ 20:52:57 #143
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146511806
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 03:59 schreef FreeShooter het volgende:

[..]

Gast, je kent me niet eens.
Mensen die zo beginnen, dat zijn dus de badslippertjes, t-shirt en korte broek die je mid winter wel eens op een europese luchthaven tegen komt met een blik van "ja, kijk mij, ik ga een intercontinentale vlucht naar de tropen maken"

Maar evengoed, veel plezier gewenst!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_146512914
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:54 schreef opreis het volgende:
Behalve Ko Tao, wat zijn in Thailand en omringende landen goede plaatsen om je duikbrevet te halen/te duiken?
Sail rock divers op Koh Phangan in het noorden, je kon daar duiken bij sail rock, en het was de enige plek rond Koh Changan waar je de kans had om walvishaaien tegen te komen. Weet niet hoe dat op Koh Tao zit verder :) Maar je kon ook vanaf Koh Phangan met de Lomprayah ferry op duiktrip op Koh Tao (wel via een duikschooltje/tourbureau). Dat zat allemaal redelijk dichtbij.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 11 november 2014 @ 06:44:35 #145
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146522851
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:56 schreef Cracker26 het volgende:


Zijn die Full moon parties 1 keer per week of om de hoeveel tijd?


:D :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 06:53:36 #146
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146522885
Sail Rock is vanaf zowel Koh Tao als Phangan bereikbaar, ligt halverwege. Het is een eindje varen maar dan heb je ook wat. Verder zou ik voor duiken echt naar Koh Tao gaan; meeste divesites en goedkoper wordt het niet :)

Skyscanner is oké voor een goede oriëntatie, maar meestal niet voor boeken. De goedkoopste opties zijn vaak bij niet geregistreerde organisaties en/of vragen alsnog extra kosten. Via de vliegmaatschappij blijft veelal het goedkoopst en meest betrouwbaar (uitzonderingen daargelaten).
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:48:29 #147
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_146526476
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:56 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, dan moet ik sowieso langs Koh Phangan.
Zijn die Full moon parties 1 keer per week of om de hoeveel tijd?

Ik duik niet. Snorkelen dan weer wel...
full moon party's zijn ongeveer 1 x in de maand. exacte data is wel te googlen. een dag voor de full moon is altijd een Jungle party in Koh Phangan. Ben bij beide feesten geweest dit jaar. toevallig filmpjes en fotos dit weekend terug gezien. Was wel een heel vet feest hoor. Ik wou er niet te veel van verwachten, omdat het al lang bestaat en omdat het heel toeristisch is. Zelf pakten we een dag na de full moon de boot, maar aangezien we 10 uur in de ochtend terug waren in het hotel was dat best een kut dag om door te reizen dus als het kan blijf nog een dagje om bij te komen. Ligt er ook aan hoe bond je het maakt.

Op koh Tao waar ik ging duiken kon je ook heel mooi snorkelen btw en het eiland had een relaxt sfeertje.
pi_146532899
Iemand nog tips tegen een jetlag? Of valt het mee als je naar het Oosten gaat? Ben hier in Nederland trouwens echt een avondmens.
We vliegen om half drie 's middags eerst naar Dubai, Daar een stop van ongeveer 3 uur en dan is het nacht als de vlucht naar Bangkok vertrekt. Plaatselijke tijd is het dan half één 's middags als we aankomen.

Ik kan natuurlijk gewoon zien hoe het gaat, maar ik wil zo'n jetlag toch zoveel mogelijk voorkomen. Ga 'maar' 14 dagen, dus zonde om de eerste dagen niet al te fit te zijn :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:27:55 #149
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146533536
Proberen om zo snel mogelijk het ritme van het betreffende land op te pakken, dus bv niet overdag gaan slapen (uurtje na aankomst kan wel, maar niet de hele dag). En je erop instellen dat dat die eerste 24 uur raar/vermoeiend kunnen zijn; sommigen hebben nergens last van, maar wees niet te streng voor jezelf als je er toch even mee moet stoeien: je bent de eerste (en zeker de laatste) niet! :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:55:54 #150
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_146534773
wat hier boven staat. hou het dag ritme van thailand aan. en Als je dan toch echt moe bent, even een uurtje pakken.

Ligt ook aan of je kan slapen in het vliegtuig. Ik had totaal niet geslapen snachts tijdens de vlucht en eenmaal in thailand gewoon doorgetrokken en nog wezen stappen met als resultaat dat de half 3 smiddags wakker werden de volgende dag.
pi_146534808
Jetlag naar het oosten valt opzich mee, eerste avond gewoon doortrekken.. jetlag naar het westen als je eenmaal weer terug bent in NL is erger -O-
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:21:12 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146542770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:13 schreef pietkanarie het volgende:
Iemand nog tips tegen een jetlag? Of valt het mee als je naar het Oosten gaat? Ben hier in Nederland trouwens echt een avondmens.
We vliegen om half drie 's middags eerst naar Dubai, Daar een stop van ongeveer 3 uur en dan is het nacht als de vlucht naar Bangkok vertrekt. Plaatselijke tijd is het dan half één 's middags als we aankomen.

Ik kan natuurlijk gewoon zien hoe het gaat, maar ik wil zo'n jetlag toch zoveel mogelijk voorkomen. Ga 'maar' 14 dagen, dus zonde om de eerste dagen niet al te fit te zijn :)
Waar ik vooral last van heb is dat het gaan slapen om 23.00 uur in de avond niet echt werkt, is immers nog maar 17.00 uur in Nederland, wel is het belangrijk om toch te blijven liggen en juist in de ochtend niet te lang uit te slapen, ondanks dat 08:30 uur in de morgen dus eigenlijk 02.30 uur is waardoor je toch wel moe voelt... Want zodra je opstaat krijg je in mijn beleving door ontbijt en daglicht wat energie waardoor je eigenlijk snel er over heen bent.

Op zich is de jetleg terug naar Nederland erger, al is het wel afhankelijk of je een nacht of dagvlucht hebt.
Wanneer je bij terugkomst in de morgen aankomt is het belangrijk om een dagbesteding te hebben en actief te zijn, in de avond moet je vooral niet te vroeg proberen te slapen, want 19.30 ben je ongetwijfeld wat moe, dan ben je de volgende morgen te vroeg wakker.
Het helpt bij mij altijd om in de avond ergens heen te gaan waardoor je niet in slaap kunt vallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:42:47 #153
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146543551
Grappig, ik heb juist het minst last van jetlag naar het westen, en mijn hele gezin met mij. Misschien omdat Thailand jaren 'thuis' was, en NL vakantie.

Zoals ozzie zegt: ga op een normale tijd naar bed en blijf liggen als je niet kunt slapen. Lees eventueel, maar gebruik geen tv, laptop of tablet. Sta bijtijds op, en slaap eventueel 's middags een uurtje als je het niet meer trekt, maar zet je wekker en schop jezelf ook echt je bed uit. Zorg ervoor dat je veel zonlicht krijgt - wij brachten de eerst drie dagen terug in Thailand altijd extra veel tijd in het zwembad door. Drink niet opeens meer caffeine dan je normaal doet, wees even matig met alcohol.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:50:57 #154
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146543818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:13 schreef pietkanarie het volgende:
Iemand nog tips tegen een jetlag? Of valt het mee als je naar het Oosten gaat? Ben hier in Nederland trouwens echt een avondmens.
We vliegen om half drie 's middags eerst naar Dubai, Daar een stop van ongeveer 3 uur en dan is het nacht als de vlucht naar Bangkok vertrekt. Plaatselijke tijd is het dan half één 's middags als we aankomen.

Ik kan natuurlijk gewoon zien hoe het gaat, maar ik wil zo'n jetlag toch zoveel mogelijk voorkomen. Ga 'maar' 14 dagen, dus zonde om de eerste dagen niet al te fit te zijn :)
Ideale tijden, vlucht AMS-DXB niet slapen, en dan op de vlucht DXB-BKK gelijk die niet storen sticker op de rugleuning plakken en slapen. Eerste dag om 2 uur s nachts je mandje opzoeken, dan ben je de volgende dag zo fris als een hoentje.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_146547340
Bedankt voor jullie tips allemaal! Dan wordt het waarschijnlijk iets als: slapen (proberen) op de vlucht van Dubai naar Bangkok en na aankomst wakker blijven tot de nacht, of ik nou wel of niet geslapen heb. Het is dan ook oud en nieuw. Dus daar nog iets van meepakken en dan slapen.
Moet lukken als ik genoeg in beweging blijf. Als je stil gaat zitten slaat de vermoeidheid denk ik wel toe.

Op de terugweg heb ik de nachtvlucht vanuit Bangkok, vier uur stop op Dubai en land dan om half één 's middags op Dusseldorf. Inderdaad dan maar gelijk een beetje actief blijven/ergens naar toe gaan en gelijk weer mee in het Nederlandse ritme. Ik heb nog een paar dagen vrij daarna, voordat school/stage weer begint. Dat scheelt!

[ Bericht 3% gewijzigd door pietkanarie op 11-11-2014 20:09:12 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_146550523
Mijn ritme op reis is totaal verschillend dan thuis. Op reisdagen sta ik gerust om 05:30 op (morgen waarschijnlijk weer een dag dat ik een uur of 14 onderweg ben). Om een dag later gewoon te blijven liggen tot 12. Wat maakt t allemaal uit.

Heb er ook nooit zoveel moeite mee. Helemaal sinds ik gestopt ben met koffie.
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:33:04 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146552501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn ritme op reis is totaal verschillend dan thuis. Op reisdagen sta ik gerust om 05:30 op (morgen waarschijnlijk weer een dag dat ik een uur of 14 onderweg ben). Om een dag later gewoon te blijven liggen tot 12. Wat maakt t allemaal uit.

Heb er ook nooit zoveel moeite mee. Helemaal sinds ik gestopt ben met koffie.
Same here. Nooit last van een jetlag zolang ik op een vlucht maar 5 tot 6 uur kan slapen. De enige vlucht waarbij ik dat altijd wel heb is JFK-AMS, korte vlucht van 6-7 uur en dan om 5:30 als een zombie op Schiphol. Maar remedie is om dan thuis gelijk mn mandje in te duiken tot 13:00 uur en dan is het ook wel over. En nooit koffie of alcohol tijdens het vliegen.

We zullen het deze week naar KUL wel weer zien wat het wordt met een 16:00 aankomsttijd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 12 november 2014 @ 12:42:43 #158
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_146569334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn ritme op reis is totaal verschillend dan thuis. Op reisdagen sta ik gerust om 05:30 op (morgen waarschijnlijk weer een dag dat ik een uur of 14 onderweg ben). Om een dag later gewoon te blijven liggen tot 12. Wat maakt t allemaal uit.

Heb er ook nooit zoveel moeite mee. Helemaal sinds ik gestopt ben met koffie.
:o!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_146680485
Ik ben van plan om een iphone4 mee te nemen om toch bereikbaar te zijn/foto's te maken en voornamelijk met wifi dingen op het internet te zoeken. Is het verstandig om 1 simkaart aan te schaffen ter plekken of meerdere? Ik ben van plan om behalve thailand ook nog laos, cambodja en vietnam te bezoeken.
pi_146684941
1)
Ik zit met een dilemma: zal ik een flight bag kopen of niet? Bij mijn rugzak zat al een regenhoes die ik eromheen kan doen om de tas te beschermen tegen beschadiging door ruig gebruik op het vliegveld. Het is een ding met een koord, en dat kan je niet op slot doen.

Iemand raadde mij een flight bag met slotje aan. Is het de moeite om hier +/- ¤40 aan te spenderen?

2) Ik vlieg voor het eerst, dus waarschijnlijk wat stomme vragen, maar bij het reserveren van mijn ticket stond volgens mij nergens bij welke vertrekhal je moet zijn. Ik vlieg met EVA Air vanaf Schiphol. Met wat googelen vond ik hier dat
http://www.schiphol.nl/re(...)appijen/brevaair.htm
quote:
Check-in balie
Vertrek 3
Betekent dit dat als je met EVA Air vliegt, je dan altijd je baggage incheckt in vertrekhal 3? (Nadat je eerst online ingecheckt hebt?)

Als ik het goed begrijp krijg je daar een boarding pass, ga je langs de security, en dan ga je naar de gate die op de boarding pass staat?

Moet je een printje van je e-ticket mee te nemen of iets dergelijks?
pi_146685315
Heb zelf wel een flightbag. Maar gebruik die meer als regenhoes. Dan is t wel handig.

En ik zou je eticket wel meenemen ja. Voor de rest zit je wel goed. Komt goed. Gewoon op het bord kijken op Schiphol en naar de EVA gaan om je tas in te checken (op t scherm staat waar).
pi_146685991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef thenxero het volgende:
1)
Ik zit met een dilemma: zal ik een flight bag kopen of niet? Bij mijn rugzak zat al een regenhoes die ik eromheen kan doen om de tas te beschermen tegen beschadiging door ruig gebruik op het vliegveld. Het is een ding met een koord, en dat kan je niet op slot doen.

Iemand raadde mij een flight bag met slotje aan. Is het de moeite om hier +/- ¤40 aan te spenderen?
Kort antwoord, ja. Koop die van Radical Design, dat is de beste die je kan kopen en kost rond de 40 euro inderdaad. Het is een solide flightbag, de stof is steviger dan een gewone regenhoes. Ook erg fijn bij aankomst om hem open te ritsen, en dan kan je je rugzak meteen omhijsen. De rits heeft oogjes waar je een slotje omheen kan doen, voorzover dat 'secure' lijkt. Wel een prettig idee als je je tas in het bagagehok in een hostel dropt.

Als je de gele neemt ook nog eens vele malen sneller herkenbaar op de bagageband.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:09:58 #163
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146686106
Flightbag is aan te raden, omdat het je tas beschermt (ook aan de achterkant, niet alleen tegen bijv krassen maar ook voor het blijven haken van straps e.d. aan bijv. de bagageband), maar ook om zeker te zijn dat er niemand iets in/uit gehaald heeft (slotje maakt dat ze 'm open moeten snijden, waardoor je meteen kan zien dat er iets mis is. Eenmaal op reis kun je 'm gebruiken voor bijv. opslag van spullen die niet meegaan op een meerdaagse trekking. Of desnoods voor je vuile was.

Schiphol wijst zich vanzelf: ga bij welke terminal dan ook naar binnen, kijk op het departures bord welke balie je moet hebben, overhandig daar je paspoort (ook al heb je al digitaal ingecheckt) en geef je bagage af (muv handbagage), dan krijg je daar je boardingpas met info over gate en boarding time, vervolgens is het door de douane en bordjes volgen. Zorg dat je ruim op tijd bent en je zal zien dat je meer dan genoeg tijd hebt om koffie te drinken.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:12:35 #164
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146686179
Die van de bever zijn precies hetzelfde als hierboven beschreven en rond de 25 euro. Gebruik de mijne al een jaar of 8 (intensief) en is nog in prima staat.
pi_146687165
OK, bedankt voor de reacties :) .

Ik ga toch maar een flightbag+slotje bij Bever halen morgen!

Hoe kouder het hier wordt hoe meer zin ik krijg om te gaan ;) .
pi_146690168
En als je hem haalt, pak de opvallendste kleur die ze hebben. En dus geen grijze ofzo.
  zondag 16 november 2014 @ 13:47:15 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_146708372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:44 schreef opreis het volgende:
Ik ben van plan om een iphone4 mee te nemen om toch bereikbaar te zijn/foto's te maken en voornamelijk met wifi dingen op het internet te zoeken. Is het verstandig om 1 simkaart aan te schaffen ter plekken of meerdere? Ik ben van plan om behalve thailand ook nog laos, cambodja en vietnam te bezoeken.
Als je 3 maanden weggaat lijkt mij dat wel handig.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_146708589
quote:
99s.gif Op zondag 16 november 2014 13:47 schreef Houniet het volgende:

[..]

Als je 3 maanden weggaat lijkt mij dat wel handig.
ik ga 5 maanden, maar kan ik er nou beter 1 of beter meerdere aanschaffen :P
  zondag 16 november 2014 @ 14:03:13 #169
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_146708743
Gewoon per land 1, elke keer afwisselen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_146710259
Waarom zou je meerdere simkaarten meenemen?
Aan 1tje had ik genoeg voor 6 maanden Zuidoost Azië, sd kaartjes daarentegen, daar kun je er niet genoeg van bij je hebben.
  zondag 16 november 2014 @ 17:32:57 #171
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146714165
Ik kreeg mijn sim-kaart voor Thailand (en beyond?) van de week gratis, werden uitgedeeld op het vliegveld van Koh Samui! Van alle landen die hier aandoe was dit de enige die ik wilde hebben (ivm werk), dus dat kwam mooi uit. Verder doe ik alles met mijn kaart uit NL, is toch enkel voor noodgevallen (plus je hebt zo'n beetje overal wifi).
pi_146725227
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef babette21 het volgende:
Ik kreeg mijn sim-kaart voor Thailand (en beyond?) van de week gratis, werden uitgedeeld op het vliegveld van Koh Samui! Van alle landen die hier aandoe was dit de enige die ik wilde hebben (ivm werk), dus dat kwam mooi uit. Verder doe ik alles met mijn kaart uit NL, is toch enkel voor noodgevallen (plus je hebt zo'n beetje overal wifi).
De vraag kwam van iemand die wel gewoon goed bereikbaar wil zijn. Wat jij dan persoonlijk doet is niet zo interessant.

Als je bereikbaar wil zijn zou ik in elk land gewoon een kaartje regelen. Meestal zijn ze gratis of betaal je wat en krijg je nog meer beltegoed dan je betaald. Helemaal als je veel gaat bellen. Scheelt flink wat knaken.
  maandag 17 november 2014 @ 01:57:22 #173
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146733313
Zeg, doe eens aardig. Hij zegt niet dat hij veel wil bellen, hij zegt dat hij bereikbaar wil zijn. Ik geef aan dat hij dat op zijn NL kaart is. Plus hij kan gebruik maken van wifi (dus bijv. gratis bellen via skype). Dus wat is dan echt de meerwaarde van gehannes met kaartjes..?
  maandag 17 november 2014 @ 21:01:30 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_146755259
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:09 schreef babette21 het volgende:
maar ook om zeker te zijn dat er niemand iets in/uit gehaald
Ah, het grootste broodje aap verhaal ter wereld komt weer even voorbij. Mensen die zogenaamd spullen lees: drugs) in je tas zouden doen. Waar dat verhaal toch vandaan komt, je moet wel een enorme debiele drugssmokkelaar zijn om op die manier drugs te willen smokkelen.

Maar goed, flightbag is idd handig ter protectie bij het vliegen. Verder gebruik ik altijd de ingebouwde regenhoes, met name handig tijdens transport in vieze gore lekkende bagagebakken zoals in een bus of als je tas bovenop een bus ligt
  dinsdag 18 november 2014 @ 04:00:02 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146764505
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 21:01 schreef Blik het volgende:
Ah, het grootste broodje aap verhaal ter wereld komt weer even voorbij. Mensen die zogenaamd spullen lees: drugs) in je tas zouden doen. Waar dat verhaal toch vandaan komt, je moet wel een enorme debiele drugssmokkelaar zijn om op die manier drugs te willen smokkelen.
De Thaise douane laat eigenlijk nooit mensen hun koffer uitpakken. Een Thai verklaarde me dat ooit met: "Nee joh, dat zou vreselijk onbeleefd zijn". Dat doen ze dus achter de schermen. En zo kwamen we ooit thuis met een kapot autootje in een koffer waar we zeer zeker niet niet mee waren vertrokken. Dan toch maar liever op slot....
pi_146766276
En als je een louche nachtbus pakt, zal de thai die in het bagageruim verstopt zit eerder de tas ernaast zonder flightbag doorzoeken dan die van jou met slotje en flightbag :P

Als ze er echt bij willen snijden ze hem wel open met een scalpel, maar dat levert teveel gezeik op bij aankomst.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146770953
Wat voor backpack tas raden jullie aan?
Ik moet nog ergens wat kopen voor in Januari...
pi_146771298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:53 schreef jdel het volgende:
Wat voor backpack tas raden jullie aan?
Ik moet nog ergens wat kopen voor in Januari...
Hangt er natuurlijk van af waarvoor je hem wil gebruiken/hoe groot je zelf ben. Ik ben zelf bij Bever aan mijn backpack geholpen
pi_146771453
Voor thailand hoef je in ieder geval niet de duurste backpack te hebben, als je het ding alleen maar van taxi naar hostel sleept.

Ga naar Bever en koop de backpack die het lekkerst zit.

Zelf ben ik begonnen met een 65 liter deuter, daarna overgestapt op een 50 liter van osprey. Neem vooral geen te grote backpack (65L is zat), of je moet veel souvenirs mee terug willen nemen. Anders stop je dat ding geheid vol op de heenweg.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146773580
En weer terug in Nederland.
Volgend jaar weer terug in Thailand voor een langere periode.

Heb wel echt genoten _O_
En Koh Kood is echt een prachtig eiland imo.
pi_146774952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:08 schreef Flammie het volgende:
En weer terug in Nederland.
Volgend jaar weer terug in Thailand voor een langere periode.

Heb wel echt genoten _O_
En Koh Kood is echt een prachtig eiland imo.
Heb je een beknopte samenvatting van wat je gedaan hebt/hoe je gegaan bent? :P
ik vlieg volgende week die kant op
pi_146775146
Dag 1 en 2 : Nakhorn Pathom (familie)
Week : Chiang Mai (vrienden en partners)

Na een week ben ik 3 dagen naar koh kood geweest. Het resort waar ik verbleef heeft eigen activiteiten (duiken, snorkelen, sightseeing). Peter Pan resort btw. Aanradertje.

Daarna weer Nakhorn Pathom en Bangkok.

Heb niks geplanned via een reisbureau want heb huisje in Nakhorn Pathom en opzich ken ik de weg wel. Ik ben via China Airlines (schiphol) gegaan.

Van Chiang Mai naar Bangkok met het vliegtuig.
pi_146777807
Ik ben op het moment ook bezig met het plannen van een reis naar Thailand, en de bedoeling is dat we ongeveer twee weken gaan en ik wou daarbij meerdere eilanden in Thailand bezoeken. En naast Thailand wil mijn vriendin graag naar Cambodia, om daar dan de Angkor Wat te bezoeken.

Enige wat ik persoonlijk problematische vind is dat ik vanuit Siem Reap weer terug naar Bangkok zal moeten vliegen, en wat ik eigenlijk liever heb is dat ik gewoon in een rondje reis en uiteindelijk weer terug ga via Bangkok. Een andere optie die ik in mijn hoofd was om via bijvoorbeeld via Phuket terug naar Dusseldorf te vliegen, maar een snelle zoekopdracht op Momondo leert mij dat het toch een stuk duurdere dan is.

Ik zou overigens graag naar zowel Phuket en Koh Samui gaan, maar Koh Samui vind ik eerlijk gezegd lastig te bereiken de beste optie is een vliegticket en veerboot combinatie ticket bij Nokair boeken. Wat zijn overigens nog meer mooie steden / eilanden om naar toe te gaan? En niet geheel onbelangrijk, ik heb in totaal zo'n 14 dagen dus teveel bestemmingen is dan teveel van het goede.

Ik ben zelf overigens al in Chiang Mai, Koh Samui en Koh Phan Gan en natuurlijk Bangkok :) Maar mijn vriendin is als volwassen nog nooit in Thailand geweest, maar ze wilt dus sowieso naar Koh Samui en Phuket, al neig ik naar Phuket omdat je er voor ¤ 25 heen vliegt met AirAsia.
  dinsdag 18 november 2014 @ 16:40:25 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_146778280
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben op het moment ook bezig met het plannen van een reis naar Thailand, en de bedoeling is dat we ongeveer twee weken gaan en ik wou daarbij meerdere eilanden in Thailand bezoeken. En naast Thailand wil mijn vriendin graag naar Cambodia, om daar dan de Angkor Wat te bezoeken.

Enige wat ik persoonlijk problematische vind is dat ik vanuit Siem Reap weer terug naar Bangkok zal moeten vliegen, en wat ik eigenlijk liever heb is dat ik gewoon in een rondje reis en uiteindelijk weer terug ga via Bangkok. Een andere optie die ik in mijn hoofd was om via bijvoorbeeld via Phuket terug naar Dusseldorf te vliegen, maar een snelle zoekopdracht op Momondo leert mij dat het toch een stuk duurdere dan is.

Ik zou overigens graag naar zowel Phuket en Koh Samui gaan, maar Koh Samui vind ik eerlijk gezegd lastig te bereiken de beste optie is een vliegticket en veerboot combinatie ticket bij Nokair boeken. Wat zijn overigens nog meer mooie steden / eilanden om naar toe te gaan? En niet geheel onbelangrijk, ik heb in totaal zo'n 14 dagen dus teveel bestemmingen is dan teveel van het goede.

Ik ben zelf overigens al in Chiang Mai, Koh Samui en Koh Phan Gan en natuurlijk Bangkok :) Maar mijn vriendin is als volwassen nog nooit in Thailand geweest, maar ze wilt dus sowieso naar Koh Samui en Phuket, al neig ik naar Phuket omdat je er voor ¤ 25 heen vliegt met AirAsia.
Ik weet niet wat je plannen zijn voor Bangkok qua dagen, maar in combinatie met Cambodja en eilanden wordt het al lastig om 2 eilanden te bezoeken, of je moet echt 2 eilanden hebben die naast elkaar liggen. Persoonlijk zou ik naast Angkor Wat ook Pnomh Penh bezoeken voor de Killing Fields en Tuol Sleng. Dus ik zou het zo doen, waarbij Cambodja beide kanten zou kunnen, afhankelijk wat je zelf wil:

aankomst Bangkok
Pnomh Penh
Siem Reap
Eiland naar voorkeur (of 2)
vertrek Bangkok
pi_146779569
Moet je dan van Pnomh Penh niet met een bus of dergelijke naar Siem Reap? Want lange busreizen proberen we enigszins te vermijden. En wat betreft Koh Samui, ik denk dat toch wel lastig word omdat alleen Bangkok Airways er rechtstreeks naar toe vliegt en daarom neig ik meer naar Phuket.

Voor Bangkok denk ik dat drie a vier dagen meer dan genoeg is, maar Hua Hin lijkt mij ook wel interessant om te bezoeken :) Dat is namelijk niet zo ver van Bangkok vandaan, want alle andere plekken waar ik geïnteresseerd in ben liggen bijna allemaal ver weg.

Ik blijft het alleen jammer vinden dat ik niet zo kan reizen: Bangkok>Siem Reap>Phuket>Bangkok want vanuit Cambodja kun je alleen terug vliegen naar Bangkok.
pi_146784254
Vliegt lion air / air asia niet tussen phuket en siem reap?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:40:59 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146785681
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:02 schreef Ener-G het volgende:
Vliegt lion air / air asia niet tussen phuket en siem reap?
Er zijn geen rechtstreekse vluchten met Air Asia, Lion Air of een andere maatschappij tussen Siem Reap en Phuket, eventueel bied Air Asia dit aan met een tussenstop in Bangkok zodat je bij vertraging wel ingedekt bent.

Een rechtstreekse vlucht naar Phuket gaat er ook niet komen, simpelweg omdat hier geen echte markt voor is, natuurlijk de incidentele vakantieganger zou dit een prima vlucht vinden, maar ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor de zakenreiziger, en dat is toch wel een voorwaarde om een route te starten bij het ontbreken van structureel veel vakantiereizigers.

Wat dat aangaande zijn de aantallen vluchten tussen Bangkok en Chiang Mai eigenlijk wonderbaarlijk, zeker als je weet dat de loadfactoren bij de 2 hoofdrolspelers niet eens zo slecht zijn, toegegeven Air Asia doet af en toe wat vluchten samenvoegen waardoor de vluchten niet te leeg raken.
Het enige wat ontbreekt op deze route zijn de yields, maar dat is voor deze 'prestige' route niet eens echt een probleem, marktaandeel en de daarbij behorende naamsbekendheid is hier van een wat groter belang, men kan in theorie geld verdienen op andere routes.Als is Air Asia toch de 7/11 onder de airlines en Lion Air de Family Markt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146788392
Het plan met Cambodia erbij laat ik in zijn geheel in iedere geval vallen, het neemt namelijk veel te veel tijd in beslag. In plaats daarvan hebben we besloten vooral gebruik te maken van vliegtuigen, en dan ook nog naar Malaysia een of misschien twee eilanden bezoeken en dan terug via Kuala Lumpur.
  woensdag 19 november 2014 @ 01:53:04 #189
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146797593
Thai Airways vliegt ook op Samui, heeft soms leuke prijsjes dus goed om mee te nemen in het uitpluiswerk.

Is een open jaw ticket geen optie? (aankomst op Bangkok, vertrek vanaf PP, of andersom) Prijzen vallen vaak erg mee - soms zelfs goedkoper - maar mogelijk heb je dit al uitgezocht en blijkt dat in dit geval niet zo...
pi_146798531
Wat we nu gepland hebben is als volg aankomst in Bangkok, en we blijven daar vervolgens drie dagen vliegen dan met NokAir of AirAsia naar Koh Samui met zo'n combinatie ticket ;) Dat kost nog steeds zo'n vijf uurtjes tijd, maar is een stuk snellere dan andere opties.

En vanaf Koh Samui vliegen we dan met Firefly naar Penang, dat is een eiland in Malaysia en vanuit daar kunnen we nog naar Langkawi en uiteindelijk naar Kuala Lumpur en daar blijven we dan een nachtje

En goed Thai Airways of Bangkok Airways is gewoon te duur om te nemen, want zowel met NokAir en Airasia heb je combinatie tickets voor zo'n ¤ 36.
  donderdag 20 november 2014 @ 18:05:48 #191
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146847339
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 01:16 schreef APK het volgende:
Jah, moeilijk hoor zo'n nieuw topic openen als je de laatste post hebt :+
Anyways, ik ga in december ook weer, deze keer inclusief knokkelkoorts van begin januari.

Steek van dezelfde soort mug ben ik nu immuun voor, een van de drie andere soorten kan blijkbaar redelijk gevaarlijk zijn.

Schijnt vaker voor te komen tegenwoordig, goed insmeren en lange mouwen dragen op het strand omdat ze overdag steken :Y
Ohw :o hier schrik ik een beetje van.
Zit me te orienteren om voor de eerste keer naar Thailand te gaan samen met mijn zoontje van 3.
Maar het is toch ook een strandvakantie? Moet je dan overal met lange mouwen gaan zitten? :P
Is het echt een groot risico? Of gewoon een beetje vette pech?
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 20 november 2014 @ 19:50:40 #192
6941 APK
Factual, I think.
pi_146850471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:05 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ohw :o hier schrik ik een beetje van.
Zit me te orienteren om voor de eerste keer naar Thailand te gaan samen met mijn zoontje van 3.
Maar het is toch ook een strandvakantie? Moet je dan overal met lange mouwen gaan zitten? :P
Is het echt een groot risico? Of gewoon een beetje vette pech?
Ik was een beetje sarcastisch in de door jou geciteerde post ;)
Over een paar weken ga ik voor de 20ste keer naar Zuid-Oost Azie en de 19e keer was het voor mij raak.

Gewoon goed insmeren -zeker in steden en in de buurt van stilstaand water ook overdag- dan is de kans dat je het oploopt vrij klein.
Als je het risico niet wilt lopen moet je vooralsnog naar de Waddeneilanden :+

- Edit: Ik weet overigens vanwege de incubatietijd niet waar ik gestoken ben. Kan Koh Lanta zijn geweest, maar mijn gok is Bangkok, de nacht voor vertrek naar huis. -
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 november 2014 @ 19:51:57 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146850515
Knokkelkoorts/dengue fever komt met name voor in de steden, dus Bangkok en Chiang Mai. Wat niet wil zeggen dat het elders niet voorkomt, trouwens. De muggen steken met name overdag (itt Malaria), tot en met zonsondergang.

Het is niet zo dat je, als je door een dengue mug gestoken wordt, je automatisch besmet bent en ziek wordt. De kans is wel aanmerkelijk kleiner. Het komt ook in vlagen: het regenseizoen van pakweg mei t/m september/oktober is de meest riskante tijd. Ik kan me nog een grote golf herinneren in juni, een paar jaar geleden. Je kunt je goed beschermen tegen muggenbeten. Lokale (deel-bevattende) middeltjes werken als een trein.

Ik heb 7 jaar in Thailand gewoond, ken honderden mensen die allemaal 10 maanden per jaar in Bangkok waren, en ken 6 mensen - verdeeld over 3 families - die ziek zijn geweest. D'r hebben er meer H1N1 gehad....
  donderdag 20 november 2014 @ 19:52:44 #194
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146850542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:50 schreef APK het volgende:
Als je het risico niet wilt lopen moet je vooralsnog naar de Waddeneilanden :+
Weet je dat zeker?
  donderdag 20 november 2014 @ 19:53:51 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_146850583
quote:
12s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Niet op tuinmeubilair gemaakt van bamboe gaan zitten :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 november 2014 @ 19:54:26 #196
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146850596
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:53 schreef APK het volgende:

[..]

Niet op tuinmeubilair gemaakt van bamboe gaan zitten :+
Of zeehonden voeren :+
  donderdag 20 november 2014 @ 19:59:48 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_146850755
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Gaoxing het volgende:

Het is niet zo dat je, als je door een dengue mug gestoken wordt, je automatisch besmet bent en ziek wordt. De kans is wel aanmerkelijk kleiner.
Dat laatste snap ik even niet :o
Bedoel je dat je minder kans hebt om ziek te worden als je door dezelfde soort gestoken wordt?
Volgens mij ben je immuun voor een steek van dezelfde soort, maar is de kans op meer dan een paar weken 'ongemak' een stuk groter als je door een van de andere soorten gestoken wordt, omdat het lichaam dan denkt dat er al anti-stoffen aanwezig zijn.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 november 2014 @ 20:12:14 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146851074
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:59 schreef APK het volgende:
Dat laatste snap ik even niet :o
Bedoel je dat je minder kans hebt om ziek te worden als je door dezelfde soort gestoken wordt?
Volgens mij ben je immuun voor een steek van dezelfde soort, maar is de kans op meer dan een paar weken 'ongemak' een stuk groter als je door een van de andere soorten gestoken wordt, omdat het lichaam dan denkt dat er al anti-stoffen aanwezig zijn.
Ik bedoelde dat niet iedere muggenbeet 'raak' is. Maar je hebt gelijk, die zin liep niet :)

En ja, je hebt -nog een keer- gelijk: een eerste besmetting kan heel vervelend zijn, maar een volgende is riskanter.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:15:03 #199
6941 APK
Factual, I think.
pi_146855182
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat niet iedere muggenbeet 'raak' is. Maar je hebt gelijk, die zin liep niet :)

En ja, je hebt -nog een keer- gelijk: een eerste besmetting kan heel vervelend zijn, maar een volgende is riskanter.
In ieder geval goed om te horen van iemand die er gewoond heeft dat het meevalt.
En dat we ook uit moeten kijken voor kippen en andere gevederde vrienden. oO< :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_146858526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:51 schreef Gaoxing het volgende:
Je kunt je goed beschermen tegen muggenbeten. Lokale (deel-bevattende) middeltjes werken als een trein.
Bedoel je DEET?
  vrijdag 21 november 2014 @ 06:31:53 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146860790
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:50 schreef opreis het volgende:
Bedoel je DEET?
&*%^$$###$^%& Ja! Ik weet niet wat er met m'n autocorrect is de afgelopen dagen :(
  vrijdag 21 november 2014 @ 06:35:28 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146860795
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:15 schreef APK het volgende:
In ieder geval goed om te horen van iemand die er gewoond heeft dat het meevalt.
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen definitie van aanvaardbaar risico. Het is een ziekte die je niet zult oplopen als je naar Luxemburg gaat :) Maar 't is ook geen ebola.....
  zaterdag 22 november 2014 @ 17:14:00 #203
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146902099
Nog 8 weken! Nog meer mensen die rond 18 januari vertrekken naar Bangkok?
pi_146916039
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:14 schreef egelhond het volgende:
Nog 8 weken! Nog meer mensen die rond 18 januari vertrekken naar Bangkok?
Ik vertrek dinsdag, maar ik ben rond 18 januari nog wel in de omgeving :P
  zondag 23 november 2014 @ 10:08:50 #205
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146920140
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 00:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vertrek dinsdag, maar ik ben rond 18 januari nog wel in de omgeving :P
blijf je zolang in bangkok? ga je backpacken?
pi_146928194
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:08 schreef egelhond het volgende:

[..]

blijf je zolang in bangkok? ga je backpacken?
Nee, ga rondreizen in de omringende landen, blijf maar paar dagen in Bangkok :P
  zondag 23 november 2014 @ 16:22:34 #207
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_146928857
Is er in Bangkok iets wat je MOET gezien hebben?
Jullie tips? Ik ben er 2 volle dagen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_146929507
Ja de grote tempels ;) Die liggen allemaal in hetzelfde gebied, dus je kunt er met een taxi naar toe gaan en de hele dag spenderen tempels bezoeken.
pi_146929951
quote:
11s.gif Op zondag 23 november 2014 16:22 schreef Houniet het volgende:
Is er in Bangkok iets wat je MOET gezien hebben?
Jullie tips? Ik ben er 2 volle dagen.
Fietsen met covankessel
  zondag 23 november 2014 @ 19:28:40 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_146934044
quote:
11s.gif Op zondag 23 november 2014 16:22 schreef Houniet het volgende:
Is er in Bangkok iets wat je MOET gezien hebben?
Jullie tips? Ik ben er 2 volle dagen.
In ieder geval wat phra kaew (of hoe je het ook moet spellen), indrukwekkend mooie tempel. En er zij. Nog wel een paar andere mooie tempels in Bangkok. Fietsen is underdaad ook erg leuk
pi_146935556
Ik vertrek over een week naar Thailand om vervolgens 3 maanden rond te trekken in Thailand, Laos en Cambodja (en misschien nog Vietnam), van vrienden had ik gehoord dat een visum up on arrival zou voldoen maar nu lees ik toch ook andere dingen...heb ik nu een probleem dat ik het land straks niet in kom of hoe zit dat?
pi_146935669
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:12 schreef ovchipshitkaart het volgende:
Ik vertrek over een week naar Thailand om vervolgens 3 maanden rond te trekken in Thailand, Laos en Cambodja (en misschien nog Vietnam), van vrienden had ik gehoord dat een visum up on arrival zou voldoen maar nu lees ik toch ook andere dingen...heb ik nu een probleem dat ik het land straks niet in kom of hoe zit dat?
Je moet kunnen aantonen dat je Thailand binnen een maand weer verlaat. Dit kun je doen door vliegticket te boeken naar een ander land. Aan jou of je hem dan gebruikt.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_146936283
quote:
2s.gif Op zondag 23 november 2014 20:16 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Je moet kunnen aantonen dat je Thailand binnen een maand weer verlaat. Dit kun je doen door vliegticket te boeken naar een ander land. Aan jou of je hem dan gebruikt.
Maar dat zal dan dus een geprint a4tje zijn van een e-ticket ofzo?
pi_146937162
Plan het gewoon zodanig dat je binnen een maand weer Thailand verlaat, via Airasia vlieg je trouwens voor zo'n drie a vier tientjes naar aangrenzende landen ;)

Je moet alleen wel tijdens promoties boeken, anders zijn de vliegtickets een stuk duurdere.

Ik vlieg trouwens van Koh Samui met Firefly naar Penang in Malaysia ;) Dus dat kan een mooie optie zijn om zo vanuit Thailand naar Malaysia te gaan.
  zondag 23 november 2014 @ 21:01:16 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146937548
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:31 schreef ovchipshitkaart het volgende:

[..]

Maar dat zal dan dus een geprint a4tje zijn van een e-ticket ofzo?
A4 is prima.

En nu zul je over het algemeen niet gevraagd worden bij binnenkomst in Thailand om een retour of onward ticket, maar bij vertrek uit Nederland of Duitsland kan je bij het inchecken geweigerd worden als je niet kunt aantonen dat je Thailand verlaat.
Dit laatste is niet omdat de airliners je dwars willen zitten maar omdat deze verantwoordelijk zijn om passagiers welke worden geweigerd terug te vervoeren met daar bovenop een boete, men zal dus in de regel controleren of je aan de plaatselijke immigratievoorwaarden voldoet.

Bij binnenkomst in Thailand wordt daar niet echt naar gevraagd, ook niet met de nu in de media aangekondigde strengere immigratieregels, althans, voor de blanke reiziger, want zie je eruit als iemand uit het Midden Oosten of India / Pakistan, of Nigeria, ja dan controleert men wat beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_146937803
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Plan het gewoon zodanig dat je binnen een maand weer Thailand verlaat, via Airasia vlieg je trouwens voor zo'n drie a vier tientjes naar aangrenzende landen ;)

Je moet alleen wel tijdens promoties boeken, anders zijn de vliegtickets een stuk duurdere.

Ik vlieg trouwens van Koh Samui met Firefly naar Penang in Malaysia ;) Dus dat kan een mooie optie zijn om zo vanuit Thailand naar Malaysia te gaan.
Zijn die makkelijk te annuleren? of ben ik dat geld gewoon kwijt wanneer ik niet op kom dagen, ben namelijk wel van plan om over land te gaan reizen.

En momenteel is DMK naar PNH voor 50 euro de goedkoopste die ik zo snel kan vinden/bedenken.
Weet je of ik toevallig op de site van airasia ook met ideal kan betalen? Sorry voor al de vragen :s

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

A4 is prima.

En nu zul je over het algemeen niet gevraagd worden bij binnenkomst in Thailand om een retour of onward ticket, maar bij vertrek uit Nederland of Duitsland kan je bij het inchecken geweigerd worden als je niet kunt aantonen dat je Thailand verlaat.
Dit laatste is niet omdat de airliners je dwars willen zitten maar omdat deze verantwoordelijk zijn om passagiers welke worden geweigerd terug te vervoeren met daar bovenop een boete, men zal dus in de regel controleren of je aan de plaatselijke immigratievoorwaarden voldoet.

Bij binnenkomst in Thailand wordt daar niet echt naar gevraagd, ook niet met de nu in de media aangekondigde strengere immigratieregels, althans, voor de blanke reiziger, want zie je eruit als iemand uit het Midden Oosten of India / Pakistan, of Nigeria, ja dan controleert men wat beter.
ah oke, stress hem nu wel dood :s
pi_146938298
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:07 schreef ovchipshitkaart het volgende:

[..]

Zijn die makkelijk te annuleren? of ben ik dat geld gewoon kwijt wanneer ik niet op kom dagen, ben namelijk wel van plan om over land te gaan reizen.

En momenteel is DMK naar PNH voor 50 euro de goedkoopste die ik zo snel kan vinden/bedenken.
Weet je of ik toevallig op de site van airasia ook met ideal kan betalen? Sorry voor al de vragen :s
Nee dat is allemaal restricted economy ;) Wat dus inhoudt dat je bij annuleren geen geld terug krijg, en het is zelfs zo dat je bij Airasia niet kunt annuleren :+ Dus als je niet komt opdagen ben je geld kwijt.

En nee bij Airasia kan je niet met iDeal betalen, en als je echt in Azie gaat reizen is een credit kaart aanschaffen niet eens zo slecht idee ;)
  maandag 24 november 2014 @ 02:18:01 #218
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_146945951
Als ze echt zo streng controleren op een exit-bewijs is een toeristenvisum (eenmalige entry=60 dagen) misschien voordeliger? Die kost 30 euro. Ik kreeg 'm zonder gedoe, ondanks dat ik geen retour of exit ticket heb en op mijn travelplan niet concreet kon aangeven waar ik na Thailand heen ga (heb zo'n beetje alle landen in ZOA ingevuld). Ook nul problemen bij de douane.
pi_146945981
Ik zat vanmiddag nog naar mijn foto's uit Thailand te kijken van vorig jaar. Wat zag ik er gezond, vrolijk, gelukkig uit. Nou moet ik die hele kut winter hier uitzitten. :(
  maandag 24 november 2014 @ 06:11:55 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146946214
quote:
11s.gif Op zondag 23 november 2014 16:22 schreef Houniet het volgende:
Is er in Bangkok iets wat je MOET gezien hebben?
Jullie tips? Ik ben er 2 volle dagen.
Je vraagt er om hé?

Pingpong show in Patpong en het Calypso Cabaret........ ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 24 november 2014 @ 06:18:41 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146946233
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:07 schreef ovchipshitkaart het volgende:

[..]

Zijn die makkelijk te annuleren? of ben ik dat geld gewoon kwijt wanneer ik niet op kom dagen, ben namelijk wel van plan om over land te gaan reizen.

En momenteel is DMK naar PNH voor 50 euro de goedkoopste die ik zo snel kan vinden/bedenken.
Weet je of ik toevallig op de site van airasia ook met ideal kan betalen? Sorry voor al de vragen :s

[..]

ah oke, stress hem nu wel dood :s
Er zijn er wel meer hoor. Kijk maar eens bij Scoot voor een enkeltje DMK-SIN en vaak is bij AirAsia DMK-KUL ook wel in de aanbieding. DMK-Penang zal rond dezelfde prijs zijn. Ook JetAir en Tiger Airways hebben vaan aanbiedingen vanaf BKK.

Maar zo'n ticket kopen en dan over-land reizen is toch een beetje hele erge zelfkastijding lijkt me. Zo gezellig is dat overland reizen nu ook weer niet. Daar is de romantiek al een jaar of 10 van af hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 24 november 2014 @ 19:55:51 #222
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_146965339
Thnx voor de reacties ;).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 24 november 2014 @ 20:12:27 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_146966069
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 06:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Er zijn er wel meer hoor. Kijk maar eens bij Scoot voor een enkeltje DMK-SIN en vaak is bij AirAsia DMK-KUL ook wel in de aanbieding. DMK-Penang zal rond dezelfde prijs zijn. Ook JetAir en Tiger Airways hebben vaan aanbiedingen vanaf BKK.

Maar zo'n ticket kopen en dan over-land reizen is toch een beetje hele erge zelfkastijding lijkt me. Zo gezellig is dat overland reizen nu ook weer niet. Daar is de romantiek al een jaar of 10 van af hoor.
Bij het zoeken naar goedkope vliegtickets die je toch niet gaat gebruiken is de optie met vertrek uit Hat Yai ook wel een goede.
Loadfactor op deze route is voor Air Asia naar Kuala Lumpur relatief laag en de bijbehorende yields zijn over het algemeen dramatisch wat dus vertaald in lage prijzen voor de passagiers.

Over land reizen maakt je natuurlijk wel weer wat flexibeler dat je niet alles vooraf hoeft te plannen, nu heb ik afgelopen oktober geheel tegen mijn principes in dat ik het ooit nog zou doen een nachttrein genomen van Chiang Mai naar Bangkok, en het viel niet eens zo tegen. Vliegen zou ondanks de concurrentie op deze route de dubbele prijs geweest zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 25 november 2014 @ 06:38:17 #224
437274 Thaitanium81
Bangkok Invader
pi_146978196
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 06:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je vraagt er om hé?

Pingpong show in Patpong en het Calypso Cabaret........ ;)
Maar dan wel een pingpong show waar je op z'n minst 1.000 TBH voor een biertje moet aftikken ;)
pi_147022587
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij het zoeken naar goedkope vliegtickets die je toch niet gaat gebruiken is de optie met vertrek uit Hat Yai ook wel een goede.
Loadfactor op deze route is voor Air Asia naar Kuala Lumpur relatief laag en de bijbehorende yields zijn over het algemeen dramatisch wat dus vertaald in lage prijzen voor de passagiers.

Over land reizen maakt je natuurlijk wel weer wat flexibeler dat je niet alles vooraf hoeft te plannen, nu heb ik afgelopen oktober geheel tegen mijn principes in dat ik het ooit nog zou doen een nachttrein genomen van Chiang Mai naar Bangkok, en het viel niet eens zo tegen. Vliegen zou ondanks de concurrentie op deze route de dubbele prijs geweest zijn.
Hoe zit het eigenlijk met het slapen in die nachttreinen?
Heb je je eigen hokje, of kan iedereen zo bij je spullen?
Namelijk wel een paar keer gehoord dat er regelmatig spullen gestolen worden in die nachttreinen... en ja, ik weet wel dat dat overal gebeurd.. maar kan je je spullen wel veilig opbergen, of verschilt dat per trein?

En hoe duur was die nachttrein als ik vragen mag..?
  woensdag 26 november 2014 @ 14:59:39 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_147022948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:46 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met het slapen in die nachttreinen?
Heb je je eigen hokje, of kan iedereen zo bij je spullen?
Namelijk wel een paar keer gehoord dat er regelmatig spullen gestolen worden in die nachttreinen... en ja, ik weet wel dat dat overal gebeurd.. maar kan je je spullen wel veilig opbergen, of verschilt dat per trein?

En hoe duur was die nachttrein als ik vragen mag..?
Mijn ervaring van ondertussen bijna 10 jaar geleden:

Je moet het eigenlijk zien als een normale Nederlandse trein met aan beide kanten 4 zitplaatsen, die is dan vervolgens om te bouwen in 2 x 2 slaapplaatsen, 1 boven en 1 onder. Door middel van een gordijntje heb je dan privacy.

Dus eigenlijk heb je geen afgesloten plek voor je spullen, alleen je eigen bed. Ik sliep met mijn voeten op mijn backpack

Maar wellicht zijn de huidige treinen wel heel anders
pi_147022996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn ervaring van ondertussen bijna 10 jaar geleden:

Je moet het eigenlijk zien als een normale Nederlandse trein met aan beide kanten 4 zitplaatsen, die is dan vervolgens om te bouwen in 2 x 2 slaapplaatsen, 1 boven en 1 onder. Door middel van een gordijntje heb je dan privacy.

Dus eigenlijk heb je geen afgesloten plek voor je spullen, alleen je eigen bed. Ik sliep met mijn voeten op mijn backpack

Maar wellicht zijn de huidige treinen wel heel anders
Ok, veel zal het vast niet veranderd zijn. Maar dan weet ik iig wat ik ongeveer kan verwachten :) Bedankt.
  woensdag 26 november 2014 @ 18:35:28 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147029608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn ervaring van ondertussen bijna 10 jaar geleden:

Je moet het eigenlijk zien als een normale Nederlandse trein met aan beide kanten 4 zitplaatsen, die is dan vervolgens om te bouwen in 2 x 2 slaapplaatsen, 1 boven en 1 onder. Door middel van een gordijntje heb je dan privacy.

Dus eigenlijk heb je geen afgesloten plek voor je spullen, alleen je eigen bed. Ik sliep met mijn voeten op mijn backpack

Maar wellicht zijn de huidige treinen wel heel anders
Die ervaring van 10 jaar geleden is eigenlijk ook mijn ervaring van 10 jaar geleden en er is heden ten dage over het algemeen niets veranderd.
Dezelfde opzet is nog steeds van toepassing op het grootste deel van de treinen welke men inzet, alleen op de Chiang Mai Route is er wat 2de hands Koreaans of Japans materieel welke wordt ingezet op sommige treinen waar je wat meer de Europese (?) opzet hebt van 4 bedden in een compartiment wat afgesloten kan worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:46 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met het slapen in die nachttreinen?
Heb je je eigen hokje, of kan iedereen zo bij je spullen?
Namelijk wel een paar keer gehoord dat er regelmatig spullen gestolen worden in die nachttreinen... en ja, ik weet wel dat dat overal gebeurd.. maar kan je je spullen wel veilig opbergen, of verschilt dat per trein?

En hoe duur was die nachttrein als ik vragen mag..?
Onveilig voor je spullen kan het in theorie wel zijn, want in principe moet je backpack buiten je slaapplek geplaatst worden, zeker bij een upper sleeper heb je er geen ruimte voor, maar bij de lower sleeper is er wel ruimte, dus daar stond mijn (relatief kleine) backpack welke ik mee had gewoon bij mij achter het gordijntje, die kan natuurlijk wel eenvoudig opengeritst worden, maar als je e.e.a. afsluit weet men niet of je er wel of niet zit dus de kans op diefstal op deze manier is in mijn ogen te verwaarlozen. (Daarnaast is het wegstoppen van waardevolle spullen in de backpack zelf verstandiger dan in de makkelijk bereikbare vakjes aan de buitenkant).

Kosten vallen mee, en als er een lower sleeper beschikbaar is altijd voor die optie gaan, want dat bespaart je omhoog klauteren, en belangrijker, die TL verlichting gaat niet uit waardoor boven je gewoon in het licht slaapt.
Prijzen voor een lower sleaper waren van Chiang Mai naar Bangkok ongeveer 880 THB, een upper is wellicht 820 THB, een prijsverschil wat dus echt te verwaarlozen is.

Het kan ook niet echt duurder worden want door de Nok Air, Air Asia en Lion Air Thailand (in opkomst maar dat wordt een bedreiging voor eerder genoemde low cost maatschappijen) zijn de tarieven voor de lange afstand qua vliegen steeds lager aan het worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:58:34 #229
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_147037963
1e klas daarentegen kun je wel een privé compartiment nemen, heb ik vorig jaar gedaan met vriendin en dat beviel stukken beter dan die 2e klas, in dat laatste geval zou ik liever vliegen. Van het land zie je toch niets nachts.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 27 november 2014 @ 10:02:56 #230
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147048457
Nachttrein vond ik zelf wel ideaal. Gewoon net als met het reizen in de bus enz: je belangrijke papieren om je nek of bij je tijdens het slapen.
wat 10 jaar geleden was is nog steeds gezien ik dit jaar ben geweest, maar de man die mijn bed uitklapte en opmaakte haalde het dekbed en alles uit een soort plasticje om te laten zien dat het gewassen is. ze nemen voor avond eten je bestelling op bij je plek. dus ik vond het een fijne manier om te reizen.

Enigste van waarde wat ik mee had was mijn camera en mijn papieren. Expres een oud mobieltje meegenomen achteraf was een moderne mobieltje waar je ff snel fototje mee kan maken ook wel fijn geweest. zelf geen diefstal gehad daar. wel over gehoord van andere reizigers dus voorzichtig zijn is wel nodig.
  donderdag 27 november 2014 @ 11:47:21 #231
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147050804
Ik wil vanuit Bangkok naar de River Kwai. Is de bus dan de beste optie?

En vanaf River kwai naar Shiang Mai is daar ook een nachttrein voor?
  donderdag 27 november 2014 @ 12:29:55 #232
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147051857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:47 schreef egelhond het volgende:
Ik wil vanuit Bangkok naar de River Kwai. Is de bus dan de beste optie?

En vanaf River kwai naar Shiang Mai is daar ook een nachttrein voor?
Met river kwai bedoel je denk ik Kanchanaburi waar ook de death railway te zien is.
vanuit bangkok is dit het beste te bereiken met de bus ( 2uur) dan de trein ( ik dacht 3 uur )

Vanuit kanchanaburi kan je naar ayuthaya reizen met de bus om daar op de (nacht)trein te stappen naar chiang mai.

Ayuthaya is een oude tempel stad dus misschien leuk om even voordat je op de trein stapt wat oude ruïnes te bekijken. kost niet veel tijd als je met tuktuk van tempel naar tempel gaat.

trouwens over chiang mai. Je komt in al die tijd in verschillende steden en dorpen. En chiang mai is populair vanwege alle excursies buiten de stad en zou naar mijn ervaring niet te veel tijd besteden in het centrum zelf. Zelf heb ik vaak de gewoonte elk stadje of dorpje waar ik kom te verkennen.
pi_147081634
Ik had een vraagje met betrekking tot geld opnemen bij die ATMs. Bij welke kan ik het beste zijn? Op het vliegveld stonden er twee verschillende vlak naast elkaar en omdat het omrekenen van valuta schelde het ongeveer een bath en beide niet in de buurt van de wisselkoers die op internet stond (38bath en 39 bath ipv de 40.7bath).
Tevens schrok ik me dood toen ik geld opnemen met mn abn pass en hij bij alle ATMs gewijgerd werd, blijkbaar zijn in 2013 alle profielen van die passen naar Europa gezet. Zag me zelf al staan op het vliegveld zonder geld, gelukkig had ik ook een CC. Wijze les dus
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:40:16 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_147082465
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:29 schreef Lucy-D het volgende:

[..]

Met river kwai bedoel je denk ik Kanchanaburi waar ook de death railway te zien is.
vanuit bangkok is dit het beste te bereiken met de bus ( 2uur) dan de trein ( ik dacht 3 uur )

De trein vond ik persoonlijk wel leuk omdat je dan wat meer ziet van het land. Gewoon derde klasse-kaartje kopen, bij een raam zitten en raam open 8-)
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:03:40 #235
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147083089
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:09 schreef opreis het volgende:
Ik had een vraagje met betrekking tot geld opnemen bij die ATMs. Bij welke kan ik het beste zijn? Op het vliegveld stonden er twee verschillende vlak naast elkaar en omdat het omrekenen van valuta schelde het ongeveer een bath en beide niet in de buurt van de wisselkoers die op internet stond (38bath en 39 bath ipv de 40.7bath).
Tevens schrok ik me dood toen ik geld opnemen met mn abn pass en hij bij alle ATMs gewijgerd werd, blijkbaar zijn in 2013 alle profielen van die passen naar Europa gezet. Zag me zelf al staan op het vliegveld zonder geld, gelukkig had ik ook een CC. Wijze les dus
zelf trok ik me er niet echt iets van aan. Vaak pinde ik bij fel roze of groene automaten, omdat ik die vaak tegen kwam en zagen er ook beter uit. Zal wel van een grote bank zijn. maar heb mij er niet echt druk om gemaakt. Denk zelf ook niet dat het nodig is. de wisselkoersen veranderen dagelijks, maar zullen vast niet exact hetzelfde zijn als op internet, maar een paar bath verschil is nog geen 10 cent dus zelfs als je aan een budget vast zit moet je hier geen aandacht aan schenken.
Heb zelf 1x in Pai gehad dat de pinautomaat het niet deed (waarschijnlijk leeg) , maar een dag later kon ik weer pinnen

Heb zelf wel mijn pas van te voren op WERELD gezet, maar ing vond het alsnog leuk om mijn pas te blokkeren na dat ik 1 x gepind had. zonder mij op de hoogte stellen. dit deden ze, omdat het verdacht gedrag is als er opeens in Thailand word gepind. Ik vind zelf dat ze veel beter hadden kunnen aanpakken.
Ik had mijn mobiel in de hostel liggen en ik was ergens in bangkok en mijn pas hebben ze geweigerd. en ik moest via internet en mijn mobiel mijn pas ontgrendelen zeg maar. vriend met wie ik was had hetzelfde dus we konden op dat moment niks kopen en moesten dit eerst oplossen. kostte toch weer een paar uur en zoiets is gewoon frustrerend.

dus voor de mensen die ING hebben je pas kan na de 1e keer pinnen geblokkeerd worden. dus een tip om er rekening mee te houden of ga voor de tijd langs de bank misschien dat het helpt.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:07:03 #236
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147083159
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:40 schreef Blik het volgende:

[..]

De trein vond ik persoonlijk wel leuk omdat je dan wat meer ziet van het land. Gewoon derde klasse-kaartje kopen, bij een raam zitten en raam open 8-)
De 1e keer dat ik bangkok uit kwam met de trein vond ik ook top. lekker uit die chaos weg en de rust en de natuur in.

Heb zelf niet in grote bussen gezeten. alleen maar in mini-vans, en die bevielen mij ook goed hoor, maar je kan iets minder fijn naar buiten kijken en hebt minder ruimte. Ik heb ook geluk dat ik nog niet in een volle mini-van gezeten heb.
pi_147083998
Ik laat het omreken van de wisselkoers gewoon door mijn bank doen, want met mijn DKB Visa Kaart hoef ik geen koersopslag te betalen en scheelt heel wat geld.

Met een pinpas geld pinnen buiten Europa is voor mij overigens zo 2009 :+ Want dat is gewoon niet handig, en er worden extra kosten in rekening gebracht ( Al zegt ING bijvoorbeeld dood leuk van niet, maar een koersopslag word alsnog gerekend ;) ).
pi_147084449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik laat het omreken van de wisselkoers gewoon door mijn bank doen, want met mijn DKB Visa Kaart hoef ik geen koersopslag te betalen en scheelt heel wat geld.

Met een pinpas geld pinnen buiten Europa is voor mij overigens zo 2009 :+ Want dat is gewoon niet handig, en er worden extra kosten in rekening gebracht ( Al zegt ING bijvoorbeeld dood leuk van niet, maar een koersopslag word alsnog gerekend ;) ).
ING rekent per pintransactie nog altijd 2,25 of 4,50 (pinpas vs creditcard)..

Maar wat is die pas van jou dan precies? Een soort debetcard waar je een normale koers en geen pintransactieskosren hebt?
pi_147084533
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

ING rekent per pintransactie nog altijd 2,25 of 4,50 (pinpas vs creditcard)..

Maar wat is die pas van jou dan precies? Een soort debetcard waar je een normale koers en geen pintransactieskosren hebt?
Nee dat is een echte credit kaart welke je gratis bij de Duitse bank DKB krijgt, die bank accepteert ook gewoon buitenlanders.

Ik betaal dus geen transactie kosten en geen koersopslag, en zou ik in een restaurant met de CC betalen dan is de koersopslag 1.75%.
pi_147085152
2 tickets naar Bangkok geboekt voor 848 euro in totaal *O*
Alleen reizen we met de Russiche maatschappij aeroflot -O-
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:22:15 #241
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147085228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:19 schreef zoz het volgende:
2 tickets naar Bangkok geboekt voor 848 euro in totaal *O*
Alleen reizen we met de Russiche maatschappij aeroflot -O-
welke periode ga je?

ik betaalde 730,- voor 1 ticket. ging dan wel in augustus.
pi_147085513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:22 schreef Lucy-D het volgende:

[..]

welke periode ga je?

ik betaalde 730,- voor 1 ticket. ging dan wel in augustus.
februari - maart

Rond die tijd ben ik de winter echt zat ;)
pi_147088952
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:19 schreef zoz het volgende:
2 tickets naar Bangkok geboekt voor 848 euro in totaal *O*
Alleen reizen we met de Russiche maatschappij aeroflot -O-
Dat is lekker goedkoop, ik heb ongeveer ¤ 1060 betaald voor mijn retour in feb/maart.

Nou goed ik ga dan wel terug via Kuala Lumpur, dus dan is het alsnog gunstig en we vliegen met Airberlin en Etihad Airways.

En vanaf Düsseldorf vertrekken we, want mijn vriendin woont daar en als we via Amsterdam of Brussel zouden vliegen dan krijg je de extra kosten erbij voor de trein.

Aeroflot zou trouwens wel okay zijn heb ik gehoord, maar veel zou ik er niet van verwachten.
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:55 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_147089031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:32 schreef zoz het volgende:

[..]

februari - maart

Rond die tijd ben ik de winter echt zat ;)
Is ook wel echt laagseizoen, maar desondanks een erg mooi prijs.
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:36:18 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147089192
Ik ga volgende week naar Bangkok, voor 2 dagen. Kan ik de airport train (die hadden ze vorige keer dat ik er was nog niet) met credit card betalen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_147089415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Is ook wel echt laagseizoen, maar desondanks een erg mooi prijs.
Merk je daar veel van in Thailand?
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:38:01 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147098446
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:36 schreef XL het volgende:
Ik ga volgende week naar Bangkok, voor 2 dagen. Kan ik de airport train (die hadden ze vorige keer dat ik er was nog niet) met credit card betalen?
Geen idee of dat kan, ik vermoed van niet, maar je kunt voordat je naar de Airport Rail link loopt bij de Kasikorn exchange booth die precies bij de ingang van de Airport Rail link staat toch wel even snel 10 euro wisselen, de wisselkoers daar is namelijk het beste van de hele luchthaven, simpelweg omdat deze op het terrein van de SRT staat en dus niet meedoet aan de Airport monopoly waar van alle andere exchange booths de wisselkoersen exact gelijk zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:17:42 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147102939
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:36 schreef XL het volgende:
Ik ga volgende week naar Bangkok, voor 2 dagen. Kan ik de airport train (die hadden ze vorige keer dat ik er was nog niet) met credit card betalen?
N.E.E. Duidelijk? Dat kan dus niet. ff pinnen dus of wat cash omwisselen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 28 november 2014 @ 23:07:17 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147105060
Goede tip ozzie, wilde al geen geld pinnen en in de stad wisselen. Dan maar bij srt dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 28 november 2014 @ 23:08:17 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_147105093
Kan ik vanaf dat eindstation met taxi verder? Ook 's avonds laat?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_147105302
Taxi's rijden in Bangkok geloof ik op iedere moment van de dag rond, dus avonds kun je ook gewoon een taxi krijgen.
pi_147140700
Bah, zit net in hua hin met de planning om verschillende eilandjes en stranden righting het zuiden te bezoeken met als volgende stop ko Tao incl duiken maar de weersvoorspellinh ziet er niet bepaald rooskleurig uit (alleen maar onweerswolkjes). Wat zouden jullie doen, toch doorzetten of beter een andere kant op gaan.
  zondag 30 november 2014 @ 15:24:30 #253
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_147148509
Ik zit nu op Koh Tao, weer wordt met de dag beter (monsoon is bijna voorbij, zeker geen dagenlange buien meer), net als de duikomstandigheden. Het zicht is nog niet optimaal, maar de condities zijn al met al prima voor zowel duiken, snorkelen als op je luie gat op het strand liggen. :)
  maandag 1 december 2014 @ 14:03:00 #254
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147182665
Nog kleine 7 weken damn heb ik er zin in.
  dinsdag 2 december 2014 @ 22:07:49 #255
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147233096
Zo, over precies 1 week vlieg ik voor ruim 3 maanden naar Azie.

Nieuwjaar vier ik in omgeving Phuket/Krabi. Ben aan het kijken voor tickets v.a Phuket of Krabi > Kuala Lumpur > Bali rond 3/4/5 Januari.

Of heeft iemand misschien een andere goede optie?

Alhoewel dit ook niet superduur is ¤100-130 voor de 2 tickets met AirAsia.
  dinsdag 2 december 2014 @ 22:31:06 #256
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_147234049
Hier nog 27 dagen :) Gaat snel nu. Eerst twee dagen Bangkok, dan naar Chiang Mai (wil graag een tweedaagse wandeltocht maken met summit eco tours http://www.summitecotour.com/), vlucht naar één van de eilanden en weer afsluiten in Bangkok.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 4 december 2014 @ 09:55:08 #257
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147271843
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 09:14 schreef opreis het volgende:
Bah, zit net in hua hin met de planning om verschillende eilandjes en stranden righting het zuiden te bezoeken met als volgende stop ko Tao incl duiken maar de weersvoorspellinh ziet er niet bepaald rooskleurig uit (alleen maar onweerswolkjes). Wat zouden jullie doen, toch doorzetten of beter een andere kant op gaan.
Hoe is Hua Hin? Zijn daar ook eilandjes?
Wat ben je nu aan het doen?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:32:27 #258
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147303381
iemand tips voor duiken op Koh Tao?
Word mijn eerste keer duiken, welke PADI moet ik dan als eerste doen?
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:38:15 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_147304844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:32 schreef egelhond het volgende:
iemand tips voor duiken op Koh Tao?
Word mijn eerste keer duiken, welke PADI moet ik dan als eerste doen?
Je begint met de Open Water cursus, waarbij je de basics leert.
pi_147372285
quote:
99s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:55 schreef Houniet het volgende:

[..]

Hoe is Hua Hin? Zijn daar ook eilandjes?
Wat ben je nu aan het doen?
Ik vond er geen reet aan op een redelijk avond uit na. Veel 40+ers die betalen in barretjes voor gezelschap van thaise meisjes. Verder omgeving ook niet goed verkent maar heb het veel beter naar me zin op ko tao/ ko pangan
pi_147372505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:32 schreef egelhond het volgende:
iemand tips voor duiken op Koh Tao?
Word mijn eerste keer duiken, welke PADI moet ik dan als eerste doen?
Eerst open water voor een baht of 9000(?) incl zodat je tot 18m kan rn daarna kan je nog dieper met een advance waar je ook een nightdive kan doen(aanrader). Er zijn nederlandse instructeurs maar ik raad je aan het in het engels te doen. Niet overal wordt nederlands gesproken en het kan soms gebruiken ze andere termen in het engels die je dan moet vertalen waardoor je minder aandacht hebt voor andere zaken. (Misschien raar geformuleerd maar ik ben momenteel naar de kloten)
  maandag 8 december 2014 @ 15:49:20 #262
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147392864
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb zowel die van Co gedaan als van een andere organisatie (Follow Me Biketours) en ik vond die van Co eigenlijk de minst leuke van de 2.
Oh waarom ben ik nieuwsgierig naar. Kwam het omdat de leukere, leukere dingen liet zien?
Rayen 2½ jaar!
pi_147394723
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:49 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Oh waarom ben ik nieuwsgierig naar. Kwam het omdat de leukere, leukere dingen liet zien?
Ja, was eigenlijk een combinatie. De fietsen van Co waren ook niet ideaal. Ik dacht "ach tis Thailand, kan mij 't ook verrotten" , maar toen ik 1 jaar later die Follow Me biketours pakte vond ik 't een stuk comfortabeler. Ook vond ik de route wat leuker (je gaat bv langs/in Arun Wat) en stopte je bij wat leukere dingen (ik en 2 vrienden hebben bv nog een half uurtje gevoetbald met wat thaise schoolventjes). 't was qua prijs íets duurder dan Co, maar je kreeg er ook nog een lekker etentje bij naderhand.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 8 december 2014 @ 18:58:06 #264
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147399075
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja, was eigenlijk een combinatie. De fietsen van Co waren ook niet ideaal. Ik dacht "ach tis Thailand, kan mij 't ook verrotten" , maar toen ik 1 jaar later die Follow Me biketours pakte vond ik 't een stuk comfortabeler. Ook vond ik de route wat leuker (je gaat bv langs/in Arun Wat) en stopte je bij wat leukere dingen (ik en 2 vrienden hebben bv nog een half uurtje gevoetbald met wat thaise schoolventjes). 't was qua prijs íets duurder dan Co, maar je kreeg er ook nog een lekker etentje bij naderhand.
Ah op die manier, bedankt voor je uitgebreide antwoord. ^O^
Dan sla ik die Follow Me biketours op voor als we eindelijk eens een keer naar Thailand gaan ;)
Ik betaal dan liever ook wat meer voor iets meer comfort
Rayen 2½ jaar!
pi_147418855
Iemand suggesties voor overnachten in phuket?
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:11:32 #266
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147421235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:32 schreef opreis het volgende:
Iemand suggesties voor overnachten in phuket?
Ik denk niet dat iemand hier iets mee kan: welke prijs, wat voor soort accommodatie, voorkeur voor plaats?
pi_147423799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hier iets mee kan: welke prijs, wat voor soort accommodatie, voorkeur voor plaats?
Max een bath of 600 dicht bij de leuke dingen? Liever geen dorm
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:10:30 #268
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147424634
Zie, ik ben je doelgroep niet :)
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:51:03 #269
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147425913
2 vraagjes:

Kan je van Kanchanaburi naar Pai met de nachttrein?

En van Pai naar chiang mai een scooter huren met one way ( ofwel in pai huren en in chiang mai inleveren?
pi_147435953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:51 schreef egelhond het volgende:
2 vraagjes:

Kan je van Kanchanaburi naar Pai met de nachttrein?

En van Pai naar chiang mai een scooter huren met one way ( ofwel in pai huren en in chiang mai inleveren?
Vraag, doen mensen nog research buiten het forum?
Antwoord op vraag 1 reis van Kanchanaburi naar Ayutthaya stap daar op de trein naar Chiang mai.
In Chiangmai pak je de bus of huur je een scooter, want de Thaise spoorwegen heeft destijds besloten om de spoorlijn niet verder door te trekken.
Vraag 2 geen idee
pi_147437694
Wat zouden jullie doen?

In februari wil ik met mijn vriendin een trekking doen in chiang mai. Vanuit hier een trip boeken. Of er gewoon naar toe reizen en daar ter plaatse iets regelen.

Tips van goede organisaties zijn altijd welkom :)
pi_147439070
Persoonlijk zou ik alles vooruit plannen en ook boeken, op die manier hoef je daar niet mee bezig te houden wanneer je in Thailand bent.

Ik heb overigens tours via deze Thaise reisorganisatie geboekt en dat heeft me toen goed bevallen.
pi_147440415
Nadeel van vooruit plannen is dat je continu aan het haasten bent om je afspraken te halen. En als er iets misgaat (bus/vlucht/vaart/trein vertraagd) is je hele schema waardeloos..

Thaise tijd is geen europese tijd ;)

En ter plekke dingen regelen/boeken is echt het probleem niet.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147444862
Ik vond het eigenlijk wel heerlijk om alles van tevoren gepland te hebben, maar het sloot dan ook echt naadloos op elkaar aan allemaal. Dat was eigenlijk wel beter dan verwacht, ik had van tevoren eigenlijk gedacht dat het wel ergens mis zou gaan... Maar dat was dus wel fijn. Maar hangt ook een beetje ervanaf hoe je daar zelf in staat.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 10 december 2014 @ 09:21:43 #275
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147445087
Heb zelf echt alles daar geboekt. vond ik zelf wel fijn. een ticket of iets wat je echt graag wilt kan wel van te voren, maar alles zou ik niet doen.

Ik had wel toen ik er zat, ik ben dit van plan, maar ik heb ook alle vrijheid om er van af te wijken. wel is eerder ergens weg gegaan of ergens langer gebleven of onderweg ergens anders 2 nachten overnachten heel normaal toch.

maar het is ook persoonlijk
pi_147445127
Het enige wat we vantevoren vastgelegd hebben zijn de eerste (en soms de tweede) nacht na aankomst in Bangkok, om even op adem te komen na de vlucht. En de laatste keer de Lomprayah combiticket vanaf Suratthani naar Koh Phangan, omdat het vlak voor kerst/fullmoon was. Beter hadden we na de jaarwisseling ook de reis terug van Koh Phangan naar Bangkok geboekt, want dat werd uiteindelijk een ferry naar Chumporn en vanaf daar 13 uur in een gammele bus naar Bangkok :P Maar we hadden nog geen idee hoe lang we op Koh Phangan wilden blijven :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 10 december 2014 @ 09:28:09 #277
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147445184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Persoonlijk zou ik alles vooruit plannen en ook boeken, op die manier hoef je daar niet mee bezig te houden wanneer je in Thailand bent.

Ik heb overigens tours via deze Thaise reisorganisatie geboekt en dat heeft me toen goed bevallen.
ff snel die site gecheckt , omdat ik benieuwd naar de prijzen was. Je hoort vaak dat als je van uit nederland boekt dat het iets duurder is.

Zie bijv. dat het ziplinen 2100 of 2500 Baht kost P.P . ligt aan hoe lang je wil ziplinen. Ik betaalde daar toen 1600 Baht. En dan was de baan nog uitgebreide en langer dan het pakket op de site van 2500 Baht.

Zo'n groot verschil had ik dan niet verwacht. is toch 900 Baht (¤22,50,- ). is zelfs een euro een groot bedrag.
pi_147445242
En als je met een groepje bent en dus voor meerdere personen boekt wil er ook nog wel wat van de prijs af te pingelen zijn, Thai kunnen goede afdingers wel waarderen :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 10 december 2014 @ 09:34:04 #279
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147445272
haha ja , de prijs op de site is natuurlijk zelf digitaal nog goed omlaag te halen, maar wou het toch even aanhalen. meeste mensen denken er helemaal vanuit Nederland nog niet aan om te onderhandelen.
  woensdag 10 december 2014 @ 09:39:42 #280
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147445374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:25 schreef Ener-G het volgende:
Het enige wat we vantevoren vastgelegd hebben zijn de eerste (en soms de tweede) nacht na aankomst in Bangkok, om even op adem te komen na de vlucht. En de laatste keer de Lomprayah combiticket vanaf Suratthani naar Koh Phangan, omdat het vlak voor kerst/fullmoon was. Beter hadden we na de jaarwisseling ook de reis terug van Koh Phangan naar Bangkok geboekt, want dat werd uiteindelijk een ferry naar Chumporn en vanaf daar 13 uur in een gammele bus naar Bangkok :P Maar we hadden nog geen idee hoe lang we op Koh Phangan wilden blijven :)
Wij kwamen in de avond aan, maar we waren te laks om iets te boeken en dus uiteindelijk niet gedaan, maar we pakten de taxi vanuit vliegveld naar kho san road en 20 minuten later stonden we in onze hostel. Zeg er wel bij dat dit natuurlijk niet in kleine dorpjes zo snel gaat voor de prijs die jij wilt.

wij moesten de dag na full moon al met de ferry verder want we moesten een vlucht halen, maar die ferry boekten we ook een dag van te voren, maar daar hebben we misschien nog wel geluk mee gehad. en btw. Dat is geen aanrader. de dag voor full moon is de Jungle party wat ook een aanrader is. 2 nachten achter elkaar weinig slaap en hard gefeest. zit je met je kop in de zon op de boot te wachten die natuurlijk iets vertraging heeft. daar had ik wel even moeilijk. haha
pi_147445499
De Jungle party is leuk inderdaad, ik vond hem persoonlijk leuker dan de fullmoon party zelf, laat staan oud en nieuw op Haad Rin (denk full moon, maar dan met 5x zoveel mensen op hetzelfde strandje).

Wat we meestal deden is vanuit het hostel het volgende hostel boeken in de plaats waar we heen wilden, dat ging tot nu toe altijd goed.

Alleen uit de bus van Chumporn naar Bangkok was het even een sprintje trekken vanaf de rotonde/Lomprayah kantoor naar Rambutri Rd., voor de massa uit. Als we dat niet gedaan hadden zaten ze wel vol (maar dat was echt op peak-peak season).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 10 december 2014 @ 09:51:03 #282
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147445572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:47 schreef Ener-G het volgende:
De Jungle party is leuk inderdaad, ik vond hem persoonlijk leuker dan de fullmoon party zelf, laat staan oud en nieuw op Haad Rin (denk full moon, maar dan met 5x zoveel mensen op hetzelfde strandje).

Wat we meestal deden is vanuit het hostel het volgende hostel boeken in de plaats waar we heen wilden, dat ging tot nu toe altijd goed.

Alleen uit de bus van Chumporn naar Bangkok was het even een sprintje trekken vanaf de rotonde/Lomprayah kantoor naar Rambutri Rd., voor de massa uit. Als we dat niet gedaan hadden zaten ze wel vol (maar dat was echt op peak-peak season).
Waarom ga je trouwens niet met de trein naar bangkok. Dacht dat die er 8 uur over doet excl. vertraging
pi_147445682
Omdat we bij Lomprayah een combiticket Koh Phangan - Bangkok hebben geboekt, waar de ferry en bus in 1 deal zat. Dat was ons vanaf Suratthani opzich wel goed bevallen. (wisten wij veel dat het nog dik 12 uur rijden is van Chumporn naar Bangkok :P)

De ferry naar Suratthani was nog wel plek maar alle vluchten vanaf Suratthani naar Bangkok (ons oorspronkelijke plan) zaten vol. Volgens mij had de trein ook alleen nog plek in de 'houten bankjes klasse' :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 10 december 2014 @ 10:06:38 #284
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147445822
oh van daar, ben benieuwd naar oud en nieuw zoals je zei. als het echt zo groot is zal wel vet zijn . die moet ik even onthouden voor de toekomst dus. Vind de sfeer ook goed bij de meeste feesten daar.
pi_147446062
Nou de sfeer met oud en nieuw op fullmoon beach vond ik juist niet tof. Allemaal dronken/high/spaced out mega irritante engelsen/aussies. En dan echt vervelend irritant. (Op de Jungle party was iedereen ook zwaar van het padje, maar dan gezellig) Waar bij de fullmoon normaal zo'n 20-30.000 mensen op af kwamen, stonden er op NYE 100.000, en dan was het nog vloed ook dus het strand was maar de helft zo breed, lekker hutje bij mutje dus.

Vuurwerk werd gewoon middenin de crowd afgestoken, en dan geen lullige rotjes maar echt dikke (nitraat?) bommen, heb diverse keren mensen weggedragen zien worden met bloed aan hun enkels/benen. Het beruchte touwtjespringen-met-vuur hebben we dan weer niet gezien :P En ook het 'officiele' vuurwerk was wat veiliger van opzet dan op de beruchte youtube filmpjes uit 2010:


100 meter van de plek van waar wij waren is er een Engelsman doodgeschoten in een vuurgevecht tussen twee Thaise bendeleden onderling, en een van de jongens die werkte in ons resort is in zijn buik gestoken met een kapotte fles. Die is met spoed met de speedboat naar Koh Samui gebracht. Een andere jongen liep op krukken en had de nodige krasjes.

Dat hebben we gelukkig niet direct meegekregen, en is gebeurd toen wij al weg waren, maar na de countdown om 12.00 zijn we eigenlijk om half 1 al weggegaan om een taxi te zoeken, soms heb je van die momenten dat je aan de sfeer gewoon bijna kan ruiken dat er nare dingen staan te gebeuren, en dit was overduidelijk niet tof, iedereen in onze groep had geen zin om nog lang op dat strand te blijven in ieder geval.

Als je wel gaat zorg er trouwens voor dat je al in de middag op Haad Rin bent, want vanaf de namiddag staat er een dikke file vanaf de voet van de heuvel, we hebben er ongeveer 2,5 uur over gedaan om er te komen (achter in de bak van een van de pick ups van ons resortje). Of ga lopen, dat ging nog sneller :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147446299
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:34 schreef Lucy-D het volgende:
haha ja , de prijs op de site is natuurlijk zelf digitaal nog goed omlaag te halen, maar wou het toch even aanhalen. meeste mensen denken er helemaal vanuit Nederland nog niet aan om te onderhandelen.
Ik geloof dat ik destijds ook online nog over de prijs onderhandeld heb, maar goed in algemene zin reis ik gewoon op eigen houtje.

En het is inderdaad ook zo dat je deze tours ook makkelijk lokaal kunt boeken.
  woensdag 10 december 2014 @ 10:31:40 #287
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147446341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:18 schreef Ener-G het volgende:
Nou de sfeer met oud en nieuw op fullmoon beach vond ik juist niet tof. Allemaal dronken/high/spaced out mega irritante engelsen/aussies. En dan echt vervelend irritant. (Op de Jungle party was iedereen ook zwaar van het padje, maar dan gezellig) Waar bij de fullmoon normaal zo'n 20-30.000 mensen op af kwamen, stonden er op NYE 100.000, en dan was het nog vloed ook dus het strand was maar de helft zo breed, lekker hutje bij mutje dus.

Vuurwerk werd gewoon middenin de crowd afgestoken, en dan geen lullige rotjes maar echt dikke (nitraat?) bommen, heb diverse keren mensen weggedragen zien worden met bloed aan hun enkels/benen. Het beruchte touwtjespringen-met-vuur hebben we dan weer niet gezien :P En ook het 'officiele' vuurwerk was wat veiliger van opzet dan op de beruchte youtube filmpjes uit 2010:


100 meter van de plek van waar wij waren is er een Engelsman doodgeschoten in een vuurgevecht tussen twee Thaise bendeleden onderling, en een van de jongens die werkte in ons resort is in zijn buik gestoken met een kapotte fles. Die is met spoed met de speedboat naar Koh Samui gebracht. Een andere jongen liep op krukken en had de nodige krasjes.

Dat hebben we gelukkig niet direct meegekregen, en is gebeurd toen wij al weg waren, maar na de countdown om 12.00 zijn we eigenlijk om half 1 al weggegaan om een taxi te zoeken, soms heb je van die momenten dat je aan de sfeer gewoon bijna kan ruiken dat er nare dingen staan te gebeuren, en dit was overduidelijk niet tof, iedereen in onze groep had geen zin om nog lang op dat strand te blijven in ieder geval.

Als je wel gaat zorg er trouwens voor dat je al in de middag op Haad Rin bent, want vanaf de namiddag staat er een dikke file vanaf de voet van de heuvel, we hebben er ongeveer 2,5 uur over gedaan om er te komen (achter in de bak van een van de pick ups van ons resortje). Of ga lopen, dat ging nog sneller :P
pff 100k mensen dat is ook niet normaal zo groot is dat strandje ook weer niet, maar wel vet. Ja met dat vuurwerk geloof ik wel dat het op z'n thais gaat. sfeer ligt er ook aan welke mensen je net ontmoet en tegenkomt . Zag genoeg wasted mensen, maar nog wel op een gezellige manier. na de tijd een keer filmpje gezien van de full moon op youtube leek ook weer heel anders dan hoe ik het beleeft heb. Ach het is ook maar een feestje. Jungle party vond ik zelf op een gegeven moment echt te druk terwijl ik dat niet snel zal zeggen.

over die schietpartij heb ik wel is wat gelezen. maar ik maak me daar nooit zo druk om. Ga er toch van uit dat het mij niet overkomt en zelf kan je sommige situaties ook wel beetje in schatten. Ik zou in thailand niet snel naast waar het vuurwerk word gelanceerd gaan staan bijv.
  woensdag 10 december 2014 @ 10:39:58 #288
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147446541
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik destijds ook online nog over de prijs onderhandeld heb, maar goed in algemene zin reis ik gewoon op eigen houtje.

En het is inderdaad ook zo dat je deze tours ook makkelijk lokaal kunt boeken.
Ligt er ook echt aan wat. ik ging in Tao duiken. Dat had ik in Bangkok 2 weken van te voren al geboekt, omdat het iets is wat 4-5 dagen duurt en zelfs daar had ik zo binnen kunnen lopen.

Was trouwens Naar zo'n TAT booking office geweest. die Thai probeerde ons zo hard op te lichten niks was mogelijk zoals wij het wouden. en een dag later gingen we naar een ander bookingskantoor geen TAT maar iets anders. daar zat een amerikaan die ons hielp en we zeiden wat we wouden doen en hij regelde dat no questions asked. zie je maar weer dat je zelf sommige situaties even goed moet inschatten wat mensen van je willen etc.
pi_147447233
Ik boek ook nooit van te voren, ik ben meer van het type dat pas weg gaat als ik het gezien heb, af en toe heb ik ook gewoon een dagje extra nodig om bij te komen van al het reizen dat toch wel vermoeiend is, of dat je net een paar leuke mensen tegen komt die een net iets andere route plannen. + dat ik altijd wel de prijs van een hotel omlaag kan afdingen met een baht of 50~200
  woensdag 10 december 2014 @ 21:14:34 #290
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147465777
Wat raden jullie aan met backpacken... een ipad of een mini laptop?

En hebben jullie tips tegen diefstal?
pi_147467424
ipad mini. En wat betreft diefstal, zorg dat de dingen van waarde altijd op je lichaam zitten, of in ieder geval bij je als het niet in een kluis zit. Dus neem daar zo weinig mogelijk van mee ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147469819
Thnx voor alle reacties. Na dit gelezen te hebben gaan we maar ter plaatse iets regelen.
We komen toch vroeg aan, dus accommodatie en trips regelen alle tijd voor.
pi_147470082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:21 schreef Lucy-D het volgende:
Heb zelf echt alles daar geboekt. vond ik zelf wel fijn. een ticket of iets wat je echt graag wilt kan wel van te voren, maar alles zou ik niet doen.

Ik had wel toen ik er zat, ik ben dit van plan, maar ik heb ook alle vrijheid om er van af te wijken. wel is eerder ergens weg gegaan of ergens langer gebleven of onderweg ergens anders 2 nachten overnachten heel normaal toch.

maar het is ook persoonlijk
De vorige keer hebben wij dat ook gedaan. Maar het noorden ken ik nog niet. En we komen daar alleen voor een trekking. En aangezien we in totaal maar 3 weken blijven wil ik de events daar zo goed mogelijk laten aansluiten. Maar zie dat nu ook wel goed komen als we daar zijn.
  donderdag 11 december 2014 @ 09:31:00 #294
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147475831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef egelhond het volgende:
Wat raden jullie aan met backpacken... een ipad of een mini laptop?

En hebben jullie tips tegen diefstal?
iPad is toch praktischer.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 11 december 2014 @ 10:39:33 #295
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147477228
als je al een laptop of ipad mee moet nemen....
pi_147477759
Met een beetje grote moderne smartphone red je het ook wel inderdaad.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147487013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:39 schreef Lucy-D het volgende:
als je al een laptop of ipad mee moet nemen....
Het aantal internet cafes is drastisch verminderd heb ik het idee dus ik ben blij dat ik uiteindelijk toch besloten heb om mijn smartphone mee te nemen.
  donderdag 11 december 2014 @ 23:56:30 #298
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147502702
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:00 schreef opreis het volgende:

[..]

Het aantal internet cafes is drastisch verminderd heb ik het idee dus ik ben blij dat ik uiteindelijk toch besloten heb om mijn smartphone mee te nemen.
genoeg internetcafes gezien deze zomer, maar ligt er ook aan hoeveel je hem gebruikt.
dit jaar een oude blackberry bold meegenomen, mij goede telefoon was kapot. ging uitstekend, maar moderne telefoon was wel fijn geweest ben je toch gewent. snap wel als je een lange tijd gaat dat je tabletje of mini laptop mee neemt.
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:47:34 #299
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147543398
Twee weken geen WiFi vind ik ook prima, lekker belangrijk 8-).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147562540
Railay, ko lanta en ko lipe, allemaal de moeite waard of kan er best 1 geskipt worden?
  zondag 14 december 2014 @ 15:03:32 #301
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147569952
Hoe is de koffie eigenlijk?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')