Vietnamquote:Op maandag 3 november 2014 22:46 schreef opreis het volgende:
Kan iemand een indicatie geven van de kosten per land? of de landen in een rijtje zetten van goedkoopst naar duurst oid.
Thailand
Vietnam
Cambodja
Laos
Maleisie
Ik heb zowel die van Co gedaan als van een andere organisatie (Follow Me Biketours) en ik vond die van Co eigenlijk de minst leuke van de 2.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:37 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben er twee keer geweest (eigenlijk 4, als je met aankomst/vertrek van en naar NL rekent) en ik denk dat ik Bangkok inmiddels ook wel gezien heb. Maar ik zou het niet afslaan om in Chinatown nog een keer te eten bij een van die twee stoeprestaurantjes, goeie vis daar
Verplichte kost voor elke Nederlander is ook het fietstochtje van Co (en neem dan die van minimaal een halve dag).
Maar het is een enorm contrast met de eilanden inderdaad.
Het verschilt ook nog heel veel per regio. Ik heb een week absoluut als een god geleefd in het zuiden van Laos, alles eten en drinken wat ik maar kon, scootertje, fijne plek om te slapen en was pp 90 Euro kwijt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Vietnam
Cambodja/Laos
Maleisië
Thailand
Qua eten en overnachting dan. Qua alcohol bv is Maleisië weer duurder dan Thailand. Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Goedkoopste biertje in Vietnam was 40.000dong/14 cent. Goedkoopste biertje in Laos was 10.000 kip / 1 euro. Goedkoopste biertje in Thailand is 44 baht / 1,10 euro. Maleisië gaat het al gauw naar 1,50-2 in een supermarkt.
Op zich mee eens, maar Borneo is bijvoorbeeld wel echt een stuk duurder dan Thailand. Dus is het ook een beetje afhankelijk van waar je naartoe gaatquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Vietnam
Cambodja/Laos
Maleisië
Thailand
Qua eten en overnachting dan. Qua alcohol bv is Maleisië weer duurder dan Thailand. Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Goedkoopste biertje in Vietnam was 40.000dong/14 cent. Goedkoopste biertje in Laos was 10.000 kip / 1 euro. Goedkoopste biertje in Thailand is 44 baht / 1,10 euro. Maleisië gaat het al gauw naar 1,50-2 in een supermarkt.
Mja het is wel voor minder te doen. Het is gewoon allemaal wat luxer daar. En probleem bij mij is dat ik dan meestal ook wel van die luxe gebruik maakquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:49 schreef kalinhos het volgende:
VangVieng en LP zijn idd wel iets prijziger, maar 4-5x is misschien wat overdreven? Ik heb nog iets van 5 dagen op Don Det/4000 islands gezeten met overnachting en 3x eten per dag en drinken en was uiteindelijk iets van 45 euro kwijt. Gaat nergens over natuurlijk.
Lees deze reactie nu pas...quote:Op maandag 3 november 2014 20:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Doe het alsjeblieft niet, de mooiste stukken Laos en Vietnam zie je juist buiten de grote steden. Vind het echt doodzonde als je dit zo zou doen. Als je persé snel-snel wilt zijn doe dan het rondje Bangkok - Hanoi en sla Laos over. Dan kun je globaal Bangkok - Siem Reap - Pnomh Penh - HCMC - Dalat - Hoi An - Hue - Hanoi (+ Sapa en Halong Bay) doen. Wellicht moet je Hue en/of Dalat skippen, maar dan heb je wel een aardig beeld van het land ipv alleen de hoofdsteden bezocht
Tussen Bangkok en Chiang Mai is genoeg te zien, Kanchanaburi, Ayutthaya, Sukhotai. Inclusief Bangkok en Chiang Mai ben je daar minimaal 2 weken voor kwijt. Je zou dan eventueel naar Pnomh Penh kunnen vliegen (als er uberhaupt dergelijke vluchten bestaan) en dan via Siem Reap naar Koh Chang (of een ander eiland gaan). Vietnam zou ik niet aanraden, want je hebt veel te weinig tijd en zult ook visa moeten aanschaffen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:03 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Lees deze reactie nu pas...
Ok, ik begrijp je punt en hoor het wel meer.
Beter gewoon rustiger reizen en een kleiner gebied beter beleven.
En Vietnam is dus leuker/mooier dan Thailand?
Is er veel te zien tussen Bangkok en Chang-Mai/Chang-Rai.
Anders is het misschien een optie om die reis te maken en dan vanaf Chang-Mai naar Phnom Penh te vliegen en vanaf daar nog een deel Cambodja en Vietnam te doen?
Zou langs de ene kant Thailand wel willen overslaan, maar blijkbaar is Chang-Mai heel erg leuk. Veel te zien en veel te doen.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Tussen Bangkok en Chiang Mai is genoeg te zien, Kanchanaburi, Ayutthaya, Sukhotai. Inclusief Bangkok en Chiang Mai ben je daar minimaal 2 weken voor kwijt. Je zou dan eventueel naar Pnomh Penh kunnen vliegen (als er uberhaupt dergelijke vluchten bestaan) en dan via Siem Reap naar Koh Chang (of een ander eiland gaan). Vietnam zou ik niet aanraden, want je hebt veel te weinig tijd en zult ook visa moeten aanschaffen.
Je moet je echt beperken tot 2 landen, anders gaat het echt niet lukken. en met 30 dagen kun je je ook prima enkel en alleen in Thailand of Vietnam vermaken
Bangkok - Chiang Mai is gewoon een nachttrein, dus daar kun je een dag later fris en fruitig aankomen. Laos en Cambodja is geen Thailand qua reizen, 100 km kan inderdaad zo maar 4 tot 5 uur reizen zijn. Treinverkeer is er niet.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:32 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb nog een andere route uitgezocht.. hoorde dat je in 2 dagen van Bangkok naar Chang Mai kan reizen. Dus vast wel in een dag of 4 vanaf Phnom Penh naar Luang Prabang (zonder extra overnachtingen op de route meegerekend).
En dan vanaf Luang Prabang terug via Chang Rai en Chang Mai richting Bangkok..
Wat denken jullie hiervan in 28-30 dagen?
Ok super! Mijn puzzel begint aardig compleet te geraken.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:54 schreef babette21 het volgende:
Vang Vieng zou je vanuit Luang Prabang kunnen doen, is ong. 6 (8 dus) uur met de bus. En dan na een dag of twee zelfde traject terug. Zo kun je ook voor een paar dagen naar het noorden (Nong Khiaw of Muang Ngoy), om wat meer Laos-gevoel mee te pikken, al is het daar mogelijk te rustig voor je. De meningen over Vientiane zijn verdeeld; ik ben er niet geweest, dus geen idee.
Klopt ja.. maar ik hoorde vertellen dat er tussen Bangkok en Chang Mai ook nog best wat mooie dingen/plaatsjes te zien waren.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Bangkok - Chiang Mai is gewoon een nachttrein, dus daar kun je een dag later fris en fruitig aankomen. Laos en Cambodja is geen Thailand qua reizen, 100 km kan inderdaad zo maar 4 tot 5 uur reizen zijn. Treinverkeer is er niet.
Ja weet ik.. maar ik rekende ff zonder al het stoppen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:32 schreef babette21 het volgende:
Als je die spots tussen Bangkok en Chiang Mai mee wil pakken dan moet je juist weer meer dan twee dagen rekenen.
Misschien moet je gewoon een keer het advies opvolgen van iedereen in dit topic en je focussen op slechts 1 of 2 landen. Heb echt het idee dat je je in allerlei bochten wilt wringen om zoveel mogelijk op een onmogelijk tempo te willen zien. Azië leent zich perfect om het juist wat rustig aan te doen en niet de hele tijd in bussen, vliegtuigen en treinen te zitten.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:57 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ja weet ik.. maar ik rekende ff zonder al het stoppen.
Dan heb ik al een idee hoeveel tijd ik kwijt ben aan het reizen zelf en dat ik dan ook zo een beetje kan berekenen hoeveel dagen ik nog over hou en hoe lang ik overal kan blijven.
Niet dat ik dat precies wil weten, maar wil wel een beetje een richtlijn hebben.
Klopt. Daar hebben jullie ook helemaal gelijk in. Ik ben er dus wel al achter (door jullie verhalen) dat mijn eerste idee nooit had kunnen slagen.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon een keer het advies opvolgen van iedereen in dit topic en je focussen op slechts 1 of 2 landen. Heb echt het idee dat je je in allerlei bochten wilt wringen om zoveel mogelijk op een onmogelijk tempo te willen zien. Azië leent zich perfect om het juist wat rustig aan te doen en niet de hele tijd in bussen, vliegtuigen en treinen te zitten.
Songkran in Chiang Mai was geweldig. Beste plaats waar je kunt zijn gedurende Songkran denk ik. Vergelijkbare route met wat ik gedaan heb, enkel ben ik vanuit Bangkok via Chiang Mai over land naar Laos gegaan en ben ik vanuit Hanoi naar het zuiden van Thailand gegaan om zo weer in Bangkok te vertrekken. Vijf maanden, mooi man. Tijd zat om alles op je gemakje te doen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:03 schreef opreis het volgende:
Blegh, ik kom maar niet uit de route die ik wil doen, ik vlieg naar Bangkok en terug naar huis vanaf Bangkok en daar tussen heb ik 5 maanden te vullen (vervelend ik weet). Songkran valt in het einde van mijn tijd daar en ik dacht eraan om dat in Chiang Mai te vieren.
De route die ik nu ingedachte heb is als volgt:
Bangkok trekken met verschillende stops tot aan Singapore
Singapore naar Chiang Mai vliegen
Van Chiang Mai naar het Noorden van Laos trekken
Van Noord Naar Zuid Laos trekken
Van Zuid Laos naar Cambodja
Van Cambodja naar Zuid Vietnam
Van Zuid naar Noord Vietnam trekken
Van Noord Vietnam weer terug naar Chiang Mai
En dan van Chiang Mai weer naar Bangkok
Is dit een handige route denken jullie? Wat anders? Tips/must sees?
Ayuthaya en Sukhothai ben ik al een keer geweest dus die kan ik gerust overslaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |