abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145815587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:49 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hmmm, wat heb je er aan overgehouden dan?
Shin splints. Mijn grootste valkuil is dat ik te fanatiek ben... dus jezelf veel te snel wijs maken dat een blessure wel over is en dan gelijk weer lange afstanden of hoge tempo's gaan lopen.

De discipline om te herstellen en blessures te laten genezen is voor mij moeilijker dan de discipline om in bagger weer te gaan lopen ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:18:13 #152
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145815610
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoezo heel veel? Als je echt een beginner bent ben je wel een halfjaar bezig om op te bouwen naar 10km, dan moet je daar eerst een paar maanden comfortabel mee worden en dan kun je er wel weer een halfjaar voor bijtellen voor het opbouwen naar de HM. Dan zou ik eerst een jaartje HMs lopen, en dan pas beginnen aan de M training (die ook vaak zo'n 4 maanden duurt). Dus oke, ik zou misschien zeggen 2,5 jaar maar niet veel minder.
Natuurlijk kun je met minder tijd het ook wel uitlopen, maar is het dan een sportieve prestatie die goed past bij je trainingsdoelen en fysieke gestel of is het alleen maar een statement van; kijk ik heb een keer in mijn leven de marathon gelopen.
Ja, precies dit :Y Dan heb je imo een mooie opbouw achter de rug.
Ik doe het voor mezelf nog iets rustiger aan. Volgend jaar voornamelijk 10km lopen omdat ik dat goed in de benen wil hebben. Heb toch geen haast :Y). Maart 2016 HM op de planning.
pi_145815622
Afstanden zoals halve marathons en 15kms zijn ook gewoon heel leuk vind ik persoonlijk, en kosten minder tijd, toewijding en geld dan de marathon ;) Dus ook geen schande om daar minimaal een jaartje van te genieten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145815723
Ik ben een beetje als Jero. Maar dan met 0.01% van zijn talent. Ultra's O+
Ja doei.
pi_145815735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Afstanden zoals halve marathons en 15kms zijn ook gewoon heel leuk vind ik persoonlijk, en kosten minder tijd, toewijding en geld dan de marathon ;) Dus ook geen schande om daar minimaal een jaartje van te genieten.
Dat heb ik dan weer niet gedaan, volgende week loop ik pas mijn 2e officiële HM. Maar dat ga ik de komende tijd goedmaken, heb er nog een aantal op de agenda staan :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145815781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer niet gedaan, volgende week loop ik pas mijn 2e officiële HM. Maar dat ga ik de komende tijd goedmaken, heb er nog een aantal op de agenda staan :)
Hoe zit dat eigenlijk met herstel en training tussen bijvoorbeeld 2 HM's? Rustig herstellen en dan afstand 'onderhouden' tot de volgende?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:24:04 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145815799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:49 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hmmm, wat heb je er aan overgehouden dan?

[..]

Verschilt ook per persoon natuurlijk, zelf ben ik eind feb begin maart dit jaar begonnen met hardlopen en loop nu comfortabel de 10km. Ondertussen zelfs een keer de 21.1km aangetikt (puur om het te halen), maar dat is bij die ene keer gebleven.

Nu ben ik dus wel wat aan het kijken naar een eventuele HM om naartoe te werken (het 'ik wil m wel eens een keer lopen'). En zie de 'groeten uit schoorl' run staan in februari... Geeft me nog ruim 3 maanden om serieus naar de halve toe te werken en heb veel mooie dingen over schoorl gehoord (en ook gezien tijdens een lang weekend daar).

Maar ik wil mezelf als eerste HM niet meteen een enorm pittige voorschotelen, is de HM van schoorl redelijk te doen qua moeilijkheid/parcours? Mensen met ervaringen?
Pijll heeft die als eerste HM gedaan volgens mij. Het is licht heuvelachtig, maar prima te doen. Veel schelpenpaadjes en ander verhard gedoe.
Ik overweeg hem ook voor komend jaar.

Ik vind trouwens in 6 mnd naar 10 km best vlot. Van 10 km naar hm was bij mij een maand of 9. Maar ik had daarvoor de 10 ooit een keer al aangetikt dus was niet geheel 10 km maagd.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_145815818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:23 schreef ChuckBartowski het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met herstel en training tussen bijvoorbeeld 2 HM's? Rustig herstellen en dan afstand 'onderhouden' tot de volgende?
Dat ligt eraan hoe snel je HM's achter elkaar zijn. Zo hadden wij er 2 achter elkaar afgelopen maand. :P Maar dan doe je de ene rustig (zwaar parcours, duurde 3 uur), en de andere snel (snel parcours, sub 2!) :P
Ja doei.
pi_145815843
quote:

[..]

Hangt er ook vanaf hoeveel tijd er tussen zit. Als er 2/3 maanden tussen zit, zou ik eerst 2-3 weken goed herstellen en dan misschien 2x nog een lange duurloop doen, daarnaast gewoon de normale afwisseling van tempoloopjes/interval/duurloopjes. Als er langer tussenzit, kun je weer een heel opbouwend schema maken om bijvoorbeeld specifiek voor een scherp pr te trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145815859
@moblo misschien moeten wij in ploegendiensten gaan fokken, we geven wel erg vaak hetzelfde antwoord de laatste tijd :P
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:26:01 #161
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145815865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Precies, plus wat snelheid erin kunnen gooien :) En daarbij hoop/verwacht ik heel wat kg's lichter te zijn zodat het lopen van langere afstanden ook wat fijner en sneller gaat.
pi_145815929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe snel je HM's achter elkaar zijn. Zo hadden wij er 2 achter elkaar afgelopen maand. :P Maar dan doe je de ene rustig (zwaar parcours, duurde 3 uur), en de andere snel (snel parcours, sub 2!) :P
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf hoeveel tijd er tussen zit. Als er 2/3 maanden tussen zit, zou ik eerst 2-3 weken goed herstellen en dan misschien 2x nog een lange duurloop doen, daarnaast gewoon de normale afwisseling van tempoloopjes/interval/duurloopjes. Als er langer tussenzit, kun je weer een heel opbouwend schema maken om bijvoorbeeld specifiek voor een scherp pr te trainen.
Ah oké, duidelijk. Als 'beginner' kijk je namelijk vooral naar schema's die ergens naar toe werken... maar als je daar eenmaal bent moet je natuurlijk ook lekker blijven lopen ;)
pi_145815939
Ghehe :+

Sowieso vind ik het heerlijk dat, feet permitting, ik nu gewoon als ik dat wil een HM kan lopen op elk moment van de dag/week. Als iemand me nu zou zeggen "heb een nummer voor een HM zondag over, ga je mee?" dan kan ik gewoon zeggen " OK! " :D O+ dat vind ik zo heerlijk!
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:29:02 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145815988
quote:

[..]

Na een 1e zou ik 2 weken weinig lopen (korte afstanden, onder de 10km) en dan onderhouden rond de 15km denk ik.
En dan weer een maand of 2 voor de volgende gaan opbouwen. Ofzo.
Weet niet precies hoor, want ik was geblesseerd na de hm
pi_145816000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:27 schreef motorbloempje het volgende:

Sowieso vind ik het heerlijk dat, feet permitting, ik nu gewoon als ik dat wil een HM kan lopen op elk moment van de dag/week. Als iemand me nu zou zeggen "heb een nummer voor een HM zondag over, ga je mee?" dan kan ik gewoon zeggen " OK! " :D O+ dat vind ik zo heerlijk!
zo denk ik er ook over; wil nu het niveau HM vasthouden.
Kan ik straks vanaf die 21 km verder trainen voor de langere wedstrijden die ik in 2015 gepland heb staan
pi_145816063
Ik zou ook denk ik elk moment wel een HM tussen 1.50 en 2.00 moeten kunnen lopen, (mits ik niet mank rondloop zoals nu), maar wil ik onder de 1.50 dan moet ik er toch wel weer specifiek voor trainen denk ik.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:31:40 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145816084
quote:

Geweldig lijkt me dat ja :)

Ik heb dat ook met 5 km
pi_145816140
quote:

Mijn doel voor 2015 ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:33:22 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145816148
Ik zou dat ook wel willen! *jaloers*
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:33:52 #170
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_145816168
quote:

Wat tof! :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_145816193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou ook denk ik elk moment wel een HM tussen 1.50 en 2.00 moeten kunnen lopen, (mits ik niet mank rondloop zoals nu), maar wil ik onder de 1.50 dan moet ik er toch wel weer specifiek voor trainen denk ik.
Mijn ' hoe-dan-ook' HM-tijd op een relatief vlak parcours is een 2.04 of 2.08 op dit moment. Of langer als 't parcours zwaarder is. Maargoed, jullie kennen me nu wel, PR's zijn leuk zo nu en dan, maar loop vooral voor de lol :P :D

Hopelijk als ik straks m'n voetenprobleem heb opgelost dat ik straks naar deze status quo voor M's kan gaan :@ Gewoon een M lopen als ik daar zin in heb en Ultra's voor de uitdaging, ofzo :P
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:35:35 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145816232
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
Ik zou dat ook wel willen! *jaloers*
Hier nog 1!
Ik denk dat ik dat met de 10 binnenkort ook wel weer heb. Geen snelle tijd dan. Maar boeie!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:35:50 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145816242
Ga je nu een periode rust nemen om ze te laten herstellen Mo? Of gewoon een paar dagen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:36:43 #174
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145816282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn ' hoe-dan-ook' HM-tijd op een relatief vlak parcours is een 2.04 of 2.08 op dit moment. Of langer als 't parcours zwaarder is. Maargoed, jullie kennen me nu wel, PR's zijn leuk zo nu en dan, maar loop vooral voor de lol :P :D

Hopelijk als ik straks m'n voetenprobleem heb opgelost dat ik straks naar deze status quo voor M's kan gaan :@ Gewoon een M lopen als ik daar zin in heb en Ultra's voor de uitdaging, ofzo :P
Is dat blarenspulletje uit de VS al gearriveerd trouwens?
pi_145816289
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Het gaat mij niet om de tijd, het gaat mij erom dat ik die HM bij wijze van spreken een uur later kan lopen als er iemand zegt: ik weet nog een leuke HM, doe je mee?
Voor een beetje een goeie tijd moet ik hard trainen, maar ik hoef niet iedere HM in de buurt van mijn PR te lopen. Al behoort een PR zeker tot de mogelijkheden over anderhalve week omdat die nu absoluut niet scherp staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')