abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145813437
En weer een andere kennis van mij heeft zich hiervoor ingeschreven: NK Vertical KM: https://www.facebook.com/NKVertical

Weet niet of dat nog heel erg op hardlopen lijkt maar grof is het wel :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145813447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik kan niet bij de column van Jan-Pierre van Geelen, waar hij naar refereert. Zit achter slot en grendel bij de Volkskrant ;) Heb jij 'm wel?
Ik heb Blendle O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:04:24 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145813495
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb Blendle O+
"Internet is het perfecte medium voor mensen met teveel vrije tijd. Want je moet wel helemaal niks te doen hebben als je een relatie begint met je blender." :D

Zeker geen kans dat je 'm ff kunt doorsturen? O-) edit: THANKS!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:04:32 #129
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145813497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:02 schreef La_Tramposa het volgende:
En weer een andere kennis van mij heeft zich hiervoor ingeschreven: NK Vertical KM: https://www.facebook.com/NKVertical

[ afbeelding ]

Het NK niet in Nederland houden is wel curieus. Hoewel een vertical KM in Nederland ook wel wat onhandig is... :+
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 oktober 2014 @ 13:04:50 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145813504
Oeh, dr is een vacature die ik best interessant vind voor mezelf bij t wellness center waar ik vaker heen ga.

alleen zonde dat t mn Duits niet vloeiend genoeg is.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145813508
quote:

[ afbeelding ]

Dat lijkt me ook erg gaaf! Maar dat is echt minimaal 40 minuten lang afzien :D Paar in mn FB doen daar ook aan mee. Erg leuk om te volgen.
pi_145813526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

"Internet is het perfecte medium voor mensen met teveel vrije tijd. Want je moet wel helemaal niks te doen hebben als je een relatie begint met je blender." :D

Zeker geen kans dat je 'm ff kunt doorsturen? O-) edit: THANKS!
Zie hierboven.. even getwijfeld of dat ethisch oke was (ik vind het niet leuk dat goede journalistiek weggeconcurreerd wordt door gratis meuk) maar soit ;)

@Wolve, ja dan moet Thijs Zonneveld even doorbouwen met zijn berg :P
pi_145813543
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:05 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook erg gaaf! Maar dat is echt minimaal 40 minuten lang afzien :D Paar in mn FB doen daar ook aan mee. Erg leuk om te volgen.
Volgens mij moet je dan ook wel erg anders gaan trainen, meer boulderen doen en zo licht mogelijk zijn en zo :o Of niet?
pi_145813593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:04 schreef Ynske het volgende:
Oeh, dr is een vacature die ik best interessant vind voor mezelf bij t wellness center waar ik vaker heen ga.

alleen zonde dat t mn Duits niet vloeiend genoeg is.

Als je wel Duits kan, maar alleen niet vloeiend, dan zou ik gewoon solliciteren hoor! Dadelijk solliciteert er niemand die vloeiend Duits spreekt en ben je ineens toch een goeie kandidaat.

@Quoi: Ziet eruit als een lekker jasje. En die afritsbare mouwen is best een idee. Maar waar laat je die dan?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:09:40 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145813645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:07 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Als je wel Duits kan, maar alleen niet vloeiend, dan zou ik gewoon solliciteren hoor! Dadelijk solliciteert er niemand die vloeiend Duits spreekt en ben je ineens toch een goeie kandidaat.

@Quoi: Ziet eruit als een lekker jasje. En die afritsbare mouwen is best een idee. Maar waar laat je die dan?
Dat wat je afritst is aan één stuk (zit achter aan elkaar). Die stop je in één van je zakken of knoop je om je middel. Is een klein ding.
pi_145813744
Die vertical km heeft trouwens een stijgingspercentage van 31.2% gemiddeld. In mijn trailrondje ardennen heb ik één keer een stuk van nog geen honderd meter met 30% stijging gelopen, (http://www.strava.com/activities/101543492 van 4.9 tot 5 km) en daar had ik echt al 3 dagen heel veel spierpijn van :P
pi_145813770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat wat je afritst is aan één stuk (zit achter aan elkaar). Die stop je in één van je zakken of knoop je om je middel. Is een klein ding.
Ah! :D
pi_145813777
Minimaal 3 jaar voor een marathon vind ik wel als heel veel klinken...

Toch komt het er vaak op neer dat de extremen inderdaad niet goed voor je zijn (mensen die blanco opeens de 10km lopen, of amper voorbereid een marathon). Het lukt dan misschien wel, maar dat zijn de dingen die niet best zijn voor je lichaam.

Naar je lichaam luisteren, rustig opbouwen, logisch nadenken dus eigenlijk :)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:16:43 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145813826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zie hierboven.. even getwijfeld of dat ethisch oke was (ik vind het niet leuk dat goede journalistiek weggeconcurreerd wordt door gratis meuk) maar soit ;)

@Wolve, ja dan moet Thijs Zonneveld even doorbouwen met zijn berg :P
Snap ik, toch dank. Hij schrijft wel precies op hoe het nu is: de wirwar aan 'onderzoeksjournalistiek' mbt hardlopen. Nu herinner ik me ineens die pijnstillers die Diederik vroeg onderweg :o

Waarom ze niet een keertje een voorbeeldige marathontraining laten zien op TV - met alle valkuilen en tips/trics die er bij horen - als mooi voorbeeld is me een raadsel. Niet schokkend genoeg, vrees ik.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:16:46 #140
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145813827
quote:

[ afbeelding ]

De houder van het Nederlands record liep em met ongeveer 3km/uur. Dus echt hardlopen is het niet nee :+
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145813830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
Minimaal 3 jaar voor een marathon vind ik wel heel veel...

Toch komt het er vaak op neer dat de extremen inderdaad niet goed voor je zijn (mensen die blanco opeens de 10km lopen, of amper voorbereid een marathon). Het lukt dan misschien wel, maar dat zijn de dingen die niet best zijn voor je lichaam.

Naar je lichaam luisteren, rustig opbouwen, logisch nadenken dus eigenlijk :)
Hoezo heel veel? Als je echt een beginner bent ben je wel een halfjaar bezig om op te bouwen naar 10km, dan moet je daar eerst een paar maanden comfortabel mee worden en dan kun je er wel weer een halfjaar voor bijtellen voor het opbouwen naar de HM. Dan zou ik eerst een jaartje HMs lopen, en dan pas beginnen aan de M training (die ook vaak zo'n 4 maanden duurt). Dus oke, ik zou misschien zeggen 2,5 jaar maar niet veel minder.
Natuurlijk kun je met minder tijd het ook wel uitlopen, maar is het dan een sportieve prestatie die goed past bij je trainingsdoelen en fysieke gestel of is het alleen maar een statement van; kijk ik heb een keer in mijn leven de marathon gelopen.
pi_145813991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoezo heel veel? Als je echt een beginner bent ben je wel een halfjaar bezig om op te bouwen naar 10km, dan moet je daar eerst een paar maanden comfortabel mee worden en dan kun je er wel weer een halfjaar voor bijtellen voor het opbouwen naar de HM. Dan zou ik eerst een jaartje HMs lopen, en dan pas beginnen aan de M training (die ook vaak zo'n 4 maanden duurt). Dus oke, ik zou misschien zeggen 2,5 jaar maar niet veel minder.
Natuurlijk kun je met minder tijd het ook wel uitlopen, maar is het dan een sportieve prestatie die goed past bij je trainingsdoelen en fysieke gestel of is het alleen maar een statement van; kijk ik heb een keer in mijn leven de marathon gelopen.
Tja, als je het zo bekijkt is 3 jaar ineens niet zo gek :) Denk dat mijn complete gebrek aan geduld en neiging tot onderschatting hier om de hoek komt kijken ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:23:34 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145814020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Tja, als je het zo bekijkt is 3 jaar ineens niet zo gek :) Denk dat mijn complete gebrek aan geduld en neiging tot onderschatting hier om de hoek komt kijken ;)
Dat zijn we hier gewend. Ook wij hebben daar geduld mee ;)
pi_145814140
Over youtube docu's gesproken; heeft iemand wel eens Spirit of the Marathon 2 ergens online gevonden? Ik heb deel 1 een keer op youtube gekeken maar deel 2 lijkt onvindbaar :{
pi_145814306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Dat is 1 van de redenen waarom ik nu al bijna 1,5\2 maanden niet meer kan en mag hardlopen... ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:37:01 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145814369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:28 schreef Stefanovic83 het volgende:
Over youtube docu's gesproken; heeft iemand wel eens Spirit of the Marathon 2 ergens online gevonden? Ik heb deel 1 een keer op youtube gekeken maar deel 2 lijkt onvindbaar :{
Helaas nee!
Deel 1 is leuk hè?

Ik ga weer eens actief zoeken vandaag. Vind alleen maar dat 'ie te koop is op de website voor 19.99 dollar.
pi_145814501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:47 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)erde-loper~a3773347/

om even aan te sluiten bij de doelen, ambitieus of haalbaar - discussie
3 jaar training? :o
uhm, nog geen anderhalfjaar van couch naar marathon, en ik denk dat ik toch op een behoorlijk verantwoorde manier de eindstreep heb gehaald.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145814653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:41 schreef Guard het volgende:

[..]

uhm, nog geen anderhalfjaar van couch naar marathon, en ik denk dat ik toch op een behoorlijk verantwoorde manier de eindstreep heb gehaald.
Echt? In mijn herinnering liep jij al veel langer..
Nouja het is ook niet dat het niet in kortere tijd kan he, ik heb zelf nooit opgebouwd naar 5 of 10km, maar als duimregel lijkt het me niet gek.
pi_145814734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:34 schreef ChuckBartowski het volgende:

[..]

Dat is 1 van de redenen waarom ik nu al bijna 1,5\2 maanden niet meer kan en mag hardlopen... ;)
Hmmm, wat heb je er aan overgehouden dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:41 schreef Guard het volgende:

[..]

Verschilt ook per persoon natuurlijk, zelf ben ik eind feb begin maart dit jaar begonnen met hardlopen en loop nu comfortabel de 10km. Ondertussen zelfs een keer de 21.1km aangetikt (puur om het te halen), maar dat is bij die ene keer gebleven.

Nu ben ik dus wel wat aan het kijken naar een eventuele HM om naartoe te werken (het 'ik wil m wel eens een keer lopen'). En zie de 'groeten uit schoorl' run staan in februari... Geeft me nog ruim 3 maanden om serieus naar de halve toe te werken en heb veel mooie dingen over schoorl gehoord (en ook gezien tijdens een lang weekend daar).

Maar ik wil mezelf als eerste HM niet meteen een enorm pittige voorschotelen, is de HM van schoorl redelijk te doen qua moeilijkheid/parcours? Mensen met ervaringen?
pi_145814782
Ik vind 3 jaar ook niet zo heel gek klinken. Het zal voor de meeste mensen wel kloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')