quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:10 schreef Yi-Long het volgende:
... maar de rest van de TT was dus weggewaaid.
Deze?quote:
quote:Nope, that's not snow! #Gonzalo remnants in UK. MT @bbcweather: Foam from a rough sea is covering the coastal road.
Nee, gewoon tussen twee depressies in, buiten de jetstream. Het oog ligt nog ver naar het westen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat ik momenteel in "het oog" van de storm zit, takken van de bomen bewegen niet eens.
De wind moet hier ook nog draaien, is al de hele dag uit zuidelijke richtingen.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:46 schreef Nattekat het volgende:
Verbeelde Ik het me, of was er weer een klap onweer in Leiden?
Nee je hebt gelijk, hij was hier in Sassem heel dichtbij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:46 schreef Nattekat het volgende:
Verbeelde Ik het me, of was er weer een klap onweer in Leiden?
komt nog meer.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:01 schreef RiKe het volgende:
We zouden toch een storm krijgen?
Ik laat hardere scheten dan deze wind...
Of moet de wind des doods nog komen?
Mijn plastic gietertje ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:13 schreef quirina het volgende:
Waar is de storm ? Mijn tuinstoelen staan nog steeds netjes rechtop hoor
Is dat de vuurtoren die ik zie schijnen? of in elk geval vaag licht steeds over het waterquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:33 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/
Zee
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:32 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Is dat de vuurtoren die ik zie schijnen?
Wel wat van het onweer meegekregen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
Ben nu bij de sluizen van IJmuiden. Best lekkere windstoten af en toe, maar niet heel speciaal ofzo. Boten hebben er ook weinig last van zo te horen en zien.
Ja die was net ff behoorlijk. T begint nu weer flink te waaien maar de loods heli vliegt gewoon nog dus t valt allemaal wel meequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wel wat van het onweer meegekregen?
Bij gebrek aan beter loer ik nog steeds met een schuin oog naar de webcam daarquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja die was net ff behoorlijk. T begint nu weer flink te waaien maar de loods heli vliegt gewoon nog dus t valt allemaal wel mee
of je gaat je eens inlezen ipv naar Powned te kijkenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:01 schreef RiKe het volgende:
We zouden toch een storm krijgen?
Ik laat hardere scheten dan deze wind...
Of moet de wind des doods nog komen?
tapijtje hagel hier zelfs in Slotervaartquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
In Amsterdam onweert het nu. Van een storm is niets te merken, hooguit een windkracht 6.
Het begint echt weer harder te waaien nu.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:10 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter loer ik nog steeds met een schuin oog naar de webcam daar.
Kom ik net vandaan. Bij Schiphol hoosde het...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
tapijtje hagel hier zelfs in Slotervaart
Zwartsluis ook en ik fietste er midden inquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:31 schreef Milkmannetje het volgende:
[ afbeelding ]
Zo! Dat hoosde even! Kort maar hagel! (Zwolle)
Hier ook net, was net binnen gelukkigquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:31 schreef Milkmannetje het volgende:
[ afbeelding ]
Zo! Dat hoosde even! Kort maar hagel! (Zwolle)
Dit inderdaad...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Serieus?
Is dit alles?
Paar windvlagen en tijdens buien paar kleine uitschieters?
Mag toch hopen dat de wind de komende uren wat meer gaat doorstaan want dit schiet niet op.
Als t morgenochtend maar rustig is weerquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Serieus?
Is dit alles?
Mag toch hopen dat de wind de komende uren wat meer gaat doorstaan want dit schiet niet op.
Knap staaltje telegraafjournalistiek.quote:
Gouda =/= ZH-Nquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:01 schreef marcel-o het volgende:
in NH en noorden van ZH gaat t anders al de hele avond los.
mn vriendin apte dat t continu onweert en hagelt en onweert in de buurt van Gouda
twitter:Rijkswaterstaat twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 21:01:32Op basis van de actuele verwachtingen van de #waterstanden is besloten dat omstreeks 22:20 uur de #Oosterscheldekering gaat sluiten. #storm reageer retweet
Dat is lang geledenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:04 schreef LTVDK het volgende:
Doen ze ook niet vaak zomaar
twitter:Rijkswaterstaat twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 21:01:32Op basis van de actuele verwachtingen van de #waterstanden is besloten dat omstreeks 22:20 uur de #Oosterscheldekering gaat sluiten. #storm reageer retweet
Stevige NW-wind + hoog tij = grote bak water richting de kust. Verder is het hier niet zo spannend, zit op fietsafstand van de kering.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:04 schreef LTVDK het volgende:
Doen ze ook niet vaak zomaar
Muah, kilometer of 50 noordwaarts is het de hele avond al bezig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Stevige NW-wind + hoog tij = grote bak water richting de kust. Verder is het hier niet zo spannend, zit op fietsafstand van de kering.
Volgens mij zelfs ook nog springtij, dus niet geheel onbegrijpelijk dat ze em dichtgooien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Stevige NW-wind + hoog tij = grote bak water richting de kust. Verder is het hier niet zo spannend, zit op fietsafstand van de kering.
Nope, aankomend weekend pas. We hebben pas net doodtij gehad.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs ook nog springtij, dus niet geheel onbegrijpelijk dat ze em dichtgooien.
springtij is 25 oktober.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs ook nog springtij, dus niet geheel onbegrijpelijk dat ze em dichtgooien.
hmm volgens kaartje 0% dan vraag ik me toch af wat ik dan nu hoor. Hoor toch echt onweer in Tilburgquote:
7-8 Bft landinwaarts. Ja hoor, prachtkaart dit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
hmm volgens kaartje 0% dan vraag ik me toch af wat ik dan nu hoor. Hoor toch echt onweer in Tilburg
Nog een dijkdoorbraak erbij en jouw feestje is compleet?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Serieus?
Is dit alles?
Mwoahhh..als je hoog woont best spannend toch ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nog een dijkdoorbraak erbij en jouw feestje is compleet?
Hier BGquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Mwoahhh..als je hoog woont best spannend toch ?
Flat..flinke terp..berg..
Ach dat zal heus niet gebeuren hoor. Geloof me anders hadden ze nu al maatregelen genomen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nog een dijkdoorbraak erbij en jouw feestje is compleet?
Niet zeuren, in het voorjaar en de zomer krijgen jullie altijd de volledige laag en wij amper watquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:58 schreef blup het volgende:
Jammer weer, in het zonnige zuiden gebeurt weer geen ene flikker.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:01 schreef Againzender het volgende:
Windvlaag hier in Amsterdam vertelt mijj dat ik naar bed moet, wat een geweld opeens!
Leef je nog?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gruwelijke klap net. Huis trilde en autoalarmen gingen af.
Vlakbij Rotterdam. Alles prima. Niets aan het handjequote:
Op de noordzee ging het goed tekeer idd. Zwaarste heeft Nederland gemist. Op een aantal platforms is 11Beaufort gehaald.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 01:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik zit op een offshore platform, hier http://www.weer.nl/wereldweer/waarnemingen/hobsid/6208.html
Volgens ons weerstation (net gekeken op het scherm) hebben we uitschieters gehad van 61 knopen
klopt, woon zelf ook om het hoekie van die straat.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 03:38 schreef Drugshond het volgende:
Tilburg was wel funky.. collega gesproken. Redelijke ravage in zijn buurt. Lage witsiebaan tilburg
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:15 schreef Pagan het volgende:
Deze foto kreeg ik net via twitter.
[ afbeelding ]
Dit is bij visrestaurant 't Ailand in de buitenhaven van Lauwersoog. Waar de rubberboot voor een eventuele evacuatie ligt kun je normaal parkeren, de witte loopbrug op de achtergrond naar de drijvende pier loopt normaal 3-4 meter omlaag.
Vorig jaar stond hun zaak blank, nu lijkt dit voor nu het hoogste punt te zijn.quote:
Dan zullen de dijken wel dichtgezet zijn.quote:
Als ik goed kijk is de foto met het water van de andere kant van de coupure genomenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:54 schreef Pagan het volgende:
[..]
Is die foto vanaf de dijkcoupure genomen? Zo zag het er eerder uit.
[ afbeelding ]
Dat is nogal een verschil jaquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:15 schreef Pagan het volgende:
Deze foto kreeg ik net via twitter.
[ afbeelding ]
Dit is bij visrestaurant 't Ailand in de buitenhaven van Lauwersoog. Waar de rubberboot voor een eventuele evacuatie ligt kun je normaal parkeren, de witte loopbrug op de achtergrond naar de drijvende pier loopt normaal 3-4 meter omlaag.
Ik had voor de zekerheid mijn gieter met water gevuld, goeie tip joh!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:46 schreef MaLo het volgende:
Mijn gietertje is vannacht omgewaaid
Voor de rest was het een rustig nachtje.
Ik woon in NO-Twente, dus in dezelfde regio als jij. Het valt hier inderdaad eigenlijk bijna altijd mee met stormen. Maar het was inderdaad prima weer om naar bed te gaan gisteravondquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik had voor de zekerheid mijn gieter met water gevuld, goeie tip joh!![]()
Nu viel het hier sowieso enorm mee allemaal, ik zit veel te ver landinwaarts om veel van dit soort stormen te merken.
Wel veel regen gehad gisteravond rond bedtijd, heerlijk geluid om bij in slaap te vallen
O ja, jij woont bij mij in de buurt, dat was ik even kwijt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik woon in NO-Twente, dus in dezelfde regio als jij. Het valt hier inderdaad eigenlijk bijna altijd mee met stormen. Maar het was inderdaad prima weer om naar bed te gaan gisteravond.
ik zat gisteren avond in Enschede echt beteuterd te kijken naar buiten. En blijkbaar was dit alles :-(.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O ja, jij woont bij mij in de buurt, dat was ik even kwijt.
Is ook nooit 100procent dicht te krijgen. Het het beetje water wat er wel door stroomt wordt gewoon via een goot afgevoerd/weggepomptquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:40 schreef themauster het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker handig die coupures als het water er gewoon doorheen sijpelt
Ik ga voor 20 graden op 1e kerstquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:25 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh ik zie net een artikel op wetteronline dat er nu al flink wat sneeuw valt in de alpen.
Ook in Rusland is het al behoorlijk koud. Denken jullie dat dit een koude winter gaat worden met veel sneeuw?
Ik weet dat daar nu moeilijk iets van te zeggen is, maar gewoon een goed onderbouwd onderbuikgevoel?
Ik denk van wel namelijk, en ik ben geen sneeuwliefhebber
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga voor 20 graden op 1e kerst
Je kunt Tokio proberen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Was verdomd koud vorig jaar, zeker in de avonden. Overdag ging de temperatuur nog wel naar een graad of 10-15 en wel veel zon.quote:
je vergeet de -quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is Delfzijl, daar mis je niks aan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:40 schreef themauster het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker handig die coupures als het water er gewoon doorheen sijpelt
Doe dan 25 graden. Lekker BBQ op 1e kerstdagquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou een mooie dubbel zijn. Met pasen ook al de BBQ aangehad dit jaarquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:56 schreef WEST het volgende:
[..]
Doe dan 25 graden. Lekker BBQ op 1e kerstdag
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een gekke TT trouwens...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:10 schreef Yi-Long het volgende:
... en ons paspoort meenemen....
.... maar de rest van de TT was dus weggewaaid.
Ik ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
BBQ gaat hier sowieso aan met kerst. Paar jaar geleden toen er 40cm sneeuw lag ook. Is nl niet weersafhankelijkquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:05 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zou een mooie dubbel zijn. Met pasen ook al de BBQ aangehad dit jaar!
doodverwensingquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik hoop dat je verwaming het begeeft en je dood vriest denkend aan deze provocerende post.
Ik zie ook al heel veel ganzen naar het zuiden vliegen. Echt, die beesten weten meer dan wij!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:28 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zag vanmorgen twee keer een horde ganzen wegvliegen richting zuiden
Het was gisteravond vannacht en vanochtend echt druk qua ganzen in de lucht inderdaad.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:28 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zag vanmorgen twee keer een horde ganzen wegvliegen richting zuiden
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:15 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Mag ook wel 20 graden zijn buiten het huis
Dat zegt lange termijn welquote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:11 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Het eerste lijntje is daar mensen
Winter is coming.
Tijd voor de winterbandjesquote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zegt lange termijn wel![]()
[ afbeelding ]
En 36 graden in Sevilla.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:16 schreef Blik het volgende:
Afgelopen week ook al berekoud in Finland, goed begin is het halve werk
Ik vond de afgelopen winter verschrikkelijk, geen sneeuwvlok gezien, was blij dat er een weekje wintersport tussen zat. Dit jaar geen wintersport, dus dan heb ik wel graag wat koud weer in Nederland.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
En 36 graden in Sevilla.
Is dus maar net hoe de wind staat, gisteren was de stroming noordwestelijk en meteen dik onder de 10 graden.
Als die weer overwegend zuidelijk blijft zoals bijna de hele vorige winter heb je weer van dat kwakkelweer met milde temperaturen.
Koude winter met een snijdende oostenwind. Veel succes met je warme zeequote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:00 schreef marcel-o het volgende:
Ja. Vooral als de zee niet afkoelt zo.
Die lijkt mij nog relatief warm..
Niet echt een logica hierin.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:47 schreef Basekid_NZ het volgende:
Waarschijnlijk wordt het (helaas) een warme winter, afgaand op het feit dat we al heel lang op een te warme maandtemperatuur zitten.
Zee is niet echt boeiend nee. Die is hier nog tegen de 20 graden. Toch wordt het overmorgen 3 graden overdag.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Koude winter met een snijdende oostenwind. Veel succes met je warme zee
2014 is volgens KNMI mogelijk het warmste jaar gemiddeld sinds de metingen begonnenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:47 schreef Basekid_NZ het volgende:
Waarschijnlijk wordt het (helaas) een warme winter, afgaand op het feit dat we al heel lang op een te warme maandtemperatuur zitten.
Ja! Hoop hoop hoop hoop! Herhaling van vorige winter please!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:47 schreef Basekid_NZ het volgende:
Lijkt me leuk om een keer dat spel te doen dat we halve liters moeten drinken en dan in de rivier flikkeren en wie zn halve liter als eerste onder de volgende brug door drijft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:26 schreef Dven het volgende:
Weer bijna overstromingen hier in de stad..
[ afbeelding ]
Vandaag nog meer regen bij 13 graden. Overmorgen valt de winter echt binnen met 2 graden overdag. Dat is zo'n graad of 17 onder gemiddeld..
Dat worden mooie fotos voor Untappdquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lijkt me leuk om een keer dat spel te doen dat we halve liters moeten drinken en dan in de rivier flikkeren en wie zn halve liter als eerste onder de volgende brug door drijft.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja! Hoop hoop hoop hoop! Herhaling van vorige winter please!
Ik bedoel te zeggen dat afgaand op het weer van de afgelopen maanden (waar elke maand dus te warm was), deze winter ook wel weer te warm zal zijn.quote:
Ja oke, maar daar zit dus weinig logica achter. Hier hebben we een jaar lang veel te hoge temperaturen gehad. En opeens zat het sinds maart iedere maand onder gemiddeld, met uitzondering van augustus. Valt op basis van historiek in ieder geval weinig zinnigs over te zeggen. Anders zat ik nu nog steeds met 25 gradenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:20 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat afgaand op het weer van de afgelopen maanden (waar elke maand dus te warm was), deze winter ook wel weer te warm zal zijn.
ze zeggen wel eens dat het weer geen geheugen heeftquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:20 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat afgaand op het weer van de afgelopen maanden (waar elke maand dus te warm was), deze winter ook wel weer te warm zal zijn.
Het lijken heeeeeeel veel heeel kleine druppeltjes die buien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een zeikweer vandaag!!
Hele dag al motregen. Je kent het wel van die regen dat je denkt dat kan geen kwaad, maar als je 5 minuten er doorheen loopt je zeikesnat bent.
Terechte klacht, sta je dan met een doorweekte vest omdat je een regen-proof-jas niet nodig vondquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hele dag al motregen. Je kent het wel van die regen dat je denkt dat kan geen kwaad, maar als je 5 minuten er doorheen loopt je zeikesnat bent.
Bijna dezelfde breedtegraad maar toch zoveel verschilquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:21 schreef Ajaxfan het volgende:
Het is wel wennen dit na drie dagen Barcelona met 28 graden en zon.
daarom had ik mijn regenpak aan vanmiddag. kreeg in de albert heijn het compliment dat ik er zo charmant uitzagquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Geweldige stad wel maar zo vlak na de marathon niet helemaal ideaal qua hoogteverschillen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijna dezelfde breedtegraad maar toch zoveel verschil![]()
![]()
Ook dat lijkt op hier. Geen stad met zulke hoogteverschillenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Geweldige stad wel maar zo vlak na de marathon niet helemaal ideaal qua hoogteverschillen.
Klopt, maar het is wel een indicatie van een patroon (klimaatverandering/opwarming van de aarde) lijkt me.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:23 schreef kepler het volgende:
[..]
ze zeggen wel eens dat het weer geen geheugen heeft
En er valt verdomde veel. Ik zie af en toe het licht al flikkeren. Zal me niet verbazen als ik straks zonder elektriciteit zitquote:
Moet je maar niet in zo'n derdewereldland gaan wonenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
En er valt verdomde veel. Ik zie af en toe het licht al flikkeren. Zal me niet verbazen als ik straks zonder elektriciteit zit
Hier ook alles behalve gebruikelijk. Op dit moment is het normaal gesproken zo'n 18 gradenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Zie het alleen nog (lang) niet gebeurenZeldzaam in Nederland zo vroeg..
Maar, blijft het langere tijd liggen of is het morgen weer 18 graden?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier ook alles behalve gebruikelijk. Op dit moment is het normaal gesproken zo'n 18 graden
De komende dagen blijft de temperatuur rond het vriespunt liggen overdag. Verwachting is dat het vanaf donderdag weer warmer wordt. Alhoewel voor de tijd van het jaar nog steeds veel te koud. Zo'n 10 graden. Ik heb echt schrik voor een horrorwinter. Al het gehele jaar veel te koud en ook de vooruitzichten blijven ver onder gemiddeld. Ook verder naar het noorden ziet het er niet goed uit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:09 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Maar, blijft het langere tijd liggen of is het morgen weer 18 graden?
Ga overwinteren in Nederland danquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:11 schreef Dven het volgende:
[..]
De komende dagen blijft de temperatuur rond het vriespunt liggen overdag. Verwachting is dat het vanaf donderdag weer warmer wordt. Alhoewel voor de tijd van het jaar nog steeds veel te koud. Zo'n 10 graden. Ik heb echt schrik voor een horrorwinter. Al het gehele jaar veel te koud en ook de vooruitzichten blijven ver onder gemiddeld.
Het is triest om te zeggen maar dat is inderdaad een mogelijkheidquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:12 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ga overwinteren in Nederland dan!
Gebeurt wel eens, dan heb je een paar uur lang en heel mooi wit kleed.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Zie het alleen nog (lang) niet gebeurenZeldzaam in Nederland zo vroeg..
Heb je nou gewoon een ISIS vlag hangenquote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Heb je nou gewoon een ISIS vlag hangen
Just kidding. Mooi om te zien
Haha okay, dat was niet goed te zien danquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]Al de derde keer dat ik dit hoor.
Door het licht lijkt het een zwarte vlag. Maar eigenlijk is het een broertje van deze
[ afbeelding ]
quote:Door het licht lijkt het een zwarte vlag. Maar eigenlijk is het een broertje van deze
En dat is de vlag van? Tof zekers, lekker man, sneeuw!quote:Haha okay, dat was niet goed te zien dan . Je woont wel tof
De vlag van Veliko Tarnovoquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:49 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
[..]
En dat is de vlag van? Tof zekers, lekker man, sneeuw!
En dan in de winter topic maar zeggen:quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is triest om te zeggen maar dat is inderdaad een mogelijkheid
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:16 schreef Dven het volgende:
Morgen 27 graden. Zaterdag sneeuw.
Gekkigheid
Kom maar op met die horrorwinter des doods
De eerste keer doet altijd pijnquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dan in de winter topic maar zeggen:
[..]
Uitstekende rapportage vriend.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:45 schreef Dven het volgende:
Goed voorbereid op pad
[ afbeelding ]
Want het sneeuwt in Bulgarije
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me echt een mooie stad om een keer foto's te makenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:45 schreef Dven het volgende:
Goed voorbereid op pad
[ afbeelding ]
Want het sneeuwt in Bulgarije
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een goede fotograaf kan zijn hart hier in de omgeving volledig opquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:24 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Lijkt me echt een mooie stad om een keer foto's te maken!
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:13 schreef dick_laurent het volgende:
Tering, niet te zuinig ook die sneeuw daar. En dan te bedenken hoe zuidelijk je eigenlijk zit...
Hier begin ik de grijsheid alweer zat te worden. En we krijgen er nog maanden en maanden van![]()
Hahahahaa, hoezo extreemquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:54 schreef Dven het volgende:
Vandaag in de historie
2008 : 14 graden
2009 : 26 graden
2010 : 21 graden
2011 : 17 graden
2012 : 24 graden
2013 : 27 graden
2014 : 1 graad
En wat voorspellen ze nu? Di site werkt bij mij nietquote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zegt lange termijn wel![]()
[ afbeelding ]
Karma, voor het jaloers maken van koude, natte Nederlandse FOK!ersquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:54 schreef Dven het volgende:
Vandaag in de historie
2008 : 14 graden
2009 : 26 graden
2010 : 21 graden
2011 : 17 graden
2012 : 24 graden
2013 : 27 graden
2014 : 1 graad
Mei? Maart.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Hm verwarming maar weer eens aanzetten voor eerst sinds mei ofzo.
Jullie m al aangehad?
Nog niet. Buiten nu - 0.1quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Hm verwarming maar weer eens aanzetten voor eerst sinds mei ofzo.
Jullie m al aangehad?
Zeg gewoon 100mm, nou zat ik dit helemaal om te rekenenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog niet. Buiten nu - 0.1
Er ligt 33 cm sneeuw. Ten zuiden van het balkangebergte is nog meer gevallen. Maar dan als regenSoms 100 liter per vierkante meter.
Sorryquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg gewoon 100mm, nou zat ik dit helemaal om te rekenen
compleer anders. Nu begin december transport kouquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En wat voorspellen ze nu? Di site werkt bij mij niet
Heb je link?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:16 schreef aloa het volgende:
[..]
compleer anders. Nu begin december transport kou![]()
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:18 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.weatheronline.(...)&ZOOM=0&PERIOD=&WMO=
nice thanksquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:16 schreef aloa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Donder op met die kouquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:16 schreef aloa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed gelezen!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:28 schreef Basekid_NZ het volgende:
Is dat dus de voorspelling van 7 december? Of hoe lees ik dat ding anders?
Ruilen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:01 schreef Dven het volgende:
GEvoelstemperatuur -13. Nog steeds sneeuw. Siberie
Niets mis mee.quote:
quote:A woman was found dead after going missing on Saturday as torrential rains flooded the Primorsko Municipality near the Bulgarian Black Sea city of Burgas.
Valentina Stoycheva, 38, and her husband were driving their car home on Saturday afternoon near the village of Rosen where they lived.
Flooded roads forced them to leave the vehicle and continue on foot as they could not make it in their car.
A tidal wave however made the couple slip and fall and separate, and rescuers found the woman drowned on Sunday, the head of Burgas' fire safety department Vasil Vasilev told private national channel Nova TV. - See more at: http://www.novinite.com/a(...)sthash.8pOBou8U.dpuf
En daarbij, voorspellingen van een dikke maand vooruit? Zelfs vanaf 10 dagen vooruit zijn de voorspellingen al vrij onbetrouwbaar, laat staan meer dan een maand.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Goed gelezen!
Maar die kaarten zijn elke run weer anders. Het wordt pas boeiend als ze vaker met hetzelfde gaan komen!
Ik vind het soms al lastig om het weer te voorspellen voor het einde van de dagquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En daarbij, voorspellingen van een dikke maand vooruit? Zelfs vanaf 10 dagen vooruit zijn de voorspellingen al vrij onbetrouwbaar, laat staan meer dan een maand.
Wishcastingquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En daarbij, voorspellingen van een dikke maand vooruit? Zelfs vanaf 10 dagen vooruit zijn de voorspellingen al vrij onbetrouwbaar, laat staan meer dan een maand.
Klopt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Gemiddelde zakt steeds verder naar beneden.
werd ook eens tijd onderhandquote:Op maandag 27 oktober 2014 13:05 schreef aloa het volgende:
[..]
'bout time.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Eind oktober zonder jas buiten lopenquote:
Laat maar komen die kouquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:20 schreef aloa het volgende:
ECMWF gaat voor kou op lange termijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kerst en een dik pak sneeuw lijkt me mooier.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:44 schreef Adelante het volgende:
nee joh, net als vorig jaar: kerst met 15 graden C
Met de trein is het niet veel beter.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ruiten krabben. Lege accu. Enorme files... Blikschade.
owja. kleumen op het perron... onbekende vertragingen... wisselstoringen... vastgevroren wielen... de machinist die vast staat in de file op de A2.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:53 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Met de trein is het niet veel beter.
Behalve dat het Nederlandse spoor wereldwijd het drukst bereden en meest dicht op elkaar zit. Dan lijkt mij dit niet echt een succes.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:14 schreef aloa het volgende:
Zo moeilijk kan het niet zijn om die trein te laten rijden...
Leugen. Dat van België is dichter.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Behalve dat het Nederlandse spoor wereldwijd het drukst bereden en meest dicht op elkaar zit. Dan lijkt mij dit niet echt een succes.
Okquote:
Behalve dat ze daar staken om elke scheet die dwars zit.quote:
Veel plezier bij maximaal 11 gradenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan snel veranderen in NL dus ga ik er gelijk gebruik van maken
Meer klimaatopwarming dit datquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Behalve dat ze daar staken om elke scheet die dwars zit.
Ik vraag me af of je wel eens in tokyo bent geweest?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Behalve dat het Nederlandse spoor wereldwijd het drukst bereden en meest dicht op elkaar zit. Dan lijkt mij dit niet echt een succes.
Okquote:
Tokyo is geen land, mongoolquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je wel eens in tokyo bent geweest?
En als een trein daar 30 seconden te laat binnen is noemen ze het al vertraging inclusief excuses.
Nee niet geweest maar kan mij voorstellen dat de Japanse strakheid en grote hoeveelheid veiligheidsregels in Nederland daar wel wat mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je wel eens in tokyo bent geweest?
En als een trein daar 30 seconden te laat binnen is noemen ze het al vertraging inclusief excuses.
Veiligheidsregels zijn daar nog veel stranger. Zo moeten er bijvoorbeeld altijd 2 machinsten in de cabine zitten die elkaar wijzen op de seinen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Nee niet geweest maar kan mij voorstellen dat de Japanse strakheid en grote hoeveelheid veiligheidsregels in Nederland daar wel wat mee te maken hebben?
Verder mogen er van mij deze winter wel weer een paar sneeuwdumpdagen zijn.
Sorry knutquote:
Kan nog erger:quote:
quote:Op 13 oktober 1975, zaterdag is dat 37 jaar geleden, viel er sneeuw in Nederland. In diverse regio's was zelfs sprake van een sneeuwdek van een paar centimeter.
De sneeuwval is bijzonder en staat in de klimaatboeken als vroegste sneeuwval van het naderende winterseizoen.
Nachtvorst komt begin oktober wel geregeld voor, dat hebben we de afgelopen dagen ook gehad, maar serieuze sneeuwval is echt een uitzondering.
06Z... als je van die kou wil genieten moet je vroeg je bed uit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:20 schreef aloa het volgende:
ECMWF gaat voor kou op lange termijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De dieseltreinen moeten maar weer terug.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
06Z is dan 7 uur. Mooie tijd toch.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
06Z... als je van die kou wil genieten moet je vroeg je bed uit.
in de zon is het heerlijk hier @de postbankquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Het zou vandaag een graad of 16 worden, nou, het is hier 9 graden.
De matige tijden komen er weer aan. Laten we hopen op nog een recordzachte winterquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Hier moet ik even aan wennen, voor de komende 5 maanden
We zijn goed op wegquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De matige tijden komen er weer aan. Laten we hopen op nog een recordzachte winter
Dat vind ik niet goed, maar ook in een normaal klimaat komen zulke dingen voor hoor. Alleen niet zo vaakquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Al die mensen die klimaarverandering goed vinden
2013 was te koud, het evenwicht is hersteldquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Al die mensen die klimaarverandering goed vinden
Die brand hier de hele dag alquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan iemand de zon aanzetten.... 't is een beetje fris zo.......
Lucky you! Ik heb welgeteld een half uurtje de zon gezienquote:
Vandaag is wel een grijze bedoeling. Maar je zag gisteren de scheiding over het westen heel duidelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lucky you! Ik heb welgeteld een half uurtje de zon gezien. Vandaag zal het niet veel anders zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |