Nou, als je je eigen politieke/religieuse overtuiging wilt onderleggen aan verkiezingen is dat een grote nuance. Dat Qaradawi daarin nog achterlijke denkbeelden verkondigt in de 21e eeuw zoals doodstraf op afvalligheid (hoewel hij daarin terughoudend is) is dan iets waarop ie afgerekend moet worden zoals de SGP wordt bekritiseerd op het feit dat ze tot voor kort niet aan vrouwen in de politiek deden met beroep op een bijbeltekst of officieel nog steeds naar een staat "op basis van de 10 geboden" streeft (als ik het goed heb).quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:01 schreef Triggershot het volgende:
Het is een vooruitgang vergeleken met 'Ja / Nee'
Nee.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:00 schreef Aloulou het volgende:
Qaradawi komt wat betreft de doodstraf voor afvalligheid met "mitsjes en maaren".
In 2008 was hij al niet bepaald aardig over sjiieten.quote:Zijn woorden over sjiieten en alawieten zijn in de internationale politieke context en het huidige Syrische conflict.
Dat weet weet ik ook wel, maar ben je automatisch niet meer extremistisch als je voor democratie bent?quote:Neemt niet weg dat deze MB-ideoloog weldegelijk meent dat Islam en democratie samengaan en middels vrije verkiezingen het volk de vertegenwoordigers kiest die politiek aan de slag gaan. De salafisten die menen dat het volk helemaal neits te kiezen heeft omdat "Allah de wetten maakt" zijn dus een deur verder.
quote:Je geliefde oogarts meent overigens ook dat zijn volk net zoveel te kiezen heeft als de Noord-Koreanen. Hij stelt vooraf een lijstje samen van wie mag meedoen en s'avonds zien de Syriers tot hun verbazing dat de oogarts alweer heeft gewonnen
Volgens mij waren in Syrie Alawieten de inzichzelf gekeerde boeren ergens drie hoog in de bergen van Alawistan en de stedelijke elite soennitisch die overigens de economische en politieke macht hadden. Nu zal dat best veranderd zijn maar zonder enige zeggenschap kan zo'n minderheidsregime niet overleven. Je moet de (juiste) soennie's die bereid zijn hun ziel aan je baath-regime te verkopen dus wel een halalworts voorhouden zodat ze erin meegaan en uiteindelijk jouw val ook hun (economisch en politieke) val is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:10 schreef IPA35 het volgende:
Waarom zou je die domme Soennitische keuterboertjes zeggenschap willen geven in het landsbestuur.
Dat is dan ook hoe Syrië sinds de dagen van Hafiz werkt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij waren in Syrie Alawieten de inzichzelf gekeerde boeren ergens drie hoog in de bergen van Alawistan en de stedelijke elite soennitisch die overigens de economische en politieke macht hadden. Nu zal dat best veranderd zijn maar zonder enige zeggenschap kan zo'n minderheidsregime niet overleven. Je moet de (juiste) soennie's die bereid zijn hun ziel aan je baath-regime te verkopen dus wel een halalworts voorhouden zodat ze erin meegaan en uiteindelijk jouw val ook hun (economisch en politieke) val is.
Windvaan!quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:14 schreef SadPanda het volgende:
De grootmoefti van Syrië:
I see myself as the grand mufti of all 23 million Syrians, not just Muslims, but also Christians and even atheists. I am a man of dialogue. Who knows, maybe an agnostic will convince me with better arguments one day, and I'll become a non-believer. And if I'm enthusiastic about the opposition's political platform, I also might change sides.
Ja hij is voor die doodstraf, alleen voor een specifieke vorm van afvalligheid. Niet elke afvallige, maar alleen hij die vervolgens na afvallig te zijn geworden openlijk tot "afvalligheid oproept". Een Ehsan Jami zou ie dus indien hij geen berouw toont in 3 dagen afmaken.quote:
En er zijn ook voor de Syrische revolutie citaten dat hij wel over Hizbullah positief was bijvoorbeeld. Dit Syrische conflict heeft de oude man geradicaliseerd ja.quote:
Nee. De MB is ook niet voor het opleggen van een hoofddoek in de publieke sfeer, niet in Egypte, noch in Libie of Tunesie. Allemaal facetten die ze toch minder extremistisch maken dan de theocraten in Iran of van ISIS die menen dat het Allah himself is die "van boven de zeven hemelen" komt en Zijn wet gaat toepassen (bij wijzen van spreken), en menen dat de normale burger niets te willen heeft inzake hoofdbedekking voor vrouwen in de publieke ruimte. Hizbullah en Khamenei zijn ook van die wilayat al-faqih aanhangertjes. Lieden die jij bejubelt als seculierquote:Dat weet weet ik ook wel, maar ben je automatisch niet meer extremistisch als je voor democratie bent?
Integendeel. In Nederland werkt dat prima.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:22 schreef IPA35 het volgende:
Secularisme is dan ook gewoon overgewaardeerd.
Natuurlijk. Maar het UK, Denemarken, Noorwegen en Griekenland werken ook gewoon hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Integendeel. In Nederland werkt dat prima.
Ja, en Iran werkt helemaal prima. En vergeet de USA niet!quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar het UK, Denemarken, Noorwegen en Griekenland werken ook gewoon hoor.
Iran gaat erg ver. Maar de USA is een leuk voorbeeld. Heeft geen staatsreligie maar het is juist absoluut geen eng laïcistisch land.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, en Iran werkt helemaal prima. En vergeet de USA niet!
quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:27 schreef ChanceThePepper het volgende:
Nasser had ooit nog een hele leuke speech over hen.
Bijzonder dat jij dat gematigd vindt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:20 schreef Aloulou het volgende:
Niet elke afvallige, maar alleen hij die vervolgens na afvallig te zijn geworden openlijk tot "afvalligheid oproept".
Dus? Zijn haat tegen de Israëlische bezetting van Libanon was blijkbaar groter dan zijn haat tegen sjiieten.quote:En er zijn ook voor de Syrische revolutie citaten dat hij wel over Hizbullah positief was bijvoorbeeld.
Khamenei heb ik nooit bejubelt as seculier.quote:Hizbullah en Khamenei zijn ook van die wilayat al-faqih aanhangertjes. Lieden die jij bejubelt als seculierTot zover een inkijk in je seculiere principes
In een parody is het toch ook de bedoeling dat er zaken in voor komen die niet overeen komen met de realiteit?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:27 schreef ChanceThePepper het volgende:
Leuk liedje door Irakese koerden over ISIS/DAESH.
Overigens is de MB triest. Nasser had ooit nog een hele leuke speech over hen.
Hypocriet zijn lijkt een onderdeel te zijn van de MB.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:37 schreef IPA35 het volgende:
Het politieke bestel van Libanon is nogal absurd, maar aan de andere kant... Libanese vrouwen
Het is een eng religieus fascistische dictatuur.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Iran gaat erg ver. Maar de USA is een leuk voorbeeld. Heeft geen staatsreligie maar het is juist absoluut geen eng laïcistisch land.
Libanese vrouwen zijn de mooiste aller Midden-Oosterse vrouwen.quote:
Collaborateurs met Israel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:37 schreef IPA35 het volgende:
Het politieke bestel van Libanon is nogal absurd, maar aan de andere kant... Maronieten
Iran of de USA?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een eng religieus fascistische dictatuur.
Hen dit kwalijk nemenquote:
USA.quote:
quote:
Omdat de Amerikaanse Grondwet best wel geniaal is.quote:
"In theory Libia is the most democratic country in the world"quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat de Amerikaanse Grondwet best wel geniaal is.
Ontkennen dat de USA seculier en democratisch isquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"In theory Libia is the most democratic country in the world"
quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat de Amerikaanse Grondwet best wel geniaal is.
De VS is alles behalve seculier en democratisch.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ontkennen dat de USA seculier en democratisch is
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof;quote:
Dit standpunt vind ik gematigd? Wel wakker blijven he. Citeer me eens waar ik dat stel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef SadPanda het volgende:
Bijzonder dat jij dat gematigd vindt.
Of tot voor de inval in Syrie van Hizbullah was deze partij nog niet zo openlijk sektarisch? In ieder geval volgens opa Qaradawi dan?quote:Dus? Zijn haat tegen de Israëlische bezetting van Libanon was blijkbaar groter dan zijn haat tegen sjiieten.
Dit is net zoiets als Erdogan die jij wel beschuldigd van Moslimbroederisme die aangeeft publiekelijk dat hij een seculier Turkije in stand wil houden?quote:Khamenei heb ik nooit bejubelt as seculier._!
En over Hezbollah:
Since then, Hizbullah published a new manifesto on 1 December 2009, which shifts its direction to better stay coherent with the current situation in their community. This new manifesto contains language that downplays the Islamic rhetoric and focuses more on integration into their community. Furthermore, the new manifesto calls for the elimination of the sectarian system in place right now in Lebanon and calls for replacement of this system by a secular modern system. However, the new manifesto states that the US and Israel are still Hizb'allah's prime enemies. Moreover, it eliminates the possibility of open discussion on its right to bear arms.
USA is net zo een Oligarchie als Rusland. Dat is gewoon een objectieve constatering en heeft niets te maken met mijn idealen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ontkennen dat de USA seculier en democratisch is
Haten omdat link-progressieven daar weinig macht hebben![]()
![]()
Mooie vrouw !quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
YPG koppel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Draai het liever om, wat hebben Nederlandse dames tegenwoordig met gladde homo,s.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:51 schreef IPA35 het volgende:
Wat hebben Oriëntaalsche dames toch met vieze baardjes?
En wat een prachtige dame inderdaad.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
YPG koppel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ok, je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Draai het liever om, wat hebben Nederlandse dames tegenwoordig met gladde homo,s.
Obama:quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof;
Niet te vergeten Instagramquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:51 schreef IPA35 het volgende:
Wat hebben Oriëntaalsche dames toch met vieze baardjes?
Heb je wel eens een considerans van een Nederlandse wet of een Koninklijke Boodschap gelezen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Obama:
"May God continue to bless the United Sates of Amrica"
"I am not a muslim."
Stiekem wil ik ook gewoon een Triggershot-baard, maar ik kan daar in een professionele omgeving niet mee aankomen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb ik altijd , maar toch bedankt voor de bevestiging.
De uitspraken zijn behoorlijk irrelevant. Waar het vooral omgaat is dat er in de VS talloze asociaal conservatieve plekken zijn . Daar waar homoseksualiteit eng is en abortus moord !!!@@quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heb je wel eens een considerans van een Nederlandse wet of een Koninklijke Boodschap gelezen?
Why notquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Stiekem wil ik ook gewoon een Triggershot-baard, maar ik kan daar in een professionele omgeving niet mee aankomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |