quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In vergelijking met de bestuurderskaste wel.
Dat snap ik nou niet: voorstanders van Zwarte Piet die ernstig kattekwaad uithalen. Zijn ze dan niet bang om met de roe te krijgen of in de zak mee naar Spanje te moeten? Waar ze vermalen worden tot pepernoten! Dat wordt volgend jaar pepernoten vreten tot we er bij neervallen!quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
las het op facebook inderdaad, politie moet zoiezo op afstand blijven ander gaan er rare dingen gebeuren
Toen ik heel klein was, was ik bang voor ZP. Op het Sinterklaasfeest van m'n pa's werk alleen maar gejankt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:05 schreef Kingstown het volgende:
Onze kinderen worden bang van de kaas-Piet.![]()
Dat zou niet politiek correct zijn toch ? En men wilt die schijn van correctheid ophouden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:47 schreef Igen het volgende:
Nou, dat ging dus niet helemaal goed.
Wat ik dus wou zeggen:
[..]
Ik heb tot nu toe niemand in deze discussie zien zeggen dat minderheden geen recht op hun eigen cultuur zouden hebben
Kunnen negers en jij niet gewoon opdonderen als ze de Nederlandse cultuur niet bevalt?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
En dat komt voort uit de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt.
Lekker bezig weer Mata.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Kunnen negers en jij niet gewoon opdonderen als ze de Nederlandse cultuur niet bevalt?
Ja, daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt.
Is er één "de cultuur" dan?quote:Men bedeelt hen minder rechten hebben tot meepraten, de cultuur meevormen, minder het recht te existeren in dit land.
Ha... mooi voorbeeld van agressie van monoculturalisten .quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kunnen negers en jij niet gewoon opdonderen als ze de Nederlandse cultuur niet bevalt?
Klagen over een kinderfeest, grow up man.
Ja, ik bedoel, klagen in Brazilie dat het carnaval kut is, of jammeren in Engeland dat Fish n Chips zo slecht is, is ook zo zinloos.quote:
Ik vrees dat je de invloed van rede en informatie op gevoelens ver overschat.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh, ik kan me heel erg goed inleven in die klagers, het is echter het gevolg van misverstanden bij hen dat zij klagen. Als zij de oorsprong van ZP zouden kennen dan zouden ze niet tot deze mening (en hobby) zijn gekomen.
De Nederlandse samenleving ? Er is maar één Nederlandse samenleving in Nederland., maar wel in vele vormen, met diverse gedachtes. Zo hoort het ook.quote:
Ik zou bijna zeggen: Q.E.D.!quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zou niet politiek correct zijn toch ? En men wilt die schijn van correctheid ophouden.
Maar die ongewenstheid van buitenlanders die onder de schijn van pietenliefde doorvreet is toch allang duidelijk in het maatschappelijk ZP-debat ?
Niet alleen die agressie, de bedreigingen, het discriminerend geleuter, maar ook het onvermogen en de onwil om donkere mensen te willen begrijpen op dit punt . En dat komt voort uit de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt. Men bedeelt hen minder rechten hebben tot meepraten, de cultuur meevormen, minder het recht te existeren in dit land.
De felle pietenlovers ( niet te verwarren met de rustige pietenfans) zijn monoculturalisten . In diepste wezen accepteren ze de aanwezigheid van grote groepen Nederlanders in Nederland onvoldoende tot.... in weze die verwerpen.
Geklets!quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Nederlandse samenleving ? Er is maar één Nederlandse samenleving in Nederland., maar wel in vele vormen, met diverse gedachtes. Zo hoort het ook.
Felle pietenfans draaien door als mensen een niet-zwarte piet willen spelen..
Ze accepteren die andere vormen en gedachtes niet. Hoogst intolerant
Nou ja, dat is dus de vraag. Hebben we een "melting pot" of een "salad bowl" in Nederland?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Nederlandse samenleving ? Er is maar één Nederlandse samenleving in Nederland., maar wel in vele vormen, met diverse gedachtes. Zo hoort het ook.
Wat nou handen af van onze cultuur? Een kleine aanpassing in de kleur van Piet vind ik niet meer dan op z'n plaats. Dat verandert onze cultuur niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel, klagen in Brazilie dat het carnaval kut is, of jammeren in Engeland dat Fish n Chips zo slecht is, is ook zo zinloos.
Handen af van onze cultuur, dan is Nederland fokking, maar echt fokking tolerant.
Ik heb geen problemen met moslimenclaves.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus de vraag. Hebben we een "melting pot" of een "salad bowl" in Nederland?
In het integratiedebat hoor je ook nogal eens iets over "parallelle samenlevingen". Die term komt vaak van rechts, als afkeurenswaardig fenomeen. Wat dat betreft is het natuurlijk wel hypocriet dat diezelfde lui dan nu ineens wel de autochtone groep als zo'n parallelle samenleving willen afbakenen, nu het even handiger uitkomt.
Dat mag jij vinden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
Een kleine aanpassing in de kleur van Piet vind ik niet meer dan op z'n plaats.
Als inwoners van Blumenau ofzo niet blij zijn met carnaval, dan zou het wel een beetje raar zijn om te zeggen dat ze dan maar moeten opzouten terug naar Duitsland. Die mensen zijn in Brazilië geboren. Het is ook hun land.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel, klagen in Brazilie dat het carnaval kut is, of jammeren in Engeland dat Fish n Chips zo slecht is, is ook zo zinloos.
Handen af van onze cultuur, dan is Nederland fokking, maar echt fokking tolerant.
Klagen over tolerantie in Nederland is als klagen over vrouwen in Colombia, vlees in Argentinie en bier in Duitsland.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als inwoners van Blumenau ofzo niet blij zijn met carnaval, dan zou het wel een beetje raar zijn om te zeggen dat ze dan maar moeten opzouten terug naar Duitsland. Die mensen zijn in Brazilië geboren. Het is ook hun land.
Gastarbeiders? Dat associeer ik meer met Joegoslaven, Marokkaanse Berbers en Turken. En daarvoor Italianen en nog veel eerder Duitse hannekemaaiers.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met moslimenclaves.
Wel heb ik er een probleem mee als de kindertjes van gastarbeiders gaan lopen janken om zoiets ouds en eigens als Zwarte Piet.
Donder dan op naar Haiti ofzo en ga daar klagen ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |