abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145717853
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In vergelijking met de bestuurderskaste wel. :)
_O- , dan mag je wel wat minder wereldvreemd gaan proberen over te komen om dat realistisch te laten zijn.
pi_145718603
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:14 schreef Mani89 het volgende:

[..]

las het op facebook inderdaad, politie moet zoiezo op afstand blijven ander gaan er rare dingen gebeuren
Dat snap ik nou niet: voorstanders van Zwarte Piet die ernstig kattekwaad uithalen. Zijn ze dan niet bang om met de roe te krijgen of in de zak mee naar Spanje te moeten? Waar ze vermalen worden tot pepernoten! Dat wordt volgend jaar pepernoten vreten tot we er bij neervallen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145718738
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:05 schreef Kingstown het volgende:
Onze kinderen worden bang van de kaas-Piet. :'(

Toen ik heel klein was, was ik bang voor ZP. Op het Sinterklaasfeest van m'n pa's werk alleen maar gejankt.

Leek mij eerlijk gezegd geen argument tegen ZP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145718941
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 22:47 schreef Igen het volgende:
Nou, dat ging dus niet helemaal goed. :D
Wat ik dus wou zeggen:

[..]

Ik heb tot nu toe niemand in deze discussie zien zeggen dat minderheden geen recht op hun eigen cultuur zouden hebben
Dat zou niet politiek correct zijn toch ? En men wilt die schijn van correctheid ophouden.
Maar die ongewenstheid van buitenlanders die onder de schijn van pietenliefde doorvreet is toch allang duidelijk in het maatschappelijk ZP-debat ?
Niet alleen die agressie, de bedreigingen, het discriminerend geleuter, maar ook het onvermogen en de onwil om donkere mensen te willen begrijpen op dit punt . En dat komt voort uit de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt. Men bedeelt hen minder rechten hebben tot meepraten, de cultuur meevormen, minder het recht te existeren in dit land.

De felle pietenlovers ( niet te verwarren met de rustige pietenfans) zijn monoculturalisten . In diepste wezen accepteren ze de aanwezigheid van grote groepen Nederlanders in Nederland onvoldoende tot.... in weze die verwerpen.
pi_145719018
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
En dat komt voort uit de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt.

Kunnen negers en jij niet gewoon opdonderen als ze de Nederlandse cultuur niet bevalt?

Klagen over een kinderfeest, grow up man. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:39:59 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_145719085
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Kunnen negers en jij niet gewoon opdonderen als ze de Nederlandse cultuur niet bevalt?
Lekker bezig weer Mata.
Yankee go home!
pi_145719233
quote:

[..]

de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt.
Ja, daar heb je wel een punt.
:)
quote:
Men bedeelt hen minder rechten hebben tot meepraten, de cultuur meevormen, minder het recht te existeren in dit land.
Is er één "de cultuur" dan?

Edit: Dit is een serieuze vraag, geen flauwe retorische vraag. En het is een belangrijke vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 23:46:57 ]
pi_145719253
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klagen over een kinderfeest, grow up man. :')
Ha... mooi voorbeeld van agressie van monoculturalisten .
Een mening wordt niet geaccepteerd , verdraait tot anti- Nederlands en dan is er een smoesje gemaakt om iemand het bestaansrecht te ontkennen.
Daar zit enge kantjes aan.. In dit geval is het ook nog eens racisme

ps.. de Nederlandse cultuur bevalt me prima hoor. alleen die grote bekken van sommige pseudo- cultuurverdedigers niet
pi_145719280
quote:
15s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Lekker bezig weer Mata.
Ja, ik bedoel, klagen in Brazilie dat het carnaval kut is, of jammeren in Engeland dat Fish n Chips zo slecht is, is ook zo zinloos.

Handen af van onze cultuur, dan is Nederland fokking, maar echt fokking tolerant.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_145719305
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh, ik kan me heel erg goed inleven in die klagers, het is echter het gevolg van misverstanden bij hen dat zij klagen. Als zij de oorsprong van ZP zouden kennen dan zouden ze niet tot deze mening (en hobby) zijn gekomen.
Ik vrees dat je de invloed van rede en informatie op gevoelens ver overschat.
Ik kan met je eens zijn dat de mensen die zich door ZP gediscrimineerd voelen, vooral een intern probleem hebben. Maar dat wordt niet opgelost door van Zwarte Piet iets anders te maken en waarschijnlijk zelfs niet door hem af te schaffen. De slavernij is ook al lang, ver voor hun geboorte, afgeschaft maar zit hen nog steeds dwars. En dat gevoel gaat ook niet over als ze meer weten over de herkomst van ZP.
Sterker nog: ze zullen alle informatie krombuigen om hun gelijk te ondersteunen.
Niet uitzonderlijk, want dat doet vrijwel iedereen.

Overigens geldt mutatis mutandis hetzelfde natuurlijk voor de sterke verdedigers van ZP.

Mede daarom is men amper geďnteresseerd in achtergrondinformatie. Zaad op de rotsen, parels voor de zwijnen. Voor de zeloot is alleen al nadenken daarover verraad.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145719395
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:43 schreef Igen het volgende:

Is er één "de cultuur" dan?
De Nederlandse samenleving ? Er is maar één Nederlandse samenleving in Nederland., maar wel in vele vormen, met diverse gedachtes. Zo hoort het ook.
Felle pietenfans draaien door als mensen een niet-zwarte piet willen spelen..
Ze accepteren die andere vormen en gedachtes niet. Hoogst intolerant
pi_145719421
quote:

[..]

Dat zou niet politiek correct zijn toch ? En men wilt die schijn van correctheid ophouden.
Maar die ongewenstheid van buitenlanders die onder de schijn van pietenliefde doorvreet is toch allang duidelijk in het maatschappelijk ZP-debat ?
Niet alleen die agressie, de bedreigingen, het discriminerend geleuter, maar ook het onvermogen en de onwil om donkere mensen te willen begrijpen op dit punt . En dat komt voort uit de status van gast die men donkere mensen nog steeds oplegt. Men bedeelt hen minder rechten hebben tot meepraten, de cultuur meevormen, minder het recht te existeren in dit land.

De felle pietenlovers ( niet te verwarren met de rustige pietenfans) zijn monoculturalisten . In diepste wezen accepteren ze de aanwezigheid van grote groepen Nederlanders in Nederland onvoldoende tot.... in weze die verwerpen.

Ik zou bijna zeggen: Q.E.D.!
pi_145719635
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De Nederlandse samenleving ? Er is maar één Nederlandse samenleving in Nederland., maar wel in vele vormen, met diverse gedachtes. Zo hoort het ook.
Felle pietenfans draaien door als mensen een niet-zwarte piet willen spelen..
Ze accepteren die andere vormen en gedachtes niet. Hoogst intolerant
Geklets!
Ik voor mij accepteer de stroman niet! Er wordt mij een racisme in de schoenen geschoven dat ik helemaal niet ken. Gekoppeld aan argumenten die mijn intelligentie en medegevoel beledigen.
Nou kan ik me verbaal en intellectueel aardig redden, maar er zijn veel mensen van wie het IQ de 100 bepaald niet overstijgt. Dus die grijpen terug op primitievere argumenten.

Ook hier geldt dit mutatis mutandis (veranderd wat er veranderd moet worden) voor de tegenstanders.
pi_145719863
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dus de vraag. Hebben we een "melting pot" of een "salad bowl" in Nederland?

In het integratiedebat hoor je ook nogal eens iets over "parallelle samenlevingen". Die term komt vaak van rechts, als afkeurenswaardig fenomeen. Wat dat betreft is het natuurlijk wel hypocriet dat diezelfde lui dan nu ineens wel de autochtone groep als zo'n parallelle samenleving willen afbakenen, nu het even handiger uitkomt.
  maandag 20 oktober 2014 @ 00:00:02 #135
104871 remlof
Europees federalist
pi_145719937
quote:
19s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel, klagen in Brazilie dat het carnaval kut is, of jammeren in Engeland dat Fish n Chips zo slecht is, is ook zo zinloos.

Handen af van onze cultuur, dan is Nederland fokking, maar echt fokking tolerant.
Wat nou handen af van onze cultuur? Een kleine aanpassing in de kleur van Piet vind ik niet meer dan op z'n plaats. Dat verandert onze cultuur niet.
Yankee go home!
pi_145719963
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dus de vraag. Hebben we een "melting pot" of een "salad bowl" in Nederland?

In het integratiedebat hoor je ook nogal eens iets over "parallelle samenlevingen". Die term komt vaak van rechts, als afkeurenswaardig fenomeen. Wat dat betreft is het natuurlijk wel hypocriet dat diezelfde lui dan nu ineens wel de autochtone groep als zo'n parallelle samenleving willen afbakenen, nu het even handiger uitkomt.
Ik heb geen problemen met moslimenclaves.

Wel heb ik er een probleem mee als de kindertjes van gastarbeiders gaan lopen janken om zoiets ouds en eigens als Zwarte Piet.

Donder dan op naar Haiti ofzo en ga daar klagen ofzo.

pi_145719989
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
Een kleine aanpassing in de kleur van Piet vind ik niet meer dan op z'n plaats.
Dat mag jij vinden.

Ik mag jou dan een kwispelende hont in het zicht van Joseph Goebbels vinden.

pi_145720083
quote:
19s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als inwoners van Blumenau ofzo niet blij zijn met carnaval, dan zou het wel een beetje raar zijn om te zeggen dat ze dan maar moeten opzouten terug naar Duitsland. Die mensen zijn in Brazilië geboren. Het is ook hun land.
pi_145720288
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Als inwoners van Blumenau ofzo niet blij zijn met carnaval, dan zou het wel een beetje raar zijn om te zeggen dat ze dan maar moeten opzouten terug naar Duitsland. Die mensen zijn in Brazilië geboren. Het is ook hun land.
Klagen over tolerantie in Nederland is als klagen over vrouwen in Colombia, vlees in Argentinie en bier in Duitsland.

FYI: dat is heel iets anders dan klagen over vrouwen in Duitsland, vlees in Colombia en bier in Argentinie. :+

pi_145720313
quote:
19s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met moslimenclaves.

Wel heb ik er een probleem mee als de kindertjes van gastarbeiders gaan lopen janken om zoiets ouds en eigens als Zwarte Piet.

Donder dan op naar Haiti ofzo en ga daar klagen ofzo.
Gastarbeiders? Dat associeer ik meer met Joegoslaven, Marokkaanse Berbers en Turken. En daarvoor Italianen en nog veel eerder Duitse hannekemaaiers.
Donkere landgenoten uit de Caraďben en Suriname doen ook wel vaak gastarbeid, d.w.z. laag gewaardeerd en betaald, maar zijn eerder rijksgenoten dan gastarbeiders. En als ik naar het nieuws kijk, is het toch vooral deze groep die protesteert. Deze groep heeft ook voorouders die slaaf geweest zijn. Niet dat ze er zelf last van gehad hebben, trouwens.

Samenvattend: gastarbeiders aanspreken hierover is een misser van jewelste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')